Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy SOR mění po letech design, dostanou modernější vzhled

Jedna z nejrozšířenějších značek autobusů na českých silnicích prochází velkou designovou proměnou. Firma SOR Libchavy, která patří na českém trhu v posledních letech k největším hráčům, představila v novém designu svůj elektrobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T92o29m41á19š 76S36o53u65k88u84p 4953375110460

Hned jak jsem ten design viděl, bylo mi jasný že to kreslil Kotas. Všechno na efekt, ale funkce žádná.

+1/0
9.4.2017 8:57

J52a73r43o32s67l79a20v 48J91o79s67e61f 5572830400744

Design nic převratného. Podobné autobusy jsem už někde viděl.

0/0
8.4.2017 18:53

L82u89k52á30š 61S84e45d81l72á29č88e52k 1583597187180

Vypadá docela dobře, navíc to jistě sníží odpor Cx, což má vliv i na spotřebu a ekologii, tak že i účelné.

0/−1
8.4.2017 0:14

V50l58a84s24t24i68m59i40l 96K53o37c60u50r24e78k 4696353240114

Akorát z toho mám pocit, že tendesign dělali jen zepředu, zdadu nevím?

Ale myslím, že tenhle autobus nečeká žádná mezinárodní cena zs design, rád bych se ale spletl.

0/0
7.4.2017 21:40
Foto

R15o83m79a84n 66K38o60z59e48l 4907676893424

Tak pořád asi lepší SOR, než levné čínské autobusy.

http://www.regionvalassko.cz/aktuality_zobraz.php?lang=1&id=198&akt=8412&page=1

+2/0
7.4.2017 19:39

M71i59l21a97n 97V26o59l24e40k 5229323176579

Pan Kotas chce být tak strašně IN, že je úplně OUT. Je to asi jako když chce někdo zbohatnout na burze a dělá to samé, co (skoro) všichni ostatní. Taky se mu to nemůže podařit.

Ego je takové svinstvo, že DPP, který má svoje barvy žlutou a červenou, v nich už asi čtvrt století žádný nový typ vozidla neměl. Zanechat svoji stopu je nejsnazší v barvičkách...

+2/0
7.4.2017 19:32

L83u41d57v49í28k 27M43a57t13o33u69š73e27k 1841627198204

Toto konečně vypadá jako autobus, ty současné jak z Ruska !

0/0
7.4.2017 18:36

J48i39n63d93r88a 90S13t80e70p18a64n86e73k 6712566769198

a vleze se tam 11 lidi,tak že se budem zas mačkat :-/

+1/0
7.4.2017 18:18

P53a29v11e97l 72S49l55a83d67o35v50n33í79k 6417953157296

Dojde i v nových autobusech na klouzavé dřevěné sedačky jako v T15?

0/0
7.4.2017 18:07

M72i91l53a62n 94M49a54j68e56r19č78í70k 1380610224956

V nově dodávaných TRAM s tzv. faseliftem již jsou plastové sedačky z výroby a ve 125 kusech 15T s původním designem (čel) se již začalo s jejich postupnou obběnou za původní tzv. dřevěné (přesně překližkové) sedačky, které kromě klouzavosti mají nevýhodu v rychlém stárnutí - díky poškrabání od různých cvočků apod. na oděvech cestujících a následnému účinku vody z očisty interiéru !!

0/0
7.4.2017 21:13

M17i41l43a18n 22V75o89l17e19k 5309653616569

Vy si nejspíš děláte legraci, ale v Praze se skutečně dávají do autobusů i naprosto tvrdé plastové sedačky. To je (zvláště na našich silnicích) pohodlíčko!

+1/0
8.4.2017 8:55

P90e76t68r 81P53e97t63r 8331568578782

Bohužel i v Brně, takže v zimě je to fakt o zdraví. Proto když na zastávku přijedou vozy z dob totality a do 10 let stáří poté, jsem nesmírně šťasten. Naopak SORy patří k těm nejhorším šrotům co zde jezdí.

0/−1
8.4.2017 9:38

S56t38a25n40i75s23l39a72v 38K37r71e10j61c96a17r 2961128453526

Ale to je koncepcí rozdílů mezi jednotlivými typy použití. MHD, regionální , dálkové mají opravdu rozdílné výbavy včetně sedadel. Ale to platí v celém světě, můžete porovnat Německo i USA o Ruském jednotném standartu nemluvím. Je to i o ekonomice provozu a délce setrvání cestujících na sedadlech mezi stanicemi.

0/0
8.4.2017 14:13

K74a83r91e22l 65K41o20v88a83n63d57a 9722609824

SOR Libchavy patřící do skupiny EP Industries je v Česku druhým největším výrobcem autobusů po Iveco Czech Republic

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/sor-meni-design-svych-autobusu-dm2-/eko-doprava.aspx?c=A170406_085320_eko-doprava_suj

Kolik je v CZ výrobců autobusů?

Aby to nebylo jako v tom vtipu o předposledním místě pro vítěze a krásném druhém místě pro druhého při závodě dvou běžců...

0/0
7.4.2017 18:00
Foto

J63a61k82u60b 59V40a95š90k91o 1338294282763

3 + nějací výrobci kusovek

+1/0
7.4.2017 20:48

I84v45a11n 61G86a13l82a94m63b26i58c97a 4651341542190

Zajímalo by mě, jestli Ti lidé, kteří rozhodují o koupi autobusů SOR v tom někdy jeli? A nebo ještě jinak. Jestli v tom někdy jeli Ti, co to navrhují? Jezdím tím autobusem často (linka 125 v Praze). Když mám štěstí, tak přijede stará kloubová Karosa, ale většinou jezdí SOR. No to je děs a hrůza. Když si sednete a máte velikost nohy 45 (jako já), tak se Vám chodidlo prostě u některých míst nevejde rovně na podlahu. Musíte vybírat, kde si můžete sednout, kde ne. Pokud měříte 182 cm (jako já) musíte přemýšlet, kam si sednout, neboť některé sedačky Vás nutí mít hlavu na stranu, jinak hrozí náraz do stropu. O ostatních věcech nemluvím, jako třeba, že sloupek okna Vám nedovolí opřít si ruku a tak dále. Kdo ty autobusy dělal, tak tím nikdy nejel. A nebo je to 165 ti centimetrová žena.

+19/−1
7.4.2017 17:38

P79a63v21e26l 97S45l34a45d52o14v56n82í91k 6687923477646

To je stará zkušenost, interiér navrhují ti, co jeli naposledy autobusem nebo tramvajem za studií.

+3/0
7.4.2017 18:00

O14n13d47ř61e95j 84Č57a98p68k96a 6661111603744

Podle mě kdysi dávno v rámci kvót musel nějaký výrobce autobusů nebo tramvají přijmout trpaslíka. A protože pro něj nenašli žádnou jinou pozici, poslali ho testovat ergonomii interiérů. A teď, po letech, když už má v životopise dlouholetou praxi v oboru, tuhle práci dělá pro všechny firmy u nás :-)

+3/0
7.4.2017 18:01

L70a46d81i52s64l16a59v 17H48o21l64í18k 5822562109131

Zrovna DP Praha je v tom nevinně. Vozy musí kupovat na základě výběrových řízení a když vyhraje SOR, DPP s tím může nesouhlasit, může být proti, ale jiné (lepší) vozy koupit prostě nemůže.

0/0
7.4.2017 18:43

J93i32ř21í 42J60o30z16a 3568833780631

No co vim ja, tak SOR zalozili byvaly konstrukteri z KAROSY, kteri se nepohodli z vedenim Iveca. Iveco tenkrat koupilo Karosu od Renaultu... je tedy dost z podivem co byvaly konstrukteri vytvotili za levny paskvil. Jistou moznosti je podavat stiznosti dopravci s kterym cestujete nebo rovnou SORu jako zpetnou vazbu... Jina moznost neni. Co vim, tak jeden mestsky dopravni podnik take neni nadseny, ze je musi kupovat, nebot je take nepovažuje za kvalitni vozy a radeji to nechce rozebirat. Musi je kupovat, protoze akcionar (coz je mesto) nebude kupovat drahe autobusy, ale koupi proste levneji. Rozhoduje tedy cena a ne kvalita. Pred tim tento dopravce kupoval autobusy nemecke znacky MAN, a verte mi v nich je mista fakt pozehnane, ted je to SOR... Rozdil v kvalite od pohodli az po samotny rozjezd vozu je fakt znat

0/0
7.4.2017 19:35

M27i38l47a66n 44V90o38l85e46k 5199263376409

SOR vznikl již v roce 1991, Karosa šla do privatizace 1993 a Iveco do ní vstoupilo ještě později. Někdy v té době ministr Dlouhý říkal, že nakonec bude na celém světě jen pár velkých výrobců autobusů. Jaká je skutečnost se může každý přesvědčit sám, ale kariéru pana Dlouhého to neohrozilo.

+1/0
7.4.2017 19:49

M15i95l63a36n 96V86o12l10e98k 5659133436899

To já jsem menší a to je možná ještě horší, protože se zdánlivě na vyvýšenou sedačku vejdu a pak jsem při jízdě po nerovnostech velmi zaskočen. Takový náraz je velmi nebezpečný pro krční páteř a vymyslet to mohli jen úplní idioti. Druhá věc je, že v dnešní době (samé ISO 9...), mají ty sedačky v každém autobusu různou výšku. Asi to tam někdo řeže od ruky.

0/0
7.4.2017 19:39

P27e23t49r 40H35a68m85ž52í41k 7781113532303

Rozkodrcané krámy, ve kterých je cítit každá dírka na silnici a kde jsou pro normálního člověka asi jen 4 místa k sezení. Zlaté staré Karosy.

+11/−2
7.4.2017 17:05

J26i53ř70í 63J92o77z93a 3798373640651

Podstatnou zmenou jsou tri dvere oproti soucasnym ctyrem... ze by vice mista na sezeni?

0/0
7.4.2017 17:02

J78a59n 95V76a62l28o72u44c33h 6532737248450

Něco více... Sice už z před půl roku, ale zvenku je nafťák stejný, v interiéru musíte přimyslet motorovou věž a někam šoupnout nádrž. Bohužel vzadu stále opičí dráha se 2 schody k sedadlům...

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/9/21/pohled-do-interiru-novho-elektrobusu-sor?rq=Sor

+1/0
7.4.2017 16:47

R15o83m56a51n 86T72r27y62l81č 9755709578395

Fakt kvalitní novinařina. Článek o novém designu a k tomu jedna fotka. A když na oktávce změní kliky u dveří tak je to na elaborát na pokračování

+18/0
7.4.2017 16:40

L45i71b34o48r 20N88á58b82ě60l74e72k 3185893232152

Doufám, že kabina řidiče je stále ve stylu 80. let oblepená kobercem(čti pracholapem), silně neergonomická palubovka a displej, brzda je stále nepochopitelně výš oproti plynu. Pokud si drží stále svou kvalitu, mechanici budou mít pořád práce víc než dost.

+5/0
7.4.2017 16:29

V66a30c76l52a38v 34P57e19r31o51u91t64k46a 6138967834351

Design vem čert,pokud bude v uličce stát člověk a vystupující nebude moci projít,tak je něco špatně a tak je to v 80% dnešních městských autobusů.

+13/0
7.4.2017 16:27

P28a32v82e10l 19S83l43a83d65o61v54n18í83k 6437953587216

Ono se při výrobě předpokládá, že stojící cestující nejsou, že jezdí právě tolik autobusů v intervalech, aby všichni seděli. Pak si nepřekážejí. Jenže představa dopravních podniků o tvorbě zisku právě začíná na tom, že když se tam tabulkově vejde 150 lidí, že přepravit 200 najednou znamená úsporu a vánoční prémie pro management.

+2/0
7.4.2017 18:06

K94a60r98e27l 29L15a86n62g13r 2952277340218

Doufám, že tam půjde normálně složit nohy s botou 46, nějak mě to v některých sorech nejde...

+12/0
7.4.2017 15:59

K79a62r89e47l 89Č67e40r15n56ý 6465433672721

Kotasovi tramvaje, stanice metra, ....jsou neštěstím Prahy. ("Kotasovy stavby funkci plní mnohem složitě a také za mnohonásobnou cenu." ) Tak snad se povede vnitřní uspořádaní lépe.

+5/0
7.4.2017 15:53

J72i13ř10í 47J18o94z15a 3358173450841

No hura... ten soucasny nestoji za nic.

0/0
7.4.2017 15:44

D17a98v26i94d 47H16e86l25l59e53r 6816903270466

Ruku na srdce SORy potřebovaly facelift jako sůl. Většina jejich modelů vypadá jak materiál z devadesátých let.

+16/0
7.4.2017 15:12

J52i38r28k16a 48B24l64a59h55i42č 9834611659872

Tak když jim leští trasu ve výběrkách, tak aby nebyli úspěšnější Rv

+3/0
7.4.2017 14:53

D32a29v85i72d 26D15o39b89e50š 3445662497

Mně ten vnější design nepřijde úplně špatný (naopak - z boku pěkně zpracované), ale čelní pasáž pod sklem řidiče považuji za nepovedenou, nepěknou a agresivní (jak tvarování světel, tak maska).

Ostatně obdobný styl se mi nelíbí ani např. na kamionech a podobných "těžkých" dopravních prostředcích.

Nakonec podobně jako zmršení upgradované verze tramvaje 15T(4).

+4/0
7.4.2017 14:47

M58i27l18a28n 90M22a81j10e64r66č86í29k 1680310294576

nějak si odporujete:

1.) nelíbí se Vám obecně tzv. tvrdý/agresivní vzhled tzv. masek vozidel

2.) haníte nový jemnější/veselejší vzhled tzv. faseliftované 15T ptoti tomu původnímu, který splňuje popis v předešlém bodě !!

+2/0
7.4.2017 21:22

R52o83b21e84r50t 98S92e40d67l18á73r 4227162

Tak design by sme mali... ešte s kvalitou treba pohnúť....;-(

+11/−1
7.4.2017 14:45

M62a86r82t48i97n 64V47i50d36u51m70s79k64ý 5326647427657

Nemohu si vybavit nic, co by se mi od Kotase kdy líbilo... Tenhle pouťový design autobusů mi připomíná španělskou anonymní velkoprodukci tak deset let zpátky (Ayats, Beulas,...)

+6/0
7.4.2017 14:44

D13a94v85i81d 47D66o33b80e98š 3595342777

Tak nemůžu říci, zrovna M1 mi přijde slušný (i když opět ta čelní maska pod sklem... :-( ). Taky T6A5, která sice vycházela ze starších, ale docela pěkně to rozvinul, dotáhl a barevně (vč. stejného řešení KT8D5 s nízkopodlažní částí) dořešil...

+2/0
7.4.2017 14:53

R60o81m48a69n 93P12o78l13á79č69e66k 5816169255

Co je na T6 nového? Vyjma dveří, které si DPP vyštěkal je to vlastně pořád ta tramvaj z 80.let:-)

+3/0
7.4.2017 14:55

J42i49ř15í 85E76r37b97e11n 1143784356347

Například velmi dobře dotáhl nemastný neslaný design 14Tr/15Tr do verzí TrM, vyloženě pohledné jsou 21/22Tr, 15T i M1, svérázné a přitom zajímavé jsou RT6, povedené jsou terminál MHD v Liberci i tramvajová vozovna tamtéž...

0/0
7.4.2017 23:41

P30a58v66e97l 14S22e72d75l69á32k 3190696298851

Pěkné. Držím palce.

0/0
7.4.2017 14:43

J38i85ř43í 37M14u74ž31í33k 5836757232812

A začnou do nich konečně montovat tlumiče?

+10/0
7.4.2017 14:40

R79o59m76a68n 43P68o86l58á53č23e70k 5616689435

U nízké podlahy to moc pořešit nejde... Stačí se projet Citybusem od konkurenta a výsledek na silnicích je hodně podobný...

+5/0
7.4.2017 14:41

P49a72v26e94l 25S57e51d68l24á70k 3500316598921

V Brně začaly jezdit Solarisy, jakžtakž odpružené je to u řidiče, jinak bída. Staré SORky zdaleka nejsou nejhorší. Aby to nebylo málo, dávají teď všude tvrdé sedačky.

+4/0
7.4.2017 14:47

P95a74v90e84l 32S25v91o25b91o62d75a 4117410372832

Nevím zdali jsou SORy nejrozsirenejsi, ale z meho pohledu jsou nejosklivejsi.

+3/−1
7.4.2017 14:31

R72o71m75a44n 40P80o60l66á79č97e34k 5556209445

Podle počtu registrací určitě ;-).

Vzhled je hodně subjektivní... Velbloud není nic moc, ale řada NBxx je třeba hezká

0/0
7.4.2017 14:41
Foto

M15i28c21h19a93l 61N77a31j85m39a53n 7519343796620

Design je pěkný, ale jen ten kvalitní autobus nedělá.

SOR boduje pouze cenou. Jinak je to technicky nepovedený stroj se zoufalou kvalitou zpracovaní.

To ,že se dobře prodává je dáno kritérii při výběrovkách, které jsou nastaveny z 80 - 90% na nízkou cenu.

+6/−6
7.4.2017 14:27
Foto

R29o23m26a23n 84K51o98z73e86l 4287216453184

Zas v mém kraji jezdí tyto autobusy z roku 2001 i starší a pořád v dobré kondici, do šrotu se nechystají.

0/0
7.4.2017 15:16

L20i86b96o69r 80N79á86b44ě63l90e46k 3745153502852

To,že to jezdí neznamená, že to není tragédie z pohledu řidiče a mechanika.

+3/0
7.4.2017 16:24







Najdete na iDNES.cz