Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další ranvej pro Ruzyň? Gatwicku stačí jedna, lidí zvládne trojnásobek

Letiště Praha chystá zásadní investici do nové paralelní vzletové a přistávací dráhy, aby mohlo odbavit nejméně 21 milionů cestujících ročně. Ve světě však existují letiště, která zvládnou i s jedinou ranvejí mnohem víc lidí. Například londýnský Gatwick odbaví s jedinou drahou 44 milionů cestujících. Je tedy v Praze další ranvej potřeba?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a56n 57W68a46c41l45a56v 7634775727748

Navíc, Gattwick má v případě problémů "v záloze" další londýnská letiště.

0/0
26.4.2017 17:36

F40r98a71n90t21i67š64e94k 53K88o31c16o25u10r28e61k 6520753867299

Největší problém Ruzyně, není počet ranvejí, ale nezájem nízkonákladovek, díky ceně za přistání.

0/0
24.4.2017 11:29

R31a48d78e60k 73J16a16n77a60t61a 9285556814922

Poplatky v Praze jsou nižší, než u okolních metropilitních letišť (Mnichov, Vídeň, belrín).

0/0
24.4.2017 11:56

F98r22a23n92t94i87š56e78k 86K84o56c39o17u93r64e57k 6360413387929

spíše bych srovnával s Polskem, Slovenskem a Maďarskem.

0/0
25.4.2017 16:19

P23e65t91r 65V22o60n15d45r49a70c94e32k 7935111163320

Myslím, že jsou potřebnější stavby jako třeba tunel pod červenohorským sedlem, ale kdo by se kopal s tunelem pod kopcem, když se dá tunel postavit na rovině ??

0/−1
24.4.2017 6:58

P72a94v96e10l 44K74u19c70h66t18a 4586791467324

Je zvláštní že Gatvick odbaví 3x více cestujících a letadel 55 místo 46 za hodinu proti Ruzyni - což je rozdíl jen 20%. To k nám létají malá letadla a poloprázdná? K metru na letiště - myslím si, že hodně by mohlo vést po povrchu a tam je nákladovost určitě jiná než z Veleslavína do Motola.

0/−6
23.4.2017 17:06

R68a15d88e89k 37J86a60n17a57t55a 9275606564922

"To k nám létají malá letadla a poloprázdná?"

Samozřejmě. Kolik máte na Ruzyni linek obsluhovaných widebody letouny? A330, A340, A380, B747, B767, B777? Stačily by vám myslím prsty jedné ruky. Na Gatwicku je jich víc jak dvacet. A co malá poloprázdná ATRka, kterými ČSA létá do Ostravy, Bratislavy či Košic, protože se to tak vždycky dělalo?

+5/0
23.4.2017 17:42

R82a50d16e44k 97J67a56n90a65t29a 9315556564432

A další fakto máte v článku. Na Gatwicku jsou menší výkyvy během dne, kdežto na Ruzyni je v pohybech letadel patrná ranní a podvečerní špička. I to souvisí s malým počet dálkových linek (dálkové lety pojem denní špička neznají).

+4/0
23.4.2017 17:51

P84a74v38e46l 39K59u79c66h45t42a 4926571767554

Díky.

0/0
23.4.2017 19:32

P44a50v17e61l 33O12d36e68h50n11a87l 6793139468585

Nehádám se, ale větší letouny potřebují (resp. jsou po nich i předpisy stanoveny) delší rozestupy a teorii o vlivu noci vyvrací níže pan Sůra.

Ale třeba to tak je.

0/0
24.4.2017 1:14

R42o56m52a21n 32P70o27l95á46č93e21k 5596889915

Napadá mě ještě celkem velký počet soukromých letů.

0/0
23.4.2017 18:39

P39e87t63r 27Š49t39í41c26h93a 8868163419

A není to i tím, že Gatwick má nonstop provoz?

0/0
23.4.2017 17:05

J95a93n 35S98ů79r27a 4335243333192

má, ale značně omezený

http://www.gatwickairport.com/business-community/aircraft-noise-airspace/noise-explained/night-noise/

0/0
23.4.2017 17:35

L32u40d80ě18k 49J38e56l71í41n72e47k 5157327609580

Jj, velkých akcí ubývá, tak se musí rychle najít ty, které by mohly díky mediální masáži "o zcela nezbytné investici" projít. :-/

+1/0
23.4.2017 15:45

J48a85n 51S71ů36r24a 4555273963702

Titulek popisuje realitu,text ji vysvětluje. Jaký byste navrhoval?

0/0
23.4.2017 15:41

P46a77t23r78i87k 50E66g61e58r 2798230879921

Myslím si, že by bylo rozumné nerozšiřovat pražské letiště Ruzyně, ale dát šanci pardubickému letišti. Právě sem by se část letů měla přestěhovat Pardubicím by to výrazně pomohlo. V úseku Pardubice, ho.n. - Pardubice, letiště - Praha, Masarykovo nádraží - Praha, letiště Ruzyně - Kladno, hl.n. může vyjet rychlovlak vždyť se přemýšlí o trati Drážďany - Praha - Pardubice - Brno - Vídeň.

+4/−7
23.4.2017 15:13

T67o10m53á56š 80T82a79t47í55č48e56k 5180902180678

Letiště v Praze obsluhuje nejvíc lidí, kteří k němu potřebují jen regionální dopravu. Kolikpak lidí ze zahraničí asi tak chce letět do Pardubic?

Když plánovali velkoletiště v Brně, dalo se ještě uvažovat, jestli to náhodou nemá smysl, ale kam takový hurá budovatelismus vede, je vidět na vzdušném zámku v Ostravě.

+5/0
23.4.2017 16:12

M15a22r60t92i12n 94N69o50v15o14t79n23ý 8679914447674

No ono z centra Prahy je skoro rychlejší dostat se do Pardubic než na letiště

+2/−5
23.4.2017 17:15

R89a47d42e94k 89J52a43n17a71t57a 9235386864142

Zapomněl jste, že i v těch Pardubicích se musíte nějak dostat z nádraží na letiště. "Popularita" menších letišť je zpravidla daná tím, že jejich provoz dotuje místní samospráva. Ekonomicky jsou nákladnější, protože existuje něco jako úspory z rozsahu. V ČR nemá dlouhodobě význam mít více než jedno mezinárodní letiště. A i kdyby mělo význam mít druhé, nebylo by v Pardubicích, ale spíš někde na druhém konci republiky.

Cesta, kterou by se měla ČR vydat, je síť rychlých tratí, abyste se z kteréhokoliv města ČR dostal do 2,5h do Prahy a v Praze mít dobré spojení hlavního nádraží s letištěm. Pak už je víceméně jedno, že bude letiště pouze jedno.

+4/−1
23.4.2017 17:33

P21e81t38r 16N68o56v83a52k 3460867639307

Ty rychlolaky by měli stavět rovnou na Ruzyni,

0/0
23.4.2017 22:49

M39a87r88t47i22n 56R17u15z61i27c47k74a 1602438636467

Technicky nemusi, Staci dobre napojeni z letiste na nadrazi, ... tady je trochu problem, ze se trat Kladno-Letiste-Praha planuje se zastavkami navic, coz je zbytecne, zastavky Liboc, Vystaviste bych nestavel, a soucasne by meli umoznit prujezd primym spojum v soucasnych stanicich v Praze.. dostanete se na 15min-20min z Letiste na nadrazi a to je prijatelne...

Druhym problemem je, ze na Wilsonak se vlak nedostane a tech moznosti jak to udelat je vice, treba severni cestou od Podbaby na Letiste tunelem a mostem nebo propojkou od Vystaviste Holesovice k mostu u Nadrazi Holesovice (dokud to umoznuje soucasny nezastaveny prostor) po viaduktu, propojenim Negreliho viaduktu do pozdemi wilsonaku (to by ale znamenalo prakticky zruseni Masarykova nadrazi nebo problematicke krizeni)...

V planu je travelator z masarycky a moznost primych vlaku ze Smichova, coz se mi jevi jako nedostatecne v dlouhodobem horizontu,...

0/0
24.4.2017 15:42

D63a24n90i58e68l 76S96c20h66n82i48t96z80e36r 5271134161116

Ne 2,5h, ale 1hodinu.

0/0
23.4.2017 23:00

R14a31d59e63k 52J61a21n49a39t59a 9485746694142

Ani se sítí VRT podle http://vysokorychlostnizeleznice.cz/ se nedostanete odkudkoliv do Prahy za hodinu. Do 2,5h už ale jo. A z krajských měst do 1h35m.

0/0
23.4.2017 23:19

P41a92v92e77l 19O65d19e72h15n50a50l 6413309898125

Svým způsobem máte pravdu, jen trošku jinak, než jste to myslel. Významná část země má totiž v pohodlném dosahu skutečná mezinárodní letiště, jako třeba Vídeň a z principu je bude mít vždy lépe dostupná, než Prahu, z hlediska destinací pak zajímavější, než by kdy mohly být Pardubice.

Každopádně bychom ale měli opustit myšlenku tzv. "vysokorychlostních" tratí, které jsou na území našeho rozsahu zbytečné a spíše se věnovat co nejrychlejšímu dobudování solidní dálniční sítě. Pak si můžeme hrát i s vláčky, jestli zůstanou zbytečné prostředky.

Pochopte to už konečně - Morava a Slezsko potřebují rychlá spojení do Vídně a Polska. Z jižní Moravy je dnes už prakticky lepší dojet do Vídně a letět přímo do cíle, než do Prahy a pak ještě někde přestupovat, nebo mít omezenou nabídku. Se zlepšováním spojení po silnici to bude stále lepší a lepší. Zkoušel jsem mezi Vídní a Brnem vlak, autobus byl pružnější a mnohem levnější (jak ČD, tak ta rakouská železnice, ani nevím, jak se jmenovala), dostat se na vlak ve Vídni bylo komplikované, autobus byl před terminálem. Když už autobus nebyl k dispozici, musel bych se trmácet se zavazadly kdoví kam na vlak a při třech cestujících byl taxík do Brna snad jen o tisíc korun dražší, než jet vlakem. S troškou optimalizace se dnes vyplatí z Brna odletět do Mnichova a pokračovat dále odtud, než se trmácet do Prahy.

0/−3
24.4.2017 1:31

R54a26d42e52k 10J78a21n83a52t74a 9605976304122

Nevím proč píšete "vysokorychlostní" v uvozovkách. Nevíte, co to je? Nikdy jste tím nejel? Patrně jste zamrzl někdy v 70-80.letech si stále si myslíte, že auto je vrchol pokroku. Není. Už se dále nerozvíjí. Autem se nikdy nedostanete z Paříže do Marseille za tři hodiny či z Ústí nad Labem do Brna za hodinu a půl. Francouzi a Němci taky nečekali, jak byste asi chtěl, až budou mít hotovou dálnici do každé díry, než začali stavět nové rychlé tratě.

+1/0
24.4.2017 9:52

R37a16d34e88k 54J29a70n70a17t39a 9115596634892

A co se týká vaši cesty mezi Vídní a Brnem. Za prvé si uvědomte, že srovnáváte stav, kdy VRT neexistuje. Srovnáváte trať postavenou v 19. století se silnici postavenou mnohem později. Po VRT by cesta trvala 30 minut.

Za druhé, vlak na vídeňské letiště jezdí - je tam stanice jak regionální, tak dálkové dorpavy. Z mnoha rakouských měst tam jede vlak dokonce nonstop, z Brna stačí jednou přestoupit na Wien Hbf.

Za druhé, nižší cena autobusu je daná faktory, které budou slábnout. Na pořadu dne je zpoplatnění (mýto a silniční daně) i pro autobusy, dnes mají dost často výrazné slevy nebo zcela zdarma. Za druhé, český bus těží z nízkých českých mezd - to se rovněž bude postupně vyrovnávat.

0/0
24.4.2017 10:35

P39a72v49l16a 93K16v85a59p68i62l84o60v65á 7429938564177

Pardubice hl.n. - EBA - vhodná kyvadlovka - 2 minuty!

0/0
24.4.2017 14:15

R38a12d47e26k 94J30a69n59a82t71a 9535656784622

VRT Praha-Brnio je nesmysl trasovat delší a komplikovanější cestou přes Pardubice.

+1/0
23.4.2017 16:34

J70a15n 70C76e58p68e73k 1484616480

Budu nadmíru šťastný, když poletím do Prahy a přistanu v Pardubicích a pak se budu kodrcat ještě vlakem.

0/0
24.4.2017 11:44

P51a55v67l56a 59K71v63a42p14i91l84o64v42á 7299798894767

Máte to hodinu. Když poletíte nízkonákladovkou na Sansted, tak jedete do Londýna hodinu.

0/0
24.4.2017 14:16
Foto

M62a37r37e33k 88C62e91r17n12y 5968676557

No a co je nam do Gatwicku? Jen at se stavi a prosperuje u nas, na Anglii kasle pes...

+2/−3
23.4.2017 15:04

J94a67n 85B56o78r68e44c58k16ý 8266777795680

Tvrdí někdo kdo má letiště 100km daleko

0/0
23.4.2017 16:12

K11a45r42e89l 25N93o24v30o40t50n59y 2971565439520

Jakto, ze za ten zpackany prodej pozemku, ktery nas stal 4 miliardy z nasich dani, jeste nebyl nikdo potrestan??

Prece za stat nekdo konkretni musel ten prodej podepsat, ne? Kde je te prodejni smlouva, a jaktoze se se tim uz davno nezabyva policie? Velmi by me zajmalo, jak velka cast z tech 4 milard si nasla cestu do kapsy tomu, co to podepsal...

+8/−1
23.4.2017 14:10

M70a87r14t76i94n 55H56a23l25á29š83e23k 2620222968924

Letiště Václava Havla, pojmenovaném po právu po jednom z nejvýznamnějších Čechů všech dob, muže , který nás zbavil nejhorších vrahů v historii lidstva, si z peněz danových poplatníků, zaslouží ještě více![>-]EUVV!!

+6/−16
23.4.2017 13:46

K36a91r89e97l 46Z96a91c80e66k 7261959951207

To má být jako vtipné?:-/

+6/−1
23.4.2017 15:32

T51o14m18á80š 40T80a20t70í30č65e53k 5810602290378

U.M.H. bohužel ne.

+1/0
23.4.2017 16:14

J13a95n 31C93e48p59e60k 1604586500

Alkoholik, který uzavřel pakt s nejhoršími vrahy naší historie a dal jim všem milost a beztrestnost.

0/−1
24.4.2017 11:47

R70a14d70i17m 79S83i14m52u15n44e87k 2120120916904

bombastický nadpis, naznačující že všechno je vlastně špatně... při přečtení článku včas člověk dojde spíše k opačnému názoru... já vím, že zvláště čechy všechno negativno přímo magicky přitahuje a baží si pořádně porochnit si v tom... ale přeci.. není to opravdu už trochu úroveň Blesku nebo Novinek (btw. čeští vědci už asi 20x (skoro) vynalezli lék na aids)

+13/0
23.4.2017 13:45

J40a49n 53S40ů70r70a 4435103703862

Titulek popisuje skutečnost, text ji následně vysvětluje, proč tomu tak je. Jaký titulek byste navrhoval?

+3/0
23.4.2017 15:43

P27e66t44r 44H61o10f42m14a19n32n 6119354665770

Hlavně by měli zmenšit CTR a TMA a to nejen u LKPR. Vždyť už se tu pomalu ani nedá VFR létat.:-/

+4/0
23.4.2017 13:39

M60i18c93h57a27l 44M21i65l80l49e18r 9886892269572

pristavaji na Gatwicku A380?

0/0
23.4.2017 13:37

J79a83n 85S14ů72r44a 4325133203102

ano

+3/0
23.4.2017 13:39

J35a64r11o75s35l23a79v 40K59u81b52r35i32c44h88t 2464187765543

Teď zrovna jedna přistává od Emirates, viz FlightRadar

0/0
23.4.2017 13:39

M27i13c30h58a27l 14M59i66l12l62e66r 9596822389562

dekuji

0/0
23.4.2017 15:45
Foto

J50a19n 97D85o50č89e35k45a63l 1934226891465

„Vzdušný prostor nad Gatwickem je uzpůsoben pro vyčkávání letadel ve vzduchu....." navrhuji přestavět vzdušný prostor nad Ruzyní - třeba by to bylo levnější ;-D

+13/0
23.4.2017 13:36

J76i37r28i 26H29o81m61o82l30k15a 6444736

Je jasné, ze nejde o runway a rozsireni letiste ale pouze a jenom o to, aby se nekdo napakoval...

+3/−3
23.4.2017 13:35

J71i55ř29í 56B30r34t12n26í34k 8580489566814

Suma sumárum: Tady není zapotřebí ranvej, ale investovat co největší balík peněz. Ze samotné ranveje nic "nekápne", ovšem s investorem se už dá jednat o čemkoliv.

[>-]EU

+3/−3
23.4.2017 13:09

R40a89d33i89m 39S21i49m76u40n49e82k 2790150766614

suma sumárem jste článek vůbec nečetl nebo příliš nepochopil.. jste nadpisový přispěvatel... ale v klidu, mně se to taky občas stalo..

+12/0
23.4.2017 13:32

J32o22s76e46f 51H65o92n68e11š 7431462680633

Ruzyn by měla mít 2 dráhy východ-západ a jih-sever.To by mělo stačit

0/−6
23.4.2017 12:58

M51i89c93h95a37l 91H39a52u49f 4438539735931

Ať koukám jak koukám, tak Gatwick má dvě dráhy, 08/26 L a 08/26 R.

0/0
23.4.2017 12:55







Najdete na iDNES.cz