Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Někteří řidiči autobusů pracují 350 hodin. Jsou přepracovaní, říká odborář

Ve čtvrtek má stávka dopravních odborů ochromit linkovou autobusovou dopravu na území celé republiky. Zatím se ke stávce hlásí stovky řidičů ve čtyřech krajích. Šéf odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík říká, že kraje a zaměstnavatelé už teď zastrašují řidiče, aby je od stávky odradily. „Bez zásadního navýšení mezd se systém linkových autobusů zhroutí,“ dodává odborářský boss.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A91l76e93x35a95n54d62e65r 46N66o57v94á30k 2128635794884

Soudruh Pomazblitek působí silně oduševnělým dojmem.

0/0
6.4.2017 7:40

J25a46n 31D93l30o29u32h64ý 8616910283650

No to já dělám taky a nestávkuju...

0/0
5.4.2017 17:51

M17a40r39e19k 32H21r74u35b34y 6447772701498

Chapu to spravne, ze kdyz ridicum pridaji, budou min prepracovani? ;-):-P

+4/0
5.4.2017 13:03

V30l52a57d78i90s80l35a24v 22G25r49y91c 9104964558742

dost mizerné peníze. zdražit jízdné a hotovo.

0/−1
5.4.2017 12:05

M13i41r91o69s47l79a58v 27J64o20z78e52f15y 3638891122526

Ale pane odboráři a kdo za to muže že od devadesátých let nikdo netlačí na hodinovou sazbu? Stačil by každoroční narůst jen o inflaci ale v pevné složce mzdy. To že jste na to dlabali a skočili jste jen po nadstavbové složce (prémie) je jen výsledek vaší práce. Tlačte na hodinovku každý rok a ne jednou za 20let o 30kč. To že vám přidají prémie příplatky či za náročno je dost zcestné...

+1/0
5.4.2017 10:10

J33u80l97i78á17n 82K11l47a40p92a28l 8240684398205

Můj soused dělá řidiče autobusu u jedné firmy,a ty karty ma 2

+1/−1
5.4.2017 8:48

M76i78r59o41s46l77a78v 82B71u97č61e35k 6693553711164

Před revolucí dělali řidiči ročně i 800 hod přesčas, (nyní ZP max 416 hod). Změnilo se toho málo - práce je více, než-li šoférů. Chudobu , směšných 75 - 100 Kč á hod, zakládá samotný Stát - Magistráty ! Výběrové řízení jde za nejnžší cenou, (pochopitelné), nicméně to pak odráží mzda ! Evidentně v zadání chybí zvýraznění momentu - ano cena provozu co nejnižší se zvýrazněním mzdy řidiče - Ta by měla být naopak co nejvyšší, (neděje se). Přijatelnou mzdu pak tvoří ony přesčasy - Člověk ovšem nežije, je stále před - po směně, i odpočinek má - pravda na sedadle autobusu , ovšem zase v jiném městě ! Dobré zejména pak v zimě ... Nejsem odborář - žádný revolucionář - Nicméně opravdu, za 28 let jsme měli být dále - Podporuji !

+5/−1
5.4.2017 7:04

P60e59t89r 56D72r74a75p33a33l 3195688983495

ne magistráty, ale Krajském úřady. problém se netýká MHD, ale linkových autobusů

+1/0
5.4.2017 8:33

M65i97r50o51s49l41a37v 83B39u70č16e55k 6113253171184

Ano, jsem v obraze, ale princip je stejný i u Magistrátů ! Celá historie dopravy je o tom, že řidiči nejsou a nebudou ! ... Jde i o právní problém - I kdyby prachy byly, nelze je řidičům přidat, protože bvy se porušily podmínky Výběrových řízení ! Ten vyřazený, má plné právo se IHNED ozvat! Složité a hlavně od ČSSD - B.Sobotky nedomyšlené - Třešeň na dortu - Neomarxová stávku podporuje ! To fakt nemá chybu ! ... :-)

+1/0
5.4.2017 9:30

P30e74t77r 83N30i21v62n19i49c63k14ý 3142834175227

Výběrové řízení na nejnižší cenu za dodržení kvalitatitvních požadavků - zcela správný přístup.

Problém je zcela jasně u dopravních firem, které se do výběrových řízení hlásí s podřezanými cenami, kde na mzdy řidičů zbydou jen tak malé částky, za které odmítají jezdit.

Systémové řešení: požadovat po firmách, ať dodržují uzavřené smlouvy. Pokud spoje nevypraví, pokutovat až vypovědět smlouvy a vypsat nové výběrové řízení, kde se snad firmy poučí a budou v navízených cených mít zahrnuté i mzdy natolik zajímaví, aby řidiči ber remcání jezdili.

PS: Samozřejmě to podělal stát, kde z čista jasna nakázal platit více, i když jsou smlouvy uzavřené a platné.

+2/0
5.4.2017 8:46

S67t20a83n32i42s62l84a28v 16K40r78e75j29c28a50r 6277736603264

A jaký je tedy rozdíl mezi řidičem busu a kamionu. V dnešní době už neplatí, že řidič busu je čistší reprezentativnějším povoláním. Ano, profesionální řidiči, mají více přesčasových hodin, aby se platově vyrovnali pracovníkům v českých montovnách. Ale je druhá otázka, proč je tolik drží práce busáka a kamionáka, proč si nenajdou práci v obchodě nebo výrobě a službách. Proč tolik vyučených autoopravářů a opravářů zemědělských strojů raději utíká k volantu než by vykonávalo řemeslo jež se vyučili a vystudovali. V dnešní době by opravdu měl o výši platu podřízených měl rozhodovat zaměstnavatel a nikoli stát. U státních zaměstnání by jsme se možná měli vrátit k prvorepublikovému pojmu jako byla profesní definitiva zaměstnance.

+1/0
5.4.2017 9:48

T25o88m93á31š 64D44v86o86ř41á98k 7775336797551

Jen ať šoférům pořádně zaplatí!!!

+2/0
5.4.2017 6:40

J62a92n 86D89l41o83u75h66ý 8886580773890

Jasně. A zaplatí to cestující .

0/0
5.4.2017 17:52

L41o85u89i30s 22H85a40g32e90n 4968780263613

Linky do 50 km nespadají pod směrnici 581 a nemají ani digikartu. Tak že jezdit můžou. Já udělám 70 hodin za týden a nikoho nezajímá zákoník práce... Ani mě mě to baví... ale nedělám to za 100 Kč na hodinu to by mě nehlo...

+1/0
5.4.2017 6:24
Foto

M66i96r75e97k 85K16a61t55z95l 9720652568408

Být autobusákem je dost tvrdý chleba. Doteď jsem netušil, že jsou tak mizerně placeni. Zcela souhlasím s jejich rozhodnutí jít do stávky--i když to mnohým z nás znepříjemní život. Přeju jim ať se jim své požadavky podaří prosadit.

+4/0
5.4.2017 5:00

P82e29t41r 49N31i14v71n86i54c54k10ý 3512784645467

To jo, ale je spousta i jiných tvrdých zaměstnání. Každý se může rozhodnout, co se mu ještě vyplatí dělat a hledat optimální práci. Trh rozhodne.

0/0
5.4.2017 8:48

L49u33k70á95š 17F73o78k26t 5774902909723

Někdy aj 650h :-P

+1/0
5.4.2017 1:41

L70a38d85a 89N26o64v64a55k 4572133597

hm.. ale 744 je taková hranice.., pak už to začíná překračovat fyzikální limity...

+2/0
5.4.2017 2:29

T57o57m22a88s 79B52a31r96t44e37k 8956190561

Docela by me zajimalo za jak dlouho he tech 350 hodin. mesicne to urcite nebude, protoze by delali 12 hodinove sichty 29,5 dne. Tezko se mi nyni veri ze ostatni informace, napr o mzdach jsou pravdive.

+1/0
4.4.2017 23:47

L49a93d60i32s18l49a24v 70H40o22l98í25k 5262672199351

Máte směny dlouhé 15 hodin (do fondu pracovní doby jde třeba 8 hodin, protože zbytek je tady hodina čekání, tady 40 minut, tam 50 minut) x cca 22 pracovní dní = 330 hodin v práci, ale jen 176 hodin ve fondu pracovní doby. K tomu si uděláte 2 soboty v měsíci jako přesčas a jsme na 350 hodinách.

+3/−2
5.4.2017 0:36
Foto

I23v10a89n 91B29á21r47t58a 5611888462356

Ale ano, za měsíc, za jeden měsíc! A klidně může mít i volnou neděli ;-D

0/0
5.4.2017 17:39

L68u92k38á42š 41K76l43a75z69a14r 1321487623441

Ten nový příspěvek za ztížené prostředí je za co? Za sedavou práci, permanentní nedostupnost WC, nebo snad horko v létě? Jen abych věděl, za co přesně si nový příplatek autobusáků zaslouží dalších 90% profesí v tomto státě...

+2/−2
4.4.2017 23:43

M98a89r63t36i62n 86Č18a23p95e28k 6630291827224

Za co? Sebevrazi v autech co vám v jedou přímo pod autobus, za cestující, kteří dělají ve voze bordel a když je chce člověk napomenout jsou urážení a stěžují si na řidiče a také za práci mechanika, jelikož na liniových autobusech si řidič dělá/zajišťuje vše od výměny žárovky po mytí autobusu.

+1/−1
5.4.2017 4:48

P62e98t81r 98D16r16a29p28a44l 3575788563865

rizikovým faktorem je i stres

+1/−1
5.4.2017 6:33

L90u58k90á11š 66K51l56a79z28a80r 1511707213591

:-) 350 hodin a říká se jim Stachanovci...

+2/0
4.4.2017 23:39

F69i10l60i21p 61K16r60a41t93o61c95h45v63i22l 4513635496432

No... za par let (odhadem maximalne 10-15) pujdou vsichni ridici na UP protoze je plynule nahradi systemy automatizovaneho rizeni. Ty budou bezpecnejsi, nebudou stavkovat a budou moci klidne odjezdit 600 i 700 hodin mesicne.

V ty dobe ocekavam odborarsky akce typu "Rozbij robota", "Skoc pod kola" a podobne. A pak uz nebude odborar v oblasti, ktera je jedna z nejsnazsich k nahrazeni umelou inteligenci.

+1/−4
4.4.2017 23:33

J95a12n 66N14o17v60á65k 6194194

Jenže v té době už tu bude nová daň - daň za automatizaci a lidé budou mít základní příjem od systému + přivýdělky.

+2/0
4.4.2017 23:45

F83i81l79i10p 57K44r93a68t57o44c95h67v93i80l 4393275966492

Jj... to urcite jo. Jinak by to stavajici system zhroutilo. Byla by to velmi rychla cesta k extremistickym formam vladnuti.

Ale to na faktu, ze ridicum jako profesi zvoni hrana nic nemeni.

+1/0
5.4.2017 0:04

S69t16a91n66i76s26l11a37v 25N56ý13v94l53t 2594955953

daň za automatizaci už je. Nově vznikající fabriky dostávají dotaci za to, že některé pracovní pozice nezautomatizují. Říkají tomu nějak vnešeně eurosocialisticky, ale má to tuhle funkci.

0/0
5.4.2017 0:40

J51a56n 21N81o94v87á29k 6284814

300-350 hodin? Za jak dlouho? Ročně?

Pokud měsíčně, tak bych rád viděl někoho, kdo pracuje 30 dní v kuse 10+ hod. :-))

+2/0
4.4.2017 23:30

M15i46l37a17n 84K74o89i63š 4257482131910

Já bohužel takových řidičů znám poměrně dost. Nemají třeba 350 hodin, ale 250 hodin měsíčně zcela běžně.... A někdy i víc.

+1/0
4.4.2017 23:32

J17a78n 21N54o48v52á18k 6964834

Tak jich znáte dost, nebo vlastně neznáte žádného s 300-350 hod ? :-)

+2/0
4.4.2017 23:34

M86i69l85a67n 74K28o72i48š 4947212951890

Vím že některý měsíc dosáhnou nebo i překročí těch 300 hodin, ale není to pravidelně každý měsíc.

+1/0
4.4.2017 23:39

M86a49r27t30i62n 95Č79a56p48e64k 6950781217414

Za měsíc. Počítejte se mnou: nástup ve čtyři ráno, konec kolem jedenácté večer, to je zhruba devatenáct hodin. Mezitím jsou přerušení, takže čistá doba jízdy vychází na zákonnou normu. A linky jsou přidělené, takže ridic jezdí každý den to samé. Takže to máme 19*20=380 hodin.

0/−1
5.4.2017 4:40

M21i49r69o60s65l93a29v 20J11o86z29e76f57y 3738831292756

No a kde jsou víkendy?pomalu všichni jezdí šest dní a to nebudu muluvit o sedmém dnu, že kolegové:)

0/0
5.4.2017 9:51

P67a15v69e64l 87N26o46v61o25t93n24ý 4810382341187

Tech 350 hodin je i s cekanim. Stejne to maji na drahach. Kdyz cekaji na tocne 2-3hodiny, dom jit nemohou. V praci pak jsou i tech 250-300hodin za mesic.

+1/−1
4.4.2017 23:11

L40i32b31o28r 21V10e22n61g72l56á95ř 4904265462284

ale i to je nesmysl, museli by tam byt 12 hodin denne 30 dni v tydnu

0/0
4.4.2017 23:29

J63a34n 82Z78í10d39e15k 5309651369371

To je urcite nesmysl, tyden nema 30 dnu :)

+4/0
4.4.2017 23:55

J25i88ř72í 58R72y61s 2279649973263

Když pominu 30 dnů v týdnu, tak tyto směny mohou mít 15 hodin

0/0
5.4.2017 4:53

J75i26ř17í 72P54u25d51i92l 8220488373628

řidiči , kteří nedrží při sobě se musí nejdříve naučit toto pravidlo vyjednávání. Jinak je to o ničem. Nic moc nedosáhnou.Až budou všichni stávkovat týden, pak se uvidí! Ale takto ?;-(

+4/0
4.4.2017 22:54

M23i32l32a72n 71K29o40i10š 4937912191720

To není jen řidičích, ale o našem národu obecně, stále jsme nepochopili, že v jednotě je síla.... raději se budeme hádat mezi sebou o čemkoliv.

+4/0
4.4.2017 22:56

M43i59l38a93n 48K77o27i42š 4117902471580

Je potřeba si uvědomit, že řidič, který měsíčně najezdí 300-350 hodin, ohrožuje právě vás cestující. Protože unavený a nevyspalý řidič, je riziko samo o sobě.

+2/−1
4.4.2017 22:48

L65i70b36o83r 88V77e71n23g88l86á36ř 4594355502884

milane, nikdo nemuze najezdit tolik hodin, to je lez

+2/−1
4.4.2017 23:30

M55i45l66a25n 80K34o97i10š 4217642221980

Těch 350 jsou samozřejmě extrémy a ne moc časté. Ale 250 hodin je u řidičů, které znám osobně, běžnou praxí.

+1/0
4.4.2017 23:35
Foto

I72v70a19n 30B21á41r83t23a 5151588132256

Ne, to je realita, bohužel.

0/0
5.4.2017 17:44

J15a24n 46B58a53r71t12a 7431238361381

Pane odborari a veskere vedeni spolecnosti CSAD v teto zemi, vasi ridici by se zejmena meli naucit slusne chovat k zakaznikum. A tou slusnosti je umet pouhych par slovicek: Dobrý den, děkuji, prosím a nashledanou. Troufam si tvrdit, ze pres 90 % vasich ridicu nejenze neumi tato slovicka pouzit jako prvni, ale ani na ne zakaznikovi neodpovedet. Pozoruhodne je, ze v zadani Evrope a na severu to ridici umi. Vsichni. Snad toto tema novinari konecne otevrou, kdyz uz otevirate sve pozadavky na vyssi mzdy.

+2/−5
4.4.2017 22:34

L86a65d33i31s77l41a71v 36H72o33l64í72k 5502282779151

Ovšem cestující, ti vždy pozdraví, řeknou řidičovi kam jedou, rozloučí se a v neposlední řadě po sobě vždy zanechají čistý autobus...

+5/−1
4.4.2017 22:42

M48a92r65t74i49n 85P63e10t74r20z60i50l66e92k 5205644594435

ja jsem taky jeste pred sedmnacti lety chodil do prece bez usmevu,nalady.protoze jsem premyslel jestli poplatim vsechno co potrebuji.ted chodim do prace s chuti a usmevem.odesel jsem totiz z CR a ziji a pracuji v zahranici,kde si lidi co neco umi,vazi a dokazi je zaplatit.jsem od cerneho remesla,konstrukcni svarec,nc stroje atd.a tem zamestnavatelum v CR,co narikaji,ze jim chybi kvalifikovana sila,remeslnici a pak se nestydi uverejnit nabidku za patnact brutto se dnes jiz jen smeji

+2/0
4.4.2017 23:06

M79a43r54t18i62n 45Č73a85p75e52k 6800581737184

Jenže ty slovíčka dobrý den a podobně musí někdo zaplatit a hlavně zasloužit. Přece jenom spodní hranice prozákaznického přístupu je ochota zaměstnanců si nechat kálet na hlavu.

Ono když k vám přijde cestující, hodí vám tam peníze ani nezabučí a pak se jde dozadu nasvačit, tak to není na dobrý den, ale na to dát cestujícímu přes ústa a vyrazit po hlavě z autobusu.

0/0
5.4.2017 15:51

J35a93r96o94s29l70a63v 46S79t69u31p12k31a 6207859159404

350x120= 42.000 a ti nejlepší asi i víc ..... to už jsou dobrý peníze i na ulahné odboráře

+1/−3
4.4.2017 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.