- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podobné titulky tu čtu už snad 20 let.
Paráda, dalších pár (desítek) let bude možné utrácet stamiliony za papíry, aniž by se cokoli reálně udělalo.
Takže náš skluz ve VRT těch 50 let nakonec dosáhne ;-)
Přímo na Brno přes Vysočinu je blbost. Havl. Brod a Jihlava mají dohromady cca 75 tis. obyvatel a nic dalšího většího po cestě není.
Mnohem větší smysl by měla zcela nová paralelní trať se stávajícím I. koridorem, která by zhruba po 100km obsloužila aglomeraci Hradec/Pardubice (200 tis. obyvatel), pokračovat dalších cca 100km do Olomouce (dalších 100 tis. obyvatel) a tam rozvětvení na sever (Ostrava - 300 tis.) a jih (Brno - 400 tis.). Po dokončení obou větví by vzniklo i spojení Brno - Ostrava.
Tak vznikne spojení Prahy s dalšími pěti stotisícovými městy s celkovým milionem obyvatel, které bude ekonomicky fungovat jak vnitrostátně, tak mezinárodně.
ta trasa Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava smysl ma, coz je videt i dnes na obsazenosti spoju, ale jet z Prahy do Brna pres Olomouc je az prilis velka zajizdka. stejne to asi nema smysl moc resit. pri rychlosti vystavby u nas budou driv v provozu teleporty nez se tady postavi VRT.
tak nevím, zda rychlovlaky vůbec využijeme a zda se zaplatí...
Leda snad je plánovat přímo na jiná Evropská centra... Na Brno, kam se z Prahy už nyní jede slabě přes 2 hodiny mi to přijde zbytečné...
I ta Vídeň je snad na ně moc blízko...
Z hlediska výše investice to je samozřejmě ekonomický nesmysl, ale zdejším fans ani poslancům to nevysvětlíte.
Dva roky budem teprve vybírat trasu, skvěle.
No ono nakreslit do mapy realizovatelnou trasu pro VRT neni cviceni na vikend....
Nevím čím to je, ale podle článku vždy poznám, že se blíží volby.
A podle činů politiků poznám, že již skončily.
> čr jako všeobecně uznávaná technologická a ekonomická špička světa
A to tvrdí kdo??
To je zoufalé. Taková studie už tu měla být před 5 lety. Příprava čehokoliv u nás je neskutečný problém. Dopravní síť stále není na úrovni, jaká by byla potřeba. Možná za 30 let při pracovní tempu ve státních organizacích.
Studii uz bylo vic. Jenze se pokazde ta puvodni zavrhne a zacne se od nuly...
Ono by to šlo, ještě rychleji. Problém je ona domluva kdo s kým, za co a kolik z toho. Politici a jejich výmluva na komunismus už nestačí - 1989 - 2017? Jak chceme v této době uspět - montovna a návoz tisíců podivných lidí, jen aby levná dílna Evropy šlapala dál? K tomu drahé moderní služby, pokrytí internetem, prostě kam se člověk podívá, začínáme ztrácet. Naše historická průmyslová tradice říká něco jiného, máme na to. Moderní doprava, moderní služby. vyspělí průmysl, přidaná hodnota. Sami sebe ničíme.