Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z tuzemských silnic mizejí české kamiony, vytlačují je cizí dopravci

Pokud se vám zdá, že na českých silnicích a dálnicích vidíte čím dál více zahraničních kamionů, není to jen pocit. Zboží po tuzemských silnicích vozí čím dál častěji zahraniční kamiony. Tuzemští dopravci naopak ztrácejí. A i kvůli nedostatku lidí přicházejí o zakázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a49r14t24i28n 31Z27v15o53n90i55č67e31k 4748207672261

Než by český dopravce přidal 20% na mzdách, tak radši bude odmítat zakázky (čest výjimkám). Dejte mi 30 tis hrubého + plné diety a jdu jezdit, všechny potřebné dokumenty mám. Do té doby mě ale ani nehne :)

+1/0
21.4.2017 10:59

J10i86n32d55ř41i60c35h 76Š43k96o39p27e16k 4835211340975

a samozřejmě jezdit se soupravou v OK stavu a dodržování přestávek.

0/0
21.4.2017 11:01

J71i57ř12í 11P52l26a52v18s12k56ý 9340836631989

dokud bude bulhar jezdit za polovinu te vasi castky, tak dopravce bud zamestna toho bulhara, nebo primo firma objedna bulharskeho dopravce. tomu zbozi je jedno, jestli ho veze nemec, cech, nebo treba rumun ...

+1/0
21.4.2017 12:32

P40a57v15e23l 24K20u78n66c 9182529878508

Západovýchod (např. my) a východovýchod (např. Litva). Naše firmy se snaží jezdit třeba ve Francii a brečí kvůli tamnímu zákonu o minimální mzdě, Rumunům se vyplatí jezdit u nás. Akorát Poláci jezdí všude, i po uzavřených železničních přejezdech.

+2/0
21.4.2017 10:51

J87i29n74d35ř84i71c55h 96Š76k48o19p24e98k 4445151120335

no to je ale překvapení, že jim lidi za 15000 měsíčně nervou ruce

+2/0
21.4.2017 10:40

L58u78c52i58a43n 40P86a57p77a97z20i86a92n 5904927571635

Je vidět, že naše firmy špatně platí za tuto náročnou práci.

+3/0
21.4.2017 10:17

J75a64k87u36b 31N49o22v17á11k 9632194954971

Těch Poláků a Lotysu tu jezdí daleko více, protože právě nejezdí tolik po dálnicích a ve finále mají nižší ceny. Data z mytnych bran nelze brát jako odpovídající vzorek. Kdo nevěří, ať si chvilku postoji u silnice 11 v okolí Chlumce

+6/0
21.4.2017 9:50

L24u75b72o64š 84H93o19l97í38k 5857440482360

Já se z těch titulků zblázním: " ...mizejí české kamiony...", v dalším odstavci graf, kde je meziroční nárůst průjezdů mýtnými branami více jak o 3 miliony pro české dopravce (byť nárůst cizích dopravců je celkově větší)...

0/0
21.4.2017 9:23

T93a57d85e88á54š 28B30a50r80t39e46c44z31e57k 7132461358388

Hlavní důvod je že mají cca o 2 kč nižší spotřební dan a o 15% nižší odvody ze mzdy

0/0
21.4.2017 9:22

M48i81c98h95a20e29l35a 17L63h53o77t36s12k90á 2819236288597

Mizeji? Lepe "mizí".

+1/0
21.4.2017 9:21

J73i63r77i 77R72u94s43n28o50k 4725612937913

Mizeji je spravne. Mizi je jen zparchantely tvar, ktery to nakonec dotahl az do uznani za spisovny vyraz.

+4/0
21.4.2017 9:43

J59a16r25o86s22l58a89v 78J35e91l23í86n36e61k 2207425393747

Ani se nedivím že tato práce již není tak atraktivní sám jsem tuto práci dělal od roku 1992 do 2012 a musím přiznat že mě ta práce ani nechybí být neustále pryč a přitom vám Český zaměstnavatel dá plat který je opravdu směšný a to píši o platu né o dietách ty se do ničeho nezapočítávají.Tak holt ať si to za ty peníze čeští dopravci dělají samy nebo tu budou jezdit cizí kamiony mě jako spotřebitely je úplně fuk jestli ty potraviny mě přiveze dopravce z Polska nebo z Turecka tak to prostě je.

0/0
21.4.2017 8:37
Foto

B27o75r22e59k 83N14e31c32k24a85ř 3172661907

R^

0/0
21.4.2017 8:41

J90a82n 43Š51m84í66d35a 7165118349942

Začněme si konečně v naší zaslepenostipo „in time“ termínech uvědomovat, že vykazovaný fatální nepoměr mezi objemempřepraveného zboží kamiony v neprospěch železnice je alarmující a v konečnémdůsledku na tuto skutečnost doplácíme již nyní postupnou devastací prostředí vekterém žijeme. Vysoký a stále dál narůstající počet nebezpečných 40tunových kolosů s unavenýmiřidiči pendlujících po naší přepravním požadavkům neodpovídající silniční infrastruktuřeje mj.kontraproduktivní v tom, že výnosy z této činnosti ani zdaleka neprokryjínáklady na její plynulou modernizaci či výstavbu; a to nehovořím o ztracenémzdraví nás a našich dětí (prašnost, všudypřítomný hluk, ohromné množstvízplodin uvolňovaných do ovzduší). Ať mi ksakru nikdo netvrdí, že je to taksprávně! Proto si stojím za tvrzením, že bylo dost tzv. „kamionové lobby“ a jetřeba se zaměřit na kombinovaný způsob přepravy zboží (železnice, kamiony,říčnídoprava). A železnice v tomto současném zcela nelogickému útlumu musí hrátv přepravě na delší vzdálenosti hlavní roli. Jenom pro srovnání: jedenvlak uveze cca 1.200 tun nákladu. Kolik je to kamiónů?

+2/−2
21.4.2017 8:35

V38á84c64l84a68v 80P17o17u42s86t14k73a 3820921652

Tisíckrát opakovaný nesmysl. I kdybyste kamionovou dopravu zdanil tak, že by byla drahá jako železniční, i kdybyste nějakým způsobem přesvědčil firmy že budou dobrovolně čekat na své zboží týdny a ne dny, i kdyby po všech železnicích celé Evropy jezdily jen nákladní vlaky a zakázala se přeprava osobní, tak stejně ty koleje nepokryjí potřebný objem přepravovaného zboží, prostě na to kapacitně nestačí. A to nemluvím o tom, že stejně to zboží musí dojet z firem na překladiště a naopak.

+5/0
21.4.2017 9:05

P13a18v36e67l 63Š48m83í55d 7954448789752

Blábol,pardon.To zboží se dostane na ten vlak jak? Za jak dlouhou dobu,aby mohl vyrazit? Kam dojede?Čím se to zase z toho vlaku rozveze?A závěrem jak dlouho to bude? a teď řekám na Vaši odpověď.

0/0
21.4.2017 9:20

R89a54d17i64m 21P74o87l63á54š28e66k 9466553159989

To mohlo fungovat v době, kdy prakticky každé vlakové nádraží mělo nákladní část. Koleje, kde se mohly nákladní vagóny na dny odstavit, stálou vykládkovou partu, co ty vagóny nakládala a vykládala a mezisklady, kde to zboží čekalo, až si je přijde majitel odvézt.

Jenže bohužel toto se za komunistů nechalo katastrofálně zchátrat a za kapitalistů se toto prodalo různým developerům na rozparcelování.

Dneska pokud chce někdo něco poslat železnicí a nemá svou vlastní vlečku, musí ve dne v noci držet v pohotovosti svou vykládkovou partu s vysokozdvižným vozíkem a podobnou mechanizací, protože železnice není schopna dopravit vagón s nákladem v přesně určený den a hodinu. A jak vagón přijede, doslova do hodiny se parta musí dostavit na nádraží a vagón vyložit. Jinak příjemce platí vysoké penále, protože dráha tu kolej potřebuje pro běžný provoz.:-(

Takže dnes dopravují po železnici jen velké firmy vlastnící vlečku. Z malé firmy by po železnici dopravoval zboží jen blázen.

0/0
21.4.2017 10:02

J59a57n 14S78t68e68h90l11i31k 9975737666401

Je to prostě globalizace. Pokud je někdo ochoten dělat levněji tak to dělá. Chováme se uplně stejně.

0/0
21.4.2017 8:34

R89a10d18e88k 33H12o41l27í87k 1788484620186

...a není to způsobeno přísnějším výběrem a kontrolou DPH?...že s cest mizí kamiony převážející zboží sem tam za účelem vratky a následného neodvedení DPH?...

0/0
21.4.2017 8:08

A15t11h58i88s69s 30A17d43a84m 3956485400986

A kdo ti dovezl rifle boty tricko co nosis? To myslis ze do kramu prisli po svych? Nakladni doprava je proste potreba tak se s tim hold smir

+2/0
21.4.2017 7:59

J17a31r62o16s42l23a11v 30K33a64d27l57e57c 5321129672411

Takže opět se přikláníme k východu...;-D

0/−1
21.4.2017 7:58

J68a35n 39S16t59e85h10l72i18k 9135467336551

Ale naopak . U nás už nejsou lidi ochotní dělat tak lacino a právě proto je nahrazují vychodnáři

+1/0
21.4.2017 8:35

J25a22r49o92s12l33a94v 35J72a15n48e16c83e77k

Uživatel požádal o vymazání
+8/0
21.4.2017 7:49

R92o70m22a72n 84K40r26a63t79o14c69h11v70í76l 6156697146974

Jak to že na západě jsou vyšší platy a zboží v obchodech levnější?

Pořád to samé;-D

0/0
21.4.2017 8:20

D83a98l18i12b44o17r 39C98h43l45u43p 5627332663524

Jste si skutečně jist, že západní dopravci jezdí za stejné peníze jako bývalá východní Evropa, tedy mnohdy za 0,90 eur/km? O tom silně pochybuji. Nemyslím si, že všichni dopravci v této zemi jsou nenažraní chytráci, kteří neustále někoho a něco okrádají tak jak se nám to zde kde kdo snaží naznačit. Stejně jako vy tak i zaměstnaci v mateřských firmách v DE berou 3x tolik co jejich kolegové v provinční CZ za stejnou práci a produkují to samé že....

+1/0
21.4.2017 8:23

J11i32ř78í 46Z89i73k48a 2249976584699

Pan Janeček to myslel jinak. Pokud jako dopravce nemáte nasmlouvané stálé přepravy, tak musíte pro řidiče zajistit "zpětku". Zjednodušeně - -Čili, veze-li zboží z "CZ" do "D" , potřebujete ho opět dostat do "CZ". Přepravy nabízejí různé spediční firmy a tak si tedy najdete ( Z "D" do "CZ"). A "tato" přeprava je to -"dopravci jezdí za stejné peníze". Jelikož spediční firma nabízí - "přeprav 10 tun, máš za to 1.000,-Euro".

0/0
21.4.2017 20:24

V87á42c32l34a57v 66P45o44u18s10t77k83a 3680761642

Tak to opravdu ne.

0/0
21.4.2017 9:06

M54i40c82h27a46e51l 45K43a27d75e82r89a67v17e20k 8601924138854

ŘP plus profesní průkaz 45000 Kč,dneska to je docela luxus pořídit si všechno z vlastní kapsy .

+11/0
21.4.2017 7:12

M47a50r66e20k 21K84a95l87i32n44a 3109534935768

Tak ony Vám to dnes zaplatí i ty firmy... A jde cca o jeden měsíční příjem...

+1/−3
21.4.2017 7:20

M23i18c92h82a25e40l 33K45a96d87e16r81a82v54e75k 8111894278894

Já mám 4 takové lidi .

0/0
21.4.2017 7:28

J65i90n26d14ř73i71c15h 60Š55k56o21p82e75k 4395941890935

jeden měsíční příjem max. v případě, že se do příjmu (mzdy) počítají i cestovní náhrady

+1/0
21.4.2017 10:42
Foto

M11i67c20h86a54l 24N15a68j32m15a12n 7229423556420

Ostatní profese to mají podobné - co má říkat takový svářeč? Ten za kurzy dá podobnou částku.

+1/0
21.4.2017 7:20

R19o36m13a21n 32K91r88a19t53o35c71h89v49í76l 6326167536584

Mít vzdělání na celoživotní vzdělání za 50 papírů to není špatné, ostatní musí chodit do školy.

+1/0
21.4.2017 8:21
Foto

M85i17c88h58a79l 78N45a12j97m15a48n 7109573426230

Tak já v rámci své profese do vzdělání investuji cca těch 40 - 50 tis každý rok (pravidelná školení, přezkoušení, semináře, opakovaná certifikace......).

+1/0
21.4.2017 8:32

R65o50m65a12n 91K78r71a19t77o11c42h29v52í24l 6286547816954

Nevím zda se vás mám zeptat co je to za profesi, a zda nejste živnostník....

0/0
21.4.2017 8:59
Foto

M68i83c69h35a30l 76N32a41j85m88a89n 7139143346230

Technický dozor, šefmontáže, diagnostika a revize strojích/energetických zařízení

0/0
21.4.2017 9:05

R57o35m21a81n 49K50r66a16t45o79c79h78v45í26l 6596837856934

Tak tady se jedná běžnou věc.

Jako u pekaře náklady na mouku, u řidiče náklady na řidičák.

Samozřejmě ten řidič si to zaplatí jednou za život, vy to platíte pořád.

0/0
21.4.2017 9:35

J27a61k72u39b 95J25e45m34e68l46k84a 7299874968376

Řidič chodí na každoroční školení které musí platit.

0/0
21.4.2017 10:07

R93o38m66a91n 43K10r55a27t26o62c89h49v95í53l 6956687386164

pár kaček

0/0
21.4.2017 10:11

J27a20k17u60b 83J94e25m66e14l26k97a 7699594598916

To se pletete ,pracuji jako svářeč.

A musím každý půl rok na přezkoušení.

Když nejdu tak musím po dvou letech zkoušku dělat znova.

Jinak propadá.

Takže opravdu to není na celý život.

0/0
21.4.2017 10:06

R81o17m32a30n 26K92r59a27t15o55c23h42v35í94l 6376247506264

řidiči to tak ale mají, jasně občas jsou někam podepsat papír ale to nestojí 50 000 Kč

0/0
21.4.2017 10:11

M90i81c79h27a86e76l 82K95a28d42e51r11a27v91e39k 8881144708874

Bohužel ani za 30 hrubého a diety dneska už nikdo pracovat nebude. Dalším faktem je ze dnes jezdí za volantem 90 procent řidičů v exekuci kteří diety potřebuji. Česká výplata jim je úplně jedno.

+10/0
21.4.2017 7:11

M46a17r88e33k 59K88a55l38i81n81a 3419184875828

Přesně tak... Systém mzdy přes diety je pro velkou skupinu lidí výhodný, mohou si slušně vydělat i při finanční problémech, které popisujete...

+1/0
21.4.2017 7:21

M29i43c68h19a12e89l 45K52a42d95e41r83a62v53e94k 8501944158334

Z 90 zaměstnanců máme půlku takových bohužel .

0/0
21.4.2017 7:29

M53a61r78e82k 91K55a66l96i31n54a 3249464115428

Tak ani pro Vás to není špatné. Je odvodově lepší platit řidiče dietami, vyhovuje to oběma stranám...

0/0
21.4.2017 7:41

J23i44n72d95ř29i93c68h 96Š11k64o56p36e28k 4145911830865

to možná ano, ale ať dají na výběr. Jsou lidi, co exekuce nemají a ti by chtěli celý příjem do mzdy. Třeba kvůli nemocenské či důchodu

0/0
21.4.2017 11:02

P41e45t13r 63P39e66t63r 6853272558333

A jak jim chcete dat na vyber? Jakoze jeden ridic by dostaval plat 15k a v dietach 35k a druhy plat 35k a v dietach 15k? Diety jsou predepsane, ty se menit nedaji.

0/0
21.4.2017 12:17

J47i31n87d81ř94i82c30h 40Š60k77o98p84e39k 4835631770275

s dietama se taky nechá čarovat.

Na výběr znamená dát řidiči max. do mzdy, když bude mít zájem. Každý řidič není sociál s exekucemi, který by měl nejradši ofiko mzdu 5000 a zbytek na ruku

0/0
22.4.2017 12:21

M45i29c47h91a38e69l 37K14a64d39e58r15a15v41e43k 8751224738624

Hloupý příspěvek. Myslíte ze vlak nahradí nákladní vozidla?

+1/0
21.4.2017 7:09
Foto

M42i67c54h33a31l 71N53a35j63m46a27n 7349543136840

Až bude vlak konkurence schopný a zvýší se propustnost tratí tak možná ano.

0/−1
21.4.2017 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.