Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát přestane platit noční vlaky na Slovensko, kvůli konkurenci

Ministerstvo dopravy končí s doplácením na jedny z nejztrátovějších spojů na české železnici. Od prosince s příchodem nového jízdního řádu přestane u Českých drah objednávat noční vlaky na Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L12i80b78o22r 37Z53a43v70ř15e87l 8629826291292

Děkujeme soukromníčci, že jste zase dokázali poje..t co roky v pohodě fungovalo ke spokojenosti tisíců cestujících. Opravdu když slyším název této struktury obyvatel chce se mě blejt velebnosti. ;-O

0/0
29.4.2017 18:50

J88o40s34e68f 50T96r36ö78g68l 8109232746366

Která konkurence jezdí na SLovensko s lůžkovými vozy?

+2/0
25.4.2017 9:07

V61a41c69l86a40v 28H14a79j63e30k 3586899479

Velké množství tratí zejména lokálních vzniklo jako soukromédráhy a stát je převzal postupně. V ČR jako poslední Košicko-Bohumímskou dráhu. Soukromá do roku 1927 byla i Ústecko-Teplická dráha UTD). Těch lokálek se soukromníci rádi zbavili, protože jejich provoz byl až na výjimky ztrátový. Např. UTD postavila trať z Teplic přes Lovosice do Liberce a ve ztátě od samého vzniku.

+3/0
24.4.2017 21:44

F45r69a57n49t45i72š97e31k 36V93a11n65ě93k 1507874327227

Hlavně, že konkurenční boj dokáže vlastně zlikvidovat službu pro lidi. Pakliže ČD vyklidí pole, tak veřejnost přijde o autovlak a přepravu v lůžkách. A Regiojet opravdu nemá lůžka jak je proklamuje. Ve skutečnosti jsou to koupené rakouské lehátkové vozy. Ono je zase docela rozdíl spát v lehátku nebo lůžku. Ti lepší si to můžou dát na sedačku v černé tramvaji. To neříkám o síťovosti jízdenek. Ale plebs bude spokojený, že se neutrácej jeho peníze z daní. Jenže ve skutečnosti, když už budou chtít jet kvalitně přes noc vlakem na Slovensko, tak už se tak krásně nevyspí a stejně budou odvádět daně stejné státu.:-)

+17/−1
24.4.2017 18:10

P77a98v61e26l 80P39r45o11k31o64p 6258492355200

No hlavně ta "variantní nabídka komerčních služeb" znamená, že si můžete vybrat jednoho bez lůžka, který je např. v Popradu ve 2:51, a druhého s lehátkem ve 4:51 tamtéž. Jenže noční vlak by měl odjíždět zhruba před 22:00 a v cíli být po 6:00 (kategorie EuroNight), pak ušetříte denní cestování s ubytováním a v cíli jste jakž takž odpočatí v rozumném čase. Ovšem na takové zastaralé koncepty se dnes již nehraje.

+7/0
24.4.2017 22:24

P75e77t12r 61T65v30r28d64ý 5494767155345

Vlaky na Slovensko a ze Slovenska jsem jsou většinou plné lidí co sem jezdí za praci, případně se vracejí domů na Slovensko. Proto občas vlaky hrůzy, hlavně ty noční

+1/−1
24.4.2017 17:01

S46t67a30n46i76s25l56a51v 51H58e37r31m63a40n 9227489233183

J Sura umite si představit jak za vlaky LE a Rj jsou připojene vozy pro auta a lužkove vozy pro jejich posadky? Prosim .

+1/0
24.4.2017 17:01

R81o81m11a83n 35P86o90l88á31č11e92k 5236589845

U RJ to technicky asi možné bude:-)

+1/0
24.4.2017 17:16

P20e56p91a 76B79r84a86t10r91š82o67v26s50k80ý 9975356189791

Možná technicky ano, ale kdo vlastní rampy na hlaváku? A vy si opravdu myslíte, že by Radim byl ochoten posunovat na hlaváku s dieselovou lokomotivou a pak s ní přejíždět na Smíchov ;-)

+3/0
24.4.2017 17:29

S51t41a94n33i33s62l41a43v 54H87e92r54m58a38n 9107529213173

Proč na to tlači soukromi dopravci?

+2/0
24.4.2017 16:45

P48e44t67r 37N31e81c88h27a25n19i46c20k89ý 7953916228710

No super, takže večerní LE zdraží ještě víc a bude ještě rychleji vyprodaný. A po nějakém koncertu, návštěvě, hospodě bude lepší mít odvoz autem nebo nepít a řídit unavený přes noc

+2/−2
24.4.2017 14:13

J26a89k85u32b 38Č44u45b39a 9970166467

Nebo přespat... Z Brna na Ostravu taky jede poslední vlak v 9 večer a pak už nic.

0/0
24.4.2017 16:23

P34e38t26r 97V69i90n85a73ř 6213233203227

Hmm, v roce 2017 došly ČD k tržnímu hospodářství, to je panečku pokrok!

124 milionů ztráty a cestující jezdí dál v plesnivých vracích. Proč tohle musíme z daní dotovat?

PS pro všechny odboráře a režijkáře-ČD trolly: Ano, jezdím pravidelně a často. Dva týdny zpátky - prasklá toaleta, spláchnutí teklo až do uličky vagonu = mezistátní express, místo toalety rezivá díra do země = rychlík Ostrava - Brno, permanentně netekoucí voda na toaletách, mýdlo je přehnaný luxus, otrávený personál, vymrzlé vagony, stále nedodržené řazení (místo velkoprostorového vozu plesnivé kupé bez zásuvek).

+4/−17
24.4.2017 13:49

P44a16v47e32l 96M44a96t95o61u45š66e82k 5620347838194

1) Hodnoťte stejným metrem i jiné dopravce (tj. hodně přehánějte).

2) Možná netušíte, kolik soukromníků-příživníků ze svých daní dotujete.

+9/−2
24.4.2017 14:15

A98l32a96n 32Ř74e51p91k85a 4925486

regiojet: špatně fungující wifina, v létě často nefunkční klima, v zimě zase topení, záchody- jeden na několik vagonů a x desítek lidí, v low cost vozech mají stejnou díru na WC, jako ČD v některých vozech (a to myslím Jančura taky kdysi prohlašoval, že takové WC už nikdy mít nebude.. ten už toho nakecal :D )...A Regiojet taky nedodržuje řazení..

+8/−1
24.4.2017 15:06

J50a98n 19J28e10m57e16l76k51a 1255900

"Hmm, v roce 2017 došly ČD k tržnímu hospodářství, to je panečku pokrok!

124 milionů ztráty" Jaké tržní hospodářství máte na mysli. Za prvé u autovlaku a lůžkového vlaku bude docela podstatná část dotace zpětně vybrána státní SŽDC na poplatcích za dopravní cestu. Takže stát státu. (platí se za hmotnost) B) Vlaková doprava je prostě často dotovaná. C) Vy budete platit víc bez dotací..

+1/0
24.4.2017 20:42

J22a48n 94J10e19m83e88l71k42a 1455440

Česká implementace snižování emisí v praxi. Bohužel časy soukromých vlaků jsou dělané spíše pro Slováky. Taky zabít celý den cestováním není úplně dobré. Takže asi jediným lepším řešením Praha východní Slovensko budou nízkonákladové lety. (hodina) A jsme zase u emisí ;-D

+4/−1
24.4.2017 12:52

R16a76d74e88k 25J87a46n91a24t60a 9395586934972

"Takže asi jediným lepším řešením Praha východní Slovensko budou nízkonákladové lety."

To už zkoušely SkyEurope a nedařilo se. Není tam poptávka. Vlak má totiž oproti letadlu kromě ceny velkou výhodu i v tom, že má kromě Košic i jiné zastávky, pod Tatrama, i za Košicema.

+1/0
24.4.2017 13:45

M85a43r44t18i76n 84Š82u67l28c 2867829120315

Tak ono když létaly SkyEurope, tak to bylo výhodné i pro cestu do zastávek pod Tatrami. Vzpomínám, že jsme v 6 ráno sedli v Praze do letadla, za hodinu byli v Košicích, autobusem do centra, vlakem do Popradu a někdy v 11:30 jsme byli ve Smokovci a bez problémů se tedn den stíhal výlet na Štrbské Pleso a do Štrby. A to letadlo bylo relativně plné, jestli si vzpomínám. Tak 70 %. Ale ekonomicky celé podnikání SkyEurope nevycházelo.

0/0
25.4.2017 10:53

R65a67d12e23k 59J13a15n92a42t53a 9205426284392

A u nočního vlaku (tehdy ideální Excelsior) nastoupíte do lůžkového vozu před půlnocí v centru Prahy, ráno se probudíte, dostanete snídani a vystoupíte v půl deváté v Popradu.

+3/0
25.4.2017 11:06

O59n11d39ř81e89j 11N12o32v50á53k 9637654599619

Proč my dotujeme slovákům dopravu na jejich území?

0/−11
24.4.2017 12:33

O47n58d86ř16e22j 65N80o33v21á46k 9787544889149

vlastně - proč my ze svých daní platíme vlaky na území cizích států? proč my dotujeme dopravu na území slovenska, polska, německa?

0/0
24.4.2017 12:43

M53a89r34e74k 58M54a32r66t87i14n 8929114296420

Vlaky dotujeme samozřejmě pouze na svém území. To, že je mezinárodní, ještě neznamená, že je dotovanej Českem v celé jeho trase.

+12/0
24.4.2017 13:06

O27n58d59ř93e52j 52N54o83v65á14k 9297614589359

Ech? chcete mi říct, že za hranicemi ten vlak už jede za své? Tak tomu tedy těžko uvěřit ... že dotace "nočních spojů na slovensko" znamená, že to je ve skutečnost dotace "na hranice ČR" ...

Ne.

Prostě ze svých daní dotujeme vlak, který také (za naše peníze) jede po území cizího státu a ten vlak (za dotované jízdné) mohou používat občané cizího státu pro dopravu po území cizího státu ....

0/−9
24.4.2017 13:27

R88o92m12a44n 21S96r78p 1590295872165

Klid, nešiřte zavádějící poplachy. ČR financuje stát na území ČR, za hranicí jede za slovenské peníze. Za naše peníze se jezdí výhradně na území našeho státu,

+10/0
24.4.2017 13:39

O14n39d80ř69e82j 23N21o46v47á16k 9627854849129

no, z článku ale vyplývá něco jiného ....

0/−6
24.4.2017 13:52

R46a59d68e34k 29J54a95n95a96t76a 9935116574882

To možná pro vás, protože tomu nerozumíte, a článek je stručný a neuvádí laiky do problematiky. Jak můžete jasně vidět v IDOSu, vlak ČD je to jen po hranici. Pak je to vlak ZSSK a tedy veškeré financování řeší slovenská strana.

24.4.Praha hl.n. 22:00 445 Slovakia 2.

25.4.Košice 7:41

Celkový čas 9 hod 41 min, vzdálenost 705 km

České dráhy, a.s. (Praha hl.n.->Čadca Gr.), Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (Čadca Gr.->Košice)

+3/0
24.4.2017 14:16

H31o63n66z38a 70K86o47u23k73a23l 2810905175258

Hele, cesti duchodci muzou po Slovensku dokonce jezdit vlakem zadarmo.

+4/0
24.4.2017 14:15

P20a28v36e16l 27M42a74t47o19u35š10e42k 5190187418134

Může mi někdo vysvětlit, jak mohou být noční vlaky ČD na Slovensko tolik ztrátové a vlaky soukromých dopravců v týchž úsecích, navíc v časových polohách donedávna obsazených rovněž ČD, neztrátové. Nebo je v tom vyšší politika?

+7/0
24.4.2017 11:49

O75n80d64ř32e25j 83N49o33v25á96k 9637334849559

Je to jednoduché - protože vlaky na slovensku neprovozují ČD, ale slovenské železnice ... a lidem se jaksi nechce platit mezinárodní jízdenka ... s přirážkama ...

+5/−1
24.4.2017 12:09

R51a38d47e80k 84J78a49n87a83t25a 9235826534412

Tohle už dávno neplatí. e-shopy ČD i ZSSK prodávají na cesty nočními vlaky tzv. globální ceny, které nejsou založené na meznárodním jízdném.

Například za týden mi e-shop ČD ukazuje cenu Praha-Košice 488 Kč k sezení, resp. 570 Kč včetně lehátka, lůžka jsou vyprodaná.

+2/0
24.4.2017 12:31

J38a37n 76Š39i80ř70i47n11a 5355845

Mezinárodní jízdné při cestách ČR - Slovensko samozřejmě stále existuje - jinak by nemohlo nikdy levněji vyjít si koupit rozdělenou jízdenku po státní hranice a slovenský úsek zvlášť. A aby toho nebylo málo, tak při cestách nočním vlakem Bohemia je pro mezinárodní přepravu povinná místenka za 80 Kč - při cestě stejným vlakem jen po ČR nebo jen po Slovensku místenka povinná není. A to zrovna Bohemia mívá pravidelně desítky minut zpoždění - to vzniká buďto jízdou samotné Bohemie nebo čekáním na příjezd vlaku z Ruska do Bohumína, jelikož ty vagóny z toho vlaku v Bohumíně přidají k Bohemii...

0/0
24.4.2017 16:14

R98a35d78e13k 90J30a77n51a61t63a 9825706944382

Existuje, ale díky tomu, co jsme napsal, nemá smysl ho kupovat. Zaplatil byste víc než oněch 488 Kč.

0/0
24.4.2017 17:32

P32a61v62e87l 95M49a19t41o39u18š93e86k 5290347518244

Existují různé včasné jízdenky apod. Na zítra Praha - Košice nabízejí ČD nočním vlakem za 596 Kč. Nehledě k tomu, že pokud má jiný dopravce nižší jízdné, měl by být logicky ztrátovější (za předpokladu srovnatelných vlaků, o LEO nehovořím)

+1/0
24.4.2017 12:32

J17a50n 12J61e80m59e10l46k95a 1635470

To je pravda, tím to dřív politici značně zazdili.

0/0
24.4.2017 20:43
Foto

J70a31n 89V57a67l41a48l16í29k 6176599140856

U soukromníka celou cestu sedíte a tudíž je levnější než lůžko

+6/0
24.4.2017 12:16

P74a67v95e70l 18M13a10t53o10u46š55e42k 5670437568724

Sedět celou cestu z Prahy do Košic je fakt výhra! Navíc RJ má, pokud vím, i lehátka.

0/0
24.4.2017 12:25
Foto

S61a26m90u42e12l 47K19u48p59k36a 9553793274322

Podla mna to vyhra je, za podmienky, ze sa sedi pohodlne a clovek moze pracovat. Je to prakticky ako jeden den presedeny v kancelarii, takze tieto cesty, ktore absolvujem casto, vyplnim pracou. Zvykol som casto jazdit pendolinom prvou triedou, ale tam byva casto problem s tym, ze ak sa tam nahrnie nejaka "moderna" rodina s detmi, ktorych osobnost "nechcu potlacat", tak je nejaka myslienka na pracu ta-tam. Skusil som aj tichy oddiel pendolina a tam je to v pohode, no sedacky su tak blizko seba, ze ma stolcek tlaci do brucha (som trochu tucnejsi). Preto mi ako najlepsie riesenie pride LE. Jeden steward zodpovedny za kazdy vagon znamena, ze dokaze spacifikovat nevhodne sa spravajucich ludi prakticky okamzite a nie ako v pendoline, ked sa tam ukaze kazdu hodinku na minutku.

Ak by spravili tichu zonu v prvej triede v pendoline, tak budem jazdit len takto. Zatial ale u mna vitazi LE a je mi uplne jedno, ci presedim 8 hodin pred pocitacom doma alebo vo vlaku.

+2/−2
24.4.2017 12:37

P17a57v45e26l 85M23a62t39o37u92š62e92k 5700837448244

Já měl samozřejmě na mysli cestu přes noc, nikoli přes den. Dobrovolně přes noc na sedačku cestuji v posledních letech pouze tam, kde je pro cena za lůžko opravdu neúměrně vysoká, což je např. v Norsku. V případě cesty z ČR do SR a do dalších okolních zemí tomu tak rozhodně není.

+3/0
24.4.2017 12:55

P98a97v91e43l 67M90a68t71o83u37š57e56k 5200817578304

Tím "dobrovolně" jsem myslel případy, kdy je v mnou zvolené trase a časové poloze lehátko/lůžko k dispozici, ale přesto se rozhodnu pro sedačku. Nikoli případy, kdy jiná volba než sedačka neexistuje.

0/−1
24.4.2017 12:59

J35o77s39e96f 96T51r56ö43g19l 8319872966786

Teď jsem jednu celou noc pracoval a za moc to nestojí. V noci se má spát a k tomu je nejlepší lůžko nebo alespoň lehátko.

+3/0
25.4.2017 9:13
Foto

S18a76m35u13e45l 37K56u87p83k64a 9263883734422

Ja som zvyknuty pracovat v noci, takze mne to paradoxne vyhovuje. Ale chapem, ze kazdy je iny a ludia maju rozne pracovne naviky. Kazdopadne, pre mna osobne je aktualna ponuka sluzieb plne vyhovujuca.

0/0
25.4.2017 13:16

R58a64d15e29k 55J45a42n67a91t53a 9475276574512

Za prvé, nemyslím si, že jsou tolik ztrátové. V účetnictví se dá kouzlit a dělá to každá firma, když je třeba.

Za druhé, protože jsou vlaky ČD kvalitnější - Regiojet například vůbec nemá lůžkové vozy, pouze lehátkové (tj. bez umyvadla a šatní skříně ve kupé, bez sprchy ve voze, vez klimatizace) a většina vůzů je pouze k sezení, LeoExpres jezdí přes noc dokonce pouze se soupravou k sezení. Holt Regiojet vyhmátl podstatu českých lidí - jet jako socky, hlavně když to je levné.

+5/−3
24.4.2017 12:25

D58a33n45i12e71l 91K74o59r32o52u74s 9531104419510

Management Českých drah je horší než lidovci. Jednou tam, podruhé onam.

+4/−8
24.4.2017 11:32

R23e23g18i32n18e 96M78a14r12t41i60n 6452508830808

Je mi jedno zda stát či soukromník, nebo autobusy. Jen mi není jasné proč státní podnik ČD vyhodnotí jednou spoj jako vysoce ztrátový a žádá dotace. Jen krajský orgán začne jednat o jiné přepravě - bus či soukromník na železnici, tak České dráhy najednou přehodnocují, že ZASE tak ZTRÁTOVÉ to není.???[>-] Jen si vzpomeňme na případy o lokálních železnic. Litovel - Senice nebo Šumperk - Kouty n. Desnou a další.

+2/−5
24.4.2017 11:30

R65a27d78e15k 38J59a28n23a26t81a 9665986414612

Tam jste asi něco nepochopil. Lokální tratě a autobusové linky jsou ztrátové vždy a nikdo netrvdí opak.

Šumperk - Kouty n. Desnou? Tam to byl zhruba tak, že dřív kraj nedával ČD vůbec žádné dotace, tedy neobjednával dopravu. ČD fungovaly jako jeden celek, a ani stát nic neřešil, nic neobjednával, jen na konci roku uhradil celkovou ztrátu a to ještě nikoliv v plné výši (nezbývalo na investice). V takové situace to, bez objednávky, byly opravdu ČD, kdo rozhodovaly, na které trati zruší dopravu, protože nikdo jiný ve hře nebyl. A když odpovědnost převzaly obce, tak logicky rozhodovaly ony, že se bude jezdit, když to zaplatily, že ano. Trať se ani náhodou nestala ziskovou!

+2/0
24.4.2017 14:06
Foto

J53a11n 45V10a25l78a40l38í94k 6486539780296

Tak jsem zvědav když "soukromníkum" to vadí jestli budou též mít lůžkové vozy a převážet auta. Zase něco k horšímu kvůli Jančurovi

+13/−8
24.4.2017 11:26

R42e70g20i55n34e 75M50a86r56t74i93n 6132918930988

Soukromník se zařídí dle zisku. Jinak to v podnikání bez dotací nejde. A určitě reaguje na poptávku rychleji než státní organizace svázana tisíce předpisy, neúspěšnými výběrovými řízeními. Jen pohleďme na minulost v ČD. Tím nic nemám proti pracujícím železničářům.R^

+6/−2
24.4.2017 11:34
Foto

J90a50n 50V97a46l51a57l39í25k 6456349140506

No to nevím jestli reaguje rychleji na poptávku než ČD o vánocích to drželi ČD neb soukromníci nemají dostatek vagónů v záloze. Lůžkové vozy také nemají a sedět celou cestu asi není moc dobré.

+6/−3
24.4.2017 11:41

O37n32d39ř60e58j 40N84o52v16á35k 9427334899749

Evidentně o to lidi nemají zájem ... jinak by to nebylo dotované ....

0/−2
24.4.2017 11:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.