Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právo na dítě už dávno máme, řekla v Rozstřelu gender socioložka Maříková

Část politiků i veřejnosti tvrdí, že i single ženy mají mít šanci přivést na svět dítě díky umělému oplodnění. Oponenti soudí, že by taková pomoc osamoceným ženám dál oslabovala roli rodiny. „Jedná se o reprodukční práva, která jsou již ukotvena v mezinárodních úmluvách,“ řekla v Rozstřelu Hana Maříková, vědecká pracovnice oboru Gender a sociologie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I33m40r66i41c61h 37S59u48c18h57a29r86s66k73ý 8576823245261

Jak vidno genderovi propagátoři zde neinformují pravdivě neboli dělají hoax, právo na dítě totiž znamená, že kdokoliv (homosexuál, lesba či postižený) by chtěl po státu, aby mu zajistil rozmnožení jeho genů a to prosím za peníze daňových poplatníků.

Čímž nemohu s touto dámou souhlasit a dále uvést, že jde o něco podobného jako bylo registrované partnerství, za kterým už nic nemělo následovat a najednou už chtěli i děti adoptovat.

PS: Dneska si může ženská na oplodnění najít koho chce a na umělé oplodnění za vlastní peníze může kolikrát chce......???

0/0
12.5.2017 18:55

M92o11n29i79k86a 11K56u41n20c56o92v22á 1941645857397

Konecne nejaka inteligentni diskuze. Pokud mi dany clovek nicim neublize, nemam pravo do jeho zivota a rozhodnuti zasahovat. Nechapu ty negativisticke a konzervativni prispevky. Pokud si to zena zaplati, je mi uplne jedno zda ma dite sama.

+2/−2
5.5.2017 14:47
Foto

I65m94r18i41c21h 71S94u50c14h60a68r95s60k94ý 8426403395631

Pokud chce ženská dítě a udělá si ho s mužem či uměle je mi potom buřt, ale pokud chce za to peníze od státu, tak s tím nemohu souhlasit.

0/0
12.5.2017 18:58

J15a72r45o39s19l10a51v80a 65K35a23n92i43o57k45o17v62á 7732829152317

V poslední době je pozorován velký deficit esence mužnosti, která by pro muže měla být přirozenou vlastností. Proto ženy spravedlivě bijí na poplach kvůli nedostatku opravdových mužů.

Pokud muž nemá tuto vlastnost, dle instinktu ženy se jeví „neplnohodnotným“, a tak i vztah k němu bude jako k neplnohodnotnému. V chápání ženy „neplnohodnotný“ muž – to je nízkohodnostný. Takový muž není iniciativní, není schopen brát na sebe jakoukoliv zodpovědnost, zpravidla méně vydělává, má nízké sebehodnocení, je často vztahovačný, neumí komunikovat se ženami, často se jich bojí, zvykl si být podřízený, má sklon k depresím, není rozhodný atd. Takových mužů je většina a ženy je jednoduše nechtějí. V manželství jsou nízkohodnostní muži zpravidla vždy pod pantoflem a v rodinné hierarchii z hlediska ženy zastávají roli „druhého dítěte“.

Existuje ještě jeden typ mužů – středněhodnostní. Ti mohou být odpovědní, umí dobývat přízeň žen, mohou být úspěšní a dobře vydělávat. Nemají ale rádi konflikty, chovají se vždy podle pravidel, jsou lehce předvídatelní a často vztahovační. Za příznivých podmínek se mohou stát vysokohodnostnými a za nepříznivých mohou klesnout na úroveň nízkohodnostného. Ženy takové muže mohou milovat, ale jen krátký čas a ne všechny.

Z toho plyne, že jedna a ta stejná žena se v přítomnosti různých mužů (vysoko, středně a nízkohodnostného) bude chovat vždy různě. Problém tedy není v ženách, ale v mužích.

Jedna z příčin je v tom, že současná společnost se přeměnila na fabriku, kde se vyrábí středněhodnostní a nízkohodnostní muži. Od dětství muže ve školce vychovávají ženy – vychovatelky. Ve škole – učitelky a „školní muži“ (tj. polomuži). Na VŠ – středně a nízkohodnostní muži s vysokým PVD (pocitem vlastní důležitosti) a profesorským titulem. Hodnostní potenciál u chlapců není rozvíjen a ve většině případů se spíše potlačuje. Ženám vychovatelkám, učitelkám a profesorům jsou třeba poslušní, bezproblémoví a lehce ovladatelní mužští jedinci.

+1/−1
5.5.2017 12:03

J16a78r75o36s41l59a79v25a 24K61a81n40i59o22k92o91v56á 7942659602547

Žena není ani biologicky, ani psychologicky schopná dát to co nemá. Ona nemá esenci mužnosti a to znamená, že NENÍ schopna vychovat v budoucím muži mužské vlastnosti. Každá žena, která vychovává svého syna sama, ví, jak je těžké být v roli „otce“. Proto celý systém výchovy a vzdělání ...

Ve výsledku muž neovládá potřebné vlastnosti a dovednosti pro úspěšnou komunikaci a vytváření oboustranně výhodných a plnohodnotných vztahů, pro své sebevědomí..

Mužem se nerodíme, mužem se stáváme. A jak na to? - http://jdem.cz/c7qyd3

0/−1
5.5.2017 12:09

Z45d81e57n69ě12k 33T88r97u30t58n35o18v57s35k95ý 7193963596290

Nějak jsem nepochopil, co tím chce básník říct....

+1/−1
5.5.2017 15:24

J36a65r13o53s81l42a30v64a 53K59a67n18i32o59k84o33v31á 7162339182707

Že singl ženy NEUMÍ vychovat z kluků pořádné mužské...

""Žena není ani biologicky, ani psychologicky schopná dát to co nemá. Ona nemá esenci mužnosti a to znamená, že NENÍ schopna vychovat v budoucím muži mužské vlastnosti""

0/−1
6.5.2017 21:31

T81o93m64á36š 72V82e33l26č82o93v96s74k39ý 4933518919108

Gender socioložka - to není jen zbytečná, ba spíše nadbytečná existence, ale hlavně zhouba a vrchol úpadku ;-O

+2/0
5.5.2017 10:53

S24e49i46d78l 38P39e22t36r 1751331335144

Co tenhle článek dělá v rubrice "Ekonomika" ??8-o

+1/0
4.5.2017 23:32

Z89d85e88n87ě46k 41T11r76u79t97n19o13v80s59k62ý 7913773376180

Tohle si žádá vypíchnutí... Kde se bere sperma? Odpověd pana Nováka: Leží u doktora v mrazáku. A dvě dámy s tím souhlasí. Před tím se vedl dialog. Aby měl muž dítě, potřebuje k tomu ženu. Žena potřebuje jen sperma. ;-D

+3/0
4.5.2017 22:07

A91l33e16n65a 85V38e41s51e81l37á 3603491585288

Ale v tomto je opravdu ten zásadní rozdíl mezi pohlavími. Muž, aby měl dítě, potřebuje opravdu ženu. Celou, nejen její vajíčko.

Že i k té produkci spermatu je potřeba muže, to je snad jasné - ale technicky je v tom výsledku sakra rozdíl.

+1/0
7.5.2017 13:30
Foto

M36i96c15h18a38l 97G91r73e21š11l15i46k 9651296742476

Povedal by som, že v tejto diskusii nezazneli žiadne argumenty v prospech nároku na dieťa u single ľudí.

Pretože:

a) To, že sa x rodín rozpadá z rôznych dôvodov a jeden z rodičov buď vychováva deti "na diaľku", alebo vôbec, neznamená, že by mal štát podporovať rodenie polosirôt.

b) To, že máme isté populačné zloženie a detí sa rodí málo takisto neznamená, že je to zle. V opačnej situácii, ak by počet obyvateľov permanentne rástol: Koľko ľudí sa tu uživí? 30, alebo 80 miliónov? To len politici riešia svoju hlúposť populačným rastom, pretože nedokážu ušetriť na dôchodky z tých daní, ktoré na ne ľudia odvádzajú už teraz.

c) Stavia sa do protipólu fetujúca, sociálne slabá, alebo inak postihnutá rodina vs. vzdelaná a zabezpečená matka. Argumentačná chyba - ide o dva rôzne problémy a odvádzanie pozornosti. Mimochodom vzdelanie výchovné problémy nevyrieši, aspoň to teda nie je pravidlom a u zabezpečenia nie je ťažké sa prepočítať už len preto, že nie všetko sa dá predvídať.

d) Bagatelizovanie problému, že na tie deti možno budú musieť prispievať rodičia, ktorí zvolili deti pred kariérou je ďalší argumentačný podraz. Prečo by to mal niekto robiť, aj keby sa jednalo o jeden halier z daní každého?

e) Nikto nevie, aké dieťa sa mu narodí. Ale má vždy zdedené vlastnosti po svojich rodičoch, ktoré sa dajú ovplyvniť výchovou len zčasti. U biologických rodičov to kompenzuje jeden z partnerov. U nebiologických je vyššia pravdepodobnosť, že jeden z partnerov to vyváži. Ale čo submisívna matka a dominantný syn, alebo naopak? Ak je matka uvedomelá, sebakritická a zodpovedná, zájde k odborníkovi. V opačnom prípade to môže skončiť zle. Koľko ľudí je sebakritických, uvedomelých a zodpovedných zároveň. Asi dosť, ale spadajú pod to aj single ženy a muži, ktorí nedokážu nadviazať stabilný vzťah?

f) No a dalo by sa pokračovať ďalej.

+5/−1
4.5.2017 21:41

J44a98r66o40s10l97a33v98a 59K56a93n59i73o26k39o49v89á 7752839532547

A. Tomský - Těžko dnes mluvit o autoritě, ale o těžkém dětství a poznamenané budoucnosti bez otců mluví pediatři i psychologové často. Za přiměřený trest pro otce, kteří opustili svou rodinu, považoval ještě v polovině 19. století ideolog liberalismu J. S. Mill osm let galejí.

Netušil, že jednou rovnostářství feminismu rozvrátí rodinu a nepřítomní otcové si vyléčí svědomí či pocit viny pouhými alimenty. Má tedy stát posilovat újmu otcovství? Má zvyšovat nemalý počet rozpadlých rodin? A musíme-li se dnes vyjadřovat mlhavým jazykem lidských práv, rozum utrpí, argumentace o hypotetickém právu na dítě se mění v protimluv a práva se množí. Nemají pak i děti jakési mlhavé právo na úplnou rodinu? A co svobodní muži, neměli by i oni mít právo na dítě, nájemné těhotenství by se jistě dalo zařídit?

Demokracie sice může být založena na občanských právech, ale nikoli na nápravě křivd, neřkuli těch pomyslných. I pečovatelský stát má znát své hranice, ani on nemá povinnost a prostředky, aby napravoval všechny důsledky osobního selhání či smůly v partnerských vztazích, natož produkoval polosirotky.

Parlamentní diskuse však vyjevila hlubší problém, když paní ministryně napadla jednu poslankyni za opovážlivou zmínku o neexistenci základního práva na dítě a vyjádřila uspokojení, že tahle „blázen” ženská už nebude kandidovat.

Urážlivý útok ministryně mi připomněl dávné sekernice budovatelského režimu. I ony věřily, že mají na své straně objektivní pravdu „vědeckého” historicismu, i ony vedly zápas o osvobození Člověka a odmítaly o svém politickém náboženství diskutovat. Marx-leninismus nezemřel, získal pouze novou, neméně vědeckou formu v genderové (pohlavní) rovnosti.

+6/−2
4.5.2017 20:00

Z63d79e45n43ě79k 32T11r29u30t19n65o14v47s38k92ý 7193583306120

Jsi single? Jsi zdravá? Chceš dítě? Najdi si chlapa a nezatěžuj kliniky, které pomáhají párům, které děti mít nemohou že zdravotních důvodů.

+9/−3
4.5.2017 15:50

A96l55e60n43a 47V27e57s81e61l24á 3693801745308

Tak už tady byly argumenty, že změnu zákona chtějí kliniky, aby měly dost kšeftů... Jste první, co přišel s tím, že by je to zatěžovalo...

+1/−1
4.5.2017 15:52

M82a63r62c33e59l76a 95Z14a78j49í89c88o22v45á 1322308890684

Pár klinik zakoupil zcela nebo částečně Babiš. Jakmile se tak stalo, vypukla tato masáž podheslem "nárok na dítě".

+4/0
4.5.2017 18:02

J73a85n 97N92o29v41á28k 6854974

Zřejmě vám vadí lidé, kteří se dobrovolně rozhodli nežít v tradičním modelu rodiny. Proč to?

+5/−3
4.5.2017 15:52
Foto

M70i85c58h49a43l 45G30r82e74š69l59i80k 9341966282156

Nie som hovorca kolegu, ale zjavne mu ide o tie polosiroty. :-)

+4/0
4.5.2017 15:55

J69a53n 35N80o34v60á70k 6544944

Polovina manželství a rozvádí. Na tradiční model rodiny bych se raději neodvolával.

+4/−3
4.5.2017 16:31
Foto

M93i76c36h63a31l 44G47r60e16š19l55i38k 9161546672386

Polovica sa nerozvádza. Ak uzavrieme 10 manželstiev a jedno z nich sa 9 krát rovedie a zosobáši, môžeme tak dosiahnuť 50 % rozvodov z celkového počtu uzavretých. K čomu je dobrá tá štatistika? :-)

+4/0
4.5.2017 16:39

K62a70r18e44l 75T67o92m32e74k 3166464609465

fajn. budeme stejně aktivně podporovat single muže, kteří chtějí dítě, a případně to financovat stejně jako umělé oplodnění? tj. nějaký zákon o náhradních matkách.

+3/−1
4.5.2017 16:36
Foto

M98i41c62h54a66l 18G66r60e40š32l97i74k 9241516882976

Však zaťažovať kliniky môže, ale mala by sa zamerať na tie, ktoré by mohli vyriešiť jej problémy so vzťahmi. :-)

+1/−1
4.5.2017 15:53

J13a87n 24N97o85v23á17k 6774914

Jsi šťastná, ale nezapadáš do křesťanského modelu soužití společnosti? K dětem ti tedy systém nepomůže...musíš mu alespoň lhát, že máš partnera.

+3/−2
4.5.2017 16:30
Foto

M83i49c46h11a77l 39G39r71e43š30l34i77k 9941176882206

Myslím, že tento model sme prevzali z antiky. Židia a Slovania poznali mnohoženstvo. ;-)

+1/0
4.5.2017 16:41

P83e66t45r 59J15a58n77k83e28l80e 6415275299887

Genderové aktivistky jsou zhoubou přirozené společnosti!

http://jankele.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=601488

+5/−2
4.5.2017 15:47

J94a58n 87N95o97v14á71k 6974674

Je povinná školní docházka součástí přirozené společnosti?

+3/0
4.5.2017 15:51

T70o56m57á65š 65T42a32t41í96č93e87k 5750842730728

Nojo, odbornice v oboru Gender a sociologie! ;-D

:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P

+4/−2
4.5.2017 15:41

T45e39r15e91z54a 55H38a26j41k48o68v94a 5187792414680

Vite vubec co to je?

+1/−2
4.5.2017 19:04

T46o26m95á87š 11T48a91t45í61č85e82k 5470392530138

Ano, bohužel. Genderistky vytváří ideologii, že ženy jsou lepší tvorové než muži, že jsou muži utlačované a proto že jim nepatří většina majetku a politické moci.

A tuto ideologii prosazují pomocí zákonů a mediální propagandy.

+1/−1
5.5.2017 10:21

P30e84t51r 65N92o21v27a52k 3390547259197

Otázka není, zda žena má právo na dítě, ale zda má dítě právo na tátu.

+10/0
4.5.2017 15:34
Foto

M95i69c33h51a98l 37G56r71e79š96l72i33k 9531936532156

Aj na mamu, ak už máme rovnoprávnosť. :-)

+1/0
4.5.2017 15:36

J71a18n 97N71o37v27á83k 6534514

Jak si to v reálu představujete? Povinné svatby či nucené potraty pro svobodné matky? Zakážeme rozvody?... Atd?

+3/−5
4.5.2017 15:39

Z29d51e93n86ě50k 72T91r51u31t21n19o86v54s89k67ý 7733163576610

Dítě svobodné matky, rozvedené matky, má fyzického otce. Který pokud chce, nebo pokud mu v tom ženská nebrání se o to dítě stará. Dokonce i dítě, které se narodí pomocí asistované reprodukce má otce i matku. Tohle dítě, které se narodí single ženě bude mít je matku. (anonymního dárce za otce nepovažuji)

+8/−3
4.5.2017 15:46

J97a71n 48N16o55v44á40k 6814864

A pokud otec nechce... co pak? Kde je to právo dítěte na otce?

+3/−3
4.5.2017 15:48

Z90d22e26n81ě64k 78T85r61u83t38n33o80v80s31k82ý 7433283266270

Kdo nechce otce? To dítě?

+2/−2
4.5.2017 15:50

J40a97n 30N69o31v54á79k 6474234

? .. Zkusím to pro vás trošku rozvést: Pokud otec nechce být v kontaktu s dítětem, co pak? Toto vlákno se týká tvrzení "dítě má právo na tátu".

+4/−1
4.5.2017 15:55

Z94d59e55n67ě84k 10T39r14u39t54n17o67v37s82k44ý 7813753796750

Otce, který se nechce stýkat se svým dítětem často nahradí chlap, který dítěti jeho biologického otce nahradí. A tohohle náhradního otce to dítě často považuje za otce, kdežto toho biologického za nějakého cizího pána.

+1/0
4.5.2017 15:59

A88l15e86n38a 26V10e83s65e30l89á 3703111265658

To je pravda... často je takhle jednomu dítěti těch otců postupně "nahrazeno" i více. Jen nevím, jestli to fakt je to pravé "naplnění práva dítěte na tátu".

+1/0
4.5.2017 16:06

E89v12a 38K70o48r79b51e26l52o87v20á 4582886562

Najít si náhradního otce k dítěti může i singl žena, těch, které muže opravdu nechtějí nebude moc. Možná si ho najde spíš s tím dítětem, už jí o tolik nejde, netlačí na pilu a chlap se spíš chytí.

+2/0
4.5.2017 16:13
Foto

M63i48c92h50a78l 90G42r35e66š42l55i83k 9291786482426

Potom sa nedá donútiť, ale záväzky má aj tak. Je to zase extrém, kde chybu mohli urobiť obaja rodičia. Štát však ani tento druh "výroby" polosirôt nepodporuje a jedná v záujme dieťaťa.

+2/0
4.5.2017 16:00

J37o38s51e76f 35Š54o73l43t95e38s 8594458260763

Obávám se, že vaše otázka koliduje s realitou. Pokud by totiž ten zákon stál tak, jak to vyplývá z názoru zdejších diskutujících, musel by v podstatě zakazovat veškeré možnosti, které by mohly vést k anonymnímu početí. A to by v podstatě znamenalo nutnost kriminalizace těhotných žen, které nechtějí uvést otce. Což je doufám, jak všichni uznají, totální hovadina.

+2/−3
4.5.2017 15:40

Z79d37e52n29ě27k 37T48r91u19t83n39o33v68s81k85ý 7293113126820

A jak by se paní gender socioložka Maříkova vypořádala s genderovou rovnosti single ženy vs. Single muži. Nebo právo na ženy mají jen single ženy?

+2/0
4.5.2017 15:34

J24a59n 68N80o63v11á89k 6144964

Právo na otěhotnění mají jen ženy.

+1/0
4.5.2017 15:35

Z22d29e55n25ě58k 86T15r12u63t11n51o98v50s28k54ý 7223523666710

A právo na dítě?

+3/0
4.5.2017 15:36

J86a24n 93N35o75v30á66k 6174974

V jakých souvislostech?

0/−1
4.5.2017 15:37

Z72d50e39n23ě39k 36T72r63u67t79n46o62v79s32k27ý 7593133426950

V jakých souvislostech. To je otázka. Nebo "singlovky" chtějí otěhotnět jen pro těch 9mesíců těhotenství a pak dítě které se narodí odloží? To snad ne?

0/0
4.5.2017 15:40

J15a56n 37N96o39v13á88k 6124854

Muži k dítěti potřebují ženu. Ženy potřebují jen sperma.

+3/−2
4.5.2017 15:49

Z52d34e58n50ě87k 41T60r34u87t21n71o76v63s85k41ý 7163133916630

Jo. A to sperma se bere kde? Doluje se jako uhlí? Pěstuje na stromech?

+5/0
4.5.2017 15:53

J96a44n 32N42o34v61á60k 6694754

Leží v lednici už lékaře.

+2/−2
4.5.2017 16:21

Z21d36e33n37ě49k 30T39r19u38t57n30o28v97s38k47ý 7403653416280

:D

+1/0
4.5.2017 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.