Diskuse k článku

Řidiči kvůli sněhu radši onemocní. Firma pořídila trenažér na „bílou nemoc“

Pokud jste si mysleli, že jezdit autobusem je zhruba stejně jednoduché jako točit volantem u auta, pár sekund v suterénu berounské pobočky autobusového dopravce Arriva vás rychle vyvede z omylu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V38á10c43l39a42v 14K63a15l40i31n57a 1886762249244

Ani se nedivím. Jednou nohou v nemocnici, druhou v kriminále a ještě poslouchat ty kecy pasažérů. A za ty platy? Pozn. Nejsem řidič autobusu.

+4/0
2.5.2017 7:45

P71e81t35r 13V23o15n83d30r66a16c36e54k 7595811433830

Novinařina - to je dřina !

Mohl by mi autor článku vysvětlit jak řidiči onemocní ? To jako že se hodí ,,marod,,?

Byl bych velice rád, aby mi někdo vysvětlil, jak zdravý člověk přijde k lékaři a řekne mu - bojím se jezdit na sněhu = potřebuji neschopenku !

Pokud toto někdo myslí vážně, tak by měl svoje tvrzení doložit podáním podnětu na ČLK a policii - v opačném případě doporučuji akutní vyšetření v psychiatrické ambulanci ;-(

0/−4
2.5.2017 4:53

M78i30r28o16s98l95a44v 18Z91i53k10m71u79n11d 6848602367568

Ano, hodí se marod ... vy jste jako student neznal triky jak zvýšit tělesnou teplotu na 37 stupňů, "nebolela vás hlava, nezvracel jste" ... ten praktický lékař, tu neschopenku vystaví ... řidič musí být zdravotně fit, aby mohl bezpečně řídit - konec konců to vyplývá přímo ze zákona ...

Připustíme-li, že řidič autobusu se může do potíží dostat i ne vlastní vinou - formulace "nepřizpůsobil rychlost jízdy stavu a povrchu vozovky" je universální a platí i za situace, kdy jel řidič rychlostí 10 km, "měl" jet pomaleji, když tachograf ukáže, že jel rychlostí 5 km, tak "měl" jet pomaleji, případně neměl jet vůbec ...

Pro toho řidiče je z hlediska jeho profesní existence výhodnější simulovat ... při výši (níži) mzdy (i po zvýšení dle nařízení vlády ani ne stovka hrubého za hodinu), kterou za vysoce rizikovou práci dostává je ta nemocenská výhodnější. Navíc je doma s rodinou a v rámci bytu může udělat jakékoli domácí práce a při eventuální kontrole marodění je doma a léči se ...

+4/−1
2.5.2017 6:34

P43e32t25r 31V22o75n53d78r75a33c15e58k 7135321963470

Mám praktického lékaře, který - představte si - má v ordinaci teploměr, stetoskop, nějaké papírky na moč, stěry z jazyka atd .... Skutečně si nemyslím, že by dnes doktoři někomu něco jen tak napsali aniž by to byla pravda .

Co se týče věty o přizpůsobení jízdy - to takhle jednou v zimě na Benecku přijeli policajti ke dvou autům v příkopě - zastavili, zatáhli ruční brzdu , vystoupili a auto jim na namrzlé silnici samo sklouzlo do příkopu ale oni duchapřítomě řidičům v příkopu dali pokutu za nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky ...

+3/−2
2.5.2017 6:41

L78e67n57k17a 25M74a47j26o20r69o14v21á 4490640301754

Hmm... na diagnózu jsem čekala skoro deset let... teploměry, stetoskopy a papírky nepomohly :-) A takových případů je! Vymyslet si něco musí být strašně snadný.

+6/0
2.5.2017 9:44

E28d13a 48D20r67á56b18e52k 7629292293207

takže když přijdete k lékaři s opakovanou akutní závratí, tak vám udělá stěr z jazyka a pošle vás řídit autobus? 8-o

0/0
24.5.2017 22:37

P13e43t49r 77J74a42r32o26š 2124281415677

Prijdete k lekari a popisete mu priznaky. Clovek se nepripojuje na diagnostiku jako auto.

Lekar tedy vyhodnoti stav na zaklade vami popsanych priznaku a zakladniho vysetreni.

Ale zadny lekar si neriskne vas poslat do prace s tim, ze vam nic neni.

+6/0
2.5.2017 9:38

M84a97r20t51i71n 42N39o21v13o38t40n10ý 8829854787314

Nedělejte zase z autobusáků povolání na úrovni kosmonauta, ono to zase taková věda není. Běžně řídím pouze osobák, ale před pár lety jsem měl možnost jet s autobusem (samozřejmě bez lidí) a není to tak těžké. Párkrát jsem zadním kolem štrejchnul obrubník, než jsem dostal do oka jak moc si musím nadjet, a asi jsem jel pomaleji než profesionál, ale podle mě se to dá zvládnout za pár dní cviku.

+2/−6
2.5.2017 1:51

O59d15s54t94r55a36n23ě76n29ý 35U46ž17i42v13a72t98e70l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
2.5.2017 19:19

E80d35a 69D45r65á80b29e89k 7189162733127

za kolik životů je zodpovědný autobusák a za kolik kosmonaut? ano, opravdu to se nedá srovnávat ;-D

0/0
24.5.2017 22:38

R49o94m88a63n 11P66o96l72á46č22e57k 5846439325

Zrovna Arriva máco říkat. S vybranými stroji bych se bál vyjet i za slunného počasí...

+5/0
1.5.2017 18:00
Foto

J45a95n32a 77K98o65z40á38k11o59v18á 84V92o34l35r14á46b29o48v73á 9793404575521

Co to je prosím za diagnózu choroby: bílá nemoc. Neboli napadl sníh a zaměstnavateli postarej se o mne dle platných zákonů. Já budu sedět doma, nedovedu žádnou práci, ty za mně sežeň náhradu a ještě mně zaplať "nemocenskou".

+1/−2
1.5.2017 17:32

R40o46m75a35n 34P68o77l84á12č43e44k 5336679395

3 dny zadarmo a pak 60%? To není fakt terno... Navíc při platech co ti řidiči mají...

Takže tam asi budou trochu jiné důvody

+2/0
1.5.2017 18:05
Foto

D17a18v71i20d 92H38l54a25d72i72l 2475418747374

By me zajimalo, proc toho chodce srazil? To neni Carmagedon iLupo! :)

0/−1
1.5.2017 15:26

P45e69t51r 15N48o78v47á61k 8895159130

celý problém je domnívám se je ve dvou aspektech

- - -

1) kdysi dělala část vojáků předvojenský ř. kurz na náklaďáky ... z náklaďáků se časem rekrutovalo x % pánů řidičů

2) nastavili jsme si takové regulace PROFESÁKY (tzn že např. české spediční firmy mají problémy sehnat řidiče) a nahrazují nás tedy řidiči z chudších zemí.

z náklaďáků na busy se rekrutuje o5 méně řidičů.

-------

co to v součtu znamená? domnívám se - snižuje se kvalita řidičů ale zvyšují se nároky.

pokud někdo za sebou nemá 5-10 let s náklaďákem a získává zkušenosti až s živým materiálem na busu tak ... 8-o

ano samozřejmě jsou snažší linky, středně obtížné linky a náročné linky ...! k tomu když připočteme že ASI už většinu busových společností zkoupil jeden státní německý do nedávna MONOPOLISTA DB (Deutsche Bahn) ...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Celkový pohled na autobusáky a kamioňáky mi přijde ve společnosti zcestný. Kdo nikdy kamion nebo busovou linku nejezdil často vůbec neví o čem to je!! mimochodem jako dobytci se chovají velmi často bezohlední řidiči, řidiči co nepředvídají, nervově labilní, zbrklí, frajeři co si honí ego, ti co si neuvědomují že auto mrzačí či zabíjí stejně jako zbraň ...

+4/0
1.5.2017 13:57

P42e81t33r 82N59o88v11á46k 8175229390

samozřejmě řídit dnešní autobus je na jednu stranu mnohem snažší než busy ŠL nebo RTo

mnohem lepší výhled, mnohem vyšší komfort pro řidiče ...

na druhou stranu doprava a nervozita řidičů asi stoupla

----

+ dnes má řidičák i ten kdo (málem) na cestu za volant vůbec nepatří ...

+2/0
1.5.2017 14:12

P12e68t46r 28P97e24t73r 6123862928923

"snižuje se kvalita řidičů ale zvyšují se nároky"

"české spediční firmy mají problémy sehnat řidiče"

Zkuste se zeptat, kolik ta spediční firma nabízí řidičům. Víte, za 15k hrubého nejen že nenajdete kvalitního řidiče ale dokonce za to těžko najdete i toho nekvalitního. V tom je celý problém české spedice.

A diety se do toho fakt nepočítají...z diet vám nikdo nemocenskou ani důchod počítat nebude. Takže místo obvyklých 70% na nemocenské si u té spedice "vyděláte" něco málo přes 20%. Řidičů je dost ale spousta z nich půjde radši dělat někam, kde je zaplatí. Totéž autobusáci. Autobusáka vám nikdo za 20k dělat nebude, pokud vá zodpovědnost za takové množství lidí a je jednou nohou v kriminále a druhou v hrobě.

Takže brečíte špatně a dokonce na špatném místě. Každé pracovní místo má své zájemce, pokud je zaplatíte. Zajímavé, že stejný problém ještě nedávno trápil pokladní a dnes se na místa pokladních v lidlu stojí fronty a zapisuje do pořadníků. čím to asi tak bude?

+2/0
1.5.2017 16:50

P49e48t42r 90J39a84r87o91š 2544281655167

A proto sem musime natahat levnou pracovni silu od jinud. VEU

0/0
2.5.2017 9:54

O59d55s30t42r23a82n46ě93n67ý 25U15ž66i81v67a29t79e32l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
2.5.2017 19:24

T87o86m27á20š 48K42u84c49h67a59ř 3267571248671

Ovladatelnost vozidla i brzdné dráhy se na sěhu a náledí prodlužují mnohonásobně. Přitom, kdybyste obdobné jízdní vlastnosti získali vlivem technického stavu vozidla (což reálně snad ani nejde), jako třeba sjetými gumami či nedostatečně brzdícími brzdami, bude tato závada považována za nebezpečnou, se kterou nesmíte pokračovat v jízdě.

Kdyby se tímto pohledem hodnotil i stav silnice, musel by za sněhu a náledí platit zákaz řízení. Vlastně se divím, že neplatí, přestože sám mám takové podmínky rád (pravda, se zadním náhonem jsem je míval ještě raději :-/) Je ale pravda, že na ledovce je riizko nehody mnohonásobně vyšší. Také je spousta lidí, co v takových podmínkách vůbec nevyjíždí, proto se té "bílé nemoci" nedivím. Řidič by měl mít právo nevyjet za takových podmínek, za kterých nenní schopen bezpečně dopravit cestující.

+9/0
1.5.2017 12:11

J21i45ř61í 85K72o76c81u60r29e50k 6975354345428

Ale jde. Takový traktor s bržděným jediným kolem (obě zadní brzdí až po zamčení diferenciálu) a žací lištou vepředu, ktaré dle principu páky odlehčuje zadní kola, jediná hnaná/bržděná... na silnici nesmí, pokud mu nefungují blinkry. Když fungují, tak může.

PS: Konstrukční rychlost toho peklostroje je 15 km/h od výroby ve fabrice.

+1/0
1.5.2017 13:17

J74a19r71o65m18í68r 65M41a48t95o21u23š45e91k 8541336307452

Když v roce 2004 (?) zrušili vojenskou službu, tak tehdy započal skluz (nedostatek) řidičů skupiny C a D. Tam si zdarma udělali (někdy je k tomu donutili) řidičáky skupiny C a D. Kdo dnes půjde a zaplatí desetitisíce za řidičský průkaz na autobus a při tom bude ještě riskovat, že mu seberou i jeho řidičák na os. auto ?!.............

+1/0
1.5.2017 13:30
Foto

P57e93t31r30a 80Š55e12v50č37í67k75o21v23á 2174524746581

Tak někdo, kdo by měl mít v ohrožení řidičák na osobák by snad ani neměl vyjet na silnice. Odebírá se totiž pouze v případě, že u zkoušek neuděláte testy.

0/0
1.5.2017 14:09

J86a59r49m54i11l79a 96P65í74c59h41o88v15á 5942307624823

Jenže profi-řidiči musí na periodická přezkoušení a jejich součástí testy právě jsou

0/0
1.5.2017 15:09

P76e47t53r 87P89e19t15r 6283372728713

profi řidič, který chodí ne periodická přezkoušení s testy je i balíkář z pošty, poslíček z rozvozu pizzy nebo já servisák, který má přidělené firemní vozidlo.

Každý zaměstnanec, který má přidělené služební vozidlo musí absolvovat každé dva roky přezkoušení. Takže čistě kamiony do toho netahejte. profi řidič je prostě každý, který řídí v rámci svého zaměstnání.

Máti nikdy služebním vozidlem nejela ale starala se o jejich nákup na firmě a proto měla teoreticky "povolení" s nimi jezdit. Už jen to stačí aby musela každé dva roky dělat testy, zda je jako "profi" řidička znalá předpisů.

0/0
1.5.2017 16:55

O83d97s15t91r27a95n45ě69n94ý 96U55ž24i33v63a15t95e70l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
2.5.2017 19:29

M60a32r71t55i58n 39K40a14r30á69s96e50k 1448354729164

Testy pro autoškoly jsou stejně jako kdysi, docela daleko od reality. To že znáte ravidla, ještě neznamená, že uděláte testy. Třeba ztratíte body na zdravovědě, protože dneska se zachraňuje jiným poměrem vdechů a stlačení hrudníku. Respektive se možná nevdechuje vůbec, když nenahmatáte tep. Nebo že nevíte jak se jemnuje nějaká konkrétní značkan i když víte co pro Vás znamená, nebo co znamená určitá barva čáry u obrubníku, kterou jste nikdy neviděla, protože se používá jen velmi zřídka a za Vás ještě ve vyhlášce nebyla. Ano, každý řidič je povinen se dovzdělávat a dodržovat aktuální vyhlášku. Když se ale podíváte, kolik lidí třeba jezdí s rozsvícenými mlhovkami (předními nebo zadními), což je mimo situaci se sliným sněžením, mlhou nebo deštěm taky přestupek a pro ostatní řidiče docela nepříjemný i když většinou né přímo nebezpečný, dovedete si představit kolik lidí asi tak vyhlášku zná.

+3/0
1.5.2017 15:44

P34e80t76r 54J49a70r19o59š 2604661845307

Tak ono se staci podivat se na pouzivani blinkru. Stezi najdete dva ridice, kteri by je pouzili ve vsech pripadech stejne.

+1/0
2.5.2017 10:13

M33a29r34t84i23n 43K67a15r10á26s35e67k 1748874969354

Tak ono při používání blinkrů se určitá kreativita očekávat dá i v mezích vyhlášky. Teda to samé platí i o mlhovkách, Každopádně pokud vidím na dálnici na dvě sta metrů koncová světla jiného auta i bez mlhovek, je naprostá kravina mít je zapnuté na svém autě. O situacích kdy se zapnutou mlhovkou někdo jede i při naprosto bez problémové viditelnosti snad ani nemá smysl mluvit jako o něčem pochopitelném. to stejné platí o předních mlhovkách, které lidi vůbec neumí používat. hlavně ti co je tak rádi používají.

0/0
2.5.2017 14:01

O48d28s59t70r82a18n98ě82n37ý 50U30ž88i23v22a93t90e54l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
2.5.2017 19:28

M19i80c10h45a21l 37C10h67a66l15u17p54a 6198790619733

Při náledí mají ty podmínky všichni stejné a většina lidí jede podle toho pomaleji a opatrněji. Pokud má problém s ovladatelností jenom jedno auto, tak může nabourat v situaci, která by se jinak dala bez problémů zvládnout (třeba někdo před ním prudčeji zabrzdí).

0/0
1.5.2017 14:34

J82a20r41d16a 23W47o24l30f 8505567716224

Autobusáků bývalo dříve dost, většinou bývalejch řidičů velkejch náklaďáků který žádnej trenažér nepotřebovali, protože to byli vyježděný mazáci a sněhu se nebáli. Ovšem pak se jim pomalu snižovaly platy a oni se na to vykašlali a taky hodně jich šlo do penze. Teď se dělají řidičáky rovnou z "B", takže letitá praxe na velkým volantu chybí. Pak se nelze divit, že člověk kterej udělal "D" v létě má strach jet s osmdesáti lidma za zádama po zledovatělý silnici z kopce dolů.:-)

+30/0
1.5.2017 12:01

T77o91m87á31š 44K23u64c16h95a89ř 3367901598131

Němluvě o náborových akcích pro ženy od plotny.. ;-D

+4/0
1.5.2017 12:12

K25r12i91s37t28ý70n68a 25B40e11n62e83š40o70v65á 5794936636643

O takto formulovanem naboru nevim, zato v mem okoli vetsina zen dlouhe roky ridi a bez nehod. Nezkuseny ridic by se nemel o praci ridice busu zajimat a pokud se tak stane, mel by ho prijimaci proces vyradit. Pokud si nekoho takoveho firma najima, je to na jeji zodpovednost, strachy novacka jsou opodstatnene a zvysena pece o nej je nezbytna. Souhlasim s p.Wolfem.

0/0
1.5.2017 15:33

M86a88r74t27i84n 20K95a24r54á76s91e82k 1498564209324

To že někdo řídí bez nehod, vůbec neznamená že řídí dobře. Když na silnici vidím auto které se chová divně a začnu si na něj dávat pozor, nebo když udělá nějakou nepříjemnou nebo nebezpečnou pitomost, Sedí pak za volantem buď pán velice pokročilého věku, nebo žena libovolného věku(to s velkým náskokem nejčastěji). Zřídka pak chlap libovolného věku. Výjímečně tam sedí řidičské nedochůdče (ať už kluk nebo holka), ze kterého třeba na rozdíl od dvou předchozích, ještě může řidič být. Bohudk jsou jejich výkony většinou mizerné trvale, takže už když se k sobě blížíme, chování toho auta mě upozorní že si mám na něj dávat pozor. Né že by neexistovali dobré nebo i velmi dobré řidičky, ale když auto jede bez problémů, nekoukám kdo v něm sedí. Jedině v případě že jede nějak fakt dobře, to taky kouknu kdo to řídí, pokud mám tu možnost. A to se občas taky jedná o ženu. Nicméně když kdokoli ze zmiňovaných odstrašujících příkladů řidiče jede tak, že si ostatní řidiči všimnou, že je něco v nepořádku a dávají si na takového řidiče pozor, dokud je nablízku, není to zásluha toho zoufalce, že ještě neměl nehodu, ale těch, co si včas všimli, že bacha na něj. Krom toho o schopnostech řidiče nesvědčí dlouhé roky bez nehod, ale mraky kilometrů za různých podmínek a na různých i neznámých cestách bez nehod. Což člověk který jezdí denně deset kilometrů do práce po stejné silnici a když to klouže, tak jede busem, určitě nesplňuje.

0/0
1.5.2017 16:01

J22i37ř23í 38Z11ý53k62a 9609853681590

sjet po zledovatělý silnici s 80 lidmi, to bych měl strach i kdybych měl ŘP skupiny "FŇ". Lepší když ten řidič řekne, že se dál nejede dokud to neposypou silničáři, než bych pak dva měsíce ležel v nemocnici, nebo navždy pod mramorem.

+5/0
1.5.2017 12:19

M93a49r26t95i72n 36N71e23p49l 4844162276328

Nechci se mylit, ale mam za to, ze i dnes stale plati, ze nelze delat D primo z B.

0/−3
1.5.2017 12:42

O55n24d47ř48e28j 22Č36a29p48k53a 6511791353634

Jde, je tam jen vyšší věkový limit (s výjimkou pro hasiče, policajty... kde to jde dělat dřív).

+2/0
1.5.2017 13:10

P43e36t23r 40M26a59c23o30u14r60e94k 5204238846967

Bohužel se mýlíte, jde to od 24ti let. Jen to trvá trochu déle - více hodin na profesní průkaz.

+1/0
1.5.2017 13:28

O82d36s31t94r15a54n38ě24n22ý 67U56ž32i62v54a95t73e25l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
2.5.2017 19:33

J46i71ř37í 85K35o54c89u67r19e35k 6195864525178

Ten pám měl naježděno fakt hodně. Asi tak 40 let, o moc víc nejde. Nahoře na kopci tam kopnul jedničku a se smýkající se zadní nápravou sjel/zklouzal těch 200 metrů dolů. To je převýšení, ne vzdálenost.

Na firmě pak prohlásil, že to silničáři buď posolí nebo nejede. Posolili.

+1/0
1.5.2017 12:59

P97e51t31r 65H26l30o84b30i18l 7159229102722

nizke otacky motoru... jo, to "vidam" slycham casto... autobus se cely klepe, pac motor v kopci toci 800ot/min, ale hlavne ze jede ridic usporne.

+8/−1
1.5.2017 12:01

P69e36t59r 74S17u86c78h73ý 1508579204566

Mohu se zeptat o jaký autobus se jedná? Já jen že by mě zajímalo, který motor v autobuse umí jet do kopce na 800ot/min.

0/−1
1.5.2017 13:12

P81e40t37r 95M28a28c37o69u59r57e80k 5404888786527

Některé SORky s Euro6 to umí s 1000ot/min. a neuděláte nic. A stejně to má spotřebu cca 60l/100km ( verze 18,75m )

0/0
1.5.2017 13:32

P40a26t63r32i73k 34E80g30e40r 2588590119101

Vážená paní Navarová,

jaký vy jste měla pocit ze řízení skutečného autobusu?

0/0
1.5.2017 11:55

Š73í43m57a 93K21a18d44e88ř56á33v89e85k 6847409224219

Euro Truck Simulator?

+9/0
1.5.2017 11:52

J54a28n 84P38a43v47e56l86k34a 3467321104201

Jenže oni "neonemocní" proto, že by neuměli jezdit na sněhu, ale proto, že silnice jsou špatně udržované a oni nesou velkou zodpovědnost. Když řidič na kopci zastaví a řekne, že počká na posyp, hned začne půl autobusu remcat, že se to dá v pohodě sjet a že všichni jedou a to včetně jeho šéfa.

+25/−1
1.5.2017 11:50

P95e46t67r 26Č37e95r26m10á86k 9298805439630

Odpovědnost mají stále stejnou sníh nesníh, takže je to jen tím že na sněhu buď neumí nebo se jim nechce. Navíc je komický že tohle řeší u řidičů na berounsku, kde je houby sníh, chápal bych to někde v Krkonoších.

0/−2
1.5.2017 12:00

J83a91n 72P46a88v92e67l18k85a 3397741724651

Paradoxně v Krkonoších nebo na Vysočině to bývá menší problém, protože tam na sníh jsou připravení, je prohrnuto a kolem silnic zábrany. Ale malý poprašek v Berouně je veliký problém, protože všude kolem jsou prudké kopce a serpentiny.

Odpovědnost má stále stejnou, proto v létě i v zimě jede jen tam , kde ví, že to je bezpečné, ale v létě s tím jsou asi menší problémy, nemyslíte?

+1/0
1.5.2017 12:05

P35e85t69r 68Č73e85r43m77á59k 9868315689560

Neřekl bych, ať je zima mírná nebo ne, v nížině ve středních čechách je vždy situace lepší než na horách, to je právě jen ten subjektivní dojem toho že v Berouně bude vypadat trochu sněhu jako pohroma, kdežto v Krkonoších nikoho neudiví půl metru.

A nejde o to kde to je skutečně bezpečné, ale kde si oni myslí že to je bezpečné, takže to skutečně leží v jejich řidičských schopnostech a v ničem jiném.

0/−1
1.5.2017 12:10



Najdete na iDNES.cz