Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Indická železnice z koloniálních časů je v rozkladu

Správcům mamutí železniční sítě v Indii, která má své počátky v koloniálních dobách, se třetím rokem po sobě nedaří plnit revitalizační plány. Dluh státního dopravce narůstá a kýžené příjmy do jeho pokladny nepřicházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a82r43t54i64n 68K91u27b86í84k 9317709306133

Holt to Britské imperium špatně postavilo:-)

0/0
6.6.2017 15:55

T11o11m90á92š 30T51a23t12í28č73e10k 5510702390948

Ten sáhib je ale nespolehlivej. Vůbec se nemá k tomu, aby to opravil! :-)

0/0
5.5.2017 9:28

J90a18n 87M86o75r70a93v93e12c 7147591210740

Tak ono kdyz se o neco nestaram, tak se to casem rozpadne, to je snad jasny .... bohuzel, tihle "Romove", pardon, Indove na to taky ani nesahnou.... a to maj kliku, ze asi nemaj sberne suroviny, to uz nejedilo vubec nic ....

0/0
5.5.2017 7:37

F82r46a94n63t57i47š17e12k 46P51á44p81a59y 2742619727337

Pošlime im tam našich "Indov". Vyriešia im problém so starým železom a náš problém s neprispôsobivými občanmi bude tiež vyriešený

0/0
5.5.2017 8:29

T61o66m90á36š 93M64o78r57a28v83č37í10k 3497316893555

Ti naši "Indové" by tam museli makat jak mourovatí, aby neměli hlad, protože tam nejsou tak štědré dávky. Kdo nepracuje, nejí. Taky proto je v Indii tak nízká nezaměstnanost, i když tam žijí Indové.

+1/0
5.5.2017 10:35

P32e92t39r 85N33o79v75á45k 8915859570

;-D stání podnik nemá-li monopol někde na světě neprodělává?

a není tunelován? 8-o;-D

0/−1
5.5.2017 0:38

J76a22n 92D34ě97t40á53k 4661524189370

Ani trošičku mne to nepřekvapuje. Možná je čas vrátit se k tradiční indické dopravě - sloni a tak...

+10/0
4.5.2017 23:48

M40a11r23t13i82n 85N43e77č84a84s 8533553643209

Ono je to s tim kolonialismem zajímavé. Jsme vychováváni v představě "přišel bílý muž a drancoval", ve skutečnosti ale bílý muž dorazil do divočiny a na "drancování" mu chyběla infrastruktura, zázemí, technika, pracovní síla... Infrastrukturu musel od nuly vybudovat, pracovní sílu vyškolit, technologii dovézt.

My se tu pachtíme s rekonstrukcí D1, Angličani přitom stavěli silnice, železnice, elektrárny, vodárny, školy, nemocnice po celém světě. A doufali, že se jim to vrátí, což se kolikrát nestalo - v koloniích proběhla povstání, místní bílého muže vyhnali a ten musel vše, do čeho investoval, opustit.

+32/−1
4.5.2017 22:44

P81a24v14e76l 38C89h85a71m73r32á34d 4347540509765

A ještě to nechali zchátrat a nabrali cestu zpět do jeskyně. Praví Evropané jsou opravdu z jiné planety.

+12/−2
4.5.2017 23:13

P69a55v54e63l 46M44a61t73o40u54š76e14k 5480287158684

Každopádně bílý muž v té divočině neměl co pohledávat. Dělal to samozřejmě se zištných důvodů a důsledky neřešil. Kapitalismus potřebuje pro své bohatnutí chudé či chudší zdrojové země. Je smutné, že jednou z nich je i ČR.

+1/−7
5.5.2017 7:41
Foto

J84a61r33e84k 37J70a80k18u39b51č55e56k 7679470718138

Castecne pravda, nicmene smutnejsi je, ze par schopnych veci co tam funguji/fungovali zavedli zrovna bili. Chtel bych videt ten progres, kdyby indove kolonizovale evropu. Pockat, mo ho vlastne ...;-)

+3/0
5.5.2017 8:47

J29a73r18e55k 63K68a91l46i58v89o78d31a 7876223261266

Odkud odejde bílý člověk, tam je vše v rozkladu.

+17/−3
4.5.2017 22:03

J28a68n 86V89á91c76l45a24v77í50k 3242276391929

Kdy odešel bílý člověk z českých drah?

+3/−20
4.5.2017 22:28

M88a77r30t90i75n 76N47e96č38a42s 8163753273889

Dojíždim vlakem denně do práce a nijak tragické mi ČD nepřipadnou. Je to taková móda na ně nadávat, ale s vlaky v Indii bych je fakt nesrovnával.

+30/0
4.5.2017 22:33

P97a76v88e65l 43N98o92v97á54k 7351536389933

Jel jste někdy vlakem v Indií, že chcete srovnávat nesrovnatelne?

+20/0
4.5.2017 22:34

M85i67r50e51k 75G27a89j12e88r 5381216769110

Nechapete smysl obycejne vety. Ta nerika, ze by nemohlo byt v rozkladu i to, odkud bílý člověk neodesel.

Navic česke drahy opravdu v rozkladu nejsou.

+8/0
5.5.2017 0:07
Foto

J48a77r53e68k 59J98a86k67u92b85č73e47k 7799420648558

opravdu srovnavate ceske a indicke drahy?

+1/0
5.5.2017 8:48

H70u53b73e86r77t 70H18e71r97i17c82h 9283437723329

Ale pane Kocurek.My se bavíme o želenicích v Indii a jihovýchodní Ásii,a né o železnicích v Evropě.

+5/0
4.5.2017 21:51

M59i71l57a40n 51V56o78l18e63k 5369143566569

U nás je to stejné, jen se pohybujeme v menších měřítkách. Také máme velké dluhy na běžné železnici, ale také chceme mít rychlovlaky.

http://ekonomika.idnes.cz/indie-zacina-stavet-vysokorychlostni-zeleznici-f6k-/eko-doprava.aspx?c=A170325_190208_eko-doprava_suj

+3/−1
4.5.2017 21:04

J73i49ř37í 49K45o42c39u39r33e18k 6175614135168

Protože na současných tratích není kapacita pro nákladní dopravu.

našla by se další kapacita, kdyby rychlé vlaky jely jinudy. Nebo kdybychom postavili čistě nákladní trať na rychlost 120 km/h.

Ona totiž společná trať pro vlaky velmi rozdílných rychlostí je nesmysl. Vlaky si navzájem překážejí. Němci zaplatili nehorázné peníze za potvrzení této logické věci. Švýcarům pod Gotthardem to taky nefuguje podle představ. A pod Lamanšským průlivem se jezdí pomaleji, jelikož nákladní vlak není kam uhnout, když za ním jede expres.

+4/0
4.5.2017 21:44

M88a27r44t41i95n 49R22u85z68i19c34k91a 1572638696547

Tunel pod La Manche nelze srovnavat, tam se s tim muselo pocitat, jinak by jste musel postavit jeste jeden vedle a pod morem to neni sranda...

0/0
21.5.2017 17:42

V53l15a48d57i10m50í75r 41F71i63b64i67g33e66r 5104831761164

2 roky po schválení se nestaví, to je jako u nás;-D. Sice nemáme železnici z koloniálních dob, ale taky nic moc, hlavně vedlejší tratě jsou dost bída.

+7/0
4.5.2017 20:48

J51i67ř28í 92K74o27c33u64r41e74k 6455384525218

Naopak. Velmi zatížené tratě jsou ve stavu rozkladu. Ať už ze Smíchova do Berouna nebo třeba celá Pravobřežka (Kolín - Ústí nad Labem)

+4/0
4.5.2017 21:45

H94u91b22e67r48t 26H47e79r92i51c83h 9413787673429

A tak tomu bylo(nebo možna i je) i v Laosu.Před pár léty byla uveřejněna reportáž,o stavu jejich železnice,kterou postavili Francouzi v době koloniální nadvlády.Za celou dobu působení nových vlád,po odchodu Francouzů,žádná údržba,a postupný rozklad.

+18/0
4.5.2017 20:43

J62a70r75o90s16l86a38v 81P88o50r79t 7349437509915

Jo ty zlý kolonizátoři stavbu železnice odflákli že nevydržela sedmdesát let bez údržby .

+32/−2
4.5.2017 20:13

M63i65c21h95a49l 39K90a82l59e22n73s75k32ý 7889502635311

Měli by Angláni zpytovat svědomí, vždyť za to můžou oni a měli by to znova zaplatit.

+16/−2
4.5.2017 20:26

M62i10c91h40a35l 49K93a39l70e28n75s12k21ý 7599752695751

Mínus hodilo sluníčko, nebo nebyla pochopena ironie?

+5/−2
4.5.2017 20:30

P66a18v76e53l 30K24o20c58i92a24n 1792760656127

No a u nás byla donedávna železniční síť v horším stavu, než za Rakouska.

+4/−3
4.5.2017 20:49

J31i94ř97í 13E27r40b64e92n 1413254456207

Vy ten stav za Rakouska ještě pamatujete? Hlavní tratě na 60-70 km/h a lokálky na 25-40 km/h? :-)

+3/0
5.5.2017 6:25







Najdete na iDNES.cz