Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Investoři stále více věří Tesle. Na burze si už vede lépe než Ford

Výrobce elektroaut Tesla se stal druhou největší automobilkou v USA podle tržní kapitalizace, tedy hodnotě firmy dané kurzem ceny akcií na burze. Na druhém místě po pondělním nárůstu cen akcií vystřídala Ford. Investoři ztrátové firmě věří, motorem pro další růst byly čerstvě oznámené prodejní výsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a68r96a 85R24a73n81k 1611556169421

Pristi rok je Mitsubishi full electric asi za 27.000

http://www.energy-exchange.net/myths-busted/

0/0
27.5.2017 0:24

M54a41r26c43e38l 66B91a73k40o46š 4571936793

... to je krásna doba zarábať a zvyšovať hodnotu akcií takto..... hodnota automobilky ktorá vyrobí 25 tisíc áut 1/4 ročne podľa nejakých akciií je vyššia ako hodnota automobilky ktorá vyrobí 25 000 áut denne. Keby Tesla robila napríklad lietadlá, alebo raketoplány, ešte to pochopím, ono až taký rozdiel v tých autách nie je, že? :-) ... vedia to predať, čo európskym a japonským automobilkám veľmi chýba, aj keď osobne si myslím že hlavne európska trojka audi, mercedes, BMW (+volvo) budú v autonómnych elektro vozidlách ďalej

0/0
5.4.2017 8:22

J26a75n 21U42l48r84i78c31h 9159806969824

Je to nesmysl, podvod. Čas elektromobilů přijde možná až po vytěžení většiny zásob ropy a plynu.

V každém případě je podmínkou rozvoje v konkurenci aut se spalovacími motory zásadní zvýšení dojezdu na baterii na zhruba dvojnásobek dnešního a hlavně nalezení technologie, která by umožnila úplné dobití baterie v řádu minut. Pak musí přijít investoři a postavit sítě dobíjecích stanic. Než se to stane, jsou elektromobily jen líbivým vrtochem podivínů.

0/0
4.4.2017 16:02

J19a30n 25K41o61t45a33s 9349290332806

A co si myslíte o kvantové fyzice? Taky ještě nepřišla její doba?

0/0
5.4.2017 9:47

O42n89d97ř87e66j 65N74o17v71á88k 9797204129409

Prostě jenom do doby, než se pořádně rozhoupou Japonci a Korejci ... pak celá slavná Tesla skončí .....

Třebas na Toyotu, jejich výrobní linky, zkušenosti mnoha desítek let, na její kvalitu a cenu ... prostě mít nebudou ....

Už i ten Hyundai se rozhoupal a začíná prodávat Ioniq ...

Tesla těží z designu závodního kupé ... to je vše ....

0/0
4.4.2017 14:03

P43e75t76r 84P36e73t43r 6423342188513

Hyundai má takové prodeje jen díky ceně, ne že by byl tak kvalitní a podobně.

0/0
4.4.2017 14:05

J60a21n 94K23o32t74a56s 9449430302436

Už aby to bylo a ti Japonci a Korejci začali vyrábět cenově dostupná elektroauta. Z konkurence budeme profitovat my zákazníci.

Ten Hyundai Ioniq se vyprodal jen co se začal u nás prodávat - prý je do konce roku nedostupný. Projevuje se to, že automobilky zatím nemají kapacitu na výrobu statisícových sérií elektromobilů ročně. Tuhle metu asi zdolá jako první ta Vámi nenáviděná Tesla.. Proč? Protože má Gigatovárnu na baterky, kterou jiné automobilky zatím nemají. A postavit ji je otázka několika let.

0/0
4.4.2017 15:14

D60u27š23a55n 96D18i18t12r98i27c83h 3968856683489

Kdybych mohl prodat opci za současnou cenu se splatností za 5 let. hned do toho jdu.

0/0
4.4.2017 13:36

P96e54t88r 47H17o80r56á37č55e69k 2617834967415

Takhle z pohledu hodnoty nedává ocenění Tesly zatím racionálně smysl. Je před nima moc proměných a nejistot, které je potřeba překonat. Jistě mají skvěle našlápnuto, ale to je zatím otázka budoucnosti.

+3/0
4.4.2017 13:30

J44a75n 81K95o81t58a62s 9389380652356

Jeden příklad za všechny - Nedávno koupila společnost Intel izraelskou firmu Mobil Eye s cca 600 zaměstnanci za 15 miliard USD. To není tím, že by tahle firmička měla dnes takovou hodnotu, ale tím, že Intel předpokládá, že velké automobilky budou v budoucnu používat senzory pro autonomní řízení právě od Mobil Eye. Takže do akciích se promítají různá růstová očekávání. U Tesly je to totožné.

0/0
4.4.2017 13:48

P40e35t90r 66H62o35r35á74č35e29k 2667964357485

To mi nemusíte vysvětlovat, akciím rozumím a sám investuji. Jen tvrdím, že hodnotit to takto z pohledu hodnotové analýzy (jakou provádí třeba Warren Buffet) je nesmyslné.

Moje tvrzení je, ale jednoduché. Akcie Tesly jsou předražené k férové ceně, navíc korekce u Tesly nejsou nic výjmečného, stačí se podívat na vývoj posledních dvou let., takže to jakou hodnotu mají teď nemusí za měsíc vůbec platit.

Tesle držím palce, jelikož je to opravdu možná cesta do budoucna, ale momentálně bych opravdu podíl nekupoval, to až tak kolem 220 dollarů za akcii.

0/0
4.4.2017 16:18

J86a33n 71K52o93t22a20s 9759660322456

Dobře beru. Taky si myslím, že jsou akcie Tesly momentálně předražené. Jenže pokles na 220 dolarů je v nedohlednu - i když bych si ho taky moc přál:-). Pokud splní náběh výroby levnějšího modelu a rozběhnou výrobu hodně slibných solárních střech (v tomhle nemají konkurenci), tak očekávám velmi brzo překonání 400 USD za akcii. Je to teď jen otázka exekuce představených produktů. Konkurence momentálně buď neexistuje nebo nestíhá, protože neinvestovala do technologií v dostatečném předstihu jako Tesla.

Warren Buffet, pokud se nepletu, kupuje hlavně akcie velkých zavedených firem. Nepředpokládám, že by Warren byl jeden z těch, který by investoval do neprověřeného byznysu nových značek..

0/0
5.4.2017 10:00

J86a25n 37K16o19t68a88s 9639170812896

Podle mě není daleko okamžik, kdy Tesla překoná GM a bude nejhodnotnější americkou "automobilkou". Stačí aby letos správně ošéfovali náběh produkce levnějšího Modelu 3, začali prodávat ty představené solární střechy a cena Tesly na burze půjde vysoko nad 50 miliard USD. Long TSLA...

0/0
4.4.2017 13:23

O89n73d29ř44e86j 58N76o74v47á50k 9427194589859

solární panel střechy .. to měl mercedes na autech už asi před 15 lety ....

0/0
4.4.2017 13:40

J19a44n 25K54o58t72a13s 9559780472976

Ne, představení produktu jste asi neviděl - jedná se o střechy na domy. Elon Musk prvně sliboval, že tvrzené solární sklo solárních tašek bude mít vyšší trvanlivost než klasická střecha (střešní tašky, apod.) a že po započtení ceny vyrobené elektřiny bude taková střecha nákladově levnější než klasická střecha. Po nějaké době se opravil, že prý bude solární střecha levnější než klasická střecha i bez započítání elektřiny, což by byla bomba, ale sám tomu zatím moc nevěřím. Mají začít prodávat letos, takže uvidíme, jak to nakonec bude.

https://www.tesla.com/solar?redirect=no

0/0
4.4.2017 13:57

M29a64r65e40k 13D88v53o57ř95á58k 7518186173632

Nejen díky prodeji automobilů investoři věří Tesle, také díky budování velmi komplexního a pokročilého produktu. Automobily jsou jen částí a to konečnou, další je výroba energií (solární střechy), jejich skladování (baterie) včetně distribuce (superchargery) + další projekty kolem.

+4/0
4.4.2017 13:17

J11a29n 80V12e77s65e50l95ý 5734523442151

Jaké ukazatele autor myslí? Meziroční nárůst prodejů o 70%? Marže na prodaný vůz přes 25%? Vyprodanou produkci na dva roky dopředu? Skvělý rozjezd nového byznysu (stacionární baterie)?

V účetní ztrátě jsou jen kvůli obrovským investicím do růstu produkce. Veškeré zisky a ještě něco navíc investice do nových produkčních zařízení.

+4/−1
4.4.2017 12:40

O44n77d44ř21e36j 31N24o31v91á46k 9717584969839

A přesto jsou ve ztrátě .... už spoustu let ...

A elektro auta vyrábí kde kdo ... a výrazně levnější a výrazně kvalitnější ....

0/−3
4.4.2017 12:48

J23a10n 43V10e37s61e20l56ý 5534323522111

Jsou automobilky, které vyrábějí levnější elektromobily, jsou automobilky, které vyrábějí kvalitnější elektromobily, ale ani jedna, která by vyráběla levnější a zároveň kvalitnější vůz.

+2/−1
4.4.2017 13:10

O81n56d33ř90e23j 94N96o54v74á23k 9847324309939

šmankote ... Tesly jsou klasické americké auto kšunty jak z 90. let minulého století ... všude něco vrže, skřípe .. i u nových aut .... navíc Tesla je suveréně nejdražší ze všech výrobců elektro automobilů ....

0/−1
4.4.2017 13:12

M84a70r95t39i69n 82D27u63f64e16k 3942467898334

Však Tesla vyrábí pouze EV. Ostatní automobilky ne.

0/0
4.4.2017 13:25

O57n90d55ř90e19j 54N73o90v40á78k 9517734149329

a vy si jako myslíte, že ostatní automobilky cenu svých elektro-aut nějak dotují?

To těžko ... už takhle dávat milion za auto nižší střední třídy je dost úlet ....

+1/0
4.4.2017 13:31

M70a37r77t23i16n 51D90u24f27e82k 3482357468264

Nemyslím jako...:) nýbrž fungující a běžící automobilka s celým managementem, infrastrukturou je na tom výrazně lépe, než nová fabrika, kde vše teprve se zavádí a vzniká...

0/0
4.4.2017 21:22

P49a37v53e33l 70M49a62t28o31u75š77e56k 4138540914

Teď ještě, aby se modlili za co nejdelší trvání stavu, kdy se do stejných vod v podstatě vůbec nepouštěj zajeté automobilky. Momentálně těží z pozice a pověsti jakéhosi ideového průkopníka a synonima pro elektromobilitu, ale pokud se produkce aut na elektřinu rozmůže ve velkém a budou jeden z mnoha,už to tak růžové nebude...

+2/−2
4.4.2017 12:54

J54a65n 65V60e55s36e86l92ý 5884933972191

Technologicky mají 5 let náskok, inovační cyklus mají 2x rychlejší než zavedené automobilky. A konkurence? Jo, ta chvátá, už představili koncepty a podle "dynamického plánu rozvoje" začnou po roce 2020 s malosériovou produkcí.

+2/−1
4.4.2017 13:08

O40n17d17ř65e71j 37N33o63v85á54k 9797334509139

ale houby ... o co jsou technologficky dále, než třebas Toyota, která vyrábí elektro-auta už asi 20 let ? Proč je v Norsku nejprodávanější nissan leaf a nikolvi Tesla?

a oni mají nějkaý inovační cyklus? vždyť stále vyrábí to samé ... jen přidávají nové modely .... žádné inovace ....

+2/−1
4.4.2017 13:10

R48a61d98e66k 13S95v98o69b60o26d86a 8789200380551

omyl, Toyota dělá 20 let hybridy, ne EV auta, to je rozdíl. Teprve nedávno začali dělat alespoň Plug-in hybridy, ale ty už zas takový zázrak nejsou. A EV dělat ještě nezačali a nějaké ty roky nezačnou. Prostě zaspali, dokonce ještě víc než ostatní. Vsadili na vodík, ale tato sázka se zdá být docela nešťastná. I Daimer od vodíku už upouští a soustředí se na EV...

0/0
4.4.2017 16:05

R47a58d34e61k 19S55v21o65b13o49d32a 8499680460741

A Nissan Leaf je průměrně 4x levnější než Tesla. Ale Nissan nemá 4x větší prodeje než Tesla ;)

0/0
4.4.2017 16:08

R42a25d57e17k 73T86o36m85š97ů 3985493782901

Tak ono o modelu 3 se také hodně mluví a stále se ještě nevyrábí, navíc se zdá, že řada lidí, kteří si objednali model 3, si bude muset počkat minimálně do roku 2019. A u Tesly je skoro tradice, že termíny a plány se plní o dost později. Těch půl milionu aut v příštím roce vypadá naprosto nereálně, když letos to bude kolem 100 tisíc.

0/0
4.4.2017 14:00

P30e85t61r 97H76o25r36á30č27e23k 2947904827585

Myšlen je asi ukazatel https://cs.wikipedia.org/wiki/P/E_pom%C4%9Br, který se používá k hodnocení akcií a jejich hodnot.

+1/0
4.4.2017 16:30

E59m43i62l 37F61a93t28k11a 1380713460511

dneska se může napumpovat kdejaká akcie , za jeden týden klidně o desítky procent, ty ceny na burze jsou tak nereálné a manipulované, že určovat hodnotu firmy cenou akcií je v dnešní době debilotina

+2/−1
4.4.2017 12:07

R28a60d60e35k 22T40o63m90š78ů 3515503542331

Přesně tak. Skutečná hodnota Fordu resp. GM je už jenom díky nemovitostem mnohonásobně vyšší. V každém případě má Tesla určitý potenciál (a ten asi vyjadřují akcie), ale ten může snadno padnout. Ve vzduchu je prostě příliš mnoho ALE (např. stále vysoká cena vozů, problémy s dobíjením (doba/dostupnost), vozy jen pro horních 10 tisíc). Ostatně ani Model 3 nebude žádná větší masovka i když už bude relativně přístupnější. Cena startuje téměř na milionu s dojezdem 350 km, varianty s větším dojezdem přes 500 km stojí téměř 1,5 mil. korun.

0/0
4.4.2017 13:43

P41e26t56r 28P30o65s33p25í37š92i32l 4698464546596

Tohle je bezedná díra na peníze a až to investorům dojde a ti zjistí, že se jim nevrátí ani 10% investovaných peněz, tak bude Tesle konec.

0/−3
4.4.2017 12:01

J89a90n 24H24r56u57z64a 8744948149827

Náskok který Tesla má je především propagační a také využíváním hliníku na karoserie. Tím snížila váhu a zvětšila dojezd ačkoliv její baterie nejsou ničím novým. Pokud by výrobci třeba kolínských trojčat sáhli po hliníku pak by ty tříhrnky jezdily za 3l/100 km. Ovšem bezpečnost a cena by šly do kopru.

0/0
4.4.2017 11:30

J40a10n 14F17r18i88d39r94i45c47h 6105798729473

R^

0/0
4.4.2017 11:13

T31o23m35á37š 90K87u67c79h73a10ř 3637361928951

Důvěra investorů je pochopitelná. Není moc oborů, kde se lze spolehnout na takto vysoké státní dotace. :-P

+13/−2
4.4.2017 11:07

M68i65c31h52a44l 88N65o29v17á28k 4145923737113

Přesně. Navíc Tesla má neuvěřitelnou podporu investorů, kteří negativní zprávy ignorují a jakoukoliv pozitivní (a že jich opravdu moc není, kromě slibů Elona) okamžitě oslavují jako božský zázrak. Prostě akcie, která nejde shortovat :D

+1/−1
4.4.2017 11:26

R17a58d19e28k 75S92v43o32b36o83d16a 8469130650101

Když jsou všichni ti investoři tak naivní, tak je to naopak perfektní kandidát na shortování, ne? Jednou to musí přece prasknout. Nebo ne? ;-)

0/0
4.4.2017 14:37

P49e79t25r 91P69e38t24r 6943652898163

vzhledem k tomu, že dnes lze dotaci dostat snad i na novou dlažbu k šatně pro dělníky, tak bych si tím nebyl tak jistý. Zrovna v čr.

0/0
4.4.2017 14:03

P28e23t94r 31H43o26r86á60č30e64k 2807864427595

Taky by bylo fér uvést, že spoustu peněz, kterou si Tesla od státu půjčila již vrátila. Nejednalo se totiž vždy jen o dotace, jak je tu s oblibou šířeno, ale ve velké míře šlo také o půjčky.

0/0
4.4.2017 16:20

O73n42d81ř24e16j 41N32o64v78á36k 9127214329449

Bublina, která splaskne ... to zas bude brekotu za pár let ....

+9/−3
4.4.2017 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.