Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímé vlaky do Polska zůstanou, více peněz dosype Liberecký kraj

České dráhy budou dál jezdit přímými vlaky z Liberce do polského města Szklarska Poreba. Podle původních plánů měly ke konci dubna tyto spoje skončit. Polákům se zdály příliš drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i59r94o89s37l55a30v 87Z52i17k97m86u33n79d 6708552757188

Polákům se vlaky zdály příliš drahé ... úsměvné, ale vybírat vysoké poplatky za použití nekvalitní dopravní cesty přes Glucholazy nebo mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou jim divné nepřipadá ....

+4/0
13.4.2017 13:04

L24u31c64i62a34n 20P29a72p95a96z33i78a76n 5374877671865

Ono polské město má také český název, který by do českého textu lépe pasoval a to Sklářská Poruba.

+2/−1
13.4.2017 1:44

M33a26r69t11i27n 96R51u88z15i29c81k85a 1632978616917

taky by se lepe v ceskych mediich melo respektovat Slezsko, tedy "slezske mesto sklarska poruba"

0/−1
14.4.2017 11:57

M94i45r89o34s95l70a79v 17P82a34č90e28s 8370317586442

Přeshraniční úsek je Harrachov-Jakuszyce a měří cca 6 km. Z toho je něco přes 5 km na polském území....

+2/0
12.4.2017 23:24

J21i83ř32í 59K47o12c95u34r22e73k 6285904475868

1902 - postaveno

1923 - elektrifikováno

1958 - zastaven rovoz, trakce snesena*

2010 - obnoven provoz

*) asi nebyla dělnického původu, ale buržoazního. Německých 15 kV 16,7 Hz.

+4/−1
12.4.2017 21:27

J42i98ř70í 85E80r91b97e42n 1893614456627

Dost vám toho chybí a něco máte špatně.

1945 - zastaven pravidelný provoz na celém úseku Kořenov - Jakuszyce

1947 - projel poslední mimořádný přeshraniční vlak

1951 - trakce snesena na celém polském úseku od Sklářské Poreby až po státní hranici na jizerském viaduktu

1958 - výměna území s Polskem až za zastávku Tkacze/Harrachov, snesení zbytkové nepotřebné dvoukilometrové troleje, počátek důkladné rekonstrukce celé trati od Tanvaldu do Harrachova včetně důkladné opravy kořenovského nádraží

1963 - obnoven pravidelný provoz na celé trati Tanvald - Harrachov

1992 - první vlak po 45 letech projel celou trať Tanvald - Sklářská Poruba, následovalo 18 let tahanic s Poláky, jestli dovolí obnovit pravidelný přeshraniční provoz

1997 - zastaven provoz na trati Tanvald - Harrachov, rozkradení kolejiště

1998 - obnoven provoz na trati Tanvald - Harrachov

2010 - obnoven pravidelný přeshraniční provoz

+3/0
13.4.2017 12:15

M28i92r16o32s60l83a69v 46P73a79č74e12s 8540927486642

To už je podstatně lepši časový popis provozu na této horské dráze, myslím ale že i tady by se dalo o některých uvedených údajích u dobrého piva, které točí v útulné hospůdce u Mašinky na Mýtinách diskutovat.

+1/−1
13.4.2017 22:55

J22i32ř51í 88E69r95b91e90n 1573514496667

To bezpochyby - a třeba se tam někdy setkáme :-)R^

+1/−1
15.4.2017 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.