Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Někteří řidiči autobusů pracují 350 hodin. Jsou přepracovaní, říká odborář

Ve čtvrtek má stávka dopravních odborů ochromit linkovou autobusovou dopravu na území celé republiky. Zatím se ke stávce hlásí stovky řidičů ve čtyřech krajích. Šéf odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík říká, že kraje a zaměstnavatelé už teď zastrašují řidiče, aby je od stávky odradily. „Bez zásadního navýšení mezd se systém linkových autobusů zhroutí,“ dodává odborářský boss.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75l74e32x95a72n20d85e68r 69N57o89v41á76k 2878865634624

Soudruh Pomazblitek působí silně oduševnělým dojmem.

0/0
6.4.2017 7:40

J52a22n 42D75l77o85u49h70ý 8226340463930

No to já dělám taky a nestávkuju...

0/0
5.4.2017 17:51

M27a48r45e21k 90H79r38u26b59y 6467242371968

Chapu to spravne, ze kdyz ridicum pridaji, budou min prepracovani? ;-):-P

+4/0
5.4.2017 13:03

V66l80a54d42i39s86l84a42v 27G11r80y84c 9614974888822

dost mizerné peníze. zdražit jízdné a hotovo.

0/−1
5.4.2017 12:05

M34i59r85o48s74l51a18v 54J29o85z17e57f46y 3128161972146

Ale pane odboráři a kdo za to muže že od devadesátých let nikdo netlačí na hodinovou sazbu? Stačil by každoroční narůst jen o inflaci ale v pevné složce mzdy. To že jste na to dlabali a skočili jste jen po nadstavbové složce (prémie) je jen výsledek vaší práce. Tlačte na hodinovku každý rok a ne jednou za 20let o 30kč. To že vám přidají prémie příplatky či za náročno je dost zcestné...

+1/0
5.4.2017 10:10

J78u21l14i93á38n 82K46l61a60p98a47l 8630364388815

Můj soused dělá řidiče autobusu u jedné firmy,a ty karty ma 2

+1/−1
5.4.2017 8:48

M75i48r85o23s52l70a89v 91B56u35č18e13k 6763283691254

Před revolucí dělali řidiči ročně i 800 hod přesčas, (nyní ZP max 416 hod). Změnilo se toho málo - práce je více, než-li šoférů. Chudobu , směšných 75 - 100 Kč á hod, zakládá samotný Stát - Magistráty ! Výběrové řízení jde za nejnžší cenou, (pochopitelné), nicméně to pak odráží mzda ! Evidentně v zadání chybí zvýraznění momentu - ano cena provozu co nejnižší se zvýrazněním mzdy řidiče - Ta by měla být naopak co nejvyšší, (neděje se). Přijatelnou mzdu pak tvoří ony přesčasy - Člověk ovšem nežije, je stále před - po směně, i odpočinek má - pravda na sedadle autobusu , ovšem zase v jiném městě ! Dobré zejména pak v zimě ... Nejsem odborář - žádný revolucionář - Nicméně opravdu, za 28 let jsme měli být dále - Podporuji !

+5/−1
5.4.2017 7:04

P55e96t41r 92D25r40a66p34a63l 3845518803565

ne magistráty, ale Krajském úřady. problém se netýká MHD, ale linkových autobusů

+1/0
5.4.2017 8:33

M55i95r64o53s38l20a88v 12B18u70č11e20k 6303943531284

Ano, jsem v obraze, ale princip je stejný i u Magistrátů ! Celá historie dopravy je o tom, že řidiči nejsou a nebudou ! ... Jde i o právní problém - I kdyby prachy byly, nelze je řidičům přidat, protože bvy se porušily podmínky Výběrových řízení ! Ten vyřazený, má plné právo se IHNED ozvat! Složité a hlavně od ČSSD - B.Sobotky nedomyšlené - Třešeň na dortu - Neomarxová stávku podporuje ! To fakt nemá chybu ! ... :-)

+1/0
5.4.2017 9:30

P92e47t75r 23N63i36v88n51i94c80k45ý 3802604595677

Výběrové řízení na nejnižší cenu za dodržení kvalitatitvních požadavků - zcela správný přístup.

Problém je zcela jasně u dopravních firem, které se do výběrových řízení hlásí s podřezanými cenami, kde na mzdy řidičů zbydou jen tak malé částky, za které odmítají jezdit.

Systémové řešení: požadovat po firmách, ať dodržují uzavřené smlouvy. Pokud spoje nevypraví, pokutovat až vypovědět smlouvy a vypsat nové výběrové řízení, kde se snad firmy poučí a budou v navízených cených mít zahrnuté i mzdy natolik zajímaví, aby řidiči ber remcání jezdili.

PS: Samozřejmě to podělal stát, kde z čista jasna nakázal platit více, i když jsou smlouvy uzavřené a platné.

+2/0
5.4.2017 8:46

S29t18a45n11i39s52l58a48v 18K79r22e47j35c40a82r 6947456233164

A jaký je tedy rozdíl mezi řidičem busu a kamionu. V dnešní době už neplatí, že řidič busu je čistší reprezentativnějším povoláním. Ano, profesionální řidiči, mají více přesčasových hodin, aby se platově vyrovnali pracovníkům v českých montovnách. Ale je druhá otázka, proč je tolik drží práce busáka a kamionáka, proč si nenajdou práci v obchodě nebo výrobě a službách. Proč tolik vyučených autoopravářů a opravářů zemědělských strojů raději utíká k volantu než by vykonávalo řemeslo jež se vyučili a vystudovali. V dnešní době by opravdu měl o výši platu podřízených měl rozhodovat zaměstnavatel a nikoli stát. U státních zaměstnání by jsme se možná měli vrátit k prvorepublikovému pojmu jako byla profesní definitiva zaměstnance.

+1/0
5.4.2017 9:48

T70o47m75á66š 91D29v17o22ř58á57k 7745176517581

Jen ať šoférům pořádně zaplatí!!!

+2/0
5.4.2017 6:40

J13a81n 11D83l93o24u75h43ý 8976670423500

Jasně. A zaplatí to cestující .

0/0
5.4.2017 17:52

L21o84u98i67s 54H88a30g52e51n 4528800323393

Linky do 50 km nespadají pod směrnici 581 a nemají ani digikartu. Tak že jezdit můžou. Já udělám 70 hodin za týden a nikoho nezajímá zákoník práce... Ani mě mě to baví... ale nedělám to za 100 Kč na hodinu to by mě nehlo...

+1/0
5.4.2017 6:24
Foto

M90i42r71e70k 88K31a58t81z20l 9510972408368

Být autobusákem je dost tvrdý chleba. Doteď jsem netušil, že jsou tak mizerně placeni. Zcela souhlasím s jejich rozhodnutí jít do stávky--i když to mnohým z nás znepříjemní život. Přeju jim ať se jim své požadavky podaří prosadit.

+4/0
5.4.2017 5:00

P17e33t50r 40N53i11v46n71i74c49k95ý 3692824385597

To jo, ale je spousta i jiných tvrdých zaměstnání. Každý se může rozhodnout, co se mu ještě vyplatí dělat a hledat optimální práci. Trh rozhodne.

0/0
5.4.2017 8:48

L40u22k91á45š 43F17o34k70t 5794982409613

Někdy aj 650h :-P

+1/0
5.4.2017 1:41

L39a74d57a 68N24o61v80a45k 4272123507

hm.. ale 744 je taková hranice.., pak už to začíná překračovat fyzikální limity...

+2/0
5.4.2017 2:29

T77o37m62a28s 67B32a74r28t47e30k 8326780381

Docela by me zajimalo za jak dlouho he tech 350 hodin. mesicne to urcite nebude, protoze by delali 12 hodinove sichty 29,5 dne. Tezko se mi nyni veri ze ostatni informace, napr o mzdach jsou pravdive.

+1/0
4.4.2017 23:47

L16a93d91i41s81l62a70v 40H22o49l16í96k 5262792819171

Máte směny dlouhé 15 hodin (do fondu pracovní doby jde třeba 8 hodin, protože zbytek je tady hodina čekání, tady 40 minut, tam 50 minut) x cca 22 pracovní dní = 330 hodin v práci, ale jen 176 hodin ve fondu pracovní doby. K tomu si uděláte 2 soboty v měsíci jako přesčas a jsme na 350 hodinách.

+3/−2
5.4.2017 0:36
Foto

I12v91a41n 38B71á23r18t79a 5871668472146

Ale ano, za měsíc, za jeden měsíc! A klidně může mít i volnou neděli ;-D

0/0
5.4.2017 17:39

L79u91k40á17š 94K29l62a30z69a49r 1621647403191

Ten nový příspěvek za ztížené prostředí je za co? Za sedavou práci, permanentní nedostupnost WC, nebo snad horko v létě? Jen abych věděl, za co přesně si nový příplatek autobusáků zaslouží dalších 90% profesí v tomto státě...

+2/−2
4.4.2017 23:43

M64a86r56t31i50n 52Č91a21p45e37k 6890501667914

Za co? Sebevrazi v autech co vám v jedou přímo pod autobus, za cestující, kteří dělají ve voze bordel a když je chce člověk napomenout jsou urážení a stěžují si na řidiče a také za práci mechanika, jelikož na liniových autobusech si řidič dělá/zajišťuje vše od výměny žárovky po mytí autobusu.

+1/−1
5.4.2017 4:48

P84e21t52r 25D25r65a59p29a19l 3985128963275

rizikovým faktorem je i stres

+1/−1
5.4.2017 6:33

L60u46k62á39š 76K96l61a58z30a33r 1651267943221

:-) 350 hodin a říká se jim Stachanovci...

+2/0
4.4.2017 23:39

F68i56l12i26p 53K61r69a44t57o95c47h48v74i58l 4443775576292

No... za par let (odhadem maximalne 10-15) pujdou vsichni ridici na UP protoze je plynule nahradi systemy automatizovaneho rizeni. Ty budou bezpecnejsi, nebudou stavkovat a budou moci klidne odjezdit 600 i 700 hodin mesicne.

V ty dobe ocekavam odborarsky akce typu "Rozbij robota", "Skoc pod kola" a podobne. A pak uz nebude odborar v oblasti, ktera je jedna z nejsnazsich k nahrazeni umelou inteligenci.

+1/−4
4.4.2017 23:33

J52a34n 40N73o82v97á23k 6534144

Jenže v té době už tu bude nová daň - daň za automatizaci a lidé budou mít základní příjem od systému + přivýdělky.

+2/0
4.4.2017 23:45

F43i64l86i85p 98K30r53a90t72o16c81h57v44i57l 4263885656902

Jj... to urcite jo. Jinak by to stavajici system zhroutilo. Byla by to velmi rychla cesta k extremistickym formam vladnuti.

Ale to na faktu, ze ridicum jako profesi zvoni hrana nic nemeni.

+1/0
5.4.2017 0:04

S37t31a13n23i51s75l46a72v 69N80ý93v73l14t 2134105573

daň za automatizaci už je. Nově vznikající fabriky dostávají dotaci za to, že některé pracovní pozice nezautomatizují. Říkají tomu nějak vnešeně eurosocialisticky, ale má to tuhle funkci.

0/0
5.4.2017 0:40

J36a79n 70N19o48v28á31k 6674714

300-350 hodin? Za jak dlouho? Ročně?

Pokud měsíčně, tak bych rád viděl někoho, kdo pracuje 30 dní v kuse 10+ hod. :-))

+2/0
4.4.2017 23:30

M71i74l70a18n 76K24o84i26š 4167852311110

Já bohužel takových řidičů znám poměrně dost. Nemají třeba 350 hodin, ale 250 hodin měsíčně zcela běžně.... A někdy i víc.

+1/0
4.4.2017 23:32

J29a22n 21N49o35v59á72k 6964984

Tak jich znáte dost, nebo vlastně neznáte žádného s 300-350 hod ? :-)

+2/0
4.4.2017 23:34

M12i77l57a86n 30K46o27i56š 4527182101450

Vím že některý měsíc dosáhnou nebo i překročí těch 300 hodin, ale není to pravidelně každý měsíc.

+1/0
4.4.2017 23:39

M51a79r10t75i63n 91Č65a18p56e96k 6270781567164

Za měsíc. Počítejte se mnou: nástup ve čtyři ráno, konec kolem jedenácté večer, to je zhruba devatenáct hodin. Mezitím jsou přerušení, takže čistá doba jízdy vychází na zákonnou normu. A linky jsou přidělené, takže ridic jezdí každý den to samé. Takže to máme 19*20=380 hodin.

0/−1
5.4.2017 4:40

M67i59r69o22s68l57a69v 71J68o96z23e31f55y 3778661692636

No a kde jsou víkendy?pomalu všichni jezdí šest dní a to nebudu muluvit o sedmém dnu, že kolegové:)

0/0
5.4.2017 9:51

P76a30v64e76l 41N20o72v70o66t16n87ý 4510152601777

Tech 350 hodin je i s cekanim. Stejne to maji na drahach. Kdyz cekaji na tocne 2-3hodiny, dom jit nemohou. V praci pak jsou i tech 250-300hodin za mesic.

+1/−1
4.4.2017 23:11

L86i39b49o51r 74V78e20n13g62l42á45ř 4874505862424

ale i to je nesmysl, museli by tam byt 12 hodin denne 30 dni v tydnu

0/0
4.4.2017 23:29

J49a57n 90Z38í35d48e95k 5509111519811

To je urcite nesmysl, tyden nema 30 dnu :)

+4/0
4.4.2017 23:55

J30i63ř45í 44R90y41s 2989979813333

Když pominu 30 dnů v týdnu, tak tyto směny mohou mít 15 hodin

0/0
5.4.2017 4:53

J37i77ř89í 97P30u16d20i38l 8300288463648

řidiči , kteří nedrží při sobě se musí nejdříve naučit toto pravidlo vyjednávání. Jinak je to o ničem. Nic moc nedosáhnou.Až budou všichni stávkovat týden, pak se uvidí! Ale takto ?;-(

+4/0
4.4.2017 22:54

M71i20l29a48n 84K51o29i89š 4887482101910

To není jen řidičích, ale o našem národu obecně, stále jsme nepochopili, že v jednotě je síla.... raději se budeme hádat mezi sebou o čemkoliv.

+4/0
4.4.2017 22:56

M58i55l66a28n 51K14o87i52š 4147192221790

Je potřeba si uvědomit, že řidič, který měsíčně najezdí 300-350 hodin, ohrožuje právě vás cestující. Protože unavený a nevyspalý řidič, je riziko samo o sobě.

+2/−1
4.4.2017 22:48

L11i40b15o42r 85V22e79n33g45l64á91ř 4344245522554

milane, nikdo nemuze najezdit tolik hodin, to je lez

+2/−1
4.4.2017 23:30

M56i78l90a44n 87K77o96i48š 4737482911850

Těch 350 jsou samozřejmě extrémy a ne moc časté. Ale 250 hodin je u řidičů, které znám osobně, běžnou praxí.

+1/0
4.4.2017 23:35
Foto

I26v39a93n 59B62á97r49t47a 5541468862146

Ne, to je realita, bohužel.

0/0
5.4.2017 17:44

J75a67n 76B56a92r63t42a 7131988581411

Pane odborari a veskere vedeni spolecnosti CSAD v teto zemi, vasi ridici by se zejmena meli naucit slusne chovat k zakaznikum. A tou slusnosti je umet pouhych par slovicek: Dobrý den, děkuji, prosím a nashledanou. Troufam si tvrdit, ze pres 90 % vasich ridicu nejenze neumi tato slovicka pouzit jako prvni, ale ani na ne zakaznikovi neodpovedet. Pozoruhodne je, ze v zadani Evrope a na severu to ridici umi. Vsichni. Snad toto tema novinari konecne otevrou, kdyz uz otevirate sve pozadavky na vyssi mzdy.

+2/−5
4.4.2017 22:34

L72a23d73i33s12l13a90v 40H92o93l35í63k 5922512159391

Ovšem cestující, ti vždy pozdraví, řeknou řidičovi kam jedou, rozloučí se a v neposlední řadě po sobě vždy zanechají čistý autobus...

+5/−1
4.4.2017 22:42

M36a73r15t10i19n 91P86e67t30r10z50i54l20e16k 5875864664975

ja jsem taky jeste pred sedmnacti lety chodil do prece bez usmevu,nalady.protoze jsem premyslel jestli poplatim vsechno co potrebuji.ted chodim do prace s chuti a usmevem.odesel jsem totiz z CR a ziji a pracuji v zahranici,kde si lidi co neco umi,vazi a dokazi je zaplatit.jsem od cerneho remesla,konstrukcni svarec,nc stroje atd.a tem zamestnavatelum v CR,co narikaji,ze jim chybi kvalifikovana sila,remeslnici a pak se nestydi uverejnit nabidku za patnact brutto se dnes jiz jen smeji

+2/0
4.4.2017 23:06

M30a46r87t73i47n 43Č62a16p92e20k 6500141827154

Jenže ty slovíčka dobrý den a podobně musí někdo zaplatit a hlavně zasloužit. Přece jenom spodní hranice prozákaznického přístupu je ochota zaměstnanců si nechat kálet na hlavu.

Ono když k vám přijde cestující, hodí vám tam peníze ani nezabučí a pak se jde dozadu nasvačit, tak to není na dobrý den, ale na to dát cestujícímu přes ústa a vyrazit po hlavě z autobusu.

0/0
5.4.2017 15:51

J87a34r15o38s93l57a31v 79S35t16u13p11k61a 6467309859154

350x120= 42.000 a ti nejlepší asi i víc ..... to už jsou dobrý peníze i na ulahné odboráře

+1/−3
4.4.2017 22:31







Najdete na iDNES.cz