Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z tuzemských silnic mizejí české kamiony, vytlačují je cizí dopravci

Pokud se vám zdá, že na českých silnicích a dálnicích vidíte čím dál více zahraničních kamionů, není to jen pocit. Zboží po tuzemských silnicích vozí čím dál častěji zahraniční kamiony. Tuzemští dopravci naopak ztrácejí. A i kvůli nedostatku lidí přicházejí o zakázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81a11r63t13i49n 63Z46v30o92n67i56č92e80k 4138277792641

Než by český dopravce přidal 20% na mzdách, tak radši bude odmítat zakázky (čest výjimkám). Dejte mi 30 tis hrubého + plné diety a jdu jezdit, všechny potřebné dokumenty mám. Do té doby mě ale ani nehne :)

+1/0
21.4.2017 10:59

J50i40n95d59ř29i46c95h 12Š38k78o42p11e35k 4435941780555

a samozřejmě jezdit se soupravou v OK stavu a dodržování přestávek.

0/0
21.4.2017 11:01

J48i14ř20í 40P74l23a43v92s22k44ý 9860206101889

dokud bude bulhar jezdit za polovinu te vasi castky, tak dopravce bud zamestna toho bulhara, nebo primo firma objedna bulharskeho dopravce. tomu zbozi je jedno, jestli ho veze nemec, cech, nebo treba rumun ...

+1/0
21.4.2017 12:32

P65a15v40e62l 22K19u36n61c 9642669118208

Západovýchod (např. my) a východovýchod (např. Litva). Naše firmy se snaží jezdit třeba ve Francii a brečí kvůli tamnímu zákonu o minimální mzdě, Rumunům se vyplatí jezdit u nás. Akorát Poláci jezdí všude, i po uzavřených železničních přejezdech.

+2/0
21.4.2017 10:51

J84i13n29d66ř34i61c23h 35Š64k23o68p33e74k 4265621650165

no to je ale překvapení, že jim lidi za 15000 měsíčně nervou ruce

+2/0
21.4.2017 10:40

L12u18c90i37a89n 76P94a94p80a81z69i28a85n 5484527391645

Je vidět, že naše firmy špatně platí za tuto náročnou práci.

+3/0
21.4.2017 10:17

J38a39k73u55b 20N35o95v74á33k 9522464164861

Těch Poláků a Lotysu tu jezdí daleko více, protože právě nejezdí tolik po dálnicích a ve finále mají nižší ceny. Data z mytnych bran nelze brát jako odpovídající vzorek. Kdo nevěří, ať si chvilku postoji u silnice 11 v okolí Chlumce

+6/0
21.4.2017 9:50

L95u56b69o54š 62H57o19l81í93k 5367330712520

Já se z těch titulků zblázním: " ...mizejí české kamiony...", v dalším odstavci graf, kde je meziroční nárůst průjezdů mýtnými branami více jak o 3 miliony pro české dopravce (byť nárůst cizích dopravců je celkově větší)...

0/0
21.4.2017 9:23

T78a53d16e77á73š 25B93a19r86t32e91c60z91e82k 7942621658338

Hlavní důvod je že mají cca o 2 kč nižší spotřební dan a o 15% nižší odvody ze mzdy

0/0
21.4.2017 9:22

M58i87c92h85a23e58l40a 85L93h30o81t43s13k49á 2829666558517

Mizeji? Lepe "mizí".

+1/0
21.4.2017 9:21

J68i55r77i 30R21u76s18n33o76k 4935702747233

Mizeji je spravne. Mizi je jen zparchantely tvar, ktery to nakonec dotahl az do uznani za spisovny vyraz.

+4/0
21.4.2017 9:43

J29a38r12o73s82l58a92v 40J57e46l87í30n73e37k 2537285513767

Ani se nedivím že tato práce již není tak atraktivní sám jsem tuto práci dělal od roku 1992 do 2012 a musím přiznat že mě ta práce ani nechybí být neustále pryč a přitom vám Český zaměstnavatel dá plat který je opravdu směšný a to píši o platu né o dietách ty se do ničeho nezapočítávají.Tak holt ať si to za ty peníze čeští dopravci dělají samy nebo tu budou jezdit cizí kamiony mě jako spotřebitely je úplně fuk jestli ty potraviny mě přiveze dopravce z Polska nebo z Turecka tak to prostě je.

0/0
21.4.2017 8:37
Foto

B34o36r53e92k 19N55e38c76k26a77ř 3882801467

R^

0/0
21.4.2017 8:41

J24a29n 16Š61m15í11d75a 7105188629212

Začněme si konečně v naší zaslepenostipo „in time“ termínech uvědomovat, že vykazovaný fatální nepoměr mezi objemempřepraveného zboží kamiony v neprospěch železnice je alarmující a v konečnémdůsledku na tuto skutečnost doplácíme již nyní postupnou devastací prostředí vekterém žijeme. Vysoký a stále dál narůstající počet nebezpečných 40tunových kolosů s unavenýmiřidiči pendlujících po naší přepravním požadavkům neodpovídající silniční infrastruktuřeje mj.kontraproduktivní v tom, že výnosy z této činnosti ani zdaleka neprokryjínáklady na její plynulou modernizaci či výstavbu; a to nehovořím o ztracenémzdraví nás a našich dětí (prašnost, všudypřítomný hluk, ohromné množstvízplodin uvolňovaných do ovzduší). Ať mi ksakru nikdo netvrdí, že je to taksprávně! Proto si stojím za tvrzením, že bylo dost tzv. „kamionové lobby“ a jetřeba se zaměřit na kombinovaný způsob přepravy zboží (železnice, kamiony,říčnídoprava). A železnice v tomto současném zcela nelogickému útlumu musí hrátv přepravě na delší vzdálenosti hlavní roli. Jenom pro srovnání: jedenvlak uveze cca 1.200 tun nákladu. Kolik je to kamiónů?

+2/−2
21.4.2017 8:35

V20á19c89l98a47v 49P63o15u34s27t46k48a 3690351282

Tisíckrát opakovaný nesmysl. I kdybyste kamionovou dopravu zdanil tak, že by byla drahá jako železniční, i kdybyste nějakým způsobem přesvědčil firmy že budou dobrovolně čekat na své zboží týdny a ne dny, i kdyby po všech železnicích celé Evropy jezdily jen nákladní vlaky a zakázala se přeprava osobní, tak stejně ty koleje nepokryjí potřebný objem přepravovaného zboží, prostě na to kapacitně nestačí. A to nemluvím o tom, že stejně to zboží musí dojet z firem na překladiště a naopak.

+5/0
21.4.2017 9:05

P55a44v16e42l 24Š51m75í98d 7724118669752

Blábol,pardon.To zboží se dostane na ten vlak jak? Za jak dlouhou dobu,aby mohl vyrazit? Kam dojede?Čím se to zase z toho vlaku rozveze?A závěrem jak dlouho to bude? a teď řekám na Vaši odpověď.

0/0
21.4.2017 9:20

R47a27d75i76m 25P73o42l82á10š64e38k 9386753239829

To mohlo fungovat v době, kdy prakticky každé vlakové nádraží mělo nákladní část. Koleje, kde se mohly nákladní vagóny na dny odstavit, stálou vykládkovou partu, co ty vagóny nakládala a vykládala a mezisklady, kde to zboží čekalo, až si je přijde majitel odvézt.

Jenže bohužel toto se za komunistů nechalo katastrofálně zchátrat a za kapitalistů se toto prodalo různým developerům na rozparcelování.

Dneska pokud chce někdo něco poslat železnicí a nemá svou vlastní vlečku, musí ve dne v noci držet v pohotovosti svou vykládkovou partu s vysokozdvižným vozíkem a podobnou mechanizací, protože železnice není schopna dopravit vagón s nákladem v přesně určený den a hodinu. A jak vagón přijede, doslova do hodiny se parta musí dostavit na nádraží a vagón vyložit. Jinak příjemce platí vysoké penále, protože dráha tu kolej potřebuje pro běžný provoz.:-(

Takže dnes dopravují po železnici jen velké firmy vlastnící vlečku. Z malé firmy by po železnici dopravoval zboží jen blázen.

0/0
21.4.2017 10:02

J55a29n 77S80t46e35h86l54i40k 9925747476681

Je to prostě globalizace. Pokud je někdo ochoten dělat levněji tak to dělá. Chováme se uplně stejně.

0/0
21.4.2017 8:34

R43a19d27e97k 79H73o26l87í58k 1508304730376

...a není to způsobeno přísnějším výběrem a kontrolou DPH?...že s cest mizí kamiony převážející zboží sem tam za účelem vratky a následného neodvedení DPH?...

0/0
21.4.2017 8:08

A52t27h90i15s76s 65A10d67a30m 3796935300306

A kdo ti dovezl rifle boty tricko co nosis? To myslis ze do kramu prisli po svych? Nakladni doprava je proste potreba tak se s tim hold smir

+2/0
21.4.2017 7:59

J49a60r71o44s82l50a35v 72K48a90d47l40e58c 5121969942961

Takže opět se přikláníme k východu...;-D

0/−1
21.4.2017 7:58

J78a57n 16S19t82e68h63l35i26k 9195467106231

Ale naopak . U nás už nejsou lidi ochotní dělat tak lacino a právě proto je nahrazují vychodnáři

+1/0
21.4.2017 8:35

O38d32s77t59r33a65n25ě24n67ý 79U48ž63i14v36a53t74e28l

Uživatel požádal o vymazání
+8/0
21.4.2017 7:49

R62o13m72a33n 11K46r23a21t66o90c18h19v65í40l 6876717346614

Jak to že na západě jsou vyšší platy a zboží v obchodech levnější?

Pořád to samé;-D

0/0
21.4.2017 8:20

D24a62l98i78b40o78r 82C21h77l66u54p 5777412193594

Jste si skutečně jist, že západní dopravci jezdí za stejné peníze jako bývalá východní Evropa, tedy mnohdy za 0,90 eur/km? O tom silně pochybuji. Nemyslím si, že všichni dopravci v této zemi jsou nenažraní chytráci, kteří neustále někoho a něco okrádají tak jak se nám to zde kde kdo snaží naznačit. Stejně jako vy tak i zaměstnaci v mateřských firmách v DE berou 3x tolik co jejich kolegové v provinční CZ za stejnou práci a produkují to samé že....

+1/0
21.4.2017 8:23

J96i55ř43í 37Z89i37k85a 2639476664739

Pan Janeček to myslel jinak. Pokud jako dopravce nemáte nasmlouvané stálé přepravy, tak musíte pro řidiče zajistit "zpětku". Zjednodušeně - -Čili, veze-li zboží z "CZ" do "D" , potřebujete ho opět dostat do "CZ". Přepravy nabízejí různé spediční firmy a tak si tedy najdete ( Z "D" do "CZ"). A "tato" přeprava je to -"dopravci jezdí za stejné peníze". Jelikož spediční firma nabízí - "přeprav 10 tun, máš za to 1.000,-Euro".

0/0
21.4.2017 20:24

V17á14c11l48a60v 90P78o74u38s22t29k83a 3720921492

Tak to opravdu ne.

0/0
21.4.2017 9:06

M89i67c56h65a87e59l 97K58a67d84e54r44a44v34e38k 8971604218664

ŘP plus profesní průkaz 45000 Kč,dneska to je docela luxus pořídit si všechno z vlastní kapsy .

+11/0
21.4.2017 7:12

M70a77r19e38k 16K62a98l66i79n47a 3779704695438

Tak ony Vám to dnes zaplatí i ty firmy... A jde cca o jeden měsíční příjem...

+1/−3
21.4.2017 7:20

M49i46c27h17a81e77l 24K19a54d42e63r16a55v44e49k 8101234688714

Já mám 4 takové lidi .

0/0
21.4.2017 7:28

J15i32n71d79ř38i49c12h 88Š91k27o21p89e23k 4835111930865

jeden měsíční příjem max. v případě, že se do příjmu (mzdy) počítají i cestovní náhrady

+1/0
21.4.2017 10:42

M20i89c78h43a52l 61N32a76j74m10a16n 7649263796330

Ostatní profese to mají podobné - co má říkat takový svářeč? Ten za kurzy dá podobnou částku.

+1/0
21.4.2017 7:20

R19o98m64a21n 77K65r87a66t78o87c31h90v43í52l 6506317546494

Mít vzdělání na celoživotní vzdělání za 50 papírů to není špatné, ostatní musí chodit do školy.

+1/0
21.4.2017 8:21

M61i89c32h88a38l 62N69a49j13m63a49n 7959343746470

Tak já v rámci své profese do vzdělání investuji cca těch 40 - 50 tis každý rok (pravidelná školení, přezkoušení, semináře, opakovaná certifikace......).

+1/0
21.4.2017 8:32

R87o80m24a29n 89K26r31a31t33o10c54h30v69í87l 6346347776614

Nevím zda se vás mám zeptat co je to za profesi, a zda nejste živnostník....

0/0
21.4.2017 8:59

M24i63c88h10a29l 69N11a50j38m61a34n 7279823636550

Technický dozor, šefmontáže, diagnostika a revize strojích/energetických zařízení

0/0
21.4.2017 9:05

R53o55m70a36n 12K64r33a40t68o98c88h82v42í98l 6606787396714

Tak tady se jedná běžnou věc.

Jako u pekaře náklady na mouku, u řidiče náklady na řidičák.

Samozřejmě ten řidič si to zaplatí jednou za život, vy to platíte pořád.

0/0
21.4.2017 9:35

J43a19k21u57b 86J60e53m27e48l87k68a 7959164278896

Řidič chodí na každoroční školení které musí platit.

0/0
21.4.2017 10:07

R73o26m42a62n 96K74r95a90t32o30c10h39v86í68l 6516777826934

pár kaček

0/0
21.4.2017 10:11

J54a48k54u44b 94J67e20m81e84l26k44a 7719714928716

To se pletete ,pracuji jako svářeč.

A musím každý půl rok na přezkoušení.

Když nejdu tak musím po dvou letech zkoušku dělat znova.

Jinak propadá.

Takže opravdu to není na celý život.

0/0
21.4.2017 10:06

R91o68m81a27n 26K41r95a47t27o87c37h85v30í66l 6586967206854

řidiči to tak ale mají, jasně občas jsou někam podepsat papír ale to nestojí 50 000 Kč

0/0
21.4.2017 10:11

M11i60c77h45a38e31l 73K52a25d89e79r55a60v57e17k 8671934108684

Bohužel ani za 30 hrubého a diety dneska už nikdo pracovat nebude. Dalším faktem je ze dnes jezdí za volantem 90 procent řidičů v exekuci kteří diety potřebuji. Česká výplata jim je úplně jedno.

+10/0
21.4.2017 7:11

M59a65r62e58k 10K36a56l66i81n88a 3259364295348

Přesně tak... Systém mzdy přes diety je pro velkou skupinu lidí výhodný, mohou si slušně vydělat i při finanční problémech, které popisujete...

+1/0
21.4.2017 7:21

M85i69c42h92a56e39l 60K52a73d26e16r66a70v36e78k 8781624718574

Z 90 zaměstnanců máme půlku takových bohužel .

0/0
21.4.2017 7:29

M37a59r29e48k 12K77a19l80i63n91a 3629984635608

Tak ani pro Vás to není špatné. Je odvodově lepší platit řidiče dietami, vyhovuje to oběma stranám...

0/0
21.4.2017 7:41

J31i74n87d73ř73i47c69h 18Š16k91o46p51e42k 4645301860135

to možná ano, ale ať dají na výběr. Jsou lidi, co exekuce nemají a ti by chtěli celý příjem do mzdy. Třeba kvůli nemocenské či důchodu

0/0
21.4.2017 11:02

P35e52t77r 90P74e65t31r 6403252478583

A jak jim chcete dat na vyber? Jakoze jeden ridic by dostaval plat 15k a v dietach 35k a druhy plat 35k a v dietach 15k? Diety jsou predepsane, ty se menit nedaji.

0/0
21.4.2017 12:17

J95i60n20d26ř51i16c49h 61Š90k14o87p34e87k 4295521370125

s dietama se taky nechá čarovat.

Na výběr znamená dát řidiči max. do mzdy, když bude mít zájem. Každý řidič není sociál s exekucemi, který by měl nejradši ofiko mzdu 5000 a zbytek na ruku

0/0
22.4.2017 12:21

M59i44c53h60a76e87l 37K56a85d68e56r18a66v43e58k 8981214228554

Hloupý příspěvek. Myslíte ze vlak nahradí nákladní vozidla?

+1/0
21.4.2017 7:09

M80i29c10h36a24l 67N95a98j46m27a88n 7719313376280

Až bude vlak konkurence schopný a zvýší se propustnost tratí tak možná ano.

0/−1
21.4.2017 7:12







Najdete na iDNES.cz