Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express je dál ve ztrátě. Chce zvětšit vlaky, míří do Polska i USA

Expanze soukromého dopravce Leo Express způsobila loni prohloubení jeho ztráty na 110,8 milionu korun. Firmě se však podařilo přilákat více cestujících a současně i snížit zadluženost. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou zveřejnil dopravce na svých webových stránkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87e14t88r 11V55i98n80a36ř 6723263293907

V každém tom rádoby mezinárodním expressu. A když nedodržují řazení, je i místenka k ničemu..

+1/−1
3.5.2017 11:22

R42a30d62e59k 22J45a42n75a27t67a 9475236104752

Není jasné, o čem mluvíte. Pokud o LE, ti "nedodržet řazení" nemohou. Pokud o ČD, místenka zaručuje místo , i když vagon není řazen. Průvodčí vám přidělí jiné místo, v krajním případě i na úkor někoho jiného, kdo místenku nemá.

0/0
3.5.2017 12:40

K35r47y81š70t77o55f 31L46a17n65í91k 1199900815595

letos me celkem pobavil, nejdříve nabidl 20% kreditu za dobiti navíc a když jsem pak zacal používat Bussiness tridu (protože v Economy je to s mistem pro vyššího člověka spatne), zjistil jsem, ze sla cena dost nahoru. takze jsem kredit projezdil (coz při te cene slo celkem rychle) a vratil se do Pendolina.

+3/0
3.5.2017 10:23

P49a66v24e30l 78M84a64t15o62u12š65e47k 5550887298654

Do USA si musí hodně zvětšit vlaky, hlavně do výšky, aby se mu tam nesmáli,

+2/0
3.5.2017 9:05

J75a10n 78J73e42m54e11l48k72a 1695940

Ono vše může být trochu jinak. 2018 chce stát zrušit slevu osobní dopravě a zdražit osobní dopravě poplatek za dopravní cestu. Tím nám zdraží jízdenky. A to jaksi tramvajím a lowcostům nahrává.

Jsem zvědav jestli se jim podá přidat do vlaku další vůz a kolik to bude stát. Nevýhoda pevných souprav.

0/0
3.5.2017 8:43

R22a96d67e13k 53J60a25n76a10t33a 9915306894692

"zdražit osobní dopravě poplatek za dopravní cestu"

To nahrává hlavně dopravě objednané státem a kraji. Současný open-access provoz je možný zejména díky skryté dotaci formu nízkých poplatků za dopravní cestu. A možná kvůli tomu to neprojde - hrozí arbitráž proti ČR od Jančury a Leoše za zmařenou investici.

0/0
3.5.2017 12:44

M42a29r68t21i17n 74K57o86p98ř25i18v21a 2174270940648

Moc tomu nerozumím... v titulku o tom jak půjde do USA a v článku o tom ani fň...

+1/0
3.5.2017 8:39

P74a56v19e89l 51M18a93t97o21u85š40e21k 5290427838784

Přímý vlak z Česka do USA, to je nápad! Tam si aspoň může být jist, že mu nikdo nebude konkurovat!

+1/0
3.5.2017 7:43

M88a13r10t35i42n 37C65h94o47v35a97n52e93c 3421526971816

Já se naopak bojím, že letecká konkurence už připravuje kroky, jak se po spuštění této vlakové linky udržet na trhu.

+1/0
3.5.2017 8:43

D45u57s44a21n 98R27i34m34a69n 1988312444452

Jel jsem tím jednou.

Asi jsem měl smůlu, ale zlaté ČD.

+5/−3
3.5.2017 5:57

S67e65i40d38l 31P14e26t69r 1311471905244

Slovy klasika (kterého osobně pravda moc nemusím):

"To se nám to žije když nám jiní půjčujou!" ;-D

+2/0
2.5.2017 23:00

J52a26r19o51s14l78a42v 41P39a82k83o49s67t88a 7843755112727

Tak jako....mít tatíka, co mi na hraní zalepí každej rok ztrátu 100 mega a na začátku zafinancuje 800 mega investic....taky bych si hrál ;-D Ale asi by to dost vypovídalo o mé neschopnosti....

+1/−4
2.5.2017 22:55

A37l43e60š 11Z66e41l21i64n20k48a 1814212246

Leo dostal vláčky na hraní. A každá sranda něco stojí.

+3/−1
2.5.2017 22:11

T20o52m96a56s 11A24u81g64u30s87t12y15n 6847816891700

Zajímavé porovnat článek o hospodaření ČD a Leo Expressu od stejného autora. LE je těžce neschopné se dostat z mínusu, ač jezdí jen tratě, které si vybere, ČD se daří podstatně lépe, jezdí i na prodělečných lokálkách a o LE článek pozitivní, o ČD negativní...

+16/−7
2.5.2017 21:59

J41a29n 49S67ů57r19a 4575633503582

LE jezdí na vlastní riziko. ČD za 13 miliard od ministerstva dopravy a krajů. Prodělek na lokálkách doplácí ČD kraje. Pokud jim to nestačí, nechápu, proč tam tedy jezdí. Nikdo je k tomu nenutí.

+13/−13
2.5.2017 22:47

S76t39a48n67i93s58l27a68v 72H96e70r42m82a60n 9287179173543

Pane Sura vy nechapete vic věci.

+10/−5
2.5.2017 23:42

J57i94ř81í 59J30i93n77d28r41a 6535659116938

Pane Sůra, obdivuji vaši trpělivost.

+6/−4
2.5.2017 23:43

D43u16s51a47n 51K26r61i93v53s86k25y 7184925987983

Nikdo je nenuti? A jak lide budou jezdit do prace nebo deti do skol? Asi jste nebydlel nekde na mensi vesnici, ze?

+6/−5
3.5.2017 2:23

P45e87t48r 49T12y12č15k54a 6755262199532

Ty myslis, ze z toho duvodu tam CD jezdi?

+3/−1
3.5.2017 6:33

J88a74n 27S73ů12r71a 4125373353412

Autobusem. Například. Zajištění dopravní obslužnosti je věcí kraje, nikoliv Českých drah. Ty to nedělají pro charitu.

+9/−1
3.5.2017 6:50

D23u76s90a54n 60K14r17i65v51s37k93y 7784825527143

Ceske drahy jsou pokud vim narodni dopravni zeleznicni spolecnost. Neni to ciste komercni spolecnost. Jinak by se spoustu drah uz davno zavrelo. Podle vas by jezdilo jen par nejvyznamejsich drah. Ne vsude je vyhodny autobus a ne vsude zajizdi, nebylo by to casove udrzitelne a ekonomicky by to asi moc lepe nevyslo, kdyz tam je zavedene vlakove spojeni. Nevite o cem mluvite, ja takto jezdil dlouho do skoly.

+4/−4
3.5.2017 8:29

D25u97s91a37n 60K74r30i42v71s72k28y 7354235237463

Ale pokud to myslite tak, ze jine spolecnosti tam budou garantovat spoje s mensi ztratou, tak to pak jo. Je mi celkem jedno, kdo tam bude jezdit.

+2/0
3.5.2017 8:35

P89e71t72r 14T74y71č58k57a 6505112479202

CD tam zadnou ztratu nema a opravdu je nikdo nenuti tam jezdit. Jezdi tam jen a pouze na objednavku kraju a ty kraje jim za to plati miliardy.

0/−1
3.5.2017 8:48

J74a81n 59S20ů91r73a 4695853723202

Tak ještě jednou. Dopravní obslužnost řeší kraje,ne České dráhy. Kraj platí,kraj rozhoduje,kde a kdo bude jezdit.jake regionální tratě provozují ČD na své riziko?

+4/−1
3.5.2017 8:45

J98i74ř65í 92P44r29ů81š42a 7775932525159

Nutí to nejen správní rada kterou ovládá stát.

0/−1
3.5.2017 5:28

J46a31n 15S78ů77r41a 4665503503352

1. ČD nemají správní radu, mají Dozorčí radu a Řídící výbor

2. Které usnesení DR či ŘV je k tomuto nutí?

+1/−1
3.5.2017 7:20

K22a64r55e60l 22F61i35l60i52p 3368725790710

Docela by mne zajímalo odkud pocházíte, jak se dopravujete a kde žijete pane Sůro. Protože ač jsem narozen v Praze a žiji v Praze nepochopím jak něco tak sobecky arogantního dokáže kdokoliv vypustit z úst. Pokud by jste nepochopil tak reaguji na Vás cituji: "nechápu, proč tam tedy jezdí. Nikdo je k tomu nenutí." Proč tam jezdí, protože tam třebas bydlí lidé kteří nemají zastávku autobusu co 500 metrů jako my rozmazlenci z Prahy a podobně velkých měst. A tito lidé se potřebují dopravit do škol, k lékařům, do práce. To co jste vypustil z úst zde za prvé znevažuje lidi co nebydlí v velkém městě a jsou odkázání na tuto dopravu, ale ani Vám nedochází, že ty lidi i rovnou urážíte. To je stejné jako bych já napsal a na co stavět další silnice, dálnice, koridory tratí, opravovat nádraží, stavět metro, letiště. Proč by se tam mělo lítat, jezdit rychleji atd. Nechápu když máme nohy tak si můžeme všude dojít ne. Stejná blbost jako Vaše Nechápu proč tam jezdí. Kdo Vás donutil psát do novin potřeba peněz tak maximálně úroveň psaní bez komentáře.

+6/−7
3.5.2017 5:33

K97a48r80e37l 38F75i17l33i52p 3668685440370

Ještě jedna věc, aby přesně řeči tohoto typu ustaly tak by se měla dělat jedna věc. Chceš jezdit lukrativní tratě? Dobře tak tady máš na každých 50 km lukrativní tratě 10 km tratě nelukrativní a klidně i s dotací od kraje. Chtěl bych to pak vidět v reálu. S ČD, LE, RJ nic nemám mimo jiné.

+3/−4
3.5.2017 5:39

P14e23t95r 38T28y31č68k73a 6615102469832

Lukrativni trate jsou ty objednanene statem a kraji.

+3/−1
3.5.2017 6:38

J17a29n 16S26ů51r25a 4415653593172

Každá trať, kde někdo hradí vzniklou ztrátu, je pro dopravce lukrativní.

+6/−1
3.5.2017 6:43

P40e95t14r 37T74y42č11k69a 6975852259832

Evidentne vubec nechapes jadro problemu. Jedina prodelecna trat na ktere CD jezdi je Praha-Ostrava.

+2/−1
3.5.2017 6:35

J56a22n 64S24ů18r51a 4215973453472

Dobrý den, pane Filipe, obávám se, že jste nepochopil můj příspěvek. Nikdo nenutí České dráhy, aby provozovaly ztrátové spoje. Zajištění dopravní obslužnosti v regionech je věc krajů, nikoliv Českých drah. Ty jsou jen nástrojem pro zajištění ZDO, vybraným bez soutěže. Nebo snad někde provozují České dráhy regionální vlaky zcela na své riziko. Nerozumím, proč do toho taháte obyvatele venkova.

+6/−1
3.5.2017 6:42

J43a52k31u55b 11Š16a11f51a36n78d76a 7965817981331

No to je tedy názor. Takže budete nutit nějakého soukromníka, aby tam provozoval dopravu? Aby tam provozoval prodejnu potravin? Hospodu? A co ještě? Obec má svoje vedení, nad ní je kraj. Ti mají zajišťovat dopravní dostupnost a mají na to prostředky, tedy peníze. Za ty si nějaké spoje objednají. Kdyby tam nevedly koleje, komu byste přikázal, aby tam jezdil? Jaké firmě? A proč zrovna téhle a né té druhé?

+1/0
3.5.2017 7:23

J89a55n 35V71a91l12o59u67c32h 6712927618370

Nikdo nikoho nenutí. Prostě až skončí stávající smlouvy (podepsané bez řádného VŘ s ČD, neboť dopravce tam nemůže prodělat a vydání více veřejných peněz než by bylo nutné, pokud by někdo ve VŘ nabídl nižší cenu, se "nějak" zdůvodní), vypíše se výběrko. Jaká budou kritéria (zda jen cena) je věeí zadavatele a pokud se nikdo nepřihlásí (což je vzhledem k zajištěné neztrátovosti nepravděpodobné), holt se to bude řešit (jiná kritéria, případně busy). A je určitě více míst, kam jako základ jezdí vlak, byť bus tam má (třeba na posílení špiček, protože jednokolejka hustější interval neumožňuje) více zastávek blíže k obyvatelstvu, než naopak.

A pokud byste někomu nabídl, že mu ztrátu v hospodě či prodejně potravin proplatíte (a přihodíte "přiměřený zisk" jako se to děje v režimu ZDO), piště si, že se zájemci poperou (protože se v podstatě nemusí starat o kvalitu a počet zákazníků, stačí základní nabídka v dohodnuté hodiny - něco jako prázdné šukafony brázdící lokálky).

0/−1
3.5.2017 11:43

M17a89r54t61i70n 91K61o60p16ř28i41v94a 2674550590468

Fakt jste takovou blbost napsal ? ����

+1/−1
3.5.2017 8:42

J16a59n 40S64ů89r27a 4945843353522

Co konkrétně je špatně?

+1/−1
3.5.2017 8:57

K45a82r84e98l 83Ř17e54h73á43č46e33k 9252350891472

Vy jste opravdu hlupák. Zkuste se nastěhovat někam na venkov. Ono jezdit Liberec - Praha po dálnici busem, kde bude vždy něco jezdit a jezdit někde na venkově, kde když si kraj dopravu nezaplatí, tak na ty lidi nikdo ani nezdechne, nebo snad myslíte, že pan Jančura z lásky k občanům začne provozovat vlaky například Kladno - Kralupy nad Vltavou? A kdo jiný, než ČD by byl schopen tolik vlaků obsloužit? LEO express s pěti soupravama? Arri4s pěti soupravama? Dokázal jste tímto příspěvkem pouze to, že jste arogantní sobec.

+1/0
3.5.2017 9:01

J72a83n 37S92ů76r33a 4555103313252

A ČD tam jezdí z lásky k bližnímu? Proč tedy nejezdí třeba Mochov - Čelákovice? Čížkovice - Obrnice? Je lepší do vesnice dva vlaky denně nebo šest autobusů denně?

+3/−1
3.5.2017 9:14

M22a62r96t47i89n 94G69i35l27l 1557778754177

Protože Čížkovice-Obrnice vlastní soukromá firma, která o pravidelnou osobní dopravu nemá zájem.

0/0
3.5.2017 20:44

J44a34n 49S93ů22r22a 4225903333492

Kdy byl zastaven provoz a kdy došlo k prodeji?

0/0
3.5.2017 21:09

D27a27v42i66d 90Z57a29j89d82á62k 8825712530571

Pokud investujete, tak odepisujete. Takze dostat se z minusu teva par let. A to za predpokladu, ze behem tech let neinvestijete. Ostatni ukazatele maji kladne. Takze vydelavaji. Devalvuji to odpisy

+5/0
2.5.2017 22:51

T36o53m51a63s 88A17u43g68u95s76t92y68n 6377396431870

U LE Sůra hodnotí EBITDA u ČD vše včetně odpisů...

0/0
3.5.2017 6:37

J18a34n 88S22ů78r29a 4565373773772

Ano, proto hned v první větě je celkový výsledek, EBITDA zmíněná jednou.

+1/0
3.5.2017 6:44

J97a65k94u22b 33Š72a79f91a67n67d70a 7585117251161

ČD na žádných prodělečných tratích nejezdí. Kde tu blbost berete?

0/0
3.5.2017 7:19

J57a30r65o73s32l30a89v 56D94o54s58t82a40l 2774161965239

Jo v USA čekají až jim nějaký Leoš z Česka zařídí vlakovou dopravu. :-)

+5/0
2.5.2017 20:46

V84o21j18t77a 72L83e52j30s87e45k 1701745269599

Tak leckteré hvězdy tu zařaditelné pod značku Leo ve Státech celkem uspěly.

+4/0
2.5.2017 21:32

R33o72m16a30n 98S89m62ě55l56ý 8184185106671

Už se těším na linku Praha - Nový Jork ;-D

0/0
3.5.2017 2:12

I74v88o 49Ž23i61ž69k56a 8723887161371

Proč ne? Naloží vagón i s cestujícími do Antonova a přepraví do US.

0/0
3.5.2017 4:55

P84e45t23r 53Š43i84m28e80k 2779947346198

Není nad Pendolino

+9/−8
2.5.2017 20:44

J33i56ř16í 17H60o39r63á10k 7695713267772

Ano, ale už by fakt potřebovalo rekonstrukci (plánuje se).

0/0
2.5.2017 22:49







Najdete na iDNES.cz