Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus vyrábí větší „velrybu“, Boeing má další verzi 737

Na světové nebe míří dva nové typy letadel. Americký výrobce minulý týden poprvé vzlétl s novou verzí Boeing 737 MAX 9, evropský Airbus ukázal první snímky z montáže nového nákladního letadla Beluga XL.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i92ř72í 47K65o63c41u46r42e34k 6635484215208

Možná je to hloupý nápad, ale co tak napustit nákladový prostor heliem? Velký je na to dost. Taková poloviční vzducholoď.

0/0
18.4.2017 22:09

K42a38t93e52ř70i80n62a 34V32ý38b97o53r37n28á 6270149659

Pokud byste chtěl někam dopravovat helium, tak by to hloupý nápad nebyl.

+2/−1
19.4.2017 2:41

V53á56c13l22a57v 95K70o77p61t82a 4854383672

to už praktikoval Cimrman s poštovními zásilkami, aby byly lehčí a tím pádem aby platil nižší poštovné....

+2/0
19.4.2017 9:17

P64a70v55e18l 37H65r51u77s64k25a 9762459705440

Airbus vyrábí letadla po celé Evropě a k převozu různých dílů používá speciální letadla, lodě a auta. Nechápu jak se tenhle politický výrobní proces může vyplatit resp. jak dlouho to ještě vydrží.

+1/0
18.4.2017 19:47

L49a22d36i22s29l38a68v 19K90v17a96s84n42i33č73k18a 1963757943645

Ta "celá Evropa" není zas tak velká, ono se jim to nevyplácí ?

0/0
18.4.2017 19:52

J72o36s97e28f 89Š61o62l86t88e40s 8364768850603

Z hlediska výrobních nákladů letounu je jeden let s křídly relativně zanedbatelná záležitost ;) Letadlo zmiňované v článku, Airbus A319Neo, stojí asi 2,5 miliardy korun. Tam se náklady na pár letů asi celkem v pohodě schovají ;)

+1/0
18.4.2017 19:57

J30i65ř35í 70V66o10s98t54ř78á47k 2211518329271

Hlavní otázkou je komfort cestujících. Dnes se vše možné normuje, řeší se často hlouposti. Turistický let do Egypta s naší slavnou leteckou společností považuji za týrání lidí. TS tak sice objednal nová letadla, ale pokud tam narvou množství řad, je to jedno. Ostatnĕ o cestující nejde, nová letadla přinesou ekonomičtější provoz. Z hlediska cestujících žádný pokrok.

+7/−1
18.4.2017 17:59

J13a56n 28P10a49v15e70l 8233232178316

O cestující, respektive jejich peníze, jde vždy v první řadě. Tudíž prostor v letadle je kombinací pohodlnosti a ekonomiky. Ten Váš turistický let do Egypta je prostě jen několikahodinová, co nejlevnější cesta "autobusem". Problém je v tom, že spousta lidí vnímá letadlo jako něco luxusního. Už dávno, dávno není.

+16/0
18.4.2017 18:10

J67o75s80e30f 59R79i30c97h80t12e18r 9816365187943

Turistický let do Egypta je záležitost pro lidi, kteří počítají každou korunu, a pro který je to často jediná dosažitelná přímořská destinace. Kdo má jen o trošku víc, tak se samozřejmě Egyptu obloukem vyhne. A když mají tihle lidi někam přepravit třeba 5-člennou rodinu, tak na ceně sakra záleží. Nebo to lze řešit jako Kramný a kupovat jen jednosměrnou letenku.

+5/−1
18.4.2017 18:33

J65o28s56e59f 17Š47o38l44t83e42s 8224358370793

Berte to tak, že létání letadlem bylo donedávna obrovský luxus, na který měl relativně málokdo. Rozhodně tak nemohly létat rodiny na dovču. Dnes je létání často levnější než jízda po zemi, což se někde asi musí projevit...

+2/0
18.4.2017 19:59

J89i17ř51í 27P48r98a34ž27á34k 9280662891532

Převoz velkých dílů z Toulouse do Hamburku je asi dost nákladný. Boeing asi všechny velké díly vyrábí na jednom místě, nebo ne? Pochopím subdodávky malých dílů od jiných výrobců.

+1/0
18.4.2017 17:44

J51a25n 94B73a90b90i53č49k52a 9653629103827

Když Northrop vyráběl části 747 v Californii, tak pro dopravu byly vyrobeny zvláštní železniční vagony a jízda byla dost komplikovaná, protože na cestě nemoh být žádný tunel.

0/0
18.4.2017 18:42

J38i40ř96í 86P47r54a91ž27á89k 9930652631872

A dělají to tak ještě dnes?

0/0
18.4.2017 19:23

L19a70d47i92s37l92a26v 93K85v29a87s68n31i43č82k40a 1473517883275

Vozit tisíce malých dílů, nebo jeden větší, tak jako tak se všechno odněkud někam dopravuje. Asi.

+1/0
18.4.2017 19:46

J64a69n 92R30a46k 9807223964355

Boeing montuje letadla ze součástek vyrobených po celém světě. Tak jako Airbus má Belugu, Boeing má Dreamlifter, který je zaměřený na svážení částí 787, Dreamlineru. Boeing vyrábí kritické části, jako křídla pro 777X, když to má strategickou výhodu. Ale spoustu součástek vyrobí kde kdo, a levněji.

+3/0
18.4.2017 20:14

J60a30n 39P19r13i81c82h12y58s37t69a83l 8881528213

Boeing vozi cele trupy letadel vlakem. Dokonce se jednou podarilo ten vlak vykolejit a letadla vysypat do reky.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/03/03/article-2572445-1C00E45500000578-295_964x637.jpg

0/0
22.5.2017 16:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.