- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Většinu diskutujících zajímá pohodlí firem, které na čistotu ovzduší léta kašlaly a teď se musí otáčet. A na státní ekonomiku ? :) Jděte to vysvětlit lidem v Ostravě v době inverze.
Oxidy nejsou prach a prachové filtry snad už fungují všude.
Myslím, že toto už zavání ekoterorismem vůči výrobním podnikům (tentokráte elektrárnám).
Velké elektrárny posunuly své emise o desítky procent, než měli před revolucí.
Již daleko větším znečišťovatelem jsou občané s kamny/kotly, kde staré kotle na uhlí znečišťují ovzduší úplně stejně jak před 30lety. To raději nemluvím o exotech, co tam spalují plasty, obuv, textil (doufám, že někdy opravdu nastanou kontroly u těchto exotů).
Další dnes daleko horší skupinou je automobilový průmysl, kde především x-leté staré náklaďáky (za nimi jedete v černých oblacích) - tady pár náklaďáků vypustí do vzduchu skoro to, co celá uhelná elektrárna.
Když si vezmu, že kvůli ropě jsme závislí na zemích a-la Rusko, Arabáci, nerozumím, proč se více netlačí tímto směrem a ze zisků elektráren (které ušetří na investicích) se nefinancují lidem dotace např. na pořízení elektroaut...
Podle sdělení primátora Brno Vokřála v březnovém Metropolitanu byla v době letošní inverze v Brně koncentrace 100 mikrogramů na m3 a podíl dopravy činil 6-8 mikrogramů. Ostatní šlo z ostravska a hlavně z Polska Moravskou bránou. Takže Váš mýtus na téma doprava byl oficiálním měřením popřen. Ani 100% výměna za elektroauta by nic nevyřešila.
Navrhované zpřísnění emisních limitů nejsou jen NOx. Ale prach, těžké kovy, odpadní voda, ........ Vtip, že elektrárna je čistička vzduchu, již přestává být vtipem.
Jeden větší výbuch sopky uvolní do ovzduší takové množství látek, jako všechen průmysl světa za rok. Ekologii fandím, sám se ji věnuji, ale jak se říká, všeho s mírou.
Takže třeba se vzduchem na Ostravsku se nemusí nic dělat, protože by tam mohla vybuchnout sopka a bylo by to zase znečištěné?
JJ, když zpřísní limity, firmy budou muset za další miliardy instalovat další filtry. Když firmy budou za další miliardy instalovat další filtry, zdraží o ty miliardxy elektřinu a další produkty. Když zdraží, tak ty miliardy navíc budou muset lidi vytáhnout ze svých peněženek. Když lidi budou muset ty miliardy vytáhnout ze svých peněženek místo spoření na horší časy a na důchod, o ty miliardy stoupne tok peněz v ekonomice. Když o ty miliardy stoupne tok peněz v ekonomice, statisticky naše ekonomika bude růst.
Když naše ekonomika bude růst, budeme o to blíž bruselským "světlým zítřkům".
Souhlasim s limity, jak je navrhuje EU. V Cesku i Polku je fura fabrik, ktere ty limity prekracuji state. Misto, aby investovali do modernizace, tak plati odpustky. Skodi lidem, zivotnimu prostredi a je jim to fuk. Ale na noveho medoura maji dost penez. Fuj, takova ostuda statu a stat to trpi. Bohati lide jednaji strasne sobecky. S tim by se melo uz neco delat.
Zvlastni, ze se tu vyjadruji kladne lide, kteri nebydli pobliz Polska, Ostravy a pod. Zkuste si to chodit po ulici, kdyz pritom neustale kaslete a viditelnost v te mlze je temer nulova.
A vite, ze tyhle drazsi auta maji filtry proti necistotam, aby se v kabine lepe dychalo? :)
Může mi někdo vysvětlit, jak se oxidy dusíku a síry mění v ovzduší na prach, jak říká pan Rovenský? Jsem omezený (hlavně časově ) a zprávu o stavu životního prostředí se mi číst nechce ...
Domnivam se, ze se jen nespravne vyjadril. Zvysene koncentrace prachu jsou ve stejnych mistech, kde je zvysena koncentrace techto oxidu. Chtel rici, ze to neni asi nahoda.
Oxidy dusíku jso u nejméně škodlivé ze všech emisí. Lidem škodí zejména nanočástice, které pocházejí z motorů aut. V Praze přesahují povolené hodnoty několikanásobně a to i když byly některé měřicí stanice přemístěny do dopravou neovlivněných částí města, takže měří méně škodlivin, než v jakých lidé žijí.
Zase nesmyslná akce EU. Před pár lety zpřísnila EU limity a poté, co elektrárny investovaly miliardy, tak limity zpřísní o další trošku, aby se muselo znova rekonstruovat. Nedivím se, když tam zasedá Jourová a obdobné "kapacity".
V Cesku je smog ve vysoke koncentraci, naklady na nemoci a umrti jsou jiste vyssi, nez ochrana vzduchu
Z čeho myslíte, že většina smogu pochází?