Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podívejte se, jak se změní interiér pendolin. ČD je zmodernizují samy

České dráhy poprvé ukázaly, jak promění interiér svých nejrychlejších vlaků. Jednotky Pendolino projdou velkými úpravami do příštího léta. Na cestující čekají nové sedačky s koženým potahem v první třídě a látkovým ve druhé. Oproti stávající podobě se tak budou lišit už nejen barvou potahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a87v80e21l 79Š55m24í21d91e70k 6839320893978

Bude to vypadat pěkně podle fotek.Pro diskutéry, že ČD nasazují staré pantografy (řada 451 pod názvem žabotlam), je to operativní záloha, když je elefant porouchaný, tak jede, ta záloha stojí na nádraží v Praha Vysočany.Holt diskutující měl smůlu ten den.;-D Pro autora článku dík za infoR^

0/0
5.4.2017 2:40

S38t43a44n39i53s90l77a14v 26N12ý58v60l31t 2504115213

Proč se nepřepravuje po kolejích ten vrak k renovaci?

0/0
5.4.2017 0:49

P39a44v66e88l 77S67o76v84i60č84k55a 4226528535352

Není pojízdný a není k ispozici vhodný vůz, na kterém by se dal přepravit.

0/0
5.4.2017 18:23

V14a59š37e69k 11Ř20í82h23a 2593733958382

Nevím kdo dělal rendery, ale jsou celkem zoufalé.;-( To nemám ani jako nástin natož s tím lézt do novin.

0/0
4.4.2017 19:42

M29a88r39t54i13n 80K57ü14h94n 9536315311534

Pantografi jezdí pouze a jenom na lince S41 Praha Libeň - Roztoky u Prahy. Po nasazení rekonstruovaných patrových vozů na linku do Berouna jinde už nasazovány nejsou v provozu jsou cca 3. jednotky každý den včetně víkendů.

0/0
4.4.2017 19:56

P81e58t82r 40M48a33r77š22o52u31n 5895308396286

Super pokud dají do jedničky tu "kůži".

Člověk se poslední dobou bál i v jednicce na ten silenej potah sednout. (Zažil jsem i kdysi cestou z Vídně čůně, co evidentně chodilo měsíc v sandálech, a v Pendolino si dalo samozřejmě nohy na protější sedačku...)

0/−1
4.4.2017 18:44

M96i79c70h70a59l 57S78t47e39h57l13í97k 9184571981139

Tak jako OK,ale hlavně by se měly vyřadit z provozu staré pantografy.O víkendu jsem jednu viděl v Praze a nevěřil jsem vlastním očím, že ještě jezdí

0/−5
4.4.2017 18:36

L82u15k54á21š 27Č78e44r88n80ý 2617528178391

Vyřadit zcela je nemůžou, jak byly předloni? Krátkou dobu ty extra mrazy tak jednotky City Elefant to nedali, ale staré city Frog ( pantografy) jezdili bez problémů, jsou to šílené křápy, ale co týče provozu za extrémních teplot jsou to vskutku nezmaři, dráhy je mají tzv do rezervy.

+2/0
4.4.2017 18:44

Z67d98e35n15ě11k 86S42t45o95d52o82l23a 8347541845316

Nevím jak pantografy snášejí mrazy teď, ale v devadesátkách jsem na Středu několikrát zažil ohřev ohněm z palet a to byly mrazy kolem -20°C. Do Klánovic jsme jeli s nedovřenými dveřmi....masakr.

0/0
4.4.2017 20:25

P89e33t73r 38P47e75t78r 6133602838183

Pokud vím tak pantograf jezdí jen jeden a to na jedné lince u Prahy o víkendu, jinak už nejezdí vůbec...

+1/0
4.4.2017 18:51

L97u18k27á51š 28Č21e48r14n51ý 2127218758211

Jezdí, jde třeba první spoj Kolín - Nymburk - Praha ( viděl jsem ho hodně často) , dále se nasazuje i na Praha - Stránčice..... ( sem tam, pokud nevyjde nová jednotka City Elefant) těch případů se najde více, těch jednotek mají dráhy mnohem více.

0/−1
4.4.2017 18:58

K13a60r98e91l 30Ř65e41h56á53č64e16k 9322150401602

Staré pantografy jezdí už pouze jako záloha v případě poruchy Elefanta. Je logické, že nová souprava za 250 000 000 Kč nebude stát někde na záloze, ale bude jezdit na plánovaných výkonech. (Jo a ještě jezdí na městské lince, ale tam je to tak krátká trasa, že se zatím nevyplatí kupovat nové soupravy).

+2/0
4.4.2017 19:46

K63a47r51e96l 12Ř77e25h92á76č41e44k 9192810521732

Staré pantografy o víkendu už nejezdí vůbec (mohlo se jednat maximálně o nějakou mimořádnost).

+1/0
4.4.2017 19:47

J55a77n 30B23a39r54t55a 7221708131391

Ze chce i dnes v techto relativne starych vlacich, ktere si hraji na premiantskou tridu, Ceske drahy priplatek 70 Kc za misto plus premiova cena jizdenky, je zarazejici a prehnane. Fakt je, ze to filtruje urcita individua, ktera jezdi beznymi spoji, ale presto.....

0/−11
4.4.2017 18:10

J52a90k85u21b 20K67o56r10e61c 6544980421593

Cena jízdenky je stejná jako v jiných vlacích.

+6/0
4.4.2017 18:32

L28u36k29á63š 81Č47e23r67n11ý 2747448928921

Přesně, platí se pouze místenka, která už ke konci trasy ani není potřeba.

+1/0
4.4.2017 18:34

K59a84r48e92l 44Ř21e53h21á90č13e81k 9192840441572

Žádné prémiová cena za jízdenku do Pendolina není. Cena za jízdenku je stejná jako u jiných spojů. Jen musíte mít navíc tu místenku.

+2/0
4.4.2017 19:48

P36a52v40e94l 59P93r93o74k72o18p 6978132125640

Někdo si rád připlatí, že do cíle dorazí o pár desítek minut dříve, jiný zas ocení, že mu neujede poslední přípoj, a další se třeba ve vlaku rád nají normálním teplým jídlem a dá si točené pivo. Řekl bych, že ve všem jsou tyto "staré vlaky" proti konkurenci dost prémiové.

0/0
4.4.2017 23:05

L17u97k92á60š 35Č29e63r64n49ý 2107878518561

Spíš by to chtělo upravit životní prostor, tedy hlavně místo pro nohy, člověk je tam doslova jak sardinka, je jedno zda jde o 2 nebo 1 třídu, je to naprostá katastrofa

+2/−2
4.4.2017 17:36

D45a26n44i28e34l 20K69r36o15n24e50r 7984274866767

Zkuste se projet Leo Express, a pak presednete do Pendolina a budete si pripadat jako v raji. ;-)

+6/0
4.4.2017 17:48

J49a88n 41B55a46r22t97a 7511568891311

Nesrovnatelne, je to jina trida vlaku - Leo je upraveny primestsky vlak tak, aby jezdil mezi regiony. Na druhou stranu Pendolina Ceskych drah uz jsou zastarala a tento model se uz dlouho nevyrabi.

0/−3
4.4.2017 18:06

L78u17k36á64š 88Č48e24r76n58ý 2557478968371

Jan Bárta - právě, pro Itálii od kud jsou byli už zastaralé a nevyhovující pro provoz u nich podle jejich měřítek, holt pro naše měřítka to byl TOP.

0/0
4.4.2017 18:12

P75e96t49r 66H98o75r73s58k78ý 9735323928636

No vlak.. Spíš taková designová tramvaj.. :)

0/0
4.4.2017 19:14

L74u52k14á88š 36Č23e49r27n83ý 2157478658101

;-D;-D;-D;-D, ne teď vážně, místo je na pytel, zlaté vagóny co teď koupili ČD od OBB, prochází pouze úpravami a jdou na trať, v 1 třídě kupé buď pro standart 6, ale i PRO 4 LIDI, kožené sedačky a mraky místa, neříkám že Pendolino stojí komplet za h...., ale je vidět že je to kapacita na úkor komfortu

0/−1
4.4.2017 18:10

P72e49t70r 48P78e22t23r 6443162788233

ano ale ty vagony od OBB taky byly původně vyráběny na úplně jiné ceny jízdenek, samozřejmě, že pak si může dopravce dovolit méně šetřit místem, když stojí jízdenky násobky našich. Dokud bude u nás všechno dělané tak super úsporně tak budou prostě i malé vlaky.

Lidi si si pořád stěžují na kvalitu železnic a porovnávají se západem ale nějak zapomínají zmínit, že na tom západě stojí stejná vzdálenost 5x tolik a dojíždění do práce by si člověk s českým průměrným platem nemohl v Německu dovolit. Na východě na tom jsou stejně jako u nás a kvalita železnic je o dost horší.

+5/0
4.4.2017 18:54

L32u77k96á20š 56Č55e23r71n89ý 2457438348491

To máte pravdu, u těchto OBB ( Rakousko) to je na jejich území dělené na 2 třída, 1 třída a 1 třída komfort.

0/0
4.4.2017 19:03

K45a16r30e23l 32M38o40k49r92y58k 3146348793

tak to je blbost při nákupu jízdenky dopředu přes oebb či db se dá přejet půl evropy za 19 euro ..

0/0
4.4.2017 19:49

M66a60r87t86i83n 60K30ü36h91n 9256655921144

Ano ale druhou třídou zkuste někdy poroznat ceny v 1 potažmo v 1+

0/0
6.4.2017 15:23
Foto

L21e24n11k32a 75M33a13t63o27u65š89k84o14v66á 9850637276529

Máte pravdu. Třeba já mám 186cm a nikde si pohodlně nesednu. V žádných dopravních prostředcích, ani v letadle, ve vlaku nevyjímaje.. :/

+1/−1
4.4.2017 18:33

P27a53v95e67l 35P86l39z24á17k 3421333798232

Hernajs, není to nějak brzo na modernizaci. Opravdu starých vagónů jezdí po kolejích pořád mraky. Nějak mi to smrdí.

+3/−11
4.4.2017 17:23

L26u11k17á36š 18Č72e69r55n49ý 2177238768741

Není, Pendolinem jezdím dost často a opotřebení běžným provozem je už nějaký čas hodně znát.

+4/−1
4.4.2017 18:31

V82o30j97t95ě13c83h 73H71a68n34á77k 1349843856248

Pendolína jsou vlajkovou lodí ČD, proto musí nabízet vysokou kvalitu. Navíc za 12 let už opotřebení poznat jde ;-) Zároveň s rekonstrukcí budou sníženy náklady na provoz, což je taky dobře ;-)

Právě proto, aby se to nedostalo do fáze 30 let neudržovaných vozů, které občas vidíme a používáme je tato "brzká" modernizace potřeba

+1/0
4.4.2017 20:12

J42a98r32o50s11l64a81v 57C95h92a25l18u76p45a 8134761305845

Zajímalo by mě jestli jsou už Pendolina zaplacena, když už je chtějí modernizovat. Nákupem Railjetu dráhy ukázaly jak je vlastně Pendolino zbytečné a drahé. Než modernizovat, by je měli prodat a místo toho nakoupit další soupravy Railjet. Jen se obávám že ty pendolina by nikdo nechtěl.

+2/−8
4.4.2017 17:03

J14a87n 42Z21a32h67r61a20d87n48i75k 3314490927401

Pendolina nejsou zaplacena a nikdy nebudou.To byl tunel jak prase a malá domů:-P:-P

+1/−13
4.4.2017 17:12

J70i32r98i 15D58o93m26i85n37i81k 1861358481700

;-D

+2/0
4.4.2017 17:15

O93n47d49ř72e45j 52Z73d91e74r46a22d61i62č87k59a 6184135613548

Aa, expert ;-D

+4/−1
4.4.2017 17:24

J85a77n 39S54ů81r14a 4975763153542

Jsou zaplacena

http://ekonomika.idnes.cz/cd-se-zbavily-uveru-na-pendolina-da3-/eko-doprava.aspx?c=A141126_122549_eko-doprava_neh

+9/−1
4.4.2017 17:17

K85a83r96e66l 72M48o74k40r78y74k 3116648333

no já bych spíše přivítal větší prostor pro nohy a ne nové barvy.....ten není v pendolinu dostatečný ani v 1.třídě - zlatý EC ..

nedávno jsme jel vlakem na Taiwanu a místo pro nohy bylo dvojnásobné oproti "slavnému" pendolinu ..

+8/−2
4.4.2017 17:03

P20e46t52r 69P44e18t82r 6743372118563

No dokud se bude na Ostravu jezdit za těch 250kč (nebo za kolik to tam jezdí) tak asi moc místa na nohy nebude.

0/0
4.4.2017 18:50

P19e26t22r 43Š50i95m39e96k 2879177776798

Pendolino je nejlepší. Jen JLV by mohlo zvednout kvalitu. Opravdová káva by byla fajn. I to rozdávání vody je takové trochu... jen trochu noblesy a bude to fajn.

+6/0
4.4.2017 17:01

P49e23t86e57r 79T43l12u95č31h74o40ř 3854832476941

Přesně. Před 2 týdny jsem musel jet do Práglu Vančurou kvůli času. Nicméně ten servis sto a jedna. Zatímco v RJ jsem si mohl říct o občerstvení 10x za cestu, v Penďasu jednou a dost. Zbytek via elektronické objednávky. A ano, o kafi nemá smysl mluvit. Ani o cenách jídla a pití obecně, v tomto srovnání.

0/−3
4.4.2017 17:23

R25o11m77a52n 39S74t79o54n38e96k 1789103819861

žadny vančura do prahy nejezdi

+4/0
4.4.2017 17:47

P92e86t52r 70M33a64r22š63o74u80n 5775158366256

Jasně kafe zdarma z termosky...

V Pendolino máte bistro. Tedy jidelak. A kafe vám udělají do porcelánu. Nojo No, není zadarmo...

Občerstvení si můžete koupit v Pendolino taky kolikrát chcete, jen si prostě dojdete do jidelaku. A nebo nemusíte a objednate online i zaplatíte dopředu online. Jídlo na porcelánu a klasické.

Nojo, Pendolino nemá na kazdy vagón poletuchu, ale proč by tam měl furt někdo chodit. Jestli to je ono sto a jedna....

+3/0
4.4.2017 18:38

P32e41t73r 47P35e93t60r 6533582428963

no vidíte, já kafe nepiju a neustálé "návštěvy" stewardek mi jsou celkem nepříjemné. Když jsem chtěl v RJ cestou do Prahy spát tak mě několikrát vzbudila, zda si něco nedám, i když jsem jí výslovně požádal, ať mě nechá být, že si řeknu, když budu chtít objednat. Omluvila se, že jí ty intervaly předepisuje nějaká jejich vnitřní směrnice a ona musí.

Oproti tomu v Pendolinu normálně funguje net, je rychlejší a když si nejdu místenku v tichém oddílu tak si jedu jak pán. Záleží co komu vyhovuje. Někdo prostě ocení víc kafe v porcelánu za peníze v pendolinu a někdo jiný zase kafe grátis do kelímku v RJ.

+1/0
4.4.2017 19:00

A34l20a25n 18Ř56e97p55k18a 4195776

mě třeba vyhovuje, že mě neustále neotravuje stewardka zda něco nechci ;) A v Pendolinu máte možnost si dát i plnéhodnotné teplé jídlo, v RJetu ne, takže to až tak moc srovnávat nejde

0/0
5.4.2017 6:55

J14i17r30i 70D83o30m44i33n72i26k 1231518471800

Pendolino je fajn, co mi ale vyrazilo dech jsou plastové kelímky na pití a saláty balené ve folii na tácku i v první třídě To jsem opravdu nečekal. Jinak spokojenost, mile mne překvapila i kvalita jídla.

0/0
4.4.2017 16:39

J89a71k83u48b 37Š37a60f89a28n59d18a 7565657641281

Mě se to prostě nelíbí. Vypadá to jak nějaká laciná MDF deska.

A ten prostor pro děti myslí vážně? Takový tmavý kout... To to nešlo udělat trochu veselejší?

0/0
4.4.2017 16:32

P71a68v36e32l 18D12o70m88i27n90i70k 8878375443898

Zmodernizují je samy, ale za peníze daňových poplatníků, takže malá domů pro někoho. Kino pro děti je zvrhlost podporující nezdravé návyky, jako by nestačilo, že většina věčně čučí na televizi nebo na monitor.

+2/−9
4.4.2017 16:31

R58o53b30e52r33t 17P70r27a57ž28á59k 4538976725150

To těžko. Pendolina si na sebe musí vydělávat. A taky tak činí.

+4/−1
4.4.2017 16:39

P29e11t71r 63S45v93o15b49o76d90a 5722805238601

Ani nahodou. Amortizase se neplati. Az jednou skonci, nebudou penize na nova...

0/−1
4.4.2017 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.