Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S parními vlaky patříme k evropské špičce, říká jejich šéf u Českých drah

V Česku patří mezi největší odborníky na parní lokomotivy a jiné historické vlaky. Jindřich Rachota do letošního jara vedl Depo historických vozidel Českých drah v Lužné u Rakovníka, nyní tu působí jako poradce. „Zájem o historické vlaky v posledních letech roste, je to vidět na obsazenosti vlaků,“ říká Rachota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R96u34d56o71l40f 53R35u77b79e79š 3359335521694

České dráhy - expert na 19. století.

Evropa bledne závistí.

+1/−4
18.4.2017 1:13

B89l34a97ž18e38j 44M64o58t89y96č21k14a 8157987215910

za 200 000kč bych zatápěl i týden předem;-)

0/−1
17.4.2017 22:15

F20r69a73n49t56i58š71e39k 34M32ü11l95l64e71r 2633542889438

https://youtu.be/tIxx7z-nN40

0/0
17.4.2017 12:26

J48a69n 43W88a69c74l65a47v 7444585607368

Autoveteráni je snad splňují, pane chytráku?

+1/0
17.4.2017 11:38

J47a36n 66W86a69c64l58a12v 7224415617678

patří k příspěvku pana Zajíce...

0/0
17.4.2017 11:40

P83a15v43e68l 92V28e42r66n24e71r 1603503582307

Problem je, ze jinak jsme v te dobe (pary) nejak zamrzli.

0/0
17.4.2017 10:07

J10i98ř83í 19K23o23c78u96r84e73k 6385774115988

Ani ne. Praha-Ostrava se jezdí za polovinu času. Horší je to na vedlejších tratích.

Ale co je nejhorší, že v ČR je hromada všelijakých zabezepčovacích zařízení, každé je jiné a fíra musí umět všecky, ikdyž má papíry jenom na elektriku a ty prvorepublikové mechaniky jsou jen na nezadrátovaném nádraží. Místy jsou ruské zabezpečovačky ... a aktivní "tvořiči" předpisů místo zjednodušení přidávají další "pimprlátka".

+2/0
17.4.2017 10:58

R94o85s31t17i17s74l15a63v 40C96i53b26u25l93k21a 2759749250384

Jenom jestli je to něco, čím se máme chlubit...

0/−2
17.4.2017 9:22
Foto

J48a63n 59V28a13l27a48l88í85k 6306689390256

a proč by ne... jestli jste nečetl jen titulek....

Evropskou i světovou špičkou je Velká Británie, kde jsou stále stovky parních lokomotiv. Velmi silné je stále Německo, především díky silné fanouškovské základně. My jsme počty parních lokomotiv hned za nimi. V tomto ohledu jsme také v evropské špičce.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/jindrich-rachota-parni-vlaky-rozhovor-dhl-/eko-doprava.aspx?c=A170413_133125_eko-doprava_rts

+1/0
17.4.2017 9:49

M26i43c70h38a49e53l 43C82h25a46r68v85á64t 9969968833842

Kdepak nejkvalitnější černé uhlí.

To by daleko nedojeli.

Uhlí musí mít správnou výhřevnost a délku plamene. Proto se míchá černé s hnědým.

+1/−1
17.4.2017 7:52

S98t23a48n62i44s45l67a27v 88K68r85e29j42c70a66r 2371988813326

Ano, jak je to u těchto retro vlaků s vyškolením obsluhy? Pro obsluhu kotlů od středotlaku byly povinné topičské zkoušky a topičský průkaz. Uhlí stejně jako i v průmyslových kotelnách se používalo nižší kvality než pro domácnosti. Proto také lokomotivy jinak "smrděly" podle toho na jaké úhlí jely. Je pravdou, že u lokomotiv nebyl nikdy používán komínový ventilátor ,tam stačila jízda soupravy a krátké komínové těleso. Osobně by dnes mohlo i u výletních retro vlaků místo klasického uhlí a typického retro dýmu, Používat upravený plynový hořák a v tendru nádrž na plyn.

0/−2
17.4.2017 13:31

M82i35c31h81a55e33l 27C89h41a47r29v50á14t 9109228693262

Ten čmoud a smrad k tomu ale patří. Nějaká čmoudivá náhražka to nespraví. Občas, když se lokomotiva používala třeba na "vážení" mostů, tak dýmovnice dýmnici pro navození té správné fotografické atmosféry postačí, ale bez toho čmoudu z uhlí to není za jízdy ten správný rajc.

+2/0
17.4.2017 16:58

R76o62m97a35n 69J32e63s73c95h95k13e 9968285377975

Kolik jste toho odtopil ? Když mohli, jak fíra tak haizer brali černé uhlí. Hnědé když jiné nebylo aby se ušetřilo a ztopilo. Když byl štokr tak snad. Ale staré rakouské mašiny byly stavěny na černé uhlí. Proto byly zásobníky malé. Pak přišli odborníci jako VY a nařídili hnědé uhlí. Proto se musely stavět dřevěné nástavby na uhláky , aby uhlí vůbec vystačilo. Nebo u malých mašinek obrovské

plechové trychtýře na uhlí.

+2/0
17.4.2017 17:19

F25r60a11n81t76i40š92e39k 27M54a35t79ě68j27č80e28k 7303102503601

Za to se dávaly i úplatky, abych dostal Ostravské, Kladenské stálo za prd a hnědé, údržba.

+2/0
18.4.2017 0:10

J45i82ř96í 22O13s67i18n58a 5367242912225

I s výrobou gramofonových desek. Česko - špička retra, kterénemají ani v Rumunsku.:-(;-D;-D

0/−8
16.4.2017 23:43

M20a31r35t52i97n 39K92y84p82r 2332795804444

Možná jste si nevšiml, ale máme kapitalismus. Jediné co je důležité je trh. Je zájem o vinyly? Lisují se vinyly. Mají turisté a rodinky s dětmi zájem o parní vlaky? Jezdí parní vlaky. Jestli se to vám zdá jako retro na rumunský způsob je zcela bezpředmětné.

+9/0
17.4.2017 0:30

R51a93d55i24m 76Z81a96t77o75p61e41k 9632875782187

A opravdu si myslíte, že si ty parní lokomotivy vydělají na svůj provoz a údržbu? Nebo to bude tím, že do toho ČD lijou peníze, které by se daly využít nějak účelněji?

0/0
17.4.2017 9:58

M32i43r12o13s61l22a68v 46Z91i37k30m90u17n64d 6768222127258

Určitě by se daly lépe využít peníze, které stát daruje církvi v rámci tzv.restituce "co bylo ukradeno musí být vráceno", ale církev nevrací majetek který v podstatě historicky ukradla v rámci násilné katolizace ... stejně tak by se lépe daly použít peníze, které stát dává církvím jako příspěvek, ačkoli církve pro většinu daňových poplatníků nic nedělají ...

+1/0
17.4.2017 10:43

J77a60r72o61m43í59r 41K94r44á43l 4690929884199

Co to sem pletete ? 8-o

0/0
17.4.2017 10:51

R59a83d62e48k 30J76a28n32a82t56a 9635866564892

Hlavní díl nesou ti členové spolků. Je to pro ně koníček, starají se o to zadarmo.

+3/0
17.4.2017 10:45

M89i23r98e48k 38K47o20n27e45č70n10ý 6527705665764

Parní lokomotiva je fyzika, chemie a technika v jednom, od A až do Z. Kromě toho je to krása a umění. Fandové to udržují, rodiny s dětmi na to jdou za své peníze. Mnohem lepší, než dotované, umělé a nezáživné vzdělávací neziskovky.

+3/0
17.4.2017 11:01

J34o76s97e48f 20U40l32m11a37n 8910350968545

Rovněž ve výrobě petrolejových lamp si vedeme velice dobře.

+1/−4
16.4.2017 23:07

K77a25r96e56l 12N51o15v31o44t31n64y 2501975429480

Nadherne stroje! V

+18/0
16.4.2017 22:53

P91e48t76r 15Z60a54j57i79c 5649470464589

Jak tohle splňuje evropské emisní normy, to netuším ;-D

+1/−4
16.4.2017 21:59

P67e21t70r 55N13o49v65o48t29n72y 1531500291

Vzhledem k tomu, že se v tom podle minulého článku musí topit jen nejkvalitnějším černým uhlím a tah to má jak tovární komín. Tak kdejakej expert s polským hnědým uhlím v dakonu nam za...znečišťuje vzduch daleko víc.

+5/−2
16.4.2017 23:20

J61i55ř89í 54K43o96c21u97r82e19k 6885244295458

A on spálí doma 2 tuny za den??

0/0
17.4.2017 10:51

P98e30t45r 42N18o65v91o47t20n73y 1741610101

Ne, akorát jich není pár desítek v republice, ale statisíce.

0/0
17.4.2017 11:10

R42o92m29a29n 94J36e85s98c98h67k34e 9318495347605

Ono je také více druhů uhlí nejenom hnědé a černé. Různé velikosti, různé šachty.

0/0
18.4.2017 15:42

J83a11r81o40m82í13r 65K27r83á40l 4440839374239

Řekl bych, že s oxidy dusíku problém nebude. ;-)

0/0
17.4.2017 9:18
Foto

L45u25k79á81š 96K78o14b63e89r92a 3874433468

A ještě v něčem patříme na železnici ke světové špičce?

Druhdy jsem mě auto v servisu a tak jsem si řekl že dobrodružně vyzkouším komutovat do práce vlakem. Přijel motorák který pamatoval asi ještě Husáka s interiérem provoněným močí... To co autem jedu 15 minut jel jsem vlakem 35...

+4/−19
16.4.2017 21:05

K10a62r20e21l 68V40e40č62e18ř91a 8433776957756

A ještě patříme ke špičce s off topic kecama...:-(

+25/0
16.4.2017 21:22

P74e45t88r 60Ž51á57k 1848632515549

No a vidis-ja co bych jel autem 45 minut jedu 35 vlakem.

+2/0
17.4.2017 9:09

P48e52t55r 55Š30í21r 5873525480668

Vlaky jezdím 60 let (děda byl telegrafistou ve Staré Pace) Byly doby lepší i horší, teď je doba pro cestování vlakem lehce nadprůměrná. Nynější největší výhody - vlakem nejezdí cikáni (levnější je to v pěti osobách starým autem) , v podstatě se pouze výjimečně vyskytují špinavci a otrapové (je to drahé), ale především: vlakem necestují podobní fouňové jako je pan Kobera.

+3/−1
17.4.2017 9:19

R64a64d72i28m 74Z53a95t60o36p33e45k 9132105122387

Ono je to asi jak kde. Já třeba jezdím vlakem do práce, protože to, co dám vlakem za 15 minut, by mi autem trvalo minimálně půl hodiny poskakování v koloně (nebo více, v závislosti na hustotě deb.lů v provozu)

0/0
17.4.2017 10:00
Foto

J27a11n 42V45a84l60a46l20í64k 6716259840836

však něco takového tu bylo

Česko jako parní velmoc. Železniční nostalgie zažívá velký boom...

a mimo téma: proč se nedočtu že RJ nechce brat dvě děti do 6let zdarma a druhé musí plati poloviční jízdné a nebo že chce RJ převzít slovenské vlaky, ministerstvo v úsporu nevěří

+4/0
16.4.2017 21:04
Foto

M42i96c14h90a39l 39N20a20j71m69a84n 7979613346360

S parními vlaky sice možná patříme ke špičce ,ale v 21. století je vývoj kapku jinde a tam ČD řádně pokulhávají.....

+7/−5
16.4.2017 20:55

R28a19d44e52k 52J27a12n19a54t16a 9625166284532

ČD mají vozový park víceméně odpovídající české železniční síti (až na nedostatek svižnějších motorových jednotek). Průměrné stáří vozidel je 20 let, což je cca polovina životnosti, takže taky není nikterak hrozné.

V čem ČR zaostává, je výstavba nových rychlých tratí.

+13/0
16.4.2017 21:04

M17i56c59h67a21l 28M38a28r53e73k 2705907283552

Nevím jak vám, ale nepřijde mi v pořádku například to, co jezdí na R4(Praha-Děčín)...

0/−1
17.4.2017 14:33

R41o57m47a33n 36J19e91s55c36h72k41e 9668395867585

Jezdím denně do práce a vlak jede rychleji než auto. Doubravice nad svitavou - Brno - Židenice. A vlak jede ve špičce každou půlhodinu. Zpodění do 5 minut.

V klidu si čtu knížku nebo si zdřímnu. A jezdím na celodenní výlety vlakem a také spokojenost. Dnes to stihnu za jeden den co jsem dřív potřeboval 2 dny.

To snad není pokrok ?

0/0
18.4.2017 15:45

Z83d75e32n91ě65k 63W22e35r39n49h16a96r98t 6647705812618

Není hloupé dát k článku o parovkách u ČD fotky slovenského albatrosa 498.104?

+1/−2
16.4.2017 20:26

R97o56m77a95n 67J39e79s18c61h61k29e 9858365537875

Kdyby jste lokomotivu znal, tak jezdila na trati Praha - Česká Třebová - Bratislava z výroby v roce 1954. A je v lepším stavu než naše 498.106. Jinak ředitel muzea v BA je Čech.

+3/0
17.4.2017 7:40

F50r69a69n97t47i97š61e90k 28N32o18v82á30č21e92k 1894653900791

S parními vlaky patříme k evropské špičce

Tak ten nadpis, za ten by měl autor dostat odměnu.

Věřím že kdyby žil v Indii, tak pod fotografií po střechu obsazeného vlaku by napsal, "v množství cestujících patříme ke světové špičce"

+5/0
16.4.2017 20:25

Z67d82e19n62ě25k 46W52e82r14n12h92a48r13t 6947275552398

No, pozor, ale u nás je opravdu velmi hodně provozních parních lokomotiv. Stejně jako v SRN, tuším, což je řádově větší země, z jakéhokoliv pohledu. A to je opravdu věc, na kterou můžeme být pyšní.

+13/0
16.4.2017 20:29

R94a71d43e62k 46J64a59n73a59t55a 9595956684702

Však ano. Ono to i přinese nějaké peníze do ČR. Švýcarští "fotiči" si nezřídka u nás objednají jízdu parního vlaku, aby si ho mohli fotit, je to o dost levnější, než když totéž chtějí udělat doma ...

+4/0
16.4.2017 21:06

J63i94ř55í 85K15o41c16u53r61e93k 6255574885358

Jestli si dobře pamatuju, tak i Britové nebo Američani. Takže je potenciál, aby si ty páry na sebe vydělaly. Což je super.

0/0
17.4.2017 10:54







Najdete na iDNES.cz