Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Indická železnice z koloniálních časů je v rozkladu

Správcům mamutí železniční sítě v Indii, která má své počátky v koloniálních dobách, se třetím rokem po sobě nedaří plnit revitalizační plány. Dluh státního dopravce narůstá a kýžené příjmy do jeho pokladny nepřicházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a72r17t11i53n 10K67u17b82í52k 9697309156103

Holt to Britské imperium špatně postavilo:-)

0/0
6.6.2017 15:55

T73o86m15á48š 21T26a12t56í82č58e94k 5270142980118

Ten sáhib je ale nespolehlivej. Vůbec se nemá k tomu, aby to opravil! :-)

0/0
5.5.2017 9:28

J32a14n 86M32o64r68a68v87e95c 7347761220490

Tak ono kdyz se o neco nestaram, tak se to casem rozpadne, to je snad jasny .... bohuzel, tihle "Romove", pardon, Indove na to taky ani nesahnou.... a to maj kliku, ze asi nemaj sberne suroviny, to uz nejedilo vubec nic ....

0/0
5.5.2017 7:37

F16r63a56n60t34i35š66e13k 92P13á21p25a35y 2542699607287

Pošlime im tam našich "Indov". Vyriešia im problém so starým železom a náš problém s neprispôsobivými občanmi bude tiež vyriešený

0/0
5.5.2017 8:29

T93o15m50á12š 82M51o47r25a27v77č19í27k 3457606243915

Ti naši "Indové" by tam museli makat jak mourovatí, aby neměli hlad, protože tam nejsou tak štědré dávky. Kdo nepracuje, nejí. Taky proto je v Indii tak nízká nezaměstnanost, i když tam žijí Indové.

+1/0
5.5.2017 10:35

P35e44t43r 51N40o69v53á74k 8745649100

;-D stání podnik nemá-li monopol někde na světě neprodělává?

a není tunelován? 8-o;-D

0/−1
5.5.2017 0:38

J93a28n 52D53ě43t42á36k 4721574279440

Ani trošičku mne to nepřekvapuje. Možná je čas vrátit se k tradiční indické dopravě - sloni a tak...

+10/0
4.5.2017 23:48

M65a61r73t19i86n 19N49e35č82a85s 8753643203629

Ono je to s tim kolonialismem zajímavé. Jsme vychováváni v představě "přišel bílý muž a drancoval", ve skutečnosti ale bílý muž dorazil do divočiny a na "drancování" mu chyběla infrastruktura, zázemí, technika, pracovní síla... Infrastrukturu musel od nuly vybudovat, pracovní sílu vyškolit, technologii dovézt.

My se tu pachtíme s rekonstrukcí D1, Angličani přitom stavěli silnice, železnice, elektrárny, vodárny, školy, nemocnice po celém světě. A doufali, že se jim to vrátí, což se kolikrát nestalo - v koloniích proběhla povstání, místní bílého muže vyhnali a ten musel vše, do čeho investoval, opustit.

+32/−1
4.5.2017 22:44

P43a26v84e51l 73C79h58a18m75r81á24d 4327590669725

A ještě to nechali zchátrat a nabrali cestu zpět do jeskyně. Praví Evropané jsou opravdu z jiné planety.

+12/−2
4.5.2017 23:13

P11a27v87e28l 77M26a98t84o77u95š44e86k 5640257748204

Každopádně bílý muž v té divočině neměl co pohledávat. Dělal to samozřejmě se zištných důvodů a důsledky neřešil. Kapitalismus potřebuje pro své bohatnutí chudé či chudší zdrojové země. Je smutné, že jednou z nich je i ČR.

+1/−7
5.5.2017 7:41
Foto

J42a76r87e32k 79J91a56k72u75b69č85e13k 7649430158948

Castecne pravda, nicmene smutnejsi je, ze par schopnych veci co tam funguji/fungovali zavedli zrovna bili. Chtel bych videt ten progres, kdyby indove kolonizovale evropu. Pockat, mo ho vlastne ...;-)

+3/0
5.5.2017 8:47

J26a75r26e22k 73K46a32l43i65v10o84d65a 7956833241306

Odkud odejde bílý člověk, tam je vše v rozkladu.

+17/−3
4.5.2017 22:03

J20a65n 48V22á26c89l84a78v47í94k 3702146491399

Kdy odešel bílý člověk z českých drah?

+3/−20
4.5.2017 22:28

M98a74r40t10i81n 69N98e98č93a30s 8123513983459

Dojíždim vlakem denně do práce a nijak tragické mi ČD nepřipadnou. Je to taková móda na ně nadávat, ale s vlaky v Indii bych je fakt nesrovnával.

+30/0
4.5.2017 22:33

P35a56v86e19l 72N11o88v44á33k 7491566149583

Jel jste někdy vlakem v Indií, že chcete srovnávat nesrovnatelne?

+20/0
4.5.2017 22:34

M35i36r93e98k 36G71a61j59e55r 5661306529230

Nechapete smysl obycejne vety. Ta nerika, ze by nemohlo byt v rozkladu i to, odkud bílý člověk neodesel.

Navic česke drahy opravdu v rozkladu nejsou.

+8/0
5.5.2017 0:07
Foto

J48a49r66e48k 27J94a86k42u79b11č69e24k 7269400658968

opravdu srovnavate ceske a indicke drahy?

+1/0
5.5.2017 8:48

H85u95b76e42r22t 93H50e67r92i18c51h 9713737733969

Ale pane Kocurek.My se bavíme o želenicích v Indii a jihovýchodní Ásii,a né o železnicích v Evropě.

+5/0
4.5.2017 21:51

M41i52l52a58n 74V94o82l81e17k 5859623486939

U nás je to stejné, jen se pohybujeme v menších měřítkách. Také máme velké dluhy na běžné železnici, ale také chceme mít rychlovlaky.

http://ekonomika.idnes.cz/indie-zacina-stavet-vysokorychlostni-zeleznici-f6k-/eko-doprava.aspx?c=A170325_190208_eko-doprava_suj

+3/−1
4.5.2017 21:04

J24i97ř66í 57K44o28c89u68r44e56k 6455164375718

Protože na současných tratích není kapacita pro nákladní dopravu.

našla by se další kapacita, kdyby rychlé vlaky jely jinudy. Nebo kdybychom postavili čistě nákladní trať na rychlost 120 km/h.

Ona totiž společná trať pro vlaky velmi rozdílných rychlostí je nesmysl. Vlaky si navzájem překážejí. Němci zaplatili nehorázné peníze za potvrzení této logické věci. Švýcarům pod Gotthardem to taky nefuguje podle představ. A pod Lamanšským průlivem se jezdí pomaleji, jelikož nákladní vlak není kam uhnout, když za ním jede expres.

+4/0
4.5.2017 21:44

M97a59r12t78i90n 17R37u94z26i84c87k23a 1482208106937

Tunel pod La Manche nelze srovnavat, tam se s tim muselo pocitat, jinak by jste musel postavit jeste jeden vedle a pod morem to neni sranda...

0/0
21.5.2017 17:42

V59l15a18d86i29m98í92r 53F15i25b38i78g51e82r 5184111391884

2 roky po schválení se nestaví, to je jako u nás;-D. Sice nemáme železnici z koloniálních dob, ale taky nic moc, hlavně vedlejší tratě jsou dost bída.

+7/0
4.5.2017 20:48

J55i20ř19í 36K60o68c12u17r70e70k 6415584395768

Naopak. Velmi zatížené tratě jsou ve stavu rozkladu. Ať už ze Smíchova do Berouna nebo třeba celá Pravobřežka (Kolín - Ústí nad Labem)

+4/0
4.5.2017 21:45

H29u33b56e51r56t 32H62e21r39i12c85h 9473127213659

A tak tomu bylo(nebo možna i je) i v Laosu.Před pár léty byla uveřejněna reportáž,o stavu jejich železnice,kterou postavili Francouzi v době koloniální nadvlády.Za celou dobu působení nových vlád,po odchodu Francouzů,žádná údržba,a postupný rozklad.

+18/0
4.5.2017 20:43

J47a43r15o14s46l80a20v 48P48o94r81t 7359597959855

Jo ty zlý kolonizátoři stavbu železnice odflákli že nevydržela sedmdesát let bez údržby .

+32/−2
4.5.2017 20:13

M81i43c83h79a48l 74K62a83l54e86n42s33k56ý 7979952585821

Měli by Angláni zpytovat svědomí, vždyť za to můžou oni a měli by to znova zaplatit.

+16/−2
4.5.2017 20:26

M64i14c58h14a93l 25K34a71l82e51n45s13k17ý 7369802845791

Mínus hodilo sluníčko, nebo nebyla pochopena ironie?

+5/−2
4.5.2017 20:30

P15a10v64e68l 37K85o97c67i51a29n 1902930776247

No a u nás byla donedávna železniční síť v horším stavu, než za Rakouska.

+4/−3
4.5.2017 20:49

J91i96ř84í 76E76r41b80e33n 1383884636247

Vy ten stav za Rakouska ještě pamatujete? Hlavní tratě na 60-70 km/h a lokálky na 25-40 km/h? :-)

+3/0
5.5.2017 6:25







Najdete na iDNES.cz