Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská konkurence pro Airbus a Boeing. C919 poprvé vzlétl

Čínská společnost Comac uskutečnila v pátek první let se svým novým letadlem C919. Tento stroj by mohl narušit vládu Airbusu a Boeingu mezi letadly na krátké a středně dlouhé tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B91o92h97u26s40l56a74v 11H22u16d23z22i85e37c13z31e93k 2249688269665

Samozřejmě, že C919 potom co vzlétl také i přistál. Ještě se nestalo, aby vzlétnuvší letadlo nepřistálo. Rozdílná bývá pouze kvalita přistání.

0/0
6.5.2017 16:49

J22a28n 74N22á89d88v45o74r29n65í36k 7843198185447

To je konkurence tak maximálně pro Airbus, ale nikoliv pro Boeing.

0/−11
6.5.2017 13:42

K42a59t40e25ř18i69n44a 12V55ý40b83o66r71n14á 6470319849

Boeing do Číny neprodává?

+3/0
6.5.2017 14:14

J73a35n 78N73á32d13v49o66r39n36í91k 7503868365767

Prodává

0/0
6.5.2017 16:09

J28i67ř87í 43T83e52p18r 4957770265295

Pohled do pilotní kabiny mě děsí. Samé displeje, žádný pořádný budík. :-(

0/0
6.5.2017 13:32

B81o16h31u72s69l81a43v 51P21o83n38í69ž20i55l 7900573776437

Konkurence? Jako ruský Suchoj Superjet 100?

+3/0
6.5.2017 13:24

V51a61l67e13r16i48e 13W25e13b47e41r65o38v11á 1572120317420

Superjet 100 je určen pro regionální lety, to je spíš konkurence pro Bombardier. Pro Airbus a Boeing je v budoucnu velká konkurence a problém spíše nový ruský MC-21, který současné A320 a B737 v mnohém předčí, hlavně v pohodlí pro cestující a také technologií tzv. černého křídla, které letadlu umožňuje ekonomičtější provoz. Původně byl první let naplánován na začátek dubna tohoto roku, ale asi z marketinkových důvodů, kvůli čínskému C919, poprvé vzlétne MC-21 až o pár týdnů později.

Možná budete hofně překvapen, ale Suchoj Superjet 100 začaly kupovat už i západoevropské aerolinky. Aerolinky Cityjet se zbavily svých starých britským AVRO a obnovili svoji leteckou flotilu právě jen ruskými Superjety 100. První kdo si mohl vyzkoušet let irských aerolinií se Suchojem byla irská fotbalová reprezentace na EURO 2016 a let přežili.;-) Dalšími aerolinkami, které si koupily Suchoj Superjet 100 jsou Brussels airlines a létají s ním od dubna i do Prahy.

https://www.youtube.com/watch?v=QuWv0tGBoNo

Je to opravdu dobré letadlo, moderní a pohodlné pro cestující. Kdo měl tu možnost se Suchojem již letět, tak to potvrdí. A je jen otázka času, kdy i další západoevropské aerolinky začnou létat na regionálních letech se Suchojem. Takže doufám, že všichni kdo často zde na diskuzi píší, že do ruského stroje za žádnou cenu nevlezou, své předcevzetí dodrží. A jakmile zjistí, že budou muset na let do Bruselu, Londýna či Paříže atd. nastoupit do ruského letadla, toho děsného křápu, tak budou radši sedět doma na zadku.

+2/−4
6.5.2017 18:01

J45o65s65e20f 16N45o25v92á89k 2962772865924

1) Co to je prosím černé křídlo?

2) Rusko má tradičně problémy s leteckými motory. Tedy jedna z důležitých vlastností -- spotřeba -- bude s velkou pravděpodobností zaostávat za západní konkurencí.

3) Tím, že jste napsala "pohodlné pro cestující" jen ukazujete, že jen kopírujete reklamní materiály z Ruska. Letadlo je tak pohodlné, jak si jeho kupující objedná a tedy kolika sedadly je opatřen.

4) Kvalita právě vyrobeného letadla se hodnotí těžko. To se dá určit tak za deset let, až budou k dispozici nějaké statistiky spolehlivosti...

+5/0
6.5.2017 21:18

V93í39t62ě35z64s61l77a98v 82B69o54c77h 6952195555546

Brussels Airlines si SS100 nekoupily, nýbrž si je na dva měsíce pronajaly právě od toho CityJetu :-P

0/0
7.5.2017 17:10

A37n22n17a 34T57r22o22c76h41t54o32v87a 1237585151461

To je pro celý svět obrovské štěstí, že i letecká přeprava má čím dále větší konkurenci, nebo nakonec i cena těchto letadel bude příznivější pro chudší státy, jako je například Somálsko a i Somálci se budou moci radovat, že se mohou letecky přepravovat, než vše oběhat na vlastních nohou a nebo na tvrdohlavém oslovi či orlicí !! ;-D;-D!!;-D;-D

0/0
6.5.2017 13:18

M26o54j47m36í75r 74V92r50t53o42c61h 2950213422202

Smutné že tak velký národ začíná vyrábět dopravní letadla až nyní víc jak 100 let po jeho vynálezu. To zvládalo Československo už v první polovině minulého století a zvládlo by to i dnes stejně jako jiné evropské státy. Ale Evropa je sdružená ve spolupráci v Airbusu proto tu není důvod aby se každý jednotlivě prsil a chlubil každým letadelkem a křičel do světa o epochálním vynálezu velikosti vynálezu kola či ohně. Kdo ví kolik evropských a amerických inženýrů jim na tom letadle dělá.

+4/−5
6.5.2017 13:03

T35o68m47á61š 84M70a62x44a 5803260855937

V Airbusu a Boeingu je jistě nemálo lidí i z Číny. To je přece fuk, hlavně když jsou dobří ;-)

+1/0
6.5.2017 13:20

M19o39j88m84í34r 63V18r60t51o71c29h 2770613282662

to tedy není ani jedno ani druhé. kolik čínanů vyvíjí v evropě nebo usa třeba auta ? kolik jich je ve škodovce ? oproti třeba těm německým ?

0/−1
6.5.2017 13:40

J80i24r60k26a 65B97r44u95n28n75e95r 4308752629197

TU 104 bylo jedno z prvních tryskových letadel. Byli limitovaní komunismem, teď nejsou.

0/0
7.5.2017 1:18

O65n19d89ř80e82j 21H63o57r37á41k 8129804681

Proč by to mělo být "smutné"? I Čína by určitě dokázala postavit vlastní dopravní letadlo o desítky let dříve, jen to prostě neuděla. Stejně jako my bychom nejspíš dokázali vyvinout třeba jaderné zbraně, kdybychom chtěli.

+2/0
6.5.2017 14:24

B63o49h68u10s65l14a81v 29P30o10n30í95ž74i42l 7700193376437

Rusové taky chtěli do světa se svým Suchoj Superjet 100 ...

+1/0
6.5.2017 13:00

L41u97k41a15s 19N87o80v45y 4544264665326

Asi bych se trochu bál v tom letět ;-D;-D;-D

Tedy více než normálně :-)

+1/0
6.5.2017 12:56

T83o62m26á75š 41M78a16x95a 5633710805887

Je v něčem to letadlo opravdu přínosem? Proč by měl zájemce sáhnout zrovna pro C919 a ne po konkurenci? Co jsem tak letmo proběhl TTD, tak mi přijde, že se nic extra neděje, naopak spíše za konkurencí zaostává. Jen je prostě čínský...

0/0
6.5.2017 12:45

V45o19j68t84a 18L77e91j47s98e97k 1691825369589

Transport Tycoon Deluxe? R^ ;-)

0/0
6.5.2017 13:39

K39a80t28e30ř58i64n62a 96V25ý66b78o98r11n90á 6130419789

Takticko Technická Data. Pán si myslí, že je to letadlo vojenské ;)

0/0
6.5.2017 14:07

J69a26n 51Z68á10v28e95s36k76ý 1335283339

Nez to otestujou a pripravi na sériovou výrobu, bude airbus a boeing trochu dal

0/0
6.5.2017 12:40

R85a91d43e48k 81D48o34l76e43ž22a25l 2369473930120

"Tento stroj by mohl narušit vládu Airbusu a Boeingu mezi letadly na krátké a středně dlouhé tratě."

A třeba Embraer je co? Letadla nevyrábí jen Airbus a Boeing.

0/0
6.5.2017 12:16

J15a19n 75S10e44m66i29k 4984657842889

Embraer dela dopravni letadla jine kategorie.... trida pod kapacitu Airbusu 320/B737

0/0
6.5.2017 12:19

R39a61d32e92k 81D40o43l73e38ž74a45l 2599283520770

No právě. A s menším doletem. Proto jsem kritizoval větu, že Airbus a Boeing má na tohle monopol. Na krátké tratě bývají třeba ty Embraery (mimo jiné, samozřejmě).

0/0
6.5.2017 12:28

J64a45n 56S11e25m31i16k 4264897272109

maji duopol na letadla v teto kategorii- kratke a stredni trate s kapacitou 120-200 lidi.- nejpoptavanejsi segment trhu.

klicova je kombinace pocet pasazeru-dolet

+2/0
6.5.2017 12:34

M83i65r65o91s76l63a91v 19R72a53t49a40j 5841913734645

snažím se nekupovat vše co je Made in China nebo Made in PRC....a co to? je to vše levnější (ostatní výrobky) a hlavně KVALITNĚJŠÍ !!!!!!!!!!

0/0
6.5.2017 12:08

M36a69r58e56k 57T65ů12m83a 4512648686672

A povedlo se mu i přistát?

+2/0
6.5.2017 11:55

J32a44n 42S75e80m17i58k 4174727812679

ja bych se moc nesmal...... v 70. letech kdyz se Japonci zacali snazit udavat ty sve Datsuny,Nissany a Toyoty v Evrope a Americe se tomu lidi smali asi jako u nas za komara Trabantum....

...v 80. letech je smich presel....

...pred 10 lety jsme se smali kdyz cinani vyhrozovali ze zacnou do Evropy a US vyvazet svoje mobily se smesnymi nazvy..... smejeme se dneska?

+23/0
6.5.2017 11:54

M95a36r42e15k 20T94ů26m25a 4322568506892

Že těch čínských kšuntů na silnicích jezdí, co? Jak je rok dlouhej, tak nevšiml snad žádnýho...

0/−1
6.5.2017 11:58

J29a67n 52S74e28m63i81k 4494217932349

Japonci zacali vyrabet auta ve vetsim meritku v 50. letech. Na US/Evropsky trh zacali expandovat az 20 let pote.

hlavni veci je ze auto neni jako mobil- obchod s nimi je slozitejsi, aby to fungovalo potrebujete vybudovat sit dealeru, servisu, zajistit aby zakaznik vedel ze za rok z trhu nezmizite, jsou slozitejsi homologace....

...proto ti Japonci vyrazili az kdyz byli pevne rozhodnuti ze maji na ty velke vstupni investice a na masivni nastup s auty.

+2/0
6.5.2017 12:05

J86a37k20u73b 58M76i42k65u91l53a11c62e30k 8257601907874

Ano smejeme

0/0
6.5.2017 16:03

J35i48r46k20a 80B54r22u17n38n42e40r 4528892429567

Smějeme. Nad čínským počítačem.;-)

+1/0
7.5.2017 1:22

K12a11t55e76ř98i30n66a 48V88ý90b58o45r27n15á 6310589669

Když budeme mít kliku, tak Zeman vyjedná možnost montovat čínská letadla pro evropský trh v našich montovnách. ;)

+3/−6
6.5.2017 11:54

J72a93n 23S72e56m24i15k 4814977662309

Zeman nikde nic nevyjednava ani nevyjednaval.

vozi si ho velke financni skupiny typu Penta k podpisum- cinane maji radi pocit ze jejich partner ma blizko k moci (to ze u nas ma prezident pozici jinou nez v cine je jedno)

...navic naprosta vetsina podepisovanych smluv je proste nakup existujicih aktiv tedy pouze cash pro Pentu&co,

Druha pulka jsou "memorandum of understanding", coz nejsou kontrakty i kdyz cituji miliardy sem nebo tam.

No schvalne, kouknete na Putina, ten v Cine podepisuje tyhle Memorandum of Understanding o stavbe ropovodu , plynovodu etc. kazdy pulrok, vzdycky to maji v ruskych zpravach jako "investicni dohody za desitky miliard USD" a co z toho vedlo k realnym kontraktum nebo nedejboze realizaci?;-D

+3/0
6.5.2017 12:02

K44a12t23e12ř21i54n59a 29V69ý82b90o66r67n10á 6560299329

Mě nezajímá Putin. Každopádně je celkem jedno, jestli tady Čína postaví novou montovnu nebo koupí od Penty již fungující a tu novou postaví Penta.

0/0
6.5.2017 12:05

J19a93n 11S16e83m72i79k 4944287832549

problem je ze ta Penta tu montovnu za ty cinske penize postavi v Cine;-)

dalsi legracni zalezitost je ze ty penize za ktera kupuji ti cinane ceska aktiva od Penty pochazi odkud?

pochazi z cinskych prebytku zahranicniho obchodu s CR, tedy jsou to vlastne ceske penize utracene za cinske spotrebni zbozi

takova drobna ironie. ale neni specificka pro CR, deje se to na celem Zapade- duvod proc cina drzi leta letouci mermomoci podhodnoceny Yuan.

0/0
6.5.2017 12:08

K86a49t94e11ř63i46n14a 85V76ý56b34o72r54n12á 6870839809

Pokud Penta raději investuje v Číně než doma, tak je něco špatně. A že Čína exportuje více než od nás importuje? To asi podhodnocenou měnou nebude. ČNB tento trik také zkoušela... ;)

0/0
6.5.2017 12:19

J36a55n 71S10e93m81i72k 4134647232609

taky to 10% znehodnoceni kurzu melo stejny dopad na rust prebytku zahranicniho obchodu CR

jen u ciny je to podhodnoceni meny mnohem, mnohem vyraznejsi

(jinak u ciny samozrejme hraje roli nohem vice faktoru)

0/0
6.5.2017 12:32

K39a42t16e91ř70i15n41a 29V87ý88b13o31r95n69á 6510749849

Je zajímavé, že toho "mnohem, mnohem" výraznějšího podhodnocení čínské měny není schopen nikdo nějak využít, přitom u nás bylo spekulantů...

0/0
6.5.2017 14:13

V31á55c14l94a88v 97K67o72p21ř54i91v67a 1314970975321

Tak tam jde hlavně o home credit a podobné..... O montovny vůbec.

0/0
6.5.2017 12:09

K53a56t44e49ř41i11n49a 69V68ý94b91o33r33n75á 6390529179

Home Credit je Kellner. Ne Penta. Nebo se pletu?

0/0
6.5.2017 12:13

J86a80n 19S18e64m50i44k 4474297592609

psal jsem "cash pro Pentu&co"

...ve smyslu "a podobni".... jmeno firmy opravdu nic nemeni na principu techto "investic"- neni to vytvareni pracovnich mist v CR, je to jen presun aktiv z jednech rukou do druhych, s tim ze penize utrzene od cinanu skonci zpatky v cine jako investice

0/0
6.5.2017 12:18

K49a61t65e90ř15i97n52a 23V17ý35b53o29r16n44á 6360929169

Nějak jsem nepobrala, proč by čínské peníze investované v Evropě, musely skončit zase v Číně.

0/0
6.5.2017 14:10

L44i48b45o24r 49F60i44l26á88k 6241876160109

Anebo jim doporučí Kalouskovy padáky.

+1/0
6.5.2017 12:29

J12a21n 51K88r30p16e38c 5116283344322

presne takovym zpusobem zacinali technologickou revoluci japonci po 2. sv.v. a dnes se jejich malokdo posmiva. npr. jejich auta a motorky zlikvidovaly vetsinu evropskych (zj, anglickych) automobilek a postupne dobyly cely svet.

+1/0
6.5.2017 11:53

L26u45k81a43s 60V12a73v38r56a 2374122795241

Boeing ani Airbus v dohledne dobe stejne neohrozi. Ale nevidim duvod, proc do neho nesednout. Bude muset mit certifikaci vsude kam poleti. Bavi me vsichni zdejsi pokrytci co hlasaji ze do toho nesednou, atd. Zahodte veskere sve obleceni, mobily a dalsi veci, ktere bezne pouzivate. Jsou prece z Ciny...

+8/−2
6.5.2017 11:52

V45á98c11l31a73v 25K83o64p17ř17i32v42a 1774270245291

Za mého života, co ještě plánuji 20-30 let , to asi nestihnou. Takže dovolte mi plánovat.

0/−1
6.5.2017 11:53

K63a15t26e24ř22i97n14a 78V10ý64b85o50r58n58á 6710989409

Doba se zrychluje.

+1/0
6.5.2017 11:59

S37e52i30d15l 16P36e12t50r 1671191375584

Jak v čem.

V letectví se vývojová doba díky stále dokonalejším normám, složitějším systémům a náročnosti certifikace naopak prodlužuje.

Např. DC 2 byla v provozu za cca 20 měsíců od první čáry na prkně za což dnes nedostanete legálně do vzduchu ani dvoumístný sportovní éro ..

0/0
6.5.2017 14:31
Foto

O11n82d84r59e19j 91B32o85c65e11k 1460945324318

A kdy bude lítat?

0/0
6.5.2017 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.