Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakázka na míru: tendr na tramvaje pro Plzeň mohla vyhrát jediná firma

Tuzemským dopravním podnikům se otevřela cesta k nákupu nových tramvají za evropské peníze. Ne všem se však soutěže daří – antimonopolní úřad už zrušil „tramvajový tendr“ olomouckého dopravního podniku, podmínky soutěže najednou mění i Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a14n 78C70h84o65b96o28t 5793818749517

Tahle miloučká naivita...

0/0
30.5.2017 23:33

J54a98n 33C94h55o56b10o46t 5783318749337

Jo, trošku toho štěstíčka a srdíčka, to je základ úspěchu. To vám potvrdí každý, kdo metá kulaté do hranatého...nebo šustivé do koženého.

0/0
30.5.2017 23:32

J80a80n 24C26h46o55b21o74t 5473668489497

Jo, to se to volci píchají...

0/0
30.5.2017 23:29

J67i53ř63í 66M95a69ť56a83š17e50j70e 6157812738

Že by pro někoho šla "malá domů"? Tak to už u velkých a středních tendrů chodí skoro povinně!

+2/0
4.4.2017 9:46

T73o75m30á41š 15D63v82o13ř47á13k 7835826117431

Někdy je třeba jít tomu štěstíčku trochu naproti.

+6/0
3.4.2017 9:30

R35o62m75a17n 42P83o55l87á12č45e79k 5826609285

O kolik se vsadíme, že vyhraje původní "výherce" ? ;-D

Stejně jako u "S karet" se upravila podmínka, aby do tendru mohli jít 3 nej banky a nakonec to stejně vyhrála ČS jako u původního;-).

Stíhací Passati to samé:-) Upravilo se VŘ a pak to stejně vyhrál Passat.

Vlk se nažral a koza zůstala celá:-).

+3/0
3.4.2017 9:15

P48e72t40r 53S21u63c81h47ý 1978269344436

Vzhledem k tomu, že často je ten proces schvalování příčinou opoždění dodávek vozů,tak celkem i chápu, že chtěli něco co už je schválené.

+3/0
3.4.2017 9:48

P85e84t49r 26M62a21r86š54o50u80n 5875938976486

Obecně se nedivim, že chtějí něco, co je schvaleno, aby to tu mohlo jezdit.

Ještě by pak mohl dopravní podnik doplácet za pozdní dodání kvůli chybějícím papirum dodavatele. ;)

No a teď konkrétně. Řešení, že schválení musí být do konce termínu dodání, stejně jako přísne sankce za nedodržení je čistší. Ovšem musí si pak někdo být schopen tuto podmínku pohlídat a vynutit.

+1/0
3.4.2017 8:58

J88a28k87u27b 95Š34a79f31a83n97d39a 7535387891781

Jenže někdo musel být první. Žádná firma si nenechá udělat certifikaci u Drážního úřadu když nemá na tu tramvaj zákazníka.

0/0
3.4.2017 11:04

J53a24n 77B89u18b50i68k 9132611292267

zeptejte se jakéhokoliv Plzeňáka, kdo to je Volopich .......

+8/0
3.4.2017 8:43

M70a72r73t97i91n 51J58e22d25l91i29č20k98a 7389182157

Už jenom to jméno je moooooc podezřelé.8-o

0/0
3.4.2017 9:53

M27a32r66t57i63n 70K36u72ř26í17t39k47a 6587846648755

V USA jedou podle politiky "Buy America". Proč bychom u nás nemohli preferovat tuzemského výrobce? Když nakoupíme tuzemské tramvaje, byť o něco dráž, tak společenský přínos je i v tom, že ji někdo u nás musí vyrobit - lidi mají práci.

+7/−7
3.4.2017 7:53

J19a57n 19S10ů47r12a 4795763623602

Buy Czech, Pay EU. Tenhle slogan se bude v Bruselu líbit.

+5/0
3.4.2017 7:59

M94a66r89t79i41n 62K49u95ř11í93t14k24a 6197366648775

Až na to, že do toho vrtají jenom české úřady a čeští novináři.

Bruselu je úplně jedno, kdo to bude vyrábět. Spíš nám dá ještě pokutu za nevyčerpané dotace.

+2/0
3.4.2017 8:08

J42a14n 85S54ů69r35a 4445613103952

Bruselu opravdu není jedno, jakým způsobem se rozdělují dotace. Jeden příklad za všechny: zvedání mostu v Kolíně.

+7/0
3.4.2017 8:12

D14a55n26i83e64l 77T85s18c74h77e58r27n59a15y 2945442689742

Jasne, jenze to v podstate nejsou dotace, ale dlouhodobe pujcky, jen s jinym nazvoslovim. Takze EU pujci, ouradove prosustrujou, stat zaplati

0/0
11.4.2017 7:13

R23o14m43a10n 73P82o33l46á71č76e16k 5356419555

Nechci prudit, ale nevyrábí se náhodou budoucí ostravské Stadlery v Bělorusku u zlého Lukašenka? ;-D;-D

0/0
3.4.2017 9:18

J27a41n 66S45ů49r83a 4195483463322

Část se má dělat tady. To byla reakce na ty ochranářské nápady.

0/0
3.4.2017 9:34

M27a88r10t82i86n 35R48u73z89i75c85k86a 1902708556527

V USA kupuji i tramvaje od Inekonu, made in Czech Republic...

Oni jsou predevsim patrioti a made in usa je pro ne znacka, ale kupuji i ze zahranici... Musite byt ale dobri...

Skoda ma v usa spatnou povest kvuli tomu co provedla prave tehdy prazskemu inekonu, a tam se to rychle rozkrikne... Totez treba volkswagen, diesel si tam malokdo koupi, ale vw urcite ne...

To co myslite jsou podminky, kdy musite cast vyrobit v usa a zamestnat lidi... Asi jako u nas, kdy pepsi vyrabi v CR, .... I ldyz by stacilo, aby tohle platilo pro celou EU,...

0/0
3.4.2017 8:03

R11o41m40a23n 40P68o52l26á70č41e73k 5386989285

Což není tak úplně pravda, že ;-)

Opravdu Made in CZ je pouze elektrická výzbroj, zbytek je vyroben v USA.:-). Sice podle plánu z ČR, ale to je tak vše.

+1/0
3.4.2017 9:09

P89e13t65r 96S76u56c92h32ý 1638849514676

To není pravada. Navíc proto, co se dá označit jako "Made in ČR" nebo "Made in USA" samozřejmě existují pravidla a ení to tak, že někdo udělá plány a hned tam bude název té země .... představujete si to jak hurvínek válku.

0/0
3.4.2017 9:51

R60o50m79a41n 54P75o73l92á41č18e17k 5156189855

A v čem jsme ve sporu?

Tramvaje mají z ČR výzbroj, ale zbytek je MADE IN USA:-)

0/0
3.4.2017 10:08

M30a57r65t26i92n 74R45u90z56i95c82k35a 1732788956187

O tom mluvim, v usa pozaduji, aby cast byla vyrobena u nich... Totez by melo platit v eu...

0/0
4.4.2017 19:23

J18a76n 38Č88e11k90a75l 7899105294624

Pane Kuřitka, až tu bude stejně velký trh, jako ve Státech, tak můžeme preferovat "místní" výrobce, protože i tak zůstane zachována konkurence.

Ale v českých poměrech to znamená kupovat jen a pouze Škodu a její deriváty, což znamená dráž, později, a méně kvalitně, a s výhledem na další a další zhoršování, protože proč by se snažila, když to má jisté...

+1/−1
3.4.2017 10:00

J34i35ř58í 94K58o90c67u69r72e74k 6965684575918

A máte zaděláno na kartel. Tomu se uzavřené trhy velmi líbí, neboť si může dovolit vyšachovat konkurenci jak domácí tak z ciziny. Nakonec zbyde monopolní výrobce vozidel s produkcí alá Škoda 120. Ony ty T3 v roce 1988 byly takovou Škodou 120 - neschopnou obstát jinde než na monopolním zregulovaném trhu.

0/−2
3.4.2017 13:02

V25á59c33l45a70v 50M10a23l45ý 3984978374799

Plzeňská radnice hýří podivnými zakázkami už dlouho, to nejsou jen tramvaje, ale i depo pro MHD, divadlo a mnohé další. Radniční sestava ČSSD a ODS si tu dělá co chce.

+4/0
3.4.2017 7:43

P96e29t65r 89S35o92k55o81l 8662311467861

Když potřebujete aby po kolejích jezdila tramvaj xy tak zakázku musíte vypsat tak aby vyhrála tramvaj xy. Pak ji sice dodává taky jedna konkrétní firma, ale to je problém daný tím, že zrovna tramvaje nejsou spotřební zboží.

+1/−3
3.4.2017 7:33

R75u81d21o35l45f 42K79o69m41á18r74e25k 7668649572229

jo tramvaj, to je slozita vec. jen v praze jich jezdi 6 druhu

+1/0
3.4.2017 7:47

P33e21t22r 94S59o62k86o71l 8522191167431

V tramvajích se rozhodně nevyznám. Ale celých šest druhů nezní zrovna jako číslovka umožňující konkrétní výběr produktu umožňující dodávku od tří různých dodavatelů. :-P

+1/0
3.4.2017 7:57

R63o46m42a92n 11P97o83l73á28č12e19k 5636659575

Opravdu nových jsou dva typy ;) 14T a 15T.

Zbytek jsou ex ČKD:-)

+1/0
3.4.2017 9:20

J20i64ř21í 89K73o67c37u97r69e42k 6205344915268

Vario je sice postavené na papírech starého vozu, ale má zcela jiný podvozek a o metr delší kastli. Už z toho důvodu je jasné, že kastle je také zcela nová.

0/0
3.4.2017 13:04

R28u33d62o91l33f 72K36o76m70á41r32e64k 7668739482159

musela být šedivá ;-D

+1/0
3.4.2017 7:21

M18i12l40a92n 15V76o17l41e28k 5429743356489

I v Praze si Škodovka brousila zuby na kompletní servis tramvají. Možná by bylo zajímavé sepisovat seznamy politiků. kteří kdy co takového prosazovali.

+5/0
3.4.2017 7:16

D72a59n90i72e90l 56J10a78n55á71k 8420843828862

Teoreticky vy to mohla vyhrát i Škoda. Tak ono takové Škodovky jsou modulární. 15T má konfiguraci od 2 do 5 článků. U 30T se taky dá vynechat prostřední článek.

0/0
3.4.2017 7:08

J49a58n 51S12ů70r33a 4315373113312

ŠT se vyjádřila, že se do soutěže hlásit nebude, protože nemá vhodné vozidlo.

0/0
3.4.2017 7:13

M60a32r22t55i55n 59R15u40z60i51c32k68a 1712738926817

Jo, ale ja bych se, po zkusenostech se spolupraci Skoda-Inekon, moc do souteze nehlasil, kdyz ma kompletni servis skoda,...

0/0
3.4.2017 8:05

R90o14m39a56n 68P60o29l92á29č91e68k 5906729645

Ono je nepsané pravidlo, že dlouho vozy (nad 30m) jsou z Plzně a krátké z TWT;-)

0/0
3.4.2017 9:10

J24a50n 32Č88e51k40a34l 7869325104224

To je ale náhoda, další pochybná soutěž, a zase v tom figuruje Škodovka... ;-D;-D

+10/0
3.4.2017 6:44

J37i54ř32í 45S27c88h78m38i77d51t 5400323714745

No hlavně v tom figurují ti, co ty zakázky vypisují nemyslíte?

+5/0
3.4.2017 7:10

J91a71n 92V61a36l67o45u49c87h 6862177278480

Ale ono to není až tak na míru, tramvaj vyhovující parametrům postaví i jinde (viz Stadlery do Ostravy). Jenže vyvíjet něco kvůli párkusové zakázce v zemi, kde etalonem je krátká T3 a její reinkarnace, zatímco oni (a konec konců i Škoda) většinou vyrábějí vozidla o min. délce přes 30, spíše 40 i více metrů? Protože provozy, kde by jezdila sólo T3 (a jsou tedy vysoké náklady na údržbu trati v přepočtu na po ní přepravenou osobu) už dávno nahradily busy.

Takže pak se přihlásí jen Krnov s EVO, ouřada koukne do katalogů výrobců, tam logicky nic odpovídajícího nenajde (ono taky vyrobit tram s bezbarirérovým průchodem po celé délce vozu s otočnými podvozky není sranda) - a diskriminační VŘ je na světě... Tím neříkám, že Škoda a její partneři to nemají "ošéfované", ale prostě jsou požadovány vozy značně odlišné od většinové produkce.

+11/0
3.4.2017 6:44

J83a51n 50S66ů26r16a 4565553333742

Podmínky byly napsané tak, že se Stadler ani s nově vyvinutou tramvají pro Ostravu přihlásit nemohl.

+1/0
3.4.2017 7:58

M70a83r74t79i21n 43R85u71z20i10c26k76a 1482618936697

Nechapu porad tu celou bezbarierovost, na co proboha? U kratkych tramvaji a autobusu mi to prijde zbytecne... Jinak po Praze jezdila evo kratka jako T3, 4-dverova a cela nizkopodlazni,... Takze pokud to neni sranda vyrobit, tak neni problem vypsat radne vyberove rizeni...

0/0
3.4.2017 8:10

J72i54ř91í 14K44o58c19u71r39e53k 6355114735158

Měl jste někdy problémy s koleny nebo klouby obecně? Nejspíš ne. Na stáří to ale mnoho lidí čeká.

Stalo se vám někdy, že jste spěchal a před Váma se soukala tetina o dvou holích? Dtto kočárek.

0/0
3.4.2017 13:09

M65a28r45t47i27n 90R52u91z65i37c53k10a 1442168486667

O tom vim, vsak tetina o dvou holich co nastoupi v poslednich dverich autobusu, ktere jsou bezbarierove se dak nedostane pokud neni horolezec... O to mi jde, ten schod v busu vzadu umozni vice lidem snazsi pohyb a vice prostoru,... Tetina muze a taky tak urcite dela, nastupovat dvermi pro ne urcenymi... Taktez asi mene pohyblivi a starsi lide nebo mamky s kocarky nebudou projizdet celym vozem. U tramvaji, vlaku to je resitelne, u autobusu je to jaksi kockopes...

0/0
4.4.2017 19:29
Foto

P74e12t14r 32J45a82n11o41v70s35k34ý 1648170812888

Dotace je nejlepší nástroj na korupci a pokrivení trhu a v soukromém podnikání je to zhuverilost!!!!! ( penziony a vinařství )

+9/−3
3.4.2017 6:40

J60i70ř46í 93S60c57h12m23i76d78t 5300613354755

Dotace sama o sobě není nic špatného a je to nástroj, jak společnost chce ovlivňovat nějaké dění, třeba dotovaná městská doprava ovlivňuje pohyb aut v městě atd. Problém je, že jsme si do radnic navolili špatné lidi.

+7/0
3.4.2017 7:16

J89i58ř73í 65K89o86c60u97r68e82k 6295454435168

Dotace vytvářejí korupční prostředí, které pak přitahuje jisté typy lidí.

0/0
3.4.2017 13:18

L56u64c27i36e 57K55o64m49i73n68i54k15o26v98á 2894556659610

Tak v Plzni snad logicky budou jezdit plzensky tramvaje, ne...?

+1/0
3.4.2017 6:26

J49a15n 93S45ů75r90a 4515903123982

Škoda Transportation takovou tramvaj, která podmínkám vyhovuje, nemá.

+7/0
3.4.2017 6:29

R71u77d21o41l22f 67K17o30m23á13r34e77k 7308359182109

podminky, to je ten problem.

+1/0
3.4.2017 7:48







Najdete na iDNES.cz