Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Obří koráby silnic šetří dopravcům peníze i šoféry. Chtějí další

Zatím je to spíše okrajová záležitost, počet těchto souprav ale na českých silnicích roste. Někteří jim říkají gigalinery, jiní XXL soupravy. Jejich délka může dosáhnout až 25,5 metru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35a85v47e19l 24N85o70v97á88k 2645327152312

Jaké pak pomáhání lodní a železniční dopravě? Ta by měla být prioritní, bohužel není...

0/0
14.4.2017 16:20

T13o66m76á77š 82K59u70c31h66a97ř 3727951498831

Oni už dnes běžně řidiči kamionů za sebou jedou cca 2..3m, není často možné se mezi nimi protáhnout na exit, takže pro nás ostatní žádné změna. :-P

(Fakt nechápu, že jim nevadí, že vůbec nevidí, co se před nimi děje,a že pokud by to ten před ním zašlápl, tak je z něj placka.)

0/−1
14.4.2017 13:27

G98e89o26r68g 44K16o61m41b55e15r79e37c 9464711786551

by me zajimalo jak to delali drive, zadny dalnice, kamionu jezdilo oproti dnesku minimalne a nikdo hlady neumiral. Lidi taky nepribylo.

+1/0
13.4.2017 22:55

T87o65m67á48š 13T21a60t47í94č51e46k 5620742240258

a) Nevozili věci zbytečně sem a tam a b) vozili je vlakama.

0/0
15.4.2017 19:19

M51a26r23t74i58n 14J64i41r87o62u67s60e25k 7466375545898

Možná by nebylo od věci přesunout ty korány na koleje.

+2/0
13.4.2017 22:52

M92a29r35t92i49n 61J27i41r51o22u57s82e67k 7666885185528

* koráby

0/0
13.4.2017 22:55

V15á23c31l30a61v 42P23o17u63s82t71k32a 3970781432

Furt dokola. ;-D;-D

0/0
14.4.2017 8:10

O36n10d34ř30e34j 31K31r90k29o34š96k85a 4339897753152

Pro všechny odborníky-zeleznice je tak přetížená že Vaše oblíbené zboží v Lidlu či Tescu byste asi marně a dlouho hledali protože by v tu dobu kdy jej potřebujete nejspíše stalo někde u Studénky.

Po okresních silnicích? To by zboží do Ostravy jelo celý den a vyjeli by se na něem 2 řidiči.

Bojujeme za emise a tady nam skoro 2x více zboží zanechá poloviční uhlíkovou stopu. Když stojí dalnice stojí auto.

Jsme opět papežtější než papež-jedte se podívat do Skandinavie jak dlouhé soupravy tam jezdí, v USA platí pro kamiony stejná maximální rychlost jako pro osobní auta, kolik tisíc komentářů by na toto téma by tady bylo. pokud chceme vidět méně kamionu s českými SPZ na našich dálnicích, musíme konzumovat zboží od výrobců v oklolí obchodu kde nakupujeme -což je bohužel řádové dražší než jsme zvyklí, na druhou stranu jsme tranzitní země a všichni na dálnicích vidí kolik madarskych,rumunských,bulharských kamionu u nás jezdí A to je to co by nás mělo trápit.[>-]

+5/0
13.4.2017 21:07

T84o92m57á56š 28T11a84t79í97č15e41k 5170472200778

Řádově dražší? ;-)

0/0
15.4.2017 19:22

M67i49r34o83s87l32a62v 17U27r84b87a98n 1976707221879

To bude vytecne je potkavat na usecich, kde chybi dalnice a veskery provoz se odehrava na pretizene silnici 1. tridy...

+1/0
13.4.2017 19:45

J20i76ř59í 81K55o92c93u50r77e53k 6165284485508

31 kusů v celé ČR, to nebude zas tak častý jev. Kombajnů o žních vyjíždí násobně víc.

+1/0
13.4.2017 20:02

J33a84n 87O27p58i75s 3553318362795

To bude sranda v zimě na vysočině s jednou hnanou nápravou.[>-];-D;-D;-D

0/0
13.4.2017 18:07

M10i14r35o92s21l83a10v 91M97e17d 3704936

Tak on a to je mnohdy sranda i s "normálními" kamiony.

+1/0
13.4.2017 19:43

S59t98a10n17i66s77l90a93v 81N83ý63v21l65t 2494575733

Česká pusinka musí jíst "jogurt" za 5,90 Kč a jiné, a proto se dějou takovéhle divnosti.

+1/0
13.4.2017 17:53

J84i34ř69í 61Z11ý14k59a 9299233931450

pro jogurty v přepočtu za 5,9 jezdím do Německa. To co se tu prodává za 5,9 je kolikrát jen obarvený škrob.

+1/0
13.4.2017 17:56

A52n59t93o44n48í58n 34Š77v26i33h97n75o55s 8248687111192

Bodejť by nebyly přetížené koleje, návazně pak i silnice, když se nesmysly převážejí z jedné strany zeměkoule na druhou jen z toho důvodu, že na jedné straně je to o korunu levnější.

+2/0
13.4.2017 17:48

P20a52v19e57l 71P43a52ž49o42u85t 3683881473977

Jen houšť! Silnice zaplatíme všichni. Na dálnicích budou zdržovat ještě víc, ale zisky dopravců se navýší

+1/0
13.4.2017 16:42

J13i17ř58í 76Z98ý45k41a 9139263311100

raději 2 gigalinery, než 3 obyčejné soupravy.

+1/0
13.4.2017 17:25

M98i49r16e18k 46G63a35j57e45r 5601216839350

"Řidiče dlouhá souprava podle Havla neděsí." Řidiče tohoto XXL ne, ale vsechny ostatni řidiče to děsí.

+2/−1
13.4.2017 16:37

V98á50c46l71a15v 16P83o45u40s63t18k38a 3560201612

Řidiče kteří umějí řídit tohle vyděsit nemůže.

+2/0
13.4.2017 16:46

J52i41ř20í 16Z76ý53k54a 9219513501910

v jakém aspektu by to mělo ostatní řidiče děsit? Že to začnete předjíždět a najednou zjistíte, že je to delší než normálně?

Tak to pak neumíte jezdit. Před předjížděním si musíte být 100% jist, že to stihnete. Takže než začnete předjíždět, musíte odhadnout délku jízdní soupravy před Vámi a zároveň vypozorovat, jestli před touto soupravou nejede něco dalšího.

+1/0
13.4.2017 17:25
Foto

P78a60v52e83l 72P54o70k97o65r25n20ý 2416624790592

Já to pochopil, že se s tím může jezdit jen na dálnicích a víceproudých silnicích, tedy ta vaše úvaha o tom, zda to stihnete či ne nemá smysl.

+1/0
13.4.2017 18:29

J94i91ř64í 69Z76ý81k54a 9959113341970

"Vykládka a nakládka od těchto silnic může být maximálně deset kilometrů." ... takže nejspíše můžou i po obyčejných silnicích ke skladům.

+1/0
13.4.2017 18:52
Foto

P67a52v25e92l 72P91o26k92o64r43n52ý 2606134650542

Asi ano.

0/0
13.4.2017 18:57

J83i65ř89í 54T75e94p95r 4457900745615

Jojo kruháky :-(. Ať si s tím nějakej geňa co kreslí kruháky zkusí zajet do logistického centra v Počernicích.

Pak se můžeme o něčem bavit.

+3/0
13.4.2017 16:30

V56á57c37l19a82v 69P38o75u53s46t98k96a 3710931482

Na dálnici se obvykle kruháky nevyskytují.

0/0
13.4.2017 16:46

A88n86t42o12n37í30n 26Š25v78i87h51n27o68s 8188237761302

Píší vzdálenost vykl. míst max. 10Km od dálnice, to je šance mezitím dost kruháků potkat.

+1/0
13.4.2017 17:36

V95á36c11l51a40v 17P84o25u51s29t94k25a 3170211532

Jistě, šance tu je. Ale tyhle soupravy se většinou vezou do předem připravených míst, kde tohle nehrozí nebo se vůbec nevykládají, jen si druhý návěs zapřáhne jiný tahač.

0/0
13.4.2017 17:43

M55a77r32e12k 96K11l87u29f53a 3298164914666

Nedokážu si představit, až bude jedno tohle monstrum na dálnici předjíždět druhé tohle monstrum. Úsek Modletice - Rosice jim asi bude sotva stačit. ;-D

+1/0
13.4.2017 15:16

J90a49n 34M35a76l90ý 1835949734518

V Austrálii normální záležitost, u nás objevená Amerika.

+1/0
13.4.2017 15:06

J62a85n 90P71r29i45c10h73y58s92t36a20l 8561638673

Tak ono k tomu je treba trochu vic nez nejaka razitka. Je podle toho treba budovat komunikace a ty stavajici rekonstruovat. Zejmena kruhove objezdy. V australske pousti tohle problemem neni, tam se jede vicemene rovne, zadne ostre zatacky tam nejsou.

+3/0
13.4.2017 15:15

M97i96r93e39k 98G62a20j62e65r 5191586619140

Nemuze to byt objevena Amerika, kdyz je to normalni v Australii, nikoliv v Americe!

0/0
13.4.2017 16:31

V74á82c85l76a63v 93P37o37u54s48t11k37a 3810981702

V Americe jezdí taky.

0/0
13.4.2017 16:47

M90i92r42o56s96l25a29v 36M25e95d 3754576

Já bych se odvážil vycházet z předpokladu, že v Austrálii (a třeba i v Kanadě) se takto řeší absence železnice v dané oblasti. V Evropě je železniční síť poměrně hustá a takováto monstra na silnicích tudíž postrádají smysl.

0/0
13.4.2017 19:37

J33i85ř37í 60K65o78c90u24r95e87k 6605364705868

Jo, až na jednu drobnost: Na železnici to musíte přivézt v kontejneru. Přeložit na vlak, odjet, cestou pouštět osobní dopravu. Nebo počkat třeba 8 hodin na noc, až osobka utichne. Pak to z Plzně do Ostravy stihnete za 6 hodin. Následně kontejner přeložíte na kamion a hurá do cíle.

Když si spočítáte čas, tak zjistíte, že vlak je o 4 až 12 hodin pomalejší.

+1/0
13.4.2017 19:57

V13á14c69l65a83v 60P60o81u80s65t48k66a 3680701272

Ty hodiny změňte klidně na dny. Budete blíž pravdě.

+1/0
13.4.2017 20:04

V84á69c56l36a77v 40P61o95u25s25t10k31a 3420901102

Není zdaleka tak hustá, aby pokryla přepravované objemy.

+1/0
13.4.2017 20:05

L77u46k68á46š 87S58v49o22b91o15d91a 1483348755778

Nevadí mi že to je dlouhý, ale vadí mi ten nesmyslný stroboskopický maják nakonci. Kdo do toho má koukat desítky minut když za tim nesmyslem jede ? 8-o

+4/0
13.4.2017 12:31

L84u23k52á56š 36Š26l43e51h10o40f75e35r 1393139865459

A nenapadlo vás ten kamion předjet? ;-)

0/−3
13.4.2017 13:29
Foto

I45v81o 58P32e56t66e89r34k58a 4486805967869

Čím delší, tím hůř se předjíždí.

+1/0
13.4.2017 14:33

L64u47k56á14š 75S90v33o52b57o77d56a 1303198515128

Když vám to v noci šlehá do očí, tak toho proti sobě moc nevidíte. Je vidět, že s tím nemáte zkušenosti....

+1/0
16.4.2017 19:59

J46a57n 19P45r66i74c87h60y87s40t95a35l 8891958893

Za ten vsak nemuze kamion, ale hloupy predpis.

0/0
13.4.2017 15:15

T45o91m84á13š 29P42o87l69á91č56e82k 4687535574

překračuje povolenou délku jízdní soupravy takže je to vlastně nadměrný náklad.

+1/0
13.4.2017 16:42

L16u74k78á19š 68S24v16o45b43o48d77a 1293798805258

A kdo ho nechce zrušit ?

0/0
16.4.2017 20:00

J25a12n 92D56v31o86r60a40k 4727585272435

Dálniční poplatky by se měly hodnotit podle kvadratury návěsů a přívěsů a progresivně zvyšovat, aby dopravcům byla jasné, že čím větší auto tím větší poplatky za dálnice a silnice.

0/−2
13.4.2017 12:05

V38á75c57l95a82v 41P77o28u85s47t29k25a 3260791752

A čeho tím docílíte? Akorát se zdraží přepravované zboží.

0/0
13.4.2017 12:15
Foto

V76l77a66d84i92m20í50r 21Š75ť66a53s50t64n58ý 1531906585383

Co třeba vyšší výnos a tím více peněz na opravy silnic? Stejně je ničí především tyto soupravy.

+1/−1
13.4.2017 12:25

L51u57k27á10š 20Š12l71e83h97o83f46e83r 1163199115719

Maximální zatížení jedné nápravy je shodné s běžným kamionem ;-)

+1/0
13.4.2017 13:30

J43a59n 95P81r49i75c52h81y46s54t70a65l 8201748453

To ano, ale tech naprav to ma vice nez bezny kamion.

+1/0
13.4.2017 15:17

M82a70r71t34i31n 47K35a30r48á83s81e17k 9788373768828

No a mytne se prece plati podle poctu naprav....

+1/−1
13.4.2017 15:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.