Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zakázka na míru: tendr na tramvaje pro Plzeň mohla vyhrát jediná firma

Tuzemským dopravním podnikům se otevřela cesta k nákupu nových tramvají za evropské peníze. Ne všem se však soutěže daří – antimonopolní úřad už zrušil „tramvajový tendr“ olomouckého dopravního podniku, podmínky soutěže najednou mění i Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a36n 74C29h37o78b98o15t 5973788179717

Tahle miloučká naivita...

0/0
30.5.2017 23:33

J30a87n 60C38h95o11b87o38t 5183928699477

Jo, trošku toho štěstíčka a srdíčka, to je základ úspěchu. To vám potvrdí každý, kdo metá kulaté do hranatého...nebo šustivé do koženého.

0/0
30.5.2017 23:32

J72a14n 18C41h13o31b46o32t 5383128149377

Jo, to se to volci píchají...

0/0
30.5.2017 23:29

J17i44ř40í 72M56a56ť43a20š74e85j46e 6857712848

Že by pro někoho šla "malá domů"? Tak to už u velkých a středních tendrů chodí skoro povinně!

+2/0
4.4.2017 9:46
Foto

T20o77m32á90š 31D76v42o14ř81á63k 7735896737931

Někdy je třeba jít tomu štěstíčku trochu naproti.

+6/0
3.4.2017 9:30

R56o69m49a90n 84P55o10l88á65č56e65k 5606469365

O kolik se vsadíme, že vyhraje původní "výherce" ? ;-D

Stejně jako u "S karet" se upravila podmínka, aby do tendru mohli jít 3 nej banky a nakonec to stejně vyhrála ČS jako u původního;-).

Stíhací Passati to samé:-) Upravilo se VŘ a pak to stejně vyhrál Passat.

Vlk se nažral a koza zůstala celá:-).

+3/0
3.4.2017 9:15

P37e96t28r 71S55u41c46h36ý 1538169204826

Vzhledem k tomu, že často je ten proces schvalování příčinou opoždění dodávek vozů,tak celkem i chápu, že chtěli něco co už je schválené.

+3/0
3.4.2017 9:48

P60e73t40r 58M18a82r65š69o25u27n 5255958936856

Obecně se nedivim, že chtějí něco, co je schvaleno, aby to tu mohlo jezdit.

Ještě by pak mohl dopravní podnik doplácet za pozdní dodání kvůli chybějícím papirum dodavatele. ;)

No a teď konkrétně. Řešení, že schválení musí být do konce termínu dodání, stejně jako přísne sankce za nedodržení je čistší. Ovšem musí si pak někdo být schopen tuto podmínku pohlídat a vynutit.

+1/0
3.4.2017 8:58

J39a20k88u65b 44Š65a25f95a77n54d66a 7555287281611

Jenže někdo musel být první. Žádná firma si nenechá udělat certifikaci u Drážního úřadu když nemá na tu tramvaj zákazníka.

0/0
3.4.2017 11:04

J20a43n 94B83u74b71i48k 9252351962567

zeptejte se jakéhokoliv Plzeňáka, kdo to je Volopich .......

+8/0
3.4.2017 8:43

M77a80r66t21i79n 12J74e60d54l17i26č64k50a 7759272457

Už jenom to jméno je moooooc podezřelé.8-o

0/0
3.4.2017 9:53

M77a62r14t51i37n 46K50u63ř17í81t10k20a 6217666708735

V USA jedou podle politiky "Buy America". Proč bychom u nás nemohli preferovat tuzemského výrobce? Když nakoupíme tuzemské tramvaje, byť o něco dráž, tak společenský přínos je i v tom, že ji někdo u nás musí vyrobit - lidi mají práci.

+7/−7
3.4.2017 7:53

J39a46n 18S46ů25r21a 4425853523532

Buy Czech, Pay EU. Tenhle slogan se bude v Bruselu líbit.

+5/0
3.4.2017 7:59

M67a16r13t27i40n 43K97u54ř13í46t72k92a 6157506438255

Až na to, že do toho vrtají jenom české úřady a čeští novináři.

Bruselu je úplně jedno, kdo to bude vyrábět. Spíš nám dá ještě pokutu za nevyčerpané dotace.

+2/0
3.4.2017 8:08

J57a72n 30S73ů49r43a 4495543893202

Bruselu opravdu není jedno, jakým způsobem se rozdělují dotace. Jeden příklad za všechny: zvedání mostu v Kolíně.

+7/0
3.4.2017 8:12

D39a18n97i62e51l 70T64s83c91h82e56r13n63a69y 2755232219672

Jasne, jenze to v podstate nejsou dotace, ale dlouhodobe pujcky, jen s jinym nazvoslovim. Takze EU pujci, ouradove prosustrujou, stat zaplati

0/0
11.4.2017 7:13

R36o66m52a12n 95P80o94l84á23č32e79k 5276729625

Nechci prudit, ale nevyrábí se náhodou budoucí ostravské Stadlery v Bělorusku u zlého Lukašenka? ;-D;-D

0/0
3.4.2017 9:18

J72a50n 32S68ů45r14a 4835313313502

Část se má dělat tady. To byla reakce na ty ochranářské nápady.

0/0
3.4.2017 9:34

M66a50r41t10i68n 65R14u73z30i38c85k63a 1532858156127

V USA kupuji i tramvaje od Inekonu, made in Czech Republic...

Oni jsou predevsim patrioti a made in usa je pro ne znacka, ale kupuji i ze zahranici... Musite byt ale dobri...

Skoda ma v usa spatnou povest kvuli tomu co provedla prave tehdy prazskemu inekonu, a tam se to rychle rozkrikne... Totez treba volkswagen, diesel si tam malokdo koupi, ale vw urcite ne...

To co myslite jsou podminky, kdy musite cast vyrobit v usa a zamestnat lidi... Asi jako u nas, kdy pepsi vyrabi v CR, .... I ldyz by stacilo, aby tohle platilo pro celou EU,...

0/0
3.4.2017 8:03

R80o55m84a50n 61P22o65l82á49č90e29k 5536539745

Což není tak úplně pravda, že ;-)

Opravdu Made in CZ je pouze elektrická výzbroj, zbytek je vyroben v USA.:-). Sice podle plánu z ČR, ale to je tak vše.

+1/0
3.4.2017 9:09

P63e51t44r 31S61u39c39h63ý 1838549654756

To není pravada. Navíc proto, co se dá označit jako "Made in ČR" nebo "Made in USA" samozřejmě existují pravidla a ení to tak, že někdo udělá plány a hned tam bude název té země .... představujete si to jak hurvínek válku.

0/0
3.4.2017 9:51

R52o52m34a85n 85P77o82l40á12č12e75k 5456989145

A v čem jsme ve sporu?

Tramvaje mají z ČR výzbroj, ale zbytek je MADE IN USA:-)

0/0
3.4.2017 10:08

M38a74r27t28i73n 84R29u75z62i32c21k19a 1632528716507

O tom mluvim, v usa pozaduji, aby cast byla vyrobena u nich... Totez by melo platit v eu...

0/0
4.4.2017 19:23

J90a11n 95Č94e45k22a40l 7259155424744

Pane Kuřitka, až tu bude stejně velký trh, jako ve Státech, tak můžeme preferovat "místní" výrobce, protože i tak zůstane zachována konkurence.

Ale v českých poměrech to znamená kupovat jen a pouze Škodu a její deriváty, což znamená dráž, později, a méně kvalitně, a s výhledem na další a další zhoršování, protože proč by se snažila, když to má jisté...

+1/−1
3.4.2017 10:00

J70i44ř60í 48K68o84c62u34r11e88k 6665354915908

A máte zaděláno na kartel. Tomu se uzavřené trhy velmi líbí, neboť si může dovolit vyšachovat konkurenci jak domácí tak z ciziny. Nakonec zbyde monopolní výrobce vozidel s produkcí alá Škoda 120. Ony ty T3 v roce 1988 byly takovou Škodou 120 - neschopnou obstát jinde než na monopolním zregulovaném trhu.

0/−2
3.4.2017 13:02

V33á75c70l62a74v 68M28a86l39ý 3614838444139

Plzeňská radnice hýří podivnými zakázkami už dlouho, to nejsou jen tramvaje, ale i depo pro MHD, divadlo a mnohé další. Radniční sestava ČSSD a ODS si tu dělá co chce.

+4/0
3.4.2017 7:43

P19e91t61r 86S13o68k51o54l 8152281707711

Když potřebujete aby po kolejích jezdila tramvaj xy tak zakázku musíte vypsat tak aby vyhrála tramvaj xy. Pak ji sice dodává taky jedna konkrétní firma, ale to je problém daný tím, že zrovna tramvaje nejsou spotřební zboží.

+1/−3
3.4.2017 7:33

R50u78d89o47l49f 12K43o69m13á54r88e63k 7538519672169

jo tramvaj, to je slozita vec. jen v praze jich jezdi 6 druhu

+1/0
3.4.2017 7:47

P51e57t30r 86S83o49k59o24l 8182361787321

V tramvajích se rozhodně nevyznám. Ale celých šest druhů nezní zrovna jako číslovka umožňující konkrétní výběr produktu umožňující dodávku od tří různých dodavatelů. :-P

+1/0
3.4.2017 7:57

R33o48m77a70n 52P91o12l28á49č95e91k 5216819115

Opravdu nových jsou dva typy ;) 14T a 15T.

Zbytek jsou ex ČKD:-)

+1/0
3.4.2017 9:20

J42i16ř47í 71K33o58c26u83r48e62k 6695504835658

Vario je sice postavené na papírech starého vozu, ale má zcela jiný podvozek a o metr delší kastli. Už z toho důvodu je jasné, že kastle je také zcela nová.

0/0
3.4.2017 13:04

R38u40d32o41l74f 63K47o78m15á21r91e11k 7598649862129

musela být šedivá ;-D

+1/0
3.4.2017 7:21

M60i38l75a12n 48V26o18l69e64k 5559723166649

I v Praze si Škodovka brousila zuby na kompletní servis tramvají. Možná by bylo zajímavé sepisovat seznamy politiků. kteří kdy co takového prosazovali.

+5/0
3.4.2017 7:16

D39a18n81i51e27l 61J20a65n69á79k 8160463938362

Teoreticky vy to mohla vyhrát i Škoda. Tak ono takové Škodovky jsou modulární. 15T má konfiguraci od 2 do 5 článků. U 30T se taky dá vynechat prostřední článek.

0/0
3.4.2017 7:08

J42a60n 40S57ů66r28a 4605593183222

ŠT se vyjádřila, že se do soutěže hlásit nebude, protože nemá vhodné vozidlo.

0/0
3.4.2017 7:13

M18a62r88t23i23n 71R20u17z73i72c49k80a 1832288186467

Jo, ale ja bych se, po zkusenostech se spolupraci Skoda-Inekon, moc do souteze nehlasil, kdyz ma kompletni servis skoda,...

0/0
3.4.2017 8:05

R34o91m94a67n 95P94o12l32á80č36e14k 5256259495

Ono je nepsané pravidlo, že dlouho vozy (nad 30m) jsou z Plzně a krátké z TWT;-)

0/0
3.4.2017 9:10

J45a78n 58Č73e39k19a97l 7309515554174

To je ale náhoda, další pochybná soutěž, a zase v tom figuruje Škodovka... ;-D;-D

+10/0
3.4.2017 6:44

J95i38ř29í 63S91c78h55m38i57d81t 5350663234535

No hlavně v tom figurují ti, co ty zakázky vypisují nemyslíte?

+5/0
3.4.2017 7:10

J21a67n 86V90a41l44o16u91c58h 6322147128350

Ale ono to není až tak na míru, tramvaj vyhovující parametrům postaví i jinde (viz Stadlery do Ostravy). Jenže vyvíjet něco kvůli párkusové zakázce v zemi, kde etalonem je krátká T3 a její reinkarnace, zatímco oni (a konec konců i Škoda) většinou vyrábějí vozidla o min. délce přes 30, spíše 40 i více metrů? Protože provozy, kde by jezdila sólo T3 (a jsou tedy vysoké náklady na údržbu trati v přepočtu na po ní přepravenou osobu) už dávno nahradily busy.

Takže pak se přihlásí jen Krnov s EVO, ouřada koukne do katalogů výrobců, tam logicky nic odpovídajícího nenajde (ono taky vyrobit tram s bezbarirérovým průchodem po celé délce vozu s otočnými podvozky není sranda) - a diskriminační VŘ je na světě... Tím neříkám, že Škoda a její partneři to nemají "ošéfované", ale prostě jsou požadovány vozy značně odlišné od většinové produkce.

+11/0
3.4.2017 6:44

J54a78n 36S36ů70r52a 4215873983722

Podmínky byly napsané tak, že se Stadler ani s nově vyvinutou tramvají pro Ostravu přihlásit nemohl.

+1/0
3.4.2017 7:58

M12a27r43t34i68n 85R90u63z53i90c60k84a 1972408426607

Nechapu porad tu celou bezbarierovost, na co proboha? U kratkych tramvaji a autobusu mi to prijde zbytecne... Jinak po Praze jezdila evo kratka jako T3, 4-dverova a cela nizkopodlazni,... Takze pokud to neni sranda vyrobit, tak neni problem vypsat radne vyberove rizeni...

0/0
3.4.2017 8:10

J23i72ř89í 45K70o40c87u76r30e83k 6785544985958

Měl jste někdy problémy s koleny nebo klouby obecně? Nejspíš ne. Na stáří to ale mnoho lidí čeká.

Stalo se vám někdy, že jste spěchal a před Váma se soukala tetina o dvou holích? Dtto kočárek.

0/0
3.4.2017 13:09

M69a42r32t68i23n 87R24u10z80i32c71k41a 1502588446937

O tom vim, vsak tetina o dvou holich co nastoupi v poslednich dverich autobusu, ktere jsou bezbarierove se dak nedostane pokud neni horolezec... O to mi jde, ten schod v busu vzadu umozni vice lidem snazsi pohyb a vice prostoru,... Tetina muze a taky tak urcite dela, nastupovat dvermi pro ne urcenymi... Taktez asi mene pohyblivi a starsi lide nebo mamky s kocarky nebudou projizdet celym vozem. U tramvaji, vlaku to je resitelne, u autobusu je to jaksi kockopes...

0/0
4.4.2017 19:29
Foto

P92e38t94r 37J91a96n24o18v37s41k85ý 1558560472128

Dotace je nejlepší nástroj na korupci a pokrivení trhu a v soukromém podnikání je to zhuverilost!!!!! ( penziony a vinařství )

+9/−3
3.4.2017 6:40

J21i19ř53í 93S89c52h74m71i29d72t 5980723184225

Dotace sama o sobě není nic špatného a je to nástroj, jak společnost chce ovlivňovat nějaké dění, třeba dotovaná městská doprava ovlivňuje pohyb aut v městě atd. Problém je, že jsme si do radnic navolili špatné lidi.

+7/0
3.4.2017 7:16

J98i98ř47í 28K85o89c84u25r13e67k 6775444185598

Dotace vytvářejí korupční prostředí, které pak přitahuje jisté typy lidí.

0/0
3.4.2017 13:18

L85u56c38i53e 33K83o68m29i41n14i49k13o50v63á 2324186289970

Tak v Plzni snad logicky budou jezdit plzensky tramvaje, ne...?

+1/0
3.4.2017 6:26

J51a98n 24S42ů85r18a 4385613223362

Škoda Transportation takovou tramvaj, která podmínkám vyhovuje, nemá.

+7/0
3.4.2017 6:29

R92u50d36o22l18f 66K22o42m26á69r28e84k 7378399792159

podminky, to je ten problem.

+1/0
3.4.2017 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.