Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD zaplatily rozhovor samy se sebou. Kvůli vyšetřování Evropské komise

Stovky tisíc korun zaplatily České dráhy (ČD) za rozhovor s jejich generálním ředitelem Pavlem Krtkem v prestižním magazínu Politico. Tvrdí v něm, že konkurence na české železnici mezi Prahou a Ostravou nepřinesla Česku nic dobrého a ohrazují se proti svému vyšetřování Evropskou komisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a62n 73K24r28i59e12g94l21e84r 8536464185310

tvl... odborari dostavaji premie za prispevky pod clanky od CD?

0/0
2.4.2017 0:00

L23u74c31i80a98n 88P25a87p24a25z29i33a65n 5624287251845

Není to drahé, tak proč ne.

0/0
1.4.2017 15:47

A86l57a69n 59Ř24e43p81k36a 4725956

No co, když si může Jančura platit články na iDnes, tak proč ne dráhy jinde? ;-D

+8/−3
1.4.2017 9:09

T79o52m42á84š 92D19v87o85ř23á25k 7505926647651

Honzík je neúplatnej, to je jasný.

0/0
1.4.2017 13:47

R39a48d57i94m 93S93l48á75d94e10k 3651882483719

Pokud platí 400k jen za sebechálu,není to jen další formy zpronevěry?

+5/−2
1.4.2017 8:27

L97i41b48o53r 35J92a45n44e80č40e35k 4245765765151

Je to reklama jako kazda jina.

+1/−1
1.4.2017 12:06

V10a43c93l92a13v 29H75a84j86e41k 3786569149

dráhy jsou akciovka a není důvod proč by si nemohli zaplatit reklamu.

0/0
1.4.2017 13:17

J56a42n 28K14o69b26ě87r80s76k95ý 1660706301933

Jsem rád, že ČD se učí od konkurence a nenechávají si už všechno líbit i když některé věci jsou zkreslené, ale to se dá v PR článku očekávat.

+6/−3
31.3.2017 23:33

J67i27ř68í 79K27o71c69u94r65e70k 6945444515328

Samozřejmě že to nic nepřineslo. 30 roků staré ojetiny z rakouska nejsou o nic lepší než 50 roků staré koženkové béčka!

Jo, když ještě ty vagony byly v Rakousku, tak se říkalo, že libovolná rakouská dvojka je lepí než libovolná česká jednička. A železničáři souhlasně mručeli. I ti, co pak nadávali, že to nejde opravit kladivem jako Rybák. Jenže to už je dávno, ČD byly jediným dopravcem a všecko bylo vpořádku. I 810 jedoucí 140 km 4 hodiny.

+3/−3
31.3.2017 23:08

J56a61n 21K56o45b41ě87r47s21k31ý 1530596881343

Je to PR článek tak tam bude nějaké zkreslení situace ve prospěch toho kdo si to zaplatil. PR třeba v té hlásné troubě RegioJetu Žlutý kde se zase o ČD pro změnu nepíše nic pěkného vám nevadí?

+3/−1
31.3.2017 23:25

P33a47v37e31l 82O34d18e66h27n61a60l 6843439618765

RJ není černá díra placená z rozpočtu, prožraná skrz na skrz odboráři.

Jinak mi samozřejmě vadí dotace ČD i RJ, ale pochybuji, že byste souhlasil s tím, abychom konečně přestali zastaralý koncept železnic, o které není valný zájem, dotovat všude a nechali na jejich zákaznících, ať si to platí sami. A samozřejmě na šotouších. Každý z nich může sponzorovat nějakou mašinku.

+5/−8
1.4.2017 2:17
Foto

J56a18n 35V73a64l33a24l83í19k 6356889160296

Je zajímavé že počty cestujících ve vlacích stoupají. Jestli jezdíte autem platíte silniční daň?

+1/0
1.4.2017 3:45

L16i47b36o66r 82J45a70n28e43č73e61k 4275235895431

Ale to nemeni nic na veci, ze podnimky maji byt pro vsechny stejne a kraje maji vyhlasovat VZ na dotovane trate. Kdo chce jezdit vlakem at jezdi, kdo autem, je to jeho vec. Ale drahy maji byt (minimalne na hlavnich tratich) provozovany komercne bez dotaci.

0/0
1.4.2017 12:11

V59a94c60l96a35v 70H63a22j28e85k 3336109189

pokud by tratě mely něco vyhlašovat, tak zakázku na celý region a ne na tratě.

0/0
1.4.2017 13:11

R62o27m95a92n 27S88t60o78n35e93k 1129963899581

rakouske vagony jsou daleko lepši než 50 let stare koženky ČD

+1/0
1.4.2017 8:44
Foto

J23a44n 73V55a51l43a80l33í23k 6736909800576

Je zajímavé že dost vám vadí že ČD dostavají "dotace" za objednanou službu od státu ale že stát nyní na trati PH-OV vyplací víc než když tam jezdili ČD v zavazku tak to vám nevadí. Věřte že i soukromý dopravci budou jezdit i na regionálních tratí tak budou dostávat " dotace"

+12/−4
31.3.2017 23:03

J51i34ř18í 80K59o45c62u64r25e76k 6675104345398

No a co třeba zrušit státem nařízené slevy, které stát musí proplácet? Kdyby je neproplácel, tak se bude jezdit za plné jízdné...

0/0
31.3.2017 23:10

J64i34ř11í 58K98o44c22u50r77e53k 6395814665378

A taky zas na druhou stranu sleva na dani ve výši 13.000 ročně na dítě je směšná částka. Ono to vypadá hodně, ale co pořídíte za 1080 kč/mesíčně? Ani to jídlo ne - takže o ušetřené peníze zvýšit slevu na dani na děcko.

0/0
31.3.2017 23:14
Foto

J38a14n 32V12a45l40a18l53í27k 6226519610376

To by vyšlo ještě dráž neb všichni nejezdí vlaky

+2/0
31.3.2017 23:20
Foto

J92a96n 66V16a55l26a13l25í98k 6216259900466

Ty jsou pouze pro děti, studenty a ztp. Studentům by měla být však poskytována sleva jen když mají školu a ne vždy jak se to děje.

+1/0
31.3.2017 23:15
Foto

J45a10n 56V63a51l77a78l35í35k 6216549650646

PS: v objednaných spojích už v té ceně je ta sleva již započítaná.

+2/0
31.3.2017 23:18

V93a30c20l17a88v 16H46a16j28e53k 3206479829

Nárok ne slevu pro žáky a studenty je jen na cestu z místa bydliště do školy a mimo letní prázdniny včetně vysokoškoláků. Na to jsou žákovské průkazy a legislativní úprava. Problém je jak moc ji školy dodržují a dopravci kontrolují.

0/0
1.4.2017 7:52

R64o62m21a39n 91S16t20o97n94e17k 1969623709731

v RJ kontroluji každou jizdenku

0/0
1.4.2017 8:45

V82a11c67l84a22v 50H90a31j82e15k 3906329189

Na ČD prý chodí stížnosti od cestujících, že je na rozdíl od RJ průvodčí buzerují když po nich chtějí jízdenku. Tak nevím

0/0
1.4.2017 13:16

J53a39r26o56s46l25a67v 22K26o23m94o29ň 1470544654971

jenže problém je ten, že majitel průkazu bydlí a dojíždí do školy, jenže po mezi těmito městy může cestovat jak chce, i po části tratě. Uznat se mu to musí i na části mezi městy. Za kamarádkou, přítelem. Takže na to jezdí i ve volnu, když nejde do školy. Nedokážete mu, že tomu tak je. Neplatí to jen o hlavních letních prázdninách. Ale v jiných volných dnech jezdí klidně dál

0/0
1.4.2017 18:15

J23i23ř53í 28N41e63v14r60l68a 8972963919427

Opět článek idnes proti ČD. Tak pokud si firma chce takto udělat reklamu, vyloženě jako špatné bych to neviděl. (Navíc má pan Krtek v mnohém pravdu - třeba že je tady vlaku kvůli konkurenci ažaž, a nákladní doprava s osobními vlaky na to doplácejí.) Radim Jančura zase dělal reklamu mj. tím, že na Slovensku si zaplatil velké billboardy s "Vítejte v kraji korupce a klientelismu". O tom však "nezávislý" novinář pan Sůra už jaksi "nečekaně" nereferoval... :-)

+5/−9
31.3.2017 22:57
Foto

O78s15k47a68r 97Š65t67e78j60f59a 2473127617669

Fandím jim, solidní dopravce

+4/−1
31.3.2017 22:38

R86o71m64a73n 94S34t33o68n91e46k 1149763899341

ČD nejsou solidni dopravce jenom moloch ktery zamrzl v socialismu

+4/−5
1.4.2017 8:46

R65a86d47i28m 74Š78o46l18c 1575605495874

Praha - Ostrava opravdu ale nic státu nepřineslo. Spíš vzalo a za chvíli to bude uz půl miliardy. Ale hlavně, ze máme konkurenci.

+4/−10
31.3.2017 21:56

P96e29t61r 62P16o25k78o95r27n87ý 4132335122673

Jde o stát nebo o cestující?

+3/−1
31.3.2017 21:59

R19a20d23i10m 63Š30o74l43c 1225725215284

Před konkurenci tam už Pendolino jezdilo a cena tak strašná nebyla. Což je celkem jasné, když není ani po tolika letech rozhodnuto. O cestující jde, ale i ti by si měli uvědomit, ze stat přispívá na jejich cestu několikanásobně víc. Neco ve smyslu jako byly cedule v Ostravě v tramvajích, ze město přispívá na jednu cestu 17,-- Kč k zakoupené jizdence.

0/0
31.3.2017 22:06

J37a82n 30S78ů24r14a 4335163373132

Stát z cestujících také vybere mnohem více na DPH. Díky větší nabídce a zlevnění jízdného jezdí na této trase více lidí než v dobách monopolu.

+3/−2
31.3.2017 22:15
Foto

J16a38n 40V88a96l93a17l76í83k 6246259170686

A také je to tím že ta trať se zrychlila.

Je zajímavé že počet cestujících se zvyšuje i u ČD a není to jen na trati PH-OV.

+2/0
31.3.2017 22:56

P35e93t56r 95P29o23k63o17r88n50ý 4862875952743

Tady nejde jen o cenu, ale také tzv. "kulturu" cestování. Brání vám někdo využívat pouze ČD? Pokud by ČD byly takové terno, tak by se soukromníci neuchytili.

+7/0
31.3.2017 22:15

V47a73c98l98a94v 40H15a13j83e69k 3746339809

To že se uchytili má dva rozměry. Podnákladové ceny a větší nabídku spojů během dne. Ale máte pravdu, kafíčko a dortíček zdarma mají v české kotlince pro mnohé zásadní význam.

+2/−1
1.4.2017 8:07

J35a45n 88N96o13v29á23k 9937842677177

Ne. Zásadní význam má to, že nepřijede dobytčák s nevychovaným nevzdělaným hovadem v uniformě průvodčího.

+2/−1
1.4.2017 12:30

V14a92c72l95a27v 87H52a11j11e28k 3696139849

a ty lidi v regionálních vlacích které Radim a Leo vytlačili z rozumných časových poloh nejsou cestující??

+2/−1
1.4.2017 7:54

P24a30v76e62l 32M19o85r31a94v41e37c 3702109522838

Státu to možná nic nedalo, cestujícím ale ano.

+3/0
31.3.2017 22:04

V67a81c79l61a16v 90H94a12j66e19k 3846959279

jak kterým. V těch osobních vlacích rozhodně ne.

0/−1
1.4.2017 7:55

P72e31t61r 64P42o14k82o81r52n59ý 4712755802853

Pane Šolci, vy píšete v žoldu ČD?

+1/−2
31.3.2017 22:17

R18a61d44i34m 27Š44o67l42c 1285475185954

Nemám z toho ani korunu. Asi si napíšu o nějakou odměnu. A do Ostravy jezdím max 1x za rok. Jen se o to prostě zajímám.

+2/0
31.3.2017 22:21

P92e29t28r 19P53o47k22o68r57n73ý 4782715382953

Já jsem z Ostravy. Pokud jezdily pouze ČD, tak se velmi často stávalo, že jste celou cestu až do Prahy stál.

+2/0
31.3.2017 23:19
Foto

J69a11n 24V31a18l84a34l15í85k 6506319830666

Když jste si nekoupil místenku tak jo a víte že i u RJ když bude plno tak můžete jet na stojáka?

0/0
31.3.2017 23:24

P60e58t39r 13P24o56k45o20r62n63ý 4422165332623

A kolik bylo místenkových vozů? ;-)

0/0
1.4.2017 0:42
Foto

J22a37n 44V81a71l94a31l74í65k 6286959380326

Na té trati všechny. Dnes také můžete a nebo nemusíte mít místenku povinná je pouze v pendolinu.

+1/0
1.4.2017 4:13

P71e87t42r 77P87o68k79o61r19n27ý 4702645252923

Nemáte pravdu. V době, kdy na této trati jezdily pouze ČD, bylo v každém rychlíku pouze pár místenkových vozů. Tudíž nebylo vždy snadné místenku koupit.

0/0
1.4.2017 6:56

V84a16c47l81a25v 84H32a21j76e50k 3676589879

nemáte pravdu, prodej byl do všech vozů Ale existují mezinárodně platné podmínky pro jejich prodej. U běžných vlaků končí běžný prodej 2 hodiny před odjezdem vlaku z výchozí stanice a dále se prodává je omezený počet označený jako expresní rezervace. Pokud budu i jiní dopravci vozit vlaky na objednávku, tak jako u ČD tyto vlaky nebudou povinně místenkové a místenky by měly jít prodat u všech dopravců v Evropě jako je tomu u ČD.

+2/0
1.4.2017 8:00

R45a84d91k21o 16K84ř34i72v31á30n85e54k 7460533115130

Pan Pokorný pamatuje časy socialismu, kdy se místenkovalo ručně a v každém vlaku byl omezený počet místenkových vozů. Jenže to nebyly ČD, ale ČSD. Nějak to pomotal, nebo je sám žoldnéř, ač z toho obviňuje ostatní:-)

0/0
1.4.2017 16:34

J19o73s27e56f 12Š45e68m28e46l80í53k 7989601210917

Krtek by snad měl být ředitel metra, ne? Dráhy má řídit Zababa.

+15/0
31.3.2017 21:39

T19o38m79á43š 75B27r16a63b78e89c 2308636855616

S panem Blahošem z výtopny

+2/−1
31.3.2017 23:20







Najdete na iDNES.cz