Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správce železnic má unikátní vozy pro troleje. Jeden za 59 milionů

Správa železniční dopravní cesty převzala tento týden po mnoha letech první nové speciální vozidlo pro kontrolu, údržbu a opravu trakčního vedení. Vyrobila ho jednička v oboru speciálních vozidel pro železnice, rakouská společnost Plasser & Theurer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o63m85á59š 41T52a30t29í97č85e73k 5440582580768

Jé, tři drezíny za stoosmdesát melounů. :-P;-D:-P;-D:-P;-D:-P

0/−5
14.4.2017 18:42
Foto

B53r48o73n58i87s51l67a87v 50G17a17b88r18y24š 2662729171

To nejsou lecjaké drezíny. A s ohledem na mínusy tomu asi nerozumíte tak, jak byste potřeboval.

+1/0
14.4.2017 23:38

D22a93n40i62e85l 85V51á62c90h59a20l 3886238155376

Výborný stroj. Sice doufám, že nebude moc potřeba, ale díky za něj.

0/0
13.4.2017 23:06

P63e14t47r 93M71a41x50a 8286802757459

Preventivní údržba se už nenosí?

0/0
15.4.2017 9:54

J52i34ř63í 22K14o41c22u65r31e64k 6285234665628

Tak to už by mohlo zapichovat sloupy samo. A taky že ano, když to má dva jeřáby.

0/0
13.4.2017 20:31

P32e95t96r 91N56o98v37o11t78n35y 1141760721

A hned si to můžou u H. Počernic vyzkoušet. :-)

0/0
13.4.2017 19:00

L10u75k71á75š 58K86r50a42u26s 4988781547780

V Rusku se stále používá jednoduchá pojízdná plošina a její cena je asi tisíckrát nižší, než tahle hračka

+1/−11
13.4.2017 16:59

T75o56m83á71š 44Š89v79e41c 6499451530

Nojo... v Rusku. V zemi, kde zítra již znamená včera! Tak to je jasné.

+5/0
13.4.2017 18:25
Foto

B35r33o76n17i51s54l37a17v 37G67a21b89r58y88š 2682369261

My ale nejsme Rusko. Investice do tohoto zařízení se vždy vyplatí, neboť usnadňuje práci montérům i projektantům.

+4/−1
13.4.2017 18:26

S30t15a96n28i47s77l32a79v 26K16r89e23j96c41a60r 2391288493356

Ano, naši tátové a dědové volili po zkušenostech se Západem, úzkou spolupráci s sssr, a na čtyřicet let nás totálně zašlapali do marastu. Od Havla po Zemana dnes spíše nakupujeme vyspělou techniku, než by jsme byly schopni ji vyrábět a nakonec i prodávat. Nejde pouze o železnici, ale i Sací bagry na údržbu vodních toků a rybníků a jezer. Čtyřicet let se musí někde projevit, jen aby naši potomci, měli čím půjčky a dotace a dluhy splácet a nebyla čr jen historickou vzpomínkou.

+1/−1
13.4.2017 19:06

M20i42r90o70s70l70a26v 20Z63i66k34m82u74n63d 6628212437488

Od Plasser & Theurer nakupují dlouhá desetiletí i v Německu, Švýcarsku - což jsou nejvyspělejší evropské železnice. Kupovaly je i ČSD za "bolševika" ...

Technika pro železniční infrastrukturu se vyrábí více méně ručně, není to žádné sériová výroba na rozdíl od automobilového průmyslu. Čili podobně jako "vojenská technika". Často se výrobek přizpůsobuje požadavkům zákazníka, např. pro práci v tunelech, kde je omezený pracovní prostor a tma 24 hodin denně.

Není třeba investovat stamiliony do vývoje ...

+3/−1
14.4.2017 8:01
Foto

P35a87t54r53i37k 34C47h47r93z 4408369602599

Tak všechno lze dělat různými způsoby. Někdy jde část práce nahradit technologií (tedy s pomocí moderní technologie zvládne stejnou činnost méně lidí, nebo stejný počet lidí zvládne větší úsek trati), nebo je také možné na údržbu rezignovat a hasit až průšviny (někdy to vyjde levněji, někdy dráže). Dokážu si představit, že někde budou stejnou práci dělat s pomocí dronů. A u všech to může být při místních podmínkách (mzdové náklady, hustota tratí, vytíženost,...) to nejlepší řešení.

+1/−1
13.4.2017 19:03

M40i48r43o26s83l38a43v 35Z56i30k67m67u23n91d 6328242597438

Třeba dronem natahovat trolejový drát, vyměňovat izolátor ...

0/0
17.4.2017 11:36
Foto

P30a27t90r91i61k 79C65h15r65z 4338339752859

Minimálně kontrola s pomocí dronů dělat lze a už se dnes také dělá (nevím jestli u nás). Také je možné, že k obsluze moderního stroje je potřeba méně lidí, než když to budou ručně dělat na plošině. Psal jsem, že "někdy jde část práce nahradit technologií".

0/0
19.4.2017 6:53

J82i13ř17í 92K44o41c46u78r81e98k 6225774665868

A kdyby si vzali štafle, tak je to skoro zadarmo. Nakonec ... i to uhlí by se dalo vozit na tragači.

+4/0
13.4.2017 20:26

P85a23v42e25l 32Š44m95í16d42e67k 6479860633598

Mě se taky líbí a dík autorovi za reportR^R^R^

+1/0
13.4.2017 15:04

P78a72v20e12l 80Ř43a83p63e16k 7972876829225

6. pád: vedení

Ale stroj je to moc pěkný.

+2/0
13.4.2017 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.