Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus vyrábí větší „velrybu“, Boeing má další verzi 737

Na světové nebe míří dva nové typy letadel. Americký výrobce minulý týden poprvé vzlétl s novou verzí Boeing 737 MAX 9, evropský Airbus ukázal první snímky z montáže nového nákladního letadla Beluga XL.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i94ř56í 83K69o72c36u33r96e73k 6855184825278

Možná je to hloupý nápad, ale co tak napustit nákladový prostor heliem? Velký je na to dost. Taková poloviční vzducholoď.

0/0
18.4.2017 22:09

K86a35t48e55ř76i37n67a 94V48ý86b48o41r30n41á 6500559379

Pokud byste chtěl někam dopravovat helium, tak by to hloupý nápad nebyl.

+2/−1
19.4.2017 2:41

V58á23c78l18a59v 19K57o90p69t57a 4344523932

to už praktikoval Cimrman s poštovními zásilkami, aby byly lehčí a tím pádem aby platil nižší poštovné....

+2/0
19.4.2017 9:17

P14a11v74e37l 49H68r34u86s51k94a 9492299745240

Airbus vyrábí letadla po celé Evropě a k převozu různých dílů používá speciální letadla, lodě a auta. Nechápu jak se tenhle politický výrobní proces může vyplatit resp. jak dlouho to ještě vydrží.

+1/0
18.4.2017 19:47

L42a23d44i77s19l28a64v 35K97v35a35s27n76i24č12k81a 1323657293205

Ta "celá Evropa" není zas tak velká, ono se jim to nevyplácí ?

0/0
18.4.2017 19:52

J79o16s42e89f 54Š15o18l83t97e45s 8934258410473

Z hlediska výrobních nákladů letounu je jeden let s křídly relativně zanedbatelná záležitost ;) Letadlo zmiňované v článku, Airbus A319Neo, stojí asi 2,5 miliardy korun. Tam se náklady na pár letů asi celkem v pohodě schovají ;)

+1/0
18.4.2017 19:57

J72i14ř31í 35V27o67s86t34ř60á34k 2661458689671

Hlavní otázkou je komfort cestujících. Dnes se vše možné normuje, řeší se často hlouposti. Turistický let do Egypta s naší slavnou leteckou společností považuji za týrání lidí. TS tak sice objednal nová letadla, ale pokud tam narvou množství řad, je to jedno. Ostatnĕ o cestující nejde, nová letadla přinesou ekonomičtější provoz. Z hlediska cestujících žádný pokrok.

+7/−1
18.4.2017 17:59

J40a57n 69P23a42v34e86l 8173362938206

O cestující, respektive jejich peníze, jde vždy v první řadě. Tudíž prostor v letadle je kombinací pohodlnosti a ekonomiky. Ten Váš turistický let do Egypta je prostě jen několikahodinová, co nejlevnější cesta "autobusem". Problém je v tom, že spousta lidí vnímá letadlo jako něco luxusního. Už dávno, dávno není.

+16/0
18.4.2017 18:10

J81o70s20e65f 86R62i23c55h87t84e24r 9446415687853

Turistický let do Egypta je záležitost pro lidi, kteří počítají každou korunu, a pro který je to často jediná dosažitelná přímořská destinace. Kdo má jen o trošku víc, tak se samozřejmě Egyptu obloukem vyhne. A když mají tihle lidi někam přepravit třeba 5-člennou rodinu, tak na ceně sakra záleží. Nebo to lze řešit jako Kramný a kupovat jen jednosměrnou letenku.

+5/−1
18.4.2017 18:33

J78o43s47e73f 58Š95o45l94t50e73s 8574858880473

Berte to tak, že létání letadlem bylo donedávna obrovský luxus, na který měl relativně málokdo. Rozhodně tak nemohly létat rodiny na dovču. Dnes je létání často levnější než jízda po zemi, což se někde asi musí projevit...

+2/0
18.4.2017 19:59

J37i90ř43í 21P68r40a14ž73á77k 9710492521112

Převoz velkých dílů z Toulouse do Hamburku je asi dost nákladný. Boeing asi všechny velké díly vyrábí na jednom místě, nebo ne? Pochopím subdodávky malých dílů od jiných výrobců.

+1/0
18.4.2017 17:44

J36a98n 54B78a36b75i67č74k89a 9713409523457

Když Northrop vyráběl části 747 v Californii, tak pro dopravu byly vyrobeny zvláštní železniční vagony a jízda byla dost komplikovaná, protože na cestě nemoh být žádný tunel.

0/0
18.4.2017 18:42

J33i83ř31í 28P58r71a79ž43á28k 9530192701622

A dělají to tak ještě dnes?

0/0
18.4.2017 19:23

L95a46d36i42s20l74a14v 27K18v28a82s98n66i24č57k94a 1903667593895

Vozit tisíce malých dílů, nebo jeden větší, tak jako tak se všechno odněkud někam dopravuje. Asi.

+1/0
18.4.2017 19:46

J50a80n 42R93a44k 9537943424395

Boeing montuje letadla ze součástek vyrobených po celém světě. Tak jako Airbus má Belugu, Boeing má Dreamlifter, který je zaměřený na svážení částí 787, Dreamlineru. Boeing vyrábí kritické části, jako křídla pro 777X, když to má strategickou výhodu. Ale spoustu součástek vyrobí kde kdo, a levněji.

+3/0
18.4.2017 20:14

J73a12n 17P51r93i65c91h69y72s62t22a68l 8461658683

Boeing vozi cele trupy letadel vlakem. Dokonce se jednou podarilo ten vlak vykolejit a letadla vysypat do reky.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/03/03/article-2572445-1C00E45500000578-295_964x637.jpg

0/0
22.5.2017 16:41







Najdete na iDNES.cz