Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z tuzemských silnic mizejí české kamiony, vytlačují je cizí dopravci

Pokud se vám zdá, že na českých silnicích a dálnicích vidíte čím dál více zahraničních kamionů, není to jen pocit. Zboží po tuzemských silnicích vozí čím dál častěji zahraniční kamiony. Tuzemští dopravci naopak ztrácejí. A i kvůli nedostatku lidí přicházejí o zakázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a83r25t52i28n 65Z63v24o19n40i76č76e58k 4928397822241

Než by český dopravce přidal 20% na mzdách, tak radši bude odmítat zakázky (čest výjimkám). Dejte mi 30 tis hrubého + plné diety a jdu jezdit, všechny potřebné dokumenty mám. Do té doby mě ale ani nehne :)

+1/0
21.4.2017 10:59

J94i77n59d15ř16i32c18h 21Š87k61o38p45e72k 4285251310635

a samozřejmě jezdit se soupravou v OK stavu a dodržování přestávek.

0/0
21.4.2017 11:01

J62i93ř35í 65P37l58a61v21s49k52ý 9900636741309

dokud bude bulhar jezdit za polovinu te vasi castky, tak dopravce bud zamestna toho bulhara, nebo primo firma objedna bulharskeho dopravce. tomu zbozi je jedno, jestli ho veze nemec, cech, nebo treba rumun ...

+1/0
21.4.2017 12:32

P19a37v43e57l 95K51u21n83c 9602179408408

Západovýchod (např. my) a východovýchod (např. Litva). Naše firmy se snaží jezdit třeba ve Francii a brečí kvůli tamnímu zákonu o minimální mzdě, Rumunům se vyplatí jezdit u nás. Akorát Poláci jezdí všude, i po uzavřených železničních přejezdech.

+2/0
21.4.2017 10:51

J14i35n77d45ř22i60c54h 94Š40k45o56p58e67k 4295961930665

no to je ale překvapení, že jim lidi za 15000 měsíčně nervou ruce

+2/0
21.4.2017 10:40

L78u26c56i23a41n 29P18a39p69a29z79i51a77n 5424287341955

Je vidět, že naše firmy špatně platí za tuto náročnou práci.

+3/0
21.4.2017 10:17

J36a43k13u40b 39N19o78v88á72k 9792844894761

Těch Poláků a Lotysu tu jezdí daleko více, protože právě nejezdí tolik po dálnicích a ve finále mají nižší ceny. Data z mytnych bran nelze brát jako odpovídající vzorek. Kdo nevěří, ať si chvilku postoji u silnice 11 v okolí Chlumce

+6/0
21.4.2017 9:50

L27u27b80o89š 83H27o71l15í69k 5167510412740

Já se z těch titulků zblázním: " ...mizejí české kamiony...", v dalším odstavci graf, kde je meziroční nárůst průjezdů mýtnými branami více jak o 3 miliony pro české dopravce (byť nárůst cizích dopravců je celkově větší)...

0/0
21.4.2017 9:23

T52a62d13e38á33š 70B74a69r60t63e48c86z47e43k 7512551378538

Hlavní důvod je že mají cca o 2 kč nižší spotřební dan a o 15% nižší odvody ze mzdy

0/0
21.4.2017 9:22

M79i52c35h34a60e60l37a 50L78h81o30t72s95k87á 2979436368367

Mizeji? Lepe "mizí".

+1/0
21.4.2017 9:21

J68i51r61i 28R11u83s65n62o42k 4135462837303

Mizeji je spravne. Mizi je jen zparchantely tvar, ktery to nakonec dotahl az do uznani za spisovny vyraz.

+4/0
21.4.2017 9:43

J58a42r62o71s88l49a27v 12J52e10l81í91n92e48k 2867665593887

Ani se nedivím že tato práce již není tak atraktivní sám jsem tuto práci dělal od roku 1992 do 2012 a musím přiznat že mě ta práce ani nechybí být neustále pryč a přitom vám Český zaměstnavatel dá plat který je opravdu směšný a to píši o platu né o dietách ty se do ničeho nezapočítávají.Tak holt ať si to za ty peníze čeští dopravci dělají samy nebo tu budou jezdit cizí kamiony mě jako spotřebitely je úplně fuk jestli ty potraviny mě přiveze dopravce z Polska nebo z Turecka tak to prostě je.

0/0
21.4.2017 8:37
Foto

B13o16r24e86k 84N91e60c50k50a67ř 3962271347

R^

0/0
21.4.2017 8:41

J14a94n 61Š70m40í43d26a 7185938189342

Začněme si konečně v naší zaslepenostipo „in time“ termínech uvědomovat, že vykazovaný fatální nepoměr mezi objemempřepraveného zboží kamiony v neprospěch železnice je alarmující a v konečnémdůsledku na tuto skutečnost doplácíme již nyní postupnou devastací prostředí vekterém žijeme. Vysoký a stále dál narůstající počet nebezpečných 40tunových kolosů s unavenýmiřidiči pendlujících po naší přepravním požadavkům neodpovídající silniční infrastruktuřeje mj.kontraproduktivní v tom, že výnosy z této činnosti ani zdaleka neprokryjínáklady na její plynulou modernizaci či výstavbu; a to nehovořím o ztracenémzdraví nás a našich dětí (prašnost, všudypřítomný hluk, ohromné množstvízplodin uvolňovaných do ovzduší). Ať mi ksakru nikdo netvrdí, že je to taksprávně! Proto si stojím za tvrzením, že bylo dost tzv. „kamionové lobby“ a jetřeba se zaměřit na kombinovaný způsob přepravy zboží (železnice, kamiony,říčnídoprava). A železnice v tomto současném zcela nelogickému útlumu musí hrátv přepravě na delší vzdálenosti hlavní roli. Jenom pro srovnání: jedenvlak uveze cca 1.200 tun nákladu. Kolik je to kamiónů?

+2/−2
21.4.2017 8:35

V25á50c78l36a18v 44P78o95u82s24t42k76a 3150711562

Tisíckrát opakovaný nesmysl. I kdybyste kamionovou dopravu zdanil tak, že by byla drahá jako železniční, i kdybyste nějakým způsobem přesvědčil firmy že budou dobrovolně čekat na své zboží týdny a ne dny, i kdyby po všech železnicích celé Evropy jezdily jen nákladní vlaky a zakázala se přeprava osobní, tak stejně ty koleje nepokryjí potřebný objem přepravovaného zboží, prostě na to kapacitně nestačí. A to nemluvím o tom, že stejně to zboží musí dojet z firem na překladiště a naopak.

+5/0
21.4.2017 9:05

P70a21v47e97l 59Š15m34í75d 7764968409772

Blábol,pardon.To zboží se dostane na ten vlak jak? Za jak dlouhou dobu,aby mohl vyrazit? Kam dojede?Čím se to zase z toho vlaku rozveze?A závěrem jak dlouho to bude? a teď řekám na Vaši odpověď.

0/0
21.4.2017 9:20

R55a33d43i79m 18P97o88l70á44š22e34k 9416163889109

To mohlo fungovat v době, kdy prakticky každé vlakové nádraží mělo nákladní část. Koleje, kde se mohly nákladní vagóny na dny odstavit, stálou vykládkovou partu, co ty vagóny nakládala a vykládala a mezisklady, kde to zboží čekalo, až si je přijde majitel odvézt.

Jenže bohužel toto se za komunistů nechalo katastrofálně zchátrat a za kapitalistů se toto prodalo různým developerům na rozparcelování.

Dneska pokud chce někdo něco poslat železnicí a nemá svou vlastní vlečku, musí ve dne v noci držet v pohotovosti svou vykládkovou partu s vysokozdvižným vozíkem a podobnou mechanizací, protože železnice není schopna dopravit vagón s nákladem v přesně určený den a hodinu. A jak vagón přijede, doslova do hodiny se parta musí dostavit na nádraží a vagón vyložit. Jinak příjemce platí vysoké penále, protože dráha tu kolej potřebuje pro běžný provoz.:-(

Takže dnes dopravují po železnici jen velké firmy vlastnící vlečku. Z malé firmy by po železnici dopravoval zboží jen blázen.

0/0
21.4.2017 10:02

J44a20n 71S28t55e98h83l71i14k 9695957586291

Je to prostě globalizace. Pokud je někdo ochoten dělat levněji tak to dělá. Chováme se uplně stejně.

0/0
21.4.2017 8:34

R90a74d12e39k 76H66o32l71í48k 1438334770256

...a není to způsobeno přísnějším výběrem a kontrolou DPH?...že s cest mizí kamiony převážející zboží sem tam za účelem vratky a následného neodvedení DPH?...

0/0
21.4.2017 8:08

A10t21h57i86s16s 91A69d14a89m 3646155770846

A kdo ti dovezl rifle boty tricko co nosis? To myslis ze do kramu prisli po svych? Nakladni doprava je proste potreba tak se s tim hold smir

+2/0
21.4.2017 7:59

J77a71r60o38s19l22a49v 68K79a69d20l93e63c 5481659382941

Takže opět se přikláníme k východu...;-D

0/−1
21.4.2017 7:58

J75a47n 49S39t97e72h24l27i63k 9145877256101

Ale naopak . U nás už nejsou lidi ochotní dělat tak lacino a právě proto je nahrazují vychodnáři

+1/0
21.4.2017 8:35

O19d95s60t91r87a60n20ě20n33ý 21U37ž55i30v51a47t91e51l

Uživatel požádal o vymazání
+8/0
21.4.2017 7:49

R13o74m93a87n 66K37r54a79t97o46c21h55v18í60l 6536787606234

Jak to že na západě jsou vyšší platy a zboží v obchodech levnější?

Pořád to samé;-D

0/0
21.4.2017 8:20

D43a71l60i15b28o84r 52C36h22l82u76p 5307762353224

Jste si skutečně jist, že západní dopravci jezdí za stejné peníze jako bývalá východní Evropa, tedy mnohdy za 0,90 eur/km? O tom silně pochybuji. Nemyslím si, že všichni dopravci v této zemi jsou nenažraní chytráci, kteří neustále někoho a něco okrádají tak jak se nám to zde kde kdo snaží naznačit. Stejně jako vy tak i zaměstnaci v mateřských firmách v DE berou 3x tolik co jejich kolegové v provinční CZ za stejnou práci a produkují to samé že....

+1/0
21.4.2017 8:23

J61i84ř50í 15Z30i38k32a 2469186614729

Pan Janeček to myslel jinak. Pokud jako dopravce nemáte nasmlouvané stálé přepravy, tak musíte pro řidiče zajistit "zpětku". Zjednodušeně - -Čili, veze-li zboží z "CZ" do "D" , potřebujete ho opět dostat do "CZ". Přepravy nabízejí různé spediční firmy a tak si tedy najdete ( Z "D" do "CZ"). A "tato" přeprava je to -"dopravci jezdí za stejné peníze". Jelikož spediční firma nabízí - "přeprav 10 tun, máš za to 1.000,-Euro".

0/0
21.4.2017 20:24

V97á77c12l76a12v 50P90o33u57s78t90k97a 3550181452

Tak to opravdu ne.

0/0
21.4.2017 9:06

M40i25c70h12a77e69l 85K43a55d75e12r73a39v84e20k 8341514528544

ŘP plus profesní průkaz 45000 Kč,dneska to je docela luxus pořídit si všechno z vlastní kapsy .

+11/0
21.4.2017 7:12

M85a73r33e45k 80K36a39l52i76n42a 3699864935958

Tak ony Vám to dnes zaplatí i ty firmy... A jde cca o jeden měsíční příjem...

+1/−3
21.4.2017 7:20

M83i97c17h74a15e83l 12K22a44d56e10r10a76v60e47k 8471544498544

Já mám 4 takové lidi .

0/0
21.4.2017 7:28

J10i31n71d16ř79i89c75h 47Š26k18o11p85e88k 4175761550865

jeden měsíční příjem max. v případě, že se do příjmu (mzdy) počítají i cestovní náhrady

+1/0
21.4.2017 10:42

M13i58c46h68a51l 73N39a76j44m79a59n 7789153396860

Ostatní profese to mají podobné - co má říkat takový svářeč? Ten za kurzy dá podobnou částku.

+1/0
21.4.2017 7:20

R30o41m92a73n 22K90r36a84t39o46c85h13v42í69l 6216917106154

Mít vzdělání na celoživotní vzdělání za 50 papírů to není špatné, ostatní musí chodit do školy.

+1/0
21.4.2017 8:21

M60i43c94h12a85l 57N57a41j39m45a19n 7269673216780

Tak já v rámci své profese do vzdělání investuji cca těch 40 - 50 tis každý rok (pravidelná školení, přezkoušení, semináře, opakovaná certifikace......).

+1/0
21.4.2017 8:32

R23o65m57a23n 12K42r94a76t73o16c31h65v69í95l 6176337876584

Nevím zda se vás mám zeptat co je to za profesi, a zda nejste živnostník....

0/0
21.4.2017 8:59

M73i53c94h91a27l 54N45a26j79m61a90n 7749233776730

Technický dozor, šefmontáže, diagnostika a revize strojích/energetických zařízení

0/0
21.4.2017 9:05

R34o29m13a63n 77K96r71a64t66o30c94h63v91í87l 6446317216314

Tak tady se jedná běžnou věc.

Jako u pekaře náklady na mouku, u řidiče náklady na řidičák.

Samozřejmě ten řidič si to zaplatí jednou za život, vy to platíte pořád.

0/0
21.4.2017 9:35

J66a93k66u83b 31J47e12m77e85l61k43a 7849984928526

Řidič chodí na každoroční školení které musí platit.

0/0
21.4.2017 10:07

R91o44m76a13n 69K20r61a11t87o37c70h31v89í53l 6376457396784

pár kaček

0/0
21.4.2017 10:11

J52a56k83u16b 49J97e65m60e98l21k19a 7319814318126

To se pletete ,pracuji jako svářeč.

A musím každý půl rok na přezkoušení.

Když nejdu tak musím po dvou letech zkoušku dělat znova.

Jinak propadá.

Takže opravdu to není na celý život.

0/0
21.4.2017 10:06

R21o98m52a67n 28K51r21a15t91o78c55h59v26í21l 6346577266134

řidiči to tak ale mají, jasně občas jsou někam podepsat papír ale to nestojí 50 000 Kč

0/0
21.4.2017 10:11

M15i55c45h68a84e94l 78K47a18d20e49r91a66v55e49k 8281784538834

Bohužel ani za 30 hrubého a diety dneska už nikdo pracovat nebude. Dalším faktem je ze dnes jezdí za volantem 90 procent řidičů v exekuci kteří diety potřebuji. Česká výplata jim je úplně jedno.

+10/0
21.4.2017 7:11

M76a20r36e41k 51K91a37l93i47n48a 3499744635918

Přesně tak... Systém mzdy přes diety je pro velkou skupinu lidí výhodný, mohou si slušně vydělat i při finanční problémech, které popisujete...

+1/0
21.4.2017 7:21

M28i75c74h65a51e24l 57K88a80d43e11r64a98v22e10k 8191964418804

Z 90 zaměstnanců máme půlku takových bohužel .

0/0
21.4.2017 7:29

M72a48r91e78k 24K93a76l56i11n40a 3979674455848

Tak ani pro Vás to není špatné. Je odvodově lepší platit řidiče dietami, vyhovuje to oběma stranám...

0/0
21.4.2017 7:41

J98i47n79d74ř61i37c38h 36Š87k39o92p40e85k 4915251920375

to možná ano, ale ať dají na výběr. Jsou lidi, co exekuce nemají a ti by chtěli celý příjem do mzdy. Třeba kvůli nemocenské či důchodu

0/0
21.4.2017 11:02

P51e17t92r 89P52e35t96r 6593712748663

A jak jim chcete dat na vyber? Jakoze jeden ridic by dostaval plat 15k a v dietach 35k a druhy plat 35k a v dietach 15k? Diety jsou predepsane, ty se menit nedaji.

0/0
21.4.2017 12:17

J56i57n82d75ř64i78c10h 73Š29k44o44p14e51k 4465601620845

s dietama se taky nechá čarovat.

Na výběr znamená dát řidiči max. do mzdy, když bude mít zájem. Každý řidič není sociál s exekucemi, který by měl nejradši ofiko mzdu 5000 a zbytek na ruku

0/0
22.4.2017 12:21

M83i18c84h41a17e12l 56K59a51d94e55r22a82v24e89k 8621714788404

Hloupý příspěvek. Myslíte ze vlak nahradí nákladní vozidla?

+1/0
21.4.2017 7:09

M56i27c74h16a91l 51N73a91j16m13a51n 7539913726210

Až bude vlak konkurence schopný a zvýší se propustnost tratí tak možná ano.

0/−1
21.4.2017 7:12







Najdete na iDNES.cz