- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
České dráhy - expert na 19. století.
Evropa bledne závistí.
za 200 000kč bych zatápěl i týden předem
Autoveteráni je snad splňují, pane chytráku?
Problem je, ze jinak jsme v te dobe (pary) nejak zamrzli.
Ani ne. Praha-Ostrava se jezdí za polovinu času. Horší je to na vedlejších tratích.
Ale co je nejhorší, že v ČR je hromada všelijakých zabezepčovacích zařízení, každé je jiné a fíra musí umět všecky, ikdyž má papíry jenom na elektriku a ty prvorepublikové mechaniky jsou jen na nezadrátovaném nádraží. Místy jsou ruské zabezpečovačky ... a aktivní "tvořiči" předpisů místo zjednodušení přidávají další "pimprlátka".
Jenom jestli je to něco, čím se máme chlubit...
a proč by ne... jestli jste nečetl jen titulek....
Evropskou i světovou špičkou je Velká Británie, kde jsou stále stovky parních lokomotiv. Velmi silné je stále Německo, především díky silné fanouškovské základně. My jsme počty parních lokomotiv hned za nimi. V tomto ohledu jsme také v evropské špičce.
Kdepak nejkvalitnější černé uhlí.
To by daleko nedojeli.
Uhlí musí mít správnou výhřevnost a délku plamene. Proto se míchá černé s hnědým.
Ano, jak je to u těchto retro vlaků s vyškolením obsluhy Pro obsluhu kotlů od středotlaku byly povinné topičské zkoušky a topičský průkaz. Uhlí stejně jako i v průmyslových kotelnách se používalo nižší kvality než pro domácnosti. Proto také lokomotivy jinak "smrděly" podle toho na jaké úhlí jely. Je pravdou, že u lokomotiv nebyl nikdy používán komínový ventilátor ,tam stačila jízda soupravy a krátké komínové těleso. Osobně by dnes mohlo i u výletních retro vlaků místo klasického uhlí a typického retro dýmu, Používat upravený plynový hořák a v tendru nádrž na plyn.
I s výrobou gramofonových desek. Česko - špička retra, kterénemají ani v Rumunsku.
Možná jste si nevšiml, ale máme kapitalismus. Jediné co je důležité je trh. Je zájem o vinyly? Lisují se vinyly. Mají turisté a rodinky s dětmi zájem o parní vlaky? Jezdí parní vlaky. Jestli se to vám zdá jako retro na rumunský způsob je zcela bezpředmětné.
Rovněž ve výrobě petrolejových lamp si vedeme velice dobře.