Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Youtuber není Horst Fuchs. Většina českých firem to ještě nechápe

Youtubeři jsou svérázný reklamní kanál a čeští inzerenti se s nimi ještě podle specializovaných agentur nenaučili pracovat. Když se potom potkají nemístné nároky zadavatelů a nezkušenost youtubera, má firma zaděláno na reputační katastrofu. Na spolupráci s youtubery doplatil už třeba výrobce nealko nápoje nebo dovozce automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S57t34a67n75i77s67l37a66v 61K91r57e25j76c62a95r 6347326973794

Jak se liší český youtuber od zahraničních youtuberů? Jak se liší youtuber od kameramanů a redaktorů s doloženým vzděláním. Kdo je lepším a sofistikovanějším? Jak se změnila doba, je k profesionálnímu výkonu potřeba profesní vzdělání ? Dají se porovnávat výtvory Saudka s youtubery nebo bude Černého odklon od umění cestou 21.století.

0/0
29.5.2017 8:28
Foto

I70v14a59n 74K47o77p79t98a 5957642161747

Božský Kája je vyučený elektromontér. Snižuje to nějak jeho kvality?

Waldemar Matuška byl sklář, Marta Kubišová absolovovala "jen" gymnásium, Miroslav Horníček "jen" reálku. Všichni bez uměleckého vzdělání a všichni jsou velikány naší kultury.

0/0
29.5.2017 12:17

S41t78a89n34i91s50l95a85v 73N51ý83v86l10t 2364975513

ze se internet bude postupne transformovat z clanku a fotek na videa uz bylo kdysi predpovezeno. Tihle pepíci jsou dalsi mezikrok.

Lidi jsou linejsi cist. Vyvoj.

0/0
28.5.2017 21:26

S60t47a30n85i43s21l49a80v 79S54e67d78l22á60k 1615349817

Graficky mozek vnima asi 50000x rychleji, nez z psaneho textu. Informaci je stale vic a vic. Musi se prijem optimalizovat.

0/0
29.5.2017 20:59

V12l32a33d35i66m19í60r 79R23e92t69t76i60n33g86e40r 5585236625535

Ty youtubeři mně připomínají někdejší dětské (pubertácké) gangy (party) , odmítající vše dospělácké a nudné, otcovu autoritu i maminčinu péči. Jen prostředí se rozšířilo z parku elektronicky do různých koutů světa.

0/0
28.5.2017 13:59

J66a92n 61N34o31v55á78k 6894434

Žijeme v době, kdy má větší hodnotu ten, který umí prodat, než ten, který umí vyrobit. Zdá se mi, že to mnohé vůbec nenapadlo, nebo že to nechápou.

+2/−1
28.5.2017 12:30

M61a90r49t61i62n 74K69o88l90a79c33e37k 6255659594250

To je přece smysl celých 2 dekád. K tomu směřujeme, jako americkému snu. Že je to cesta do pekel , to je jedno, hlavně že to sype.

+1/0
28.5.2017 12:47

K93r48y94š54t26o68f 93H67l72a57v80á76č 9532459328572

a hlavně je to nesmysl

0/0
28.5.2017 13:21

J68a40n 61N39o93v17á71k 6424164

Zkuste nějaký příklad.

0/0
28.5.2017 16:35

B16e30n 96P95a93v50k97a 1227383767381

Chápu, co tím chcete říci. Ale prostě tak to je. Žijeme v nadbytku ze sekundárního a primárního sektoru. Takže je celkem logické, že důležitější je vesměs ten terciér. A to se nebavíme jenom o obchodnících. Jsou to obecně lidé ve službách.

Doba "Já jsem horník, kdo je víc!" se již asi nevrátí.

+1/0
28.5.2017 13:34

M20a95r75t87i42n 67K83o19l39a46c40e31k 6495719974300

ono je to regulační zpětná vazba. Protože žijeme v přebytku výrobků, tak ubývá těch, co to umí vyrobit a vymyslet. Prakticky se již jen aplikuje vymyslené. Pak se může stát, že ustrneme a budeme v propasti chudoby. Prakticky do 100 let musíme vymyslet, jak uživit desítky miliard lidí. To půjde jedině, když budeme těžit na cizích planetách a budeme moci kloudně opustit naši soustavu. Jinak nastane apokalipsa.

0/−1
28.5.2017 14:44

R58a86d82e87k 42J74a56n29a73t52a 9685606294142

"Prakticky do 100 let musíme vymyslet, jak uživit desítky miliard lidí."

----------

Prostě se bude dále zkracovat pracovní doba a vytvářet nové typy zaměstnání. Kdo by před 100 lety řekl, že budeme pracovat až od 25 let věku, 37,5 hodin týdně? Většina dnešních zaměstnání před 100 lety ani neexistovala.

0/0
28.5.2017 19:43

V47l43a48s56t68i35m71i77l 29Š64t69e41c20h65e44r 1325755479165

Ale vrátí a nebude to dlouho trvat.Nejvíce ceněná bude lidská tvůrčí práce.

0/0
28.5.2017 21:58

M67a20r78t62i29n 19R45u52z16i37c23k63a 1452748896887

Jak se na youtube pozna youtuber? Lide tam nahravaji spoustu blbin a taky spoustu zajimavych veci i firmy tam maji sve navody a prezentace...

Tajimalo by me jak se pozna kdo je youtuber, nejak jsem nezaznamenal zadnyho.... Citovana jmena jsoumi uplne cizi...

+1/0
28.5.2017 12:24

M71a95r76t93i77n 65P87r55a71c31h97a52ř 9795809

Tak já jako starší člověk smysl youtuberingu chápu, občas se i na něco podívám. Je ovšem propastný rozdíl v kvalitě youtuberů. Klidně si dám například nějaký lets play nebo preview od PewDiePie - je vidět, že ten člověk je inteligentní, má vtipné a pohotové hlášky. U drtivé většiny českých youtuberů jenom žasnu, co všechno mají odvahu pověsit na internet. No, spíš než odvahou bych to označil nedostatkem soudnosti - ohňostroj trapností smíchaný s nepřirozeně působící vulgaritou, aby to bylo víc "cool"...

+1/0
28.5.2017 12:13

V67l84a58d80i65m83í38r 97R95e50t40t21i17n41g54e74r 5805686245885

Koukal jsem na ty videa, ale vůbec aniž bych to chtěla nějak hanit, tomu nerozumím.

+1/0
28.5.2017 11:38

P50e53t20r 59M60o94l87k80a 5207498378778

Tak co, přiznejme si to. Kdo tady v diskusi má děti 8 - 20 let co koukaj na youtubery? Já ano.

0/0
28.5.2017 11:29

J66a56n 56P56a79v17e76l 2920487403830

Chybí označení že jde o komerční článek a že redakce iDnesu se nepodílí na jeho obsahu. OH, Wait...

0/0
28.5.2017 11:26

P68e61t33r 89M17o85l56k42a 5577978688318

Podle mnoha komentářů to vypadá, že mnoho firem by potřebovalo od zde komentujících poradit, že peníze na reklamu u youtuberu jsou vyhozené. Ono tomu tak není a domnívám se, že mnohé firmy velmi dobře vědí proč tak dělají. Jednou se z dětí stanou ekonomicky soběstační zákazníci, ostatně "Mami, tati, kup mi to" funguje a fungovat bude.

0/0
28.5.2017 11:25

B16e88n 69P98a55v44k10a 1307383927831

Takový futures business, jo? Má to malý háček. Mladí lidé jsou celkem labilní, takže je to fakt pitomost do toho rvát prachy.

+1/0
28.5.2017 11:30

P64e37t34r 76M80o41l38k40a 5297878308308

No videa youutuberů jsou součástí celé dlouhodobé kampaně firem. Správné rozložení na několik cílovek. Pro mladé youtube, pro odrostlejší video, pro starší reklama v TV a pro starce inzerce v novinách. Maj to zmáknutý.

0/0
28.5.2017 11:36

M52a73r48t55i33n 21K79o16l70a76c86e56k 6115449174560

Labilnost může být i výhoda. Prostě ten tlak , aby podlehli nemusí být tak velký. Zdravý člověk uvažuje o svých činnech. U puberťáků byste toho chtěl mnoho

0/0
28.5.2017 12:45

V63l55a55s29t40i37m55i18l 74P56l26a23c68h77ý 5485788414503

Mami, tati kup mi BMW, když řekne 15 letá holka, protože jí to bylo doporučeno od Youtuberky, tak to je akorát k výsměchu. Až se z těch dětí stanou ekonomicky soběstační, tak 1. Tito youtubeři už tu nebudou, 2. Pokud tyto děti budou soběstační tak se na tyto youtubery už dívat nebudou, nebudou mít čas ani chuť. 3. Mami, tati kup mi to, tak tady by měla nastoupit autocenzura rodičů, co koupit a nekoupit.

+2/0
28.5.2017 11:32

P74e43t64r 92M58o61l15k36a 5627928268308

U reklamního videa youtuberu mnohdy nejde o přímou koupi, ale budování jména značkybudoucích kupců. Až budou starší tak youtubeři budou a protože budou stárnout s nimi tak budou tvořit obsah stále pro ně. No a pokud nebudou tak se nic neděje. V tradičních médiích stále narazíme na reklamu a až nastane správný čas, tak už ekonomicky soběstačné ženě se sepne i to co je nějakou vzpomínkou z předešlých let kdy koukala na svou oblíbenou hrdinku.

0/0
28.5.2017 11:48

L26u85b82o21š 87B60ř73e21z76i27n31a 2422643430401

Tati , kup mi lamborghini. Mami, kup mi vrtulník Bell... atd atd

Kam se podělo kouzelné slovo " prosím" ? Zmizelo na smetišti dějin.

0/0
28.5.2017 11:50

P37e38t36r 72H80a67m79ž23í96k 7121493282653

Evidentně ani část Youtuberů to nechápe. Když vidím tu ...vku, jak objímá Báwo z Inveltu, nemůžu se nesmát :-D

+1/0
28.5.2017 11:19

P47e20t34r 90M88o73l15k34a 5187138378118

Youtubeři v průměru s kvalitou tvorby zapadají do systému v ČR kde nejčtenějším deníkem je Blesk a dlouhodobě nejseldovanějším seriálem Ordinace v růžové zahradě.

+1/0
28.5.2017 11:10
Foto

P24e29t80r 20V10a33n65d30a35s 2411544945221

Youtuber může být v důsledku horší než Horst Fuchs. U Horsta každý ví, že propaguje něco od výrobce/prodejce, který mu za to platí. Youtubeři (zejména u nás) velmi často nepřiznají, že za propagaci nějakého zboží jsou placeni. Tváří se jako vaši nezávislí kamarádi a přitom vám tlačí něco za odměnu do své kapsy.

+13/0
28.5.2017 10:58

M13a33r24t46i63n 54K49o49l49a29c87e52k 6255179554390

Neviděl jste někdy film "Jonesovi" to je film o "prodejní jednotce" , která se tváří jako nově přistěhovaná rodinka v bohatší čtvrti a mají za úkol prodej "příkladem" prostě nové hole na golf, nová hra, nové auto. Sousedi se mohou zbláznit a kupují to taky. Doporučuju vidět.

+1/0
28.5.2017 12:42
Foto

P13ř35e23m16e91k 70H66o55m57o76l76a 5178735695346

Spoustu let delam letecka videa, davam je I na youtube a docela zasnu, ze lidi co vyrabi prvoplanovy kraviny join jsou najednou celebritama. Svagrova se synem sla ne ten jejich sraz a ten z toho byl uplne idvazanej, sorr, hlava mi to nebere :(

+2/0
28.5.2017 10:58

P17e11t76r 52M20o59l83k67a 5637178238718

No a mladé nebere to, že nejprodávanější noviny jsou Blesk a jejich rodiče několik let sedí a koukají co nového v Růžové ordinaci.

+1/−1
28.5.2017 11:04
Foto

P13ř72e63m69e29k 39H16o28m49o83l38a 5668545565466

A co my co nas nezajima ani to ani to :) zit vlastni zivot, to je oc tu bezi.

+1/0
28.5.2017 11:06

D38a89n84i25e42l 48K51r45o42n65e32r 7874754956227

To neni o "mladi vs stari", pro me to je stejna skupina lidi, ktere nechapu. Totez treba maminy, co dokazi vykoupit konkretni model obleceni pro sve ditko jen proto, ze ho mel na sobe syn Kate a Williama.

+4/0
28.5.2017 11:09
Foto

P51ř13e28m16e96k 36H27o69m58o66l88a 5418675615546

Jojo, proste ty lidi zijou zivotem jinych lidi....

+2/0
28.5.2017 11:12

P40e23t30r 74M68o35l25k64a 5777388478498

No ale mne jako firmu bude na předním místě zajímat prodej a reklamu na jaké je úrovni cílovka - Císařovo císaři....

+1/0
28.5.2017 11:14

J75a93k33u27b 64S25t30a77n41ě39k 8370856874701

To je přesně ten typ. Ti "staří" co si kupují blesk a koukají na ordinaci jsou typově přesně ta cílová skupina youtube. Jenže když jim bylo 15 youtube ještě neexistoval... Ta skupina je typově pořád stejná Jen se jim teď netvrdí, že je cool koukat na TV a číst Blesk ale čumět na youtube a facebook ...

+1/0
28.5.2017 11:16

P10a53v56e79l 92T21r31u22k90s62a 3613607402433

No to asi tezko. Kdyz mi bylo 15, tak Blesk uz nejakou dobu vychazel, ale fakt jsem ho nehltal (ani nikdo s mych spoluzaku). Kdyz nam bylo 15, tak jsme meli uplne jiny starosti - treba prvni pokusy o randeni :-)

+1/0
28.5.2017 11:26

V22l64a77s39t12i12m10i15l 42P45l20a10c37h34ý 5675518514293

jestli to nebude ta sorta lidí, kteří prostě kupují Blesk, dívají se na Růžovku nebo Ulici, volí Zemana či Babiše, prostě protože jsou snadno ovlivnitelní a nepoužívají to co jim sedí na krku. Generace ke generaci lidstvo hloupne a čím dál tím víc propadá k průměrnosti až podprůměrnosti.

+1/−1
28.5.2017 11:36

P30e22t55r 31M53o55l26k56a 5867248438928

Pamatuji se jak v roce 2012 mnozí zvěstovali, že youtubeři je jen zábava která brzo zmizí. Nikdo, mimo dětí v ČR o nich nevěděl. Dnes se o nich píše na iDNES a firmy jim platí... a některým přistane měsíčně na účtě víc než řediteli firmy co si u nich reklamu objedná...

+1/0
28.5.2017 10:56

L82u51k59á52š 48K38u37b37ů 5804543340897

Na mě tedy celý ten seriál o jůtůberech spíš působí tak, že si ho oni sami zaplatili, aby se více dostali do povědomí potencionálních inzerentů a samozřejmě těch, co si odběrem jejich videí (ve většině případů) dobrovolně gumují mozek.

+5/0
28.5.2017 11:09

P53e28t55r 35M68o78l91k69a 5507158388868

Problematika je v změně placení od YouTube a ať chcete nebo nechcete tak je v tom marketing nikoliv youtuberů samotných,ale agentur jenž je zastupují. Něco se na reklamním trhu mění a youtubeři vyrostli v konkureceschopnou skupinu již tradičním médiím. Navíc oslovují stále více ekonomicky soběstačnou, nebo rozhodující ("tati, kup mi to") skupinu.

0/0
28.5.2017 11:18

J87i94r18k90a 24H68o19n26c62ů 2824924711708

Jasně, v jiných zemích nikoho ani nenapadne udělat si falešný profil.

0/0
28.5.2017 10:53

J10i95ř86í 96O27s38i75n92a 5987942832755

Tu práci s převařování měl dělat sám iDnes, aby byl důvěryhodným strážcem demokracie. Pak můžou frajeři brečet, že je někdo označuje za nepravdivá média.

0/0
28.5.2017 10:52

L34a85d45a 18N14o16v94a55k 4502603337

vypadá to stejně, mluví to stejně, dělá to podobné věci a neni to Horst Fuchs... Kdo je to...?

Youtuber...;-)

0/0
28.5.2017 10:46

L68u28k21á27š 70F41o28k81t 5284582479713

A jaké, že věkové kategorie spotřebitelů youtubeři oslovují ??

0/0
28.5.2017 10:43

J61i63ř92í 57O16s42i12n21a 5707322542155

Jestli se musíte ptát na tak banální otázky, asi vám nikdo soudný rozumně neodpoví

+1/0
28.5.2017 10:54

P63e12t31r 17M42o41l47k11a 5817848698358

Takovou skupinu u níž se firmám vyplatí zaplatit si u youtubera reklamu.

0/0
28.5.2017 11:20

P85a20v93e74l 49Š57e21f24l 7697918873127

Nehorší svinstvo co se objevilo! Zacílené na adolescentní mládež a i na školní děti. Vymývání mozků bez jakékoliv kontroly, hejhorší špína! Bojkot výrobkům a firnám, co tyhle ubožáky využívají!!!!!!!RvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
28.5.2017 10:28

O70n13d82ř84e28j 15Š28i14n25d88l19e38r 2987798796465

Zas bych nehysterčil. V tomto věku je prostě absence vkusu úplně normální věc. Ježiši když já si vzpomenu na ty hrůzy co jsem poslouchal ;-D;-D;-D

+1/0
28.5.2017 10:31

K73a77t46e75ř52i98n81a 65F84e89n96c10l39o66v13á 8923987478313

Počítač má tlačítko on/off. Taktéž telefon a další podobná zařízení.

0/0
28.5.2017 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.