Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet na nákupech. Dopravce pořídí nové lokomotivy z Německa

Soukromý dopravce RegioJet výrazně modernizuje svoji železniční flotilu. Od společnosti Bombardier koupí až 28 nových lokomotiv, od Astry pak další velkoprostorové vozy. Jde zatím o největší transakci letošního roku na českém železničním trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V24l28a85d49i57m36í14r 33S45v69o13b45o25d78a 5360821945419

Něco podobného jsem chtěl napsat, Škodovka se v podstatě vyřadila sama. Škoda.

+1/0
2.5.2017 13:35

L48u56c31i52a80n 48P89a81p55a95z76i49a80n 5984857271935

Škoda, že raději nenakupuje české zboží, třeba české lokomotivy. Co je české, to je hezké.

+1/−1
18.4.2017 23:44

J30i23ř58í 91V61o61s80e86č20e93k 8330409370661

Jen blázen by po anabázi ČD s nákupem 109e podstupoval něco podobného. Koupíš, dodají pozdě a ještě ty platíš pokutu, za to že jsi nechtěl zaplatit nedodané věci.

+4/0
2.5.2017 10:17

J19i42ř78í 19K74o39c71u46r46e58k 6755794185558

A mobil máte Jablotron?

0/0
22.6.2017 21:37

A94l87e13x 59T97o83r16o69k 1456481853933

Ono to není jen o konstrukční rychlosti. Elekronická 162 se rozjede mnohem rychleji jak neohebná 151 se stykačovým ztrátovým řízením a při vzdálenosti rychlíkových stanic sotva 50 km (např. Hranice na Mor. - Ostrava Svinov) to zvládne v pohodě za stejný čas. Navíc ne všude je rychlost 160 km/h.

Když Regiojet 1009 vyjede z Hranic 3 min. po EC Polonii a v Ostravě Svinově pak z Regiojetu tu Polonii ještě vidím, tak 162 asi není až takovou brzdou jak se tady snaží někteří odpůrci Regiojetu naznačit.

Spíše než lokomotiva, tak je brzdou délka vlaku, protože o to více trvá průjezd pomalou jízdou nebo jízdou do odbočky přes výhybku.

+3/0
18.4.2017 15:44

P50e64t70r 54K66o51r27b38e67l 9176127880212

Nejsem odpůrcem RJ, ale 162 s deseti prostě nástupištní hranu uvolňuje dlouho.

0/0
18.4.2017 21:49

J87i32ř82í 75K10o26c81u53r34e91k 6315904725418

Ještě před rokem patřilo k bontonu brečet nad tím, jaká obrovská škoda, že desetivozové vlaky se už nikdy nevrátí. Kdyby byly jinak barevné, ideálně kopřiváky, s přepřahem v ČT na Bobinu.

A najednou začal peršan tahat 450 tun. Ne že by netahal běžně 2000 tun nákladního vlaku přes to samé zhlaví a taky od zastavení. Ale vadí, že těch 450 je žlutých a není to cement v "cibulích".

0/0
22.6.2017 21:29

P52e59t49r 96N39e32c79h88a17n75i91c90k33ý 7623786878870

Rozhodně dobrá zpráva, že už nebude brzdit ostatní. Silná lokomotiva se mu na ty extra dlouhé vlaky bude hodit. Peršingy si může nechat na noční vlaky, kde to je celkem jedno.

+4/0
18.4.2017 12:35

P85e23t47r 19K61o32r92b45e31l 9146507250712

Na vypadnutí 1020 čekají v Pardubicích jeden rychlík, dva osobáky a obvykle min. jeden náklad.

0/0
18.4.2017 21:47

K48a63r93e19l 73Ř78e27h20á71č66e41k 9972250171832

Ono je tento nákup logický. Pronájem lokomotiv Vectron je drahý, lokomotivy 162 jsou pomalé a vlaky regiojet jsou proto nejpomalejší na trati, jak vlaky ČD, tak vlaky Leo express jezdí max 160 km/h, regiojet pouze 140 km/h. Stejně tak je logický nákup dalších vozů, některé vozy, co koupil Jančura od ÖBB už jsou také ve špatném technickém stavu a potřebují buď pořádnou opravu nebo nahradit.

+16/0
18.4.2017 11:25

P18e91t29r 74K46o13r45b76e34l 9326907370552

Je to tak. RJ hlavně ve špičkách brzdí provoz i ostatních vlaků takže tento nákup prospěje všem.

+7/0
18.4.2017 11:49

J61i18ř27í 38S72e44d37l38á96č24e87k 9106696761249

Nevypadají moc aerodynamicky.

0/0
18.4.2017 11:24

T16o20m46a25s 19A36p38l 4846756783680

ta vizualizace musela dát spousty práce :)

+9/0
18.4.2017 11:21
Foto

M13i86c68h86a82l 51S70m58í63t48k12a 8354804783546

Asi taky low cost. ;-D

+1/0
18.4.2017 12:59

M21i76l40a74n 75I35l30l29e28k 6213536217460

Ony uvažované VRT se mají začít stavět cca v r.2030, do té doby je klidně může Regiojet upotřebit. A i poté budou na regionální dopravu "stačit" takovéto lokomotivy. Z Blanska do Adamova nikdy nebude jezdit "TGV".

+4/0
18.4.2017 11:19

J34a78n 41H62r93u75z34a 8514378379147

V roce 2030 se bude řešit 386. odvolání hnutí Duha proti územnímu rozhodnutí.;-D

+21/−1
18.4.2017 11:21

R58a97d28e59k 17J14a84n65a45t63a 9245616544112

Na osobáku z Blanska do Adamova má především jezdit lehká elektrická jednotka, nikoliv těžká lokomotiva s vagóny.

+1/0
18.4.2017 16:06

J12i42ř81í 66K50o74c38u39r34e33k 6835164495408

To sice ano, ale v relaci Brno-Hradubice/Pardec VRT asi nebude. A stejně se na VRT uvažuje s low-cost "vymetákem", který by jezdil 160 až 200 max, jelikož "vymeták" stavějící co 20 km víc nepotřebuje.

0/0
22.6.2017 21:32

M14i54c13h82a49l 36P26a76s17t69o22r23e35k 5873741810206

Aha takže v době kdy se konečně uvažuje o zvýšení rychlosti na železnici v ČR tak si Jančura nakoupí lokomotivy na 160km/h. Zase na tom budou lépe ČD s 109E která může jet 200km/h.. Logiku RJ vážně nechápu.

+4/−11
18.4.2017 11:14

J27a86n 60Č91e43k52a84l 7869625754284

Já ji naopak chápu. Peršingy kupoval ve chvíli, kdy\ nic jiného k dostání nebylo, a 140 místo 160 bylo nutné zlo.

A o zvýšení rychlosti nad 160 se tu mluví už léta, a vždy z toho byla jen další studie pro SUDOP, takže to tak horké nebude...

+15/0
18.4.2017 11:16

J73a94n 75J10e63m54e60l90k60a 1405210

Proč. Kolem 2020 by snad Slováci měli upgradovat Bratislava Kůty na 200.

+1/0
18.4.2017 12:04

M27a84t34ě34j 21K53o36n49v49a63l51i22n66a 8289875483

A v roce 2030 se bude po českých železnicích jezdit 300, tak nevím jestli neměli počkat a pak koupit pořádné mašiny....

0/0
22.6.2017 12:28

J70i12ř27í 95K86o60c96u13r21e93k 6215594795378

Hmm, která lokomotiva na trhu má konstrukční rychlost 300 km/h? Beru i lokomotivy na hlavičkové křídovém papíře a nejen z EU.

0/0
22.6.2017 21:33

V83á30c79l15a68v 75P66a18v41e40l60e22k 1350636316814

Vy věříte tomu, že se na našich kolejích pojede 200 km/h dříve, než tyto lokomotivy skončí ve šrotu? 8-o

+23/−1
18.4.2017 11:16

O18n80d74ř16e88j 88Z43d44e34r66a86d31i22č26k42a 6754685223798

Než budou český železnice, alespoň ty páteřní tratě, přizpůsobený na 200km/h, bude tahle lokomotiva výběhovej typ, takže v pohodě.

+11/0
18.4.2017 11:17

J31a42n 61H58r22u81z62a 8704868459737

Na rozdíl od novinářů a našich poslanců je Jančura realista. A nakonec jsou to jeho peníze co investuje a tedy jeho věc.

+14/0
18.4.2017 11:20
Foto

L34u42k80á39š 85N39o83v73o47t93n86ý 6456797128878

S ohledem na stav plánování u nás, tak těmhle lokomotivám dvakrát dojde životnost než na tratích v ČR se bude dát jezdit víc než na 160 km/h.

+6/−1
18.4.2017 11:37
Foto

L44u94k24á97š 83N53o22v83o10t49n55ý 6316627338358

A to ani nemluvím o tom, že s touhle lokomotivou může zajíždět bez problémů do sousedních zemí, což u 109e jaksi (ještě pořád) neplatí.

+11/0
18.4.2017 11:38

J28i55ř97í 60H42o54v50o82r39k12a 8917936732845

Je to jen důkaz, že Škodivka z Plzně nenabízí plnohodnotný výrobek pro bezproblémové ježdění po Evropě

+10/−3
18.4.2017 11:06

K43a96r80e56l 34N46e67d55o87p60i30l 7228576799894

A to je obrovska škoda.

+7/0
18.4.2017 11:09

J39i17ř31í 50K22o75c40u46r29e68k 6435924215848

Škoda, že to Škoda tak zmastila. Je škoda, když si Škoda dělá škodu do vlastního hnízda.

0/0
22.6.2017 21:37

Z95d90e58n48ě98k 65K52o74v74á38ř 9858679729675

On se potenciální zákazník Škody Plzeň může i trochu bát 5 leté prodlevy v dodávkách lokomotiv a následného placení miliarového penále dodavateli. ;-D

+22/0
18.4.2017 11:19







Najdete na iDNES.cz