Diskuze

Posun ve snaze o rychlovlaky: kudy pojedou, má být jasno do dvou let

Správa železniční dopravní cesty pokročila s přípravou vysokorychlostního spojení Praha–Brno–Břeclav. V příštích týdnech vypíše velkou soutěž na studii proveditelnosti, která by měla jasně říct, kterou trasou vlaky pojedou a jakou rychlostí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Podobné titulky tu čtu už snad 20 let.

0 0
možnosti

Paráda, dalších pár (desítek) let bude možné utrácet stamiliony za papíry, aniž by se cokoli reálně udělalo.

Takže náš skluz ve VRT těch 50 let nakonec dosáhne ;-)

0 0
možnosti

Přímo na Brno přes Vysočinu je blbost. Havl. Brod a Jihlava mají dohromady cca 75 tis. obyvatel a nic dalšího většího po cestě není.

Mnohem větší smysl by měla zcela nová paralelní trať se stávajícím I. koridorem, která by zhruba po 100km obsloužila aglomeraci Hradec/Pardubice (200 tis. obyvatel), pokračovat dalších cca 100km do Olomouce (dalších 100 tis. obyvatel) a tam rozvětvení na sever (Ostrava - 300 tis.) a jih (Brno - 400 tis.). Po dokončení obou větví by vzniklo i spojení Brno - Ostrava.

Tak vznikne spojení Prahy s dalšími pěti stotisícovými městy s celkovým milionem obyvatel, které bude ekonomicky fungovat jak vnitrostátně, tak mezinárodně.

2 3
možnosti

ta trasa Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava smysl ma, coz je videt i dnes na obsazenosti spoju, ale jet z Prahy do Brna pres Olomouc je az prilis velka zajizdka. stejne to asi nema smysl moc resit. pri rychlosti vystavby u nas budou driv v provozu teleporty nez se tady postavi VRT.

0 0
možnosti
Foto

J27a53n 98Č47e68r97m15á48k

2. 4. 2017 13:25

tak nevím, zda rychlovlaky vůbec využijeme a zda se zaplatí...

Leda snad je plánovat přímo na jiná Evropská centra... Na Brno, kam se z Prahy už nyní jede slabě přes 2 hodiny mi to přijde zbytečné...

I ta Vídeň je snad na ně moc blízko...

2 10
možnosti

J55a87n 57H92r61u65z66a

2. 4. 2017 13:29

Z hlediska výše investice to je samozřejmě ekonomický nesmysl, ale zdejším fans ani poslancům to nevysvětlíte. ;-)

4 9
možnosti

Dva roky budem teprve vybírat trasu, skvěle.

0 1
možnosti

No ono nakreslit do mapy realizovatelnou trasu pro VRT neni cviceni na vikend....

0 0
možnosti

J70a30n 63Š30v41e53c

2. 4. 2017 11:24

Nevím čím to je, ale podle článku vždy poznám, že se blíží volby.

A podle činů politiků poznám, že již skončily.

7 0
možnosti

I58v77a60n 14H86o82l29a56s

2. 4. 2017 14:43

> čr jako všeobecně uznávaná technologická a ekonomická špička světa

A to tvrdí kdo??

1 0
možnosti

To je zoufalé. Taková studie už tu měla být před 5 lety. Příprava čehokoliv u nás je neskutečný problém. Dopravní síť stále není na úrovni, jaká by byla potřeba. Možná za 30 let při pracovní tempu ve státních organizacích.

1 0
možnosti
Foto

J60i17ř90í 73E84r90b69e96n

2. 4. 2017 11:05

Studii uz bylo vic. Jenze se pokazde ta puvodni zavrhne a zacne se od nuly...

3 0
možnosti

Ono by to šlo, ještě rychleji. Problém je ona domluva kdo s kým, za co a kolik z toho. Politici a jejich výmluva na komunismus už nestačí - 1989 - 2017? Jak chceme v této době uspět - montovna a návoz tisíců podivných lidí, jen aby levná dílna Evropy šlapala dál? K tomu drahé moderní služby, pokrytí internetem, prostě kam se člověk podívá, začínáme ztrácet. Naše historická průmyslová tradice říká něco jiného, máme na to. Moderní doprava, moderní služby. vyspělí průmysl, přidaná hodnota. Sami sebe ničíme.

2 1
možnosti