Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jedna sedačka, žádné rádio. Výrobce elektrododávek bez příkras roste

Společnost StreetScooter, která vyrábí elektrické dodávky pro německou poštu, má velké plány. Chce se stát lídrem trhu v zelené logistice, dodávat užitkové vozy na baterky i dalším dopravcům a zvýšit produkci až na sto tisíc vozů ročně. Aby mohla konkurovat zavedeným výrobcům, osekává výbavu na minimum. O nasazení poštovních elektroaut přitom uvažují také tuzemští přepravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L48u83k36á75š 59S13e65d68l53á83č69e93k 1733337717870

Když loni ukázala firma StreetScooter svoji elektrickou dodávku pro německou poštu na veletrhu v Hannoveru, šéf Volkswagenu Matthias Müller prohlásil, že je z ní „otráven až do morku kostí“. Důvod byl prostý: dříve jezdila německá pošta s dodávkami od Volkswagenu, nyní je však nahrazuje elektrododávkami vlastní výroby. „Ptám se sám sebe, proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller.

----------------

Ani se nedivím.;-DVolkswagen nasazuje takové ceny, že si velká firma raději založí vlastní automobilku.;-D

0/0
23.4.2017 14:43

P88a93v66e96l 17B53a69l16a 7187436966183

Každý dobře ví, že auto na baterie má sice ekologický provoz, ale výroba je krajně neekologická, hlavně při výrobě baterií. El. energii vyrábí dnes hlavně spalovací elektrárny, která smogem nahradí onu dodanou el. energii. Řidič je např. omezován na topení v zimně. Je velká energetická náročnost na dobíjení. Pokud se baterie poškodí, tak výměna stojí jak půlku auta. Mluvil jsem s několika lidmi co s tím jezdili, a všichni nadávali. Holt si někdo namastí kapsu a peníze z dotací si pěkně užije.

0/0
22.4.2017 19:53

L95u41k17á34š 44S21e12d34l36á74č64e41k 1393867957580

To je sice pravda, ale baterii má dnes každé auto, alespoň jednu. Samozřejmě baterie by měly mýt elektronickou ochranu. Bez toho to nemá smysl pořizovat.

0/0
23.4.2017 14:49

M19a37r58e93k 91J95a84n16e25č49k45a 1947246303661

"...proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller." Proč? Třeba proto, že by ve výsledku bylo to přibližovadlo výrazně dražší. Nicméně v našich podmínkách nevybavit již nový vůz klimatizací, bude v horkých letních měsících pro zaměstnance dosti vyčerpávající a dnes je to už i ve firemních flotilách standardní výbava. Nicméně všichni asi tuší, proč tam klimatizace není, bo baterky. Naopak vyhřívaná sedačka je v těch elektrododávkách naprostá zbytečnost. Ještě tam nedejte ani topení a zaměstnancům nafasujte na zimní období doplňující výbavu termosky a vaťákové doplňky s beranicí ;-D

0/0
20.4.2017 20:30
Foto

M25a16r57t71i22n 75P45i59š61t30o47r60a 8238398346679

Naprostý nesouhlas.

Klimatizace se v našich podmínkách hodí pár týdnů v roce. Ale vůbec v autě, ze kterého se každou chvílí vystupuje. Topení je to samé.

Naopak vyhřívaná sedačka se po nastoupení do vymrzlého auta hodí každému. Rozdíl oproti klimatizaci a topení je v tom, že stačí pár minut.

0/−1
20.4.2017 21:00

M29a56r21e95k 79J84a13n26e10č55k11a 1187946753171

Je vidět, že netušíte, jak únavné je jezdit celý den a mnohdy ještě ve stresu v rozpálené dodávce. Vyhřívaná sedačka bez topení v autě je dostačující? Inu, jak pro koho, někdo má raději teplo v kabině, než pouze pod zadkem a ruce na volantu mrznou a vše se ve voze krásně zamlžuje. Vyhřívaná sedačka než se vyhřeje kabina vozu je příjemný bonus, ale to je tak vše.

0/0
20.4.2017 23:15

P19e16t17r 48B35á80č25a 8835816735775

Ani zadarmo !!

0/0
20.4.2017 14:36

M96a72r54e44k 71W75o90l80f 3259487134332

Jeste me napadlo - vzhledem k tomu ze je to pro postaky jestli by nemelo smysl dat tomu volant doprava? Predjizdet s tim stejne nikoho nebudou a aspon by vystupovali rovnou na chodnik a ne do silnice.

+5/0
20.4.2017 11:53

J85i39r13k41a 70D66v73o36ř63á85k 4235370533158

Příliš velký nezvyk. Ale doprostřed...?:-)

0/−1
20.4.2017 12:17
Foto

M89a98r85t14i71n 38P32i12š87t39o70r65a 8838348276239

Volant vpravo se hodí i na předjíždění. Vlevo se používá na míjení.

0/0
20.4.2017 21:05

V59l67a16d82i30m18í32r 49F53i27b17i46g23e21r 5594261901654

VW se nemá co čílit, prostě nenabídli co chtěl zákazník a ten si spočítal, že ho vlastní vývoj a výroba vyjde levněji. Cena za kus je vysoká, když se vyrábí po tisících za rok, ale až se rozjede výroba na těch plánovaných 100000ks tak se fixní náklady rozmělní.

Ta cyklotříkolka by se hodila našim pošťakčám, u nás když mají kolo dostanou jen tašky a jsou ověšené jak Vietkong v džungli na Hočiminově stezce. Takhle by se jim tam vešlo vše pohodlně a s elektropohonem by to zvládly rychleji.

+4/0
20.4.2017 11:32

T85o91m94á21š 75M73a10c83e51j72k69a 6151822487197

A Vy si myslíte, že naše Pošta by byla ochotná něco udělat pro své pošťačky? 8-o. Možná jim nakázat více podomního prodeje a na přepážkách možná začít prodávat ještě banány a nafukovací lochnesky.

+9/0
20.4.2017 12:19

M50a35r54e30k 69W83o80l75f 3469597544302

Nemuzu se rozhodnout jestli je to vtipne nebo smutne.

+3/0
20.4.2017 13:26

J84a87n 75M78a54l73ý 1275489354288

Tak to docela přitlačili na cenu, když to původně mělo stát 135 000.

https://www.novinky.cz/auto/400301-nemecka-posta-si-vyrobi-vlastni-auta-elektromobily.html

+4/0
20.4.2017 11:12

M47a90r42t82i46n 65K58a78r48á44s67e37k 9728843158958

No to byly puvodni "reklamne odhadovane" vyrobni naklady.... ne "cena"

+1/0
20.4.2017 12:55

D30a80v14i25d 57P61e31c53a 1245954741936

Pošťák jezdí potichu...

+1/0
20.4.2017 10:51

M25a40r64t10i83n 32B87e62r87a86n 6479245266661

...a zvoní stejně tak :-P

0/0
20.4.2017 12:39

T21o20m61á57š 25M90a73c57e53j46k43a 6191692847697

Až bude elektroaut více než může bezedná státní kasa akceptovat, tak bude po výhodnosti.

+2/0
20.4.2017 10:50

I87g67o49r 89S64v63a17t78o67s 8535498957515

to je ale pekny napad pro "vrcholove manažééééry" Česke posty: co tak koupit treba znacku LIAZ a utopit v projektu "nase česka dodavka pro CP"...2-3 miliardy?

0/0
20.4.2017 10:45

J17i42ř42í 89E97r90b50e21n 1903664796837

Tu elektrododavku mel LIAZ vyvinutou uz v roce 1991 ;-)

0/0
22.4.2017 11:18

J29a66k86u28b 66S73e62k12e92r98a 6296960336615

Je v těch 32 000 Euro započítán i poplatek za zpětný odběr elektroodpadu??!!!!

+1/−1
20.4.2017 9:58

M13i13c40h93a13e74l 94C32h49a20r13v53á20t 9789448583962

Žádné rádio? Tak to budou odbory šílet...:-/

0/0
20.4.2017 9:49

J10a69n 16N44o95v29á60k 8110786867920

A hlavně OSA se nenapakuje na poplatcích.

+7/0
20.4.2017 10:58

J58i18r23k45a 65D46v86o46ř79á96k 4625150883968

O to asi jde hlavně při stlačování ceny.;-)

0/0
20.4.2017 12:16

J27i76ř24í 22E63r82b67e43n 1123284376267

Odbory na poste stoji za starou belu. Vedeni CP uz dvacet let uspesne podporuje rozpichavani kolektivu a oslabovani lidi, vznik vice soupericich organizaci a podobne. Rozdelit lidi a panovat jim. Pak se nedivte, jak ty sluzby vypadaji...

0/0
22.4.2017 11:21

J26a16n 82V78á92c34l87a11v73í41k 3962676861729

Pokud vynechame ekologii baterii a pokud to dava financne smysl, pak se jedna o jedno z rozumných vyuziti elektromobilu při soucasnem stavu techniky a umim si představit, ze budou vetsi města v nejakem delsim casovem horizontu po firmách požadovat pouziti elektromobilu při rozvozu zboží nebo třeba pro taxi sluzby.

+2/0
20.4.2017 9:47

M90a96r77e98k 46W64o27l47f 3789527454872

Skutecne ekologicke auto (tedy takove ktere je energeticky nenarocne jak na vyrobu, tak na provoz) prakticky neexistuje. Nejvetsi nevyhodou elektroaut jsou vysoke vyrobni naklady (zatim), limitovany dojezd a potreba vymeny drahych baterii kazdych X let. Na druhou stranu prime naklady na jeden km, zejmena v mestskem provozu, jsou daleko nizsi. Elektroauta jsou taky o hodne jednodussi - zadna spojka, prevodovka, vyfuk, rozvody, vymeny oleje v motoru atd. I brzdy se diky brzdeni elektromotorem a rekuperaci pouzivaji daleko min, jen se s tim musi clovek naucit trochu jezdit. Co se pouzitych baterii tyce, na ty uz si brousi zuby spousta firem - daji se totiz vyuzit ke skladovani elektriny, coz pomuze vyresit nejvetsi problem obnovitelnych zdroju elektricke energie - jejichz vykon casto zavisi na pocasi a je tudiz promenlivy. Ono totiz baterie ktera ma 40-50% puvodni kapacity je sice v aute uz k nicemu, ale to neznamena ze je nepouzitelna.

+3/0
20.4.2017 9:43

T25o13m35á24š 15L93u17d48v30í80k 1620107144382

Náklady jsou nižší jen kvůli daním jinak by byly vyšší. Kdyby se z benzínu odebrala daň jezdili bychom téměř zadarmo.

+3/−2
20.4.2017 10:19

J26i86r33k84a 78D56v34o89ř91á69k 4645120813728

Jenže odebrat daň z benzínu je naprostý nesmysl. Automobilisté si musí z něčěho platit mj. např. celou dopravní policii.

+1/0
20.4.2017 12:21

J98i77ř36í 39K42o14c19u83r74e58k 6355124595488

Daň z paliv dělá ročně asi 80 miliard Kč. To je nějakých 10 mega na jednoho dopraváka. Plus pokuty.

0/0
20.4.2017 14:31

V52á19c44l77a94v 18J47ů39z24a 6921727886

A elektromobilisté tu dopravní policii nepotřebují? A kdyby ji platili tak vrchovatě, jako benzíňáci a nafťáci, tak ta výhodnost také není taková.

0/0
20.4.2017 14:42

M62a34r21t65i58n 13J22u44r49e51č53k33a 2663984291421

Brzdit motorem se dá i u klasického auta, pokud máte diesel, tak je dost efektivní, brzdění rekuperací u elektromotorů není nejúčinnější. Jinak samozřejmě, elektrické motory jsou jednodušší než spalovací, o tom žádná.

0/0
20.4.2017 10:45

M59a76r95e85k 47W81o34l86f 3169737354682

Ridil jste nekdy elektromobil? Ja jsem uz po dvou dnech jezdeni v Nissanu Leaf brzdy skoro nepouzival, pravda s dieslem zas tak moc zkusenosti nemam, mam radsi benzin a ten v porovnani s rekuperaci teda moc nebrzdi.

0/0
20.4.2017 11:13

M63a42r65t53i50n 83J72u18r98e32č89k25a 2973104651211

Elektromobil jsem neřídil, ve škole jsme se elektromotory učili a praxi pak převáděli na motory v tramvajích, kdy se využívá také rekuperace, mnohem účinější je však brzdění protiproudem.

Diesel mám a pokud dám nohu z plynu, tak ani z hodně prudkého kopce rychlost nahoru nejde a spíše klesá. Benzín je na brzdění zkutečně o ničem. U nákladních diesel aut se pro brzdění motorem ještě používá klapka výfuku, která přiškrtí motor ještě víc a tím dojde ještě k účinnějšímu brzdění.

Asi by to chtělo v praxi porovnat, byl to spíše můj odhad, že rekuperace u auta až tak účinná nebude.

0/0
20.4.2017 13:39

J20i95ř87í 14K27o49c43u95r91e76k 6865384405718

Čistě teoreticky můžete rekuperovat plným výkonem elektromotoru. Tedy brzdit stejěn prudce jako se rozjíždíte.

+1/0
20.4.2017 14:32

O95n48d18ř80e87j 20V66a23r57o45š69č13á74k 9361860797867

Tady je zase chytraku, kteri neustale melou dokola, jak jsou ti Nemci uplne blbi, jak se jim sype energetika, jak neumeji vyrabet, jak i ta nova elektrododavka stoji za kulovy... Zatimco realita je nekde jinde. Zkuste si par mesicu zit v Nemecku. Ne jen zajet do prvniho Lidlu za hranicema. Ten rozdil, mezi Zapadem a Vychodem sice uz neni tak markantni jako pred 30 lety. Ale v hlavach lidi je porad. Proto to taky v Cesku vypada tak, jak to vypada. Dodavku vyvinuli studenti z RWTH, zalozili si firmu, s velkym uspechem ji prodali DP/DHL a cely ten projekt funguje a vyplati se, i kdyby mel vyrabet jen pro DP. A DP si umi moc dobre spocitat, proc to udelala a proc "nespolupracovala" na vyvoji s VW.

+5/−2
20.4.2017 9:38

R46a26d23e76k 20D84o30l50e23ž98a69l 2609733960430

Další věc jsou podstatně nižší peníze za údržbu auta, ono si stačí uvědomit, kolik člověk nasype do oleje a obecně do údržby motoru, kdežto elektromotor nepotřebuje skoro žádnou. A speciálně po městě.

+3/0
20.4.2017 9:52

T76o37m36á51š 16C27h22r54a53s95t47n52ý 2441234741173

Zato potřebuje své pevné místo s přístupem k 380W, takže nic co půjde aplikovat na panelákové sídliště.

+2/−6
20.4.2017 9:56

O19n22d88ř50e22j 26V93a84r62o87š39č74á21k 9951610827487

Tenhle článek je o poštovních dodávkách. Ty se nikde na sídlišti nabíjet nebudou. Navíc StreetScooter se nabíjí z 230V příkonem max. 3,68kVA takže stačí 16A jistič.

+4/−2
20.4.2017 10:05

V35á36c46l10a45v 72K68o33n70í68č79e71k 1429843361475

Prosím tě, co kdybys místo toho naříkání proč něco nejde udělat trochu začal přemýšlet a přišel s nápadem, jak to udělat, aby to šlo?

+1/0
20.4.2017 10:09

T91o60m48á83š 55C31h59r43a50s87t28n87ý 2471424571433

Jednoduše, zkoupil pozemky kde ty parkoviště budou, vybudoval nějakou shity infrastrukturu, následně proloboval plošný zákaz provozu vozidel na fosilní paliva, a řádně zkásnul lidi na prodeji a pronájmu parkovacích míst kde si mohou dobýt auto.

0/0
20.4.2017 10:20

P64ř13e19m86y37s16l 73H48r30o26m50a57d23a 2234296138121

tak to zakupte a udělejte ;-)

0/0
20.4.2017 10:37

J36a29n 45N23o97v91á13k 8750136597560

Podle toho, jak se ti pletou jednotky, lze usuzovat jak se v oboru orientuješ.

+3/0
20.4.2017 11:00
Foto

M54a80r85t38i21n 46P17i38š74t49o19r84a 8868988636389

Až to přijde, nebude problém, aby byl sloupek u každého stání na sídlišti.

0/0
20.4.2017 21:12

J80a12n 29J37e67m25e84l20k23a 1225300

Zdá se, že rozdíl mezi českou a německou poštou je taky značný. Německá investuje. Česká v době eshopů neinvestuje, upadá, plánuje zavírat, prodávat pobočky v menších sídlech.

+6/0
20.4.2017 8:55

B65e21n 15P20a34v55k26a 1937483407221

V SRN žádnou takovou hustou pobočkovou síť jako v ČR pošta nemá. Takže to není úplně dobré srovnání. Kdyby pošta fakt ty achouvákové pobočky zavřela, tak má třeba i na ty elektrododávky. Ale to by si pak babka v Horní Dolní nemohla koupit los a vzít si poštovní půjčku.

+1/0
20.4.2017 8:58

O45n76d15ř89e37j 61V26a43r58o24š43č62á32k 9731830327877

Nemecka posta nema tak hustou sit pobocek, protoze ji nepotrebuje. Zije v Nemecku par let a na pobocce posty jsem byl asi 4x.

+1/0
20.4.2017 9:39

J39a94n 74D24ě98t25á51k 4271694399840

Tak ale zdražování a vysávání státních peněz jim jde skvěle.

0/0
20.4.2017 9:30

M39i69c15h25a97l 68Š66r51o31u76b86e32k 8924786623160

Na dodávku do města dává elektropohon smysl, dopoledne jedzí, přes oběd píchnout do rychlonabíječky a pak další runda, bez smradu hluku a za levno R^

+3/0
20.4.2017 8:51
Foto

P31r57e82m46y50s33l 38K63y52s64e96l46a60k 5635723674329

Relativně za levno a zatím. Navíc vy máte pocit, že náklady za kilowatu elektrické energie jsou levnější než za kilovatu spalovacího motoru? Omyl a pokud v celkovém součtu ano, tak je to jen spotřební daní, která činí téměř polovinu ceny benzínu. Ale nebojte, jakmile začnou jezdit elektromobily ve větším měřítku a elektrárny nebudou stíhat vyrábět energii bude i na elektřinu. A doposud nikdo nevyčíslil výměny baterií jejichž vlastnosti klesají s teplotou a věkem celkem rapidně a předpokládám, že při větším provozu půjdou baterie do kopru během tří let.

+6/−4
20.4.2017 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.