Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Investoři stále více věří Tesle. Na burze si už vede lépe než Ford

Výrobce elektroaut Tesla se stal druhou největší automobilkou v USA podle tržní kapitalizace, tedy hodnotě firmy dané kurzem ceny akcií na burze. Na druhém místě po pondělním nárůstu cen akcií vystřídala Ford. Investoři ztrátové firmě věří, motorem pro další růst byly čerstvě oznámené prodejní výsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a87r53a 56R59a19n54k 1931406719921

Pristi rok je Mitsubishi full electric asi za 27.000

http://www.energy-exchange.net/myths-busted/

0/0
27.5.2017 0:24

M50a74r70c87e32l 49B44a39k65o70š 4811496983

... to je krásna doba zarábať a zvyšovať hodnotu akcií takto..... hodnota automobilky ktorá vyrobí 25 tisíc áut 1/4 ročne podľa nejakých akciií je vyššia ako hodnota automobilky ktorá vyrobí 25 000 áut denne. Keby Tesla robila napríklad lietadlá, alebo raketoplány, ešte to pochopím, ono až taký rozdiel v tých autách nie je, že? :-) ... vedia to predať, čo európskym a japonským automobilkám veľmi chýba, aj keď osobne si myslím že hlavne európska trojka audi, mercedes, BMW (+volvo) budú v autonómnych elektro vozidlách ďalej

0/0
5.4.2017 8:22

J86a95n 26U86l71r27i62c20h 9579236559554

Je to nesmysl, podvod. Čas elektromobilů přijde možná až po vytěžení většiny zásob ropy a plynu.

V každém případě je podmínkou rozvoje v konkurenci aut se spalovacími motory zásadní zvýšení dojezdu na baterii na zhruba dvojnásobek dnešního a hlavně nalezení technologie, která by umožnila úplné dobití baterie v řádu minut. Pak musí přijít investoři a postavit sítě dobíjecích stanic. Než se to stane, jsou elektromobily jen líbivým vrtochem podivínů.

0/0
4.4.2017 16:02

J78a28n 47K89o41t33a30s 9449470942536

A co si myslíte o kvantové fyzice? Taky ještě nepřišla její doba?

0/0
5.4.2017 9:47

O12n29d32ř76e21j 19N32o45v48á47k 9547684629929

Prostě jenom do doby, než se pořádně rozhoupou Japonci a Korejci ... pak celá slavná Tesla skončí .....

Třebas na Toyotu, jejich výrobní linky, zkušenosti mnoha desítek let, na její kvalitu a cenu ... prostě mít nebudou ....

Už i ten Hyundai se rozhoupal a začíná prodávat Ioniq ...

Tesla těží z designu závodního kupé ... to je vše ....

0/0
4.4.2017 14:03

P66e31t22r 19P81e91t61r 6243412538313

Hyundai má takové prodeje jen díky ceně, ne že by byl tak kvalitní a podobně.

0/0
4.4.2017 14:05

J96a48n 33K46o60t15a60s 9919510232676

Už aby to bylo a ti Japonci a Korejci začali vyrábět cenově dostupná elektroauta. Z konkurence budeme profitovat my zákazníci.

Ten Hyundai Ioniq se vyprodal jen co se začal u nás prodávat - prý je do konce roku nedostupný. Projevuje se to, že automobilky zatím nemají kapacitu na výrobu statisícových sérií elektromobilů ročně. Tuhle metu asi zdolá jako první ta Vámi nenáviděná Tesla.. Proč? Protože má Gigatovárnu na baterky, kterou jiné automobilky zatím nemají. A postavit ji je otázka několika let.

0/0
4.4.2017 15:14

D48u50š50a10n 35D76i16t18r33i58c83h 3968736113179

Kdybych mohl prodat opci za současnou cenu se splatností za 5 let. hned do toho jdu.

0/0
4.4.2017 13:36

P35e65t12r 91H86o86r77á55č24e70k 2977984867415

Takhle z pohledu hodnoty nedává ocenění Tesly zatím racionálně smysl. Je před nima moc proměných a nejistot, které je potřeba překonat. Jistě mají skvěle našlápnuto, ale to je zatím otázka budoucnosti.

+3/0
4.4.2017 13:30

J92a76n 20K78o98t81a71s 9679810662836

Jeden příklad za všechny - Nedávno koupila společnost Intel izraelskou firmu Mobil Eye s cca 600 zaměstnanci za 15 miliard USD. To není tím, že by tahle firmička měla dnes takovou hodnotu, ale tím, že Intel předpokládá, že velké automobilky budou v budoucnu používat senzory pro autonomní řízení právě od Mobil Eye. Takže do akciích se promítají různá růstová očekávání. U Tesly je to totožné.

0/0
4.4.2017 13:48

P17e33t29r 71H22o51r59á44č53e79k 2947894597365

To mi nemusíte vysvětlovat, akciím rozumím a sám investuji. Jen tvrdím, že hodnotit to takto z pohledu hodnotové analýzy (jakou provádí třeba Warren Buffet) je nesmyslné.

Moje tvrzení je, ale jednoduché. Akcie Tesly jsou předražené k férové ceně, navíc korekce u Tesly nejsou nic výjmečného, stačí se podívat na vývoj posledních dvou let., takže to jakou hodnotu mají teď nemusí za měsíc vůbec platit.

Tesle držím palce, jelikož je to opravdu možná cesta do budoucna, ale momentálně bych opravdu podíl nekupoval, to až tak kolem 220 dollarů za akcii.

0/0
4.4.2017 16:18

J79a69n 93K36o39t36a77s 9289750402816

Dobře beru. Taky si myslím, že jsou akcie Tesly momentálně předražené. Jenže pokles na 220 dolarů je v nedohlednu - i když bych si ho taky moc přál:-). Pokud splní náběh výroby levnějšího modelu a rozběhnou výrobu hodně slibných solárních střech (v tomhle nemají konkurenci), tak očekávám velmi brzo překonání 400 USD za akcii. Je to teď jen otázka exekuce představených produktů. Konkurence momentálně buď neexistuje nebo nestíhá, protože neinvestovala do technologií v dostatečném předstihu jako Tesla.

Warren Buffet, pokud se nepletu, kupuje hlavně akcie velkých zavedených firem. Nepředpokládám, že by Warren byl jeden z těch, který by investoval do neprověřeného byznysu nových značek..

0/0
5.4.2017 10:00

J73a27n 74K28o44t66a83s 9449180782636

Podle mě není daleko okamžik, kdy Tesla překoná GM a bude nejhodnotnější americkou "automobilkou". Stačí aby letos správně ošéfovali náběh produkce levnějšího Modelu 3, začali prodávat ty představené solární střechy a cena Tesly na burze půjde vysoko nad 50 miliard USD. Long TSLA...

0/0
4.4.2017 13:23

O58n83d11ř29e48j 63N43o61v96á86k 9607524289229

solární panel střechy .. to měl mercedes na autech už asi před 15 lety ....

0/0
4.4.2017 13:40

J77a40n 51K39o15t88a56s 9889880482336

Ne, představení produktu jste asi neviděl - jedná se o střechy na domy. Elon Musk prvně sliboval, že tvrzené solární sklo solárních tašek bude mít vyšší trvanlivost než klasická střecha (střešní tašky, apod.) a že po započtení ceny vyrobené elektřiny bude taková střecha nákladově levnější než klasická střecha. Po nějaké době se opravil, že prý bude solární střecha levnější než klasická střecha i bez započítání elektřiny, což by byla bomba, ale sám tomu zatím moc nevěřím. Mají začít prodávat letos, takže uvidíme, jak to nakonec bude.

https://www.tesla.com/solar?redirect=no

0/0
4.4.2017 13:57

M83a25r18e22k 21D54v51o56ř26á21k 7208356193872

Nejen díky prodeji automobilů investoři věří Tesle, také díky budování velmi komplexního a pokročilého produktu. Automobily jsou jen částí a to konečnou, další je výroba energií (solární střechy), jejich skladování (baterie) včetně distribuce (superchargery) + další projekty kolem.

+4/0
4.4.2017 13:17

J24a84n 24V42e94s22e74l55ý 5164663352411

Jaké ukazatele autor myslí? Meziroční nárůst prodejů o 70%? Marže na prodaný vůz přes 25%? Vyprodanou produkci na dva roky dopředu? Skvělý rozjezd nového byznysu (stacionární baterie)?

V účetní ztrátě jsou jen kvůli obrovským investicím do růstu produkce. Veškeré zisky a ještě něco navíc investice do nových produkčních zařízení.

+4/−1
4.4.2017 12:40

O15n12d89ř16e69j 93N61o94v63á47k 9347484859429

A přesto jsou ve ztrátě .... už spoustu let ...

A elektro auta vyrábí kde kdo ... a výrazně levnější a výrazně kvalitnější ....

0/−3
4.4.2017 12:48

J18a95n 12V10e66s15e42l51ý 5904133422551

Jsou automobilky, které vyrábějí levnější elektromobily, jsou automobilky, které vyrábějí kvalitnější elektromobily, ale ani jedna, která by vyráběla levnější a zároveň kvalitnější vůz.

+2/−1
4.4.2017 13:10

O93n35d58ř38e19j 51N85o79v48á49k 9657194519259

šmankote ... Tesly jsou klasické americké auto kšunty jak z 90. let minulého století ... všude něco vrže, skřípe .. i u nových aut .... navíc Tesla je suveréně nejdražší ze všech výrobců elektro automobilů ....

0/−1
4.4.2017 13:12

M72a24r34t75i59n 75D56u62f13e77k 3532167988304

Však Tesla vyrábí pouze EV. Ostatní automobilky ne.

0/0
4.4.2017 13:25

O98n63d20ř86e73j 23N98o36v45á34k 9387824619169

a vy si jako myslíte, že ostatní automobilky cenu svých elektro-aut nějak dotují?

To těžko ... už takhle dávat milion za auto nižší střední třídy je dost úlet ....

+1/0
4.4.2017 13:31

M92a68r39t91i58n 50D41u27f27e25k 3522657988414

Nemyslím jako...:) nýbrž fungující a běžící automobilka s celým managementem, infrastrukturou je na tom výrazně lépe, než nová fabrika, kde vše teprve se zavádí a vzniká...

0/0
4.4.2017 21:22

P31a79v84e12l 51M65a79t84o38u78š45e37k 4268460774

Teď ještě, aby se modlili za co nejdelší trvání stavu, kdy se do stejných vod v podstatě vůbec nepouštěj zajeté automobilky. Momentálně těží z pozice a pověsti jakéhosi ideového průkopníka a synonima pro elektromobilitu, ale pokud se produkce aut na elektřinu rozmůže ve velkém a budou jeden z mnoha,už to tak růžové nebude...

+2/−2
4.4.2017 12:54

J98a46n 76V23e49s68e44l48ý 5604573572871

Technologicky mají 5 let náskok, inovační cyklus mají 2x rychlejší než zavedené automobilky. A konkurence? Jo, ta chvátá, už představili koncepty a podle "dynamického plánu rozvoje" začnou po roce 2020 s malosériovou produkcí.

+2/−1
4.4.2017 13:08

O80n46d94ř43e17j 24N67o14v64á49k 9357404959359

ale houby ... o co jsou technologficky dále, než třebas Toyota, která vyrábí elektro-auta už asi 20 let ? Proč je v Norsku nejprodávanější nissan leaf a nikolvi Tesla?

a oni mají nějkaý inovační cyklus? vždyť stále vyrábí to samé ... jen přidávají nové modely .... žádné inovace ....

+2/−1
4.4.2017 13:10

R18a40d60e55k 30S34v94o48b27o77d75a 8519580720861

omyl, Toyota dělá 20 let hybridy, ne EV auta, to je rozdíl. Teprve nedávno začali dělat alespoň Plug-in hybridy, ale ty už zas takový zázrak nejsou. A EV dělat ještě nezačali a nějaké ty roky nezačnou. Prostě zaspali, dokonce ještě víc než ostatní. Vsadili na vodík, ale tato sázka se zdá být docela nešťastná. I Daimer od vodíku už upouští a soustředí se na EV...

0/0
4.4.2017 16:05

R41a33d54e92k 76S98v47o43b44o37d23a 8579410230581

A Nissan Leaf je průměrně 4x levnější než Tesla. Ale Nissan nemá 4x větší prodeje než Tesla ;)

0/0
4.4.2017 16:08

R20a45d27e24k 60T13o86m14š36ů 3325923422281

Tak ono o modelu 3 se také hodně mluví a stále se ještě nevyrábí, navíc se zdá, že řada lidí, kteří si objednali model 3, si bude muset počkat minimálně do roku 2019. A u Tesly je skoro tradice, že termíny a plány se plní o dost později. Těch půl milionu aut v příštím roce vypadá naprosto nereálně, když letos to bude kolem 100 tisíc.

0/0
4.4.2017 14:00

P26e66t64r 64H94o27r32á25č80e46k 2287364697955

Myšlen je asi ukazatel https://cs.wikipedia.org/wiki/P/E_pom%C4%9Br, který se používá k hodnocení akcií a jejich hodnot.

+1/0
4.4.2017 16:30

E25m28i16l 75F62a35t68k66a 1390343430211

dneska se může napumpovat kdejaká akcie , za jeden týden klidně o desítky procent, ty ceny na burze jsou tak nereálné a manipulované, že určovat hodnotu firmy cenou akcií je v dnešní době debilotina

+2/−1
4.4.2017 12:07

R82a54d29e27k 70T82o65m29š26ů 3765713572621

Přesně tak. Skutečná hodnota Fordu resp. GM je už jenom díky nemovitostem mnohonásobně vyšší. V každém případě má Tesla určitý potenciál (a ten asi vyjadřují akcie), ale ten může snadno padnout. Ve vzduchu je prostě příliš mnoho ALE (např. stále vysoká cena vozů, problémy s dobíjením (doba/dostupnost), vozy jen pro horních 10 tisíc). Ostatně ani Model 3 nebude žádná větší masovka i když už bude relativně přístupnější. Cena startuje téměř na milionu s dojezdem 350 km, varianty s větším dojezdem přes 500 km stojí téměř 1,5 mil. korun.

0/0
4.4.2017 13:43

P24e89t42r 39P98o97s87p90í16š70i85l 4298554396176

Tohle je bezedná díra na peníze a až to investorům dojde a ti zjistí, že se jim nevrátí ani 10% investovaných peněz, tak bude Tesle konec.

0/−3
4.4.2017 12:01

J59a58n 37H40r31u82z43a 8774958629757

Náskok který Tesla má je především propagační a také využíváním hliníku na karoserie. Tím snížila váhu a zvětšila dojezd ačkoliv její baterie nejsou ničím novým. Pokud by výrobci třeba kolínských trojčat sáhli po hliníku pak by ty tříhrnky jezdily za 3l/100 km. Ovšem bezpečnost a cena by šly do kopru.

0/0
4.4.2017 11:30

J44a69n 49F78r47i55d58r23i48c44h 6355378409353

R^

0/0
4.4.2017 11:13

T55o30m76á82š 42K96u24c53h58a69ř 3677491418361

Důvěra investorů je pochopitelná. Není moc oborů, kde se lze spolehnout na takto vysoké státní dotace. :-P

+13/−2
4.4.2017 11:07

M79i79c21h46a76l 32N62o27v50á36k 4325403707423

Přesně. Navíc Tesla má neuvěřitelnou podporu investorů, kteří negativní zprávy ignorují a jakoukoliv pozitivní (a že jich opravdu moc není, kromě slibů Elona) okamžitě oslavují jako božský zázrak. Prostě akcie, která nejde shortovat :D

+1/−1
4.4.2017 11:26

R89a71d33e31k 95S15v74o61b66o93d63a 8649610900201

Když jsou všichni ti investoři tak naivní, tak je to naopak perfektní kandidát na shortování, ne? Jednou to musí přece prasknout. Nebo ne? ;-)

0/0
4.4.2017 14:37

P79e21t97r 24P31e42t67r 6323882598173

vzhledem k tomu, že dnes lze dotaci dostat snad i na novou dlažbu k šatně pro dělníky, tak bych si tím nebyl tak jistý. Zrovna v čr.

0/0
4.4.2017 14:03

P71e37t78r 49H60o12r36á80č62e86k 2467454527355

Taky by bylo fér uvést, že spoustu peněz, kterou si Tesla od státu půjčila již vrátila. Nejednalo se totiž vždy jen o dotace, jak je tu s oblibou šířeno, ale ve velké míře šlo také o půjčky.

0/0
4.4.2017 16:20

O60n27d23ř27e82j 22N70o71v16á70k 9247344269489

Bublina, která splaskne ... to zas bude brekotu za pár let ....

+9/−3
4.4.2017 10:58







Najdete na iDNES.cz