Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet na nákupech. Dopravce pořídí nové lokomotivy z Německa

Soukromý dopravce RegioJet výrazně modernizuje svoji železniční flotilu. Od společnosti Bombardier koupí až 28 nových lokomotiv, od Astry pak další velkoprostorové vozy. Jde zatím o největší transakci letošního roku na českém železničním trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V10l27a35d56i10m25í69r 55S57v76o15b90o70d79a 5700201175359

Něco podobného jsem chtěl napsat, Škodovka se v podstatě vyřadila sama. Škoda.

+1/0
2.5.2017 13:35

L70u87c24i45a84n 15P60a63p43a61z43i41a50n 5884907581345

Škoda, že raději nenakupuje české zboží, třeba české lokomotivy. Co je české, to je hezké.

+1/−1
18.4.2017 23:44

J72i69ř48í 73V92o33s72e30č74e14k 8710249750921

Jen blázen by po anabázi ČD s nákupem 109e podstupoval něco podobného. Koupíš, dodají pozdě a ještě ty platíš pokutu, za to že jsi nechtěl zaplatit nedodané věci.

+4/0
2.5.2017 10:17

J90i83ř45í 60K96o45c64u42r30e94k 6455814185218

A mobil máte Jablotron?

0/0
22.6.2017 21:37

A26l35e25x 10T21o55r96o50k 1686601763643

Ono to není jen o konstrukční rychlosti. Elekronická 162 se rozjede mnohem rychleji jak neohebná 151 se stykačovým ztrátovým řízením a při vzdálenosti rychlíkových stanic sotva 50 km (např. Hranice na Mor. - Ostrava Svinov) to zvládne v pohodě za stejný čas. Navíc ne všude je rychlost 160 km/h.

Když Regiojet 1009 vyjede z Hranic 3 min. po EC Polonii a v Ostravě Svinově pak z Regiojetu tu Polonii ještě vidím, tak 162 asi není až takovou brzdou jak se tady snaží někteří odpůrci Regiojetu naznačit.

Spíše než lokomotiva, tak je brzdou délka vlaku, protože o to více trvá průjezd pomalou jízdou nebo jízdou do odbočky přes výhybku.

+3/0
18.4.2017 15:44

P50e25t19r 10K88o49r67b67e52l 9566147370922

Nejsem odpůrcem RJ, ale 162 s deseti prostě nástupištní hranu uvolňuje dlouho.

0/0
18.4.2017 21:49

J23i69ř40í 49K52o38c21u25r61e14k 6485874715128

Ještě před rokem patřilo k bontonu brečet nad tím, jaká obrovská škoda, že desetivozové vlaky se už nikdy nevrátí. Kdyby byly jinak barevné, ideálně kopřiváky, s přepřahem v ČT na Bobinu.

A najednou začal peršan tahat 450 tun. Ne že by netahal běžně 2000 tun nákladního vlaku přes to samé zhlaví a taky od zastavení. Ale vadí, že těch 450 je žlutých a není to cement v "cibulích".

0/0
22.6.2017 21:29

P30e95t50r 25N84e82c42h94a48n32i29c16k94ý 7233496688680

Rozhodně dobrá zpráva, že už nebude brzdit ostatní. Silná lokomotiva se mu na ty extra dlouhé vlaky bude hodit. Peršingy si může nechat na noční vlaky, kde to je celkem jedno.

+4/0
18.4.2017 12:35

P31e87t16r 97K85o65r11b25e31l 9646487880212

Na vypadnutí 1020 čekají v Pardubicích jeden rychlík, dva osobáky a obvykle min. jeden náklad.

0/0
18.4.2017 21:47

K70a21r26e46l 47Ř71e11h41á29č53e59k 9272300181292

Ono je tento nákup logický. Pronájem lokomotiv Vectron je drahý, lokomotivy 162 jsou pomalé a vlaky regiojet jsou proto nejpomalejší na trati, jak vlaky ČD, tak vlaky Leo express jezdí max 160 km/h, regiojet pouze 140 km/h. Stejně tak je logický nákup dalších vozů, některé vozy, co koupil Jančura od ÖBB už jsou také ve špatném technickém stavu a potřebují buď pořádnou opravu nebo nahradit.

+16/0
18.4.2017 11:25

P46e42t96r 74K92o44r27b10e64l 9146437390492

Je to tak. RJ hlavně ve špičkách brzdí provoz i ostatních vlaků takže tento nákup prospěje všem.

+7/0
18.4.2017 11:49

J98i63ř27í 92S16e37d60l17á88č58e75k 9776666371119

Nevypadají moc aerodynamicky.

0/0
18.4.2017 11:24

T43o55m79a64s 57A80p78l 4876666733940

ta vizualizace musela dát spousty práce :)

+9/0
18.4.2017 11:21
Foto

M75i53c21h60a42l 13S41m61í41t64k36a 8654214913566

Asi taky low cost. ;-D

+1/0
18.4.2017 12:59

M21i56l83a31n 96I35l17l25e66k 6183336777810

Ony uvažované VRT se mají začít stavět cca v r.2030, do té doby je klidně může Regiojet upotřebit. A i poté budou na regionální dopravu "stačit" takovéto lokomotivy. Z Blanska do Adamova nikdy nebude jezdit "TGV".

+4/0
18.4.2017 11:19

J67a30n 74H59r29u20z61a 8174958379267

V roce 2030 se bude řešit 386. odvolání hnutí Duha proti územnímu rozhodnutí.;-D

+21/−1
18.4.2017 11:21

R71a45d15e94k 46J17a89n68a72t11a 9695326144452

Na osobáku z Blanska do Adamova má především jezdit lehká elektrická jednotka, nikoliv těžká lokomotiva s vagóny.

+1/0
18.4.2017 16:06

J75i68ř68í 37K54o52c18u34r59e92k 6215894755468

To sice ano, ale v relaci Brno-Hradubice/Pardec VRT asi nebude. A stejně se na VRT uvažuje s low-cost "vymetákem", který by jezdil 160 až 200 max, jelikož "vymeták" stavějící co 20 km víc nepotřebuje.

0/0
22.6.2017 21:32

M11i40c48h25a28l 66P58a60s30t21o78r59e28k 4644150798968

Aha takže v době kdy se konečně uvažuje o zvýšení rychlosti na železnici v ČR tak si Jančura nakoupí lokomotivy na 160km/h. Zase na tom budou lépe ČD s 109E která může jet 200km/h.. Logiku RJ vážně nechápu.

+4/−11
18.4.2017 11:14

J97a70n 24Č53e50k91a78l 7519845174474

Já ji naopak chápu. Peršingy kupoval ve chvíli, kdy\ nic jiného k dostání nebylo, a 140 místo 160 bylo nutné zlo.

A o zvýšení rychlosti nad 160 se tu mluví už léta, a vždy z toho byla jen další studie pro SUDOP, takže to tak horké nebude...

+15/0
18.4.2017 11:16

J85a21n 83J56e40m52e66l41k61a 1545130

Proč. Kolem 2020 by snad Slováci měli upgradovat Bratislava Kůty na 200.

+1/0
18.4.2017 12:04

M46a85t25ě48j 57K58o94n33v53a28l78i94n23a 8299605923

A v roce 2030 se bude po českých železnicích jezdit 300, tak nevím jestli neměli počkat a pak koupit pořádné mašiny....

0/0
22.6.2017 12:28

J60i47ř68í 72K42o58c21u74r19e36k 6315284745968

Hmm, která lokomotiva na trhu má konstrukční rychlost 300 km/h? Beru i lokomotivy na hlavičkové křídovém papíře a nejen z EU.

0/0
22.6.2017 21:33

V73á28c52l93a33v 37P38a12v44e30l55e61k 1630286166254

Vy věříte tomu, že se na našich kolejích pojede 200 km/h dříve, než tyto lokomotivy skončí ve šrotu? 8-o

+23/−1
18.4.2017 11:16

O70n37d78ř59e15j 92Z91d80e69r87a74d49i38č30k36a 6754575553548

Než budou český železnice, alespoň ty páteřní tratě, přizpůsobený na 200km/h, bude tahle lokomotiva výběhovej typ, takže v pohodě.

+11/0
18.4.2017 11:17

J60a52n 28H94r33u64z58a 8134488269807

Na rozdíl od novinářů a našich poslanců je Jančura realista. A nakonec jsou to jeho peníze co investuje a tedy jeho věc.

+14/0
18.4.2017 11:20
Foto

L94u91k68á93š 65N93o48v24o91t79n36ý 6716337458618

S ohledem na stav plánování u nás, tak těmhle lokomotivám dvakrát dojde životnost než na tratích v ČR se bude dát jezdit víc než na 160 km/h.

+6/−1
18.4.2017 11:37
Foto

L87u72k24á93š 79N13o18v72o55t71n51ý 6416557948568

A to ani nemluvím o tom, že s touhle lokomotivou může zajíždět bez problémů do sousedních zemí, což u 109e jaksi (ještě pořád) neplatí.

+11/0
18.4.2017 11:38

J89i53ř63í 88H91o81v80o44r63k41a 8377426632745

Je to jen důkaz, že Škodivka z Plzně nenabízí plnohodnotný výrobek pro bezproblémové ježdění po Evropě

+10/−3
18.4.2017 11:06

K33a80r93e59l 70N75e85d88o54p46i77l 7858296229314

A to je obrovska škoda.

+7/0
18.4.2017 11:09

J23i62ř91í 29K44o89c81u17r44e52k 6795174385598

Škoda, že to Škoda tak zmastila. Je škoda, když si Škoda dělá škodu do vlastního hnízda.

0/0
22.6.2017 21:37

Z61d51e69n54ě97k 31K90o57v80á83ř 9298709119985

On se potenciální zákazník Škody Plzeň může i trochu bát 5 leté prodlevy v dodávkách lokomotiv a následného placení miliarového penále dodavateli. ;-D

+22/0
18.4.2017 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.