Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uber má v Itálii utrum. Je nekalou konkurencí, dal soud zapravdu taxikářům

Římský soud zakázal v Itálii používat aplikace společnosti Uber pro alternativní taxislužbu. Dal totiž zapravdu žalobě tradičních taxislužeb, podle které tyto aplikace představují nekalou konkurenci. Uber tak podle médií nesmí v Itálii používat mobilní aplikace Black, Lux, Suv, X, XL, Select a Van. Soud firmě také zakázal propagovat v Itálii její služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e29t81r 60Č81a74p82k60a 6307392621748

Uber používám vždy, když jsem vy Praze, nemá konkurenci, to je pravda. TAXI bych nedal ani korunu.

+1/0
9.4.2017 19:37

T38o36m31á46š 69J34e20ž85i39š90e41k 1950314343870

Dobrý den, tohle může rict jen neznalek, tohle opravdu snad neni mozne, jak se někteří lidé hned na všechno chytí, je to jasne podnikání za účelem zisku, tedy taxislužba, a ta musi splňovat spoustu podmínek, mít ověřeny a certifikovaný taxametr, zaevidované vozidlo v evidenci vozidel taxislužby, ridic musi byt rovněž veden v evidenci, míst místopisné zkoušky, auto musi byt řádně pojištěno dle zákona a podobne. To uz vůbec nemluvim o technickém stavu spousty aut, to je kapitola sama pro sebe, realne náklady se pohybují včetně paliva v rozmezí 5-8Kc/km, kazdy ujety, zalezi na typu a kvalitě auta, zákazník si sam zvolí například komfort jízdy a služby, jako jsou Wi-Fi ve voze, skutečně, ne nlby hit spor, občerstvení, TV, video, filmy, platbu kartou a podobne. Například havarijní pojištěni je dle zákona pro taxi o 50% dražší, což nemá většina ani taxikářu, vždy se muze neco stát, nemluvim o pojištěni sedadel a podobne, lepsi dohledatelnost a vymahatelnost díky uvedeným evidencim a uložení sankci nezbedovi nějakému, uroven a kvalita vozu uz je vec druha, cena také, zda si ridic váží své práce, odvádí dane z přijmu například, a všecky dalsi, což z Uberu nedělá nikdo, porušují mnohem více zákonu najednou, ne pouze jeden, ale hned několik, a vy je tady někteří jeste hajite argumentem, ktery by nevymyslelo ani dítě ze školky z poradu Kluci holky z naši školky na Rádiu Čas? Ze vy jste seděli všichni spolu u stolu a nasavali vajecny likér? Například Liftago je v tomhle velmi přísne a navic na můj popud a nápady jeste zpřísnilo, sam tuto aplikaci používám jak jako ridic, tak i zákazník, několik pitomcu někde neco napíše zcela bez rozmyslu a ostatní se hned chytají? To pouze svědci o stylu myšlení daných zapojených jedinců, nic více, nic mene, zarážející je, ze takto obskurne uvažující jedinci vůbec vlastní řidičský průkaz, podobne jako kdyz mi nekdo argumentuje však nafta zlevnila (například z 33 na 31Kc a to řekne ridic profik, treba i kamionak nebo obchodak, hrůza, co někteří

+4/−2
9.4.2017 8:06
Foto

A98l37b43e48r31t 82P28ě89n84i84č68k95a 2700268855967

Tady k tomu napsal kdosi pěkné zamyšlení, tak si to přečtěte, třeba se vám taky trochu rozsvítí. ;-)

http://binko.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=597784

0/0
9.4.2017 10:51

P41a12v46e88l 57S76u18d34a 8791120344369

A pokračování je zde.

http://www.mesec.cz/clanky/mesic-taxikarem-oblibeny-ridic-zlodej-a-neplatici/

0/0
8.4.2017 19:32

P24a87v85e38l 57S85u82d32a 8861900414909

Doporučuji přečíst.

http://www.mesec.cz/clanky/mesic-taxikarem-formality-regulace-a-hrozba-pokut/

Mimochodem, takhle si představuji seriózní novinářskou práci.

0/0
8.4.2017 19:31

M20i46c45h61a10l 38K48u68d52l92á10č92e83k 9451394324

Zdroj: Uber, vy jste vtipálek.

0/0
8.4.2017 13:12

M29a18r67i28a58n 91P75e96š98t39a 6478838438628

By měli spíš srovnat podmínky pro všechny - na co potřebují taxikáři regulace, licence, žlutá auta, cedulky, taxametry, stojánky apod.? Ať se každý jen zaregistruje přes internet jako podnikatel v dopravě, platí daně a nic víc nepotřebuje. Jestli použijí dispečink Uber či jiný je na nich. Jaké ceny nabídnou, způsob účtování je na nich - stačí, když je budou jasně deklarovat. Zákazník si vybere, co udělá - zda si chytí někoho na ulici, zavolá na dispečink, objedná přes aplikaci xy, zavolá svému na mobil, cenu dojedná osobně, bude akceptovat taxametr či nějakou aplikaci. Konkurence určitě prospěje a ti dobří zvítězí.

Třeba v Řecku "náš" taxikář jezdil na přímé zavolání, na dispečink i na uberu - neměl s tím problém. Bral co bylo ze všech stran, byl vytížen a vydělal si.

+2/0
8.4.2017 12:24

P20a49v70e54l 77K21ř40í56ž 3330518629647

9

0/0
8.4.2017 11:55

K82a30r87e91l 54F21a56j60t 5138772321223

Za mě OK

0/−1
8.4.2017 11:12
Foto

A42l28b70e48r61t 70P89ě64n35i89č81k59a 2320398665287

Pro mě UBER nebo Lyft jasná volba. Jen pro představu z poslední doby:

Taxikem z letiště: $65

Uber na letiště: $28

-

Taxíkem do downtown: $35

Uber z downtownu: $15

Uber R^ - cena a trasa jasná PŘEDEM na Google maps, cena placena automaticky aplikací, žádné zdržování s kartou nebo hotovostí;

Taxi Rv - cena nejasná, trasa nejasná, zdržování při placení, ksichty za male dýško. Kur\/a dražší.

+2/−1
8.4.2017 10:22
Foto

A91l72b83e26r64t 93P18ě54n19i16č84k36a 2370828595427

Nemluvě o tom, že první jízda přes Uber nebo LYFT zdarma po nainstalování aplikace + další jízdy zdarma, když někomu Uber nebo Lyft doporučíte.

Nabízí nějaká Taxi služba podobné služby? ;-)

+1/−1
8.4.2017 10:27

M26i57c22h59a50l 91D93o62l60e97ž39e92l 8489373681247

jsem velkej zastance principu Uberu, ale uz me taky zacina stvat, ze se porad chovaj jako maly dite a odmitaji se sejit nekde na pul cesty mezi pravekem (taxi) a 21. stoleti (sdilena ekonomika). Misto toho, aby rekli ,,ok jsme taxiky a pojdme dohodnout nejaky smysluplny pravidla pro vsechny,, tak se porad tvari ublizene. Ackoliv ty pravidla realne obchazej.

+6/0
8.4.2017 9:25
Foto

A54l37b67e39r92t 16P56ě48n19i25č38k55a 2840638375527

No jo, ale když UBER není taxislužba, ale jen platforma na spojování poskytovatelů jedné služby se zákazníky. Proč by tedy měl dělat nějaké ústupky? ;-)

Stupidní zákony by se měly zrušit / změnit, když neslouží lidem ale jen a pouze lobbingu taxikářských firem.

+2/−2
8.4.2017 10:09

M40a49r42i74a27n 17P77e98š78t31a 6648668638258

Myslím, že aplikaci uber nelze zakázat. To je jako zakázat nějakou komunikační aplikaci, protože si tam lidi domlouvají nežádoucí aktivity (třeba whatsapp a pod.). Někdo si s někým píše a něco si domluví. Je jedno jestli taxi či sex, jedno zda zdarma či za peníze. A státu do toho nic není.

+1/0
8.4.2017 12:28

J16a80n 46M69i81t98l24e29n49e20r 4101738491343

Zákon neslouží k lobbingu taxislužby, má zcela opačný záměr a to vymýtit nepoctivé taxikáře. Města si pak svojí vyhláškou můžou upravit například maximální cenu, povinnost znát místopis, minimální nároky na kvalitu vozidla stojících na štaflu ... Že se všechny nepoctivce nepodařilo postihnout je věc jiná....

+2/0
8.4.2017 13:02

R62a47d77e96k 70N85e62u97m94a93n96n 5462592688605

S tou svou "spolujízdou" jsou už směšní

+9/0
8.4.2017 9:18

I71g50o89r 83G93o19t57t18w24a81l37d 6387208980311

Uber je jako většina služeb podobného typu založen na předpokladu, že se nějací dobrovolníci budou ochotni podělit s jinými zájemci o službu či produkt, který jsou ochotni nabídnout, a to za úplatu, na které se služba přiživí. Původní myšlenka, že když pojedete z Prahy do Brna, máte v autě čtyři volná místa a vezmete s sebou jednoho či více lidí, kteří podobnou cestu potřebují absolvovat také, je skvělá. Ale cena tomu odpovídá a je zřejmě na hranici ekonomické únosnosti. Jenže jakákoliv regulace je v tomto ohledu špatná. Pokud je ta služba životaschopná a řidiči si vydělají dost na živobití i amortizaci auta, proč ji rušit? Je lží, že Vás taxikář, který složil zkoušky s místopisu, sveze vždy optimální trasou. Několikrát jsem zažil, kdy se taxikář snažil cestu natáhnout nebo spustil cinknutý taxametr, který se roztočil jak obrtlík a po sto metrech ukazoval cenu jak po projetí napříč celou Prahou. Pokud zná zákazník cenu předem, byť třeba přibližně, pak je to rozhodně velké plus. Navíc oboustranná identifikace evidovaná v nezávislém zdroj zvyšuje bezpečnost služby. Pokud by ceny byly opravdu tak dumpingové, že by řidiče neuživily, pak se jedná o nafouknutu bublinu, která postupně splaskne, a taxikáři se mohou mezitím poučit a převzít to, co se klientům na Uberu líbilo. Tj. informovat je předem o ceně, umožnit jim bezhotovostní platby apod.

+3/−3
8.4.2017 8:24

M73i53r66o53s45l40a52v 66H94r76a62c17h 9856519725445

To volný místo v autě o čem mluvíte nabízí Blablacar.cz s tím nikdo problém nemá. Uber nenabízí volné místo v autě, ale přijede pro vás a odveze vás tam kam chcete vy. Ekonomická únosnost je jiná, když máte rodinu v městečku na Ukrajině a nebo v Podolí. Uber je vhodný pro brigádníky co řeší jestli do Tesca doplňovat nebo zkusit jezdit a pak pro zahraniční pracovníky co posílají výplatu domu. A Americký turisti potom koulí očima když jedou na letiště z Kampy za cenu jednoho piva u nich v baru. Jenže protože jsou platby bezhotovostní dýško dostanete málokdy.

+1/0
8.4.2017 8:47

I48g54o67r 76G68o19t88t54w24a15l38d 6627258420571

Máte pravdu, měl jsem trošku zkreslenou představu, jak Uber funguje. Koukl jsem na jejich stránky a je to opravdu o tom dohodit řidiče, který klienta někam odveze. Nicméně jsem stále přesvědčený, že pokud ta služba je životaschopná, tak je špatné jí bránit, a pokud jsou ceny příliš nízké, tak umře sama od sebe. Pokud by se mělo něco regulovat, tak v zájmu klientů. Např. školení z předpisů či lékařské prohlídky apod. Ale ne jen pro řidiče Uberu, prostě stejné podmínky pro všechny. Obdobně si myslím, že zkoušky z místopisu jsou v dnešní době neaktuální. Vsadil bych se, že dnešní navigační systémy s živou projekcí hustoty dopravy v 90% hravě překonají optimalizaci trasy jen na základě znalosti ulic. Stačí jedna zácpa, změna značení apod., a člověk proti software prohrává. No a pak už by to bylo jen o ceně a službách.

0/0
8.4.2017 9:01

R51a97d72e30k 52N79e16u32m29a28n82n 5942162418115

stejně jako jsi měl zkreslenou představu, jak Uber funguje,

tak máš zkreslenou představu, jak platí daně - nijak

je to taxislužba, ale neplní podmínky pro taxíky - nekalá konkurence

+6/0
8.4.2017 9:05

M71a65r50i46a87n 82P52e32š62t63a 6638218388408

Pokud neplatí daně, tak to má řešit finanční úřad. V zásadě by ti lidi měli mít registrovanou živnost a deklarovat zisk ke zdanění, příp. i DPH u větších objemů transakcí. Tím by to mělo končit.

0/0
8.4.2017 12:32

R11a89d51e61k 29N21e18u22m31a29n64n 5422322478585

Jenže Uber není spolujízda

Ježen Uber neplatí daně

+4/−1
8.4.2017 9:02

I84g24o82r 23G22o43t71t21w77a54l74d 6977758200651

V té spolujízdě máte pravdu, k tomu jsem se již vyjádřil.

Ale daně? Ty musí zaplatit jak řidič, tak i společnost Uber, byť je zaplatí v nějaké jiné zemi. Ale to je daň za globalizaci, to samé se děje u nespočetného množství jiných společností a existují i české firmy, které u nás daní příjmy pocházející z globálního internetového podnikání. To je jen takový výkřik do tmy. Pokud někdo daně neplatí, tak to není důvod mařit někomu jinému podnikání. Pak by se totiž obdobně mohli zrušit taxikáři, protože část z nich okrádá zákazníky a někteří také neplatí řádně daně. No a potažmo by se mohlo úplně zakázat podnikat, protože se vždy najde nějaká černá ovce.

+2/0
8.4.2017 9:08

R88a67d76e91k 28N38e41u42m85a30n92n 5582442318815

jenže ti řidiči je neplatí - tak z 95 %

většinou nemají ani živnostenský list

Uber by měl platit daně i v CZ

+5/−2
8.4.2017 9:17

R55a60d14e72k 76D49o79l97e25ž96a38l 2779723170530

Bez živnosťáku vás u Uberu nezaregistrují.

Musíte si platit daň z příjmu, silniční daň a navíc DPH (dostáváte prachy z Holandska bez DPH a tady musíte DPH vyúčtovat).

0/−1
8.4.2017 10:15

M22i41c12h65a40l 96K64u39d29l30á53č81e95k 9921294834

Neznám řidiče Uberu, který by to platil, dostal by se do mínusu. Jinak ŽL je vám k ničemu musíte mít koncesi.

+4/0
8.4.2017 10:36

M37a89r95t97i23n 93B12a43r26t19e68k 5617941881593

Právě že by neměl mít koncesi, jinak to postrádá smysl. měl by stačit živnosťák.

0/0
8.4.2017 11:58

M67a34r42i17a60n 56P78e90š84t89a 6308848528328

Taxikáři také daně neplatí. To se můžete spolehnout.

0/0
8.4.2017 12:33

M67i82c15h95a22l 11K87u76d18l39á28č38e68k 9481304374

To je možný, když neplatí ani ministr financí, ale jsou evidovaní a musí mít paměťovou jednotku na 5 let a finančák si je může dohledat zkontrolovat.

+1/0
8.4.2017 19:41

M13i44c40h69a84l 56K63u84d67l37á58č98e20k 9181924184

To co tady složitě popisujete je zjednodušeně podnikání na černo bez zdanění. Uber není žádná spolujízda do Brna kam vy jedete a máte volná místa.Uber jede tam, kam vy potřebujete. Ale to vám je jedno, vás zajímá jenom cena. Jenomže ty zastaralé zákony jsou především na ochranu spotřebitele, tedy zákazníka. Taky se vám může stát, že pro vás přijede poloslepý epileptik z Ukrajiny co se s vámi nabourá a vy skončíte jako invalida na vozíku. Od nikoho nedostanete ani korunu a ještě se vám budou smát. I Uber by měl zajistit minimálně pravidelné zdravotní prohlídky řidičů, pojištění přepravovaných osob a zavazadel, pracovní povolení či koncesi, výpis z trestního rejstříku aby vás nevozil kriminálník a úchyl, výpis z karty řidiče aby vás nevozil vybodovanej pirát silnic a doklad o evidenci u finančního úřadu. Potom to bude opravdu konkurence, teď je to jen podvod na stát a zákazníka, i když za levnou cenu.

+4/−2
8.4.2017 9:07

I59g20o58r 35G63o65t82t87w70a89l25d 6127888310871

No ale to samé jsem napsal před sedmi minutami - viz. vlákno. Ne zakázat, ale sjednotit podmínky.

+1/0
8.4.2017 9:10

M39a69r57i86u84s53z 81H47u20d28e30c37z83e51k 8880669101464

Taxikari i Uber'ari bojují než je definitivně nahradí robot. Počítám, ze do 20 let budou taxi bez ridicu.

0/0
8.4.2017 8:09

M19a78r57t89i93n 72B47a61r52t97e94k 5417611941453

To mnohem dříve.

0/−1
8.4.2017 8:37

M49i29r38o62s31l17a63v 76H72r47a17c43h 9376979455815

Blbost. Taxi by jste se divil plní i sociální funkci. Lidi si chtějí pokecat.

+1/−1
8.4.2017 8:55

M33a25r64t79i52n 39B48a74r83t48e33k 5117821511773

Nesmysl. Lidi se chcou dostat do svého cíle. Nemám potřebu se vybavovat s taxikářem.

0/0
8.4.2017 11:59

P65e34t90r 43T32a59b14o77r39s54k12y 8847512867387

Z Italske na Vaclavak za 350,- kdo chcete svezt ?

0/0
8.4.2017 7:15

M19i62c16h26a71l 26K96u25d92l20á80č62e77k 9811824624

Vážený pane, v centru jezdí repliky veteránů 30 minut za 1500,- Kč a ze strany turistů je značný zájem. Nikdo jim nic nezakazuje, cena je daná dopředu, tak zkuste něco podobného a zvolte třeba trasu po Starém městě a ne po Vinohradech. ;-D

0/0
8.4.2017 10:34

M92a30r68t50i19n 45S64e23d31o29n46a 2355346496539

Uber je nekalou konkurenci, protoze nedodrzuje plavidla (zakony a vyhlasky) pro taxisluzbu. Muze o sobe kolikrat rikat ze je splujizdou, ale to by jeho inzerce a cenik vypadali jinak. U spolujizdy neurcuje misto cile zakaznik, neplati taxu za minuty jizdy (vzdyt prece ridic ma stejnou cestu :-) ), inzerce by nebyla o vydelku ale prispevku na jizdu, o absenci sefa ci jezdeni podle vlastnich casovych moznosti - to nevypada na nahodnou cestu smerem co jede zakaznik ale jizde za ucelem vydelku.

+11/−3
8.4.2017 6:38

M95a86r55i39a70n 94P66e79š61t68a 6188978338508

Je otázka na co jsou ty pravidla pro taxislužbu. Ta by měla být naprosto jednoduchá - řidičák, živnost, registrace daní, max. pojistka. Samozřejmě provozuschopné auto.

+2/0
8.4.2017 12:36

M95i35r95o55s91l19a64v 82H46r29a73c97h 9916939525795

V Uberu jsou sedmilháři. Sám jsem u nich začínal. Neni to žádná spolujízda, ale normální taxi. Oni by v klidu mohli v tý svojí aplikaci dát možnost objednat si normální plnohodnotný taxi,ale nechtějí. Pro ně je výhodnější dávat práci amatérum, kteří díky tomu že nejsou taxikáři nemůžou brát lidi z ulice nebo jezdit pro jinou společnost. Ceny za který se u nich jezdí jsou směšně nízké a po odečtení provize musíte mít rodinu na Ukrajině nebo v Bangladéši aby jste hopkali radostí z výdělku. A to jako amatérovi vám nedochází, že se to auto taky ojíždí a to jsou skryté náklady. Potom, když chcete něco řešit, nikdo se s vámi nebaví, pokud nepíšete o problému který je vyjmenovaný v seznamu problémů. Když jim pošlete mail automat vám odpoví, že není určen ke komunikaci. Z každý jízdy sklízí provize, platby jsou realizovány bezhotovostní transakcí. Oni si na každé jízdě vydělaji vy moc né. Utržené peníze investují do reklamy a právníků, kteří je drží v legalitě. Zkuste si jet z centra Prahy na letiště za skvělých 180 kč výdělku, před zdaněním, před započítáním paliva a amortizace auta. Napadá mě jediné, jsou to k--dy.

+15/−6
8.4.2017 0:27

L71i90b53o65r 83J75a32n52e22č66e36k 4495175815101

Ale vzdyt vas nikdo nenuti pro Uber jezdit, nebo vam unesli deti a vydirali vas?

:-) Ze si nejste chopnem udelalt ekonomickou rozvahu, zda se pro vas jezdeni pro ne vyplati neno ne, tak za to muze jen vase hloupost. Kdo chce pro ne jezdit at to dela. Vzdyt vetsina taxiku to same dela pasazerum. Na taxiku mate nastupni sazbu ale dvere si otevrete sam, sam nastoupite, sam vystoupite. Tak za co si taxikari rikaji o poplatek za vstup do vozu?:-)

+3/−4
8.4.2017 6:36

J47a41n71a 34E92l49i79á41š40o87v23á 1503358653722

Asi nerozumíte psanému textu, pán hned na začátku psal, že u nich začínal, takže je evidentní, že si to uměl spočítat a raději pro ně přestal pracovat;-)

+5/0
8.4.2017 8:03

M12i71r37o81s96l27a53v 66H66r30a13c52h 9426359815245

Já pro ně nejezdím. Ekonomickou rozvahu jsem si udělal. Oni když jsem začínal měli trochu jiné ceny. Pak vždy v neděli poslali mail, že budeme od pondělí levnější a že to bude skvělý. Jim je jedno kdo ty lidi odveze. Když přijede vlak řidičů z Ulambátaru můžou se zapojit. Ano je to věc volného trhu. Naštěstí se jim to ale vrací, protože se lidem nelíbí, že řidiči neumí žádnej srozumitelnej jazyk a jsou dutý jak bambus co se týče Prahy.

+4/−1
8.4.2017 8:28

A74n64t29o35n65í29n 69Č58e39c90h 7586227766709

Když jezdím taxíkem s řidičem nebavim (celá informace o destinace je v aplikace) a cestu po Praze pěkně může říct i Google Maps či Waze.

+1/0
9.4.2017 0:22

M34a96r86t49i63n 63B22a34r83t81e92k 5747151131893

Do deseti let taxikařina jako taková zanikne. To už má větší perspektivu začít dělat horníka.

+2/−9
7.4.2017 23:47

L95i47b16o57r 73J47a85n15e39č16e82k 4125775525151

V OKD?:-)

+2/0
8.4.2017 6:37

M68a41r88t94i95n 16B65a91r70t28e12k 5497791471413

I tam.

0/0
8.4.2017 8:41

M90i24r65o68s42l53a51v 63V13e32r47n90e56r 3436806617430

Proc neuvolni podminky pro taxisluzbu, aby se vyrovnali. Potom uz rozhodne trh... At muze byt taxikar kdokoli, kdo se zaregistruje, vzdyt proc to delat slozitejsi. Nalozit a dovez z bodu A do bodu B neni o nic slozitejsi nez rozvazet baliky nebo provozovat jinou sluzbu. Zakaznici si vyberou, komu co vyhovuje.

+17/−3
7.4.2017 23:34

M81a78r22t61i84n 20B17a83r40t54e44k 5397701961163

Přesně tak. Tyhle podmínky už existují jenom proto, aby taxikářský lobbing neměl konkurenci.

+6/−5
7.4.2017 23:38

M67a96r24t68i46n 19C19e60r27n76y 2848712578243

Ale pri kazdem provozovani sluzeb musite splnit urcite podminky. At je to taxi a nebo hospoda. Splnte je a muzete vesele vyrazit do boje o zakazniky. Trh pak rozhodne.

+8/−2
7.4.2017 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.