Diskuze

České dráhy se vrátily k zisku, loni vydělaly 882 milionů

České dráhy loni vydělaly 882 milionů korun. O rok dříve se přitom skupina, do které patří rovněž nákladní dopravce ČD Cargo, propadla do ztráty zhruba 1,4 miliardy korun. Za zlepšením loňského hospodaření je mimo jiné nárůst zisku plynoucí z nákladní dopravy a také provozní úspory.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A co těch 50 mld. dluhů ?

0 0
možnosti

J59a36n 40K26o31v24á47ř

28. 4. 2017 15:12

Tady mi matematika nějak nesedí. ČD vydělalo loni 882 milionů. Z toho ČD Cargo 935 miliónů (takže už jsme v mínusu) a ještě prodali majetek za nějakých 30 miliard. To mi nějak nesedí, to by znamenalo, že jsou v podstatně větším hnoji, než se vůbec čekalo. Může to někdo srozumitelně vysvětlit, prosím?

1 0
možnosti

Nevidím v tom žádný rozpor. Skupina ČD se skládá z mnoha částí, některé byly v plusu, jiné v minusu, celkem je to ovšem 882 v plusu.

0 0
možnosti

Bodejď by nevydělali, když ve čtvrtek před Velkým pátkem prodávali jízdenky za, cituji, "akční cenu" o 30 Kč víc, než normálně... tedy alespoň tak znělo vysvětlení paní za přepážkou na dotaz, kdy dráhy provedly zdražení jízdného...

0 2
možnosti
Foto

J59a98n 69V72a43l91a74l59í50k

28. 4. 2017 15:22

akční cena je cena která se liší od normální ceny a tudíž akční cena nemusí být vždy stejná ale je nižší než normální... tudíž jestli nějaký den je akční cena 150Kč a další den třeba 180Kč stále je to akční cena...;-)

1 0
možnosti
Foto

J68a22n 30V52a35l77a64l14í79k

28. 4. 2017 13:22

p.Pražák napsal: To mi nesedí. Proč se brání vstupu soukromých dopravců na další tratě? ČD na ně pobírají dotace a soukromí dopravci chtějí jezdit zdarma.

Tudíž se vás ptám když ČD dostávali "dotace 7mio" na trati ph-ov proč rj ted dostává na té trati 50mio? když dle vás jezdí zdarma...

1 0
možnosti

tak dráhy dostávají peníze za to, že budou jezdit kdy chtěl stát. Proto dorovnávání peněz pro ČD. rj a Leo mají peníze na slevy, které poskytují kvůli nařízení státu na slevu pro studenty a ZTP. Jenže studentů jezdí s ním mnoho a kdo ví do jaké ceny mu stát nakonec slevu doplácí, byť maximální výše slevy je dána. Takže jezdí jen za své. A jen chtějí po státu to, co nemohou vybrat na jízdném od lidí, kterým musí přiznat slevu. Bohužel to stát stojí ve výsledku mnohem víc a omezený počet lidí odvezených povinným místenkováním.

0 0
možnosti

J80a39r28d51a 63S47o69k21o26l

28. 4. 2017 13:13

Tak to již moho začít splácet ty miliardové dotace !!

0 3
možnosti

Zprava o jednom cisle. A kolik dostaly drahy na dotacich od statu? Kolik zisku prihodil prodej majetku? Kolik naopak investovaly do novych vlaku? ... 882 milionu ma stejnou vypovidajici hodnotu, jako napsat: Ceske drahy loni hospodarili dobre/spatne (nehodici skrtnete).

6 1
možnosti
Foto

935 milionů v plusu ČD Cargo, celkově zisk 882 milionů korun, takže na osobní dopravě prodělali zhruba 53 milionů.

1 0
možnosti

J40a94n 92H62r27u21z18a

28. 4. 2017 13:03

Kolik doopravdy prodělaly bchom zjistili až po zveřejnění částky dotací.

0 3
možnosti

A to jim lukrativní tratě vyzobává Jančura !

Jančura pomohl zvednout úroveň cestování, o tom žádná, ale jeho další kroky mi přijdou účelové a nebezpečné.

Takoví cestující po privatizaci v Velké Británii by mohli povídat kolik stojí lístky na hlavních tratích, masakr. A to ještě soukromníci pod investovali železniční tratě, které pak slavně vrátili státu.

2 0
možnosti

Jančura privatizuje železnice?A vy sa pozrite čo stoja lístky vo vlakoch na hlavných trasách v Nemecku tam je štátna firma,to isté v Taliansku alebo Francúzku.

1 0
možnosti

Stačí se podívat na trasu Praha-Ostrava. Byly dotace a lístek stál násobek toho co dnes. Přišla konkurence a přesto byla schopna konkurovat ČD a najednou může i ČD jezdit bez dotací za lacino(až dumpingově) a zlepšovat služby.

Určitě jsou tratě, které nejsou ziskové (reálně, ne v provedení ČD, které je neefektivní, protože prostě může), ale takových bude minimum. A snaha krajských politiků nepustit jiného dopravce než ČD je naprosto donebevolající.

1 11
možnosti

P79e45t61r 79P18e44t81r

28. 4. 2017 12:25

Dotace na trasu Pha-Ova jsou proti predchozimu stavu desetinasobne. Takze ano, zakaznik usetri ale stat na tom silne prodelal.

9 0
možnosti

J97a45n 55C47e35p80e49k

28. 4. 2017 12:09

Tak že osobní přeprava 53 mega v mínusu.

0 0
možnosti