Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Půlmiliardová oprava krušnohorské trati začíná. Zdržel ji spor o trubku

Téměř dva roky vybírala Správa železniční dopravní cesty firmu, která by jí opravila trať z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu. Zakázku nakonec získalo sdružení firem, které nabídlo v tendru za 471 milionů korun bez DPH o 548 tisíc korun vyšší cenu než nejlevnější uchazeč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T58o73n10d13a 18H57e74j94l51í18k 1948383329547

Tak asi rozhodně nejde o nějaké zrychlení, spíš jde o to, aby ta trať vydržela dalších XX let...

+8/0
25.4.2017 23:42
Foto

P42a87v52e64l 25P67o21k34o87r80n15ý 2606924630672

Ta trať za Nejdkem je pěkná klikatice, tam to moc rychle nepojede...

0/0
25.4.2017 20:20

A25n96t75o17n92í71n 25Š49v25i46h69n79o61s 8208717421542

Za těch 7 minut to snad ani nestojí.

0/−1
25.4.2017 20:10
Foto

P67a51v88e82l 35P17o50k27o67r46n49ý 2216314120952

Každá minuta zrychlení přijde na 67 milionů korun.

Malý princ říkal: "Kdybych měl 53 minut, šel bych docela pomalu ke studánce." Kdo těch 7 minut potřebuje? Turisté?

Spíše mi to připadá jako pokus o další snížení nezaměstnanosti v kraji.

+2/−4
25.4.2017 20:26

R80a41d83e91k 97J62a25n60a69t72a 9125496784972

Ono i 7 minut zrychlení, pokud je na správném místě, může znamenat ušetření jedné soupravy.

Navíc ta stavba má i jiné efekty - především bezbariérovost a že ta trať se pár (desítek) let nerozpadne.

0/0
3.5.2017 16:52
Foto

P41a72v77e18l 72P16o35k21o77r42n71ý 2686654740132

Tomu bych rozuměl na hlavní trati, kde jezdí války těsně za sebou, tedy když každý vlak zrychlí o 7 minut, tak se tam vejde další vlak. Ale toto je vedlejší trať. Bezbariérovost je co? Pro cestující?

Takže asi se mi zdá nejdůležitější ten váš poslední bod.

0/0
3.5.2017 20:42

R78a10d14e24k 66J83a79n77a86t50a 9565156364382

Například pokud máte trať s jízdní dobou 33 minut, tak abyste na ní zařídil interval 60 minut, potřebujete soupravy dvě. Pokud jízdní dobu zkrátíte na 26 minut, stačí vám na totéž souprava jedna.

Ano, bezbariérovost pro cestující. A nejde jen o vozíčkáře. Jde i o lidi s kočárky a starší lidi. A vlastně jde o všechny - je totiž známo (i z MHD), že pokud lidi nemusí při nástupu zdolávat schody, stihnou na zastávce vystoupit a nastoupit za kratší dobu a na celé trati to může ušetřit i pár minut.

0/0
3.5.2017 21:24
Foto

P22a61v14e11l 48P69o15k76o43r22n39ý 2896554290162

Dík, již začínám chápat.

0/0
3.5.2017 22:31

D58o35m92i59n85i65k 93Ž12ď44á63n41s56k91ý 7980308317583

Praha - Běchovice 1,5 mld Kč a vlak zrychlil o minutu. Těch 7 minut mezi KV a Nejdekem je super číslo :-)

+4/0
26.4.2017 9:02

J20i63ř64í 35K43o72c32u70r11e36k 6925344585808

Nojo, ono je to 500 metrů. Do výšky.

Ta trať má potenciál. Ne jako rychlé příměsto, ale jako turistická železnice. Ve Švýcarsku je takových tratí hromada. Jen to chce propagaci, aby o tom turisté věděli. Zákaz focení železnice už byl zrušen, takže legislativní překážky nejsou.

+3/0
25.4.2017 19:47

J91a30n 22N75o52v56á66k 9115658834375

K těm výškám:

Karlovy Vary 400 m.n.m., Nejdek 600 m.n.m., Pernink 900 m.n.m., Johanngeorgenstadt 700 m.n.m. - prostě pořád do kopce nebo z kopce, zatáčka za zatáčkou.

+6/0
25.4.2017 21:12

J57o84s43e90f 18Š40t36r43a65y38b25l 7389938599319

45-60 km za hod.Tomu se říká modernizace.Tak to tam pojedu raději autem.

+1/−7
25.4.2017 19:32

M25a47r36t19i28n 62K97y24p25r 2622145824814

Má to "malý" problém. Pokud by se měla výrazně zvýšit rychlost, musela by to být novostavba za desetinásobek ceny.

+6/0
25.4.2017 19:58

J34a46n 31N90o31v32á93k 9275928514775

Na tu trať je to až dost - samé zatáčky a velké převýšení.

+9/0
25.4.2017 21:05

J12a28n 35N68o64v72á76k 9935188264145

Autem tam v zimě pojedete možná i pomaleji - jen bez zastávek.

+7/0
25.4.2017 21:14

P41a47v53e86l 10N68o35c34a76r 6339339366135

Colas Rail CZ kterou vlastní Francouzi a vklad ve firmě mají 8 250 000,- Kč

No to zase bude nějaká levárna :-(

0/−3
25.4.2017 19:26

Z48b16y39n18ě29k 82J31a30n42d66a 7493592785881

Ty 4cm, to je doufám vtip?

Stejně tedy jako ty rychlosti...

0/0
25.4.2017 19:18

J55i96ř40í 15P86r84ů17š41a 7895522775459

Ne realita výběrových řízení, nevyhraju tak se budu vozit po drobnostech kterou zadavatel přehlédl.

A rychlosti jsou reálné je to prakticky horská trať se spoustou oblouků o malém poloměru.

+8/0
25.4.2017 20:11

M92i57l67a27n 11H77l93a97d64k26ý 8662468850

Je to tak. Dělám cenové nabídky na různé akce a zakázky. Aktuálně se odvoláváme proti vyřazení z jednoho výběrového řízení. Oficiálně nás vyřadili, protože jakýsi kabel nemá nehořlavost dle normy, která již neplatí ( podle nové normy nehořlavost má ), ale zadavatel na staré normě trvá. No asi nejsme ti, co měli vyhrát ... ;-D

+2/0
26.4.2017 6:08

M87i42c82h21a14l 85Š46t49ě89p45a77n78o92v27s48k28ý 5401731496

Ty maximální traťové rychlosti zcela jistě přitáhnou další nové cestujcí...R^

+5/−4
25.4.2017 18:58

M64a50t46ě38j 71P74r48o47c81h83á89z89k80a 2737689114956

Je třeba držet krok s dobou, však už je rok 1910. ;-D

+2/0
25.4.2017 19:16

O73n58d78ř47e90j 98S52e67m31e48c31k84ý 8761596458845

Když koukám, kudy se ta trať motá, tak nějaké výrazné navýšení traťové rychlosti by přišlo na mnohonásobky současné investice.

+2/0
25.4.2017 19:33

J92i96ř30í 46K95o53c48u39r46e97k 6675154545878

Taky mě to nedalo. Ale zas tak špatné to nebude. Mezio Prahou - Smíchovem a Wilsoňákem je stávajcí traťová rychlost přibližně stejná: http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rychlosti.pdf .. a to tam jezdí Pendolíno.

+3/0
25.4.2017 19:40

M97i28r58o47s32l65a25v 69Z27i58k47m84u13n52d 6988262967178

On je poněkud nesmysl zvyšovat traťovou rychlost mezi dvěma body zastavení vzdálenými 4 km. Navíc za situace, kdy se sice "jen" uvažuje o obnovení zastávky na Vyšehradě. Je pak otázkou, zda by vůbec zastavující vlaky byly schopny dosáhnout zvýšené traťové rychlosti a na kolik set metrech trati by této rychlosti reálně dosáhly (pokud by jí vůbec dosáhly) s ohledem na umístění návěstidel a polohy výhybek ... Investovat desítky milionů do zvýšení rychlosti a zkrácení jízdní doby jen o několik vteřin je nesmysl. Zvýšení propustnosti (zkrácení provozního intervalu) mezi HLN a Smíchovem lze dosáhnout zkrácením prostorových oddílů na 500 metrů, což odpovídá zábrzdné vzdálenosti 400 metrů ... To přijde na zlomek toho, co by stálo zvýšení traťové rychlosti s následkem prodloužení zábrzdné vzdálenosti na 700 metrů ...

0/0
1.5.2017 7:38

M40a53g94d80a71l79e58n77a 14H39r18o54n10o84v61s75k60á 3320652274219

Já se ráda kochám...

+2/0
25.4.2017 21:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.