Diskuse k článku

Stát prodává další lokálky. Co kilometr, to statisíce korun

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nabídne letos k prodeji zájemcům další trať, kde už dlouho nejezdí žádné vlaky. Na začátku května vyhlásí prodej trati z Dobronína do Polné na Vysočině. Už přes rok hledá zájemce o lokálku z Velké Kraše do Vidnavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a10r45t36i49n 90K90u59b29í65k 9707469356833

Ještě k trati Dobroním-Polná, není pravda, že je celá trať nesjízdná do poloviny tratě jezdí pravidelně nákladní vlak pro obsluhu frekventované vlečky. Ve vyloučeném úseku byl po roce 2007 generálně opraven železniční přejezd na silnici Polná-Jihlava (dousud tam bliká výstražné světlo!), na generální rekontrukci tratě bylo v roce 2007 vydáno stavební povolení, že stavba nebyla nikdy zahájena je podivné. Na té trati mohl být obnoven pravidelný provoz s přímými příměstskými moderními motorovými vlaky Jihlava město- Polná s návazností na busy! Místo toho se lidé kodrcají autobusy. Asi jim to je jedno.

4.4.2017 15:32

M28a31r54t66i74n 13K80u70b97í73k 9607769136743

Na všech tratích na seznamu byla cíleněn zlikvidována osobní doprava nekompetentními úředníky, kterým dávali sami typy úředníci od dráhy. Když jede ve vlaku málo lidí štve se na lokálky, ale když jede v regionálních busech lidí ještě méně je ticho po pěšině. Navíc se již léta tunelují tratě vnitřně například tím, že osoby starší 70 let jezdí v PIDu zcela zdarma a ve vlaku platí, hádejte čím pojedou? Navíc i v jiných případech byla za ministra financí Kalouska důchodcům odňata výrazná sleva na vlak i mimo PIDu. Nejprve se záměrně pokazí jízdní řády nepřípoji či trvalým ujížděním přípojů či přestupy na krajských hranicích. Hádejte čím pak lidé pojedou? Prodej tratí není řešením. řešení je zatraktivnit regionální tratě častou frekvencí spojů a návazností na busy, kam nevede trať, zvýšení traťové rychlosti, místo toho vlak pomalu dává přednost autu. Ať mi někdo vysvětlí proč v Rakousku se jezdí i na úzké trati 70 km/h a zde to nejde!!!;-€

4.4.2017 15:05

P66a65v88e72l 50M52a47t12o75u65š15e97k 5250757888624

Při současné (ne)údržbě tratí bude za pár let na zrušení asi většina naší sítě. V tragickém stavu jsou i hlavní tratě, natož pak lokálky. Asi lze pochopit nerentabilitu některých uvedených úseků, ale jak může být nerentabilní např. spojnice Chrudimi a Heřmanova Městce nebo spojka z Rumburka do Ebersbachu, odkud je rychlé spojení do Drážďan, to mi fakt hlava nebere.

4.4.2017 12:09

J67i59ř23í 22E74r71b67e73n 1933544876837

No ona se prodává trať (fyzické kolejiště a drážní těleso), nikoliv provoz na ní.

Ten provoz tam pak může zajišťovat kdokoliv - a je na něm, zda se mu to vyplatí. Mimochodem už za monarchie byl provoz na spoustě lokálek zajišťován právě státními drahami, protože všechny by byly jinak dost prodělečné (výjimkami byly Buštěhradská, Ústecko-Teplická a Košicko-Bohumínská dráha) například kvůli svým nepřestupním drahým tarifům.

4.4.2017 12:23

P11e70t74r 71N87e26c91h62a75n96i95c81k46ý 7263546888610

Ta trať z Chrudimi musí úvratí a Heřmanův Městec má nádraží docela daleko. Ebersbach by byl fajn, ale obávám se, že to je i na Nemcich, kteří z kriminality co se tam k nim od nás přelévá nejsou nadšení

4.4.2017 17:03

M76a86r15t80i45n 16K11u62b90í10k 9937979256773

Úsek Chrudim město -Heřmanův Městec by byl využíván, kdyby ce postavila bezúvraťová spojka na trať na H.Městec, požadoval to PC kraj při minulém vedení (Dušek), nyní je ticho po pěšině. Rumburk-Jiříkov-Ebrsbach zničil Ústecký kraj neobjednáním vlaků ve spolupráci se Saskem. Přitom mohl jezdit výhodný pendl (Löbau)-Ebersbach-Rumburk-Dolní Poustevna-Bad Schandau-Děčín..Aspoň, že se povedla ta část přes Sebnitz-Poustevna.

5.4.2017 13:55

M95a63r63t11i14n 89K42o20l98l82e36r 7861693625404

At se klidně některé lokálky zruší, většině cestujících bude víc vyhovovat autobus. Vlak by měl naopak sloužit jako dálková doprava, ale v ČR to úplně nefunguje, spousta lidí jezdí autobusem třeba z Prahy do Brna, Plzně, nebo Budějovic, i když vlak je rychlejší a pohodlnější. Naopak ale rušení lokálek všem lidem vadí.

4.4.2017 12:06

R74a58d27i77m 22S27i66m82u13n64e63k 2720190956254

je to tak.. nemá smysl udržovat 6 vlaků denně, kde jede 5 lidí.. kdyby každýmu objednali taxík, tak se ještě polovinu ušetří..

4.4.2017 12:07

P96a63v60e29l 98M27a82t24o49u97š28e66k 5870317538584

Problém je v tom, co je lokálka. Za posledních pár desetiletí se staly lokálkami na pokraji zrušení i tratě, které bývaly hlavní. Místní autobus někdy lépe vyhovovat může, ale pokud má být vytížen, musí mít takovou trasu, aby pobral cestující z co možná největší spádové oblasti, což je ale bohužel na úkor rychlosti, a to někdy dost značně. Potom vlak vychází jako daleko rychlejší a kdyby mu zvedli traťovou rychlost z 50 (i méně) alespoň na 100 km/h, byl by rozdíl ještě daleko výraznější. Vše začíná a končí u stavu našich tratí.

4.4.2017 12:18

J46i47ř31í 25E51r76b29e12n 1603384806597

Ona totiž železnice je celostní odvětví a je to také o dopravě "posledního kilometru". Zrušením lokálek možná trochu ušetříte, ale hlavně zlikvidujete spoustu dalších cestujících a vyženete je na (už tak roztřískané) okresní silnice bez použitelné veřejné dopravy.

4.4.2017 12:25

J45i50ř26í 33K23o82c84u71r35e50k 6625224915438

Tak ono se v IDSJKM umí napojit na vlak i autobus. Jen ve zbytku ČR na to ještě za 15 let nepřišli.

Zrovna včera v noci čekaly autobusy DPMB na zpožděný vlak.

4.4.2017 13:29

P77e79t92r 59N78e61c58h16a27n35i86c80k73ý 7303446578670

V IDOL už to taky docela funguje

4.4.2017 16:57

R70o46m32a78n 98J80e94s53c14h45k81e 9328955837185

IDS JMK není dobrá. Včera a dnes nám ujel před nosem vlak od vlaku v Brně - Židenicích. Mám je za to snad chválit ? Rozdíl 2-3 minuty.

5.4.2017 12:17

L19i11b59o29r 11Z38a32v90ř45e41l 8189646371772

jo, Kordis, to je to nejhorší co nás mohlo v JMK potkat. Radši už jezdím autem, abych dvě hodiny někde nečuměl do zdi čekárny a dispečer Kordisu se nesmál!!

6.4.2017 16:38

J81o91s75e69f 63T77l97a97m15s73a 7251750833317

Proboha editore, čtete to vůbec? Doslova zapleveleno chybami.

4.4.2017 12:01

J50a77n 57V65a31l93o47u66c20h 6272307508750

Jenže zatímco v těch letech byla autobusová doprava v plenkách a auto si běžný pracující nemohl dovolit, dnes je údržba trati, po které jezdí zastaralý kolejový autobus ř.810 po dvou hodinách, hodně drahý špás. A jelikož se "udržuje" dle stavu financí, klesá přepravní rychlost a tím ubývají další cestující. A napumpovat tam prachy a jezdit v intervalu cestující neomezujícím (tedy aby si nemuseli denní program plánovat podle vlaku) možná pár cestujících přiláká, ale náklady ani náhodou nepokryje (zatímco při zrušení se dají finance odtud dát na posílení (většinou soubežné) bus dopravy či dopravy železniční na alespoň trochu rentabilních tratích (jako to funguje v okolí Prahy či Brna).

4.4.2017 11:32

P88a58v21e94l 80M54a54t23o91u42š61e53k 5300517208944

Jak jste přišel na to, že údržba tratě je hodně drahý špás? Není to spíš nějaký zažitý mýtus? Ano, udržovat desítky let totálně zanedbávanou trať alespoň na hranici sjízdnosti může být drahý špás, ale kdyby se jednou opravila do perfektního stavu, pak by na ni několik let nemuselo být sáhnuto a vlaky by po ní mohly jezdit 2x rychleji.

4.4.2017 12:22

J85i13ř34í 53E11r50b67e83n 1523424426397

Takže ... takový návrat před rok 1912, respektive 1928, že? Někdy v těch letech probíhaly větší postátňovací vlny, kterými stát dosáhl významných úspor díky provozní synergii hlavních a vedlejších tratí.

4.4.2017 10:25

M25a80r57e49k 23S11l18a48b93i77h43o31u39d17e58k 7448951222113

Ty tratě jsou na zrušení, jenže stát je zrušit nemůže, protože by se šotouši zbláznili. Tak se jejich zánik pokusí oddálit či zakamuflovat prodejem.

4.4.2017 11:52

J52i36ř70í 34E23r95b95e74n 1483904376527

A čo Vy si predstavujete pod takým pojmom "šotouš", Kefalín?

4.4.2017 12:20

M48a21r24e97k 20S84l22a39b28i42h71o11u17d69e12k 7248921912323

Vás!

4.4.2017 16:39

R86o39m41a89n 12J53e55s44c52h26k36e 9698575657345

Úředníci mnoho let dopředu cíleně ničili mnoho lokálek. Ždánice, Morkovice atd. Jsou jich desítky. Také stovky vleček zrušili. Budeme je za to chválit ?

5.4.2017 12:20

J94i20ř24í 18K47o59c82u81r81e19k 6645694275528

K návratu do roku 1928 budete muset zrušit všechny autobusy. Tehdy neexistovaly. Ale pokud ten rozdíl odmítáte přijmout...

4.4.2017 13:33

R92o80m80a55n 67J49e23s16c31h22k54e 9648495687225

Autobusy byly už za císaře pána odborníku.

7.4.2017 16:26

Najdete na iDNES.cz