Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber má v Itálii utrum. Je nekalou konkurencí, dal soud zapravdu taxikářům

Římský soud zakázal v Itálii používat aplikace společnosti Uber pro alternativní taxislužbu. Dal totiž zapravdu žalobě tradičních taxislužeb, podle které tyto aplikace představují nekalou konkurenci. Uber tak podle médií nesmí v Itálii používat mobilní aplikace Black, Lux, Suv, X, XL, Select a Van. Soud firmě také zakázal propagovat v Itálii její služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77e40t65r 42Č84a33p45k29a 6387712371448

Uber používám vždy, když jsem vy Praze, nemá konkurenci, to je pravda. TAXI bych nedal ani korunu.

+1/0
9.4.2017 19:37

T94o14m51á52š 91J50e61ž34i88š78e76k 1310604263950

Dobrý den, tohle může rict jen neznalek, tohle opravdu snad neni mozne, jak se někteří lidé hned na všechno chytí, je to jasne podnikání za účelem zisku, tedy taxislužba, a ta musi splňovat spoustu podmínek, mít ověřeny a certifikovaný taxametr, zaevidované vozidlo v evidenci vozidel taxislužby, ridic musi byt rovněž veden v evidenci, míst místopisné zkoušky, auto musi byt řádně pojištěno dle zákona a podobne. To uz vůbec nemluvim o technickém stavu spousty aut, to je kapitola sama pro sebe, realne náklady se pohybují včetně paliva v rozmezí 5-8Kc/km, kazdy ujety, zalezi na typu a kvalitě auta, zákazník si sam zvolí například komfort jízdy a služby, jako jsou Wi-Fi ve voze, skutečně, ne nlby hit spor, občerstvení, TV, video, filmy, platbu kartou a podobne. Například havarijní pojištěni je dle zákona pro taxi o 50% dražší, což nemá většina ani taxikářu, vždy se muze neco stát, nemluvim o pojištěni sedadel a podobne, lepsi dohledatelnost a vymahatelnost díky uvedeným evidencim a uložení sankci nezbedovi nějakému, uroven a kvalita vozu uz je vec druha, cena také, zda si ridic váží své práce, odvádí dane z přijmu například, a všecky dalsi, což z Uberu nedělá nikdo, porušují mnohem více zákonu najednou, ne pouze jeden, ale hned několik, a vy je tady někteří jeste hajite argumentem, ktery by nevymyslelo ani dítě ze školky z poradu Kluci holky z naši školky na Rádiu Čas? Ze vy jste seděli všichni spolu u stolu a nasavali vajecny likér? Například Liftago je v tomhle velmi přísne a navic na můj popud a nápady jeste zpřísnilo, sam tuto aplikaci používám jak jako ridic, tak i zákazník, několik pitomcu někde neco napíše zcela bez rozmyslu a ostatní se hned chytají? To pouze svědci o stylu myšlení daných zapojených jedinců, nic více, nic mene, zarážející je, ze takto obskurne uvažující jedinci vůbec vlastní řidičský průkaz, podobne jako kdyz mi nekdo argumentuje však nafta zlevnila (například z 33 na 31Kc a to řekne ridic profik, treba i kamionak nebo obchodak, hrůza, co někteří

+4/−2
9.4.2017 8:06

A48l19b47e70r96t 87P16ě90n51i49č69k30a 2970128705887

Tady k tomu napsal kdosi pěkné zamyšlení, tak si to přečtěte, třeba se vám taky trochu rozsvítí. ;-)

http://binko.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=597784

0/0
9.4.2017 10:51

P23a72v14e83l 50S35u26d61a 8881580764519

A pokračování je zde.

http://www.mesec.cz/clanky/mesic-taxikarem-oblibeny-ridic-zlodej-a-neplatici/

0/0
8.4.2017 19:32

P98a62v44e80l 68S36u95d19a 8891110394559

Doporučuji přečíst.

http://www.mesec.cz/clanky/mesic-taxikarem-formality-regulace-a-hrozba-pokut/

Mimochodem, takhle si představuji seriózní novinářskou práci.

0/0
8.4.2017 19:31

M88i23c10h13a31l 30K62u32d27l88á62č58e55k 9411544224

Zdroj: Uber, vy jste vtipálek.

0/0
8.4.2017 13:12

M92a84r81i48a21n 63P90e87š15t88a 6618708158618

By měli spíš srovnat podmínky pro všechny - na co potřebují taxikáři regulace, licence, žlutá auta, cedulky, taxametry, stojánky apod.? Ať se každý jen zaregistruje přes internet jako podnikatel v dopravě, platí daně a nic víc nepotřebuje. Jestli použijí dispečink Uber či jiný je na nich. Jaké ceny nabídnou, způsob účtování je na nich - stačí, když je budou jasně deklarovat. Zákazník si vybere, co udělá - zda si chytí někoho na ulici, zavolá na dispečink, objedná přes aplikaci xy, zavolá svému na mobil, cenu dojedná osobně, bude akceptovat taxametr či nějakou aplikaci. Konkurence určitě prospěje a ti dobří zvítězí.

Třeba v Řecku "náš" taxikář jezdil na přímé zavolání, na dispečink i na uberu - neměl s tím problém. Bral co bylo ze všech stran, byl vytížen a vydělal si.

+2/0
8.4.2017 12:24

P97a22v42e58l 93K37ř35í22ž 3400688949547

9

0/0
8.4.2017 11:55

K20a98r84e34l 36F81a82j26t 5158292901443

Za mě OK

0/−1
8.4.2017 11:12

A34l32b21e97r41t 67P90ě27n64i89č50k26a 2960478275867

Pro mě UBER nebo Lyft jasná volba. Jen pro představu z poslední doby:

Taxikem z letiště: $65

Uber na letiště: $28

-

Taxíkem do downtown: $35

Uber z downtownu: $15

Uber R^ - cena a trasa jasná PŘEDEM na Google maps, cena placena automaticky aplikací, žádné zdržování s kartou nebo hotovostí;

Taxi Rv - cena nejasná, trasa nejasná, zdržování při placení, ksichty za male dýško. Kur\/a dražší.

+2/−1
8.4.2017 10:22

A54l23b52e66r40t 79P88ě29n63i34č88k31a 2450928925507

Nemluvě o tom, že první jízda přes Uber nebo LYFT zdarma po nainstalování aplikace + další jízdy zdarma, když někomu Uber nebo Lyft doporučíte.

Nabízí nějaká Taxi služba podobné služby? ;-)

+1/−1
8.4.2017 10:27

M23i69c15h23a24l 97D10o14l37e68ž30e58l 8679373881637

jsem velkej zastance principu Uberu, ale uz me taky zacina stvat, ze se porad chovaj jako maly dite a odmitaji se sejit nekde na pul cesty mezi pravekem (taxi) a 21. stoleti (sdilena ekonomika). Misto toho, aby rekli ,,ok jsme taxiky a pojdme dohodnout nejaky smysluplny pravidla pro vsechny,, tak se porad tvari ublizene. Ackoliv ty pravidla realne obchazej.

+6/0
8.4.2017 9:25

A95l45b59e16r47t 77P93ě51n32i77č77k43a 2110948295957

No jo, ale když UBER není taxislužba, ale jen platforma na spojování poskytovatelů jedné služby se zákazníky. Proč by tedy měl dělat nějaké ústupky? ;-)

Stupidní zákony by se měly zrušit / změnit, když neslouží lidem ale jen a pouze lobbingu taxikářských firem.

+2/−2
8.4.2017 10:09

M56a75r82i77a22n 72P65e55š22t48a 6398708598408

Myslím, že aplikaci uber nelze zakázat. To je jako zakázat nějakou komunikační aplikaci, protože si tam lidi domlouvají nežádoucí aktivity (třeba whatsapp a pod.). Někdo si s někým píše a něco si domluví. Je jedno jestli taxi či sex, jedno zda zdarma či za peníze. A státu do toho nic není.

+1/0
8.4.2017 12:28

J61a35n 44M35i35t98l43e86n12e45r 4741638901453

Zákon neslouží k lobbingu taxislužby, má zcela opačný záměr a to vymýtit nepoctivé taxikáře. Města si pak svojí vyhláškou můžou upravit například maximální cenu, povinnost znát místopis, minimální nároky na kvalitu vozidla stojících na štaflu ... Že se všechny nepoctivce nepodařilo postihnout je věc jiná....

+2/0
8.4.2017 13:02

R29a65d12e41k 48N33e11u91m54a21n51n 5322792148925

S tou svou "spolujízdou" jsou už směšní

+9/0
8.4.2017 9:18

I98g47o32r 90G91o26t51t97w75a68l29d 6627698720461

Uber je jako většina služeb podobného typu založen na předpokladu, že se nějací dobrovolníci budou ochotni podělit s jinými zájemci o službu či produkt, který jsou ochotni nabídnout, a to za úplatu, na které se služba přiživí. Původní myšlenka, že když pojedete z Prahy do Brna, máte v autě čtyři volná místa a vezmete s sebou jednoho či více lidí, kteří podobnou cestu potřebují absolvovat také, je skvělá. Ale cena tomu odpovídá a je zřejmě na hranici ekonomické únosnosti. Jenže jakákoliv regulace je v tomto ohledu špatná. Pokud je ta služba životaschopná a řidiči si vydělají dost na živobití i amortizaci auta, proč ji rušit? Je lží, že Vás taxikář, který složil zkoušky s místopisu, sveze vždy optimální trasou. Několikrát jsem zažil, kdy se taxikář snažil cestu natáhnout nebo spustil cinknutý taxametr, který se roztočil jak obrtlík a po sto metrech ukazoval cenu jak po projetí napříč celou Prahou. Pokud zná zákazník cenu předem, byť třeba přibližně, pak je to rozhodně velké plus. Navíc oboustranná identifikace evidovaná v nezávislém zdroj zvyšuje bezpečnost služby. Pokud by ceny byly opravdu tak dumpingové, že by řidiče neuživily, pak se jedná o nafouknutu bublinu, která postupně splaskne, a taxikáři se mohou mezitím poučit a převzít to, co se klientům na Uberu líbilo. Tj. informovat je předem o ceně, umožnit jim bezhotovostní platby apod.

+3/−3
8.4.2017 8:24

M12i58r81o29s35l56a45v 96H32r35a38c69h 9806339835135

To volný místo v autě o čem mluvíte nabízí Blablacar.cz s tím nikdo problém nemá. Uber nenabízí volné místo v autě, ale přijede pro vás a odveze vás tam kam chcete vy. Ekonomická únosnost je jiná, když máte rodinu v městečku na Ukrajině a nebo v Podolí. Uber je vhodný pro brigádníky co řeší jestli do Tesca doplňovat nebo zkusit jezdit a pak pro zahraniční pracovníky co posílají výplatu domu. A Americký turisti potom koulí očima když jedou na letiště z Kampy za cenu jednoho piva u nich v baru. Jenže protože jsou platby bezhotovostní dýško dostanete málokdy.

+1/0
8.4.2017 8:47

I28g38o93r 12G96o51t71t98w29a77l67d 6367718280701

Máte pravdu, měl jsem trošku zkreslenou představu, jak Uber funguje. Koukl jsem na jejich stránky a je to opravdu o tom dohodit řidiče, který klienta někam odveze. Nicméně jsem stále přesvědčený, že pokud ta služba je životaschopná, tak je špatné jí bránit, a pokud jsou ceny příliš nízké, tak umře sama od sebe. Pokud by se mělo něco regulovat, tak v zájmu klientů. Např. školení z předpisů či lékařské prohlídky apod. Ale ne jen pro řidiče Uberu, prostě stejné podmínky pro všechny. Obdobně si myslím, že zkoušky z místopisu jsou v dnešní době neaktuální. Vsadil bych se, že dnešní navigační systémy s živou projekcí hustoty dopravy v 90% hravě překonají optimalizaci trasy jen na základě znalosti ulic. Stačí jedna zácpa, změna značení apod., a člověk proti software prohrává. No a pak už by to bylo jen o ceně a službách.

0/0
8.4.2017 9:01

R41a29d17e18k 92N49e60u77m45a63n50n 5102642628555

stejně jako jsi měl zkreslenou představu, jak Uber funguje,

tak máš zkreslenou představu, jak platí daně - nijak

je to taxislužba, ale neplní podmínky pro taxíky - nekalá konkurence

+6/0
8.4.2017 9:05

M69a74r91i65a11n 33P75e69š48t59a 6858828108578

Pokud neplatí daně, tak to má řešit finanční úřad. V zásadě by ti lidi měli mít registrovanou živnost a deklarovat zisk ke zdanění, příp. i DPH u větších objemů transakcí. Tím by to mělo končit.

0/0
8.4.2017 12:32

R87a18d34e13k 64N96e50u73m24a89n62n 5672602578485

Jenže Uber není spolujízda

Ježen Uber neplatí daně

+4/−1
8.4.2017 9:02

I56g51o17r 45G72o17t92t44w16a27l47d 6647588670581

V té spolujízdě máte pravdu, k tomu jsem se již vyjádřil.

Ale daně? Ty musí zaplatit jak řidič, tak i společnost Uber, byť je zaplatí v nějaké jiné zemi. Ale to je daň za globalizaci, to samé se děje u nespočetného množství jiných společností a existují i české firmy, které u nás daní příjmy pocházející z globálního internetového podnikání. To je jen takový výkřik do tmy. Pokud někdo daně neplatí, tak to není důvod mařit někomu jinému podnikání. Pak by se totiž obdobně mohli zrušit taxikáři, protože část z nich okrádá zákazníky a někteří také neplatí řádně daně. No a potažmo by se mohlo úplně zakázat podnikat, protože se vždy najde nějaká černá ovce.

+2/0
8.4.2017 9:08

R17a66d59e30k 56N54e26u96m98a64n15n 5952592118135

jenže ti řidiči je neplatí - tak z 95 %

většinou nemají ani živnostenský list

Uber by měl platit daně i v CZ

+5/−2
8.4.2017 9:17

R43a71d27e31k 91D18o77l46e37ž49a94l 2739283840270

Bez živnosťáku vás u Uberu nezaregistrují.

Musíte si platit daň z příjmu, silniční daň a navíc DPH (dostáváte prachy z Holandska bez DPH a tady musíte DPH vyúčtovat).

0/−1
8.4.2017 10:15

M41i90c15h65a82l 94K17u40d10l92á40č53e17k 9801664214

Neznám řidiče Uberu, který by to platil, dostal by se do mínusu. Jinak ŽL je vám k ničemu musíte mít koncesi.

+4/0
8.4.2017 10:36

M42a43r12t83i74n 47B37a75r49t38e30k 5327791611803

Právě že by neměl mít koncesi, jinak to postrádá smysl. měl by stačit živnosťák.

0/0
8.4.2017 11:58

M96a22r81i33a24n 89P93e27š17t35a 6418278378608

Taxikáři také daně neplatí. To se můžete spolehnout.

0/0
8.4.2017 12:33

M64i70c64h70a38l 62K40u25d10l51á93č62e38k 9261544734

To je možný, když neplatí ani ministr financí, ale jsou evidovaní a musí mít paměťovou jednotku na 5 let a finančák si je může dohledat zkontrolovat.

+1/0
8.4.2017 19:41

M84i59c48h21a42l 41K34u57d51l30á48č25e94k 9581424304

To co tady složitě popisujete je zjednodušeně podnikání na černo bez zdanění. Uber není žádná spolujízda do Brna kam vy jedete a máte volná místa.Uber jede tam, kam vy potřebujete. Ale to vám je jedno, vás zajímá jenom cena. Jenomže ty zastaralé zákony jsou především na ochranu spotřebitele, tedy zákazníka. Taky se vám může stát, že pro vás přijede poloslepý epileptik z Ukrajiny co se s vámi nabourá a vy skončíte jako invalida na vozíku. Od nikoho nedostanete ani korunu a ještě se vám budou smát. I Uber by měl zajistit minimálně pravidelné zdravotní prohlídky řidičů, pojištění přepravovaných osob a zavazadel, pracovní povolení či koncesi, výpis z trestního rejstříku aby vás nevozil kriminálník a úchyl, výpis z karty řidiče aby vás nevozil vybodovanej pirát silnic a doklad o evidenci u finančního úřadu. Potom to bude opravdu konkurence, teď je to jen podvod na stát a zákazníka, i když za levnou cenu.

+4/−2
8.4.2017 9:07

I98g25o83r 66G64o61t50t97w50a81l21d 6397388600611

No ale to samé jsem napsal před sedmi minutami - viz. vlákno. Ne zakázat, ale sjednotit podmínky.

+1/0
8.4.2017 9:10

M76a72r42i50u80s77z 26H28u33d45e17c28z17e23k 8240309511194

Taxikari i Uber'ari bojují než je definitivně nahradí robot. Počítám, ze do 20 let budou taxi bez ridicu.

0/0
8.4.2017 8:09

M73a62r23t41i86n 19B33a19r49t69e59k 5297941281903

To mnohem dříve.

0/−1
8.4.2017 8:37

M68i70r51o61s17l61a51v 82H95r60a31c57h 9426439845355

Blbost. Taxi by jste se divil plní i sociální funkci. Lidi si chtějí pokecat.

+1/−1
8.4.2017 8:55

M61a68r30t64i96n 47B45a84r33t27e71k 5387551671133

Nesmysl. Lidi se chcou dostat do svého cíle. Nemám potřebu se vybavovat s taxikářem.

0/0
8.4.2017 11:59

P50e88t36r 48T52a72b68o43r56s32k79y 8277792657617

Z Italske na Vaclavak za 350,- kdo chcete svezt ?

0/0
8.4.2017 7:15

M89i74c63h44a97l 59K73u62d92l30á34č66e37k 9891884224

Vážený pane, v centru jezdí repliky veteránů 30 minut za 1500,- Kč a ze strany turistů je značný zájem. Nikdo jim nic nezakazuje, cena je daná dopředu, tak zkuste něco podobného a zvolte třeba trasu po Starém městě a ne po Vinohradech. ;-D

0/0
8.4.2017 10:34

M37a37r56t79i67n 15S93e42d62o92n34a 2725426276309

Uber je nekalou konkurenci, protoze nedodrzuje plavidla (zakony a vyhlasky) pro taxisluzbu. Muze o sobe kolikrat rikat ze je splujizdou, ale to by jeho inzerce a cenik vypadali jinak. U spolujizdy neurcuje misto cile zakaznik, neplati taxu za minuty jizdy (vzdyt prece ridic ma stejnou cestu :-) ), inzerce by nebyla o vydelku ale prispevku na jizdu, o absenci sefa ci jezdeni podle vlastnich casovych moznosti - to nevypada na nahodnou cestu smerem co jede zakaznik ale jizde za ucelem vydelku.

+11/−3
8.4.2017 6:38

M64a29r71i36a95n 73P21e69š52t76a 6358438278278

Je otázka na co jsou ty pravidla pro taxislužbu. Ta by měla být naprosto jednoduchá - řidičák, živnost, registrace daní, max. pojistka. Samozřejmě provozuschopné auto.

+2/0
8.4.2017 12:36

M16i40r53o67s19l51a88v 32H85r92a83c80h 9316809145355

V Uberu jsou sedmilháři. Sám jsem u nich začínal. Neni to žádná spolujízda, ale normální taxi. Oni by v klidu mohli v tý svojí aplikaci dát možnost objednat si normální plnohodnotný taxi,ale nechtějí. Pro ně je výhodnější dávat práci amatérum, kteří díky tomu že nejsou taxikáři nemůžou brát lidi z ulice nebo jezdit pro jinou společnost. Ceny za který se u nich jezdí jsou směšně nízké a po odečtení provize musíte mít rodinu na Ukrajině nebo v Bangladéši aby jste hopkali radostí z výdělku. A to jako amatérovi vám nedochází, že se to auto taky ojíždí a to jsou skryté náklady. Potom, když chcete něco řešit, nikdo se s vámi nebaví, pokud nepíšete o problému který je vyjmenovaný v seznamu problémů. Když jim pošlete mail automat vám odpoví, že není určen ke komunikaci. Z každý jízdy sklízí provize, platby jsou realizovány bezhotovostní transakcí. Oni si na každé jízdě vydělaji vy moc né. Utržené peníze investují do reklamy a právníků, kteří je drží v legalitě. Zkuste si jet z centra Prahy na letiště za skvělých 180 kč výdělku, před zdaněním, před započítáním paliva a amortizace auta. Napadá mě jediné, jsou to k--dy.

+15/−6
8.4.2017 0:27

L10i30b74o10r 68J46a64n62e92č47e26k 4665135135411

Ale vzdyt vas nikdo nenuti pro Uber jezdit, nebo vam unesli deti a vydirali vas?

:-) Ze si nejste chopnem udelalt ekonomickou rozvahu, zda se pro vas jezdeni pro ne vyplati neno ne, tak za to muze jen vase hloupost. Kdo chce pro ne jezdit at to dela. Vzdyt vetsina taxiku to same dela pasazerum. Na taxiku mate nastupni sazbu ale dvere si otevrete sam, sam nastoupite, sam vystoupite. Tak za co si taxikari rikaji o poplatek za vstup do vozu?:-)

+3/−4
8.4.2017 6:36

J71a75n24a 56E61l80i15á33š74o40v42á 1433788523252

Asi nerozumíte psanému textu, pán hned na začátku psal, že u nich začínal, takže je evidentní, že si to uměl spočítat a raději pro ně přestal pracovat;-)

+5/0
8.4.2017 8:03

M51i39r65o27s75l15a67v 27H57r68a75c89h 9736709355315

Já pro ně nejezdím. Ekonomickou rozvahu jsem si udělal. Oni když jsem začínal měli trochu jiné ceny. Pak vždy v neděli poslali mail, že budeme od pondělí levnější a že to bude skvělý. Jim je jedno kdo ty lidi odveze. Když přijede vlak řidičů z Ulambátaru můžou se zapojit. Ano je to věc volného trhu. Naštěstí se jim to ale vrací, protože se lidem nelíbí, že řidiči neumí žádnej srozumitelnej jazyk a jsou dutý jak bambus co se týče Prahy.

+4/−1
8.4.2017 8:28

A28n81t60o21n14í16n 33Č52e53c94h 7966987686369

Když jezdím taxíkem s řidičem nebavim (celá informace o destinace je v aplikace) a cestu po Praze pěkně může říct i Google Maps či Waze.

+1/0
9.4.2017 0:22

M13a84r20t77i94n 85B11a85r37t36e13k 5587661871853

Do deseti let taxikařina jako taková zanikne. To už má větší perspektivu začít dělat horníka.

+2/−9
7.4.2017 23:47

L90i40b61o49r 18J23a60n28e40č20e45k 4155225735791

V OKD?:-)

+2/0
8.4.2017 6:37

M18a68r57t30i64n 89B79a95r75t49e30k 5427541341183

I tam.

0/0
8.4.2017 8:41

M55i48r45o66s62l64a44v 59V59e23r51n66e78r 3676596797880

Proc neuvolni podminky pro taxisluzbu, aby se vyrovnali. Potom uz rozhodne trh... At muze byt taxikar kdokoli, kdo se zaregistruje, vzdyt proc to delat slozitejsi. Nalozit a dovez z bodu A do bodu B neni o nic slozitejsi nez rozvazet baliky nebo provozovat jinou sluzbu. Zakaznici si vyberou, komu co vyhovuje.

+17/−3
7.4.2017 23:34

M21a56r27t44i10n 46B32a94r21t43e84k 5987871791163

Přesně tak. Tyhle podmínky už existují jenom proto, aby taxikářský lobbing neměl konkurenci.

+6/−5
7.4.2017 23:38

M92a32r63t95i69n 55C21e25r72n18y 2978162228323

Ale pri kazdem provozovani sluzeb musite splnit urcite podminky. At je to taxi a nebo hospoda. Splnte je a muzete vesele vyrazit do boje o zakazniky. Trh pak rozhodne.

+8/−2
7.4.2017 23:38







Najdete na iDNES.cz