- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady mi matematika nějak nesedí. ČD vydělalo loni 882 milionů. Z toho ČD Cargo 935 miliónů (takže už jsme v mínusu) a ještě prodali majetek za nějakých 30 miliard. To mi nějak nesedí, to by znamenalo, že jsou v podstatně větším hnoji, než se vůbec čekalo. Může to někdo srozumitelně vysvětlit, prosím?
Nevidím v tom žádný rozpor. Skupina ČD se skládá z mnoha částí, některé byly v plusu, jiné v minusu, celkem je to ovšem 882 v plusu.
Bodejď by nevydělali, když ve čtvrtek před Velkým pátkem prodávali jízdenky za, cituji, "akční cenu" o 30 Kč víc, než normálně... tedy alespoň tak znělo vysvětlení paní za přepážkou na dotaz, kdy dráhy provedly zdražení jízdného...
akční cena je cena která se liší od normální ceny a tudíž akční cena nemusí být vždy stejná ale je nižší než normální... tudíž jestli nějaký den je akční cena 150Kč a další den třeba 180Kč stále je to akční cena...
p.Pražák napsal: To mi nesedí. Proč se brání vstupu soukromých dopravců na další tratě? ČD na ně pobírají dotace a soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma.
Tudíž se vás ptám když ČD dostávali "dotace 7mio" na trati ph-ov proč rj ted dostává na té trati 50mio? když dle vás jezdí zdarma...
tak dráhy dostávají peníze za to, že budou jezdit kdy chtěl stát. Proto dorovnávání peněz pro ČD. rj a Leo mají peníze na slevy, které poskytují kvůli nařízení státu na slevu pro studenty a ZTP. Jenže studentů jezdí s ním mnoho a kdo ví do jaké ceny mu stát nakonec slevu doplácí, byť maximální výše slevy je dána. Takže jezdí jen za své. A jen chtějí po státu to, co nemohou vybrat na jízdném od lidí, kterým musí přiznat slevu. Bohužel to stát stojí ve výsledku mnohem víc a omezený počet lidí odvezených povinným místenkováním.
Tak to již moho začít splácet ty miliardové dotace
Zprava o jednom cisle. A kolik dostaly drahy na dotacich od statu? Kolik zisku prihodil prodej majetku? Kolik naopak investovaly do novych vlaku? ... 882 milionu ma stejnou vypovidajici hodnotu, jako napsat: Ceske drahy loni hospodarili dobre/spatne (nehodici skrtnete).
935 milionů v plusu ČD Cargo, celkově zisk 882 milionů korun, takže na osobní dopravě prodělali zhruba 53 milionů.
Kolik doopravdy prodělaly bchom zjistili až po zveřejnění částky dotací.
A to jim lukrativní tratě vyzobává Jančura !
Jančura pomohl zvednout úroveň cestování, o tom žádná, ale jeho další kroky mi přijdou účelové a nebezpečné.
Takoví cestující po privatizaci v Velké Británii by mohli povídat kolik stojí lístky na hlavních tratích, masakr. A to ještě soukromníci pod investovali železniční tratě, které pak slavně vrátili státu.
Jančura privatizuje železnice?A vy sa pozrite čo stoja lístky vo vlakoch na hlavných trasách v Nemecku tam je štátna firma,to isté v Taliansku alebo Francúzku.
Stačí se podívat na trasu Praha-Ostrava. Byly dotace a lístek stál násobek toho co dnes. Přišla konkurence a přesto byla schopna konkurovat ČD a najednou může i ČD jezdit bez dotací za lacino(až dumpingově) a zlepšovat služby.
Určitě jsou tratě, které nejsou ziskové (reálně, ne v provedení ČD, které je neefektivní, protože prostě může), ale takových bude minimum. A snaha krajských politiků nepustit jiného dopravce než ČD je naprosto donebevolající.
Dotace na trasu Pha-Ova jsou proti predchozimu stavu desetinasobne. Takze ano, zakaznik usetri ale stat na tom silne prodelal.