- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Holt to Britské imperium špatně postavilo
Ten sáhib je ale nespolehlivej. Vůbec se nemá k tomu, aby to opravil!
Tak ono kdyz se o neco nestaram, tak se to casem rozpadne, to je snad jasny .... bohuzel, tihle "Romove", pardon, Indove na to taky ani nesahnou.... a to maj kliku, ze asi nemaj sberne suroviny, to uz nejedilo vubec nic ....
Pošlime im tam našich "Indov". Vyriešia im problém so starým železom a náš problém s neprispôsobivými občanmi bude tiež vyriešený
stání podnik nemá-li monopol někde na světě neprodělává?
a není tunelován?
Ani trošičku mne to nepřekvapuje. Možná je čas vrátit se k tradiční indické dopravě - sloni a tak...
Ono je to s tim kolonialismem zajímavé. Jsme vychováváni v představě "přišel bílý muž a drancoval", ve skutečnosti ale bílý muž dorazil do divočiny a na "drancování" mu chyběla infrastruktura, zázemí, technika, pracovní síla... Infrastrukturu musel od nuly vybudovat, pracovní sílu vyškolit, technologii dovézt.
My se tu pachtíme s rekonstrukcí D1, Angličani přitom stavěli silnice, železnice, elektrárny, vodárny, školy, nemocnice po celém světě. A doufali, že se jim to vrátí, což se kolikrát nestalo - v koloniích proběhla povstání, místní bílého muže vyhnali a ten musel vše, do čeho investoval, opustit.
A ještě to nechali zchátrat a nabrali cestu zpět do jeskyně. Praví Evropané jsou opravdu z jiné planety.
Odkud odejde bílý člověk, tam je vše v rozkladu.
Kdy odešel bílý člověk z českých drah?
Ale pane Kocurek.My se bavíme o želenicích v Indii a jihovýchodní Ásii,a né o železnicích v Evropě.
U nás je to stejné, jen se pohybujeme v menších měřítkách. Také máme velké dluhy na běžné železnici, ale také chceme mít rychlovlaky.
Protože na současných tratích není kapacita pro nákladní dopravu.
našla by se další kapacita, kdyby rychlé vlaky jely jinudy. Nebo kdybychom postavili čistě nákladní trať na rychlost 120 km/h.
Ona totiž společná trať pro vlaky velmi rozdílných rychlostí je nesmysl. Vlaky si navzájem překážejí. Němci zaplatili nehorázné peníze za potvrzení této logické věci. Švýcarům pod Gotthardem to taky nefuguje podle představ. A pod Lamanšským průlivem se jezdí pomaleji, jelikož nákladní vlak není kam uhnout, když za ním jede expres.
2 roky po schválení se nestaví, to je jako u nás. Sice nemáme železnici z koloniálních dob, ale taky nic moc, hlavně vedlejší tratě jsou dost bída.
Naopak. Velmi zatížené tratě jsou ve stavu rozkladu. Ať už ze Smíchova do Berouna nebo třeba celá Pravobřežka (Kolín - Ústí nad Labem)