Diskuse k článku

Další ranvej pro Ruzyň? Gatwicku stačí jedna, lidí zvládne trojnásobek

Letiště Praha chystá zásadní investici do nové paralelní vzletové a přistávací dráhy, aby mohlo odbavit nejméně 21 milionů cestujících ročně. Ve světě však existují letiště, která zvládnou i s jedinou ranvejí mnohem víc lidí. Například londýnský Gatwick odbaví s jedinou drahou 44 milionů cestujících. Je tedy v Praze další ranvej potřeba?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a64n 48W58a91c86l86a17v 7264345577598

Navíc, Gattwick má v případě problémů "v záloze" další londýnská letiště.

0/0
26.4.2017 17:36

F16r98a36n71t74i33š28e41k 25K96o13c11o94u94r74e65k 6450773797499

Největší problém Ruzyně, není počet ranvejí, ale nezájem nízkonákladovek, díky ceně za přistání.

0/0
24.4.2017 11:29

R80a16d10e28k 80J65a35n63a78t26a 9605396354862

Poplatky v Praze jsou nižší, než u okolních metropilitních letišť (Mnichov, Vídeň, belrín).

0/0
24.4.2017 11:56

F36r50a15n92t70i59š84e53k 82K12o63c53o63u27r31e50k 6380453847769

spíše bych srovnával s Polskem, Slovenskem a Maďarskem.

0/0
25.4.2017 16:19

P53e15t79r 55V15o48n68d48r24a63c66e77k 7235681543680

Myslím, že jsou potřebnější stavby jako třeba tunel pod červenohorským sedlem, ale kdo by se kopal s tunelem pod kopcem, když se dá tunel postavit na rovině ??

0/−1
24.4.2017 6:58

P72a74v28e94l 95K96u14c45h74t27a 4486141227494

Je zvláštní že Gatvick odbaví 3x více cestujících a letadel 55 místo 46 za hodinu proti Ruzyni - což je rozdíl jen 20%. To k nám létají malá letadla a poloprázdná? K metru na letiště - myslím si, že hodně by mohlo vést po povrchu a tam je nákladovost určitě jiná než z Veleslavína do Motola.

0/−6
23.4.2017 17:06

R80a75d62e80k 80J55a93n10a53t11a 9205696884252

"To k nám létají malá letadla a poloprázdná?"

Samozřejmě. Kolik máte na Ruzyni linek obsluhovaných widebody letouny? A330, A340, A380, B747, B767, B777? Stačily by vám myslím prsty jedné ruky. Na Gatwicku je jich víc jak dvacet. A co malá poloprázdná ATRka, kterými ČSA létá do Ostravy, Bratislavy či Košic, protože se to tak vždycky dělalo?

+5/0
23.4.2017 17:42

R34a49d84e18k 57J57a74n20a50t88a 9785486684152

A další fakto máte v článku. Na Gatwicku jsou menší výkyvy během dne, kdežto na Ruzyni je v pohybech letadel patrná ranní a podvečerní špička. I to souvisí s malým počet dálkových linek (dálkové lety pojem denní špička neznají).

+4/0
23.4.2017 17:51

P38a65v43e56l 98K43u86c14h95t41a 4226591687284

Díky.

0/0
23.4.2017 19:32

O73d17s34t16r80a79n95ě88n18ý 90U55ž46i38v39a86t82e42l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
24.4.2017 1:14

R21o49m65a43n 19P53o21l35á12č21e38k 5176719585

Napadá mě ještě celkem velký počet soukromých letů.

0/0
23.4.2017 18:39

P87e39t11r 12Š25t81í97c68h72a 8258293749

A není to i tím, že Gatwick má nonstop provoz?

0/0
23.4.2017 17:05

J86a19n 69S14ů10r30a 4635303713922

má, ale značně omezený

http://www.gatwickairport.com/business-community/aircraft-noise-airspace/noise-explained/night-noise/

0/0
23.4.2017 17:35

L35u18d29ě95k 98J14e68l51í87n27e59k 5127267459360

Jj, velkých akcí ubývá, tak se musí rychle najít ty, které by mohly díky mediální masáži "o zcela nezbytné investici" projít. :-/

+1/0
23.4.2017 15:45

J23a14n 84S72ů48r34a 4465683323442

Titulek popisuje realitu,text ji vysvětluje. Jaký byste navrhoval?

0/0
23.4.2017 15:41

P50a31t11r90i74k 86E98g64e62r 2308800169261

Myslím si, že by bylo rozumné nerozšiřovat pražské letiště Ruzyně, ale dát šanci pardubickému letišti. Právě sem by se část letů měla přestěhovat Pardubicím by to výrazně pomohlo. V úseku Pardubice, ho.n. - Pardubice, letiště - Praha, Masarykovo nádraží - Praha, letiště Ruzyně - Kladno, hl.n. může vyjet rychlovlak vždyť se přemýšlí o trati Drážďany - Praha - Pardubice - Brno - Vídeň.

+4/−7
23.4.2017 15:13

T77o38m27á84š 97T68a71t70í72č43e89k 5940442890808

Letiště v Praze obsluhuje nejvíc lidí, kteří k němu potřebují jen regionální dopravu. Kolikpak lidí ze zahraničí asi tak chce letět do Pardubic?

Když plánovali velkoletiště v Brně, dalo se ještě uvažovat, jestli to náhodou nemá smysl, ale kam takový hurá budovatelismus vede, je vidět na vzdušném zámku v Ostravě.

+5/0
23.4.2017 16:12

M47a55r65t85i84n 55N76o12v77o75t10n27ý 8949494957634

No ono z centra Prahy je skoro rychlejší dostat se do Pardubic než na letiště

+2/−5
23.4.2017 17:15

R29a96d36e56k 54J62a36n77a96t60a 9705166414162

Zapomněl jste, že i v těch Pardubicích se musíte nějak dostat z nádraží na letiště. "Popularita" menších letišť je zpravidla daná tím, že jejich provoz dotuje místní samospráva. Ekonomicky jsou nákladnější, protože existuje něco jako úspory z rozsahu. V ČR nemá dlouhodobě význam mít více než jedno mezinárodní letiště. A i kdyby mělo význam mít druhé, nebylo by v Pardubicích, ale spíš někde na druhém konci republiky.

Cesta, kterou by se měla ČR vydat, je síť rychlých tratí, abyste se z kteréhokoliv města ČR dostal do 2,5h do Prahy a v Praze mít dobré spojení hlavního nádraží s letištěm. Pak už je víceméně jedno, že bude letiště pouze jedno.

+4/−1
23.4.2017 17:33

P55e83t15r 61N18o96v43a95k 3590487759597

Ty rychlolaky by měli stavět rovnou na Ruzyni,

0/0
23.4.2017 22:49

M50a83r79t73i32n 73R19u23z92i68c87k45a 1282218776687

Technicky nemusi, Staci dobre napojeni z letiste na nadrazi, ... tady je trochu problem, ze se trat Kladno-Letiste-Praha planuje se zastavkami navic, coz je zbytecne, zastavky Liboc, Vystaviste bych nestavel, a soucasne by meli umoznit prujezd primym spojum v soucasnych stanicich v Praze.. dostanete se na 15min-20min z Letiste na nadrazi a to je prijatelne...

Druhym problemem je, ze na Wilsonak se vlak nedostane a tech moznosti jak to udelat je vice, treba severni cestou od Podbaby na Letiste tunelem a mostem nebo propojkou od Vystaviste Holesovice k mostu u Nadrazi Holesovice (dokud to umoznuje soucasny nezastaveny prostor) po viaduktu, propojenim Negreliho viaduktu do pozdemi wilsonaku (to by ale znamenalo prakticky zruseni Masarykova nadrazi nebo problematicke krizeni)...

V planu je travelator z masarycky a moznost primych vlaku ze Smichova, coz se mi jevi jako nedostatecne v dlouhodobem horizontu,...

0/0
24.4.2017 15:42

D34a23n48i45e95l 32S91c93h65n85i52t62z67e69r 5571594951136

Ne 2,5h, ale 1hodinu.

0/0
23.4.2017 23:00

R77a55d13e74k 86J61a91n48a46t66a 9475866494392

Ani se sítí VRT podle http://vysokorychlostnizeleznice.cz/ se nedostanete odkudkoliv do Prahy za hodinu. Do 2,5h už ale jo. A z krajských měst do 1h35m.

0/0
23.4.2017 23:19

O37d18s81t21r13a79n36ě58n89ý 23U87ž78i21v50a53t44e18l

Uživatel požádal o vymazání
0/−3
24.4.2017 1:31

R91a41d49e64k 74J93a47n61a55t96a 9585656534162

Nevím proč píšete "vysokorychlostní" v uvozovkách. Nevíte, co to je? Nikdy jste tím nejel? Patrně jste zamrzl někdy v 70-80.letech si stále si myslíte, že auto je vrchol pokroku. Není. Už se dále nerozvíjí. Autem se nikdy nedostanete z Paříže do Marseille za tři hodiny či z Ústí nad Labem do Brna za hodinu a půl. Francouzi a Němci taky nečekali, jak byste asi chtěl, až budou mít hotovou dálnici do každé díry, než začali stavět nové rychlé tratě.

+1/0
24.4.2017 9:52

R25a55d24e53k 84J58a54n79a68t54a 9875416254942

A co se týká vaši cesty mezi Vídní a Brnem. Za prvé si uvědomte, že srovnáváte stav, kdy VRT neexistuje. Srovnáváte trať postavenou v 19. století se silnici postavenou mnohem později. Po VRT by cesta trvala 30 minut.

Za druhé, vlak na vídeňské letiště jezdí - je tam stanice jak regionální, tak dálkové dorpavy. Z mnoha rakouských měst tam jede vlak dokonce nonstop, z Brna stačí jednou přestoupit na Wien Hbf.

Za druhé, nižší cena autobusu je daná faktory, které budou slábnout. Na pořadu dne je zpoplatnění (mýto a silniční daně) i pro autobusy, dnes mají dost často výrazné slevy nebo zcela zdarma. Za druhé, český bus těží z nízkých českých mezd - to se rovněž bude postupně vyrovnávat.

0/0
24.4.2017 10:35

P75a20v48l13a 38K73v16a47p84i64l43o70v29á 7649158304707

Pardubice hl.n. - EBA - vhodná kyvadlovka - 2 minuty!

0/0
24.4.2017 14:15

R14a82d97e41k 64J66a64n94a89t38a 9325856604322

VRT Praha-Brnio je nesmysl trasovat delší a komplikovanější cestou přes Pardubice.

+1/0
23.4.2017 16:34

J58a97n 71C51e17p93e30k 1904476680

Budu nadmíru šťastný, když poletím do Prahy a přistanu v Pardubicích a pak se budu kodrcat ještě vlakem.

0/0
24.4.2017 11:44

P40a89v79l82a 65K92v48a58p97i50l15o43v82á 7409188544527

Máte to hodinu. Když poletíte nízkonákladovkou na Sansted, tak jedete do Londýna hodinu.

0/0
24.4.2017 14:16
Foto

M23a10r51e29k 85C61e16r44n97y 5778566217

No a co je nam do Gatwicku? Jen at se stavi a prosperuje u nas, na Anglii kasle pes...

+2/−3
23.4.2017 15:04

J10a78n 65B24o66r51e83c83k98ý 8116507785340

Tvrdí někdo kdo má letiště 100km daleko

0/0
23.4.2017 16:12

K45a55r87e74l 67N62o95v63o79t30n49y 2281815779830

Jakto, ze za ten zpackany prodej pozemku, ktery nas stal 4 miliardy z nasich dani, jeste nebyl nikdo potrestan??

Prece za stat nekdo konkretni musel ten prodej podepsat, ne? Kde je te prodejni smlouva, a jaktoze se se tim uz davno nezabyva policie? Velmi by me zajmalo, jak velka cast z tech 4 milard si nasla cestu do kapsy tomu, co to podepsal...

+8/−1
23.4.2017 14:10

M45a83r86t45i37n 58H28a83l89á75š41e55k 2340542508714

Letiště Václava Havla, pojmenovaném po právu po jednom z nejvýznamnějších Čechů všech dob, muže , který nás zbavil nejhorších vrahů v historii lidstva, si z peněz danových poplatníků, zaslouží ještě více![>-]EUVV!!

+6/−16
23.4.2017 13:46

K30a26r82e39l 72Z40a75c45e80k 7921409791397

To má být jako vtipné?:-/

+6/−1
23.4.2017 15:32

T47o41m88á66š 48T98a21t64í23č30e16k 5600642220428

U.M.H. bohužel ne.

+1/0
23.4.2017 16:14

J22a38n 51C22e18p98e32k 1444516140

Alkoholik, který uzavřel pakt s nejhoršími vrahy naší historie a dal jim všem milost a beztrestnost.

0/−1
24.4.2017 11:47

R53a68d48i16m 52S95i77m87u46n58e86k 2740170346434

bombastický nadpis, naznačující že všechno je vlastně špatně... při přečtení článku včas člověk dojde spíše k opačnému názoru... já vím, že zvláště čechy všechno negativno přímo magicky přitahuje a baží si pořádně porochnit si v tom... ale přeci.. není to opravdu už trochu úroveň Blesku nebo Novinek (btw. čeští vědci už asi 20x (skoro) vynalezli lék na aids)

+13/0
23.4.2017 13:45

J85a58n 10S20ů32r74a 4605963633162

Titulek popisuje skutečnost, text ji následně vysvětluje, proč tomu tak je. Jaký titulek byste navrhoval?

+3/0
23.4.2017 15:43

P39e79t32r 80H17o12f88m83a23n78n 6609154225260

Hlavně by měli zmenšit CTR a TMA a to nejen u LKPR. Vždyť už se tu pomalu ani nedá VFR létat.:-/

+4/0
23.4.2017 13:39

M51i27c23h16a34l 67M14i14l18l36e58r 9976212229762

pristavaji na Gatwicku A380?

0/0
23.4.2017 13:37

J53a55n 14S42ů76r72a 4725963803432

ano

+3/0
23.4.2017 13:39

J68a13r60o37s73l37a73v 41K58u92b18r67i36c39h59t 2124307525733

Teď zrovna jedna přistává od Emirates, viz FlightRadar

0/0
23.4.2017 13:39

M82i94c89h21a40l 67M74i27l37l48e53r 9546462799462

dekuji

0/0
23.4.2017 15:45
Foto

J31a16n 76D39o79č62e27k48a28l 1134196261265

„Vzdušný prostor nad Gatwickem je uzpůsoben pro vyčkávání letadel ve vzduchu....." navrhuji přestavět vzdušný prostor nad Ruzyní - třeba by to bylo levnější ;-D

+13/0
23.4.2017 13:36

J54i40r55i 29H98o24m84o52l56k72a 6924626

Je jasné, ze nejde o runway a rozsireni letiste ale pouze a jenom o to, aby se nekdo napakoval...

+3/−3
23.4.2017 13:35

J55i10ř34í 87B14r55t38n30í15k 8320819716504

Suma sumárum: Tady není zapotřebí ranvej, ale investovat co největší balík peněz. Ze samotné ranveje nic "nekápne", ovšem s investorem se už dá jednat o čemkoliv.

[>-]EU

+3/−3
23.4.2017 13:09

R89a55d43i76m 86S12i23m50u29n86e81k 2280530396614

suma sumárem jste článek vůbec nečetl nebo příliš nepochopil.. jste nadpisový přispěvatel... ale v klidu, mně se to taky občas stalo..

+12/0
23.4.2017 13:32

J36o89s57e23f 23H83o78n37e38š 7441712740873

Ruzyn by měla mít 2 dráhy východ-západ a jih-sever.To by mělo stačit

0/−6
23.4.2017 12:58

M21i93c71h68a14l 39H52a79u17f 4658549595521

Ať koukám jak koukám, tak Gatwick má dvě dráhy, 08/26 L a 08/26 R.

0/0
23.4.2017 12:55



Najdete na iDNES.cz