Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD skončily v zisku. Dluhy jim však vzrostly na 33,5 miliardy korun

Na první pohled jde o jasný úspěch. České dráhy se po velké ztrátě v roce 2015 dostaly loni do zisku 882 milionů korun, takže za dvanáct měsíců zlepšily hospodaření o více než dvě miliardy. Na druhou stranu jim však zůstává obří dluh, který loni narostl o 1,4 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L42á92ď95a 18V97r70a20n48ý 7248538368617

Je to a.s., která ze zákona musí generovat zisk.

Fungováním je to ale státní podnik.

Takže se obavám, že tvorba zisku je účelově vedena za vyplácením odměn.

0/−1
2.5.2017 9:25

M32a25r42t20i50n 83N92o73v34o35t76n66ý 3136466401324

"ze zákona musí generovat zisk" - nic takového v zákoně samozřejmě není.

+1/0
2.5.2017 10:20

P65e64t31r 87S40u42c79h92ý 1668509574266

Takže jsou v zisku 882 mil, ale nasekali dluh 1,4 mld ..... takže výsledek je ten, že prodělali 518 milionů.

+1/−1
2.5.2017 9:14

Z58d56e41n88ě61k 90K85o54v45á55ř 9408419789565

8-o8-o8-o

+1/0
2.5.2017 9:15

M85a17r26t38i14n 60K40a86r81á59s31e48k 9318893448488

Jak souvisi dluhy s vysledkem hospodareni?8-o

+1/0
2.5.2017 9:16

P53e10t35r 75S24u77c93h86ý 1158219604846

Tam bylo, že se zvýšil dluh o 1,4 mld

0/0
2.5.2017 9:17

M86a20r33t89i18n 83K55a72r76á37s45e96k 9858713738818

No otazka zustava - jak to souvisi s vysledkem hospodareni? (napoveda: vubec nijak)

+1/−1
2.5.2017 9:24

P67e23t69r 94S20u95c12h40ý 1168139414186

Takže když si nyní vezmu půjčku a zadlužím se, tak to vůbec nesouvisí s tím, jak jsem s penězi hospodařil ...... to pak ani nemůže přijít exekutor ne?

0/−2
2.5.2017 9:58

R23a38d33e91k 98J54a98n71a36t41a 9395476434702

Vy ale nejste firma a nevedete účetnictví.

Zadlužení ČD je dnes zejména díky nákupům vozového parku, jeho omlazování, klesá průměrné stáří vozidel. Tím vám klesá vnitřní dluh a roste hodnota majetku (protože místo starých odepsaných a zhusta už neprodejných vozidel máte nová, co mají nějakou hodnotu, nejen účetně, ale i reálně, dala by se prodat). Takže se skutečně může stát, že dluh vzroste a přesto hospodaříte dobře.

+2/0
2.5.2017 11:07

P71a25v63e38l 88S51v13o21b29o90d51a 4647740902182

Hodne to zjednodusim. Mate zenu, dve deti, byt v panelaku, prijem 100000 cisteho mesicne. Vas soused je na tom uplne stejne. Vase mesicni zivotni naklady jsou 40000 tisic, takze vam i sousedovi z vyplaty zbude 60000. Soused to prochlasta, prohuli a nasype do automau. Na konci mesice je na nule, ale bez dluhu. Vy mate dve hypoteky, kazdou za tricet tisic. Na konci mesice jste na nule stejne jako soused, ale mate hodne velky dluh. Jste na tom hure nez soused? Jde o to, ze samotna vyse dluhu nic nevypovida o vasem hospodareni.

+2/0
2.5.2017 11:24

M82a15r51t46i59n 48K14a53r96á41s72e12k 9558353838328

Kdyz si letos vemes milionovou pujcku, koupis si treba BMW a zacnes taxikarit, tak na konci roku nejspis budes mit neco vydelano (budes mit zisk), presto budes mit velky narust dluhu....

+1/0
2.5.2017 12:46

P61e48t34r 86S75u76c23h89ý 1148119184426

P.S. a můžete tedy říct s čím to tedy souvisí? Nebo ten dluh přinesli marťani, když hospodaření za to nemůže?

0/0
2.5.2017 9:59

M49a43r78t17i63n 43K57a33r94á95s21e32k 9218203408578

No jde o to, ze ne kazdy penezni vydaj, je zaroven naklad. Kdyz nakoupite majetek, tak vam vroste zadluzeni, ale na vysledek hospodareni to ma radove nizsi dopad...

+1/0
2.5.2017 12:47

R77a11d65e92k 17J29a13n35a66t30a 9265166914602

Přesně tak. Pokud nakoupím na dluh třeba novou lokomotivu, tak to ještě nutně neznamená, že jsem prodělal. Mám totiž sice dluh, ale zároveň i tu lokomotivu. A ta lokomotiva mi vydělává.

+2/0
2.5.2017 16:13

R42a57d39e71k 13H63o61l64e47c21e77k 3606360648371

Takže naopak, když prodám barák a z prodeje splatím hypotéku, tak jsem vlastně vytvořil pár milionový zisk?

+1/0
2.5.2017 9:27

R11a74d65e46k 64H22o12l44e24c34e30k 3406520508421

Tak si to shrňme: Přepraveno 171,5 milionu cestujících, tržby od cestujících 7,2 miliardy, ztráta 0,6 miliardy, dotace od státu a krajů 13,8 miliardy. V průměru tedy na 1 jízdu platí cestující o 84 korun méně, než jsou skutečné náklady. Tedy každého, kdo dojíždí třeba do práce vlakem (40 jízd měsíčně), dotujeme více než třemi tisíci korunami z daní.

To jen pro pořádek pro ty, co vykřikují, že stát je odírá na daních a nic jim na oplátku nedává. 40 tisíc ročně přeci nestojí za zmínku.

+2/0
2.5.2017 8:46

L26á51ď40a 43V63r62a92n48ý 7168768958227

Otázka zda v těch cestujících jsou i režijkáři.

0/0
2.5.2017 9:08

P63a54v25e56l 91S48v97o64b54o60d69a 4377480402232

Navrhuji aby kazda diskuse tykajici se CD mela povinnou soutez o nejrychlejsi rezijkarskeho trolla.

+3/0
2.5.2017 9:17

P24e46t82r 32P18e24t15r 6943362298913

pravděpodobně ne, protože spoustu režijkářů průvodčí ani nekontrolují - nepromítnou se do statistiky.

0/0
2.5.2017 9:17

P11e73t17r 36S58u68c67h98ý 1488899984776

Jenže to se prostě nedá přepočíst na cestujícího. Na vytížených trasách dostane dopravce často o dost více, než jsou náklady, ale stát dotuje především regionální vlaky, které jezdí po malých vesnicích a jezdí s nimi pár lidí - tam by si ty vlaky na sebe nevydělaly ani náhodou.

+1/0
2.5.2017 9:16

R38a90d54e84k 86H65o81l12e94c33e49k 3776120338531

Průměr je průměr. Nic víc, nic míň.

+1/0
2.5.2017 9:24

M87o97n58i58k88a 36K98o47n34e56c28n11a 7103681491904

Tak mate docela pravdu, akorat ze v tech dotacich jsou proplaceny slevy na det/studenty, tedy 50 procent ceny jizdneho, duchodce, ZTP. vypada to, ze jedou treba zadarmo, ale nejedou, jenom to zaplati lide z dani.

0/0
2.5.2017 9:49
Foto

J33a25n 67V53a41l63a38l27í38k 6546269960766

důchodce už ne to zrušil Kalousek...

0/0
2.5.2017 10:44

J34i39n33d35ř24i79c10h 89M40i20t50t38e53r 6294375671636

Já vlakem nejezdím , jen to platím těm ostatním.

0/0
2.5.2017 10:39
Foto

J80a42n 54V41a26l62a43l78í22k 6336689400296

no a když jezdíte autem tak jiní vám platí silnice...

0/0
2.5.2017 10:45

J44i19n11d69ř98i27c94h 75M84i88t48t11e91r 6154275251866

A to je ten častý omyl, se kterým se setkávám v každé diskusi. Takže z každého litru paliva platím 17 Kč daně. To dělá cca 80 mld Kč ročně. Do silnic z toho jde zlomek. Navíc dálniční známka, silniční daň, DPH za auto cca 160 000 . Je to přesně naopak. Jako řidič dotuji stát a to velmi podstatně.

0/0
2.5.2017 10:50

R43a10d58e74k 72J82a51n45a18t75a 9895556124552

Stejně daně z paliva platí i vlaky (a pokud jezdí na elektřinu, platí zase daně na soláry). Osvobozena od těchto daní je pouze letecká doprava.

Navíc vlaky platí státu za jízdu po koleích, na rozdíl od aut, která státu platí pouze na části silnic, a to ještě poměrně malou částku (dálniční známka je roční paušál, po přepočtení na 1 km je to směšné). Silniční daň většina vozidel neplatí (osvobozeny jsou fyzické osoby a linkové autobusy).

+3/0
2.5.2017 11:11

J40i58n20d75ř41i36c83h 30M19i72t87t95e53r 6164405331576

U vlaků jsou náklady na elektřinu a naftu zcela marginální částí nákladů. A auta tomu tak není. A opakuji celkovou sumu jen na daních z PHM je to 80 mld ročně. Náklady na silnice r. 2016 byly 40 mld. Takže motoristé platí do rozpočtu 2xvíc než se dává do silnic. Drtivá většina tratí je elektrifikovaná a solární zlodějnu platím taky, takže o čem je řeč ?

0/0
2.5.2017 11:18

P26e63t35r 89N68o80v54o70t35n59y 1331900511

Spotřební daň z phm určena na opravu a stavbu silnic?

0/0
2.5.2017 12:19

J15i29n81d43ř17i51c80h 38M84i87t12t23e89r 6854855751396

Ne zcela anonymně se rozpustí v rozpočtu. Ale je naprosto adresná v tom, kdo ji platí. To jest uživatelé silnic. A ti platí cca 2x tolik než jde do silnic, takže nejenže si silnice zaplatíme, ale současně sanujeme státní rozpočet. Přečtěte si celé vákno, souvislost pochopíte snadno.

0/0
2.5.2017 12:36

P45e15t83r 28N72o91v76o64t71n76y 1651140151

Ne, platí ji všichni, kdo kupují PHM. Tedy jednak motoristé, pak ale i jiní dopravci, kteří nevyužívají silnice(třeba ti železniční nebo říční lodě), provozovatelé stavebních strojů, zemědělci(ti mají snad nějakou slevu). A i normální člověk, když potřebuje posekat trávu. Takže v té adresnosti trochu uberte.

0/0
2.5.2017 12:44

J76i59n39d67ř67i68c23h 20M97i87t51t28e40r 6754325761776

A můžete prosím kvantifikovat podíl subjektů , které nevyužívají silnice, dle vašeho výčtu na spotřebě nafty v Česku ? Myslíte si, že to bude více než 5-10% ? Já ne. A hodně se to prolíná, takže já platím daň z PHM nejen do auta, ale i do sekačky. Takže ubírám tak 5%, víc ne.

0/0
2.5.2017 12:50
Foto

J94a68n 93V95a23l28a16l32í41k 6376159770456

jako soukromá osoba žádnou silniční daň neplatíte...

0/0
2.5.2017 11:28

J73i25n34d78ř20i52c82h 32M28i27t62t29e47r 6274415981416

Jako OSVČ když auto užívám k podnikání ano. Ale i kdyby ne, celkově jsou to jen drobné. Zbytek sedí. Takže já , když jezdím autem platím dráhy. Závěr je stejný. Při nájezdu 25 000 km za rok zaplatím na dani z PHM cca 35 000 Kč.

0/0
2.5.2017 11:34

Z25d54e87n93ě81k 95K19o19v62á41ř 9328449359405

K diskusi s panem Šimkem. Jaké jsou ceny ČD a jaké ÖBB. Vzal jsem přibližně stejné trasy cca 60 km po hlavních trasách, nákup ihned, bez jakékoliv slevy.

ÖBB - Vídeň - Sankt Pölten bez 13,20 Euro (cca 350 korun).

ČD - Praha - Kolín 93 korun.

+1/0
2.5.2017 8:41
Foto

J17a42n 61H23i36n93k 2607645784927

Dostaly se do plusu rozprodejem majetku? To musel psát nějaký účetní neználek. Prodej majetku není výnos, který by patřil do výkazu zisků a ztrát. Určitě se prodala nejvýnosnější aktiva. Tak jako je v česku obvyklé, a to za korunu.

0/−1
2.5.2017 8:22

R55a76d50e41k 76H75o11l73e33c98e21k 3606880518911

Neználek budete spíš vy, když nechápete, jak se nechá rozprodejem majetku dostat do zisku.

V účetnictví není majetek většinou oceněn tržní cenou. A když prodáte za tržní cenu, která je větší, než cena účetní, vznikne vám zisk.

+3/0
2.5.2017 8:26
Foto

J28a24n 69H56i20n60k 2867915854547

To je pro mě naprostá novinka, že by se v Česku někdy prodal státní majetek za cenu vyšší než účetní.

0/0
2.5.2017 9:56

L85á84ď13a 15V15r79a60n74ý 7938478158557

Jo a proto chytré představenstvo chce výsledky hospodaření bez mimořádných vlivů, což je i prodej za tržní ceny. Zvlášť když s účetní cenou majetku se dá kouzlit ;-).

0/0
2.5.2017 9:11

J77a42n 86S40ů57r21a 4355293563522

Je to citace z výroční zprávy. Auditované. Máte tam i částky, za které se prodaly. Korun je tam poněkud více.

0/0
2.5.2017 23:03

M20a30r17t78i90n 17H68o42c68h83m64a85n 7893907964683

Začnete snižovat zadlužení tj. přestanete cokoliv nakupovat a zdražíte jízdné za účelem maximálního zisku. Výsledek? V důsledku vyšších cen a nižší kvality okamžitě klesne počet cestujících, spadnou tržby a začne vás rozebírat konkurence. Začarovaný kruh.. Těm vychvalovatelům soukromých společností. Bohužel (nejen) v tomto segmentu neexistují stejné podmínky pro soukromé a státní podniky. V době otevření trhu nestáli všichni na stejné čáře. A pokud vezmeme dopravu jako celek, je ta železniční stále výrazně znevýhodňovaná hlavně oproti silniční. Navíc všechny státní organizace jsou neustále vystavované silnému lobbingu a různým podobným vlivům. A protože funguje vedení státu od revoluce tak jak funguje,podle toho to taky v těch společnostech, bez výjimky, tak vypadá.

+6/0
2.5.2017 8:21

M27i28l60a85n 93K13a86s72a45l 1368699795125

ČD udělaly za posledních několik let pořádný kvalitativní skok směrem k lepšímu a je logické, že to bylo na dluh. Když se podíváte na zahraniční ceny jízdného, tak u nás se jezdí v podstatě zadarmo, nicméně technika stojí všude stejně a je setsakramentsky drahá.

+13/−1
2.5.2017 8:13

O74n65d66ř97e43j 73Š81i96m35e88k 5523162617788

Myslite ty vyssi ceny, kdy jizdenka z Prahy do Linz je levnejsi pres rakouske drahy, nez u CD?

0/−5
2.5.2017 8:17

M30i90l91a52n 94K42a88s92a16l 1678699575175

Vnitrostátní doprava je levnější, než na západě, to nepopřeš ať se budeš snažit sebevíc ;-)

+1/0
2.5.2017 8:21

O44n43d63ř47e87j 39Š92i27m96e86k 5553262247708

Srovnavam ted s Kantonem Zug ve Svycarsku a cena je stejna a vlaky lepsi... Takze Vase tvrzeni vyvracim...

0/−1
2.5.2017 8:24

Z90d39e18n79ě41k 33K65o81v53á83ř 9738479239805

Ondro, ty jedeš. R^R^R^ To musely bát čarodejnice.

+2/0
2.5.2017 8:26

J98a38n 84K66o47b62ě91r34s15k28ý 1320856131923

Často to bývá naopak a jízdenky koupené přes ČD bývají levnější. Třeba do Německa dost často, Adventní akce do Vídně nebo třeba do Bruselu za 600 Kč z Prahy.

+1/0
2.5.2017 8:22

O15n95d78ř27e27j 11Š76i59m89e26k 5833772627888

Rakouske drahy maji take akce a naprosto srovnatelne...

0/0
2.5.2017 8:24

P14a13v61e19l 46S62v87o48b87o94d29a 4947780812492

Prestante tady pindat ty vase nesmysly a uvedte konkretni priklad kdy se mi vyplati do stejneho vlaku koupit jizdenku u Oebb levneji nez u CD.

+1/0
2.5.2017 9:21

R28a50d19e12k 71J55a37n16a46t25a 9735506914762

Může se to teoreticky stát v případě, kdy ČD vyprodají svůj počet akčních jízdenek dřív než ÖBB. Předpokládám, že u mezinárodních spojů je nějaká dohoda, kolik akčních jízdenek smí každá strana prodat a jak se z nich dělí tržby.

Ale v praxi jsem to moc často neviděl.

0/0
2.5.2017 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.