Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD zaplatily rozhovor samy se sebou. Kvůli vyšetřování Evropské komise

Stovky tisíc korun zaplatily České dráhy (ČD) za rozhovor s jejich generálním ředitelem Pavlem Krtkem v prestižním magazínu Politico. Tvrdí v něm, že konkurence na české železnici mezi Prahou a Ostravou nepřinesla Česku nic dobrého a ohrazují se proti svému vyšetřování Evropskou komisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a46n 89K97r27i55e26g18l37e67r 4371647795926

tvl... odborari dostavaji premie za prispevky pod clanky od CD?

0/0
2.4.2017 0:00

L89u83c62i57a43n 22P49a91p57a35z37i77a47n 5764287281285

Není to drahé, tak proč ne.

0/0
1.4.2017 15:47

A92l39a73n 68Ř71e82p10k21a 4145316

No co, když si může Jančura platit články na iDnes, tak proč ne dráhy jinde? ;-D

+8/−3
1.4.2017 9:09
Foto

T85o33m47á97š 79D24v81o19ř85á71k 7685946987761

Honzík je neúplatnej, to je jasný.

0/0
1.4.2017 13:47

R53a21d62i30m 79S78l97á89d19e73k 3961892213319

Pokud platí 400k jen za sebechálu,není to jen další formy zpronevěry?

+5/−2
1.4.2017 8:27

L17i83b50o52r 22J35a25n53e58č55e23k 4945375895561

Je to reklama jako kazda jina.

+1/−1
1.4.2017 12:06

V58a33c92l61a30v 56H18a61j29e42k 3166409769

dráhy jsou akciovka a není důvod proč by si nemohli zaplatit reklamu.

0/0
1.4.2017 13:17

J59a50n 18K68o91b74ě35r45s29k56ý 1680836321933

Jsem rád, že ČD se učí od konkurence a nenechávají si už všechno líbit i když některé věci jsou zkreslené, ale to se dá v PR článku očekávat.

+6/−3
31.3.2017 23:33

J65i49ř35í 51K87o50c41u85r79e45k 6685634225548

Samozřejmě že to nic nepřineslo. 30 roků staré ojetiny z rakouska nejsou o nic lepší než 50 roků staré koženkové béčka!

Jo, když ještě ty vagony byly v Rakousku, tak se říkalo, že libovolná rakouská dvojka je lepí než libovolná česká jednička. A železničáři souhlasně mručeli. I ti, co pak nadávali, že to nejde opravit kladivem jako Rybák. Jenže to už je dávno, ČD byly jediným dopravcem a všecko bylo vpořádku. I 810 jedoucí 140 km 4 hodiny.

+3/−3
31.3.2017 23:08

J63a17n 45K80o58b65ě13r50s86k30ý 1300126541363

Je to PR článek tak tam bude nějaké zkreslení situace ve prospěch toho kdo si to zaplatil. PR třeba v té hlásné troubě RegioJetu Žlutý kde se zase o ČD pro změnu nepíše nic pěkného vám nevadí?

+3/−1
31.3.2017 23:25

P11a63v19e38l 36O90d68e36h77n54a65l 6983909788145

RJ není černá díra placená z rozpočtu, prožraná skrz na skrz odboráři.

Jinak mi samozřejmě vadí dotace ČD i RJ, ale pochybuji, že byste souhlasil s tím, abychom konečně přestali zastaralý koncept železnic, o které není valný zájem, dotovat všude a nechali na jejich zákaznících, ať si to platí sami. A samozřejmě na šotouších. Každý z nich může sponzorovat nějakou mašinku.

+5/−8
1.4.2017 2:17
Foto

J48a14n 79V29a70l37a82l75í19k 6276299530786

Je zajímavé že počty cestujících ve vlacích stoupají. Jestli jezdíte autem platíte silniční daň?

+1/0
1.4.2017 3:45

L29i14b48o42r 23J39a31n70e16č42e72k 4535285845621

Ale to nemeni nic na veci, ze podnimky maji byt pro vsechny stejne a kraje maji vyhlasovat VZ na dotovane trate. Kdo chce jezdit vlakem at jezdi, kdo autem, je to jeho vec. Ale drahy maji byt (minimalne na hlavnich tratich) provozovany komercne bez dotaci.

0/0
1.4.2017 12:11

V79a80c67l85a97v 11H81a49j11e40k 3276539359

pokud by tratě mely něco vyhlašovat, tak zakázku na celý region a ne na tratě.

0/0
1.4.2017 13:11

R54o90m19a81n 21S49t31o39n21e51k 1689693189971

rakouske vagony jsou daleko lepši než 50 let stare koženky ČD

+1/0
1.4.2017 8:44
Foto

J16a41n 36V10a84l73a13l93í51k 6406309520956

Je zajímavé že dost vám vadí že ČD dostavají "dotace" za objednanou službu od státu ale že stát nyní na trati PH-OV vyplací víc než když tam jezdili ČD v zavazku tak to vám nevadí. Věřte že i soukromý dopravci budou jezdit i na regionálních tratí tak budou dostávat " dotace"

+12/−4
31.3.2017 23:03

J78i13ř17í 25K69o14c76u78r96e59k 6605134965558

No a co třeba zrušit státem nařízené slevy, které stát musí proplácet? Kdyby je neproplácel, tak se bude jezdit za plné jízdné...

0/0
31.3.2017 23:10

J51i38ř22í 96K77o10c93u50r23e10k 6555524495408

A taky zas na druhou stranu sleva na dani ve výši 13.000 ročně na dítě je směšná částka. Ono to vypadá hodně, ale co pořídíte za 1080 kč/mesíčně? Ani to jídlo ne - takže o ušetřené peníze zvýšit slevu na dani na děcko.

0/0
31.3.2017 23:14
Foto

J12a59n 88V39a24l69a27l31í94k 6806649910396

To by vyšlo ještě dráž neb všichni nejezdí vlaky

+2/0
31.3.2017 23:20
Foto

J11a56n 79V32a13l38a31l74í81k 6536629290576

Ty jsou pouze pro děti, studenty a ztp. Studentům by měla být však poskytována sleva jen když mají školu a ne vždy jak se to děje.

+1/0
31.3.2017 23:15
Foto

J55a65n 13V61a71l30a72l74í28k 6176299460426

PS: v objednaných spojích už v té ceně je ta sleva již započítaná.

+2/0
31.3.2017 23:18

V78a34c56l56a56v 14H48a98j47e70k 3896959269

Nárok ne slevu pro žáky a studenty je jen na cestu z místa bydliště do školy a mimo letní prázdniny včetně vysokoškoláků. Na to jsou žákovské průkazy a legislativní úprava. Problém je jak moc ji školy dodržují a dopravci kontrolují.

0/0
1.4.2017 7:52

R30o74m58a57n 96S68t81o68n14e24k 1689323599911

v RJ kontroluji každou jizdenku

0/0
1.4.2017 8:45

V27a20c92l36a43v 88H34a14j74e27k 3356489249

Na ČD prý chodí stížnosti od cestujících, že je na rozdíl od RJ průvodčí buzerují když po nich chtějí jízdenku. Tak nevím

0/0
1.4.2017 13:16

J30a19r84o74s16l45a51v 55K24o26m31o48ň 1460764384641

jenže problém je ten, že majitel průkazu bydlí a dojíždí do školy, jenže po mezi těmito městy může cestovat jak chce, i po části tratě. Uznat se mu to musí i na části mezi městy. Za kamarádkou, přítelem. Takže na to jezdí i ve volnu, když nejde do školy. Nedokážete mu, že tomu tak je. Neplatí to jen o hlavních letních prázdninách. Ale v jiných volných dnech jezdí klidně dál

0/0
1.4.2017 18:15

J64i33ř95í 64N86e37v15r21l37a 8102713219557

Opět článek idnes proti ČD. Tak pokud si firma chce takto udělat reklamu, vyloženě jako špatné bych to neviděl. (Navíc má pan Krtek v mnohém pravdu - třeba že je tady vlaku kvůli konkurenci ažaž, a nákladní doprava s osobními vlaky na to doplácejí.) Radim Jančura zase dělal reklamu mj. tím, že na Slovensku si zaplatil velké billboardy s "Vítejte v kraji korupce a klientelismu". O tom však "nezávislý" novinář pan Sůra už jaksi "nečekaně" nereferoval... :-)

+5/−9
31.3.2017 22:57
Foto

O56s33k18a81r 48Š72t83e39j17f33a 2803147777119

Fandím jim, solidní dopravce

+4/−1
31.3.2017 22:38

R54o88m65a60n 68S48t51o30n69e61k 1859243979561

ČD nejsou solidni dopravce jenom moloch ktery zamrzl v socialismu

+4/−5
1.4.2017 8:46

R73a44d33i95m 97Š89o18l48c 1105735925974

Praha - Ostrava opravdu ale nic státu nepřineslo. Spíš vzalo a za chvíli to bude uz půl miliardy. Ale hlavně, ze máme konkurenci.

+4/−10
31.3.2017 21:56

P57e41t52r 91P86o84k48o60r31n71ý 4492125722133

Jde o stát nebo o cestující?

+3/−1
31.3.2017 21:59

R36a62d55i95m 33Š73o36l65c 1715985845164

Před konkurenci tam už Pendolino jezdilo a cena tak strašná nebyla. Což je celkem jasné, když není ani po tolika letech rozhodnuto. O cestující jde, ale i ti by si měli uvědomit, ze stat přispívá na jejich cestu několikanásobně víc. Neco ve smyslu jako byly cedule v Ostravě v tramvajích, ze město přispívá na jednu cestu 17,-- Kč k zakoupené jizdence.

0/0
31.3.2017 22:06

J86a91n 49S54ů24r71a 4625213173982

Stát z cestujících také vybere mnohem více na DPH. Díky větší nabídce a zlevnění jízdného jezdí na této trase více lidí než v dobách monopolu.

+3/−2
31.3.2017 22:15
Foto

J38a82n 75V46a63l75a84l34í41k 6606919700376

A také je to tím že ta trať se zrychlila.

Je zajímavé že počet cestujících se zvyšuje i u ČD a není to jen na trati PH-OV.

+2/0
31.3.2017 22:56

P62e51t75r 10P66o42k84o41r66n84ý 4982925982163

Tady nejde jen o cenu, ale také tzv. "kulturu" cestování. Brání vám někdo využívat pouze ČD? Pokud by ČD byly takové terno, tak by se soukromníci neuchytili.

+7/0
31.3.2017 22:15

V16a98c85l90a65v 14H97a78j78e58k 3686969509

To že se uchytili má dva rozměry. Podnákladové ceny a větší nabídku spojů během dne. Ale máte pravdu, kafíčko a dortíček zdarma mají v české kotlince pro mnohé zásadní význam.

+2/−1
1.4.2017 8:07

J40a40n 48N91o44v58á39k 9967772247157

Ne. Zásadní význam má to, že nepřijede dobytčák s nevychovaným nevzdělaným hovadem v uniformě průvodčího.

+2/−1
1.4.2017 12:30

V29a36c74l41a52v 83H82a47j57e69k 3856479509

a ty lidi v regionálních vlacích které Radim a Leo vytlačili z rozumných časových poloh nejsou cestující??

+2/−1
1.4.2017 7:54

P94a86v72e58l 82M91o17r12a25v11e54c 3922749492508

Státu to možná nic nedalo, cestujícím ale ano.

+3/0
31.3.2017 22:04

V62a11c38l91a93v 66H63a89j72e54k 3946949219

jak kterým. V těch osobních vlacích rozhodně ne.

0/−1
1.4.2017 7:55

P21e37t64r 92P88o52k15o71r10n55ý 4142705222893

Pane Šolci, vy píšete v žoldu ČD?

+1/−2
31.3.2017 22:17

R27a80d80i65m 13Š42o29l45c 1295775905804

Nemám z toho ani korunu. Asi si napíšu o nějakou odměnu. A do Ostravy jezdím max 1x za rok. Jen se o to prostě zajímám.

+2/0
31.3.2017 22:21

P85e14t24r 28P63o86k80o94r73n59ý 4182645492693

Já jsem z Ostravy. Pokud jezdily pouze ČD, tak se velmi často stávalo, že jste celou cestu až do Prahy stál.

+2/0
31.3.2017 23:19
Foto

J77a50n 17V96a67l78a14l48í81k 6196169500616

Když jste si nekoupil místenku tak jo a víte že i u RJ když bude plno tak můžete jet na stojáka?

0/0
31.3.2017 23:24

P75e75t91r 59P72o22k12o48r90n52ý 4452685332743

A kolik bylo místenkových vozů? ;-)

0/0
1.4.2017 0:42
Foto

J47a39n 19V26a40l95a35l91í22k 6486619970866

Na té trati všechny. Dnes také můžete a nebo nemusíte mít místenku povinná je pouze v pendolinu.

+1/0
1.4.2017 4:13

P41e14t94r 17P76o11k21o15r12n24ý 4852955622113

Nemáte pravdu. V době, kdy na této trati jezdily pouze ČD, bylo v každém rychlíku pouze pár místenkových vozů. Tudíž nebylo vždy snadné místenku koupit.

0/0
1.4.2017 6:56

V78a34c14l48a72v 91H41a73j38e65k 3776199259

nemáte pravdu, prodej byl do všech vozů Ale existují mezinárodně platné podmínky pro jejich prodej. U běžných vlaků končí běžný prodej 2 hodiny před odjezdem vlaku z výchozí stanice a dále se prodává je omezený počet označený jako expresní rezervace. Pokud budu i jiní dopravci vozit vlaky na objednávku, tak jako u ČD tyto vlaky nebudou povinně místenkové a místenky by měly jít prodat u všech dopravců v Evropě jako je tomu u ČD.

+2/0
1.4.2017 8:00

R69a63d36k40o 61K85ř79i97v53á82n75e44k 7560283715330

Pan Pokorný pamatuje časy socialismu, kdy se místenkovalo ručně a v každém vlaku byl omezený počet místenkových vozů. Jenže to nebyly ČD, ale ČSD. Nějak to pomotal, nebo je sám žoldnéř, ač z toho obviňuje ostatní:-)

0/0
1.4.2017 16:34

J52o23s62e39f 27Š10e86m73e75l68í66k 7239121470267

Krtek by snad měl být ředitel metra, ne? Dráhy má řídit Zababa.

+15/0
31.3.2017 21:39

T96o60m41á57š 77B71r62a10b25e64c 2568946585696

S panem Blahošem z výtopny

+2/−1
31.3.2017 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.