Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Půlmiliardová oprava krušnohorské trati začíná. Zdržel ji spor o trubku

Téměř dva roky vybírala Správa železniční dopravní cesty firmu, která by jí opravila trať z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu. Zakázku nakonec získalo sdružení firem, které nabídlo v tendru za 471 milionů korun bez DPH o 548 tisíc korun vyšší cenu než nejlevnější uchazeč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T84o63n45d81a 38H96e83j20l89í21k 1538913429547

Tak asi rozhodně nejde o nějaké zrychlení, spíš jde o to, aby ta trať vydržela dalších XX let...

+8/0
25.4.2017 23:42
Foto

P76a58v78e18l 74P41o74k49o76r63n53ý 2746374340742

Ta trať za Nejdkem je pěkná klikatice, tam to moc rychle nepojede...

0/0
25.4.2017 20:20

A93n11t25o83n50í94n 59Š31v95i31h70n56o83s 8918657561902

Za těch 7 minut to snad ani nestojí.

0/−1
25.4.2017 20:10
Foto

P74a43v79e83l 53P82o10k51o96r20n23ý 2686284830312

Každá minuta zrychlení přijde na 67 milionů korun.

Malý princ říkal: "Kdybych měl 53 minut, šel bych docela pomalu ke studánce." Kdo těch 7 minut potřebuje? Turisté?

Spíše mi to připadá jako pokus o další snížení nezaměstnanosti v kraji.

+2/−4
25.4.2017 20:26

R84a25d27e52k 76J57a13n80a97t56a 9225526694272

Ono i 7 minut zrychlení, pokud je na správném místě, může znamenat ušetření jedné soupravy.

Navíc ta stavba má i jiné efekty - především bezbariérovost a že ta trať se pár (desítek) let nerozpadne.

0/0
3.5.2017 16:52
Foto

P65a83v96e96l 82P62o90k94o19r56n41ý 2836984970482

Tomu bych rozuměl na hlavní trati, kde jezdí války těsně za sebou, tedy když každý vlak zrychlí o 7 minut, tak se tam vejde další vlak. Ale toto je vedlejší trať. Bezbariérovost je co? Pro cestující?

Takže asi se mi zdá nejdůležitější ten váš poslední bod.

0/0
3.5.2017 20:42

R18a37d13e85k 34J38a16n50a38t48a 9965846754132

Například pokud máte trať s jízdní dobou 33 minut, tak abyste na ní zařídil interval 60 minut, potřebujete soupravy dvě. Pokud jízdní dobu zkrátíte na 26 minut, stačí vám na totéž souprava jedna.

Ano, bezbariérovost pro cestující. A nejde jen o vozíčkáře. Jde i o lidi s kočárky a starší lidi. A vlastně jde o všechny - je totiž známo (i z MHD), že pokud lidi nemusí při nástupu zdolávat schody, stihnou na zastávce vystoupit a nastoupit za kratší dobu a na celé trati to může ušetřit i pár minut.

0/0
3.5.2017 21:24
Foto

P55a35v87e97l 36P91o57k83o30r86n47ý 2916934300172

Dík, již začínám chápat.

0/0
3.5.2017 22:31

D94o44m73i14n82i58k 48Ž83ď49á83n91s36k77ý 7560678447653

Praha - Běchovice 1,5 mld Kč a vlak zrychlil o minutu. Těch 7 minut mezi KV a Nejdekem je super číslo :-)

+4/0
26.4.2017 9:02

J16i28ř16í 11K15o94c10u71r56e60k 6535814975868

Nojo, ono je to 500 metrů. Do výšky.

Ta trať má potenciál. Ne jako rychlé příměsto, ale jako turistická železnice. Ve Švýcarsku je takových tratí hromada. Jen to chce propagaci, aby o tom turisté věděli. Zákaz focení železnice už byl zrušen, takže legislativní překážky nejsou.

+3/0
25.4.2017 19:47

J46a21n 30N30o52v61á20k 9715298954865

K těm výškám:

Karlovy Vary 400 m.n.m., Nejdek 600 m.n.m., Pernink 900 m.n.m., Johanngeorgenstadt 700 m.n.m. - prostě pořád do kopce nebo z kopce, zatáčka za zatáčkou.

+6/0
25.4.2017 21:12

J14o58s51e98f 30Š15t72r29a13y36b87l 7119118939399

45-60 km za hod.Tomu se říká modernizace.Tak to tam pojedu raději autem.

+1/−7
25.4.2017 19:32

M77a13r20t12i87n 39K66y84p15r 2892655364464

Má to "malý" problém. Pokud by se měla výrazně zvýšit rychlost, musela by to být novostavba za desetinásobek ceny.

+6/0
25.4.2017 19:58

J90a13n 94N55o85v15á28k 9905518294565

Na tu trať je to až dost - samé zatáčky a velké převýšení.

+9/0
25.4.2017 21:05

J39a47n 19N78o83v19á33k 9285298584325

Autem tam v zimě pojedete možná i pomaleji - jen bez zastávek.

+7/0
25.4.2017 21:14

P41a68v18e92l 98N73o90c66a93r 6399499456815

Colas Rail CZ kterou vlastní Francouzi a vklad ve firmě mají 8 250 000,- Kč

No to zase bude nějaká levárna :-(

0/−3
25.4.2017 19:26

Z21b32y91n55ě24k 87J21a86n61d90a 7553572905571

Ty 4cm, to je doufám vtip?

Stejně tedy jako ty rychlosti...

0/0
25.4.2017 19:18

J15i31ř79í 41P18r26ů42š79a 7625862765219

Ne realita výběrových řízení, nevyhraju tak se budu vozit po drobnostech kterou zadavatel přehlédl.

A rychlosti jsou reálné je to prakticky horská trať se spoustou oblouků o malém poloměru.

+8/0
25.4.2017 20:11

M29i27l59a61n 61H98l97a72d95k71ý 8852408710

Je to tak. Dělám cenové nabídky na různé akce a zakázky. Aktuálně se odvoláváme proti vyřazení z jednoho výběrového řízení. Oficiálně nás vyřadili, protože jakýsi kabel nemá nehořlavost dle normy, která již neplatí ( podle nové normy nehořlavost má ), ale zadavatel na staré normě trvá. No asi nejsme ti, co měli vyhrát ... ;-D

+2/0
26.4.2017 6:08

M14i69c21h54a16l 27Š47t50ě81p43a60n72o59v17s37k64ý 5771521396

Ty maximální traťové rychlosti zcela jistě přitáhnou další nové cestujcí...R^

+5/−4
25.4.2017 18:58

M67a47t76ě91j 69P11r38o92c57h91á83z19k58a 2927109454226

Je třeba držet krok s dobou, však už je rok 1910. ;-D

+2/0
25.4.2017 19:16

O72n68d18ř79e59j 73S77e44m26e11c88k49ý 8901456418935

Když koukám, kudy se ta trať motá, tak nějaké výrazné navýšení traťové rychlosti by přišlo na mnohonásobky současné investice.

+2/0
25.4.2017 19:33

J43i11ř14í 66K92o29c83u15r87e53k 6915884585518

Taky mě to nedalo. Ale zas tak špatné to nebude. Mezio Prahou - Smíchovem a Wilsoňákem je stávajcí traťová rychlost přibližně stejná: http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rychlosti.pdf .. a to tam jezdí Pendolíno.

+3/0
25.4.2017 19:40

M23i65r16o90s52l15a82v 31Z87i87k12m23u34n83d 6378132187118

On je poněkud nesmysl zvyšovat traťovou rychlost mezi dvěma body zastavení vzdálenými 4 km. Navíc za situace, kdy se sice "jen" uvažuje o obnovení zastávky na Vyšehradě. Je pak otázkou, zda by vůbec zastavující vlaky byly schopny dosáhnout zvýšené traťové rychlosti a na kolik set metrech trati by této rychlosti reálně dosáhly (pokud by jí vůbec dosáhly) s ohledem na umístění návěstidel a polohy výhybek ... Investovat desítky milionů do zvýšení rychlosti a zkrácení jízdní doby jen o několik vteřin je nesmysl. Zvýšení propustnosti (zkrácení provozního intervalu) mezi HLN a Smíchovem lze dosáhnout zkrácením prostorových oddílů na 500 metrů, což odpovídá zábrzdné vzdálenosti 400 metrů ... To přijde na zlomek toho, co by stálo zvýšení traťové rychlosti s následkem prodloužení zábrzdné vzdálenosti na 700 metrů ...

0/0
1.5.2017 7:38

M48a76g64d58a98l41e55n78a 48H33r73o70n30o85v55s66k59á 3750832844539

Já se ráda kochám...

+2/0
25.4.2017 21:47







Najdete na iDNES.cz