Diskuse k článku

Někteří řidiči autobusů pracují 350 hodin. Jsou přepracovaní, říká odborář

Ve čtvrtek má stávka dopravních odborů ochromit linkovou autobusovou dopravu na území celé republiky. Zatím se ke stávce hlásí stovky řidičů ve čtyřech krajích. Šéf odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík říká, že kraje a zaměstnavatelé už teď zastrašují řidiče, aby je od stávky odradily. „Bez zásadního navýšení mezd se systém linkových autobusů zhroutí,“ dodává odborářský boss.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A96l68e43x16a51n87d39e97r 74N43o23v94á77k 2178755944144

Soudruh Pomazblitek působí silně oduševnělým dojmem.

0/0
6.4.2017 7:40

J60a42n 10D46l17o84u34h67ý 8896860663290

No to já dělám taky a nestávkuju...

0/0
5.4.2017 17:51

M45a14r75e67k 24H25r31u32b49y 6527272841848

Chapu to spravne, ze kdyz ridicum pridaji, budou min prepracovani? ;-):-P

+4/0
5.4.2017 13:03

V25l55a66d74i67s22l75a25v 64G94r34y43c 9604394778562

dost mizerné peníze. zdražit jízdné a hotovo.

0/−1
5.4.2017 12:05

M92i10r97o20s25l91a26v 49J47o13z33e77f36y 3508811842266

Ale pane odboráři a kdo za to muže že od devadesátých let nikdo netlačí na hodinovou sazbu? Stačil by každoroční narůst jen o inflaci ale v pevné složce mzdy. To že jste na to dlabali a skočili jste jen po nadstavbové složce (prémie) je jen výsledek vaší práce. Tlačte na hodinovku každý rok a ne jednou za 20let o 30kč. To že vám přidají prémie příplatky či za náročno je dost zcestné...

+1/0
5.4.2017 10:10

J60u30l73i74á53n 11K66l62a85p74a52l 8780894378285

Můj soused dělá řidiče autobusu u jedné firmy,a ty karty ma 2

+1/−1
5.4.2017 8:48

M90i75r21o55s13l85a13v 97B85u43č97e72k 6393413461934

Před revolucí dělali řidiči ročně i 800 hod přesčas, (nyní ZP max 416 hod). Změnilo se toho málo - práce je více, než-li šoférů. Chudobu , směšných 75 - 100 Kč á hod, zakládá samotný Stát - Magistráty ! Výběrové řízení jde za nejnžší cenou, (pochopitelné), nicméně to pak odráží mzda ! Evidentně v zadání chybí zvýraznění momentu - ano cena provozu co nejnižší se zvýrazněním mzdy řidiče - Ta by měla být naopak co nejvyšší, (neděje se). Přijatelnou mzdu pak tvoří ony přesčasy - Člověk ovšem nežije, je stále před - po směně, i odpočinek má - pravda na sedadle autobusu , ovšem zase v jiném městě ! Dobré zejména pak v zimě ... Nejsem odborář - žádný revolucionář - Nicméně opravdu, za 28 let jsme měli být dále - Podporuji !

+5/−1
5.4.2017 7:04

P14e66t77r 34D55r49a32p39a23l 3335668463115

ne magistráty, ale Krajském úřady. problém se netýká MHD, ale linkových autobusů

+1/0
5.4.2017 8:33

M87i30r55o37s22l32a33v 63B77u85č39e27k 6323103451214

Ano, jsem v obraze, ale princip je stejný i u Magistrátů ! Celá historie dopravy je o tom, že řidiči nejsou a nebudou ! ... Jde i o právní problém - I kdyby prachy byly, nelze je řidičům přidat, protože bvy se porušily podmínky Výběrových řízení ! Ten vyřazený, má plné právo se IHNED ozvat! Složité a hlavně od ČSSD - B.Sobotky nedomyšlené - Třešeň na dortu - Neomarxová stávku podporuje ! To fakt nemá chybu ! ... :-)

+1/0
5.4.2017 9:30

P64e71t57r 28N96i28v32n49i14c87k77ý 3512534185117

Výběrové řízení na nejnižší cenu za dodržení kvalitatitvních požadavků - zcela správný přístup.

Problém je zcela jasně u dopravních firem, které se do výběrových řízení hlásí s podřezanými cenami, kde na mzdy řidičů zbydou jen tak malé částky, za které odmítají jezdit.

Systémové řešení: požadovat po firmách, ať dodržují uzavřené smlouvy. Pokud spoje nevypraví, pokutovat až vypovědět smlouvy a vypsat nové výběrové řízení, kde se snad firmy poučí a budou v navízených cených mít zahrnuté i mzdy natolik zajímaví, aby řidiči ber remcání jezdili.

PS: Samozřejmě to podělal stát, kde z čista jasna nakázal platit více, i když jsou smlouvy uzavřené a platné.

+2/0
5.4.2017 8:46

S96t82a52n58i30s75l48a74v 63K59r63e86j44c76a88r 6447846603814

A jaký je tedy rozdíl mezi řidičem busu a kamionu. V dnešní době už neplatí, že řidič busu je čistší reprezentativnějším povoláním. Ano, profesionální řidiči, mají více přesčasových hodin, aby se platově vyrovnali pracovníkům v českých montovnách. Ale je druhá otázka, proč je tolik drží práce busáka a kamionáka, proč si nenajdou práci v obchodě nebo výrobě a službách. Proč tolik vyučených autoopravářů a opravářů zemědělských strojů raději utíká k volantu než by vykonávalo řemeslo jež se vyučili a vystudovali. V dnešní době by opravdu měl o výši platu podřízených měl rozhodovat zaměstnavatel a nikoli stát. U státních zaměstnání by jsme se možná měli vrátit k prvorepublikovému pojmu jako byla profesní definitiva zaměstnance.

+1/0
5.4.2017 9:48

T93o36m48á23š 60D83v41o77ř84á67k 7235316667941

Jen ať šoférům pořádně zaplatí!!!

+2/0
5.4.2017 6:40

J43a80n 95D56l61o69u57h14ý 8176700833290

Jasně. A zaplatí to cestující .

0/0
5.4.2017 17:52

L38o87u64i53s 16H82a25g15e94n 4508220503733

Linky do 50 km nespadají pod směrnici 581 a nemají ani digikartu. Tak že jezdit můžou. Já udělám 70 hodin za týden a nikoho nezajímá zákoník práce... Ani mě mě to baví... ale nedělám to za 100 Kč na hodinu to by mě nehlo...

+1/0
5.4.2017 6:24
Foto

M72i62r61e26k 17K67a26t82z89l 9870252288858

Být autobusákem je dost tvrdý chleba. Doteď jsem netušil, že jsou tak mizerně placeni. Zcela souhlasím s jejich rozhodnutí jít do stávky--i když to mnohým z nás znepříjemní život. Přeju jim ať se jim své požadavky podaří prosadit.

+4/0
5.4.2017 5:00

P80e52t20r 20N16i19v35n95i39c35k93ý 3692624285807

To jo, ale je spousta i jiných tvrdých zaměstnání. Každý se může rozhodnout, co se mu ještě vyplatí dělat a hledat optimální práci. Trh rozhodne.

0/0
5.4.2017 8:48

L53u53k68á17š 43F93o44k62t 5884872339793

Někdy aj 650h :-P

+1/0
5.4.2017 1:41

L95a14d20a 11N82o10v94a72k 4182943697

hm.. ale 744 je taková hranice.., pak už to začíná překračovat fyzikální limity...

+2/0
5.4.2017 2:29

T53o82m25a78s 13B10a43r45t62e24k 8576740561

Docela by me zajimalo za jak dlouho he tech 350 hodin. mesicne to urcite nebude, protoze by delali 12 hodinove sichty 29,5 dne. Tezko se mi nyni veri ze ostatni informace, napr o mzdach jsou pravdive.

+1/0
4.4.2017 23:47

L92a79d65i96s92l28a39v 23H12o98l33í22k 5392392319601

Máte směny dlouhé 15 hodin (do fondu pracovní doby jde třeba 8 hodin, protože zbytek je tady hodina čekání, tady 40 minut, tam 50 minut) x cca 22 pracovní dní = 330 hodin v práci, ale jen 176 hodin ve fondu pracovní doby. K tomu si uděláte 2 soboty v měsíci jako přesčas a jsme na 350 hodinách.

+3/−2
5.4.2017 0:36
Foto

I66v57a36n 70B38á88r14t42a 5591978982746

Ale ano, za měsíc, za jeden měsíc! A klidně může mít i volnou neděli ;-D

0/0
5.4.2017 17:39

L39u58k33á13š 33K54l14a89z80a65r 1581167943451

Ten nový příspěvek za ztížené prostředí je za co? Za sedavou práci, permanentní nedostupnost WC, nebo snad horko v létě? Jen abych věděl, za co přesně si nový příplatek autobusáků zaslouží dalších 90% profesí v tomto státě...

+2/−2
4.4.2017 23:43

M41a52r84t57i51n 42Č84a18p90e84k 6670701237424

Za co? Sebevrazi v autech co vám v jedou přímo pod autobus, za cestující, kteří dělají ve voze bordel a když je chce člověk napomenout jsou urážení a stěžují si na řidiče a také za práci mechanika, jelikož na liniových autobusech si řidič dělá/zajišťuje vše od výměny žárovky po mytí autobusu.

+1/−1
5.4.2017 4:48

P80e65t32r 62D69r16a20p77a54l 3295318573735

rizikovým faktorem je i stres

+1/−1
5.4.2017 6:33

L71u54k71á22š 94K27l52a41z61a98r 1741897173881

:-) 350 hodin a říká se jim Stachanovci...

+2/0
4.4.2017 23:39

F71i87l19i69p 51K87r80a37t21o58c48h37v49i26l 4193945216842

No... za par let (odhadem maximalne 10-15) pujdou vsichni ridici na UP protoze je plynule nahradi systemy automatizovaneho rizeni. Ty budou bezpecnejsi, nebudou stavkovat a budou moci klidne odjezdit 600 i 700 hodin mesicne.

V ty dobe ocekavam odborarsky akce typu "Rozbij robota", "Skoc pod kola" a podobne. A pak uz nebude odborar v oblasti, ktera je jedna z nejsnazsich k nahrazeni umelou inteligenci.

+1/−4
4.4.2017 23:33

J96a70n 72N23o73v41á36k 6184234

Jenže v té době už tu bude nová daň - daň za automatizaci a lidé budou mít základní příjem od systému + přivýdělky.

+2/0
4.4.2017 23:45

F67i90l57i42p 89K81r95a50t36o66c47h93v45i24l 4333265316942

Jj... to urcite jo. Jinak by to stavajici system zhroutilo. Byla by to velmi rychla cesta k extremistickym formam vladnuti.

Ale to na faktu, ze ridicum jako profesi zvoni hrana nic nemeni.

+1/0
5.4.2017 0:04

S84t32a41n55i64s38l11a75v 43N56ý45v78l95t 2114605393

daň za automatizaci už je. Nově vznikající fabriky dostávají dotaci za to, že některé pracovní pozice nezautomatizují. Říkají tomu nějak vnešeně eurosocialisticky, ale má to tuhle funkci.

0/0
5.4.2017 0:40

J48a46n 39N62o97v11á82k 6784244

300-350 hodin? Za jak dlouho? Ročně?

Pokud měsíčně, tak bych rád viděl někoho, kdo pracuje 30 dní v kuse 10+ hod. :-))

+2/0
4.4.2017 23:30

M59i95l61a79n 49K76o37i51š 4107792521840

Já bohužel takových řidičů znám poměrně dost. Nemají třeba 350 hodin, ale 250 hodin měsíčně zcela běžně.... A někdy i víc.

+1/0
4.4.2017 23:32

J66a24n 24N84o54v12á10k 6484754

Tak jich znáte dost, nebo vlastně neznáte žádného s 300-350 hod ? :-)

+2/0
4.4.2017 23:34

M36i98l56a16n 60K34o25i47š 4267692711440

Vím že některý měsíc dosáhnou nebo i překročí těch 300 hodin, ale není to pravidelně každý měsíc.

+1/0
4.4.2017 23:39

M93a83r87t33i48n 91Č56a64p36e20k 6440451257624

Za měsíc. Počítejte se mnou: nástup ve čtyři ráno, konec kolem jedenácté večer, to je zhruba devatenáct hodin. Mezitím jsou přerušení, takže čistá doba jízdy vychází na zákonnou normu. A linky jsou přidělené, takže ridic jezdí každý den to samé. Takže to máme 19*20=380 hodin.

0/−1
5.4.2017 4:40

M91i36r62o59s35l55a78v 67J52o44z36e64f12y 3608661782646

No a kde jsou víkendy?pomalu všichni jezdí šest dní a to nebudu muluvit o sedmém dnu, že kolegové:)

0/0
5.4.2017 9:51

P85a67v95e42l 75N31o38v88o75t88n13ý 4400212451647

Tech 350 hodin je i s cekanim. Stejne to maji na drahach. Kdyz cekaji na tocne 2-3hodiny, dom jit nemohou. V praci pak jsou i tech 250-300hodin za mesic.

+1/−1
4.4.2017 23:11

L78i97b74o89r 90V46e12n29g98l66á29ř 4854725802234

ale i to je nesmysl, museli by tam byt 12 hodin denne 30 dni v tydnu

0/0
4.4.2017 23:29

J90a78n 67Z23í11d68e92k 5349131609731

To je urcite nesmysl, tyden nema 30 dnu :)

+4/0
4.4.2017 23:55

J55i94ř44í 43R13y72s 2469619743203

Když pominu 30 dnů v týdnu, tak tyto směny mohou mít 15 hodin

0/0
5.4.2017 4:53

J23i64ř59í 65P28u48d20i69l 8940188473198

řidiči , kteří nedrží při sobě se musí nejdříve naučit toto pravidlo vyjednávání. Jinak je to o ničem. Nic moc nedosáhnou.Až budou všichni stávkovat týden, pak se uvidí! Ale takto ?;-(

+4/0
4.4.2017 22:54

M17i74l11a70n 28K21o60i28š 4347282931560

To není jen řidičích, ale o našem národu obecně, stále jsme nepochopili, že v jednotě je síla.... raději se budeme hádat mezi sebou o čemkoliv.

+4/0
4.4.2017 22:56

M13i98l55a61n 15K54o75i58š 4257632351590

Je potřeba si uvědomit, že řidič, který měsíčně najezdí 300-350 hodin, ohrožuje právě vás cestující. Protože unavený a nevyspalý řidič, je riziko samo o sobě.

+2/−1
4.4.2017 22:48

L29i13b41o72r 84V86e92n52g97l53á33ř 4254325512534

milane, nikdo nemuze najezdit tolik hodin, to je lez

+2/−1
4.4.2017 23:30

M22i42l79a63n 20K64o13i13š 4237922441200

Těch 350 jsou samozřejmě extrémy a ne moc časté. Ale 250 hodin je u řidičů, které znám osobně, běžnou praxí.

+1/0
4.4.2017 23:35
Foto

I78v54a22n 58B87á71r69t97a 5431338672756

Ne, to je realita, bohužel.

0/0
5.4.2017 17:44

J35a73n 70B40a79r57t11a 7491718741221

Pane odborari a veskere vedeni spolecnosti CSAD v teto zemi, vasi ridici by se zejmena meli naucit slusne chovat k zakaznikum. A tou slusnosti je umet pouhych par slovicek: Dobrý den, děkuji, prosím a nashledanou. Troufam si tvrdit, ze pres 90 % vasich ridicu nejenze neumi tato slovicka pouzit jako prvni, ale ani na ne zakaznikovi neodpovedet. Pozoruhodne je, ze v zadani Evrope a na severu to ridici umi. Vsichni. Snad toto tema novinari konecne otevrou, kdyz uz otevirate sve pozadavky na vyssi mzdy.

+2/−5
4.4.2017 22:34

L48a60d59i31s46l35a68v 30H92o39l74í44k 5632362839341

Ovšem cestující, ti vždy pozdraví, řeknou řidičovi kam jedou, rozloučí se a v neposlední řadě po sobě vždy zanechají čistý autobus...

+5/−1
4.4.2017 22:42

M81a97r82t77i86n 67P18e32t39r17z12i62l50e28k 5325704284935

ja jsem taky jeste pred sedmnacti lety chodil do prece bez usmevu,nalady.protoze jsem premyslel jestli poplatim vsechno co potrebuji.ted chodim do prace s chuti a usmevem.odesel jsem totiz z CR a ziji a pracuji v zahranici,kde si lidi co neco umi,vazi a dokazi je zaplatit.jsem od cerneho remesla,konstrukcni svarec,nc stroje atd.a tem zamestnavatelum v CR,co narikaji,ze jim chybi kvalifikovana sila,remeslnici a pak se nestydi uverejnit nabidku za patnact brutto se dnes jiz jen smeji

+2/0
4.4.2017 23:06

M89a22r62t13i48n 14Č13a58p33e21k 6980891467584

Jenže ty slovíčka dobrý den a podobně musí někdo zaplatit a hlavně zasloužit. Přece jenom spodní hranice prozákaznického přístupu je ochota zaměstnanců si nechat kálet na hlavu.

Ono když k vám přijde cestující, hodí vám tam peníze ani nezabučí a pak se jde dozadu nasvačit, tak to není na dobrý den, ale na to dát cestujícímu přes ústa a vyrazit po hlavě z autobusu.

0/0
5.4.2017 15:51

J81a73r32o62s14l65a88v 19S52t57u67p94k16a 6457589749454

350x120= 42.000 a ti nejlepší asi i víc ..... to už jsou dobrý peníze i na ulahné odboráře

+1/−3
4.4.2017 22:31



Najdete na iDNES.cz