Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jízda Tesly pokračuje. Na burze je už největší americkou automobilkou

Výrobce elektromobilů Tesla je poprvé v historii největší automobilkou v USA, i když jen podle její hodnoty na burze. V pondělí překonala těsně růstem dlouholetou americkou jedničku General Motors.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D66a57n65i26e36l 39V73á55c94h24a29l 3556618455556

Elektromobily mám rád. Tesla vytváří luxusnější modely, ale proč by se boháči nemohli zabývat ekologií. Tahle zpráva mě potěšila.

0/0
13.4.2017 23:14

A69l57e49š 20V50í38t88e61k 2775292537311

Je to důvěra v pokračující dotace vládami z veřejných peněz, ne důvěra v rozumný produkt, který se časem obejde bez dotací.

+1/0
11.4.2017 11:06

A46l39e71š 82V37í33t77e30k 2465332337791

Ivestoři sázejí na ochotu vlád dotovat ekonesmysly z veřejných peněz, ne na praktickou a ekonomicky rozumnou budoucnost takového auta.

0/0
11.4.2017 11:04

A46l14e36š 54V34í30t12e70k 2925112207861

Je to důvěra investorů v rostoucí dotace vládními ekosocialisty na nesmyslné pseudoekovýrobky. Elektromobily jsou limitotovány akumulátorem a pokud jej budou používat, žádný převratný vývoj se konat nebude. Elektroauta tady byly dříve než auta se spalovacím motorem a evolučně (bez dotací) se ani za více než sto let neprosadily. A eko také nejsou, kouří komíny elektráren. Mimochodem spotřebují více energie než auta normální, musí s sebou tahat tunovou baterii..

0/0
11.4.2017 11:02

A47l54e38š 94V37í67t14e47k 2175842527181

Elektromobily mají předem daný limit a tím je akumulátor. Pokud někdo nepřijde s něčím novým, vždy narazí na ten samý problém, dojezd, ztráta kapacity během používání, problémy v zimě (vytápění dále sníží dojezd) atd. Elektromobily tady byly dříve než auta se spalovacím motorem a evolučně se neprosadily.

Pokud nepřijde někdo s jinou alternativou, jak skladovat elektrickou energii, nemá smysl elektroauta rozvíjet. Budou mít pořád stejné limity.

Investoři asi věří ekošíleným vládám, že budou dotovat nesmyslné "eko" výrobky (které spotřebují mnohem více energie než auta na benzín, protože tahají neustále s sebou tunovou baterii). A že tato Tesla čoudí koníny Prunéřovské elektrárny, to je další věc..

0/0
11.4.2017 10:58

M51i46c27h37a67l 34S32o33l26n40i13c34k61y 2175523973511

Viděl jsem Teslu S ale i další elektromobily na Ampéru. Tak Tesla S je jako auto zcela nepoužitelná. Když má někdo peníze na luxusní sporťák, tak mu asi nezáleží na nějaké té koruně na benzín. Kromě toho, že jezdí na elektřinu to má proti normálnímu sporťáku jenom nevýhody. Třeba to nabíjení - příšerné.

+2/0
11.4.2017 10:05

J60i53ř38í 61K94o88c77u49r35e19k 6645294415388

Blbé je, že je ten byznys z velké části postavený na dotacích. Když budou dotace na červené auto, tak se budou víc prodávat červená auta.

+7/−1
10.4.2017 23:23

V28l83a45s68t78i64m52i64l 43Š85t63e24c38h96e90r 1135165959935

Vždy,když je něco nového,tak je to ztrátová záležitost.Vůbec nic to neznamená.

+2/−6
10.4.2017 23:26

M18i42r90e64k 36G89a51j38e59r 5271976239670

Dotace brzdi vyvoj a strasne penez stat vyhodi za nevyvinutou technologii (viz zacatky solarnich panelu).

+3/−1
11.4.2017 1:20

R96o97m74a15n 77P70o83l29á86č18e87k 5946759405

Což je lež...

0/0
11.4.2017 9:39

J74a49r51o44s16l58a32v 46P30o85r91t 7799427879235

Naleštěná bublina ...

+10/−2
10.4.2017 23:09

V23l15a25d86i50s55l41a97v 26N96o38h35e20j88l 7558827768411

presne to same jsem tu sel napsat ;-D

0/0
10.4.2017 23:10

P23e20t63r 19H75o63f17e19r74e61k 9532292845903

akcie TSLA dnes vyskocily o $10 (3.26%) a firma (a jeji akcionari) tak poskocila ve sve hodnote o vice jak MILIARDU dolaru za jediny den! Kolik znate takovych firem, ktere poskoci o miliardu za den?

Urcite tim nechci rict, ze TSLA jednoho dne nezacne klesat, ale dobre si vzpominam, jak tady loni na iDnes komentatori horlive mluvili o bubline Tesly, kdyz byla kolem $200 za akcii. Dnes je TSLA za $312 a tito odborni komenatori se pripravili o 50%-tni zisk za neceleho pul roku. Kolik vam dali % za tu dobu v bance..???

+5/0
10.4.2017 23:29

O50n40d73ř93e82j 78L87o89š29o18t52h 1285185295951

Bublina je to právě proto, že cena akcií roste i přesto, že to nemá žádné opodstatnění a je to jen důsledkem nadbytkem peněz na trhu, tedy jsou extrémně levné a investoři už neví, kam ty prachy nacpat.

Kdyby nastala nějaká menší krize, tak firma jako Tesla zkrachuje do týdne, protože vyrobí směšných 60 000 aut a to s obrovskou ztrátou.

+3/−3
11.4.2017 0:48

P35e41t39r 18H13o11f73e12r59e94k 9482322425453

Zatim-co s nazorem o bubline souhlasim, na krach Tesly to nevidim. Kazda bublina roste a roste (investori vydelavaji) az praskne, ale zcela jiste ne z $300+ na $0 a uz vubec ne do tydne! Je pravda, ze jak rychle akcie Tesly rostou, tak rychle zase muzou padat, pravdepodobe spise jeste rychleji, ale v urcitou chvili se to zase obrati, kdy velky investor v Tesle uvidi hodnotnou investici na burze nabizenou s velkou slevou... Otazka je kdy a za jakou cenu.

Nemyslim si, ze by Tesla vyrobila jen 60 tisic aut a zkoncila. Na statisice aut uz vybrala od zakazniku $1000 zalohu (=bezurocnou pujcku na par let), z toho postavili vyrobni linku ze ktere za par mesicu zacnou sjizdet dalsi (uz prodana) auta po desitkach tisic... Proc by v tom nepokracovali i kdyby prisla krize (mimochodem proc by mela prijit krize? nemela nahodou prijit podle mnoha clanku z iDnes uz loni a pak jeste po zvoleni Trumpa?) kdyz uz maji auto 'zkolaudovane', linku postavenou, lidi vyskolene, auta pred-prodane..??? Za kazde dalsi auto utrzi dalsich $29000 (spise vice) takze to vydrzi urcite nejmene nekolik let i v nejhorsim pripade. Cele to zavisi na tom, jaky bude dalsi krok Tesly, zatim se jeste nepochlubili, jake maji plany na dalsi roky, zatim se soustreduji na uspesne uvedeni Modelu 3 do provozu v nevidanem rustu produkce (coz se muze nebo nemusi podarit dle planu, zpozdeni se ocekava).

+1/0
11.4.2017 1:21

L65a46d71i77s52l44a69v 57T81r88i92s61k35a 4305437110

Záleží také dost na tom, kolik mají kde dluhů a za jakou cenu. Ekonomika není jen o plusech, ale i o mínusech.

0/0
11.4.2017 9:17

M32i45r98e88k 77G35a22j88e75r 5861496659700

Firma nezkrachuje, ale cena akcii muze jit klidne na polovinu. Za jediny den muze hodnota firmy snadno klesnout o deset miliard dolaru.

0/0
11.4.2017 1:26

R43o86m39a65n 56H82o51r15k55ý 9396760613651

Investoři kupují budoucnost, která nemusí nastat !!! Ačkoli je automobilka vysoce ztrátová a vyšší výroba produkuje vyšší ztrátu, důvěra zatím drží firmu nad vodou!!! Mám rád moderní technologie budoucnosti, ale jako investici bych rozhodně akcie Tesly nekupoval. Se zájmem budu pozorovat další vývoj!!!8-o8-o

0/0
10.4.2017 22:29

M82i57r29e19k 48G48a80j25e93r 5251866439550

Neni vylouceno, ze prijde na americky trh nejaky cinsky konkurent a bude moci ukrojit velkou cast "elektrickeho" trhu. Majitele akcii pak splacou nad ztratami.

+2/0
10.4.2017 22:36

M87i21c58h87a75l 56V30a91n20ě54k 1166316684722

Zatim Teslu neumi zreplikovat ani premiove nemecke znacky. Ze by se to v dohledne dobe povedlo ryze cinskemu projektu je vysoce nepravdepodobne. Obdobne napriklad cenove vyhodne cinske mobily ukrajuji kolac Samsungu a Applu se ani nedotknou.

0/0
10.4.2017 23:19

M60i59r26e88k 68G22a25j69e39r 5411566769100

Presne, jak rikate, Tesla muze zustat nejluxusnejsi a muzou prijit jini, kteri nebudou nabizet tak perfektni auto, ale podstatne levneji.

+1/0
10.4.2017 23:21

L26a89d27i92s23l77a22v 36T62r93i96s51k10a 4155447900

Jak víte, že to jiní nezvládnou vyrobit stejně? Nemůže být například důvodem toho, že s tím nejdou ještě na trh také fakt, že je to v současné době ekonomicky ztrátové a firmám se to nevyplatí?

Klidně tu může být taky scénář, že si ostatní počkají, až to nebude tak ztrátové a pak se do toho vrhnou. V té době však může mít Tesla už velké problémy se splácením dluhů z minulosti (teď současnosti), když prodávala se ztrátou. Dluhy se musí platit a tak je jednou můžou pěkně dohnat.

0/0
11.4.2017 9:22

O47n73d13ř27e79j 17N64o43v97á96k 9747424729509

Tesle se trh velmi rychle zmensuje, jen to uspesne taji ... takovemu BMW i3 nemuze konkurovat ani cenou, ani kvalitou ... a uz se rozjizdeji vsechny automobilky ... a reci o 'technologickem naskoku' jsou proste jenom lzi ... nic takoveho neexistuje - tedy krome zabijeciho autopilota a krome horicich a vybuchujicich baterii ...

+1/−4
10.4.2017 23:25

V28l56a29s78t30i74m30i36l 22Š17t89e60c33h95e32r 1915275229205

Pokud by to byly lží,asi by akcie Tesly nevyroslty ze 40USD NA 310USD.Investoři zase nejsou tak hloupí.:-)

+3/0
10.4.2017 23:29

M34i48r93e81k 73G81a46j81e62r 5581246809470

Ve skutecnosti BMW i3 vubec nemuzete s Teslou srovnavat, to cili na uplne jiny segment trhu. Ma ani ne polovicni kapacitu baterii, zdaleka nema ani polovicni dojezd, zrychleni ma BMW take polovicni (potrebuje 2x delsi cas na dosazeni z 0 na 100 km/h).

Samozrejme, ze levnejsich, pomalejsich a obycejnejsich aut se proda v Evrope vice nez luxusnich aut jako je Tesla S.

0/0
11.4.2017 1:36

V93l89a52s77t93i79m35i24l 25Š26t46e89c19h88e56r 1405465759145

Vždy se kupuje budoucnost,na tom není nic neobvyklého.Když například Pfizer vyvine nový lék,tak trvá deset let,než se objeví na trhu a začne vydělávat.Nejdříve jsou nápady a dluhy.Pak se teprve ukáže,jestli to byl ůspěch.Takže mě se Tesla líbí,akcie bych koupil hned,ale nyní už je momentálně překoupená.

+1/0
10.4.2017 23:22

B57r29a62n26o 79S62c46h15l47o38s48s73e62r 8910198223394

Uz vidim,ako ludia na sidliskach budu v noci hadzat z okna predlzovacky aby si do rana dobili svoje elektromobily..svetla buducnost zacina :)

+2/−1
10.4.2017 20:50

P16e78t24r 32H42o83f20e32r76e44k 9822722575343

Tak za prve, kde jste v USA videl ty "sidliste" jak v Petržalce??? Ani jedno!

Za druhe, v severnich oblastech USA a Kanady jsou uz DAVNO zasuvky pro kazde auto na parkovisti pred bytovkami - lide si tim muzou udrzovat teply benzinovy ci naftovy motor (elektrickou spiralou v motoru jak ve varne konvici) v extremnich mrazech uz desitky let - tak proc by se to nemohlo rozsirit vice a dale, pokud by o to byl zajem - za penize nebo v cene najmu?

A za treti, nemyslim, si ze by Tesla chtela masove oslovit zakazniky ze sidlist a uz vubec ne tech Slovenskych! Celkem jiste ma vetsina movitych zakazniku Teslu (v USA) i pekny rodinny dum s garazi a zasuvkou...

+8/−2
10.4.2017 21:05

J31a21r48o75s88l73a36v 36B96r41ü43m29m75e86r 4777720362260

Nejde jen o Teslu a jen o USA

+1/0
10.4.2017 21:27

P78e43t11r 40H96o89f35e86r77e16k 9572842115323

Tak za prve... Tesla je Americka firma a jeji hlavni cilova skupina (ted) je movity American, ne chudobny Cinan nebo Vychodo-Evropan ci African. Nejvice aut na svete se prodalo v USA, je to nejvetsi trh a Tesla tam prodala nejvice svych aut.

A za druhe - mam pocit, ze i ve zbytku sveta maji elektriku a kdyz na to dojde, tak i elektricke zasuvky venku. Ale priorita Tesly je expandovat nejdrive v USA, kde zasuvky jsou, podobne jako v zapadni Evrope.

+4/0
10.4.2017 21:35

R74o79m23a52n 50H53o42r33k64ý 9796510263901

Otázka zní, zda Tesla přežije?!

+1/−1
10.4.2017 22:31

O97n63d43ř44e97j 71N55o55v77á89k 9297804509849

Neprezije ... bude rada, kdyz ji nekdo koupi ...

+1/−1
10.4.2017 23:17

V63l85a58s30t49i55m41i96l 11Š16t64e30c84h72e45r 1205455599545

Určitě přežije.Otázka je spíše,jak se bude tomuto segmentu dařit v dalších letech.

0/0
10.4.2017 23:25

P73e44t88r 23H71o22f86e38r75e29k 9122332325693

Tato otazka zustava nad kazdou firmou. I dobra firma muze udelat zasadni chyby a zkrachovat (treba Kodak, ktery vymyslel digitalni fotak a pak zkrachoval, kdyz uz o jejich foto-produkty nebyl zajem, nebo General Motors, nejvetsi vyrobce aut zkrachoval po 100 letech uspechu). Nekdy je to otazkou nahody (napr. krach nekolika aerolinii po utoku na dvojcata). Nebo naopak spatna firma se bankrotu vyhne diky novemu skvelemu managementu (napr. Apple pred 14-ti lety pod $1 !!!) a vystreli do nebes... (dnes $143). Kdo by nebral 143-ti nasobek vkadu za 14 let???

Tesla nejsou jen auta, ale i dalsi vyrobky (velke domaci baterie, domaci nabijecky, obrovske baterie pro solarni elektrarny- napr. zdroj pro jeden cely ostrov na Hawaii), takze v autech bych probem nevidel. Horsi je to, ze Tesla je E. Musk, bez toho by nebyla. E. Musk je sice genius, ale jen jeden smrtelny clovek s 'jen' 24 hodinami za den a navic sve aktivity nijak nekroti (Space-X, LOOP, poradce Trumpa) takze se nemuze plne soustredit jen na Teslu. A to bude slabina Tesly, ktera se mozna casem projevi, zvlaste pokud Musk dostane opet novy skvely napad...

0/0
11.4.2017 0:00

J13i57ř69í 78K31o31c75u44r66e65k 6425384435518

Buď budou mít elektromobil všichni nebo nikdo! ;-D

0/0
10.4.2017 23:21

L69u81b41o78m83í30r 94K21a29m96e44n57s37k68ý 3120318803146

krásná ukázka toho jak je celá ekonomie zcela postavená na důvěře, v tomto případě už hraničící s vírou :)

Ovšem před Muskem klobouk dolů. To co dokázal se SpaceX nejde nazvat jinak než zázrak.

+19/0
10.4.2017 20:39

M96a25r69t87i50n 66D38u33f96e98k 3312577398824

Krásná ukázka... ta důvěra, ta sdílená představivost se poprvé objevila už vůči penězům.

0/0
11.4.2017 2:33

J52a86r15o46s69l53a48v 48Š17t45r49e80i85t 4723484750633

My tomu spíš říkáme matematika

0/0
11.4.2017 6:15

R44i60c33h12a53r53d 22M52i38k26u90l70e23n29k74a 1869287537254

No to by mě zajímalo, jak dlouho s tím pán do toho španělska jel. Jistě, jedná se o technologii budoucnosti, ale budoucnost ještě nezačala...

0/0
10.4.2017 20:24

R25a25d44a43n 86K58u76b61a51n10t 1843520609580

Asi si dá do itineráře Tesla nabíječky a jede. Ne?

0/0
10.4.2017 20:37

O33n67d22ř78e59j 50N42o60v33á26k 9247314569459

Uzasne cestovani od nabijecky k nabijecce se zoufalym vyrazem v kolone ...

+3/0
10.4.2017 23:26

R32o30m16a98n 54P93o59l48á28č25e89k 5256949765

Ještě malý dovětek. Akciové trhy se dnes nechovají moc logicky.:-) Bohužel doba, kdy se cena firmy určovala podle nějakých hodnot je z části pryč a sází se na pocity.

+10/0
10.4.2017 20:16

M59a11r37e41k 48S20a64j95d17a 2735480936748

Problem je, ze je strasne moc volnych penez - a je problem pro ne najit nejake rozumne umisteni.

+1/0
10.4.2017 20:29

P81e64t20r 26H71o36f30e25r29e79k 9782522165633

banky vam (a hlavne velkym firmam) v USA pujci za 0 az par %, akciovy trh v USA roste o +10% rocne (ted i vice), tak proc toho rozdilu nevyuzit dokud to jde. Az budou bankovni uroky vysoke, spekulace na akciovem trhu zvolni a pak uz ani ty akcie tolik nevyneou... Ale zatim to jde.

0/0
10.4.2017 21:42

M72i28r93e62k 68G34a47j83e73r 5251866899170

A jak se podle vas pozna, jestli to jeste jde vyuzit nebo ne? Kdy je bublina pred prasknutim a kdy je jeste cas investovat?

Kdybyste to vedel, tak jste hustej milionar.

0/0
10.4.2017 22:22

P35e66t34r 97H35o15f10e84r66e63k 9152722535673

Existuje spousta technickych indikatoru, ktere investori bedlive sleduji, v tomto 'bublinovem' priapde Tesly (a jinych) je dulezite sledovat narust "shorts" a "naked shorts", protoze pokud bude vic a vic investoru 'sazet' na pokles ceny (= short), tak drive nebo pozdeji k tomu opravdu dojde nezavisle na uspechu/neuspechu firmy.

Tento web: http://nakedshortreport.com/?index=TSLA

vam zdarma denne ukazuje % investoru 'sazejicich' na pokles. Cim vetsi %, tim vice se prasknuti bubliny blizi. Muzete si tam natukat jakoukoliv akcii (v USA) a sledovat trendy (platici investori maji tyto informace detailnejsi a ihned z jinych investicnich platforem). Kdyz je "short" % pod 10% tak akcie spise roste (=90% investoru 'sazi' na rust a to dale podporuje dalsi rust), kdyz je to kolem 20% (jako ted TSLA) tak uz to zacina byt nahnute a kdyz je 'short %' nad 30% (jako ted treba obchodni domy JCP) tak uz ti 'shorts' stahuji cenu dolu.

Natukejte tam akcie General Motors "GM" a uvidite, ze den pote co, 'short' vyskocilo na 50% (dne 15/3/2017) tak od te doby akcie GM klesaji. Az se 'short' stabilizuje kolem 10% a mene, tak se i cena akcii stabilizuje.

Tady jsou presne soucty 'short' akcii a jejich pomer ke vsem akciim firmy 2x mesicne: http://shortsqueeze.com/?symbol=tsla

Jak ale rikam, "short %" jen jeden z MNOHA indikatoru, ktere investori bedlive sleduji a ani to jim nepomuze pokud prijde necekana zprava (pozitivni nebo negativni). Ale proti tomu se zase muzou investori pojistit (hedge) pres opce. Ceny a mnozstvi nakoupenych/prodanych opci jsou take bedlive sledovany a opet naznacuji, kterym smerem si vetsina investoru mysli, ze se cena akcii bude vyvijet.

0/0
10.4.2017 23:19

M55i43r80e57k 62G95a13j11e32r 5871796859340

To, co pisete, dava smysl. Protoze je vsak cena akcie vysledkem nabidky a poptavky, tak se na spekulacich da trochu vydelat jedine diky tomu, ze spousta investoru ty indikatory nesleduje a o penize prijde.

0/0
10.4.2017 23:25

P49e43t79r 46H11o84f46e23r89e62k 9552792265103

Souhlasim! Indikatory, ne-indikatory, pro drobneho investora je to vice o stesti v tom, jestli je prave na te spravne strane (long/short) ve spravnou chvili. Kdyz velky investor chce, aby akcie rostly, tak to svymi penezi proste zaridi, podobe jako jiny velky ivestor se bude snazit cenu tlacit dolu, pokud bude 'short'. Drobny akcionar se pak uz jen veze, nebo trpi ztraty - to vse do te doby doby, nez velci investori svou strategii zmeni... Ale do te doby: "Trend is your friend".

+1/0
11.4.2017 0:19

J62a87n 61K39o57t94a80s 9799380392436

Tak TSLA měla vždy velký podíl shortujících investorů. Hodně velký podíl (kolem 50%) měla v době těsně před skokovým růstem z 35USD na 180 USD. Na investičních webech byla v r.2013 spousta seriózních analýz o tom, že TSLA za 30-35 USD je předražená a že reálná hodnota akcie je pod 10 USD. Takže investoři shortovali hlava nehlava... a pak přišli o peníze. Jinak beru, že současná cena přes 300 USD je příliš vysoká a důvěra investorů prakticky závisí na vzdušných zámcích...

0/0
12.4.2017 9:12

V38l37a20s31t65i11m19i54l 29Š74t44e33c82h67e71r 1685305419535

To bylo vždy.Trhy se chovají racionálně jen velmi krátkou dobu.Většinu času jsou přeprodané,nebo překoupené.

0/0
10.4.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.