Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Indická železnice z koloniálních časů je v rozkladu

Správcům mamutí železniční sítě v Indii, která má své počátky v koloniálních dobách, se třetím rokem po sobě nedaří plnit revitalizační plány. Dluh státního dopravce narůstá a kýžené příjmy do jeho pokladny nepřicházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37a42r20t86i71n 86K94u66b89í87k 9307919246583

Holt to Britské imperium špatně postavilo:-)

0/0
6.6.2017 15:55

T54o51m91á76š 47T91a84t62í83č34e94k 5430322730628

Ten sáhib je ale nespolehlivej. Vůbec se nemá k tomu, aby to opravil! :-)

0/0
5.5.2017 9:28

J68a69n 53M17o57r91a51v85e65c 7467351100850

Tak ono kdyz se o neco nestaram, tak se to casem rozpadne, to je snad jasny .... bohuzel, tihle "Romove", pardon, Indove na to taky ani nesahnou.... a to maj kliku, ze asi nemaj sberne suroviny, to uz nejedilo vubec nic ....

0/0
5.5.2017 7:37

F18r17a13n44t80i16š94e89k 34P81á79p42a90y 2512799357627

Pošlime im tam našich "Indov". Vyriešia im problém so starým železom a náš problém s neprispôsobivými občanmi bude tiež vyriešený

0/0
5.5.2017 8:29

T52o72m91á36š 29M59o48r17a10v62č10í16k 3217106653845

Ti naši "Indové" by tam museli makat jak mourovatí, aby neměli hlad, protože tam nejsou tak štědré dávky. Kdo nepracuje, nejí. Taky proto je v Indii tak nízká nezaměstnanost, i když tam žijí Indové.

+1/0
5.5.2017 10:35

P76e75t26r 90N98o50v66á67k 8775459710

;-D stání podnik nemá-li monopol někde na světě neprodělává?

a není tunelován? 8-o;-D

0/−1
5.5.2017 0:38

J10a98n 16D39ě83t58á56k 4231264799830

Ani trošičku mne to nepřekvapuje. Možná je čas vrátit se k tradiční indické dopravě - sloni a tak...

+10/0
4.5.2017 23:48

M76a79r84t61i10n 98N80e26č17a38s 8633593453179

Ono je to s tim kolonialismem zajímavé. Jsme vychováváni v představě "přišel bílý muž a drancoval", ve skutečnosti ale bílý muž dorazil do divočiny a na "drancování" mu chyběla infrastruktura, zázemí, technika, pracovní síla... Infrastrukturu musel od nuly vybudovat, pracovní sílu vyškolit, technologii dovézt.

My se tu pachtíme s rekonstrukcí D1, Angličani přitom stavěli silnice, železnice, elektrárny, vodárny, školy, nemocnice po celém světě. A doufali, že se jim to vrátí, což se kolikrát nestalo - v koloniích proběhla povstání, místní bílého muže vyhnali a ten musel vše, do čeho investoval, opustit.

+32/−1
4.5.2017 22:44

P25a18v67e72l 49C21h95a67m81r75á42d 4137790479735

A ještě to nechali zchátrat a nabrali cestu zpět do jeskyně. Praví Evropané jsou opravdu z jiné planety.

+12/−2
4.5.2017 23:13

P12a90v90e21l 42M68a64t29o19u75š33e75k 5870257268384

Každopádně bílý muž v té divočině neměl co pohledávat. Dělal to samozřejmě se zištných důvodů a důsledky neřešil. Kapitalismus potřebuje pro své bohatnutí chudé či chudší zdrojové země. Je smutné, že jednou z nich je i ČR.

+1/−7
5.5.2017 7:41
Foto

J48a10r98e76k 38J22a66k94u11b13č80e21k 7129840678958

Castecne pravda, nicmene smutnejsi je, ze par schopnych veci co tam funguji/fungovali zavedli zrovna bili. Chtel bych videt ten progres, kdyby indove kolonizovale evropu. Pockat, mo ho vlastne ...;-)

+3/0
5.5.2017 8:47

J10a77r43e35k 71K67a33l74i55v53o48d63a 7736863291796

Odkud odejde bílý člověk, tam je vše v rozkladu.

+17/−3
4.5.2017 22:03

J65a58n 13V64á79c47l95a73v77í34k 3262416651829

Kdy odešel bílý člověk z českých drah?

+3/−20
4.5.2017 22:28

M17a16r89t64i79n 86N47e82č12a75s 8423743113829

Dojíždim vlakem denně do práce a nijak tragické mi ČD nepřipadnou. Je to taková móda na ně nadávat, ale s vlaky v Indii bych je fakt nesrovnával.

+30/0
4.5.2017 22:33

P68a27v41e36l 25N60o41v45á36k 7631406309393

Jel jste někdy vlakem v Indií, že chcete srovnávat nesrovnatelne?

+20/0
4.5.2017 22:34

M46i61r92e42k 17G43a89j70e40r 5571836329490

Nechapete smysl obycejne vety. Ta nerika, ze by nemohlo byt v rozkladu i to, odkud bílý člověk neodesel.

Navic česke drahy opravdu v rozkladu nejsou.

+8/0
5.5.2017 0:07
Foto

J91a28r75e11k 87J47a72k93u90b19č16e84k 7149490318758

opravdu srovnavate ceske a indicke drahy?

+1/0
5.5.2017 8:48

H69u63b11e48r66t 17H46e50r82i98c67h 9673917973869

Ale pane Kocurek.My se bavíme o želenicích v Indii a jihovýchodní Ásii,a né o železnicích v Evropě.

+5/0
4.5.2017 21:51

M82i52l92a21n 48V26o60l62e52k 5829663516709

U nás je to stejné, jen se pohybujeme v menších měřítkách. Také máme velké dluhy na běžné železnici, ale také chceme mít rychlovlaky.

http://ekonomika.idnes.cz/indie-zacina-stavet-vysokorychlostni-zeleznici-f6k-/eko-doprava.aspx?c=A170325_190208_eko-doprava_suj

+3/−1
4.5.2017 21:04

J82i35ř32í 38K50o48c64u86r30e31k 6115354215388

Protože na současných tratích není kapacita pro nákladní dopravu.

našla by se další kapacita, kdyby rychlé vlaky jely jinudy. Nebo kdybychom postavili čistě nákladní trať na rychlost 120 km/h.

Ona totiž společná trať pro vlaky velmi rozdílných rychlostí je nesmysl. Vlaky si navzájem překážejí. Němci zaplatili nehorázné peníze za potvrzení této logické věci. Švýcarům pod Gotthardem to taky nefuguje podle představ. A pod Lamanšským průlivem se jezdí pomaleji, jelikož nákladní vlak není kam uhnout, když za ním jede expres.

+4/0
4.5.2017 21:44

M59a15r47t14i36n 97R21u29z11i61c55k20a 1372528136477

Tunel pod La Manche nelze srovnavat, tam se s tim muselo pocitat, jinak by jste musel postavit jeste jeden vedle a pod morem to neni sranda...

0/0
21.5.2017 17:42

V95l83a49d94i79m98í72r 45F38i51b58i31g95e32r 5714191221154

2 roky po schválení se nestaví, to je jako u nás;-D. Sice nemáme železnici z koloniálních dob, ale taky nic moc, hlavně vedlejší tratě jsou dost bída.

+7/0
4.5.2017 20:48

J31i13ř46í 44K62o24c71u71r15e30k 6765934385368

Naopak. Velmi zatížené tratě jsou ve stavu rozkladu. Ať už ze Smíchova do Berouna nebo třeba celá Pravobřežka (Kolín - Ústí nad Labem)

+4/0
4.5.2017 21:45

H44u27b82e15r51t 71H43e78r16i73c68h 9963557623969

A tak tomu bylo(nebo možna i je) i v Laosu.Před pár léty byla uveřejněna reportáž,o stavu jejich železnice,kterou postavili Francouzi v době koloniální nadvlády.Za celou dobu působení nových vlád,po odchodu Francouzů,žádná údržba,a postupný rozklad.

+18/0
4.5.2017 20:43

J15a39r83o10s25l47a80v 44P58o48r86t 7799177369665

Jo ty zlý kolonizátoři stavbu železnice odflákli že nevydržela sedmdesát let bez údržby .

+32/−2
4.5.2017 20:13

M24i61c56h30a94l 60K14a87l14e69n42s87k33ý 7409692925271

Měli by Angláni zpytovat svědomí, vždyť za to můžou oni a měli by to znova zaplatit.

+16/−2
4.5.2017 20:26

M25i19c18h25a46l 20K37a21l96e45n48s56k12ý 7849632715781

Mínus hodilo sluníčko, nebo nebyla pochopena ironie?

+5/−2
4.5.2017 20:30

P17a54v44e98l 42K12o53c34i94a95n 1542140926207

No a u nás byla donedávna železniční síť v horším stavu, než za Rakouska.

+4/−3
4.5.2017 20:49

J27i78ř92í 61E90r27b58e98n 1243464916827

Vy ten stav za Rakouska ještě pamatujete? Hlavní tratě na 60-70 km/h a lokálky na 25-40 km/h? :-)

+3/0
5.5.2017 6:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.