Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přímé vlaky do Polska zůstanou, více peněz dosype Liberecký kraj

České dráhy budou dál jezdit přímými vlaky z Liberce do polského města Szklarska Poreba. Podle původních plánů měly ke konci dubna tyto spoje skončit. Polákům se zdály příliš drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i94r75o46s11l93a42v 10Z72i81k66m24u81n70d 6758802687968

Polákům se vlaky zdály příliš drahé ... úsměvné, ale vybírat vysoké poplatky za použití nekvalitní dopravní cesty přes Glucholazy nebo mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou jim divné nepřipadá ....

+4/0
13.4.2017 13:04

L67u46c38i41a16n 42P89a22p47a95z79i95a96n 5744437141125

Ono polské město má také český název, který by do českého textu lépe pasoval a to Sklářská Poruba.

+2/−1
13.4.2017 1:44

M87a32r71t40i90n 51R78u54z86i16c61k17a 1532678716567

taky by se lepe v ceskych mediich melo respektovat Slezsko, tedy "slezske mesto sklarska poruba"

0/−1
14.4.2017 11:57

M96i29r61o65s80l87a42v 56P87a55č45e29s 8750837906802

Přeshraniční úsek je Harrachov-Jakuszyce a měří cca 6 km. Z toho je něco přes 5 km na polském území....

+2/0
12.4.2017 23:24

J77i67ř86í 58K95o65c75u93r59e86k 6285364375158

1902 - postaveno

1923 - elektrifikováno

1958 - zastaven rovoz, trakce snesena*

2010 - obnoven provoz

*) asi nebyla dělnického původu, ale buržoazního. Německých 15 kV 16,7 Hz.

+4/−1
12.4.2017 21:27

J93i37ř18í 49E10r54b80e47n 1303984886257

Dost vám toho chybí a něco máte špatně.

1945 - zastaven pravidelný provoz na celém úseku Kořenov - Jakuszyce

1947 - projel poslední mimořádný přeshraniční vlak

1951 - trakce snesena na celém polském úseku od Sklářské Poreby až po státní hranici na jizerském viaduktu

1958 - výměna území s Polskem až za zastávku Tkacze/Harrachov, snesení zbytkové nepotřebné dvoukilometrové troleje, počátek důkladné rekonstrukce celé trati od Tanvaldu do Harrachova včetně důkladné opravy kořenovského nádraží

1963 - obnoven pravidelný provoz na celé trati Tanvald - Harrachov

1992 - první vlak po 45 letech projel celou trať Tanvald - Sklářská Poruba, následovalo 18 let tahanic s Poláky, jestli dovolí obnovit pravidelný přeshraniční provoz

1997 - zastaven provoz na trati Tanvald - Harrachov, rozkradení kolejiště

1998 - obnoven provoz na trati Tanvald - Harrachov

2010 - obnoven pravidelný přeshraniční provoz

+3/0
13.4.2017 12:15

M51i44r15o58s77l13a24v 80P38a84č80e22s 8590407526672

To už je podstatně lepši časový popis provozu na této horské dráze, myslím ale že i tady by se dalo o některých uvedených údajích u dobrého piva, které točí v útulné hospůdce u Mašinky na Mýtinách diskutovat.

+1/−1
13.4.2017 22:55

J16i93ř69í 16E28r82b61e18n 1213364836467

To bezpochyby - a třeba se tam někdy setkáme :-)R^

+1/−1
15.4.2017 19:53







Najdete na iDNES.cz