Diskuze

S parními vlaky patříme k evropské špičce, říká jejich šéf u Českých drah

V Česku patří mezi největší odborníky na parní lokomotivy a jiné historické vlaky. Jindřich Rachota do letošního jara vedl Depo historických vozidel Českých drah v Lužné u Rakovníka, nyní tu působí jako poradce. „Zájem o historické vlaky v posledních letech roste, je to vidět na obsazenosti vlaků,“ říká Rachota.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

České dráhy - expert na 19. století.

Evropa bledne závistí.

1 4
možnosti

za 200 000kč bych zatápěl i týden předem;-)

0 1
možnosti

J53a53n 45W26a53c31l90a68v

17. 4. 2017 11:38

Autoveteráni je snad splňují, pane chytráku?

1 0
možnosti

J34a57n 36W95a48c14l52a57v

17. 4. 2017 11:40

patří k příspěvku pana Zajíce...

0 0
možnosti

Problem je, ze jinak jsme v te dobe (pary) nejak zamrzli.

0 0
možnosti

Ani ne. Praha-Ostrava se jezdí za polovinu času. Horší je to na vedlejších tratích.

Ale co je nejhorší, že v ČR je hromada všelijakých zabezepčovacích zařízení, každé je jiné a fíra musí umět všecky, ikdyž má papíry jenom na elektriku a ty prvorepublikové mechaniky jsou jen na nezadrátovaném nádraží. Místy jsou ruské zabezpečovačky ... a aktivní "tvořiči" předpisů místo zjednodušení přidávají další "pimprlátka".

2 0
možnosti
Foto

Jenom jestli je to něco, čím se máme chlubit...

0 2
možnosti
Foto

a proč by ne... jestli jste nečetl jen titulek....

Evropskou i světovou špičkou je Velká Británie, kde jsou stále stovky parních lokomotiv. Velmi silné je stále Německo, především díky silné fanouškovské základně. My jsme počty parních lokomotiv hned za nimi. V tomto ohledu jsme také v evropské špičce.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/jindrich-rachota-parni-vlaky-rozhovor-dhl-/eko-doprava.aspx?c=A170413_133125_eko-doprava_rts

1 0
možnosti

Kdepak nejkvalitnější černé uhlí.

To by daleko nedojeli.

Uhlí musí mít správnou výhřevnost a délku plamene. Proto se míchá černé s hnědým.

1 1
možnosti

Ano, jak je to u těchto retro vlaků s vyškolením obsluhy? Pro obsluhu kotlů od středotlaku byly povinné topičské zkoušky a topičský průkaz. Uhlí stejně jako i v průmyslových kotelnách se používalo nižší kvality než pro domácnosti. Proto také lokomotivy jinak "smrděly" podle toho na jaké úhlí jely. Je pravdou, že u lokomotiv nebyl nikdy používán komínový ventilátor ,tam stačila jízda soupravy a krátké komínové těleso. Osobně by dnes mohlo i u výletních retro vlaků místo klasického uhlí a typického retro dýmu, Používat upravený plynový hořák a v tendru nádrž na plyn.

0 2
možnosti

J85i53ř17í 37O28s44i97n26a

16. 4. 2017 23:43

I s výrobou gramofonových desek. Česko - špička retra, kterénemají ani v Rumunsku.:-(;-D;-D

0 8
možnosti

Možná jste si nevšiml, ale máme kapitalismus. Jediné co je důležité je trh. Je zájem o vinyly? Lisují se vinyly. Mají turisté a rodinky s dětmi zájem o parní vlaky? Jezdí parní vlaky. Jestli se to vám zdá jako retro na rumunský způsob je zcela bezpředmětné.

9 0
možnosti

J81o55s64e71f 62U35l18m63a34n

16. 4. 2017 23:07

Rovněž ve výrobě petrolejových lamp si vedeme velice dobře.

1 4
možnosti