Diskuse k článku

RegioJet na nákupech. Dopravce pořídí nové lokomotivy z Německa

Soukromý dopravce RegioJet výrazně modernizuje svoji železniční flotilu. Od společnosti Bombardier koupí až 28 nových lokomotiv, od Astry pak další velkoprostorové vozy. Jde zatím o největší transakci letošního roku na českém železničním trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V21l44a13d11i40m60í32r 61S78v43o97b36o96d16a 5570511115499

Něco podobného jsem chtěl napsat, Škodovka se v podstatě vyřadila sama. Škoda.

+1/0
2.5.2017 13:35

L36u12c85i75a39n 19P32a83p64a67z78i94a58n 5254557441315

Škoda, že raději nenakupuje české zboží, třeba české lokomotivy. Co je české, to je hezké.

+1/−1
18.4.2017 23:44

J61i20ř60í 64V53o14s60e92č67e18k 8300119950941

Jen blázen by po anabázi ČD s nákupem 109e podstupoval něco podobného. Koupíš, dodají pozdě a ještě ty platíš pokutu, za to že jsi nechtěl zaplatit nedodané věci.

+4/0
2.5.2017 10:17

J38i98ř83í 44K52o31c35u67r73e90k 6185764675928

A mobil máte Jablotron?

0/0
22.6.2017 21:37

A98l48e49x 20T51o71r36o88k 1896871713583

Ono to není jen o konstrukční rychlosti. Elekronická 162 se rozjede mnohem rychleji jak neohebná 151 se stykačovým ztrátovým řízením a při vzdálenosti rychlíkových stanic sotva 50 km (např. Hranice na Mor. - Ostrava Svinov) to zvládne v pohodě za stejný čas. Navíc ne všude je rychlost 160 km/h.

Když Regiojet 1009 vyjede z Hranic 3 min. po EC Polonii a v Ostravě Svinově pak z Regiojetu tu Polonii ještě vidím, tak 162 asi není až takovou brzdou jak se tady snaží někteří odpůrci Regiojetu naznačit.

Spíše než lokomotiva, tak je brzdou délka vlaku, protože o to více trvá průjezd pomalou jízdou nebo jízdou do odbočky přes výhybku.

+3/0
18.4.2017 15:44

P80e25t45r 51K23o63r62b71e83l 9666587400202

Nejsem odpůrcem RJ, ale 162 s deseti prostě nástupištní hranu uvolňuje dlouho.

0/0
18.4.2017 21:49

J90i10ř35í 52K86o72c45u37r91e10k 6685694805898

Ještě před rokem patřilo k bontonu brečet nad tím, jaká obrovská škoda, že desetivozové vlaky se už nikdy nevrátí. Kdyby byly jinak barevné, ideálně kopřiváky, s přepřahem v ČT na Bobinu.

A najednou začal peršan tahat 450 tun. Ne že by netahal běžně 2000 tun nákladního vlaku přes to samé zhlaví a taky od zastavení. Ale vadí, že těch 450 je žlutých a není to cement v "cibulích".

0/0
22.6.2017 21:29

P54e33t12r 19N93e55c80h72a53n52i37c49k93ý 7223146318250

Rozhodně dobrá zpráva, že už nebude brzdit ostatní. Silná lokomotiva se mu na ty extra dlouhé vlaky bude hodit. Peršingy si může nechat na noční vlaky, kde to je celkem jedno.

+4/0
18.4.2017 12:35

P81e89t78r 40K79o35r63b47e11l 9976227530322

Na vypadnutí 1020 čekají v Pardubicích jeden rychlík, dva osobáky a obvykle min. jeden náklad.

0/0
18.4.2017 21:47

K45a81r53e81l 72Ř27e59h64á49č46e64k 9192370811982

Ono je tento nákup logický. Pronájem lokomotiv Vectron je drahý, lokomotivy 162 jsou pomalé a vlaky regiojet jsou proto nejpomalejší na trati, jak vlaky ČD, tak vlaky Leo express jezdí max 160 km/h, regiojet pouze 140 km/h. Stejně tak je logický nákup dalších vozů, některé vozy, co koupil Jančura od ÖBB už jsou také ve špatném technickém stavu a potřebují buď pořádnou opravu nebo nahradit.

+16/0
18.4.2017 11:25

P58e32t51r 24K87o77r53b87e90l 9216237520752

Je to tak. RJ hlavně ve špičkách brzdí provoz i ostatních vlaků takže tento nákup prospěje všem.

+7/0
18.4.2017 11:49

J55i56ř53í 81S59e98d30l91á66č49e40k 9416146641269

Nevypadají moc aerodynamicky.

0/0
18.4.2017 11:24
Foto

T50o41m75a70s 97A80p47l 4526756703380

ta vizualizace musela dát spousty práce :)

+9/0
18.4.2017 11:21
Foto

M44i66c38h64a89l 60S13m17í87t92k88a 8204374763816

Asi taky low cost. ;-D

+1/0
18.4.2017 12:59

M78i65l64a11n 82I55l73l87e70k 6503786477810

Ony uvažované VRT se mají začít stavět cca v r.2030, do té doby je klidně může Regiojet upotřebit. A i poté budou na regionální dopravu "stačit" takovéto lokomotivy. Z Blanska do Adamova nikdy nebude jezdit "TGV".

+4/0
18.4.2017 11:19

J76a74n 18H10r16u87z70a 8844358389847

V roce 2030 se bude řešit 386. odvolání hnutí Duha proti územnímu rozhodnutí.;-D

+21/−1
18.4.2017 11:21

R49a80d10e56k 38J56a52n64a43t31a 9975676864202

Na osobáku z Blanska do Adamova má především jezdit lehká elektrická jednotka, nikoliv těžká lokomotiva s vagóny.

+1/0
18.4.2017 16:06

J69i54ř87í 92K49o92c49u80r65e35k 6215274805198

To sice ano, ale v relaci Brno-Hradubice/Pardec VRT asi nebude. A stejně se na VRT uvažuje s low-cost "vymetákem", který by jezdil 160 až 200 max, jelikož "vymeták" stavějící co 20 km víc nepotřebuje.

0/0
22.6.2017 21:32

M30i88c21h92a40l 36P25a43s74t73o41r42e92k 5363821480556

Aha takže v době kdy se konečně uvažuje o zvýšení rychlosti na železnici v ČR tak si Jančura nakoupí lokomotivy na 160km/h. Zase na tom budou lépe ČD s 109E která může jet 200km/h.. Logiku RJ vážně nechápu.

+4/−11
18.4.2017 11:14

J76a49n 23Č95e27k25a96l 7429875904104

Já ji naopak chápu. Peršingy kupoval ve chvíli, kdy\ nic jiného k dostání nebylo, a 140 místo 160 bylo nutné zlo.

A o zvýšení rychlosti nad 160 se tu mluví už léta, a vždy z toho byla jen další studie pro SUDOP, takže to tak horké nebude...

+15/0
18.4.2017 11:16

J98a44n 30J26e38m70e54l22k41a 1855740

Proč. Kolem 2020 by snad Slováci měli upgradovat Bratislava Kůty na 200.

+1/0
18.4.2017 12:04

M56a82t53ě21j 22K28o18n60v55a54l82i86n65a 8509405953

A v roce 2030 se bude po českých železnicích jezdit 300, tak nevím jestli neměli počkat a pak koupit pořádné mašiny....

0/0
22.6.2017 12:28

J33i70ř95í 94K96o48c34u43r75e39k 6205254635648

Hmm, která lokomotiva na trhu má konstrukční rychlost 300 km/h? Beru i lokomotivy na hlavičkové křídovém papíře a nejen z EU.

0/0
22.6.2017 21:33

V37á35c23l89a74v 66P23a73v13e83l23e79k 1390536546614

Vy věříte tomu, že se na našich kolejích pojede 200 km/h dříve, než tyto lokomotivy skončí ve šrotu? 8-o

+23/−1
18.4.2017 11:16

O43n60d87ř40e58j 87Z70d88e78r58a44d28i77č46k88a 6964445903888

Než budou český železnice, alespoň ty páteřní tratě, přizpůsobený na 200km/h, bude tahle lokomotiva výběhovej typ, takže v pohodě.

+11/0
18.4.2017 11:17

J54a61n 52H60r65u38z20a 8964928219837

Na rozdíl od novinářů a našich poslanců je Jančura realista. A nakonec jsou to jeho peníze co investuje a tedy jeho věc.

+14/0
18.4.2017 11:20
Foto

L67u93k88á31š 76N76o64v75o34t77n47ý 6516107958188

S ohledem na stav plánování u nás, tak těmhle lokomotivám dvakrát dojde životnost než na tratích v ČR se bude dát jezdit víc než na 160 km/h.

+6/−1
18.4.2017 11:37
Foto

L77u54k35á47š 33N81o94v61o64t16n81ý 6186367748308

A to ani nemluvím o tom, že s touhle lokomotivou může zajíždět bez problémů do sousedních zemí, což u 109e jaksi (ještě pořád) neplatí.

+11/0
18.4.2017 11:38

J76i73ř95í 67H73o75v34o87r25k21a 8307796242645

Je to jen důkaz, že Škodivka z Plzně nenabízí plnohodnotný výrobek pro bezproblémové ježdění po Evropě

+10/−3
18.4.2017 11:06

K76a23r10e59l 69N30e41d52o67p72i60l 7858986369654

A to je obrovska škoda.

+7/0
18.4.2017 11:09

J70i93ř56í 48K59o56c69u77r14e37k 6435124305468

Škoda, že to Škoda tak zmastila. Je škoda, když si Škoda dělá škodu do vlastního hnízda.

0/0
22.6.2017 21:37

Z32d21e61n25ě46k 10K38o67v17á76ř 9158989459315

On se potenciální zákazník Škody Plzeň může i trochu bát 5 leté prodlevy v dodávkách lokomotiv a následného placení miliarového penále dodavateli. ;-D

+22/0
18.4.2017 11:19



Najdete na iDNES.cz