Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy SOR mění po letech design, dostanou modernější vzhled

Jedna z nejrozšířenějších značek autobusů na českých silnicích prochází velkou designovou proměnou. Firma SOR Libchavy, která patří na českém trhu v posledních letech k největším hráčům, představila v novém designu svůj elektrobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T87o24m28á31š 44S86o64u23k28u92p 4223235210890

Hned jak jsem ten design viděl, bylo mi jasný že to kreslil Kotas. Všechno na efekt, ale funkce žádná.

+1/0
9.4.2017 8:57

J34a28r50o45s81l43a48v 63J44o52s97e95f 5102940930634

Design nic převratného. Podobné autobusy jsem už někde viděl.

0/0
8.4.2017 18:53

L95u31k50á56š 91S44e58d42l33á54č19e85k 1223477987620

Vypadá docela dobře, navíc to jistě sníží odpor Cx, což má vliv i na spotřebu a ekologii, tak že i účelné.

0/−1
8.4.2017 0:14

V46l94a35s40t79i74m21i20l 41K33o79c74u33r48e86k 4696293630964

Akorát z toho mám pocit, že tendesign dělali jen zepředu, zdadu nevím?

Ale myslím, že tenhle autobus nečeká žádná mezinárodní cena zs design, rád bych se ale spletl.

0/0
7.4.2017 21:40
Foto

R90o71m63a97n 89K68o17z22e36l 4337626503954

Tak pořád asi lepší SOR, než levné čínské autobusy.

http://www.regionvalassko.cz/aktuality_zobraz.php?lang=1&id=198&akt=8412&page=1

+2/0
7.4.2017 19:39

M52i44l59a14n 68V62o83l31e19k 5399253676639

Pan Kotas chce být tak strašně IN, že je úplně OUT. Je to asi jako když chce někdo zbohatnout na burze a dělá to samé, co (skoro) všichni ostatní. Taky se mu to nemůže podařit.

Ego je takové svinstvo, že DPP, který má svoje barvy žlutou a červenou, v nich už asi čtvrt století žádný nový typ vozidla neměl. Zanechat svoji stopu je nejsnazší v barvičkách...

+2/0
7.4.2017 19:32

L83u19d83v67í49k 65M58a50t18o89u81š96e45k 1711717628834

Toto konečně vypadá jako autobus, ty současné jak z Ruska !

0/0
7.4.2017 18:36

J85i78n82d82r32a 88S88t82e10p65a79n75e80k 6412486399358

a vleze se tam 11 lidi,tak že se budem zas mačkat :-/

+1/0
7.4.2017 18:18

P84a97v37e68l 82S95l91a55d44o53v77n16í33k 6907223687356

Dojde i v nových autobusech na klouzavé dřevěné sedačky jako v T15?

0/0
7.4.2017 18:07

M53i46l84a80n 60M29a94j83e49r10č77í74k 1360570424666

V nově dodávaných TRAM s tzv. faseliftem již jsou plastové sedačky z výroby a ve 125 kusech 15T s původním designem (čel) se již začalo s jejich postupnou obběnou za původní tzv. dřevěné (přesně překližkové) sedačky, které kromě klouzavosti mají nevýhodu v rychlém stárnutí - díky poškrabání od různých cvočků apod. na oděvech cestujících a následnému účinku vody z očisty interiéru !!

0/0
7.4.2017 21:13

M19i86l73a34n 24V13o81l89e37k 5869443216759

Vy si nejspíš děláte legraci, ale v Praze se skutečně dávají do autobusů i naprosto tvrdé plastové sedačky. To je (zvláště na našich silnicích) pohodlíčko!

+1/0
8.4.2017 8:55

P75e74t67r 17P55e87t11r 8541548338772

Bohužel i v Brně, takže v zimě je to fakt o zdraví. Proto když na zastávku přijedou vozy z dob totality a do 10 let stáří poté, jsem nesmírně šťasten. Naopak SORy patří k těm nejhorším šrotům co zde jezdí.

0/−1
8.4.2017 9:38

S41t83a42n94i23s79l17a94v 44K49r24e14j47c43a20r 2491638943526

Ale to je koncepcí rozdílů mezi jednotlivými typy použití. MHD, regionální , dálkové mají opravdu rozdílné výbavy včetně sedadel. Ale to platí v celém světě, můžete porovnat Německo i USA o Ruském jednotném standartu nemluvím. Je to i o ekonomice provozu a délce setrvání cestujících na sedadlech mezi stanicemi.

0/0
8.4.2017 14:13

K72a84r83e18l 73K35o20v67a80n69d41a 9222639624

SOR Libchavy patřící do skupiny EP Industries je v Česku druhým největším výrobcem autobusů po Iveco Czech Republic

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/sor-meni-design-svych-autobusu-dm2-/eko-doprava.aspx?c=A170406_085320_eko-doprava_suj

Kolik je v CZ výrobců autobusů?

Aby to nebylo jako v tom vtipu o předposledním místě pro vítěze a krásném druhém místě pro druhého při závodě dvou běžců...

0/0
7.4.2017 18:00
Foto

J94a91k39u69b 86V75a56š79k48o 1758364602703

3 + nějací výrobci kusovek

+1/0
7.4.2017 20:48

I29v72a44n 47G46a59l12a59m92b57i75c68a 4691121222360

Zajímalo by mě, jestli Ti lidé, kteří rozhodují o koupi autobusů SOR v tom někdy jeli? A nebo ještě jinak. Jestli v tom někdy jeli Ti, co to navrhují? Jezdím tím autobusem často (linka 125 v Praze). Když mám štěstí, tak přijede stará kloubová Karosa, ale většinou jezdí SOR. No to je děs a hrůza. Když si sednete a máte velikost nohy 45 (jako já), tak se Vám chodidlo prostě u některých míst nevejde rovně na podlahu. Musíte vybírat, kde si můžete sednout, kde ne. Pokud měříte 182 cm (jako já) musíte přemýšlet, kam si sednout, neboť některé sedačky Vás nutí mít hlavu na stranu, jinak hrozí náraz do stropu. O ostatních věcech nemluvím, jako třeba, že sloupek okna Vám nedovolí opřít si ruku a tak dále. Kdo ty autobusy dělal, tak tím nikdy nejel. A nebo je to 165 ti centimetrová žena.

+19/−1
7.4.2017 17:38

P35a13v36e59l 50S52l50a79d79o76v28n94í92k 6457173817226

To je stará zkušenost, interiér navrhují ti, co jeli naposledy autobusem nebo tramvajem za studií.

+3/0
7.4.2017 18:00

O64n90d93ř45e31j 93Č62a61p12k12a 6441631103264

Podle mě kdysi dávno v rámci kvót musel nějaký výrobce autobusů nebo tramvají přijmout trpaslíka. A protože pro něj nenašli žádnou jinou pozici, poslali ho testovat ergonomii interiérů. A teď, po letech, když už má v životopise dlouholetou praxi v oboru, tuhle práci dělá pro všechny firmy u nás :-)

+3/0
7.4.2017 18:01

L72a44d53i22s72l98a10v 29H76o32l64í67k 5692402179661

Zrovna DP Praha je v tom nevinně. Vozy musí kupovat na základě výběrových řízení a když vyhraje SOR, DPP s tím může nesouhlasit, může být proti, ale jiné (lepší) vozy koupit prostě nemůže.

0/0
7.4.2017 18:43

J56i50ř93í 55J15o21z28a 3898143180721

No co vim ja, tak SOR zalozili byvaly konstrukteri z KAROSY, kteri se nepohodli z vedenim Iveca. Iveco tenkrat koupilo Karosu od Renaultu... je tedy dost z podivem co byvaly konstrukteri vytvotili za levny paskvil. Jistou moznosti je podavat stiznosti dopravci s kterym cestujete nebo rovnou SORu jako zpetnou vazbu... Jina moznost neni. Co vim, tak jeden mestsky dopravni podnik take neni nadseny, ze je musi kupovat, nebot je take nepovažuje za kvalitni vozy a radeji to nechce rozebirat. Musi je kupovat, protoze akcionar (coz je mesto) nebude kupovat drahe autobusy, ale koupi proste levneji. Rozhoduje tedy cena a ne kvalita. Pred tim tento dopravce kupoval autobusy nemecke znacky MAN, a verte mi v nich je mista fakt pozehnane, ted je to SOR... Rozdil v kvalite od pohodli az po samotny rozjezd vozu je fakt znat

0/0
7.4.2017 19:35

M97i47l49a16n 26V78o59l54e60k 5499323436819

SOR vznikl již v roce 1991, Karosa šla do privatizace 1993 a Iveco do ní vstoupilo ještě později. Někdy v té době ministr Dlouhý říkal, že nakonec bude na celém světě jen pár velkých výrobců autobusů. Jaká je skutečnost se může každý přesvědčit sám, ale kariéru pana Dlouhého to neohrozilo.

+1/0
7.4.2017 19:49

M22i44l24a71n 80V63o34l31e54k 5459553926699

To já jsem menší a to je možná ještě horší, protože se zdánlivě na vyvýšenou sedačku vejdu a pak jsem při jízdě po nerovnostech velmi zaskočen. Takový náraz je velmi nebezpečný pro krční páteř a vymyslet to mohli jen úplní idioti. Druhá věc je, že v dnešní době (samé ISO 9...), mají ty sedačky v každém autobusu různou výšku. Asi to tam někdo řeže od ruky.

0/0
7.4.2017 19:39

P25e62t18r 64H35a11m81ž36í25k 7481873192853

Rozkodrcané krámy, ve kterých je cítit každá dírka na silnici a kde jsou pro normálního člověka asi jen 4 místa k sezení. Zlaté staré Karosy.

+11/−2
7.4.2017 17:05

J55i26ř33í 16J21o43z70a 3958563190501

Podstatnou zmenou jsou tri dvere oproti soucasnym ctyrem... ze by vice mista na sezeni?

0/0
7.4.2017 17:02

J83a50n 53V11a93l22o55u34c48h 6912447868240

Něco více... Sice už z před půl roku, ale zvenku je nafťák stejný, v interiéru musíte přimyslet motorovou věž a někam šoupnout nádrž. Bohužel vzadu stále opičí dráha se 2 schody k sedadlům...

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/9/21/pohled-do-interiru-novho-elektrobusu-sor?rq=Sor

+1/0
7.4.2017 16:47

R78o55m20a62n 87T55r42y74l24č 9455979288315

Fakt kvalitní novinařina. Článek o novém designu a k tomu jedna fotka. A když na oktávce změní kliky u dveří tak je to na elaborát na pokračování

+18/0
7.4.2017 16:40

L86i57b21o50r 64N68á52b66ě79l84e57k 3795413122912

Doufám, že kabina řidiče je stále ve stylu 80. let oblepená kobercem(čti pracholapem), silně neergonomická palubovka a displej, brzda je stále nepochopitelně výš oproti plynu. Pokud si drží stále svou kvalitu, mechanici budou mít pořád práce víc než dost.

+5/0
7.4.2017 16:29

V62a69c92l21a39v 18P37e65r32o17u18t10k76a 6748687154551

Design vem čert,pokud bude v uličce stát člověk a vystupující nebude moci projít,tak je něco špatně a tak je to v 80% dnešních městských autobusů.

+13/0
7.4.2017 16:27

P82a72v35e96l 23S97l36a75d43o57v98n70í62k 6817553537496

Ono se při výrobě předpokládá, že stojící cestující nejsou, že jezdí právě tolik autobusů v intervalech, aby všichni seděli. Pak si nepřekážejí. Jenže představa dopravních podniků o tvorbě zisku právě začíná na tom, že když se tam tabulkově vejde 150 lidí, že přepravit 200 najednou znamená úsporu a vánoční prémie pro management.

+2/0
7.4.2017 18:06

K21a54r51e86l 88L22a59n91g87r 2422567670758

Doufám, že tam půjde normálně složit nohy s botou 46, nějak mě to v některých sorech nejde...

+12/0
7.4.2017 15:59

K90a20r78e11l 96Č68e75r93n49ý 6715653452951

Kotasovi tramvaje, stanice metra, ....jsou neštěstím Prahy. ("Kotasovy stavby funkci plní mnohem složitě a také za mnohonásobnou cenu." ) Tak snad se povede vnitřní uspořádaní lépe.

+5/0
7.4.2017 15:53

J60i37ř93í 69J34o62z56a 3368623240621

No hura... ten soucasny nestoji za nic.

0/0
7.4.2017 15:44

D68a92v59i75d 14H35e64l79l17e66r 6656873900606

Ruku na srdce SORy potřebovaly facelift jako sůl. Většina jejich modelů vypadá jak materiál z devadesátých let.

+16/0
7.4.2017 15:12

J84i85r76k54a 71B82l85a50h92i61č 9314971279172

Tak když jim leští trasu ve výběrkách, tak aby nebyli úspěšnější Rv

+3/0
7.4.2017 14:53

D92a21v49i37d 95D26o42b13e19š 3105892247

Mně ten vnější design nepřijde úplně špatný (naopak - z boku pěkně zpracované), ale čelní pasáž pod sklem řidiče považuji za nepovedenou, nepěknou a agresivní (jak tvarování světel, tak maska).

Ostatně obdobný styl se mi nelíbí ani např. na kamionech a podobných "těžkých" dopravních prostředcích.

Nakonec podobně jako zmršení upgradované verze tramvaje 15T(4).

+4/0
7.4.2017 14:47

M16i85l37a38n 93M49a12j19e49r75č78í80k 1900410764276

nějak si odporujete:

1.) nelíbí se Vám obecně tzv. tvrdý/agresivní vzhled tzv. masek vozidel

2.) haníte nový jemnější/veselejší vzhled tzv. faseliftované 15T ptoti tomu původnímu, který splňuje popis v předešlém bodě !!

+2/0
7.4.2017 21:22

R10o96b53e16r17t 57S85e94d26l37á90r 4747272

Tak design by sme mali... ešte s kvalitou treba pohnúť....;-(

+11/−1
7.4.2017 14:45

M81a75r75t64i57n 75V98i23d63u66m80s94k17ý 5676277427687

Nemohu si vybavit nic, co by se mi od Kotase kdy líbilo... Tenhle pouťový design autobusů mi připomíná španělskou anonymní velkoprodukci tak deset let zpátky (Ayats, Beulas,...)

+6/0
7.4.2017 14:44

D46a64v48i25d 13D21o55b82e16š 3575982427

Tak nemůžu říci, zrovna M1 mi přijde slušný (i když opět ta čelní maska pod sklem... :-( ). Taky T6A5, která sice vycházela ze starších, ale docela pěkně to rozvinul, dotáhl a barevně (vč. stejného řešení KT8D5 s nízkopodlažní částí) dořešil...

+2/0
7.4.2017 14:53

R21o65m57a36n 90P66o98l12á25č43e64k 5766149455

Co je na T6 nového? Vyjma dveří, které si DPP vyštěkal je to vlastně pořád ta tramvaj z 80.let:-)

+3/0
7.4.2017 14:55

J39i72ř21í 10E89r68b61e57n 1903364366127

Například velmi dobře dotáhl nemastný neslaný design 14Tr/15Tr do verzí TrM, vyloženě pohledné jsou 21/22Tr, 15T i M1, svérázné a přitom zajímavé jsou RT6, povedené jsou terminál MHD v Liberci i tramvajová vozovna tamtéž...

0/0
7.4.2017 23:41

P78a64v30e81l 50S28e10d79l51á10k 3320676258101

Pěkné. Držím palce.

0/0
7.4.2017 14:43

J27i39ř52í 13M98u71ž21í66k 5816827712162

A začnou do nich konečně montovat tlumiče?

+10/0
7.4.2017 14:40

R67o40m79a63n 74P31o10l88á87č44e81k 5436919465

U nízké podlahy to moc pořešit nejde... Stačí se projet Citybusem od konkurenta a výsledek na silnicích je hodně podobný...

+5/0
7.4.2017 14:41

P76a33v92e38l 49S52e83d88l50á32k 3140876368641

V Brně začaly jezdit Solarisy, jakžtakž odpružené je to u řidiče, jinak bída. Staré SORky zdaleka nejsou nejhorší. Aby to nebylo málo, dávají teď všude tvrdé sedačky.

+4/0
7.4.2017 14:47

P90a22v81e46l 20S44v59o68b98o87d35a 4117660352222

Nevím zdali jsou SORy nejrozsirenejsi, ale z meho pohledu jsou nejosklivejsi.

+3/−1
7.4.2017 14:31

R81o56m19a21n 62P93o86l72á52č42e28k 5316779885

Podle počtu registrací určitě ;-).

Vzhled je hodně subjektivní... Velbloud není nic moc, ale řada NBxx je třeba hezká

0/0
7.4.2017 14:41
Foto

M57i58c86h93a45l 97N75a61j44m33a56n 7859173336150

Design je pěkný, ale jen ten kvalitní autobus nedělá.

SOR boduje pouze cenou. Jinak je to technicky nepovedený stroj se zoufalou kvalitou zpracovaní.

To ,že se dobře prodává je dáno kritérii při výběrovkách, které jsou nastaveny z 80 - 90% na nízkou cenu.

+6/−6
7.4.2017 14:27
Foto

R13o47m85a57n 75K68o74z94e75l 4737696133484

Zas v mém kraji jezdí tyto autobusy z roku 2001 i starší a pořád v dobré kondici, do šrotu se nechystají.

0/0
7.4.2017 15:16

L39i13b90o23r 80N79á51b39ě47l17e30k 3375463292212

To,že to jezdí neznamená, že to není tragédie z pohledu řidiče a mechanika.

+3/0
7.4.2017 16:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.