- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to a.s., která ze zákona musí generovat zisk.
Fungováním je to ale státní podnik.
Takže se obavám, že tvorba zisku je účelově vedena za vyplácením odměn.
"ze zákona musí generovat zisk" - nic takového v zákoně samozřejmě není.
Takže jsou v zisku 882 mil, ale nasekali dluh 1,4 mld ..... takže výsledek je ten, že prodělali 518 milionů.
Tak si to shrňme: Přepraveno 171,5 milionu cestujících, tržby od cestujících 7,2 miliardy, ztráta 0,6 miliardy, dotace od státu a krajů 13,8 miliardy. V průměru tedy na 1 jízdu platí cestující o 84 korun méně, než jsou skutečné náklady. Tedy každého, kdo dojíždí třeba do práce vlakem (40 jízd měsíčně), dotujeme více než třemi tisíci korunami z daní.
To jen pro pořádek pro ty, co vykřikují, že stát je odírá na daních a nic jim na oplátku nedává. 40 tisíc ročně přeci nestojí za zmínku.
Otázka zda v těch cestujících jsou i režijkáři.
K diskusi s panem Šimkem. Jaké jsou ceny ČD a jaké ÖBB. Vzal jsem přibližně stejné trasy cca 60 km po hlavních trasách, nákup ihned, bez jakékoliv slevy.
ÖBB - Vídeň - Sankt Pölten bez 13,20 Euro (cca 350 korun).
ČD - Praha - Kolín 93 korun.
Dostaly se do plusu rozprodejem majetku? To musel psát nějaký účetní neználek. Prodej majetku není výnos, který by patřil do výkazu zisků a ztrát. Určitě se prodala nejvýnosnější aktiva. Tak jako je v česku obvyklé, a to za korunu.
Neználek budete spíš vy, když nechápete, jak se nechá rozprodejem majetku dostat do zisku.
V účetnictví není majetek většinou oceněn tržní cenou. A když prodáte za tržní cenu, která je větší, než cena účetní, vznikne vám zisk.
Začnete snižovat zadlužení tj. přestanete cokoliv nakupovat a zdražíte jízdné za účelem maximálního zisku. Výsledek? V důsledku vyšších cen a nižší kvality okamžitě klesne počet cestujících, spadnou tržby a začne vás rozebírat konkurence. Začarovaný kruh.. Těm vychvalovatelům soukromých společností. Bohužel (nejen) v tomto segmentu neexistují stejné podmínky pro soukromé a státní podniky. V době otevření trhu nestáli všichni na stejné čáře. A pokud vezmeme dopravu jako celek, je ta železniční stále výrazně znevýhodňovaná hlavně oproti silniční. Navíc všechny státní organizace jsou neustále vystavované silnému lobbingu a různým podobným vlivům. A protože funguje vedení státu od revoluce tak jak funguje,podle toho to taky v těch společnostech, bez výjimky, tak vypadá.
ČD udělaly za posledních několik let pořádný kvalitativní skok směrem k lepšímu a je logické, že to bylo na dluh. Když se podíváte na zahraniční ceny jízdného, tak u nás se jezdí v podstatě zadarmo, nicméně technika stojí všude stejně a je setsakramentsky drahá.
Myslite ty vyssi ceny, kdy jizdenka z Prahy do Linz je levnejsi pres rakouske drahy, nez u CD?
Chytrým diskutujícím připomenu, že primárním úkolem ČD není vytváření zisku, ale veřejná přeprava osob.
Upozorním Vás, že nežijeme v socialismu a primárním úkolem ČD je přeprava lidí se ziskem, bez ztrát...
Někde se ty nové vagony a jednotky vzít musejí. Z nebe nespadnou.
Přesně tak, ale jak je vidět tak to tu nikdo skoro nepochopí. Kdyby byly ČD bez dluhů tak zase ti stejní budou nadávat, že jezdí ve starých vlacích a že ČD jsou cestující ukradení.
Výborně. Jsou v zisku 882 mil. Současně za stejné období vzrostl dluh o 1,4 mld. To snad není možné.... A kolik manažerů už sedí ve vězení?
To je tak, když se k účetnictví vyjadřuje kdejaká lopata