Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímé vlaky do Polska zůstanou, více peněz dosype Liberecký kraj

České dráhy budou dál jezdit přímými vlaky z Liberce do polského města Szklarska Poreba. Podle původních plánů měly ke konci dubna tyto spoje skončit. Polákům se zdály příliš drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i83r45o62s39l11a23v 17Z56i27k29m70u33n88d 6288462297258

Polákům se vlaky zdály příliš drahé ... úsměvné, ale vybírat vysoké poplatky za použití nekvalitní dopravní cesty přes Glucholazy nebo mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou jim divné nepřipadá ....

+4/0
13.4.2017 13:04

L92u30c20i94a12n 56P16a32p29a18z44i16a55n 5354487111625

Ono polské město má také český název, který by do českého textu lépe pasoval a to Sklářská Poruba.

+2/−1
13.4.2017 1:44

M69a41r92t48i33n 10R64u80z95i52c52k23a 1732298586217

taky by se lepe v ceskych mediich melo respektovat Slezsko, tedy "slezske mesto sklarska poruba"

0/−1
14.4.2017 11:57

M78i74r76o76s80l81a87v 56P16a80č15e71s 8500717926322

Přeshraniční úsek je Harrachov-Jakuszyce a měří cca 6 km. Z toho je něco přes 5 km na polském území....

+2/0
12.4.2017 23:24

J32i36ř58í 14K36o75c69u30r54e23k 6155144625198

1902 - postaveno

1923 - elektrifikováno

1958 - zastaven rovoz, trakce snesena*

2010 - obnoven provoz

*) asi nebyla dělnického původu, ale buržoazního. Německých 15 kV 16,7 Hz.

+4/−1
12.4.2017 21:27

J55i87ř85í 93E75r60b70e33n 1803864526457

Dost vám toho chybí a něco máte špatně.

1945 - zastaven pravidelný provoz na celém úseku Kořenov - Jakuszyce

1947 - projel poslední mimořádný přeshraniční vlak

1951 - trakce snesena na celém polském úseku od Sklářské Poreby až po státní hranici na jizerském viaduktu

1958 - výměna území s Polskem až za zastávku Tkacze/Harrachov, snesení zbytkové nepotřebné dvoukilometrové troleje, počátek důkladné rekonstrukce celé trati od Tanvaldu do Harrachova včetně důkladné opravy kořenovského nádraží

1963 - obnoven pravidelný provoz na celé trati Tanvald - Harrachov

1992 - první vlak po 45 letech projel celou trať Tanvald - Sklářská Poruba, následovalo 18 let tahanic s Poláky, jestli dovolí obnovit pravidelný přeshraniční provoz

1997 - zastaven provoz na trati Tanvald - Harrachov, rozkradení kolejiště

1998 - obnoven provoz na trati Tanvald - Harrachov

2010 - obnoven pravidelný přeshraniční provoz

+3/0
13.4.2017 12:15

M41i51r94o92s39l34a58v 30P89a46č70e54s 8830127146562

To už je podstatně lepši časový popis provozu na této horské dráze, myslím ale že i tady by se dalo o některých uvedených údajích u dobrého piva, které točí v útulné hospůdce u Mašinky na Mýtinách diskutovat.

+1/−1
13.4.2017 22:55

J31i66ř76í 83E92r95b35e26n 1853554946427

To bezpochyby - a třeba se tam někdy setkáme :-)R^

+1/−1
15.4.2017 19:53







Najdete na iDNES.cz