Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy se vrátily k zisku, loni vydělaly 882 milionů

České dráhy loni vydělaly 882 milionů korun. O rok dříve se přitom skupina, do které patří rovněž nákladní dopravce ČD Cargo, propadla do ztráty zhruba 1,4 miliardy korun. Za zlepšením loňského hospodaření je mimo jiné nárůst zisku plynoucí z nákladní dopravy a také provozní úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34o74s70e89f 68K63o86z57e67l 1206666645755

A co těch 50 mld. dluhů ?

0/0
29.4.2017 8:05

J10a40n 16K43o97v17á45ř 8184491689307

Tady mi matematika nějak nesedí. ČD vydělalo loni 882 milionů. Z toho ČD Cargo 935 miliónů (takže už jsme v mínusu) a ještě prodali majetek za nějakých 30 miliard. To mi nějak nesedí, to by znamenalo, že jsou v podstatně větším hnoji, než se vůbec čekalo. Může to někdo srozumitelně vysvětlit, prosím?

+1/0
28.4.2017 15:12

R57a12d75e53k 57J57a52n72a35t43a 9665306524312

Nevidím v tom žádný rozpor. Skupina ČD se skládá z mnoha částí, některé byly v plusu, jiné v minusu, celkem je to ovšem 882 v plusu.

0/0
28.4.2017 15:50

P83e33t75r 49K22o80r34č60á28k 7832426815206

Bodejď by nevydělali, když ve čtvrtek před Velkým pátkem prodávali jízdenky za, cituji, "akční cenu" o 30 Kč víc, než normálně... tedy alespoň tak znělo vysvětlení paní za přepážkou na dotaz, kdy dráhy provedly zdražení jízdného...

0/−2
28.4.2017 14:37
Foto

J83a18n 34V32a84l16a50l41í65k 6866429980196

akční cena je cena která se liší od normální ceny a tudíž akční cena nemusí být vždy stejná ale je nižší než normální... tudíž jestli nějaký den je akční cena 150Kč a další den třeba 180Kč stále je to akční cena...;-)

+1/0
28.4.2017 15:22

P67e93t38r 41K42o20r62č21á24k 7822686685376

To je fakt, který vůbec nezpochybňuji...jen konstatuji, že se to pak dobře vydělává, když je předpoklad velkého počtu cestujících a možnosti nasazení "akčních cen" bez možnosti se tomu nějak ubránit (využít jejich služby prostě musíte, když jiná možnost není)...přijde mi to sice trochu nečestné, ale je jasné, že ekonomicky výhodné, takže se pak tedy nedivím, že vydělávají při použití takové strategie...

0/0
28.4.2017 15:38

R87a95d96e83k 91J21a75n46a67t63a 9105206814232

ČD stále mají základní (kilometrické) jízdné (a z něj odvozené slevy, tj. 25% s IN25 a 50% s IN50, stejně jako skupinovou slevu či měsíční a čtvrtletní jízdenky). To platilo i o Velikonocích.

Co na Velikonoce na dva dny zdražilo, byly pouze tzv. akční jízdnkey. Prostě ta "akce" nebyla tak velká, smiřte se s tím.

0/0
28.4.2017 15:53

P12e89t27r 46K42o49r12č22á40k 7312856505326

Nějak nerozumím...cena na stejné trase mě stála vždy stejně a to bez využití jakékoli slevy...prostě plná cena bez slev za mnou ježděné kilometry. O svátcích byla tato cena definována jako akční (jak psal správně kolega výše prostě v opačném směru než jsou lidé zvyklí), nešlo tam tedy o žádnou slevu, ale o jednorázové podražení (v rámci akce), tak nějak nechápu, s čím se mám smířit? Žádná menší akce (sleva jak jsem to pochopil) se nikdy nekonala...já jen říkám, že nasazení takové akce bylo trochu nefér v období svátků...

+1/0
28.4.2017 16:12

R28a98d68e35k 64J62a56n28a54t43a 9815946314332

Kilometrické základní jízdné bez inkarty z Prahy do Ostravy (356 km) je 484 Kč. Akční jízdné je obvykle 295 Kč, na svátky je zvyšováno na 384 Kč. Ovšem stále je to méně, než těch 484 Kč, tolik byste platil kdyby žádné akční jízdné nebylo, např. na nějaké relaci mezi dvěma vesnicemi, vzdálenými 356 km.

Pak je ještě Včasná jízdenka, ta může být ještě levnější a má tu vlastnost, že se nedá koupit u pokladny v den odjezdu a protože je jich omezený počet, tak na svátky jsou pochopitelně brzy vyprodané.

0/0
28.4.2017 21:11

P71e98t40r 37K31o60r95č60á31k 7962466355296

Už rozumím co si myslel, jen bych řekl že nedostatečně vysvětlil :-)

0/0
28.4.2017 16:47
Foto

J34a74n 65V75a96l50a88l56í47k 6976389450576

proč nečestné vždyt to tak dělá i rj...

0/0
28.4.2017 16:01

P34e94t57r 55K45o50r21č26á40k 7222986925646

Rj nejezdím, tak nemohu soudit, ale u ČD se mi to nikdy nestalo, proto mě to nemile překvapilo. Nicméně podobný model se uplatňuje ve všech odvětvích, tak bych se asi neměl tak divit, že :-)

0/0
28.4.2017 16:17
Foto

J89a35n 67V77a71l87a39l43í32k 6526889670836

však to bylo poprvé... článek o tom zde:

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-velikonoce-jizdenky-zdrazeni-f1w-/eko-doprava.aspx?c=A170407_091116_eko-doprava_suj

0/0
28.4.2017 16:26

P54e42t75r 34K11o11r91č72á35k 7102136755606

Dík, tato informace mi nějak unikla, respektive článek...

0/0
28.4.2017 16:33

V95o24j13t93ě62c65h 82H42a60n62á87k 8695351491154

Chovají se stejně jako soukromí dopravci. V exponované dny, kdy jede více lidí zdraží.

Údajně to je okopírované od RJ a LE, když před vánocemi podražili a ČD měli akční jízdenky za stále stejnou cenu. Přitom pri jejich zavádění tahle varianta byla napsána, jen nepoužívána.

0/0
28.4.2017 18:43
Foto

J23a12n 51V68a86l60a95l77í49k 6156219970106

p.Pražák napsal: To mi nesedí. Proč se brání vstupu soukromých dopravců na další tratě? ČD na ně pobírají dotace a soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma.

Tudíž se vás ptám když ČD dostávali "dotace 7mio" na trati ph-ov proč rj ted dostává na té trati 50mio? když dle vás jezdí zdarma...

+1/0
28.4.2017 13:22

J90a63r34o64s11l20a91v 25K40o37m89o33ň 1830514934791

tak dráhy dostávají peníze za to, že budou jezdit kdy chtěl stát. Proto dorovnávání peněz pro ČD. rj a Leo mají peníze na slevy, které poskytují kvůli nařízení státu na slevu pro studenty a ZTP. Jenže studentů jezdí s ním mnoho a kdo ví do jaké ceny mu stát nakonec slevu doplácí, byť maximální výše slevy je dána. Takže jezdí jen za své. A jen chtějí po státu to, co nemohou vybrat na jízdném od lidí, kterým musí přiznat slevu. Bohužel to stát stojí ve výsledku mnohem víc a omezený počet lidí odvezených povinným místenkováním.

0/0
28.4.2017 21:18
Foto

J86a63n 74V61a86l59a33l58í43k 6876109980456

Tak trošku jinak: ČD na trati PH - OV dostali za rok 7 miliónů a byli v tom započítány i kompenzace za slevy. Pak nějaký podnikatel začal vykřikovat že bude jezdit bez dotací a najednou ten podnikatel dostává 50 milionů za kompenzace ale ČD dostali i s kompenzacemi 7 milionů tudíž ten soukromník bere podstatně vic než dostali ČD a jak vidno ten soukromník nejezdí zadarmo jak vykřikoval ale ždíme stát víc než ČD

+2/0
28.4.2017 21:43

J62a87r51d66a 82S50o95k37o33l 1676248571891

Tak to již moho začít splácet ty miliardové dotace !!

0/−3
28.4.2017 13:13
Foto

J82a73n 61V45a13l19a12l96í61k 6506459460226

jaké dotace?

+3/0
28.4.2017 13:22

R41o39m75a30n 23P20o91l78á76č49e48k 5656119105

Stát je zákazníkem ČD a platí co si objedná... Normální obchodní vztah...

+3/0
28.4.2017 13:26

M96i52c63h95a59l 13N95e75z59v95a97l 9833894964

Zprava o jednom cisle. A kolik dostaly drahy na dotacich od statu? Kolik zisku prihodil prodej majetku? Kolik naopak investovaly do novych vlaku? ... 882 milionu ma stejnou vypovidajici hodnotu, jako napsat: Ceske drahy loni hospodarili dobre/spatne (nehodici skrtnete).

+6/−1
28.4.2017 12:56
Foto

I47v11o 46P15e30t69e18r65k60a 4126535147649

935 milionů v plusu ČD Cargo, celkově zisk 882 milionů korun, takže na osobní dopravě prodělali zhruba 53 milionů.

+1/0
28.4.2017 12:50

J42a26n 65H79r79u31z38a 8294948409747

Kolik doopravdy prodělaly bchom zjistili až po zveřejnění částky dotací.

0/−3
28.4.2017 13:03

R12a42d44e41k 90J40a90n60a51t55a 9485846684342

1) nejsou to dotace, ale platba za objednanou dopravu

2) veřejné to je, dokonce v některých krajích předmětem soutěží

+1/0
28.4.2017 13:45

F82r28a82n81t91i92š13e91k 29V87o53p52r84š80á79l24e83k 3699796410324

Podle článku je osobní v sekeře 644 milionů.

0/0
28.4.2017 14:16
Foto

I79v44o 69P26e73t63e45r12k39a 4936405957559

V době, kdy jsem to psal, ještě ty údaje ve článku nebyly ... .

0/0
28.4.2017 14:24

F96r13a55n47t13i47š70e19k 22V56o87p48r54š20á79l37e71k 3789146370124

njn, to je specialita idnes. Opravovat/doplňovat průběžně články (pochopitelně bez "přiznání", že se tak děje). To si pak člověk vždycky připadá jak idi*t. ;-D

+1/0
28.4.2017 14:46

K12a83r22e65l 27N38o66v88o89t92n22ý 6555397830760

A to jim lukrativní tratě vyzobává Jančura !

Jančura pomohl zvednout úroveň cestování, o tom žádná, ale jeho další kroky mi přijdou účelové a nebezpečné.

Takoví cestující po privatizaci v Velké Británii by mohli povídat kolik stojí lístky na hlavních tratích, masakr. A to ještě soukromníci pod investovali železniční tratě, které pak slavně vrátili státu.

+2/0
28.4.2017 12:28

T67o46m65á42š 69H22o66l86i81č 5768284521648

Jančura privatizuje železnice?A vy sa pozrite čo stoja lístky vo vlakoch na hlavných trasách v Nemecku tam je štátna firma,to isté v Taliansku alebo Francúzku.

+1/0
28.4.2017 13:02

K74a66r25e36l 68N52o93v28o43t80n84ý 6185137290320

podstatně míň než v UK

+1/0
28.4.2017 14:16

V62o74j91t24ě36c13h 68N34o22v70á67k 2884458954402

Stačí se podívat na trasu Praha-Ostrava. Byly dotace a lístek stál násobek toho co dnes. Přišla konkurence a přesto byla schopna konkurovat ČD a najednou může i ČD jezdit bez dotací za lacino(až dumpingově) a zlepšovat služby.

Určitě jsou tratě, které nejsou ziskové (reálně, ne v provedení ČD, které je neefektivní, protože prostě může), ale takových bude minimum. A snaha krajských politiků nepustit jiného dopravce než ČD je naprosto donebevolající.

+1/−11
28.4.2017 12:14

P87e98t84r 12P24e32t77r 6853862858893

Dotace na trasu Pha-Ova jsou proti predchozimu stavu desetinasobne. Takze ano, zakaznik usetri ale stat na tom silne prodelal.

+9/0
28.4.2017 12:25

R57a34d64e80k 34J65a91n44a34t16a 9835136264612

Špatný příklad.

Na lince Praha-Ostrava byly dotace pouze 7 milionů Kč ročně (a v tom už byly zahrnuty náldy na poskytování zákonných slev, tehdy včetně důchodců, stejně jako provoz ve slabším úseku Ostrava-Čadca).

Dnes stát na kompenzacích za slevy, které předtím byly v ceně, vyplácí řádově 10x více, a to přitom důchodci už ze zákona slevu nemají a úsek OstravaĆadca se objednává zvlášť.

Co se týká ceny jízdného, rovněž nemáte pravdu. Typické jízdné pro jednu osobu bylo 320 Kč (s in-kartou, kterou měli takřka všichni cestující). A existovaly další slevy, ktré už dnes nejsou. Např. skupinová sleva byla vyšší než dnes, už dva lidi, i když neměli inkartu, platitli taky tech 320 Kč na osobu, tři lidi 284 Kč, atd. Pět lidí už so mohlou koupit "ČDNET pro 5 osob" co bylo za 900 Kč, takže 180 Kč na osobu (na libovolně dlouhou vzdálenost). Všechny ceny platily i v té nejvyšší špičce a daly se koupit těsně před odjezdem.

+10/0
28.4.2017 12:28

J16a42n 13C64e11p63e57k 1324126920

Tak že osobní přeprava 53 mega v mínusu.

0/0
28.4.2017 12:09

J85i32ř11í 15P98r84a88ž15á38k 9460542431692

Tak snad už nebudou potřebovat dotace z rozpočtu;-)

0/0
28.4.2017 11:49

P40e46t11r 96P10e70t33r 6133942678493

Oni je nepotrebuji. Ukazte mi jednu trat, kde CD jezdi ze sveho rozhodnuti a ne pod tlakem statu a kde zaroven berou dotace.

+2/−1
28.4.2017 11:58

J18i89ř74í 30P84r32a41ž35á31k 9710942111632

To mi nesedí. Proč se brání vstupu soukromých dopravců na další tratě? ČD na ně pobírají dotace a soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma.

0/−1
28.4.2017 12:10

P85e45t49r 26P78e74t79r 6173712718713

Kde? Pokud vim, tak jancura a podobni se zucastnuji vyberek na dotovanych trati, kde budou TAKY jezdit za dotace. Tam by vam to nevadilo? Podivejte se na slovensko, tam jancura taky vykrikoval, jak bude jezdit zadarmo a nechava si to od statu platit.

+2/0
28.4.2017 12:26

R27a98d65e57k 60J78a89n89a63t61a 9965186194672

"soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma. "

------

Nevím o případu, kde by soukromý dopravce chtěl poskytovat tu samou službu zdarma. Pozor na detaily! Vlak s fakticky povinnou rezervací není ta samá služba. Je to velmi podstatný faktor - umožňuje to dopravci dosahovat průměrný vyšší load factor za cenu neodvezení přebytečných lídí - tj. není to veřejná služba.

+5/0
28.4.2017 12:32

R30a15d14e28k 21J97a45n45a46t20a 9645316164342

Ještě dodám, že ve vlacích ČD fungují docela podstatné slevy pro pravidelné dojíždění (měsíční a čvrtletní jízdnenky, IN100). Pokud je soukromý dopravce nebude mít (a Regiojet je nemá), pak jeho vlak není stejná služba.

0/0
28.4.2017 13:57

J29o87s41e45f 28K12o13p84e65c83k74y 9524802145

dotace dostavaji za sluzby, ktere si u nich objednal kraj nebo stat. tak jako jakykoliv jiny autobusovy nebo zeleznicni dopravce v ramci IDS ;-)

+1/0
28.4.2017 12:27
Foto

M46i12c88h37a39l 57S57m69í74t87k60a 8734364803626

On to nemohl napsat Sůra, špatně by se mu to psalo...

0/0
28.4.2017 11:31

J55a91n 38C71e64p70e75k 1294616890

No pokud je to článek z ČTK, tak se tam bude těžko jako autor podepisovat pan Sůra.

0/0
28.4.2017 12:10

M17i64r44e48k 30Z53á68v26o40d98n44ý 7302377910588

Já se divil, že jako úvodní fotografie není šukafon a on to nedělal Honza :)

0/0
28.4.2017 11:27

B75e59n 22P53a83v53k75a 1317323207901

Pfffff. Bůhví, komu zase spadlo co na závěrku. Tomuhle může věřit už jen málokdo.

0/0
28.4.2017 11:14

J45o80s26e43f 69D81v37o46ř31á92č22e30k 9542434915575

nekonkrétní článek o ničem, tzn firma která min rok byla 1mld ve ztrate letos skoro 1mld v plusu dokaže za rok vydělat o 2mld víc? papirově ano realně :-) jsou to čeké dráhy, nerealny

+1/−3
28.4.2017 11:06

J94a81n 27P34a64ř46í23z88e20k 9636750767456

Ono stačí koupit nebo nekoupit pár souprav

0/0
28.4.2017 11:15

B40e42n 22P38a39v18k86a 1107963387621

Nebo pořádně neplatit správci kolejí, že.

"Celkové tržby skupiny se loni zvýšily o 0,6 procenta 33,3 miliardy korun. Z toho osobní doprava zaznamenala nárůst o přibližně 500 milionů korun na 21,5 miliardy. Naopak tržby v nákladní dopravě poklesly ve srovnání s rokem 2015 o přibližně 300 milionů korun na 11,8 miliardy korun."

+1/0
28.4.2017 11:22

J92a89n 69N64e62v38o66l19a 7915957791492

Článek hovoří o Skupině ČD do které patří několik firem, z toho jsou samozřejmě některé ziskové. Jak je napsáno níže, záleží hodně na nákupech nových souprav "matkou".

0/0
28.4.2017 11:38







Najdete na iDNES.cz