Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy se vrátily k zisku, loni vydělaly 882 milionů

České dráhy loni vydělaly 882 milionů korun. O rok dříve se přitom skupina, do které patří rovněž nákladní dopravce ČD Cargo, propadla do ztráty zhruba 1,4 miliardy korun. Za zlepšením loňského hospodaření je mimo jiné nárůst zisku plynoucí z nákladní dopravy a také provozní úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35o65s58e89f 69K44o92z34e71l 1886716435845

A co těch 50 mld. dluhů ?

0/0
29.4.2017 8:05

J20a85n 34K64o14v34á16ř 8224611129297

Tady mi matematika nějak nesedí. ČD vydělalo loni 882 milionů. Z toho ČD Cargo 935 miliónů (takže už jsme v mínusu) a ještě prodali majetek za nějakých 30 miliard. To mi nějak nesedí, to by znamenalo, že jsou v podstatně větším hnoji, než se vůbec čekalo. Může to někdo srozumitelně vysvětlit, prosím?

+1/0
28.4.2017 15:12

R21a57d93e60k 31J30a17n50a85t40a 9555306864592

Nevidím v tom žádný rozpor. Skupina ČD se skládá z mnoha částí, některé byly v plusu, jiné v minusu, celkem je to ovšem 882 v plusu.

0/0
28.4.2017 15:50

P18e25t68r 95K43o70r50č72á64k 7132456125156

Bodejď by nevydělali, když ve čtvrtek před Velkým pátkem prodávali jízdenky za, cituji, "akční cenu" o 30 Kč víc, než normálně... tedy alespoň tak znělo vysvětlení paní za přepážkou na dotaz, kdy dráhy provedly zdražení jízdného...

0/−2
28.4.2017 14:37
Foto

J11a72n 15V56a72l63a39l78í22k 6506419130506

akční cena je cena která se liší od normální ceny a tudíž akční cena nemusí být vždy stejná ale je nižší než normální... tudíž jestli nějaký den je akční cena 150Kč a další den třeba 180Kč stále je to akční cena...;-)

+1/0
28.4.2017 15:22

P80e30t57r 53K63o65r47č15á94k 7182466255276

To je fakt, který vůbec nezpochybňuji...jen konstatuji, že se to pak dobře vydělává, když je předpoklad velkého počtu cestujících a možnosti nasazení "akčních cen" bez možnosti se tomu nějak ubránit (využít jejich služby prostě musíte, když jiná možnost není)...přijde mi to sice trochu nečestné, ale je jasné, že ekonomicky výhodné, takže se pak tedy nedivím, že vydělávají při použití takové strategie...

0/0
28.4.2017 15:38

R40a78d47e92k 90J24a28n24a16t76a 9805826824662

ČD stále mají základní (kilometrické) jízdné (a z něj odvozené slevy, tj. 25% s IN25 a 50% s IN50, stejně jako skupinovou slevu či měsíční a čtvrtletní jízdenky). To platilo i o Velikonocích.

Co na Velikonoce na dva dny zdražilo, byly pouze tzv. akční jízdnkey. Prostě ta "akce" nebyla tak velká, smiřte se s tím.

0/0
28.4.2017 15:53

P57e80t94r 74K37o92r91č88á29k 7252206485796

Nějak nerozumím...cena na stejné trase mě stála vždy stejně a to bez využití jakékoli slevy...prostě plná cena bez slev za mnou ježděné kilometry. O svátcích byla tato cena definována jako akční (jak psal správně kolega výše prostě v opačném směru než jsou lidé zvyklí), nešlo tam tedy o žádnou slevu, ale o jednorázové podražení (v rámci akce), tak nějak nechápu, s čím se mám smířit? Žádná menší akce (sleva jak jsem to pochopil) se nikdy nekonala...já jen říkám, že nasazení takové akce bylo trochu nefér v období svátků...

+1/0
28.4.2017 16:12

R64a10d15e63k 67J40a54n32a59t40a 9295596274832

Kilometrické základní jízdné bez inkarty z Prahy do Ostravy (356 km) je 484 Kč. Akční jízdné je obvykle 295 Kč, na svátky je zvyšováno na 384 Kč. Ovšem stále je to méně, než těch 484 Kč, tolik byste platil kdyby žádné akční jízdné nebylo, např. na nějaké relaci mezi dvěma vesnicemi, vzdálenými 356 km.

Pak je ještě Včasná jízdenka, ta může být ještě levnější a má tu vlastnost, že se nedá koupit u pokladny v den odjezdu a protože je jich omezený počet, tak na svátky jsou pochopitelně brzy vyprodané.

0/0
28.4.2017 21:11

P36e74t52r 76K70o80r97č88á34k 7982436195316

Už rozumím co si myslel, jen bych řekl že nedostatečně vysvětlil :-)

0/0
28.4.2017 16:47
Foto

J34a51n 59V32a81l51a43l63í24k 6106229220516

proč nečestné vždyt to tak dělá i rj...

0/0
28.4.2017 16:01

P37e44t96r 49K74o24r19č19á65k 7242756475496

Rj nejezdím, tak nemohu soudit, ale u ČD se mi to nikdy nestalo, proto mě to nemile překvapilo. Nicméně podobný model se uplatňuje ve všech odvětvích, tak bych se asi neměl tak divit, že :-)

0/0
28.4.2017 16:17
Foto

J80a74n 75V15a30l57a19l29í79k 6106189470186

však to bylo poprvé... článek o tom zde:

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-velikonoce-jizdenky-zdrazeni-f1w-/eko-doprava.aspx?c=A170407_091116_eko-doprava_suj

0/0
28.4.2017 16:26

P82e30t21r 73K39o63r28č53á63k 7912836345296

Dík, tato informace mi nějak unikla, respektive článek...

0/0
28.4.2017 16:33

V98o22j68t37ě82c83h 42H82a62n87á48k 8935911641424

Chovají se stejně jako soukromí dopravci. V exponované dny, kdy jede více lidí zdraží.

Údajně to je okopírované od RJ a LE, když před vánocemi podražili a ČD měli akční jízdenky za stále stejnou cenu. Přitom pri jejich zavádění tahle varianta byla napsána, jen nepoužívána.

0/0
28.4.2017 18:43
Foto

J17a63n 96V40a37l16a36l88í54k 6496469820306

p.Pražák napsal: To mi nesedí. Proč se brání vstupu soukromých dopravců na další tratě? ČD na ně pobírají dotace a soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma.

Tudíž se vás ptám když ČD dostávali "dotace 7mio" na trati ph-ov proč rj ted dostává na té trati 50mio? když dle vás jezdí zdarma...

+1/0
28.4.2017 13:22

J24a27r82o90s80l11a57v 95K60o52m27o33ň 1140344304411

tak dráhy dostávají peníze za to, že budou jezdit kdy chtěl stát. Proto dorovnávání peněz pro ČD. rj a Leo mají peníze na slevy, které poskytují kvůli nařízení státu na slevu pro studenty a ZTP. Jenže studentů jezdí s ním mnoho a kdo ví do jaké ceny mu stát nakonec slevu doplácí, byť maximální výše slevy je dána. Takže jezdí jen za své. A jen chtějí po státu to, co nemohou vybrat na jízdném od lidí, kterým musí přiznat slevu. Bohužel to stát stojí ve výsledku mnohem víc a omezený počet lidí odvezených povinným místenkováním.

0/0
28.4.2017 21:18
Foto

J72a78n 47V98a85l45a98l93í53k 6956229720326

Tak trošku jinak: ČD na trati PH - OV dostali za rok 7 miliónů a byli v tom započítány i kompenzace za slevy. Pak nějaký podnikatel začal vykřikovat že bude jezdit bez dotací a najednou ten podnikatel dostává 50 milionů za kompenzace ale ČD dostali i s kompenzacemi 7 milionů tudíž ten soukromník bere podstatně vic než dostali ČD a jak vidno ten soukromník nejezdí zadarmo jak vykřikoval ale ždíme stát víc než ČD

+2/0
28.4.2017 21:43

J23a86r46d10a 21S68o45k15o56l 1236908161451

Tak to již moho začít splácet ty miliardové dotace !!

0/−3
28.4.2017 13:13
Foto

J55a21n 79V16a32l81a16l57í80k 6706989830446

jaké dotace?

+3/0
28.4.2017 13:22

R77o27m87a47n 84P87o84l73á46č64e80k 5336919645

Stát je zákazníkem ČD a platí co si objedná... Normální obchodní vztah...

+3/0
28.4.2017 13:26

M83i35c25h65a55l 92N49e88z86v24a46l 9723394664

Zprava o jednom cisle. A kolik dostaly drahy na dotacich od statu? Kolik zisku prihodil prodej majetku? Kolik naopak investovaly do novych vlaku? ... 882 milionu ma stejnou vypovidajici hodnotu, jako napsat: Ceske drahy loni hospodarili dobre/spatne (nehodici skrtnete).

+6/−1
28.4.2017 12:56
Foto

I74v42o 26P47e26t76e89r27k27a 4196375127309

935 milionů v plusu ČD Cargo, celkově zisk 882 milionů korun, takže na osobní dopravě prodělali zhruba 53 milionů.

+1/0
28.4.2017 12:50

J71a19n 56H98r82u40z27a 8314318659157

Kolik doopravdy prodělaly bchom zjistili až po zveřejnění částky dotací.

0/−3
28.4.2017 13:03

R52a90d93e88k 39J72a11n21a57t28a 9975146484422

1) nejsou to dotace, ale platba za objednanou dopravu

2) veřejné to je, dokonce v některých krajích předmětem soutěží

+1/0
28.4.2017 13:45

F17r25a73n66t18i15š37e52k 71V76o79p40r25š62á42l22e44k 3529756200934

Podle článku je osobní v sekeře 644 milionů.

0/0
28.4.2017 14:16
Foto

I34v81o 11P86e53t18e25r53k12a 4736145177659

V době, kdy jsem to psal, ještě ty údaje ve článku nebyly ... .

0/0
28.4.2017 14:24

F75r25a52n64t23i59š76e10k 28V27o18p98r56š48á78l45e82k 3549386370484

njn, to je specialita idnes. Opravovat/doplňovat průběžně články (pochopitelně bez "přiznání", že se tak děje). To si pak člověk vždycky připadá jak idi*t. ;-D

+1/0
28.4.2017 14:46

K81a42r72e78l 63N96o21v97o68t13n74ý 6335597850270

A to jim lukrativní tratě vyzobává Jančura !

Jančura pomohl zvednout úroveň cestování, o tom žádná, ale jeho další kroky mi přijdou účelové a nebezpečné.

Takoví cestující po privatizaci v Velké Británii by mohli povídat kolik stojí lístky na hlavních tratích, masakr. A to ještě soukromníci pod investovali železniční tratě, které pak slavně vrátili státu.

+2/0
28.4.2017 12:28

T69o79m39á25š 43H93o16l64i91č 5878964691468

Jančura privatizuje železnice?A vy sa pozrite čo stoja lístky vo vlakoch na hlavných trasách v Nemecku tam je štátna firma,to isté v Taliansku alebo Francúzku.

+1/0
28.4.2017 13:02

K18a29r28e75l 78N26o93v81o79t85n58ý 6625647110590

podstatně míň než v UK

+1/0
28.4.2017 14:16

V23o42j74t96ě61c61h 75N12o24v22á93k 2544748764792

Stačí se podívat na trasu Praha-Ostrava. Byly dotace a lístek stál násobek toho co dnes. Přišla konkurence a přesto byla schopna konkurovat ČD a najednou může i ČD jezdit bez dotací za lacino(až dumpingově) a zlepšovat služby.

Určitě jsou tratě, které nejsou ziskové (reálně, ne v provedení ČD, které je neefektivní, protože prostě může), ale takových bude minimum. A snaha krajských politiků nepustit jiného dopravce než ČD je naprosto donebevolající.

+1/−11
28.4.2017 12:14

P89e66t37r 74P89e49t84r 6983532428903

Dotace na trasu Pha-Ova jsou proti predchozimu stavu desetinasobne. Takze ano, zakaznik usetri ale stat na tom silne prodelal.

+9/0
28.4.2017 12:25

R44a88d93e80k 62J77a91n56a50t58a 9225106174842

Špatný příklad.

Na lince Praha-Ostrava byly dotace pouze 7 milionů Kč ročně (a v tom už byly zahrnuty náldy na poskytování zákonných slev, tehdy včetně důchodců, stejně jako provoz ve slabším úseku Ostrava-Čadca).

Dnes stát na kompenzacích za slevy, které předtím byly v ceně, vyplácí řádově 10x více, a to přitom důchodci už ze zákona slevu nemají a úsek OstravaĆadca se objednává zvlášť.

Co se týká ceny jízdného, rovněž nemáte pravdu. Typické jízdné pro jednu osobu bylo 320 Kč (s in-kartou, kterou měli takřka všichni cestující). A existovaly další slevy, ktré už dnes nejsou. Např. skupinová sleva byla vyšší než dnes, už dva lidi, i když neměli inkartu, platitli taky tech 320 Kč na osobu, tři lidi 284 Kč, atd. Pět lidí už so mohlou koupit "ČDNET pro 5 osob" co bylo za 900 Kč, takže 180 Kč na osobu (na libovolně dlouhou vzdálenost). Všechny ceny platily i v té nejvyšší špičce a daly se koupit těsně před odjezdem.

+10/0
28.4.2017 12:28

J42a26n 13C62e84p71e28k 1144106940

Tak že osobní přeprava 53 mega v mínusu.

0/0
28.4.2017 12:09

J90i34ř89í 21P19r38a43ž31á63k 9690262851182

Tak snad už nebudou potřebovat dotace z rozpočtu;-)

0/0
28.4.2017 11:49

P43e58t25r 61P28e36t30r 6773662308883

Oni je nepotrebuji. Ukazte mi jednu trat, kde CD jezdi ze sveho rozhodnuti a ne pod tlakem statu a kde zaroven berou dotace.

+2/−1
28.4.2017 11:58

J56i33ř81í 45P68r70a71ž39á88k 9970882381862

To mi nesedí. Proč se brání vstupu soukromých dopravců na další tratě? ČD na ně pobírají dotace a soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma.

0/−1
28.4.2017 12:10

P80e46t22r 25P90e46t46r 6683562178683

Kde? Pokud vim, tak jancura a podobni se zucastnuji vyberek na dotovanych trati, kde budou TAKY jezdit za dotace. Tam by vam to nevadilo? Podivejte se na slovensko, tam jancura taky vykrikoval, jak bude jezdit zadarmo a nechava si to od statu platit.

+2/0
28.4.2017 12:26

R14a68d19e10k 77J79a27n34a14t11a 9635856564972

"soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma. "

------

Nevím o případu, kde by soukromý dopravce chtěl poskytovat tu samou službu zdarma. Pozor na detaily! Vlak s fakticky povinnou rezervací není ta samá služba. Je to velmi podstatný faktor - umožňuje to dopravci dosahovat průměrný vyšší load factor za cenu neodvezení přebytečných lídí - tj. není to veřejná služba.

+5/0
28.4.2017 12:32

R62a91d96e85k 95J19a53n30a37t79a 9815236144852

Ještě dodám, že ve vlacích ČD fungují docela podstatné slevy pro pravidelné dojíždění (měsíční a čvrtletní jízdnenky, IN100). Pokud je soukromý dopravce nebude mít (a Regiojet je nemá), pak jeho vlak není stejná služba.

0/0
28.4.2017 13:57

J30o82s30e10f 25K22o41p98e60c71k60y 9194802645

dotace dostavaji za sluzby, ktere si u nich objednal kraj nebo stat. tak jako jakykoliv jiny autobusovy nebo zeleznicni dopravce v ramci IDS ;-)

+1/0
28.4.2017 12:27
Foto

M33i85c26h59a65l 26S38m53í48t81k59a 8974254823406

On to nemohl napsat Sůra, špatně by se mu to psalo...

0/0
28.4.2017 11:31

J38a27n 64C74e40p14e30k 1794636700

No pokud je to článek z ČTK, tak se tam bude těžko jako autor podepisovat pan Sůra.

0/0
28.4.2017 12:10

M44i65r62e40k 35Z34á85v37o88d95n50ý 7632317570868

Já se divil, že jako úvodní fotografie není šukafon a on to nedělal Honza :)

0/0
28.4.2017 11:27

B57e75n 44P48a49v27k96a 1587673317531

Pfffff. Bůhví, komu zase spadlo co na závěrku. Tomuhle může věřit už jen málokdo.

0/0
28.4.2017 11:14

J95o44s50e59f 13D16v61o88ř31á60č74e23k 9232564735695

nekonkrétní článek o ničem, tzn firma která min rok byla 1mld ve ztrate letos skoro 1mld v plusu dokaže za rok vydělat o 2mld víc? papirově ano realně :-) jsou to čeké dráhy, nerealny

+1/−3
28.4.2017 11:06

J35a85n 89P74a95ř16í86z82e38k 9856410247536

Ono stačí koupit nebo nekoupit pár souprav

0/0
28.4.2017 11:15

B46e17n 93P19a80v38k51a 1867383927441

Nebo pořádně neplatit správci kolejí, že.

"Celkové tržby skupiny se loni zvýšily o 0,6 procenta 33,3 miliardy korun. Z toho osobní doprava zaznamenala nárůst o přibližně 500 milionů korun na 21,5 miliardy. Naopak tržby v nákladní dopravě poklesly ve srovnání s rokem 2015 o přibližně 300 milionů korun na 11,8 miliardy korun."

+1/0
28.4.2017 11:22

J11a41n 36N36e81v62o30l91a 7755567701712

Článek hovoří o Skupině ČD do které patří několik firem, z toho jsou samozřejmě některé ziskové. Jak je napsáno níže, záleží hodně na nákupech nových souprav "matkou".

0/0
28.4.2017 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.