Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vectrony a Traxxy porážejí Zátopka. Další lokomotivy kupuje ČD Cargo

Škoda Transportation prohrává boj o dodávky českým dopravcům, kteří jen za poslední měsíc oznámili objednávku více než dvaceti nových lokomotiv. Po českých kolejích tak budou jezdit hlavně stroje Siemens Vectron a Bombardier Traxx.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a25n 74Č96e53k43a83l 7319105154234

Jen bych dodal, že podle Railway Gazette je cena těch tří Vectronů 300 mil Kč. Oproti tomu Škoda 109e stála každá přes 130 milionů, a to ještě bez započítání arbitráží...

0/0
3.5.2017 13:00

K74v59ě70t25o63s24l61a21v 42V45y14b94í23r14a21l 7323389528304

Tady není potřeba ani porovnávat kvalitu strojů, protože by byly všechny dostačující! Myslím, že hlavní problém je v "domácím výrobci", který si to vše zavinil a pokazil na trhu sám! A je to smutné, protože když se nedomluví velké firmy v rámci jedné země, aby si byly navzájem prospěšné, tak je tu něco moc špatně!

+3/0
2.5.2017 19:54

J35a27r19e24k 67K72a52l72i71v78o11d64a 7136633401896

Ani se nedivím. Nákladnní přepravci (včetně ČD Carga) potřebují interoperabilitu. A Zátopek je schválen jen málokde. S Vectronem nebo Traxxem jedou bez přepřahu skoro kamkoliv.

+3/0
2.5.2017 19:18

M74a89r84t31i45n 45Ž33á57k 1202138293602

lokomotivy řady 380 jsou výborné a samozřejmě bych je viděl na našich železnicích mnohem radši, než ty zahraniční. nicméně po tom, co s nima škodovka předvedla vůči českým drahám, kdy je dodala pozdě a ještě chtěla...a zatím dostala...mastné penále, se ani moc nedivím, že dráhy nakupují jinde;-O

+11/−2
2.5.2017 14:19

M92i41r21o54s77l78a79v 95T64i45š13e52r 4219509894412

Je vidět, že obstrukce, které Škodovce v Německu zařídil Siemens, začínají nést ovoce.

+3/−3
2.5.2017 12:37

J40a79n 10C41e82p23e46k 1414536300

Jen šílenec by po referencích, které si získali třeba kšefty s ČD, šel do obchodu s nimi. Nejvíce si ublížili sami.

+6/−1
2.5.2017 13:06

M83a89r92t61i13n 63R52u90z79i39c67k55a 1862348836447

Kdyby jen u nas, ale v usa maji po skandalu s inekonem temer zavrene dvere...

0/0
4.5.2017 22:46
Foto

L34u39k86á42š 20N93o54v90o27t39n12ý 6876777788948

No, že by dodávka pro ČD (kde by to teoreticky mělo běžet jako po drátkách) byla u těchto lokomotiv nějaká plynulá... to se tedy říci skutečně nedá. Myslím si, že Škodovka začíná doplácet na to, jak se choval na domácím trhu. Dlouhá léta dost podivným způsobem vyhrála tendry a zahraniční výrobci si ani neškrtli, věřím tomu, že kdyby to Škoda hrála férově už od začátku, tak by neměla ani takové problém v zahraničí, kde jí logicky oplácí stejnou mincí.

+1/−1
2.5.2017 13:13

M79i11r56o94s88l12a13v 41T48i98š29e70r 4599739834922

Možná by bylo dobré se ale na prvním místě zamyslet, zda je v pořádku, že v rámci "otevřeného trhu" v EU tolerujeme protekcionismus (na kteréhkoliv straně).

+1/0
2.5.2017 13:35

A75n56n47a 87B17e54z21o19u88c45k11á 9443731610636

smutne! RvRvRv [>-]

+3/−1
2.5.2017 12:26

M23i10r44o86s54l39a38v 93G41r31o96s47s42m90a33n94n 8272429464

V čem? Vy kupujete předražené a nedostatečně použitelné zboží?

+4/0
2.5.2017 18:36

J36i40r39k89a 86P34a89k47o15s53t10a 9672675866445

Nerozumím proc nekdo tento krok obhajuje. Az se i u nas (o pomerech v Nemecku jsem se doslechl) ukaze, jake praktiky pouziva Siemens, bude jeste nase zlata Skodovka dobra. Jak jiz tady zaznelo, dostat se na Siemens Bahn neni temer mozne, tady si nikdo domacich produktu nevazi.

+7/−2
2.5.2017 11:48

V16l69a24d85i39s62l46a61v 15Ž66i19d16e77k 3288650500

Ti, co to obhajují si pamatují arbitáž ČD vs. Škoda Transportation a celkově průběh vývoje a dodávky této lokomotivy.

+6/−1
2.5.2017 11:52

P83e11t36r 34P33e82t20r 6563612648913

Proč by si někdo vážil firmy, které prodává vzdušné zámky a ještě jejich dodání zpožďuje o roky? firmy, která každou veřejnou zakázku napadne? Zrovna tahle část škodovky by se dala přirovnat k nejmenované Asijské automobilce, která si v reklamách utahuje z "malého souseda z Boleslavi".

A pokud vím, tak spousta zakázel v minulosti byla škodovce šitá na míru tak, aby se nikdo jiný nemohl přihlásit.

+8/0
2.5.2017 11:52

K33a50r40e62l 39Č60e96r83n62ý 6795403132821

Jak "nase"? Vy jste akcionář? Většina obyvatel ale akcionáři nejsou.

+2/0
2.5.2017 11:56

M89a77r33t33i77n 28Š21u28l48c 2137269660405

Bez ohledu na to, kdo jsou akcionáři a kam tečou zisky, tak je to v Česku sídlící firma, která tady zaměstnává české občany a platí tady daně.

+3/0
2.5.2017 12:14

K61a21r33e59l 66Č34e73r70n22ý 6215743132781

To třeba Siemens také ...

+2/0
2.5.2017 12:31

J54a80r44o13s69l53a97v 52D44u54n58d85a 1783432536730

Jaký je objem daní Siemensu zaplacený z činností souvisejících s výrobou a vývojem železničních vozidel (konkrétně loko Vectron) v ČR v porovnání se Škodovkou? Myslím tím daně a odvody z mezd zaměstnanců, daně ze zisku, ...

0/0
2.5.2017 12:53

L84a46ď24a 95M97a98y85e60r 7122221160387

I Hyundai tady sidlí a platí daně a zaměstnává české (vím pro Pepíky jen Moravské) občany ne?

0/0
2.5.2017 13:31

M22a76r66t58i29n 98Š72u40l82c 2457429720675

Tady ale přece nejde o to, že by si někdo nevážil domácích produktů. Ale pokud někdo potřebuje lokomotivu, kterou může dojet bez přepřahu z Rostocku do Koperu s využitím všech možností, které trať nabízí, tak mu jí u nás nikdo nevyrobí. ČD lokomotivy ze Škoda Transportation používají, ale tahají jimi vlaky jen tam, kde to lze...

+2/0
2.5.2017 12:23

J87a27n 66C73e72p87e89k 1304966370

http://hlidacipes.org/kyperska-pavucina-vlastnici-strojirenskeho-gigantu-skoda-transportation-skryti-ve-spleti-zahranicnich-firem/

0/0
2.5.2017 13:10
Foto

M73i59l16o79š 55H94o83v10o57r47k69a 2400673866987

To je velká škoda si sem natáhnout lokomotivy od Siemensu.. :( Na Německý trh je téměř nemožné se dostat (přestože i u Škodovky existuje výjimka).. :((( [>-]!!

+9/−2
2.5.2017 11:38

L66a78ď69a 23M89a49y14e51r 7382201810287

To je přece normální v této pokřivené zemi!![>-]

Národní dopravce dá vydělat Němcům, a Češi ať zhebnou! A nedivil bych se, že by jim česká vláda přiklepla dotace! Tak to má být přece Tatra musí uplácet jinak by jezdily v armádě MANy! A německé automobilce montují u nás auta se říká česká automobilka. To jste si ještě nezvykli na český doprdelevlezismus? [>-][>-][>-]

+12/−14
2.5.2017 11:28

K85a38r33e25l 17Č25e48r91n98ý 6225283272451

Čechům? Je snad Škoda Transportation česká firma? Jinak pokud jde o zaměstnance, ti pracují i pro německé firmy.

+3/−4
2.5.2017 11:37

V98l44a84d35i96s57l58a78v 74Ž16i18d29e17k 3168870690

NO Češi ji pravděpodobně vlastní přesfirmy v daňových rájích s neveřejnými akcionáři.

+1/0
2.5.2017 11:56

K18a77r69e73l 75Č96e70r34n31ý 6625243282941

Asi ano, ale nakonec, co je po tom, jaký pas či občanství mají majitelé.

0/−1
2.5.2017 11:59

M10a53r60t52i76n 89K14a29r26á41s61e32k 9498213328248

No a jaka je teda Skoda Transportation firma?

+1/0
2.5.2017 12:39

M94a98r18t60i32n 90Š44u57l52c 2687129730595

Národní dopravce si proste koupí lokomotivu, kterou může bez omezení používat u nás i v zahraničí. Žádná česká (v ČR sídlící firma, bez ohledu na vlastníky této firmy) mu takovou nenabídne. Takže se musí podívat v zahraničí. Co je na tom divného?

+4/−1
2.5.2017 12:12

T13o43m42á40š 83K73r61a57i75n39a 7264830504908

Že se ani nedivím... ono málokterý zákazník chce platit dodavateli pokuty za to, že dodavatel nedokáže vyrobit, co a kdy slíbil...

"Dobrý den tady je 20 korun - 10 rohlíků, prosím" "Rohlíky nemáme, neumíme je zatím ušulat. Přijďte za týden!"

"Dobrý den, minulý týden jste rohlíky neměli, tak bych je prosil dnes" "Tady máte jeden neušulaný rohlík, víc jsme nevyyrobili, ale vy zaplatíte 50,- Kč protože jste porušil dohodu a minule jste si tu dvacetikorunu vzal zpátky!!!"

+20/−4
2.5.2017 11:10

A45n17t51o36n85í47n 19D35o63u16b66e72k 3190189139

konecne v CD nekdo zacal pouzivat mozek? misto nevyrobenych neodzkousenych smejdu od skody kupuji vyzkousene zahranicni osvedcene kusy?

je to stejny jako railjet ktery je proste dokonaly, ozkouseny, osvedceny. pritom predchopzi rekonstrukce a nakupy byly silene

+6/−16
2.5.2017 10:57

V10l18a87d39i68s22l97a29v 90Ž65i46d69e66k 3288680900

Promiňte za mínus. Patří vým plus , máte pravdu, Škoda 380 není zrovna nejlepší koupě.

+2/−3
2.5.2017 11:49

M76a80r98t97i49n 11H42o25c35h49m76a78n 7363737204643

Díky za váš odborný názor. Pánové jsou zjevně odborníci přes kolejová vozidla, že? Ono to totiž v tomto případě o kvalitě, ale hlavně o tom jak kdo kde dokáže lobovat a případně druhému znemožnit nástup na jiný trh.A to si pište,že jsou v tom Siemens a Bombardier zatraceně dobří. Ovšem odpovídají tomu jaksi i metody, že... Arbitráž a to ostatní sem nezahrnuju, to není problém ošetřit a myslím, že v případě nákupu z Německa tak bylo učiněno.

+3/−2
2.5.2017 12:04

J52a54n 75P31r38i53c80h77y47s87t59a69l 8481778523

"Nákup nových elektrických lokomotiv je součástí postupné obnovy vozového parku společnosti Unipetrol Doprava."

Co maji lokomotivy spolecneho s vozovym parkem? Mate snad na mysli park lokomotiv nebo park hnacich vozidel?

0/−13
2.5.2017 10:17

J17a94n 24S89ů90r19a 4205623973742

Hnací vozidlo je součástí vozového parku.

+15/0
2.5.2017 10:25

J71i14ř28í 45P28l92a27v54s80k26ý 9210516461629

kdyz on zdaleka ne kazdy ma zajem absolvovat nezbytne arbitrazni kolecko pri vyberu nejmenovaneho vyrobce ...

+17/−2
2.5.2017 10:09

P33e10t30r 60M61u51d71r75y57c96h 7694832217833

No vzhledem k tomu že první 109E vyjela v roce 2008 a dodnes není dokončen proces schvalování, tak se není čemu divit

+21/−4
2.5.2017 10:00

P29a55v42e91l 77H56o66d48r 8629429297

Jestli to nebude tím, že Německý drážní úřad, nemá asi moc zájem na tom aby je schválili pro provoz na německých tratích. A dopravce já pak chápu, přece nejde aby ve východním Německu táhnul ten vlak Vectron, na hranicích to přehodili na Zátopka a na dalších hranicích zase zpátky na Vectron. Je to takový politický kapitalismus!!!!

+4/−2
2.5.2017 12:06

P94e42t25r 67M60u40d64r57y61c65h 7904882587113

Nechci se vás nijak dotknout ale váš příspěvek vystihuje alibismus "nikdo nás nemá rád a všichni nám ubližují" a co takhle od začátku projektu přemýšlet o exportu? 109E však byla primárně určena a projektována pro ČD dle požadavků ČD a pro export "snad to vyjde" a tohle je výsledek.

+1/0
2.5.2017 12:50

M56a12r94t56i31n 75R43u80z43i35c35k82a 1292738896957

Nechci vam kazit naladu, ale treba polsky vyrobce PESA ma v nemecku celkem dobre vysledky...

0/0
4.5.2017 22:51
Foto

O83s47k87a40r 65Š18t56e18j95f65a 2143367587279

Když Škodovka si tady za to může sama :-(

+23/−5
2.5.2017 9:53

J38a65n 83Č89e30k53a70l 7909405654854

A může se někdo divit? Předražené, pozdě, nekvalitní, a ještě chce výrobce miliardu navíc?

+16/−9
2.5.2017 9:52

J23a97n 89P42r76i21c89h66y65s80t53a11l 8281448473

Ale aspon je sance, ze to bude jezdit. Nektere snad i jezdi. To dopadly CD jeste celkem dobre. Jine drahy (DSB) dopadly mnohem hure, kdyz si objednaly (a zaplatily) vlaky od "renomovaneho italskeho vyrobce" Ansaldobreda. Pro kompletni dodavku dvouvozovych motorovych jednotek (IC2) se po mnoha letech zpozdeni dodavek a nasledneho hniti na odstavnych kolejich konecne naslo vyuziti - pujdou rovnou do srotu, aniz by byly kdy nasazeny do pravidelneho provozu.

+1/0
2.5.2017 10:24

J54a85n 60Č65e70k16a32l 7259955684984

Nikdo neříká, že všechny ostatní firmy dodávají bez problémů. Ale u Škodovky je to spíš tak, že je náhoda, když to funguje... Zrovna včera jsem jel Regionovou, co si postavila hlavu...

+2/−6
2.5.2017 10:40

P38e52t45r 34N92o16v31o54t52n20y 1661750281

A souvislost se škodovkou? :-)

+1/−5
2.5.2017 10:56

P53a23v68e92l 45Ř84a64p64e55k 7822976839405

Pars patří do stejné skupiny jako Škodovka

+3/−2
2.5.2017 11:47

P74e94t78r 90N82o92v72o77t81n47y 1301400871

Od roku 2008. Rekonstrukce 810 -> regionova začaly 2005. Tedy minimálně s přípravou a s určitým počtem kusů regionov nemá škodovka absolutně nic společného a s těma ostatníma akorát to, že vstoupila do Pars.

+4/0
2.5.2017 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.