Diskuze

Žabotlam jede na Slovensko jako muzeální vlak, v Praze bude jezdit dál

České dráhy nechají v provozu přes padesát let staré elektrické jednotky přezdívané žabotlamy možná i příští rok. Legendární vlak už přitom objíždí srazy železničních fanoušků jako historické vozidlo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ja myslel ze na Slovaci uz maji jen stridavinu...

0 0
možnosti

Vite co me nejvic stve na Esusech? Ty zrcadlova skla a nemoznost vypnout svetla nad nimi... kdyz v nich sedim pripadam si jako osvetlene zbozi ve vyloze a sam se z okna nepodivam...

Mj. jedna souprava v praze ma vypinace na svetla, ale myslim, ze jen jedna jednina souprava.

Pantaky Zabotlamy jsou uz fakt vekem prestarle, lae musim rict, ze dlouho to byly jedine nizkopodlazni a nadcasove jednotky, dost obdivuju, doufam, ze neskonci vsechny ve srotu jako predchudkyne Esusu (vlastne skrinova konstrukce je totozna) Krakeny...

6 0
možnosti

Kraken (předchůdce Ešusu) a Ešus měly společné jen to, že vložené vozy byly patrové. Jinak to byly naprosto jiné vozidla postavené z jiných materiálů a s jinými systémy.

0 0
možnosti

Matějská funguje v plné kráse jenom měsíc a půl. Tahle vysokoamplituidní lochneska jezdí celý rok. Já jí fandím, ať slouží.

0 0
možnosti

Jeden soukromník jezdí z P. Čakovic na Masaryčku se snad sedmdesát let starým motoráčkem a je zařazen do PID. To je ten správnej rekordman.

0 0
možnosti

KŽC tam jezdi s 810kou, a ty se začaly vyrábět z roku 1973.

Tj. i nejstarší 810ky jsou o 5 let novější, než nejnovější z žabotlamů.

2 0
možnosti

D86a67v36i75d 50P65e20t12r

22. 4. 2017 8:02

Pamatuji si dobu, kdy byly moderní (konec 60.tých a začátek 70.tých let)., tehdy to byla příjemná změna, ale dnes bychom si už snad zasloužili něco lepšího.

0 0
možnosti

Přiznám se, že jsem o žabotlam moc nejevil zájem, protože se mi nelíbí jeho vzhled. Mnohem víc mě oslnilo tornádo (tedy řada 460). Ale dočítám se, že ve své době to byla souprava na úrovni.

1 0
možnosti

Ech, takže i Slováci už to mají jako muzejní. Jen ČD stále nabízejí historické vlaky za běžné jízdné, evropský unikát.

3 17
možnosti

Dvě soupravy na 15 minut trvající doplňkové lince. Skandál, co

20 0
možnosti
Foto

I70v25a63n 24M38a20r11e76k

21. 4. 2017 19:14

Poprvé jsem s ním cestoval v r. 1965, byla to tehdy "bomba" . Měl neskutečný "odpich" . R^ [>-]

14 0
možnosti

Jo,Jo...ten odpich byl bomba. Vzpomínám si , jak jsem na začátku 90-tých let každý pátek cestoval spěšňákem Praha-Trutnov , který jezdil tehdy vedený motorákem 853 přes Poříčany. Jeli jsme po prostřední koleji , po krajní jel žabotlam a cca nějakých 15 km jsme prakticky jeli vedle sebe stejně rychle. Náš motorák mohl jet nějakých 80-90 km/hod , žabotlam dosahoval mezi zastávkami stovku. Takže jsme jeli vedle sebe , žabotlam zastavil , pak se rozjel a dojel nás , poté zase přibrzdil , zastavil, rozjel se , dojel nás...a takto asi nějakých 15-20 km....

5 0
možnosti

Jezdil jsem sním denně na trati Kralupy Praha vlastně až do dnes. Už jako dítě jsem ho považoval za nejošklivější mašinku a ta nenávist se ještě vystupňovala, když jsem vyrostl, prakticky v něm nemůžou sedět lidi na proti sobě a pak tomu dali korunu těma malýma okénkama - sauna hadr. A připojuji se, že název žabotlam jsem se dočetl až tady.

1 0
možnosti

"Žabotlam" je nejrozšířenější přezdívka mezi fanoušky železnice. Viz například diskuze na k-report.net nebo zelpage.cz.

3 0
možnosti