Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedna sedačka, žádné rádio. Výrobce elektrododávek bez příkras roste

Společnost StreetScooter, která vyrábí elektrické dodávky pro německou poštu, má velké plány. Chce se stát lídrem trhu v zelené logistice, dodávat užitkové vozy na baterky i dalším dopravcům a zvýšit produkci až na sto tisíc vozů ročně. Aby mohla konkurovat zavedeným výrobcům, osekává výbavu na minimum. O nasazení poštovních elektroaut přitom uvažují také tuzemští přepravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L94u92k90á21š 62S57e44d52l81á11č65e48k 1173127117550

Když loni ukázala firma StreetScooter svoji elektrickou dodávku pro německou poštu na veletrhu v Hannoveru, šéf Volkswagenu Matthias Müller prohlásil, že je z ní „otráven až do morku kostí“. Důvod byl prostý: dříve jezdila německá pošta s dodávkami od Volkswagenu, nyní je však nahrazuje elektrododávkami vlastní výroby. „Ptám se sám sebe, proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller.

----------------

Ani se nedivím.;-DVolkswagen nasazuje takové ceny, že si velká firma raději založí vlastní automobilku.;-D

0/0
23.4.2017 14:43

P22a71v25e43l 77B60a88l52a 7667206476693

Každý dobře ví, že auto na baterie má sice ekologický provoz, ale výroba je krajně neekologická, hlavně při výrobě baterií. El. energii vyrábí dnes hlavně spalovací elektrárny, která smogem nahradí onu dodanou el. energii. Řidič je např. omezován na topení v zimně. Je velká energetická náročnost na dobíjení. Pokud se baterie poškodí, tak výměna stojí jak půlku auta. Mluvil jsem s několika lidmi co s tím jezdili, a všichni nadávali. Holt si někdo namastí kapsu a peníze z dotací si pěkně užije.

0/0
22.4.2017 19:53

L95u71k92á84š 11S90e83d62l76á34č88e43k 1963237147210

To je sice pravda, ale baterii má dnes každé auto, alespoň jednu. Samozřejmě baterie by měly mýt elektronickou ochranu. Bez toho to nemá smysl pořizovat.

0/0
23.4.2017 14:49

M58a69r48e54k 68J95a30n32e69č12k87a 1377816533511

"...proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller." Proč? Třeba proto, že by ve výsledku bylo to přibližovadlo výrazně dražší. Nicméně v našich podmínkách nevybavit již nový vůz klimatizací, bude v horkých letních měsících pro zaměstnance dosti vyčerpávající a dnes je to už i ve firemních flotilách standardní výbava. Nicméně všichni asi tuší, proč tam klimatizace není, bo baterky. Naopak vyhřívaná sedačka je v těch elektrododávkách naprostá zbytečnost. Ještě tam nedejte ani topení a zaměstnancům nafasujte na zimní období doplňující výbavu termosky a vaťákové doplňky s beranicí ;-D

0/0
20.4.2017 20:30
Foto

M65a85r50t67i80n 19P81i84š40t77o21r21a 8248588206319

Naprostý nesouhlas.

Klimatizace se v našich podmínkách hodí pár týdnů v roce. Ale vůbec v autě, ze kterého se každou chvílí vystupuje. Topení je to samé.

Naopak vyhřívaná sedačka se po nastoupení do vymrzlého auta hodí každému. Rozdíl oproti klimatizaci a topení je v tom, že stačí pár minut.

0/−1
20.4.2017 21:00

M28a89r49e96k 97J24a26n46e35č69k15a 1567286473421

Je vidět, že netušíte, jak únavné je jezdit celý den a mnohdy ještě ve stresu v rozpálené dodávce. Vyhřívaná sedačka bez topení v autě je dostačující? Inu, jak pro koho, někdo má raději teplo v kabině, než pouze pod zadkem a ruce na volantu mrznou a vše se ve voze krásně zamlžuje. Vyhřívaná sedačka než se vyhřeje kabina vozu je příjemný bonus, ale to je tak vše.

0/0
20.4.2017 23:15

P96e90t82r 30B62á86č41a 8295806805575

Ani zadarmo !!

0/0
20.4.2017 14:36

M37a39r20e84k 97W14o79l61f 3899397674362

Jeste me napadlo - vzhledem k tomu ze je to pro postaky jestli by nemelo smysl dat tomu volant doprava? Predjizdet s tim stejne nikoho nebudou a aspon by vystupovali rovnou na chodnik a ne do silnice.

+5/0
20.4.2017 11:53

J14i39r25k44a 20D61v71o48ř86á48k 4935900583368

Příliš velký nezvyk. Ale doprostřed...?:-)

0/−1
20.4.2017 12:17
Foto

M27a90r50t47i41n 22P67i87š38t28o42r55a 8178258276609

Volant vpravo se hodí i na předjíždění. Vlevo se používá na míjení.

0/0
20.4.2017 21:05

V20l37a67d74i48m20í10r 25F91i41b41i85g66e78r 5134911931574

VW se nemá co čílit, prostě nenabídli co chtěl zákazník a ten si spočítal, že ho vlastní vývoj a výroba vyjde levněji. Cena za kus je vysoká, když se vyrábí po tisících za rok, ale až se rozjede výroba na těch plánovaných 100000ks tak se fixní náklady rozmělní.

Ta cyklotříkolka by se hodila našim pošťakčám, u nás když mají kolo dostanou jen tašky a jsou ověšené jak Vietkong v džungli na Hočiminově stezce. Takhle by se jim tam vešlo vše pohodlně a s elektropohonem by to zvládly rychleji.

+4/0
20.4.2017 11:32

T65o47m49á32š 51M38a18c71e82j18k29a 6921112617217

A Vy si myslíte, že naše Pošta by byla ochotná něco udělat pro své pošťačky? 8-o. Možná jim nakázat více podomního prodeje a na přepážkách možná začít prodávat ještě banány a nafukovací lochnesky.

+9/0
20.4.2017 12:19

M29a73r55e79k 57W21o34l58f 3189607744432

Nemuzu se rozhodnout jestli je to vtipne nebo smutne.

+3/0
20.4.2017 13:26

J64a94n 44M70a75l18ý 1675929754318

Tak to docela přitlačili na cenu, když to původně mělo stát 135 000.

https://www.novinky.cz/auto/400301-nemecka-posta-si-vyrobi-vlastni-auta-elektromobily.html

+4/0
20.4.2017 11:12

M12a64r83t66i29n 27K98a62r80á21s67e40k 9858303908678

No to byly puvodni "reklamne odhadovane" vyrobni naklady.... ne "cena"

+1/0
20.4.2017 12:55

D44a48v14i71d 15P67e55c92a 1475954731496

Pošťák jezdí potichu...

+1/0
20.4.2017 10:51

M35a26r78t58i55n 44B17e36r62a58n 6579525476501

...a zvoní stejně tak :-P

0/0
20.4.2017 12:39

T30o87m22á72š 36M98a31c71e45j61k35a 6291372637687

Až bude elektroaut více než může bezedná státní kasa akceptovat, tak bude po výhodnosti.

+2/0
20.4.2017 10:50

I20g26o92r 10S29v13a35t75o60s 8145328717425

to je ale pekny napad pro "vrcholove manažééééry" Česke posty: co tak koupit treba znacku LIAZ a utopit v projektu "nase česka dodavka pro CP"...2-3 miliardy?

0/0
20.4.2017 10:45

J25i96ř97í 83E83r92b93e29n 1933264336377

Tu elektrododavku mel LIAZ vyvinutou uz v roce 1991 ;-)

0/0
22.4.2017 11:18

J86a10k96u50b 93S85e34k89e42r62a 6386540276705

Je v těch 32 000 Euro započítán i poplatek za zpětný odběr elektroodpadu??!!!!

+1/−1
20.4.2017 9:58

M88i25c64h50a40e21l 11C32h87a61r68v40á98t 9439478443812

Žádné rádio? Tak to budou odbory šílet...:-/

0/0
20.4.2017 9:49

J39a92n 13N78o18v48á50k 8700716697430

A hlavně OSA se nenapakuje na poplatcích.

+7/0
20.4.2017 10:58

J87i96r36k18a 67D28v51o63ř18á91k 4925450743278

O to asi jde hlavně při stlačování ceny.;-)

0/0
20.4.2017 12:16

J68i96ř16í 56E51r52b59e49n 1593584456777

Odbory na poste stoji za starou belu. Vedeni CP uz dvacet let uspesne podporuje rozpichavani kolektivu a oslabovani lidi, vznik vice soupericich organizaci a podobne. Rozdelit lidi a panovat jim. Pak se nedivte, jak ty sluzby vypadaji...

0/0
22.4.2017 11:21

J29a28n 53V94á17c52l23a74v23í29k 3432276761909

Pokud vynechame ekologii baterii a pokud to dava financne smysl, pak se jedna o jedno z rozumných vyuziti elektromobilu při soucasnem stavu techniky a umim si představit, ze budou vetsi města v nejakem delsim casovem horizontu po firmách požadovat pouziti elektromobilu při rozvozu zboží nebo třeba pro taxi sluzby.

+2/0
20.4.2017 9:47

M51a54r97e16k 21W34o15l71f 3619967974202

Skutecne ekologicke auto (tedy takove ktere je energeticky nenarocne jak na vyrobu, tak na provoz) prakticky neexistuje. Nejvetsi nevyhodou elektroaut jsou vysoke vyrobni naklady (zatim), limitovany dojezd a potreba vymeny drahych baterii kazdych X let. Na druhou stranu prime naklady na jeden km, zejmena v mestskem provozu, jsou daleko nizsi. Elektroauta jsou taky o hodne jednodussi - zadna spojka, prevodovka, vyfuk, rozvody, vymeny oleje v motoru atd. I brzdy se diky brzdeni elektromotorem a rekuperaci pouzivaji daleko min, jen se s tim musi clovek naucit trochu jezdit. Co se pouzitych baterii tyce, na ty uz si brousi zuby spousta firem - daji se totiz vyuzit ke skladovani elektriny, coz pomuze vyresit nejvetsi problem obnovitelnych zdroju elektricke energie - jejichz vykon casto zavisi na pocasi a je tudiz promenlivy. Ono totiz baterie ktera ma 40-50% puvodni kapacity je sice v aute uz k nicemu, ale to neznamena ze je nepouzitelna.

+3/0
20.4.2017 9:43

T20o83m52á29š 16L89u24d33v44í21k 1930267784262

Náklady jsou nižší jen kvůli daním jinak by byly vyšší. Kdyby se z benzínu odebrala daň jezdili bychom téměř zadarmo.

+3/−2
20.4.2017 10:19

J41i10r90k15a 64D11v52o46ř47á25k 4535860823798

Jenže odebrat daň z benzínu je naprostý nesmysl. Automobilisté si musí z něčěho platit mj. např. celou dopravní policii.

+1/0
20.4.2017 12:21

J31i18ř31í 83K33o98c93u68r33e15k 6205814655968

Daň z paliv dělá ročně asi 80 miliard Kč. To je nějakých 10 mega na jednoho dopraváka. Plus pokuty.

0/0
20.4.2017 14:31

V34á74c81l73a21v 42J98ů16z60a 6541607716

A elektromobilisté tu dopravní policii nepotřebují? A kdyby ji platili tak vrchovatě, jako benzíňáci a nafťáci, tak ta výhodnost také není taková.

0/0
20.4.2017 14:42

M16a65r95t68i48n 83J80u91r48e21č21k10a 2573554211301

Brzdit motorem se dá i u klasického auta, pokud máte diesel, tak je dost efektivní, brzdění rekuperací u elektromotorů není nejúčinnější. Jinak samozřejmě, elektrické motory jsou jednodušší než spalovací, o tom žádná.

0/0
20.4.2017 10:45

M27a34r18e40k 36W69o71l36f 3819547794322

Ridil jste nekdy elektromobil? Ja jsem uz po dvou dnech jezdeni v Nissanu Leaf brzdy skoro nepouzival, pravda s dieslem zas tak moc zkusenosti nemam, mam radsi benzin a ten v porovnani s rekuperaci teda moc nebrzdi.

0/0
20.4.2017 11:13

M35a69r45t25i28n 36J39u54r83e51č22k70a 2703544961761

Elektromobil jsem neřídil, ve škole jsme se elektromotory učili a praxi pak převáděli na motory v tramvajích, kdy se využívá také rekuperace, mnohem účinější je však brzdění protiproudem.

Diesel mám a pokud dám nohu z plynu, tak ani z hodně prudkého kopce rychlost nahoru nejde a spíše klesá. Benzín je na brzdění zkutečně o ničem. U nákladních diesel aut se pro brzdění motorem ještě používá klapka výfuku, která přiškrtí motor ještě víc a tím dojde ještě k účinnějšímu brzdění.

Asi by to chtělo v praxi porovnat, byl to spíše můj odhad, že rekuperace u auta až tak účinná nebude.

0/0
20.4.2017 13:39

J29i70ř52í 92K18o90c75u34r83e88k 6455344215258

Čistě teoreticky můžete rekuperovat plným výkonem elektromotoru. Tedy brzdit stejěn prudce jako se rozjíždíte.

+1/0
20.4.2017 14:32

O46n22d23ř45e76j 30V83a80r54o72š13č97á59k 9561780217637

Tady je zase chytraku, kteri neustale melou dokola, jak jsou ti Nemci uplne blbi, jak se jim sype energetika, jak neumeji vyrabet, jak i ta nova elektrododavka stoji za kulovy... Zatimco realita je nekde jinde. Zkuste si par mesicu zit v Nemecku. Ne jen zajet do prvniho Lidlu za hranicema. Ten rozdil, mezi Zapadem a Vychodem sice uz neni tak markantni jako pred 30 lety. Ale v hlavach lidi je porad. Proto to taky v Cesku vypada tak, jak to vypada. Dodavku vyvinuli studenti z RWTH, zalozili si firmu, s velkym uspechem ji prodali DP/DHL a cely ten projekt funguje a vyplati se, i kdyby mel vyrabet jen pro DP. A DP si umi moc dobre spocitat, proc to udelala a proc "nespolupracovala" na vyvoji s VW.

+5/−2
20.4.2017 9:38

R16a98d28e42k 72D62o14l96e50ž80a98l 2899163210920

Další věc jsou podstatně nižší peníze za údržbu auta, ono si stačí uvědomit, kolik člověk nasype do oleje a obecně do údržby motoru, kdežto elektromotor nepotřebuje skoro žádnou. A speciálně po městě.

+3/0
20.4.2017 9:52

T42o69m16á45š 50C85h73r51a13s26t71n92ý 2461384791223

Zato potřebuje své pevné místo s přístupem k 380W, takže nic co půjde aplikovat na panelákové sídliště.

+2/−6
20.4.2017 9:56

O27n84d69ř12e60j 57V20a48r70o42š45č85á23k 9721860227137

Tenhle článek je o poštovních dodávkách. Ty se nikde na sídlišti nabíjet nebudou. Navíc StreetScooter se nabíjí z 230V příkonem max. 3,68kVA takže stačí 16A jistič.

+4/−2
20.4.2017 10:05

V96á62c18l69a15v 68K59o89n36í34č95e43k 1829913791655

Prosím tě, co kdybys místo toho naříkání proč něco nejde udělat trochu začal přemýšlet a přišel s nápadem, jak to udělat, aby to šlo?

+1/0
20.4.2017 10:09

T20o95m39á57š 10C53h70r37a69s58t36n23ý 2851394981293

Jednoduše, zkoupil pozemky kde ty parkoviště budou, vybudoval nějakou shity infrastrukturu, následně proloboval plošný zákaz provozu vozidel na fosilní paliva, a řádně zkásnul lidi na prodeji a pronájmu parkovacích míst kde si mohou dobýt auto.

0/0
20.4.2017 10:20

P19ř84e75m33y20s61l 37H58r45o16m26a74d28a 2684156318491

tak to zakupte a udělejte ;-)

0/0
20.4.2017 10:37

J55a65n 72N43o50v75á36k 8130806567280

Podle toho, jak se ti pletou jednotky, lze usuzovat jak se v oboru orientuješ.

+3/0
20.4.2017 11:00
Foto

M38a59r70t26i48n 29P19i71š39t52o17r74a 8888238826809

Až to přijde, nebude problém, aby byl sloupek u každého stání na sídlišti.

0/0
20.4.2017 21:12

J84a64n 15J30e12m70e49l52k87a 1335910

Zdá se, že rozdíl mezi českou a německou poštou je taky značný. Německá investuje. Česká v době eshopů neinvestuje, upadá, plánuje zavírat, prodávat pobočky v menších sídlech.

+6/0
20.4.2017 8:55

B16e14n 29P15a81v11k66a 1417953867161

V SRN žádnou takovou hustou pobočkovou síť jako v ČR pošta nemá. Takže to není úplně dobré srovnání. Kdyby pošta fakt ty achouvákové pobočky zavřela, tak má třeba i na ty elektrododávky. Ale to by si pak babka v Horní Dolní nemohla koupit los a vzít si poštovní půjčku.

+1/0
20.4.2017 8:58

O12n87d26ř97e55j 59V42a82r91o58š85č69á16k 9101190177757

Nemecka posta nema tak hustou sit pobocek, protoze ji nepotrebuje. Zije v Nemecku par let a na pobocce posty jsem byl asi 4x.

+1/0
20.4.2017 9:39

J49a36n 77D20ě44t10á14k 4891384849740

Tak ale zdražování a vysávání státních peněz jim jde skvěle.

0/0
20.4.2017 9:30

M78i12c16h79a91l 67Š66r58o69u69b87e57k 8924126633840

Na dodávku do města dává elektropohon smysl, dopoledne jedzí, přes oběd píchnout do rychlonabíječky a pak další runda, bez smradu hluku a za levno R^

+3/0
20.4.2017 8:51
Foto

P15r93e22m39y41s74l 87K31y60s85e12l22a59k 5405323764569

Relativně za levno a zatím. Navíc vy máte pocit, že náklady za kilowatu elektrické energie jsou levnější než za kilovatu spalovacího motoru? Omyl a pokud v celkovém součtu ano, tak je to jen spotřební daní, která činí téměř polovinu ceny benzínu. Ale nebojte, jakmile začnou jezdit elektromobily ve větším měřítku a elektrárny nebudou stíhat vyrábět energii bude i na elektřinu. A doposud nikdo nevyčíslil výměny baterií jejichž vlastnosti klesají s teplotou a věkem celkem rapidně a předpokládám, že při větším provozu půjdou baterie do kopru během tří let.

+6/−4
20.4.2017 8:57







Najdete na iDNES.cz