Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát prodává další lokálky. Co kilometr, to statisíce korun

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nabídne letos k prodeji zájemcům další trať, kde už dlouho nejezdí žádné vlaky. Na začátku května vyhlásí prodej trati z Dobronína do Polné na Vysočině. Už přes rok hledá zájemce o lokálku z Velké Kraše do Vidnavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a91r67t97i66n 17K38u25b47í55k 9747679206173

Ještě k trati Dobroním-Polná, není pravda, že je celá trať nesjízdná do poloviny tratě jezdí pravidelně nákladní vlak pro obsluhu frekventované vlečky. Ve vyloučeném úseku byl po roce 2007 generálně opraven železniční přejezd na silnici Polná-Jihlava (dousud tam bliká výstražné světlo!), na generální rekontrukci tratě bylo v roce 2007 vydáno stavební povolení, že stavba nebyla nikdy zahájena je podivné. Na té trati mohl být obnoven pravidelný provoz s přímými příměstskými moderními motorovými vlaky Jihlava město- Polná s návazností na busy! Místo toho se lidé kodrcají autobusy. Asi jim to je jedno.

+3/0
4.4.2017 15:32

M66a17r17t12i18n 47K53u13b93í58k 9827229846843

Na všech tratích na seznamu byla cíleněn zlikvidována osobní doprava nekompetentními úředníky, kterým dávali sami typy úředníci od dráhy. Když jede ve vlaku málo lidí štve se na lokálky, ale když jede v regionálních busech lidí ještě méně je ticho po pěšině. Navíc se již léta tunelují tratě vnitřně například tím, že osoby starší 70 let jezdí v PIDu zcela zdarma a ve vlaku platí, hádejte čím pojedou? Navíc i v jiných případech byla za ministra financí Kalouska důchodcům odňata výrazná sleva na vlak i mimo PIDu. Nejprve se záměrně pokazí jízdní řády nepřípoji či trvalým ujížděním přípojů či přestupy na krajských hranicích. Hádejte čím pak lidé pojedou? Prodej tratí není řešením. řešení je zatraktivnit regionální tratě častou frekvencí spojů a návazností na busy, kam nevede trať, zvýšení traťové rychlosti, místo toho vlak pomalu dává přednost autu. Ať mi někdo vysvětlí proč v Rakousku se jezdí i na úzké trati 70 km/h a zde to nejde!!!;-€

+6/0
4.4.2017 15:05

P26a62v84e79l 91M49a29t39o68u79š57e25k 5900797268434

Při současné (ne)údržbě tratí bude za pár let na zrušení asi většina naší sítě. V tragickém stavu jsou i hlavní tratě, natož pak lokálky. Asi lze pochopit nerentabilitu některých uvedených úseků, ale jak může být nerentabilní např. spojnice Chrudimi a Heřmanova Městce nebo spojka z Rumburka do Ebersbachu, odkud je rychlé spojení do Drážďan, to mi fakt hlava nebere.

+2/0
4.4.2017 12:09

J49i17ř32í 18E37r20b27e30n 1333744306527

No ona se prodává trať (fyzické kolejiště a drážní těleso), nikoliv provoz na ní.

Ten provoz tam pak může zajišťovat kdokoliv - a je na něm, zda se mu to vyplatí. Mimochodem už za monarchie byl provoz na spoustě lokálek zajišťován právě státními drahami, protože všechny by byly jinak dost prodělečné (výjimkami byly Buštěhradská, Ústecko-Teplická a Košicko-Bohumínská dráha) například kvůli svým nepřestupním drahým tarifům.

+2/0
4.4.2017 12:23

P96e18t24r 53N31e53c98h83a69n94i74c69k87ý 7363476378530

Ta trať z Chrudimi musí úvratí a Heřmanův Městec má nádraží docela daleko. Ebersbach by byl fajn, ale obávám se, že to je i na Nemcich, kteří z kriminality co se tam k nim od nás přelévá nejsou nadšení

+1/0
4.4.2017 17:03

M91a56r73t85i60n 18K74u89b76í56k 9157449636553

Úsek Chrudim město -Heřmanův Městec by byl využíván, kdyby ce postavila bezúvraťová spojka na trať na H.Městec, požadoval to PC kraj při minulém vedení (Dušek), nyní je ticho po pěšině. Rumburk-Jiříkov-Ebrsbach zničil Ústecký kraj neobjednáním vlaků ve spolupráci se Saskem. Přitom mohl jezdit výhodný pendl (Löbau)-Ebersbach-Rumburk-Dolní Poustevna-Bad Schandau-Děčín..Aspoň, že se povedla ta část přes Sebnitz-Poustevna.

+2/0
5.4.2017 13:55

M26a29r75t42i60n 64K14o93l47l80e41r 7721543425614

At se klidně některé lokálky zruší, většině cestujících bude víc vyhovovat autobus. Vlak by měl naopak sloužit jako dálková doprava, ale v ČR to úplně nefunguje, spousta lidí jezdí autobusem třeba z Prahy do Brna, Plzně, nebo Budějovic, i když vlak je rychlejší a pohodlnější. Naopak ale rušení lokálek všem lidem vadí.

+4/−5
4.4.2017 12:06

R29a10d72i88m 76S40i28m56u65n46e10k 2490630536964

je to tak.. nemá smysl udržovat 6 vlaků denně, kde jede 5 lidí.. kdyby každýmu objednali taxík, tak se ještě polovinu ušetří..

+2/−2
4.4.2017 12:07

P93a49v15e48l 58M49a21t93o86u72š49e97k 5180917548874

Problém je v tom, co je lokálka. Za posledních pár desetiletí se staly lokálkami na pokraji zrušení i tratě, které bývaly hlavní. Místní autobus někdy lépe vyhovovat může, ale pokud má být vytížen, musí mít takovou trasu, aby pobral cestující z co možná největší spádové oblasti, což je ale bohužel na úkor rychlosti, a to někdy dost značně. Potom vlak vychází jako daleko rychlejší a kdyby mu zvedli traťovou rychlost z 50 (i méně) alespoň na 100 km/h, byl by rozdíl ještě daleko výraznější. Vše začíná a končí u stavu našich tratí.

+5/0
4.4.2017 12:18

J63i42ř37í 57E55r41b55e86n 1253964726197

Ona totiž železnice je celostní odvětví a je to také o dopravě "posledního kilometru". Zrušením lokálek možná trochu ušetříte, ale hlavně zlikvidujete spoustu dalších cestujících a vyženete je na (už tak roztřískané) okresní silnice bez použitelné veřejné dopravy.

+6/0
4.4.2017 12:25

J95i60ř25í 49K50o49c85u91r66e15k 6825214175168

Tak ono se v IDSJKM umí napojit na vlak i autobus. Jen ve zbytku ČR na to ještě za 15 let nepřišli.

Zrovna včera v noci čekaly autobusy DPMB na zpožděný vlak.

+2/−1
4.4.2017 13:29

P85e25t36r 42N19e63c21h57a45n16i36c95k50ý 7613926288330

V IDOL už to taky docela funguje

0/0
4.4.2017 16:57

R60o76m12a97n 36J57e98s57c68h15k61e 9318585597255

IDS JMK není dobrá. Včera a dnes nám ujel před nosem vlak od vlaku v Brně - Židenicích. Mám je za to snad chválit ? Rozdíl 2-3 minuty.

+1/0
5.4.2017 12:17

L49i49b55o40r 60Z81a87v19ř97e47l 8249186231542

jo, Kordis, to je to nejhorší co nás mohlo v JMK potkat. Radši už jezdím autem, abych dvě hodiny někde nečuměl do zdi čekárny a dispečer Kordisu se nesmál!!

+1/0
6.4.2017 16:38

J98o34s98e48f 81T32l44a15m17s59a 7661360843507

Proboha editore, čtete to vůbec? Doslova zapleveleno chybami.

0/0
4.4.2017 12:01

J57a58n 36V86a56l20o55u11c16h 6612667508720

Jenže zatímco v těch letech byla autobusová doprava v plenkách a auto si běžný pracující nemohl dovolit, dnes je údržba trati, po které jezdí zastaralý kolejový autobus ř.810 po dvou hodinách, hodně drahý špás. A jelikož se "udržuje" dle stavu financí, klesá přepravní rychlost a tím ubývají další cestující. A napumpovat tam prachy a jezdit v intervalu cestující neomezujícím (tedy aby si nemuseli denní program plánovat podle vlaku) možná pár cestujících přiláká, ale náklady ani náhodou nepokryje (zatímco při zrušení se dají finance odtud dát na posílení (většinou soubežné) bus dopravy či dopravy železniční na alespoň trochu rentabilních tratích (jako to funguje v okolí Prahy či Brna).

+4/0
4.4.2017 11:32

P67a14v60e21l 48M85a13t68o80u62š81e75k 5360807448414

Jak jste přišel na to, že údržba tratě je hodně drahý špás? Není to spíš nějaký zažitý mýtus? Ano, udržovat desítky let totálně zanedbávanou trať alespoň na hranici sjízdnosti může být drahý špás, ale kdyby se jednou opravila do perfektního stavu, pak by na ni několik let nemuselo být sáhnuto a vlaky by po ní mohly jezdit 2x rychleji.

+2/0
4.4.2017 12:22

J94i72ř33í 96E46r60b48e20n 1373614126977

Takže ... takový návrat před rok 1912, respektive 1928, že? Někdy v těch letech probíhaly větší postátňovací vlny, kterými stát dosáhl významných úspor díky provozní synergii hlavních a vedlejších tratí.

+3/0
4.4.2017 10:25

M97a27r46e80k 41S59l76a10b56i47h27o50u81d81e75k 7948531202293

Ty tratě jsou na zrušení, jenže stát je zrušit nemůže, protože by se šotouši zbláznili. Tak se jejich zánik pokusí oddálit či zakamuflovat prodejem.

0/−3
4.4.2017 11:52

J39i20ř68í 21E88r43b52e35n 1163644496837

A čo Vy si predstavujete pod takým pojmom "šotouš", Kefalín?

+1/0
4.4.2017 12:20

M86a82r14e70k 62S26l11a44b76i14h43o83u56d55e81k 7258641832523

Vás!

0/0
4.4.2017 16:39

R66o26m42a72n 87J38e16s56c46h87k33e 9698455177635

Úředníci mnoho let dopředu cíleně ničili mnoho lokálek. Ždánice, Morkovice atd. Jsou jich desítky. Také stovky vleček zrušili. Budeme je za to chválit ?

+1/0
5.4.2017 12:20

J40i66ř77í 21K23o77c51u75r51e34k 6755834635438

K návratu do roku 1928 budete muset zrušit všechny autobusy. Tehdy neexistovaly. Ale pokud ten rozdíl odmítáte přijmout...

+1/−1
4.4.2017 13:33

R60o37m70a31n 21J81e66s53c19h26k41e 9568685637565

Autobusy byly už za císaře pána odborníku.

0/0
7.4.2017 16:26







Najdete na iDNES.cz