Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express je dál ve ztrátě. Chce zvětšit vlaky, míří do Polska i USA

Expanze soukromého dopravce Leo Express způsobila loni prohloubení jeho ztráty na 110,8 milionu korun. Firmě se však podařilo přilákat více cestujících a současně i snížit zadluženost. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou zveřejnil dopravce na svých webových stránkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e86t93r 40V57i20n57a86ř 6823273533657

V každém tom rádoby mezinárodním expressu. A když nedodržují řazení, je i místenka k ničemu..

+1/−1
3.5.2017 11:22

R27a76d58e15k 34J72a13n69a92t97a 9475196864362

Není jasné, o čem mluvíte. Pokud o LE, ti "nedodržet řazení" nemohou. Pokud o ČD, místenka zaručuje místo , i když vagon není řazen. Průvodčí vám přidělí jiné místo, v krajním případě i na úkor někoho jiného, kdo místenku nemá.

0/0
3.5.2017 12:40

K82r88y39š18t68o15f 83L14a35n95í62k 1529880565865

letos me celkem pobavil, nejdříve nabidl 20% kreditu za dobiti navíc a když jsem pak zacal používat Bussiness tridu (protože v Economy je to s mistem pro vyššího člověka spatne), zjistil jsem, ze sla cena dost nahoru. takze jsem kredit projezdil (coz při te cene slo celkem rychle) a vratil se do Pendolina.

+3/0
3.5.2017 10:23

P60a76v45e69l 71M36a54t74o67u17š14e98k 5130407298484

Do USA si musí hodně zvětšit vlaky, hlavně do výšky, aby se mu tam nesmáli,

+2/0
3.5.2017 9:05

J84a52n 30J37e67m57e73l58k47a 1805220

Ono vše může být trochu jinak. 2018 chce stát zrušit slevu osobní dopravě a zdražit osobní dopravě poplatek za dopravní cestu. Tím nám zdraží jízdenky. A to jaksi tramvajím a lowcostům nahrává.

Jsem zvědav jestli se jim podá přidat do vlaku další vůz a kolik to bude stát. Nevýhoda pevných souprav.

0/0
3.5.2017 8:43

R50a61d51e80k 82J55a81n42a30t11a 9485246984372

"zdražit osobní dopravě poplatek za dopravní cestu"

To nahrává hlavně dopravě objednané státem a kraji. Současný open-access provoz je možný zejména díky skryté dotaci formu nízkých poplatků za dopravní cestu. A možná kvůli tomu to neprojde - hrozí arbitráž proti ČR od Jančury a Leoše za zmařenou investici.

0/0
3.5.2017 12:44

M24a70r10t63i16n 80K73o15p57ř77i98v67a 2294290120138

Moc tomu nerozumím... v titulku o tom jak půjde do USA a v článku o tom ani fň...

+1/0
3.5.2017 8:39

P86a31v89e24l 13M23a26t36o30u52š30e96k 5970467458374

Přímý vlak z Česka do USA, to je nápad! Tam si aspoň může být jist, že mu nikdo nebude konkurovat!

+1/0
3.5.2017 7:43

M31a98r52t85i72n 93C41h10o48v44a14n72e81c 3251366621396

Já se naopak bojím, že letecká konkurence už připravuje kroky, jak se po spuštění této vlakové linky udržet na trhu.

+1/0
3.5.2017 8:43

D27u24s26a33n 84R34i11m54a73n 1428632594752

Jel jsem tím jednou.

Asi jsem měl smůlu, ale zlaté ČD.

+5/−3
3.5.2017 5:57

S16e20i42d70l 45P30e75t26r 1391921895884

Slovy klasika (kterého osobně pravda moc nemusím):

"To se nám to žije když nám jiní půjčujou!" ;-D

+2/0
2.5.2017 23:00

J75a67r18o52s53l15a25v 67P66a80k32o28s14t46a 7743515412977

Tak jako....mít tatíka, co mi na hraní zalepí každej rok ztrátu 100 mega a na začátku zafinancuje 800 mega investic....taky bych si hrál ;-D Ale asi by to dost vypovídalo o mé neschopnosti....

+1/−4
2.5.2017 22:55

A60l76e50š 71Z38e92l40i20n78k16a 1854232866

Leo dostal vláčky na hraní. A každá sranda něco stojí.

+3/−1
2.5.2017 22:11

T30o35m43a18s 65A91u11g29u37s47t91y19n 6357866231660

Zajímavé porovnat článek o hospodaření ČD a Leo Expressu od stejného autora. LE je těžce neschopné se dostat z mínusu, ač jezdí jen tratě, které si vybere, ČD se daří podstatně lépe, jezdí i na prodělečných lokálkách a o LE článek pozitivní, o ČD negativní...

+16/−7
2.5.2017 21:59

J98a54n 33S83ů41r41a 4225483143392

LE jezdí na vlastní riziko. ČD za 13 miliard od ministerstva dopravy a krajů. Prodělek na lokálkách doplácí ČD kraje. Pokud jim to nestačí, nechápu, proč tam tedy jezdí. Nikdo je k tomu nenutí.

+13/−13
2.5.2017 22:47

S25t21a43n35i19s80l52a92v 11H92e69r37m18a59n 9407779333393

Pane Sura vy nechapete vic věci.

+10/−5
2.5.2017 23:42

J58i62ř12í 16J27i52n78d60r61a 6395559886228

Pane Sůra, obdivuji vaši trpělivost.

+6/−4
2.5.2017 23:43

D94u14s36a76n 88K85r11i38v20s65k41y 7844295967713

Nikdo je nenuti? A jak lide budou jezdit do prace nebo deti do skol? Asi jste nebydlel nekde na mensi vesnici, ze?

+6/−5
3.5.2017 2:23

P45e73t53r 62T17y82č89k51a 6365182939892

Ty myslis, ze z toho duvodu tam CD jezdi?

+3/−1
3.5.2017 6:33

J56a57n 28S23ů47r22a 4795743323812

Autobusem. Například. Zajištění dopravní obslužnosti je věcí kraje, nikoliv Českých drah. Ty to nedělají pro charitu.

+9/−1
3.5.2017 6:50

D81u50s91a32n 11K47r95i70v30s96k55y 7174245867853

Ceske drahy jsou pokud vim narodni dopravni zeleznicni spolecnost. Neni to ciste komercni spolecnost. Jinak by se spoustu drah uz davno zavrelo. Podle vas by jezdilo jen par nejvyznamejsich drah. Ne vsude je vyhodny autobus a ne vsude zajizdi, nebylo by to casove udrzitelne a ekonomicky by to asi moc lepe nevyslo, kdyz tam je zavedene vlakove spojeni. Nevite o cem mluvite, ja takto jezdil dlouho do skoly.

+4/−4
3.5.2017 8:29

D91u81s39a14n 62K98r67i94v94s53k79y 7904525927723

Ale pokud to myslite tak, ze jine spolecnosti tam budou garantovat spoje s mensi ztratou, tak to pak jo. Je mi celkem jedno, kdo tam bude jezdit.

+2/0
3.5.2017 8:35

P49e31t48r 63T90y12č69k83a 6815512549642

CD tam zadnou ztratu nema a opravdu je nikdo nenuti tam jezdit. Jezdi tam jen a pouze na objednavku kraju a ty kraje jim za to plati miliardy.

0/−1
3.5.2017 8:48

J87a95n 43S48ů42r40a 4365543393502

Tak ještě jednou. Dopravní obslužnost řeší kraje,ne České dráhy. Kraj platí,kraj rozhoduje,kde a kdo bude jezdit.jake regionální tratě provozují ČD na své riziko?

+4/−1
3.5.2017 8:45

J69i69ř81í 24P54r95ů77š30a 7555532765569

Nutí to nejen správní rada kterou ovládá stát.

0/−1
3.5.2017 5:28

J57a34n 67S60ů94r82a 4315963563622

1. ČD nemají správní radu, mají Dozorčí radu a Řídící výbor

2. Které usnesení DR či ŘV je k tomuto nutí?

+1/−1
3.5.2017 7:20

K17a43r79e98l 60F14i46l59i26p 3488425980610

Docela by mne zajímalo odkud pocházíte, jak se dopravujete a kde žijete pane Sůro. Protože ač jsem narozen v Praze a žiji v Praze nepochopím jak něco tak sobecky arogantního dokáže kdokoliv vypustit z úst. Pokud by jste nepochopil tak reaguji na Vás cituji: "nechápu, proč tam tedy jezdí. Nikdo je k tomu nenutí." Proč tam jezdí, protože tam třebas bydlí lidé kteří nemají zastávku autobusu co 500 metrů jako my rozmazlenci z Prahy a podobně velkých měst. A tito lidé se potřebují dopravit do škol, k lékařům, do práce. To co jste vypustil z úst zde za prvé znevažuje lidi co nebydlí v velkém městě a jsou odkázání na tuto dopravu, ale ani Vám nedochází, že ty lidi i rovnou urážíte. To je stejné jako bych já napsal a na co stavět další silnice, dálnice, koridory tratí, opravovat nádraží, stavět metro, letiště. Proč by se tam mělo lítat, jezdit rychleji atd. Nechápu když máme nohy tak si můžeme všude dojít ne. Stejná blbost jako Vaše Nechápu proč tam jezdí. Kdo Vás donutil psát do novin potřeba peněz tak maximálně úroveň psaní bez komentáře.

+6/−7
3.5.2017 5:33

K78a80r76e57l 73F15i60l94i11p 3878405470190

Ještě jedna věc, aby přesně řeči tohoto typu ustaly tak by se měla dělat jedna věc. Chceš jezdit lukrativní tratě? Dobře tak tady máš na každých 50 km lukrativní tratě 10 km tratě nelukrativní a klidně i s dotací od kraje. Chtěl bych to pak vidět v reálu. S ČD, LE, RJ nic nemám mimo jiné.

+3/−4
3.5.2017 5:39

P80e81t44r 52T32y42č92k16a 6615482449542

Lukrativni trate jsou ty objednanene statem a kraji.

+3/−1
3.5.2017 6:38

J44a72n 83S95ů37r38a 4235583713882

Každá trať, kde někdo hradí vzniklou ztrátu, je pro dopravce lukrativní.

+6/−1
3.5.2017 6:43

P78e28t35r 57T91y95č66k16a 6555482609512

Evidentne vubec nechapes jadro problemu. Jedina prodelecna trat na ktere CD jezdi je Praha-Ostrava.

+2/−1
3.5.2017 6:35

J33a63n 25S72ů25r10a 4155543263422

Dobrý den, pane Filipe, obávám se, že jste nepochopil můj příspěvek. Nikdo nenutí České dráhy, aby provozovaly ztrátové spoje. Zajištění dopravní obslužnosti v regionech je věc krajů, nikoliv Českých drah. Ty jsou jen nástrojem pro zajištění ZDO, vybraným bez soutěže. Nebo snad někde provozují České dráhy regionální vlaky zcela na své riziko. Nerozumím, proč do toho taháte obyvatele venkova.

+6/−1
3.5.2017 6:42

J42a12k38u41b 75Š98a73f58a26n88d47a 7905127261271

No to je tedy názor. Takže budete nutit nějakého soukromníka, aby tam provozoval dopravu? Aby tam provozoval prodejnu potravin? Hospodu? A co ještě? Obec má svoje vedení, nad ní je kraj. Ti mají zajišťovat dopravní dostupnost a mají na to prostředky, tedy peníze. Za ty si nějaké spoje objednají. Kdyby tam nevedly koleje, komu byste přikázal, aby tam jezdil? Jaké firmě? A proč zrovna téhle a né té druhé?

+1/0
3.5.2017 7:23

J73a50n 95V49a55l91o94u92c92h 6492297798630

Nikdo nikoho nenutí. Prostě až skončí stávající smlouvy (podepsané bez řádného VŘ s ČD, neboť dopravce tam nemůže prodělat a vydání více veřejných peněz než by bylo nutné, pokud by někdo ve VŘ nabídl nižší cenu, se "nějak" zdůvodní), vypíše se výběrko. Jaká budou kritéria (zda jen cena) je věeí zadavatele a pokud se nikdo nepřihlásí (což je vzhledem k zajištěné neztrátovosti nepravděpodobné), holt se to bude řešit (jiná kritéria, případně busy). A je určitě více míst, kam jako základ jezdí vlak, byť bus tam má (třeba na posílení špiček, protože jednokolejka hustější interval neumožňuje) více zastávek blíže k obyvatelstvu, než naopak.

A pokud byste někomu nabídl, že mu ztrátu v hospodě či prodejně potravin proplatíte (a přihodíte "přiměřený zisk" jako se to děje v režimu ZDO), piště si, že se zájemci poperou (protože se v podstatě nemusí starat o kvalitu a počet zákazníků, stačí základní nabídka v dohodnuté hodiny - něco jako prázdné šukafony brázdící lokálky).

0/−1
3.5.2017 11:43

M23a23r52t27i71n 46K84o32p29ř59i29v67a 2424960310718

Fakt jste takovou blbost napsal ? ����

+1/−1
3.5.2017 8:42

J14a41n 60S97ů55r50a 4595193153702

Co konkrétně je špatně?

+1/−1
3.5.2017 8:57

K49a47r19e45l 91Ř56e28h19á44č13e46k 9302290651412

Vy jste opravdu hlupák. Zkuste se nastěhovat někam na venkov. Ono jezdit Liberec - Praha po dálnici busem, kde bude vždy něco jezdit a jezdit někde na venkově, kde když si kraj dopravu nezaplatí, tak na ty lidi nikdo ani nezdechne, nebo snad myslíte, že pan Jančura z lásky k občanům začne provozovat vlaky například Kladno - Kralupy nad Vltavou? A kdo jiný, než ČD by byl schopen tolik vlaků obsloužit? LEO express s pěti soupravama? Arri4s pěti soupravama? Dokázal jste tímto příspěvkem pouze to, že jste arogantní sobec.

+1/0
3.5.2017 9:01

J93a54n 89S75ů80r22a 4945733313882

A ČD tam jezdí z lásky k bližnímu? Proč tedy nejezdí třeba Mochov - Čelákovice? Čížkovice - Obrnice? Je lepší do vesnice dva vlaky denně nebo šest autobusů denně?

+3/−1
3.5.2017 9:14

M17a67r81t18i71n 62G43i21l11l 1967478234827

Protože Čížkovice-Obrnice vlastní soukromá firma, která o pravidelnou osobní dopravu nemá zájem.

0/0
3.5.2017 20:44

J66a72n 48S32ů61r27a 4345833223942

Kdy byl zastaven provoz a kdy došlo k prodeji?

0/0
3.5.2017 21:09

D66a60v94i69d 42Z33a57j54d72á86k 8565832870461

Pokud investujete, tak odepisujete. Takze dostat se z minusu teva par let. A to za predpokladu, ze behem tech let neinvestijete. Ostatni ukazatele maji kladne. Takze vydelavaji. Devalvuji to odpisy

+5/0
2.5.2017 22:51

T11o71m50a12s 18A27u67g92u80s71t32y12n 6427896421550

U LE Sůra hodnotí EBITDA u ČD vše včetně odpisů...

0/0
3.5.2017 6:37

J96a14n 93S71ů25r56a 4765923103872

Ano, proto hned v první větě je celkový výsledek, EBITDA zmíněná jednou.

+1/0
3.5.2017 6:44

J52a51k73u36b 36Š81a84f12a31n88d76a 7315747931371

ČD na žádných prodělečných tratích nejezdí. Kde tu blbost berete?

0/0
3.5.2017 7:19

J72a79r33o46s39l89a67v 22D27o89s51t89a25l 2314531945579

Jo v USA čekají až jim nějaký Leoš z Česka zařídí vlakovou dopravu. :-)

+5/0
2.5.2017 20:46

V12o29j73t25a 29L54e44j50s27e40k 1671525789749

Tak leckteré hvězdy tu zařaditelné pod značku Leo ve Státech celkem uspěly.

+4/0
2.5.2017 21:32

R38o98m44a51n 76S53m56ě70l96ý 8844395566461

Už se těším na linku Praha - Nový Jork ;-D

0/0
3.5.2017 2:12

I84v91o 69Ž80i77ž93k28a 8293557301211

Proč ne? Naloží vagón i s cestujícími do Antonova a přepraví do US.

0/0
3.5.2017 4:55

P53e34t87r 94Š22i59m98e68k 2479247226898

Není nad Pendolino

+9/−8
2.5.2017 20:44

J79i78ř75í 51H11o40r32á88k 7855713187582

Ano, ale už by fakt potřebovalo rekonstrukci (plánuje se).

0/0
2.5.2017 22:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.