Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vectrony a Traxxy porážejí Zátopka. Další lokomotivy kupuje ČD Cargo

Škoda Transportation prohrává boj o dodávky českým dopravcům, kteří jen za poslední měsíc oznámili objednávku více než dvaceti nových lokomotiv. Po českých kolejích tak budou jezdit hlavně stroje Siemens Vectron a Bombardier Traxx.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a77n 91Č29e44k41a25l 7609805374254

Jen bych dodal, že podle Railway Gazette je cena těch tří Vectronů 300 mil Kč. Oproti tomu Škoda 109e stála každá přes 130 milionů, a to ještě bez započítání arbitráží...

0/0
3.5.2017 13:00

K14v12ě14t56o58s77l90a72v 79V90y98b69í39r31a92l 7853569348264

Tady není potřeba ani porovnávat kvalitu strojů, protože by byly všechny dostačující! Myslím, že hlavní problém je v "domácím výrobci", který si to vše zavinil a pokazil na trhu sám! A je to smutné, protože když se nedomluví velké firmy v rámci jedné země, aby si byly navzájem prospěšné, tak je tu něco moc špatně!

+3/0
2.5.2017 19:54

J69a20r56e91k 51K98a41l89i46v30o44d17a 7756593951956

Ani se nedivím. Nákladnní přepravci (včetně ČD Carga) potřebují interoperabilitu. A Zátopek je schválen jen málokde. S Vectronem nebo Traxxem jedou bez přepřahu skoro kamkoliv.

+3/0
2.5.2017 19:18

M22a37r87t62i89n 84Ž31á20k 1432428173612

lokomotivy řady 380 jsou výborné a samozřejmě bych je viděl na našich železnicích mnohem radši, než ty zahraniční. nicméně po tom, co s nima škodovka předvedla vůči českým drahám, kdy je dodala pozdě a ještě chtěla...a zatím dostala...mastné penále, se ani moc nedivím, že dráhy nakupují jinde;-O

+11/−2
2.5.2017 14:19

M96i50r55o67s36l64a67v 15T57i19š61e56r 4269879534522

Je vidět, že obstrukce, které Škodovce v Německu zařídil Siemens, začínají nést ovoce.

+3/−3
2.5.2017 12:37

J44a83n 32C19e42p35e79k 1584686710

Jen šílenec by po referencích, které si získali třeba kšefty s ČD, šel do obchodu s nimi. Nejvíce si ublížili sami.

+6/−1
2.5.2017 13:06

M35a84r88t46i58n 19R91u78z91i95c74k75a 1802208916907

Kdyby jen u nas, ale v usa maji po skandalu s inekonem temer zavrene dvere...

0/0
4.5.2017 22:46
Foto

L48u13k74á41š 45N12o40v78o74t59n19ý 6966297718708

No, že by dodávka pro ČD (kde by to teoreticky mělo běžet jako po drátkách) byla u těchto lokomotiv nějaká plynulá... to se tedy říci skutečně nedá. Myslím si, že Škodovka začíná doplácet na to, jak se choval na domácím trhu. Dlouhá léta dost podivným způsobem vyhrála tendry a zahraniční výrobci si ani neškrtli, věřím tomu, že kdyby to Škoda hrála férově už od začátku, tak by neměla ani takové problém v zahraničí, kde jí logicky oplácí stejnou mincí.

+1/−1
2.5.2017 13:13

M96i98r64o38s81l26a21v 59T52i63š47e94r 4579769674122

Možná by bylo dobré se ale na prvním místě zamyslet, zda je v pořádku, že v rámci "otevřeného trhu" v EU tolerujeme protekcionismus (na kteréhkoliv straně).

+1/0
2.5.2017 13:35

A22n26n51a 85B75e82z37o35u33c53k19á 9703981980936

smutne! RvRvRv [>-]

+3/−1
2.5.2017 12:26

M59i29r34o76s76l26a81v 20G74r36o52s32s76m97a17n81n 8112179564

V čem? Vy kupujete předražené a nedostatečně použitelné zboží?

+4/0
2.5.2017 18:36

J96i79r76k85a 93P23a71k38o15s37t16a 9502605526695

Nerozumím proc nekdo tento krok obhajuje. Az se i u nas (o pomerech v Nemecku jsem se doslechl) ukaze, jake praktiky pouziva Siemens, bude jeste nase zlata Skodovka dobra. Jak jiz tady zaznelo, dostat se na Siemens Bahn neni temer mozne, tady si nikdo domacich produktu nevazi.

+7/−2
2.5.2017 11:48

V86l75a33d10i90s85l39a16v 75Ž59i33d60e60k 3368250710

Ti, co to obhajují si pamatují arbitáž ČD vs. Škoda Transportation a celkově průběh vývoje a dodávky této lokomotivy.

+6/−1
2.5.2017 11:52

P17e62t51r 12P24e81t43r 6393622148863

Proč by si někdo vážil firmy, které prodává vzdušné zámky a ještě jejich dodání zpožďuje o roky? firmy, která každou veřejnou zakázku napadne? Zrovna tahle část škodovky by se dala přirovnat k nejmenované Asijské automobilce, která si v reklamách utahuje z "malého souseda z Boleslavi".

A pokud vím, tak spousta zakázel v minulosti byla škodovce šitá na míru tak, aby se nikdo jiný nemohl přihlásit.

+8/0
2.5.2017 11:52

K76a81r67e85l 90Č79e16r21n40ý 6585113262701

Jak "nase"? Vy jste akcionář? Většina obyvatel ale akcionáři nejsou.

+2/0
2.5.2017 11:56

M66a72r10t35i70n 62Š21u11l88c 2657979860195

Bez ohledu na to, kdo jsou akcionáři a kam tečou zisky, tak je to v Česku sídlící firma, která tady zaměstnává české občany a platí tady daně.

+3/0
2.5.2017 12:14

K49a55r14e41l 92Č46e85r97n62ý 6345183722411

To třeba Siemens také ...

+2/0
2.5.2017 12:31

J80a53r25o84s22l16a46v 79D45u50n81d17a 1683102916840

Jaký je objem daní Siemensu zaplacený z činností souvisejících s výrobou a vývojem železničních vozidel (konkrétně loko Vectron) v ČR v porovnání se Škodovkou? Myslím tím daně a odvody z mezd zaměstnanců, daně ze zisku, ...

0/0
2.5.2017 12:53

L86a25ď68a 98M81a39y60e16r 7982651640397

I Hyundai tady sidlí a platí daně a zaměstnává české (vím pro Pepíky jen Moravské) občany ne?

0/0
2.5.2017 13:31

M71a14r47t91i62n 38Š81u67l84c 2147529910495

Tady ale přece nejde o to, že by si někdo nevážil domácích produktů. Ale pokud někdo potřebuje lokomotivu, kterou může dojet bez přepřahu z Rostocku do Koperu s využitím všech možností, které trať nabízí, tak mu jí u nás nikdo nevyrobí. ČD lokomotivy ze Škoda Transportation používají, ale tahají jimi vlaky jen tam, kde to lze...

+2/0
2.5.2017 12:23

J38a14n 14C32e34p33e46k 1924226750

http://hlidacipes.org/kyperska-pavucina-vlastnici-strojirenskeho-gigantu-skoda-transportation-skryti-ve-spleti-zahranicnich-firem/

0/0
2.5.2017 13:10
Foto

M19i48l73o59š 50H91o19v84o56r50k17a 2170413126887

To je velká škoda si sem natáhnout lokomotivy od Siemensu.. :( Na Německý trh je téměř nemožné se dostat (přestože i u Škodovky existuje výjimka).. :((( [>-]!!

+9/−2
2.5.2017 11:38

L53a39ď27a 34M98a82y71e76r 7582521350557

To je přece normální v této pokřivené zemi!![>-]

Národní dopravce dá vydělat Němcům, a Češi ať zhebnou! A nedivil bych se, že by jim česká vláda přiklepla dotace! Tak to má být přece Tatra musí uplácet jinak by jezdily v armádě MANy! A německé automobilce montují u nás auta se říká česká automobilka. To jste si ještě nezvykli na český doprdelevlezismus? [>-][>-][>-]

+12/−14
2.5.2017 11:28

K83a74r41e28l 45Č58e38r38n53ý 6885783412741

Čechům? Je snad Škoda Transportation česká firma? Jinak pokud jde o zaměstnance, ti pracují i pro německé firmy.

+3/−4
2.5.2017 11:37

V75l28a95d50i42s30l72a12v 43Ž79i92d28e68k 3238910470

NO Češi ji pravděpodobně vlastní přesfirmy v daňových rájích s neveřejnými akcionáři.

+1/0
2.5.2017 11:56

K70a24r16e25l 45Č35e20r24n32ý 6705573132721

Asi ano, ale nakonec, co je po tom, jaký pas či občanství mají majitelé.

0/−1
2.5.2017 11:59

M44a64r59t85i58n 33K63a75r35á26s31e61k 9538493938478

No a jaka je teda Skoda Transportation firma?

+1/0
2.5.2017 12:39

M98a75r45t45i90n 81Š74u72l25c 2397509170805

Národní dopravce si proste koupí lokomotivu, kterou může bez omezení používat u nás i v zahraničí. Žádná česká (v ČR sídlící firma, bez ohledu na vlastníky této firmy) mu takovou nenabídne. Takže se musí podívat v zahraničí. Co je na tom divného?

+4/−1
2.5.2017 12:12

T28o70m71á69š 38K97r24a42i42n20a 7894380704458

Že se ani nedivím... ono málokterý zákazník chce platit dodavateli pokuty za to, že dodavatel nedokáže vyrobit, co a kdy slíbil...

"Dobrý den tady je 20 korun - 10 rohlíků, prosím" "Rohlíky nemáme, neumíme je zatím ušulat. Přijďte za týden!"

"Dobrý den, minulý týden jste rohlíky neměli, tak bych je prosil dnes" "Tady máte jeden neušulaný rohlík, víc jsme nevyyrobili, ale vy zaplatíte 50,- Kč protože jste porušil dohodu a minule jste si tu dvacetikorunu vzal zpátky!!!"

+20/−4
2.5.2017 11:10

A97n83t62o91n84í26n 75D32o93u22b66e81k 3620899869

konecne v CD nekdo zacal pouzivat mozek? misto nevyrobenych neodzkousenych smejdu od skody kupuji vyzkousene zahranicni osvedcene kusy?

je to stejny jako railjet ktery je proste dokonaly, ozkouseny, osvedceny. pritom predchopzi rekonstrukce a nakupy byly silene

+6/−16
2.5.2017 10:57

V69l29a81d55i93s16l54a58v 91Ž24i51d78e15k 3668650550

Promiňte za mínus. Patří vým plus , máte pravdu, Škoda 380 není zrovna nejlepší koupě.

+2/−3
2.5.2017 11:49

M17a29r46t76i87n 62H46o65c90h14m95a75n 7593127564453

Díky za váš odborný názor. Pánové jsou zjevně odborníci přes kolejová vozidla, že? Ono to totiž v tomto případě o kvalitě, ale hlavně o tom jak kdo kde dokáže lobovat a případně druhému znemožnit nástup na jiný trh.A to si pište,že jsou v tom Siemens a Bombardier zatraceně dobří. Ovšem odpovídají tomu jaksi i metody, že... Arbitráž a to ostatní sem nezahrnuju, to není problém ošetřit a myslím, že v případě nákupu z Německa tak bylo učiněno.

+3/−2
2.5.2017 12:04

J34a55n 71P90r17i81c76h38y52s34t69a77l 8421468703

"Nákup nových elektrických lokomotiv je součástí postupné obnovy vozového parku společnosti Unipetrol Doprava."

Co maji lokomotivy spolecneho s vozovym parkem? Mate snad na mysli park lokomotiv nebo park hnacich vozidel?

0/−13
2.5.2017 10:17

J64a38n 65S59ů61r25a 4225973173812

Hnací vozidlo je součástí vozového parku.

+15/0
2.5.2017 10:25

J25i64ř89í 20P77l98a89v67s16k53ý 9580946741489

kdyz on zdaleka ne kazdy ma zajem absolvovat nezbytne arbitrazni kolecko pri vyberu nejmenovaneho vyrobce ...

+17/−2
2.5.2017 10:09

P34e52t17r 33M63u91d68r32y54c42h 7404472937513

No vzhledem k tomu že první 109E vyjela v roce 2008 a dodnes není dokončen proces schvalování, tak se není čemu divit

+21/−4
2.5.2017 10:00

P93a29v22e56l 63H18o91d26r 8859279737

Jestli to nebude tím, že Německý drážní úřad, nemá asi moc zájem na tom aby je schválili pro provoz na německých tratích. A dopravce já pak chápu, přece nejde aby ve východním Německu táhnul ten vlak Vectron, na hranicích to přehodili na Zátopka a na dalších hranicích zase zpátky na Vectron. Je to takový politický kapitalismus!!!!

+4/−2
2.5.2017 12:06

P35e79t20r 36M91u22d69r62y26c34h 7194182887443

Nechci se vás nijak dotknout ale váš příspěvek vystihuje alibismus "nikdo nás nemá rád a všichni nám ubližují" a co takhle od začátku projektu přemýšlet o exportu? 109E však byla primárně určena a projektována pro ČD dle požadavků ČD a pro export "snad to vyjde" a tohle je výsledek.

+1/0
2.5.2017 12:50

M25a23r91t20i56n 79R39u14z48i72c85k41a 1112408666567

Nechci vam kazit naladu, ale treba polsky vyrobce PESA ma v nemecku celkem dobre vysledky...

0/0
4.5.2017 22:51
Foto

O18s65k88a58r 37Š21t57e95j61f30a 2693847767269

Když Škodovka si tady za to může sama :-(

+23/−5
2.5.2017 9:53

J84a21n 32Č22e47k93a98l 7169395474444

A může se někdo divit? Předražené, pozdě, nekvalitní, a ještě chce výrobce miliardu navíc?

+16/−9
2.5.2017 9:52

J31a41n 46P50r59i20c38h95y69s26t52a28l 8391168133

Ale aspon je sance, ze to bude jezdit. Nektere snad i jezdi. To dopadly CD jeste celkem dobre. Jine drahy (DSB) dopadly mnohem hure, kdyz si objednaly (a zaplatily) vlaky od "renomovaneho italskeho vyrobce" Ansaldobreda. Pro kompletni dodavku dvouvozovych motorovych jednotek (IC2) se po mnoha letech zpozdeni dodavek a nasledneho hniti na odstavnych kolejich konecne naslo vyuziti - pujdou rovnou do srotu, aniz by byly kdy nasazeny do pravidelneho provozu.

+1/0
2.5.2017 10:24

J64a95n 57Č35e19k54a36l 7319875744184

Nikdo neříká, že všechny ostatní firmy dodávají bez problémů. Ale u Škodovky je to spíš tak, že je náhoda, když to funguje... Zrovna včera jsem jel Regionovou, co si postavila hlavu...

+2/−6
2.5.2017 10:40

P88e91t71r 56N11o36v51o24t16n79y 1211550121

A souvislost se škodovkou? :-)

+1/−5
2.5.2017 10:56

P20a41v87e17l 98Ř41a91p92e15k 7442396139585

Pars patří do stejné skupiny jako Škodovka

+3/−2
2.5.2017 11:47

P13e38t88r 93N19o58v74o50t30n45y 1341230251

Od roku 2008. Rekonstrukce 810 -> regionova začaly 2005. Tedy minimálně s přípravou a s určitým počtem kusů regionov nemá škodovka absolutně nic společného a s těma ostatníma akorát to, že vstoupila do Pars.

+4/0
2.5.2017 12:28







Najdete na iDNES.cz