Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další ranvej pro Ruzyň? Gatwicku stačí jedna, lidí zvládne trojnásobek

Letiště Praha chystá zásadní investici do nové paralelní vzletové a přistávací dráhy, aby mohlo odbavit nejméně 21 milionů cestujících ročně. Ve světě však existují letiště, která zvládnou i s jedinou ranvejí mnohem víc lidí. Například londýnský Gatwick odbaví s jedinou drahou 44 milionů cestujících. Je tedy v Praze další ranvej potřeba?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a29n 96W81a33c43l29a23v 7514545527888

Navíc, Gattwick má v případě problémů "v záloze" další londýnská letiště.

0/0
26.4.2017 17:36

F28r97a72n84t79i18š13e89k 26K12o37c90o73u78r78e33k 6870803147599

Největší problém Ruzyně, není počet ranvejí, ale nezájem nízkonákladovek, díky ceně za přistání.

0/0
24.4.2017 11:29

R41a48d31e91k 66J86a22n44a76t93a 9355846944772

Poplatky v Praze jsou nižší, než u okolních metropilitních letišť (Mnichov, Vídeň, belrín).

0/0
24.4.2017 11:56

F52r41a93n73t36i28š63e65k 13K94o13c94o54u41r68e49k 6430273667709

spíše bych srovnával s Polskem, Slovenskem a Maďarskem.

0/0
25.4.2017 16:19

P83e67t65r 34V63o87n50d25r76a81c35e42k 7655871833110

Myslím, že jsou potřebnější stavby jako třeba tunel pod červenohorským sedlem, ale kdo by se kopal s tunelem pod kopcem, když se dá tunel postavit na rovině ??

0/−1
24.4.2017 6:58

P79a55v85e39l 33K22u83c64h87t71a 4836271897444

Je zvláštní že Gatvick odbaví 3x více cestujících a letadel 55 místo 46 za hodinu proti Ruzyni - což je rozdíl jen 20%. To k nám létají malá letadla a poloprázdná? K metru na letiště - myslím si, že hodně by mohlo vést po povrchu a tam je nákladovost určitě jiná než z Veleslavína do Motola.

0/−6
23.4.2017 17:06

R34a85d50e76k 20J81a56n36a18t12a 9645746244862

"To k nám létají malá letadla a poloprázdná?"

Samozřejmě. Kolik máte na Ruzyni linek obsluhovaných widebody letouny? A330, A340, A380, B747, B767, B777? Stačily by vám myslím prsty jedné ruky. Na Gatwicku je jich víc jak dvacet. A co malá poloprázdná ATRka, kterými ČSA létá do Ostravy, Bratislavy či Košic, protože se to tak vždycky dělalo?

+5/0
23.4.2017 17:42

R27a31d68e21k 75J80a65n42a47t20a 9835536444532

A další fakto máte v článku. Na Gatwicku jsou menší výkyvy během dne, kdežto na Ruzyni je v pohybech letadel patrná ranní a podvečerní špička. I to souvisí s malým počet dálkových linek (dálkové lety pojem denní špička neznají).

+4/0
23.4.2017 17:51

P49a98v98e78l 41K59u90c90h17t79a 4466161897974

Díky.

0/0
23.4.2017 19:32

P97a59v31e30l 57O18d49e11h54n62a58l 6773689538295

Nehádám se, ale větší letouny potřebují (resp. jsou po nich i předpisy stanoveny) delší rozestupy a teorii o vlivu noci vyvrací níže pan Sůra.

Ale třeba to tak je.

0/0
24.4.2017 1:14

R18o39m10a96n 12P91o64l62á65č75e45k 5556679395

Napadá mě ještě celkem velký počet soukromých letů.

0/0
23.4.2017 18:39

P77e13t94r 43Š58t52í48c21h34a 8328233949

A není to i tím, že Gatwick má nonstop provoz?

0/0
23.4.2017 17:05

J40a58n 97S33ů78r10a 4235313633592

má, ale značně omezený

http://www.gatwickairport.com/business-community/aircraft-noise-airspace/noise-explained/night-noise/

0/0
23.4.2017 17:35

L38u75d89ě10k 94J67e66l67í91n42e13k 5547857329790

Jj, velkých akcí ubývá, tak se musí rychle najít ty, které by mohly díky mediální masáži "o zcela nezbytné investici" projít. :-/

+1/0
23.4.2017 15:45

J74a72n 20S69ů64r90a 4875723793772

Titulek popisuje realitu,text ji vysvětluje. Jaký byste navrhoval?

0/0
23.4.2017 15:41

P68a31t16r76i22k 76E66g25e55r 2498450149821

Myslím si, že by bylo rozumné nerozšiřovat pražské letiště Ruzyně, ale dát šanci pardubickému letišti. Právě sem by se část letů měla přestěhovat Pardubicím by to výrazně pomohlo. V úseku Pardubice, ho.n. - Pardubice, letiště - Praha, Masarykovo nádraží - Praha, letiště Ruzyně - Kladno, hl.n. může vyjet rychlovlak vždyť se přemýšlí o trati Drážďany - Praha - Pardubice - Brno - Vídeň.

+4/−7
23.4.2017 15:13

T47o26m65á64š 54T12a97t54í52č47e55k 5300472580528

Letiště v Praze obsluhuje nejvíc lidí, kteří k němu potřebují jen regionální dopravu. Kolikpak lidí ze zahraničí asi tak chce letět do Pardubic?

Když plánovali velkoletiště v Brně, dalo se ještě uvažovat, jestli to náhodou nemá smysl, ale kam takový hurá budovatelismus vede, je vidět na vzdušném zámku v Ostravě.

+5/0
23.4.2017 16:12

M72a84r11t37i25n 88N96o46v84o64t90n77ý 8299164347344

No ono z centra Prahy je skoro rychlejší dostat se do Pardubic než na letiště

+2/−5
23.4.2017 17:15

R37a16d86e12k 52J71a16n25a32t65a 9335606344732

Zapomněl jste, že i v těch Pardubicích se musíte nějak dostat z nádraží na letiště. "Popularita" menších letišť je zpravidla daná tím, že jejich provoz dotuje místní samospráva. Ekonomicky jsou nákladnější, protože existuje něco jako úspory z rozsahu. V ČR nemá dlouhodobě význam mít více než jedno mezinárodní letiště. A i kdyby mělo význam mít druhé, nebylo by v Pardubicích, ale spíš někde na druhém konci republiky.

Cesta, kterou by se měla ČR vydat, je síť rychlých tratí, abyste se z kteréhokoliv města ČR dostal do 2,5h do Prahy a v Praze mít dobré spojení hlavního nádraží s letištěm. Pak už je víceméně jedno, že bude letiště pouze jedno.

+4/−1
23.4.2017 17:33

P31e46t77r 96N96o55v40a97k 3600197119767

Ty rychlolaky by měli stavět rovnou na Ruzyni,

0/0
23.4.2017 22:49

M66a18r27t42i63n 74R27u48z95i23c30k45a 1122698416397

Technicky nemusi, Staci dobre napojeni z letiste na nadrazi, ... tady je trochu problem, ze se trat Kladno-Letiste-Praha planuje se zastavkami navic, coz je zbytecne, zastavky Liboc, Vystaviste bych nestavel, a soucasne by meli umoznit prujezd primym spojum v soucasnych stanicich v Praze.. dostanete se na 15min-20min z Letiste na nadrazi a to je prijatelne...

Druhym problemem je, ze na Wilsonak se vlak nedostane a tech moznosti jak to udelat je vice, treba severni cestou od Podbaby na Letiste tunelem a mostem nebo propojkou od Vystaviste Holesovice k mostu u Nadrazi Holesovice (dokud to umoznuje soucasny nezastaveny prostor) po viaduktu, propojenim Negreliho viaduktu do pozdemi wilsonaku (to by ale znamenalo prakticky zruseni Masarykova nadrazi nebo problematicke krizeni)...

V planu je travelator z masarycky a moznost primych vlaku ze Smichova, coz se mi jevi jako nedostatecne v dlouhodobem horizontu,...

0/0
24.4.2017 15:42

D31a10n65i41e22l 34S40c26h55n82i38t36z37e80r 5741884511426

Ne 2,5h, ale 1hodinu.

0/0
23.4.2017 23:00

R70a39d57e24k 48J89a96n58a56t82a 9505636754602

Ani se sítí VRT podle http://vysokorychlostnizeleznice.cz/ se nedostanete odkudkoliv do Prahy za hodinu. Do 2,5h už ale jo. A z krajských měst do 1h35m.

0/0
23.4.2017 23:19

P53a69v65e30l 87O10d20e35h95n91a12l 6463289448195

Svým způsobem máte pravdu, jen trošku jinak, než jste to myslel. Významná část země má totiž v pohodlném dosahu skutečná mezinárodní letiště, jako třeba Vídeň a z principu je bude mít vždy lépe dostupná, než Prahu, z hlediska destinací pak zajímavější, než by kdy mohly být Pardubice.

Každopádně bychom ale měli opustit myšlenku tzv. "vysokorychlostních" tratí, které jsou na území našeho rozsahu zbytečné a spíše se věnovat co nejrychlejšímu dobudování solidní dálniční sítě. Pak si můžeme hrát i s vláčky, jestli zůstanou zbytečné prostředky.

Pochopte to už konečně - Morava a Slezsko potřebují rychlá spojení do Vídně a Polska. Z jižní Moravy je dnes už prakticky lepší dojet do Vídně a letět přímo do cíle, než do Prahy a pak ještě někde přestupovat, nebo mít omezenou nabídku. Se zlepšováním spojení po silnici to bude stále lepší a lepší. Zkoušel jsem mezi Vídní a Brnem vlak, autobus byl pružnější a mnohem levnější (jak ČD, tak ta rakouská železnice, ani nevím, jak se jmenovala), dostat se na vlak ve Vídni bylo komplikované, autobus byl před terminálem. Když už autobus nebyl k dispozici, musel bych se trmácet se zavazadly kdoví kam na vlak a při třech cestujících byl taxík do Brna snad jen o tisíc korun dražší, než jet vlakem. S troškou optimalizace se dnes vyplatí z Brna odletět do Mnichova a pokračovat dále odtud, než se trmácet do Prahy.

0/−3
24.4.2017 1:31

R68a84d48e70k 22J28a97n68a91t51a 9515916324362

Nevím proč píšete "vysokorychlostní" v uvozovkách. Nevíte, co to je? Nikdy jste tím nejel? Patrně jste zamrzl někdy v 70-80.letech si stále si myslíte, že auto je vrchol pokroku. Není. Už se dále nerozvíjí. Autem se nikdy nedostanete z Paříže do Marseille za tři hodiny či z Ústí nad Labem do Brna za hodinu a půl. Francouzi a Němci taky nečekali, jak byste asi chtěl, až budou mít hotovou dálnici do každé díry, než začali stavět nové rychlé tratě.

+1/0
24.4.2017 9:52

R80a69d72e42k 73J60a76n37a15t33a 9305536694282

A co se týká vaši cesty mezi Vídní a Brnem. Za prvé si uvědomte, že srovnáváte stav, kdy VRT neexistuje. Srovnáváte trať postavenou v 19. století se silnici postavenou mnohem později. Po VRT by cesta trvala 30 minut.

Za druhé, vlak na vídeňské letiště jezdí - je tam stanice jak regionální, tak dálkové dorpavy. Z mnoha rakouských měst tam jede vlak dokonce nonstop, z Brna stačí jednou přestoupit na Wien Hbf.

Za druhé, nižší cena autobusu je daná faktory, které budou slábnout. Na pořadu dne je zpoplatnění (mýto a silniční daně) i pro autobusy, dnes mají dost často výrazné slevy nebo zcela zdarma. Za druhé, český bus těží z nízkých českých mezd - to se rovněž bude postupně vyrovnávat.

0/0
24.4.2017 10:35

P31a27v55l87a 60K40v21a72p80i78l36o89v40á 7519668614957

Pardubice hl.n. - EBA - vhodná kyvadlovka - 2 minuty!

0/0
24.4.2017 14:15

R58a67d42e73k 65J30a75n54a12t44a 9185176214642

VRT Praha-Brnio je nesmysl trasovat delší a komplikovanější cestou přes Pardubice.

+1/0
23.4.2017 16:34

J88a96n 54C98e72p29e33k 1454436750

Budu nadmíru šťastný, když poletím do Prahy a přistanu v Pardubicích a pak se budu kodrcat ještě vlakem.

0/0
24.4.2017 11:44

P50a58v10l60a 94K33v86a95p62i65l68o57v20á 7599888534897

Máte to hodinu. Když poletíte nízkonákladovkou na Sansted, tak jedete do Londýna hodinu.

0/0
24.4.2017 14:16
Foto

M66a83r84e18k 38C72e70r25n34y 5518536227

No a co je nam do Gatwicku? Jen at se stavi a prosperuje u nas, na Anglii kasle pes...

+2/−3
23.4.2017 15:04

J62a32n 38B43o95r39e89c79k27ý 8546517485830

Tvrdí někdo kdo má letiště 100km daleko

0/0
23.4.2017 16:12

K30a24r12e32l 38N95o87v22o40t78n55y 2761905659490

Jakto, ze za ten zpackany prodej pozemku, ktery nas stal 4 miliardy z nasich dani, jeste nebyl nikdo potrestan??

Prece za stat nekdo konkretni musel ten prodej podepsat, ne? Kde je te prodejni smlouva, a jaktoze se se tim uz davno nezabyva policie? Velmi by me zajmalo, jak velka cast z tech 4 milard si nasla cestu do kapsy tomu, co to podepsal...

+8/−1
23.4.2017 14:10

M70a87r33t18i62n 54H19a53l15á34š81e25k 2910242988864

Letiště Václava Havla, pojmenovaném po právu po jednom z nejvýznamnějších Čechů všech dob, muže , který nás zbavil nejhorších vrahů v historii lidstva, si z peněz danových poplatníků, zaslouží ještě více![>-]EUVV!!

+6/−16
23.4.2017 13:46

K66a40r66e88l 87Z50a10c32e28k 7251259741197

To má být jako vtipné?:-/

+6/−1
23.4.2017 15:32

T97o63m49á62š 97T24a76t82í62č25e74k 5660682910788

U.M.H. bohužel ne.

+1/0
23.4.2017 16:14

J32a71n 15C95e48p64e56k 1884346350

Alkoholik, který uzavřel pakt s nejhoršími vrahy naší historie a dal jim všem milost a beztrestnost.

0/−1
24.4.2017 11:47

R82a81d98i82m 18S40i36m93u37n40e24k 2830610516614

bombastický nadpis, naznačující že všechno je vlastně špatně... při přečtení článku včas člověk dojde spíše k opačnému názoru... já vím, že zvláště čechy všechno negativno přímo magicky přitahuje a baží si pořádně porochnit si v tom... ale přeci.. není to opravdu už trochu úroveň Blesku nebo Novinek (btw. čeští vědci už asi 20x (skoro) vynalezli lék na aids)

+13/0
23.4.2017 13:45

J10a72n 88S56ů13r72a 4235823403392

Titulek popisuje skutečnost, text ji následně vysvětluje, proč tomu tak je. Jaký titulek byste navrhoval?

+3/0
23.4.2017 15:43

P48e91t53r 68H23o58f98m92a72n72n 6889924115630

Hlavně by měli zmenšit CTR a TMA a to nejen u LKPR. Vždyť už se tu pomalu ani nedá VFR létat.:-/

+4/0
23.4.2017 13:39

M42i66c36h42a97l 51M91i56l31l44e95r 9136552259452

pristavaji na Gatwicku A380?

0/0
23.4.2017 13:37

J77a79n 18S85ů98r76a 4105863123822

ano

+3/0
23.4.2017 13:39

J70a11r34o61s57l87a37v 83K94u55b48r40i55c56h97t 2414967985963

Teď zrovna jedna přistává od Emirates, viz FlightRadar

0/0
23.4.2017 13:39

M46i77c61h95a47l 56M37i20l23l91e76r 9426892359542

dekuji

0/0
23.4.2017 15:45
Foto

J94a67n 30D55o96č82e48k24a28l 1414496311405

„Vzdušný prostor nad Gatwickem je uzpůsoben pro vyčkávání letadel ve vzduchu....." navrhuji přestavět vzdušný prostor nad Ruzyní - třeba by to bylo levnější ;-D

+13/0
23.4.2017 13:36

J76i40r52i 77H68o89m12o85l33k33a 6714656

Je jasné, ze nejde o runway a rozsireni letiste ale pouze a jenom o to, aby se nekdo napakoval...

+3/−3
23.4.2017 13:35

J20i40ř98í 72B81r63t70n96í64k 8300529456384

Suma sumárum: Tady není zapotřebí ranvej, ale investovat co největší balík peněz. Ze samotné ranveje nic "nekápne", ovšem s investorem se už dá jednat o čemkoliv.

[>-]EU

+3/−3
23.4.2017 13:09

R77a50d49i93m 23S80i29m25u87n87e82k 2240460896214

suma sumárem jste článek vůbec nečetl nebo příliš nepochopil.. jste nadpisový přispěvatel... ale v klidu, mně se to taky občas stalo..

+12/0
23.4.2017 13:32

J65o63s92e80f 96H31o34n26e38š 7831282670673

Ruzyn by měla mít 2 dráhy východ-západ a jih-sever.To by mělo stačit

0/−6
23.4.2017 12:58

M67i68c79h74a31l 35H33a61u34f 4448839385571

Ať koukám jak koukám, tak Gatwick má dvě dráhy, 08/26 L a 08/26 R.

0/0
23.4.2017 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.