Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát přestane platit noční vlaky na Slovensko, kvůli konkurenci

Ministerstvo dopravy končí s doplácením na jedny z nejztrátovějších spojů na české železnici. Od prosince s příchodem nového jízdního řádu přestane u Českých drah objednávat noční vlaky na Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92i54b27o98r 61Z44a96v94ř35e39l 8689646971602

Děkujeme soukromníčci, že jste zase dokázali poje..t co roky v pohodě fungovalo ke spokojenosti tisíců cestujících. Opravdu když slyším název této struktury obyvatel chce se mě blejt velebnosti. ;-O

0/0
29.4.2017 18:50

J58o82s36e23f 42T15r69ö46g76l 8859932786376

Která konkurence jezdí na SLovensko s lůžkovými vozy?

+2/0
25.4.2017 9:07

V92a78c76l32a52v 42H98a95j45e23k 3516289829

Velké množství tratí zejména lokálních vzniklo jako soukromédráhy a stát je převzal postupně. V ČR jako poslední Košicko-Bohumímskou dráhu. Soukromá do roku 1927 byla i Ústecko-Teplická dráha UTD). Těch lokálek se soukromníci rádi zbavili, protože jejich provoz byl až na výjimky ztrátový. Např. UTD postavila trať z Teplic přes Lovosice do Liberce a ve ztátě od samého vzniku.

+3/0
24.4.2017 21:44

F52r55a69n52t59i37š71e72k 58V15a69n71ě50k 1217464557777

Hlavně, že konkurenční boj dokáže vlastně zlikvidovat službu pro lidi. Pakliže ČD vyklidí pole, tak veřejnost přijde o autovlak a přepravu v lůžkách. A Regiojet opravdu nemá lůžka jak je proklamuje. Ve skutečnosti jsou to koupené rakouské lehátkové vozy. Ono je zase docela rozdíl spát v lehátku nebo lůžku. Ti lepší si to můžou dát na sedačku v černé tramvaji. To neříkám o síťovosti jízdenek. Ale plebs bude spokojený, že se neutrácej jeho peníze z daní. Jenže ve skutečnosti, když už budou chtít jet kvalitně přes noc vlakem na Slovensko, tak už se tak krásně nevyspí a stejně budou odvádět daně stejné státu.:-)

+17/−1
24.4.2017 18:10

P41a14v81e17l 14P26r57o17k25o32p 6978632235680

No hlavně ta "variantní nabídka komerčních služeb" znamená, že si můžete vybrat jednoho bez lůžka, který je např. v Popradu ve 2:51, a druhého s lehátkem ve 4:51 tamtéž. Jenže noční vlak by měl odjíždět zhruba před 22:00 a v cíli být po 6:00 (kategorie EuroNight), pak ušetříte denní cestování s ubytováním a v cíli jste jakž takž odpočatí v rozumném čase. Ovšem na takové zastaralé koncepty se dnes již nehraje.

+7/0
24.4.2017 22:24

P84e93t59r 62T23v76r34d35ý 5654167645445

Vlaky na Slovensko a ze Slovenska jsem jsou většinou plné lidí co sem jezdí za praci, případně se vracejí domů na Slovensko. Proto občas vlaky hrůzy, hlavně ty noční

+1/−1
24.4.2017 17:01

S72t17a59n12i30s61l50a66v 81H46e46r74m48a39n 9217449443153

J Sura umite si představit jak za vlaky LE a Rj jsou připojene vozy pro auta a lužkove vozy pro jejich posadky? Prosim .

+1/0
24.4.2017 17:01

R72o18m44a45n 83P76o89l57á32č78e52k 5156489745

U RJ to technicky asi možné bude:-)

+1/0
24.4.2017 17:16

P52e68p52a 50B56r22a11t45r23š55o85v48s57k84ý 9245836649881

Možná technicky ano, ale kdo vlastní rampy na hlaváku? A vy si opravdu myslíte, že by Radim byl ochoten posunovat na hlaváku s dieselovou lokomotivou a pak s ní přejíždět na Smíchov ;-)

+3/0
24.4.2017 17:29

S90t60a42n55i98s37l32a81v 22H71e38r71m24a76n 9977709313783

Proč na to tlači soukromi dopravci?

+2/0
24.4.2017 16:45

P85e70t87r 31N13e36c93h88a59n45i29c15k43ý 7483246638240

No super, takže večerní LE zdraží ještě víc a bude ještě rychleji vyprodaný. A po nějakém koncertu, návštěvě, hospodě bude lepší mít odvoz autem nebo nepít a řídit unavený přes noc

+2/−2
24.4.2017 14:13

J86a41k95u68b 25Č28u73b10a 9390176517

Nebo přespat... Z Brna na Ostravu taky jede poslední vlak v 9 večer a pak už nic.

0/0
24.4.2017 16:23

P18e49t86r 62V44i97n92a11ř 6683563153607

Hmm, v roce 2017 došly ČD k tržnímu hospodářství, to je panečku pokrok!

124 milionů ztráty a cestující jezdí dál v plesnivých vracích. Proč tohle musíme z daní dotovat?

PS pro všechny odboráře a režijkáře-ČD trolly: Ano, jezdím pravidelně a často. Dva týdny zpátky - prasklá toaleta, spláchnutí teklo až do uličky vagonu = mezistátní express, místo toalety rezivá díra do země = rychlík Ostrava - Brno, permanentně netekoucí voda na toaletách, mýdlo je přehnaný luxus, otrávený personál, vymrzlé vagony, stále nedodržené řazení (místo velkoprostorového vozu plesnivé kupé bez zásuvek).

+4/−17
24.4.2017 13:49

P20a76v85e62l 16M38a89t56o59u62š20e38k 5340197698524

1) Hodnoťte stejným metrem i jiné dopravce (tj. hodně přehánějte).

2) Možná netušíte, kolik soukromníků-příživníků ze svých daní dotujete.

+9/−2
24.4.2017 14:15

A23l31a73n 29Ř52e57p50k94a 4425526

regiojet: špatně fungující wifina, v létě často nefunkční klima, v zimě zase topení, záchody- jeden na několik vagonů a x desítek lidí, v low cost vozech mají stejnou díru na WC, jako ČD v některých vozech (a to myslím Jančura taky kdysi prohlašoval, že takové WC už nikdy mít nebude.. ten už toho nakecal :D )...A Regiojet taky nedodržuje řazení..

+8/−1
24.4.2017 15:06

J97a50n 30J62e54m40e36l44k58a 1475410

"Hmm, v roce 2017 došly ČD k tržnímu hospodářství, to je panečku pokrok!

124 milionů ztráty" Jaké tržní hospodářství máte na mysli. Za prvé u autovlaku a lůžkového vlaku bude docela podstatná část dotace zpětně vybrána státní SŽDC na poplatcích za dopravní cestu. Takže stát státu. (platí se za hmotnost) B) Vlaková doprava je prostě často dotovaná. C) Vy budete platit víc bez dotací..

+1/0
24.4.2017 20:42

J21a92n 10J26e93m80e55l39k57a 1375350

Česká implementace snižování emisí v praxi. Bohužel časy soukromých vlaků jsou dělané spíše pro Slováky. Taky zabít celý den cestováním není úplně dobré. Takže asi jediným lepším řešením Praha východní Slovensko budou nízkonákladové lety. (hodina) A jsme zase u emisí ;-D

+4/−1
24.4.2017 12:52

R37a50d87e47k 81J85a18n61a36t89a 9295636394492

"Takže asi jediným lepším řešením Praha východní Slovensko budou nízkonákladové lety."

To už zkoušely SkyEurope a nedařilo se. Není tam poptávka. Vlak má totiž oproti letadlu kromě ceny velkou výhodu i v tom, že má kromě Košic i jiné zastávky, pod Tatrama, i za Košicema.

+1/0
24.4.2017 13:45

M35a96r17t79i12n 89Š60u31l20c 2117379730125

Tak ono když létaly SkyEurope, tak to bylo výhodné i pro cestu do zastávek pod Tatrami. Vzpomínám, že jsme v 6 ráno sedli v Praze do letadla, za hodinu byli v Košicích, autobusem do centra, vlakem do Popradu a někdy v 11:30 jsme byli ve Smokovci a bez problémů se tedn den stíhal výlet na Štrbské Pleso a do Štrby. A to letadlo bylo relativně plné, jestli si vzpomínám. Tak 70 %. Ale ekonomicky celé podnikání SkyEurope nevycházelo.

0/0
25.4.2017 10:53

R57a75d93e65k 83J25a72n22a79t73a 9165576494362

A u nočního vlaku (tehdy ideální Excelsior) nastoupíte do lůžkového vozu před půlnocí v centru Prahy, ráno se probudíte, dostanete snídani a vystoupíte v půl deváté v Popradu.

+3/0
25.4.2017 11:06

O96n21d51ř91e39j 69N76o67v83á47k 9587554479739

Proč my dotujeme slovákům dopravu na jejich území?

0/−11
24.4.2017 12:33

O15n40d85ř20e18j 82N59o84v41á34k 9447484669369

vlastně - proč my ze svých daní platíme vlaky na území cizích států? proč my dotujeme dopravu na území slovenska, polska, německa?

0/0
24.4.2017 12:43

M55a32r11e31k 61M62a63r19t67i19n 8969134346890

Vlaky dotujeme samozřejmě pouze na svém území. To, že je mezinárodní, ještě neznamená, že je dotovanej Českem v celé jeho trase.

+12/0
24.4.2017 13:06

O56n16d38ř76e97j 16N48o87v95á49k 9667754219799

Ech? chcete mi říct, že za hranicemi ten vlak už jede za své? Tak tomu tedy těžko uvěřit ... že dotace "nočních spojů na slovensko" znamená, že to je ve skutečnost dotace "na hranice ČR" ...

Ne.

Prostě ze svých daní dotujeme vlak, který také (za naše peníze) jede po území cizího státu a ten vlak (za dotované jízdné) mohou používat občané cizího státu pro dopravu po území cizího státu ....

0/−9
24.4.2017 13:27

R27o56m90a13n 50S21r60p 1460375932835

Klid, nešiřte zavádějící poplachy. ČR financuje stát na území ČR, za hranicí jede za slovenské peníze. Za naše peníze se jezdí výhradně na území našeho státu,

+10/0
24.4.2017 13:39

O20n95d71ř76e22j 15N57o69v92á84k 9277164709679

no, z článku ale vyplývá něco jiného ....

0/−6
24.4.2017 13:52

R30a16d44e14k 81J93a85n52a39t50a 9615166984832

To možná pro vás, protože tomu nerozumíte, a článek je stručný a neuvádí laiky do problematiky. Jak můžete jasně vidět v IDOSu, vlak ČD je to jen po hranici. Pak je to vlak ZSSK a tedy veškeré financování řeší slovenská strana.

24.4.Praha hl.n. 22:00 445 Slovakia 2.

25.4.Košice 7:41

Celkový čas 9 hod 41 min, vzdálenost 705 km

České dráhy, a.s. (Praha hl.n.->Čadca Gr.), Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (Čadca Gr.->Košice)

+3/0
24.4.2017 14:16

H77o41n19z78a 44K92o86u20k76a20l 2820445195168

Hele, cesti duchodci muzou po Slovensku dokonce jezdit vlakem zadarmo.

+4/0
24.4.2017 14:15

P27a94v98e50l 29M44a30t15o26u41š54e98k 5960677658304

Může mi někdo vysvětlit, jak mohou být noční vlaky ČD na Slovensko tolik ztrátové a vlaky soukromých dopravců v týchž úsecích, navíc v časových polohách donedávna obsazených rovněž ČD, neztrátové. Nebo je v tom vyšší politika?

+7/0
24.4.2017 11:49

O25n16d15ř72e91j 61N74o48v70á77k 9807194399339

Je to jednoduché - protože vlaky na slovensku neprovozují ČD, ale slovenské železnice ... a lidem se jaksi nechce platit mezinárodní jízdenka ... s přirážkama ...

+5/−1
24.4.2017 12:09

R31a47d84e79k 34J44a50n20a85t63a 9635726244772

Tohle už dávno neplatí. e-shopy ČD i ZSSK prodávají na cesty nočními vlaky tzv. globální ceny, které nejsou založené na meznárodním jízdném.

Například za týden mi e-shop ČD ukazuje cenu Praha-Košice 488 Kč k sezení, resp. 570 Kč včetně lehátka, lůžka jsou vyprodaná.

+2/0
24.4.2017 12:31

J33a44n 94Š28i54ř55i94n76a 5385455

Mezinárodní jízdné při cestách ČR - Slovensko samozřejmě stále existuje - jinak by nemohlo nikdy levněji vyjít si koupit rozdělenou jízdenku po státní hranice a slovenský úsek zvlášť. A aby toho nebylo málo, tak při cestách nočním vlakem Bohemia je pro mezinárodní přepravu povinná místenka za 80 Kč - při cestě stejným vlakem jen po ČR nebo jen po Slovensku místenka povinná není. A to zrovna Bohemia mívá pravidelně desítky minut zpoždění - to vzniká buďto jízdou samotné Bohemie nebo čekáním na příjezd vlaku z Ruska do Bohumína, jelikož ty vagóny z toho vlaku v Bohumíně přidají k Bohemii...

0/0
24.4.2017 16:14

R23a65d29e60k 78J51a63n20a74t91a 9205176244272

Existuje, ale díky tomu, co jsme napsal, nemá smysl ho kupovat. Zaplatil byste víc než oněch 488 Kč.

0/0
24.4.2017 17:32

P43a30v78e14l 29M50a18t29o46u96š24e36k 5820617648824

Existují různé včasné jízdenky apod. Na zítra Praha - Košice nabízejí ČD nočním vlakem za 596 Kč. Nehledě k tomu, že pokud má jiný dopravce nižší jízdné, měl by být logicky ztrátovější (za předpokladu srovnatelných vlaků, o LEO nehovořím)

+1/0
24.4.2017 12:32

J37a53n 19J48e65m68e24l89k40a 1445100

To je pravda, tím to dřív politici značně zazdili.

0/0
24.4.2017 20:43
Foto

J52a96n 31V67a26l30a76l84í33k 6756909570866

U soukromníka celou cestu sedíte a tudíž je levnější než lůžko

+6/0
24.4.2017 12:16

P36a93v28e32l 46M52a68t11o55u90š64e65k 5960747608744

Sedět celou cestu z Prahy do Košic je fakt výhra! Navíc RJ má, pokud vím, i lehátka.

0/0
24.4.2017 12:25
Foto

S15a88m73u83e50l 65K31u24p38k96a 9163153764412

Podla mna to vyhra je, za podmienky, ze sa sedi pohodlne a clovek moze pracovat. Je to prakticky ako jeden den presedeny v kancelarii, takze tieto cesty, ktore absolvujem casto, vyplnim pracou. Zvykol som casto jazdit pendolinom prvou triedou, ale tam byva casto problem s tym, ze ak sa tam nahrnie nejaka "moderna" rodina s detmi, ktorych osobnost "nechcu potlacat", tak je nejaka myslienka na pracu ta-tam. Skusil som aj tichy oddiel pendolina a tam je to v pohode, no sedacky su tak blizko seba, ze ma stolcek tlaci do brucha (som trochu tucnejsi). Preto mi ako najlepsie riesenie pride LE. Jeden steward zodpovedny za kazdy vagon znamena, ze dokaze spacifikovat nevhodne sa spravajucich ludi prakticky okamzite a nie ako v pendoline, ked sa tam ukaze kazdu hodinku na minutku.

Ak by spravili tichu zonu v prvej triede v pendoline, tak budem jazdit len takto. Zatial ale u mna vitazi LE a je mi uplne jedno, ci presedim 8 hodin pred pocitacom doma alebo vo vlaku.

+2/−2
24.4.2017 12:37

P46a95v31e22l 70M49a91t53o87u75š97e96k 5150667118284

Já měl samozřejmě na mysli cestu přes noc, nikoli přes den. Dobrovolně přes noc na sedačku cestuji v posledních letech pouze tam, kde je pro cena za lůžko opravdu neúměrně vysoká, což je např. v Norsku. V případě cesty z ČR do SR a do dalších okolních zemí tomu tak rozhodně není.

+3/0
24.4.2017 12:55

P54a25v19e27l 85M27a72t46o70u71š13e92k 5480457628334

Tím "dobrovolně" jsem myslel případy, kdy je v mnou zvolené trase a časové poloze lehátko/lůžko k dispozici, ale přesto se rozhodnu pro sedačku. Nikoli případy, kdy jiná volba než sedačka neexistuje.

0/−1
24.4.2017 12:59

J24o83s27e69f 75T62r89ö34g23l 8459842186516

Teď jsem jednu celou noc pracoval a za moc to nestojí. V noci se má spát a k tomu je nejlepší lůžko nebo alespoň lehátko.

+3/0
25.4.2017 9:13
Foto

S67a26m57u37e77l 60K88u66p23k30a 9293323844502

Ja som zvyknuty pracovat v noci, takze mne to paradoxne vyhovuje. Ale chapem, ze kazdy je iny a ludia maju rozne pracovne naviky. Kazdopadne, pre mna osobne je aktualna ponuka sluzieb plne vyhovujuca.

0/0
25.4.2017 13:16

R45a98d14e51k 22J74a81n31a48t41a 9525916354832

Za prvé, nemyslím si, že jsou tolik ztrátové. V účetnictví se dá kouzlit a dělá to každá firma, když je třeba.

Za druhé, protože jsou vlaky ČD kvalitnější - Regiojet například vůbec nemá lůžkové vozy, pouze lehátkové (tj. bez umyvadla a šatní skříně ve kupé, bez sprchy ve voze, vez klimatizace) a většina vůzů je pouze k sezení, LeoExpres jezdí přes noc dokonce pouze se soupravou k sezení. Holt Regiojet vyhmátl podstatu českých lidí - jet jako socky, hlavně když to je levné.

+5/−3
24.4.2017 12:25

D13a50n41i64e93l 12K55o55r65o69u84s 9721664109630

Management Českých drah je horší než lidovci. Jednou tam, podruhé onam.

+4/−8
24.4.2017 11:32

R97e46g89i21n89e 88M23a41r43t94i76n 6842948180948

Je mi jedno zda stát či soukromník, nebo autobusy. Jen mi není jasné proč státní podnik ČD vyhodnotí jednou spoj jako vysoce ztrátový a žádá dotace. Jen krajský orgán začne jednat o jiné přepravě - bus či soukromník na železnici, tak České dráhy najednou přehodnocují, že ZASE tak ZTRÁTOVÉ to není.???[>-] Jen si vzpomeňme na případy o lokálních železnic. Litovel - Senice nebo Šumperk - Kouty n. Desnou a další.

+2/−5
24.4.2017 11:30

R35a67d63e82k 20J79a87n66a89t47a 9525896434432

Tam jste asi něco nepochopil. Lokální tratě a autobusové linky jsou ztrátové vždy a nikdo netrvdí opak.

Šumperk - Kouty n. Desnou? Tam to byl zhruba tak, že dřív kraj nedával ČD vůbec žádné dotace, tedy neobjednával dopravu. ČD fungovaly jako jeden celek, a ani stát nic neřešil, nic neobjednával, jen na konci roku uhradil celkovou ztrátu a to ještě nikoliv v plné výši (nezbývalo na investice). V takové situace to, bez objednávky, byly opravdu ČD, kdo rozhodovaly, na které trati zruší dopravu, protože nikdo jiný ve hře nebyl. A když odpovědnost převzaly obce, tak logicky rozhodovaly ony, že se bude jezdit, když to zaplatily, že ano. Trať se ani náhodou nestala ziskovou!

+2/0
24.4.2017 14:06
Foto

J65a49n 17V81a66l50a94l61í80k 6446949890186

Tak jsem zvědav když "soukromníkum" to vadí jestli budou též mít lůžkové vozy a převážet auta. Zase něco k horšímu kvůli Jančurovi

+13/−8
24.4.2017 11:26

R96e69g27i27n60e 46M69a44r26t19i82n 6892838190798

Soukromník se zařídí dle zisku. Jinak to v podnikání bez dotací nejde. A určitě reaguje na poptávku rychleji než státní organizace svázana tisíce předpisy, neúspěšnými výběrovými řízeními. Jen pohleďme na minulost v ČD. Tím nic nemám proti pracujícím železničářům.R^

+6/−2
24.4.2017 11:34
Foto

J10a72n 47V97a79l96a76l55í68k 6136379670106

No to nevím jestli reaguje rychleji na poptávku než ČD o vánocích to drželi ČD neb soukromníci nemají dostatek vagónů v záloze. Lůžkové vozy také nemají a sedět celou cestu asi není moc dobré.

+6/−3
24.4.2017 11:41

O72n86d28ř86e29j 70N89o96v71á30k 9917524729989

Evidentně o to lidi nemají zájem ... jinak by to nebylo dotované ....

0/−2
24.4.2017 11:58







Najdete na iDNES.cz