- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ČHŽ na Dobroč. Lok.475 1142 byla zapujčena do Činy. Jestli na foto vadi Rebeca Ttak 498 106 je to same drži cs rekord 162 km.
Na Slovensku normál, aj dnes cez ihrisko.
Tak bude nebo nebude jezdit pára na JHMD?
http://jhmd.cz/sluzby/nostalgicke-vlaky
Chtěli jsme tam jet v létě o prázdninách, vím, že s novým vedením mají nějaké potíže, ale že by měli na stránkách jízdní řád, který nebude platit, bez jakéhokoliv upozornění?
Nevím, kde odborník vzal tvrzení, že starší stroje byly stavěny na horší uhlí ? Parní mašiny chtěly vždy dobré uhlí. Do roku 1918 to platilo 100 %. Pak se začalo šetřit na nesprávném místě. Ono topit špatným uhlím byla pro topiče velká dřina. Až po zavedení mechanických přikladačů se mohlo topit horším ulím.
Většina provozních parních lokomotiv je mladší roku 1918. Možná dokonce převažují stroje poválečné.
jini stavi vysokorychlostni trasy, v Cechach se vracime k pare, a jeste to dotujeme
ale jen jako nostalgie.A to je přece fajn, když si mohou staří i mladí připomenout, jak se tady kdysi jezdilo.A děti jsou úplně nadšené..
V nějakém pořadu jsem slyšel, že parní lokomotiva je tak uchvacující proto, protože jako jediný stroj (pro pohyb) má všechny mechanické části zvenčí (míněno nezakryté).
Moc krásně řečeno.
Jako já tu módu chápu.. je to romantika. Koleje z 19. století a na nich parní vlak - to dává smysl.. jen škoda, že nemáme i rychlodráhy a na nich moderní vlaky. Pak by bylo na regionálních tratích víc prostoru i pro podobný historický provoz..
Ještě by to chtělo dobové vagonky a může začít jezdit hezký dobový vlak
Však jich je poměrně dost a několik typů. Lze mít soupravu z 30., 50,. 60., a 80., let bez problémů.