Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S parními vlaky patříme k evropské špičce, říká jejich šéf u Českých drah

V Česku patří mezi největší odborníky na parní lokomotivy a jiné historické vlaky. Jindřich Rachota do letošního jara vedl Depo historických vozidel Českých drah v Lužné u Rakovníka, nyní tu působí jako poradce. „Zájem o historické vlaky v posledních letech roste, je to vidět na obsazenosti vlaků,“ říká Rachota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R61u96d76o15l69f 22R18u92b32e33š 3549115681784

České dráhy - expert na 19. století.

Evropa bledne závistí.

+1/−4
18.4.2017 1:13

B43l72a44ž84e64j 11M35o38t61y49č41k35a 8267867795740

za 200 000kč bych zatápěl i týden předem;-)

0/−1
17.4.2017 22:15

F31r12a74n81t86i16š65e46k 81M78ü16l32l53e30r 2423832259428

https://youtu.be/tIxx7z-nN40

0/0
17.4.2017 12:26

J95a52n 11W82a41c36l54a22v 7654505877818

Autoveteráni je snad splňují, pane chytráku?

+1/0
17.4.2017 11:38

J41a43n 70W29a57c71l23a61v 7224955897658

patří k příspěvku pana Zajíce...

0/0
17.4.2017 11:40

P77a41v56e14l 95V76e34r97n39e73r 1843963422937

Problem je, ze jinak jsme v te dobe (pary) nejak zamrzli.

0/0
17.4.2017 10:07

J57i62ř26í 45K27o83c15u47r17e85k 6735814165798

Ani ne. Praha-Ostrava se jezdí za polovinu času. Horší je to na vedlejších tratích.

Ale co je nejhorší, že v ČR je hromada všelijakých zabezepčovacích zařízení, každé je jiné a fíra musí umět všecky, ikdyž má papíry jenom na elektriku a ty prvorepublikové mechaniky jsou jen na nezadrátovaném nádraží. Místy jsou ruské zabezpečovačky ... a aktivní "tvořiči" předpisů místo zjednodušení přidávají další "pimprlátka".

+2/0
17.4.2017 10:58

R71o28s51t39i73s68l35a37v 40C76i86b66u21l24k95a 2449119760714

Jenom jestli je to něco, čím se máme chlubit...

0/−2
17.4.2017 9:22
Foto

J55a77n 43V38a90l52a57l91í66k 6746969250156

a proč by ne... jestli jste nečetl jen titulek....

Evropskou i světovou špičkou je Velká Británie, kde jsou stále stovky parních lokomotiv. Velmi silné je stále Německo, především díky silné fanouškovské základně. My jsme počty parních lokomotiv hned za nimi. V tomto ohledu jsme také v evropské špičce.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/jindrich-rachota-parni-vlaky-rozhovor-dhl-/eko-doprava.aspx?c=A170413_133125_eko-doprava_rts

+1/0
17.4.2017 9:49

M15i56c98h98a26e70l 14C63h80a74r58v34á13t 9869698453402

Kdepak nejkvalitnější černé uhlí.

To by daleko nedojeli.

Uhlí musí mít správnou výhřevnost a délku plamene. Proto se míchá černé s hnědým.

+1/−1
17.4.2017 7:52

S24t78a36n38i45s42l37a98v 81K81r12e60j39c24a70r 2811208223246

Ano, jak je to u těchto retro vlaků s vyškolením obsluhy? Pro obsluhu kotlů od středotlaku byly povinné topičské zkoušky a topičský průkaz. Uhlí stejně jako i v průmyslových kotelnách se používalo nižší kvality než pro domácnosti. Proto také lokomotivy jinak "smrděly" podle toho na jaké úhlí jely. Je pravdou, že u lokomotiv nebyl nikdy používán komínový ventilátor ,tam stačila jízda soupravy a krátké komínové těleso. Osobně by dnes mohlo i u výletních retro vlaků místo klasického uhlí a typického retro dýmu, Používat upravený plynový hořák a v tendru nádrž na plyn.

0/−2
17.4.2017 13:31

M79i73c95h23a89e29l 95C52h40a51r30v16á27t 9779878483682

Ten čmoud a smrad k tomu ale patří. Nějaká čmoudivá náhražka to nespraví. Občas, když se lokomotiva používala třeba na "vážení" mostů, tak dýmovnice dýmnici pro navození té správné fotografické atmosféry postačí, ale bez toho čmoudu z uhlí to není za jízdy ten správný rajc.

+2/0
17.4.2017 16:58

R79o71m77a56n 27J27e24s19c74h48k19e 9928485227875

Kolik jste toho odtopil ? Když mohli, jak fíra tak haizer brali černé uhlí. Hnědé když jiné nebylo aby se ušetřilo a ztopilo. Když byl štokr tak snad. Ale staré rakouské mašiny byly stavěny na černé uhlí. Proto byly zásobníky malé. Pak přišli odborníci jako VY a nařídili hnědé uhlí. Proto se musely stavět dřevěné nástavby na uhláky , aby uhlí vůbec vystačilo. Nebo u malých mašinek obrovské

plechové trychtýře na uhlí.

+2/0
17.4.2017 17:19

F16r95a48n26t33i59š39e84k 15M90a17t91ě63j14č23e21k 7693442983131

Za to se dávaly i úplatky, abych dostal Ostravské, Kladenské stálo za prd a hnědé, údržba.

+2/0
18.4.2017 0:10

J62i94ř96í 65O63s31i74n80a 5357572402515

I s výrobou gramofonových desek. Česko - špička retra, kterénemají ani v Rumunsku.:-(;-D;-D

0/−8
16.4.2017 23:43

M44a34r66t10i53n 38K18y82p73r 2802695644624

Možná jste si nevšiml, ale máme kapitalismus. Jediné co je důležité je trh. Je zájem o vinyly? Lisují se vinyly. Mají turisté a rodinky s dětmi zájem o parní vlaky? Jezdí parní vlaky. Jestli se to vám zdá jako retro na rumunský způsob je zcela bezpředmětné.

+9/0
17.4.2017 0:30

R23a10d97i14m 13Z20a88t84o26p90e50k 9412275512517

A opravdu si myslíte, že si ty parní lokomotivy vydělají na svůj provoz a údržbu? Nebo to bude tím, že do toho ČD lijou peníze, které by se daly využít nějak účelněji?

0/0
17.4.2017 9:58

M33i81r53o62s56l82a34v 62Z59i84k12m86u70n27d 6438972417838

Určitě by se daly lépe využít peníze, které stát daruje církvi v rámci tzv.restituce "co bylo ukradeno musí být vráceno", ale církev nevrací majetek který v podstatě historicky ukradla v rámci násilné katolizace ... stejně tak by se lépe daly použít peníze, které stát dává církvím jako příspěvek, ačkoli církve pro většinu daňových poplatníků nic nedělají ...

+1/0
17.4.2017 10:43

J65a65r26o70m70í46r 72K23r60á92l 4910499584129

Co to sem pletete ? 8-o

0/0
17.4.2017 10:51

R14a36d39e21k 33J86a40n10a62t24a 9945276424912

Hlavní díl nesou ti členové spolků. Je to pro ně koníček, starají se o to zadarmo.

+3/0
17.4.2017 10:45

M55i86r84e16k 83K75o11n79e80č86n19ý 6397125625894

Parní lokomotiva je fyzika, chemie a technika v jednom, od A až do Z. Kromě toho je to krása a umění. Fandové to udržují, rodiny s dětmi na to jdou za své peníze. Mnohem lepší, než dotované, umělé a nezáživné vzdělávací neziskovky.

+3/0
17.4.2017 11:01

J84o14s57e79f 75U57l58m92a55n 8660410308505

Rovněž ve výrobě petrolejových lamp si vedeme velice dobře.

+1/−4
16.4.2017 23:07

K70a97r38e78l 89N84o38v53o18t26n47y 2771305279270

Nadherne stroje! V

+18/0
16.4.2017 22:53

P98e18t70r 96Z55a94j15i43c 5299690824979

Jak tohle splňuje evropské emisní normy, to netuším ;-D

+1/−4
16.4.2017 21:59

P10e29t53r 85N43o14v13o51t12n95y 1331110571

Vzhledem k tomu, že se v tom podle minulého článku musí topit jen nejkvalitnějším černým uhlím a tah to má jak tovární komín. Tak kdejakej expert s polským hnědým uhlím v dakonu nam za...znečišťuje vzduch daleko víc.

+5/−2
16.4.2017 23:20

J53i73ř46í 36K36o62c57u57r50e32k 6585214455248

A on spálí doma 2 tuny za den??

0/0
17.4.2017 10:51

P17e50t37r 55N80o89v65o84t67n74y 1211440361

Ne, akorát jich není pár desítek v republice, ale statisíce.

0/0
17.4.2017 11:10

R28o31m92a96n 60J27e33s18c68h78k80e 9708215417745

Ono je také více druhů uhlí nejenom hnědé a černé. Různé velikosti, různé šachty.

0/0
18.4.2017 15:42

J50a18r17o70m35í63r 74K94r31á15l 4670259894779

Řekl bych, že s oxidy dusíku problém nebude. ;-)

0/0
17.4.2017 9:18
Foto

L61u12k10á17š 40K64o59b88e15r35a 3124763458

A ještě v něčem patříme na železnici ke světové špičce?

Druhdy jsem mě auto v servisu a tak jsem si řekl že dobrodružně vyzkouším komutovat do práce vlakem. Přijel motorák který pamatoval asi ještě Husáka s interiérem provoněným močí... To co autem jedu 15 minut jel jsem vlakem 35...

+4/−19
16.4.2017 21:05

K35a79r25e23l 15V48e56č77e95ř49a 8573696407966

A ještě patříme ke špičce s off topic kecama...:-(

+25/0
16.4.2017 21:22

P25e35t80r 69Ž48á70k 1168682705499

No a vidis-ja co bych jel autem 45 minut jedu 35 vlakem.

+2/0
17.4.2017 9:09

P16e61t52r 69Š25í15r 5393355980828

Vlaky jezdím 60 let (děda byl telegrafistou ve Staré Pace) Byly doby lepší i horší, teď je doba pro cestování vlakem lehce nadprůměrná. Nynější největší výhody - vlakem nejezdí cikáni (levnější je to v pěti osobách starým autem) , v podstatě se pouze výjimečně vyskytují špinavci a otrapové (je to drahé), ale především: vlakem necestují podobní fouňové jako je pan Kobera.

+3/−1
17.4.2017 9:19

R58a80d25i65m 20Z47a92t38o14p42e68k 9202255392777

Ono je to asi jak kde. Já třeba jezdím vlakem do práce, protože to, co dám vlakem za 15 minut, by mi autem trvalo minimálně půl hodiny poskakování v koloně (nebo více, v závislosti na hustotě deb.lů v provozu)

0/0
17.4.2017 10:00
Foto

J28a65n 63V94a18l73a85l73í63k 6706449330506

však něco takového tu bylo

Česko jako parní velmoc. Železniční nostalgie zažívá velký boom...

a mimo téma: proč se nedočtu že RJ nechce brat dvě děti do 6let zdarma a druhé musí plati poloviční jízdné a nebo že chce RJ převzít slovenské vlaky, ministerstvo v úsporu nevěří

+4/0
16.4.2017 21:04
Foto

M47i70c49h73a20l 59N80a58j24m43a76n 7209663736980

S parními vlaky sice možná patříme ke špičce ,ale v 21. století je vývoj kapku jinde a tam ČD řádně pokulhávají.....

+7/−5
16.4.2017 20:55

R60a34d76e82k 33J14a61n20a31t60a 9235196934192

ČD mají vozový park víceméně odpovídající české železniční síti (až na nedostatek svižnějších motorových jednotek). Průměrné stáří vozidel je 20 let, což je cca polovina životnosti, takže taky není nikterak hrozné.

V čem ČR zaostává, je výstavba nových rychlých tratí.

+13/0
16.4.2017 21:04

M80i42c69h10a31l 88M39a31r19e38k 2655247443512

Nevím jak vám, ale nepřijde mi v pořádku například to, co jezdí na R4(Praha-Děčín)...

0/−1
17.4.2017 14:33

R54o96m31a18n 23J60e96s80c47h40k71e 9408265207355

Jezdím denně do práce a vlak jede rychleji než auto. Doubravice nad svitavou - Brno - Židenice. A vlak jede ve špičce každou půlhodinu. Zpodění do 5 minut.

V klidu si čtu knížku nebo si zdřímnu. A jezdím na celodenní výlety vlakem a také spokojenost. Dnes to stihnu za jeden den co jsem dřív potřeboval 2 dny.

To snad není pokrok ?

0/0
18.4.2017 15:45

Z64d25e49n10ě25k 53W42e54r31n36h52a89r31t 6677615472808

Není hloupé dát k článku o parovkách u ČD fotky slovenského albatrosa 498.104?

+1/−2
16.4.2017 20:26

R58o63m87a22n 46J62e22s23c71h50k70e 9388835217625

Kdyby jste lokomotivu znal, tak jezdila na trati Praha - Česká Třebová - Bratislava z výroby v roce 1954. A je v lepším stavu než naše 498.106. Jinak ředitel muzea v BA je Čech.

+3/0
17.4.2017 7:40

F74r15a69n38t49i69š11e95k 33N69o78v28á91č91e45k 1424653800171

S parními vlaky patříme k evropské špičce

Tak ten nadpis, za ten by měl autor dostat odměnu.

Věřím že kdyby žil v Indii, tak pod fotografií po střechu obsazeného vlaku by napsal, "v množství cestujících patříme ke světové špičce"

+5/0
16.4.2017 20:25

Z52d13e73n71ě52k 12W76e59r54n25h58a43r67t 6617465302928

No, pozor, ale u nás je opravdu velmi hodně provozních parních lokomotiv. Stejně jako v SRN, tuším, což je řádově větší země, z jakéhokoliv pohledu. A to je opravdu věc, na kterou můžeme být pyšní.

+13/0
16.4.2017 20:29

R27a90d46e84k 34J93a19n93a54t69a 9765796164682

Však ano. Ono to i přinese nějaké peníze do ČR. Švýcarští "fotiči" si nezřídka u nás objednají jízdu parního vlaku, aby si ho mohli fotit, je to o dost levnější, než když totéž chtějí udělat doma ...

+4/0
16.4.2017 21:06

J63i85ř79í 47K90o32c12u91r77e94k 6545514625658

Jestli si dobře pamatuju, tak i Britové nebo Američani. Takže je potenciál, aby si ty páry na sebe vydělaly. Což je super.

0/0
17.4.2017 10:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.