Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát prodává další lokálky. Co kilometr, to statisíce korun

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nabídne letos k prodeji zájemcům další trať, kde už dlouho nejezdí žádné vlaky. Na začátku května vyhlásí prodej trati z Dobronína do Polné na Vysočině. Už přes rok hledá zájemce o lokálku z Velké Kraše do Vidnavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a76r74t82i46n 19K31u16b52í91k 9367679736513

Ještě k trati Dobroním-Polná, není pravda, že je celá trať nesjízdná do poloviny tratě jezdí pravidelně nákladní vlak pro obsluhu frekventované vlečky. Ve vyloučeném úseku byl po roce 2007 generálně opraven železniční přejezd na silnici Polná-Jihlava (dousud tam bliká výstražné světlo!), na generální rekontrukci tratě bylo v roce 2007 vydáno stavební povolení, že stavba nebyla nikdy zahájena je podivné. Na té trati mohl být obnoven pravidelný provoz s přímými příměstskými moderními motorovými vlaky Jihlava město- Polná s návazností na busy! Místo toho se lidé kodrcají autobusy. Asi jim to je jedno.

+3/0
4.4.2017 15:32

M51a17r59t63i83n 67K38u26b86í20k 9427609326163

Na všech tratích na seznamu byla cíleněn zlikvidována osobní doprava nekompetentními úředníky, kterým dávali sami typy úředníci od dráhy. Když jede ve vlaku málo lidí štve se na lokálky, ale když jede v regionálních busech lidí ještě méně je ticho po pěšině. Navíc se již léta tunelují tratě vnitřně například tím, že osoby starší 70 let jezdí v PIDu zcela zdarma a ve vlaku platí, hádejte čím pojedou? Navíc i v jiných případech byla za ministra financí Kalouska důchodcům odňata výrazná sleva na vlak i mimo PIDu. Nejprve se záměrně pokazí jízdní řády nepřípoji či trvalým ujížděním přípojů či přestupy na krajských hranicích. Hádejte čím pak lidé pojedou? Prodej tratí není řešením. řešení je zatraktivnit regionální tratě častou frekvencí spojů a návazností na busy, kam nevede trať, zvýšení traťové rychlosti, místo toho vlak pomalu dává přednost autu. Ať mi někdo vysvětlí proč v Rakousku se jezdí i na úzké trati 70 km/h a zde to nejde!!!;-€

+6/0
4.4.2017 15:05

P27a28v29e64l 24M16a83t44o82u21š81e44k 5520177388464

Při současné (ne)údržbě tratí bude za pár let na zrušení asi většina naší sítě. V tragickém stavu jsou i hlavní tratě, natož pak lokálky. Asi lze pochopit nerentabilitu některých uvedených úseků, ale jak může být nerentabilní např. spojnice Chrudimi a Heřmanova Městce nebo spojka z Rumburka do Ebersbachu, odkud je rychlé spojení do Drážďan, to mi fakt hlava nebere.

+2/0
4.4.2017 12:09

J25i69ř53í 96E22r49b51e46n 1373634896877

No ona se prodává trať (fyzické kolejiště a drážní těleso), nikoliv provoz na ní.

Ten provoz tam pak může zajišťovat kdokoliv - a je na něm, zda se mu to vyplatí. Mimochodem už za monarchie byl provoz na spoustě lokálek zajišťován právě státními drahami, protože všechny by byly jinak dost prodělečné (výjimkami byly Buštěhradská, Ústecko-Teplická a Košicko-Bohumínská dráha) například kvůli svým nepřestupním drahým tarifům.

+2/0
4.4.2017 12:23

P88e63t50r 85N85e25c87h34a71n70i53c66k66ý 7163346488810

Ta trať z Chrudimi musí úvratí a Heřmanův Městec má nádraží docela daleko. Ebersbach by byl fajn, ale obávám se, že to je i na Nemcich, kteří z kriminality co se tam k nim od nás přelévá nejsou nadšení

+1/0
4.4.2017 17:03

M49a24r31t86i49n 94K72u16b34í92k 9777769826373

Úsek Chrudim město -Heřmanův Městec by byl využíván, kdyby ce postavila bezúvraťová spojka na trať na H.Městec, požadoval to PC kraj při minulém vedení (Dušek), nyní je ticho po pěšině. Rumburk-Jiříkov-Ebrsbach zničil Ústecký kraj neobjednáním vlaků ve spolupráci se Saskem. Přitom mohl jezdit výhodný pendl (Löbau)-Ebersbach-Rumburk-Dolní Poustevna-Bad Schandau-Děčín..Aspoň, že se povedla ta část přes Sebnitz-Poustevna.

+2/0
5.4.2017 13:55

M60a26r94t55i28n 70K95o57l36l28e14r 7741543265864

At se klidně některé lokálky zruší, většině cestujících bude víc vyhovovat autobus. Vlak by měl naopak sloužit jako dálková doprava, ale v ČR to úplně nefunguje, spousta lidí jezdí autobusem třeba z Prahy do Brna, Plzně, nebo Budějovic, i když vlak je rychlejší a pohodlnější. Naopak ale rušení lokálek všem lidem vadí.

+4/−5
4.4.2017 12:06

R39a16d24i13m 64S87i48m68u10n48e68k 2770780616324

je to tak.. nemá smysl udržovat 6 vlaků denně, kde jede 5 lidí.. kdyby každýmu objednali taxík, tak se ještě polovinu ušetří..

+2/−2
4.4.2017 12:07

P19a57v87e43l 91M49a71t59o16u76š84e91k 5860127828744

Problém je v tom, co je lokálka. Za posledních pár desetiletí se staly lokálkami na pokraji zrušení i tratě, které bývaly hlavní. Místní autobus někdy lépe vyhovovat může, ale pokud má být vytížen, musí mít takovou trasu, aby pobral cestující z co možná největší spádové oblasti, což je ale bohužel na úkor rychlosti, a to někdy dost značně. Potom vlak vychází jako daleko rychlejší a kdyby mu zvedli traťovou rychlost z 50 (i méně) alespoň na 100 km/h, byl by rozdíl ještě daleko výraznější. Vše začíná a končí u stavu našich tratí.

+5/0
4.4.2017 12:18

J49i55ř29í 93E86r63b72e28n 1483224576947

Ona totiž železnice je celostní odvětví a je to také o dopravě "posledního kilometru". Zrušením lokálek možná trochu ušetříte, ale hlavně zlikvidujete spoustu dalších cestujících a vyženete je na (už tak roztřískané) okresní silnice bez použitelné veřejné dopravy.

+6/0
4.4.2017 12:25

J16i59ř92í 26K95o14c19u55r85e20k 6345464675558

Tak ono se v IDSJKM umí napojit na vlak i autobus. Jen ve zbytku ČR na to ještě za 15 let nepřišli.

Zrovna včera v noci čekaly autobusy DPMB na zpožděný vlak.

+2/−1
4.4.2017 13:29

P18e35t78r 95N60e65c27h73a28n31i59c67k44ý 7553836698930

V IDOL už to taky docela funguje

0/0
4.4.2017 16:57

R78o91m76a52n 55J83e68s95c81h92k36e 9878395317825

IDS JMK není dobrá. Včera a dnes nám ujel před nosem vlak od vlaku v Brně - Židenicích. Mám je za to snad chválit ? Rozdíl 2-3 minuty.

+1/0
5.4.2017 12:17

L35i41b54o46r 48Z52a60v90ř77e42l 8419716661372

jo, Kordis, to je to nejhorší co nás mohlo v JMK potkat. Radši už jezdím autem, abych dvě hodiny někde nečuměl do zdi čekárny a dispečer Kordisu se nesmál!!

+1/0
6.4.2017 16:38

J69o62s71e26f 26T54l53a90m12s61a 7511190103777

Proboha editore, čtete to vůbec? Doslova zapleveleno chybami.

0/0
4.4.2017 12:01

J72a89n 85V88a98l76o41u12c10h 6462307518280

Jenže zatímco v těch letech byla autobusová doprava v plenkách a auto si běžný pracující nemohl dovolit, dnes je údržba trati, po které jezdí zastaralý kolejový autobus ř.810 po dvou hodinách, hodně drahý špás. A jelikož se "udržuje" dle stavu financí, klesá přepravní rychlost a tím ubývají další cestující. A napumpovat tam prachy a jezdit v intervalu cestující neomezujícím (tedy aby si nemuseli denní program plánovat podle vlaku) možná pár cestujících přiláká, ale náklady ani náhodou nepokryje (zatímco při zrušení se dají finance odtud dát na posílení (většinou soubežné) bus dopravy či dopravy železniční na alespoň trochu rentabilních tratích (jako to funguje v okolí Prahy či Brna).

+4/0
4.4.2017 11:32

P10a98v20e24l 21M12a67t22o39u64š70e23k 5760387448384

Jak jste přišel na to, že údržba tratě je hodně drahý špás? Není to spíš nějaký zažitý mýtus? Ano, udržovat desítky let totálně zanedbávanou trať alespoň na hranici sjízdnosti může být drahý špás, ale kdyby se jednou opravila do perfektního stavu, pak by na ni několik let nemuselo být sáhnuto a vlaky by po ní mohly jezdit 2x rychleji.

+2/0
4.4.2017 12:22

J92i94ř39í 52E81r28b86e55n 1513714886957

Takže ... takový návrat před rok 1912, respektive 1928, že? Někdy v těch letech probíhaly větší postátňovací vlny, kterými stát dosáhl významných úspor díky provozní synergii hlavních a vedlejších tratí.

+3/0
4.4.2017 10:25

M66a61r34e94k 73S35l53a91b91i47h39o17u42d65e42k 7358241752323

Ty tratě jsou na zrušení, jenže stát je zrušit nemůže, protože by se šotouši zbláznili. Tak se jejich zánik pokusí oddálit či zakamuflovat prodejem.

0/−3
4.4.2017 11:52

J47i96ř73í 17E51r90b97e46n 1813214636717

A čo Vy si predstavujete pod takým pojmom "šotouš", Kefalín?

+1/0
4.4.2017 12:20

M49a22r70e54k 77S39l74a48b50i84h51o46u54d64e31k 7208251852613

Vás!

0/0
4.4.2017 16:39

R81o62m54a37n 61J86e68s87c30h95k59e 9328955107705

Úředníci mnoho let dopředu cíleně ničili mnoho lokálek. Ždánice, Morkovice atd. Jsou jich desítky. Také stovky vleček zrušili. Budeme je za to chválit ?

+1/0
5.4.2017 12:20

J71i61ř33í 56K69o72c61u23r70e17k 6795734375488

K návratu do roku 1928 budete muset zrušit všechny autobusy. Tehdy neexistovaly. Ale pokud ten rozdíl odmítáte přijmout...

+1/−1
4.4.2017 13:33

R15o31m65a90n 48J66e87s53c65h91k95e 9458855677745

Autobusy byly už za císaře pána odborníku.

0/0
7.4.2017 16:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.