Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská konkurence pro Airbus a Boeing. C919 poprvé vzlétl

Čínská společnost Comac uskutečnila v pátek první let se svým novým letadlem C919. Tento stroj by mohl narušit vládu Airbusu a Boeingu mezi letadly na krátké a středně dlouhé tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B45o72h86u10s38l21a79v 94H98u63d55z71i84e24c64z49e84k 2369388569755

Samozřejmě, že C919 potom co vzlétl také i přistál. Ještě se nestalo, aby vzlétnuvší letadlo nepřistálo. Rozdílná bývá pouze kvalita přistání.

0/0
6.5.2017 16:49

J44a81n 28N82á48d63v68o12r16n84í69k 7323168115667

To je konkurence tak maximálně pro Airbus, ale nikoliv pro Boeing.

0/−11
6.5.2017 13:42

K81a68t48e74ř30i46n90a 40V79ý72b55o97r85n62á 6300709399

Boeing do Číny neprodává?

+3/0
6.5.2017 14:14

J84a43n 69N37á15d80v54o72r25n35í95k 7573698125627

Prodává

0/0
6.5.2017 16:09

J17i62ř82í 12T67e89p81r 4557970895875

Pohled do pilotní kabiny mě děsí. Samé displeje, žádný pořádný budík. :-(

0/0
6.5.2017 13:32

B13o75h17u70s26l52a63v 98P91o31n67í96ž54i63l 7660293576307

Konkurence? Jako ruský Suchoj Superjet 100?

+3/0
6.5.2017 13:24

V64a43l32e12r53i45e 77W98e47b67e70r94o60v24á 1392240927510

Superjet 100 je určen pro regionální lety, to je spíš konkurence pro Bombardier. Pro Airbus a Boeing je v budoucnu velká konkurence a problém spíše nový ruský MC-21, který současné A320 a B737 v mnohém předčí, hlavně v pohodlí pro cestující a také technologií tzv. černého křídla, které letadlu umožňuje ekonomičtější provoz. Původně byl první let naplánován na začátek dubna tohoto roku, ale asi z marketinkových důvodů, kvůli čínskému C919, poprvé vzlétne MC-21 až o pár týdnů později.

Možná budete hofně překvapen, ale Suchoj Superjet 100 začaly kupovat už i západoevropské aerolinky. Aerolinky Cityjet se zbavily svých starých britským AVRO a obnovili svoji leteckou flotilu právě jen ruskými Superjety 100. První kdo si mohl vyzkoušet let irských aerolinií se Suchojem byla irská fotbalová reprezentace na EURO 2016 a let přežili.;-) Dalšími aerolinkami, které si koupily Suchoj Superjet 100 jsou Brussels airlines a létají s ním od dubna i do Prahy.

https://www.youtube.com/watch?v=QuWv0tGBoNo

Je to opravdu dobré letadlo, moderní a pohodlné pro cestující. Kdo měl tu možnost se Suchojem již letět, tak to potvrdí. A je jen otázka času, kdy i další západoevropské aerolinky začnou létat na regionálních letech se Suchojem. Takže doufám, že všichni kdo často zde na diskuzi píší, že do ruského stroje za žádnou cenu nevlezou, své předcevzetí dodrží. A jakmile zjistí, že budou muset na let do Bruselu, Londýna či Paříže atd. nastoupit do ruského letadla, toho děsného křápu, tak budou radši sedět doma na zadku.

+2/−4
6.5.2017 18:01

J96o17s64e79f 14N16o12v69á85k 2942852575144

1) Co to je prosím černé křídlo?

2) Rusko má tradičně problémy s leteckými motory. Tedy jedna z důležitých vlastností -- spotřeba -- bude s velkou pravděpodobností zaostávat za západní konkurencí.

3) Tím, že jste napsala "pohodlné pro cestující" jen ukazujete, že jen kopírujete reklamní materiály z Ruska. Letadlo je tak pohodlné, jak si jeho kupující objedná a tedy kolika sedadly je opatřen.

4) Kvalita právě vyrobeného letadla se hodnotí těžko. To se dá určit tak za deset let, až budou k dispozici nějaké statistiky spolehlivosti...

+5/0
6.5.2017 21:18

V32í62t96ě76z34s53l80a72v 63B35o48c53h 6262405315366

Brussels Airlines si SS100 nekoupily, nýbrž si je na dva měsíce pronajaly právě od toho CityJetu :-P

0/0
7.5.2017 17:10

A16n81n25a 48T73r76o60c23h10t63o27v95a 1507745901131

To je pro celý svět obrovské štěstí, že i letecká přeprava má čím dále větší konkurenci, nebo nakonec i cena těchto letadel bude příznivější pro chudší státy, jako je například Somálsko a i Somálci se budou moci radovat, že se mohou letecky přepravovat, než vše oběhat na vlastních nohou a nebo na tvrdohlavém oslovi či orlicí !! ;-D;-D!!;-D;-D

0/0
6.5.2017 13:18

M61o19j66m71í96r 26V61r88t49o70c33h 2530393412602

Smutné že tak velký národ začíná vyrábět dopravní letadla až nyní víc jak 100 let po jeho vynálezu. To zvládalo Československo už v první polovině minulého století a zvládlo by to i dnes stejně jako jiné evropské státy. Ale Evropa je sdružená ve spolupráci v Airbusu proto tu není důvod aby se každý jednotlivě prsil a chlubil každým letadelkem a křičel do světa o epochálním vynálezu velikosti vynálezu kola či ohně. Kdo ví kolik evropských a amerických inženýrů jim na tom letadle dělá.

+4/−5
6.5.2017 13:03

T89o70m48á59š 88M13a42x64a 5583850465637

V Airbusu a Boeingu je jistě nemálo lidí i z Číny. To je přece fuk, hlavně když jsou dobří ;-)

+1/0
6.5.2017 13:20

M34o89j62m76í22r 59V56r49t63o31c63h 2630193652622

to tedy není ani jedno ani druhé. kolik čínanů vyvíjí v evropě nebo usa třeba auta ? kolik jich je ve škodovce ? oproti třeba těm německým ?

0/−1
6.5.2017 13:40

J59i34r15k36a 68B69r32u65n16n78e36r 4418242589757

TU 104 bylo jedno z prvních tryskových letadel. Byli limitovaní komunismem, teď nejsou.

0/0
7.5.2017 1:18

O11n22d21ř78e97j 63H58o18r55á41k 8799834211

Proč by to mělo být "smutné"? I Čína by určitě dokázala postavit vlastní dopravní letadlo o desítky let dříve, jen to prostě neuděla. Stejně jako my bychom nejspíš dokázali vyvinout třeba jaderné zbraně, kdybychom chtěli.

+2/0
6.5.2017 14:24

B35o49h83u94s78l46a79v 15P34o79n19í93ž64i66l 7960703426337

Rusové taky chtěli do světa se svým Suchoj Superjet 100 ...

+1/0
6.5.2017 13:00

L25u34k15a54s 62N51o96v85y 4644944745966

Asi bych se trochu bál v tom letět ;-D;-D;-D

Tedy více než normálně :-)

+1/0
6.5.2017 12:56

T79o37m89á47š 54M79a39x51a 5453440215957

Je v něčem to letadlo opravdu přínosem? Proč by měl zájemce sáhnout zrovna pro C919 a ne po konkurenci? Co jsem tak letmo proběhl TTD, tak mi přijde, že se nic extra neděje, naopak spíše za konkurencí zaostává. Jen je prostě čínský...

0/0
6.5.2017 12:45

V94o87j40t69a 14L98e90j21s84e98k 1561685859309

Transport Tycoon Deluxe? R^ ;-)

0/0
6.5.2017 13:39

K93a30t53e81ř60i25n20a 59V81ý38b65o74r29n51á 6890129809

Takticko Technická Data. Pán si myslí, že je to letadlo vojenské ;)

0/0
6.5.2017 14:07

J78a89n 92Z58á67v63e66s26k60ý 1945823859

Nez to otestujou a pripravi na sériovou výrobu, bude airbus a boeing trochu dal

0/0
6.5.2017 12:40

R94a38d43e77k 67D59o44l31e91ž62a60l 2809833370570

"Tento stroj by mohl narušit vládu Airbusu a Boeingu mezi letadly na krátké a středně dlouhé tratě."

A třeba Embraer je co? Letadla nevyrábí jen Airbus a Boeing.

0/0
6.5.2017 12:16

J40a47n 34S71e68m93i95k 4744897952369

Embraer dela dopravni letadla jine kategorie.... trida pod kapacitu Airbusu 320/B737

0/0
6.5.2017 12:19

R45a62d88e25k 44D63o24l76e95ž43a37l 2409513820400

No právě. A s menším doletem. Proto jsem kritizoval větu, že Airbus a Boeing má na tohle monopol. Na krátké tratě bývají třeba ty Embraery (mimo jiné, samozřejmě).

0/0
6.5.2017 12:28

J67a59n 85S36e42m76i82k 4354187842229

maji duopol na letadla v teto kategorii- kratke a stredni trate s kapacitou 120-200 lidi.- nejpoptavanejsi segment trhu.

klicova je kombinace pocet pasazeru-dolet

+2/0
6.5.2017 12:34

M70i21r27o10s41l67a87v 71R32a97t67a12j 5471253264695

snažím se nekupovat vše co je Made in China nebo Made in PRC....a co to? je to vše levnější (ostatní výrobky) a hlavně KVALITNĚJŠÍ !!!!!!!!!!

0/0
6.5.2017 12:08

M60a61r96e19k 92T29ů84m62a 4382258136682

A povedlo se mu i přistát?

+2/0
6.5.2017 11:55

J92a68n 78S63e16m58i50k 4524657772429

ja bych se moc nesmal...... v 70. letech kdyz se Japonci zacali snazit udavat ty sve Datsuny,Nissany a Toyoty v Evrope a Americe se tomu lidi smali asi jako u nas za komara Trabantum....

...v 80. letech je smich presel....

...pred 10 lety jsme se smali kdyz cinani vyhrozovali ze zacnou do Evropy a US vyvazet svoje mobily se smesnymi nazvy..... smejeme se dneska?

+23/0
6.5.2017 11:54

M95a72r63e21k 18T68ů90m82a 4882278606232

Že těch čínských kšuntů na silnicích jezdí, co? Jak je rok dlouhej, tak nevšiml snad žádnýho...

0/−1
6.5.2017 11:58

J74a55n 87S13e77m90i41k 4464137512839

Japonci zacali vyrabet auta ve vetsim meritku v 50. letech. Na US/Evropsky trh zacali expandovat az 20 let pote.

hlavni veci je ze auto neni jako mobil- obchod s nimi je slozitejsi, aby to fungovalo potrebujete vybudovat sit dealeru, servisu, zajistit aby zakaznik vedel ze za rok z trhu nezmizite, jsou slozitejsi homologace....

...proto ti Japonci vyrazili az kdyz byli pevne rozhodnuti ze maji na ty velke vstupni investice a na masivni nastup s auty.

+2/0
6.5.2017 12:05

J12a39k39u88b 48M40i65k74u26l94a82c63e23k 8307651737544

Ano smejeme

0/0
6.5.2017 16:03

J68i34r29k79a 75B18r65u88n59n70e47r 4748742469947

Smějeme. Nad čínským počítačem.;-)

+1/0
7.5.2017 1:22

K91a30t78e18ř77i39n11a 44V57ý60b84o96r78n72á 6330899569

Když budeme mít kliku, tak Zeman vyjedná možnost montovat čínská letadla pro evropský trh v našich montovnách. ;)

+3/−6
6.5.2017 11:54

J34a67n 90S43e27m63i32k 4624317332599

Zeman nikde nic nevyjednava ani nevyjednaval.

vozi si ho velke financni skupiny typu Penta k podpisum- cinane maji radi pocit ze jejich partner ma blizko k moci (to ze u nas ma prezident pozici jinou nez v cine je jedno)

...navic naprosta vetsina podepisovanych smluv je proste nakup existujicih aktiv tedy pouze cash pro Pentu&co,

Druha pulka jsou "memorandum of understanding", coz nejsou kontrakty i kdyz cituji miliardy sem nebo tam.

No schvalne, kouknete na Putina, ten v Cine podepisuje tyhle Memorandum of Understanding o stavbe ropovodu , plynovodu etc. kazdy pulrok, vzdycky to maji v ruskych zpravach jako "investicni dohody za desitky miliard USD" a co z toho vedlo k realnym kontraktum nebo nedejboze realizaci?;-D

+3/0
6.5.2017 12:02

K79a94t37e50ř30i46n67a 30V98ý86b64o75r39n32á 6840319259

Mě nezajímá Putin. Každopádně je celkem jedno, jestli tady Čína postaví novou montovnu nebo koupí od Penty již fungující a tu novou postaví Penta.

0/0
6.5.2017 12:05

J32a67n 19S86e47m57i28k 4494777132589

problem je ze ta Penta tu montovnu za ty cinske penize postavi v Cine;-)

dalsi legracni zalezitost je ze ty penize za ktera kupuji ti cinane ceska aktiva od Penty pochazi odkud?

pochazi z cinskych prebytku zahranicniho obchodu s CR, tedy jsou to vlastne ceske penize utracene za cinske spotrebni zbozi

takova drobna ironie. ale neni specificka pro CR, deje se to na celem Zapade- duvod proc cina drzi leta letouci mermomoci podhodnoceny Yuan.

0/0
6.5.2017 12:08

K12a24t84e25ř17i77n84a 76V65ý57b55o58r35n64á 6680569469

Pokud Penta raději investuje v Číně než doma, tak je něco špatně. A že Čína exportuje více než od nás importuje? To asi podhodnocenou měnou nebude. ČNB tento trik také zkoušela... ;)

0/0
6.5.2017 12:19

J12a24n 13S94e78m10i47k 4974647492929

taky to 10% znehodnoceni kurzu melo stejny dopad na rust prebytku zahranicniho obchodu CR

jen u ciny je to podhodnoceni meny mnohem, mnohem vyraznejsi

(jinak u ciny samozrejme hraje roli nohem vice faktoru)

0/0
6.5.2017 12:32

K56a79t32e79ř67i64n70a 96V71ý78b60o31r53n98á 6540589749

Je zajímavé, že toho "mnohem, mnohem" výraznějšího podhodnocení čínské měny není schopen nikdo nějak využít, přitom u nás bylo spekulantů...

0/0
6.5.2017 14:13

V21á59c60l81a87v 70K13o74p87ř54i16v45a 1844760195231

Tak tam jde hlavně o home credit a podobné..... O montovny vůbec.

0/0
6.5.2017 12:09

K44a83t18e77ř33i78n67a 10V97ý59b74o32r63n81á 6500799559

Home Credit je Kellner. Ne Penta. Nebo se pletu?

0/0
6.5.2017 12:13

J87a32n 52S89e41m73i90k 4604757922759

psal jsem "cash pro Pentu&co"

...ve smyslu "a podobni".... jmeno firmy opravdu nic nemeni na principu techto "investic"- neni to vytvareni pracovnich mist v CR, je to jen presun aktiv z jednech rukou do druhych, s tim ze penize utrzene od cinanu skonci zpatky v cine jako investice

0/0
6.5.2017 12:18

K25a89t36e93ř82i22n40a 63V69ý50b96o87r80n92á 6810899219

Nějak jsem nepobrala, proč by čínské peníze investované v Evropě, musely skončit zase v Číně.

0/0
6.5.2017 14:10

L38i51b34o72r 64F64i38l88á86k 6691546510449

Anebo jim doporučí Kalouskovy padáky.

+1/0
6.5.2017 12:29

J85a72n 12K73r34p81e68c 5476383794692

presne takovym zpusobem zacinali technologickou revoluci japonci po 2. sv.v. a dnes se jejich malokdo posmiva. npr. jejich auta a motorky zlikvidovaly vetsinu evropskych (zj, anglickych) automobilek a postupne dobyly cely svet.

+1/0
6.5.2017 11:53

L20u25k84a47s 34V64a18v48r91a 2114492475501

Boeing ani Airbus v dohledne dobe stejne neohrozi. Ale nevidim duvod, proc do neho nesednout. Bude muset mit certifikaci vsude kam poleti. Bavi me vsichni zdejsi pokrytci co hlasaji ze do toho nesednou, atd. Zahodte veskere sve obleceni, mobily a dalsi veci, ktere bezne pouzivate. Jsou prece z Ciny...

+8/−2
6.5.2017 11:52

V50á52c34l70a64v 93K34o69p19ř28i16v21a 1244770285571

Za mého života, co ještě plánuji 20-30 let , to asi nestihnou. Takže dovolte mi plánovat.

0/−1
6.5.2017 11:53

K18a51t89e23ř54i13n54a 49V53ý50b61o15r45n13á 6510849329

Doba se zrychluje.

+1/0
6.5.2017 11:59

S63e33i83d39l 44P75e72t85r 1441501165664

Jak v čem.

V letectví se vývojová doba díky stále dokonalejším normám, složitějším systémům a náročnosti certifikace naopak prodlužuje.

Např. DC 2 byla v provozu za cca 20 měsíců od první čáry na prkně za což dnes nedostanete legálně do vzduchu ani dvoumístný sportovní éro ..

0/0
6.5.2017 14:31
Foto

O41n23d49r40e29j 43B91o96c57e37k 1950485794318

A kdy bude lítat?

0/0
6.5.2017 11:50







Najdete na iDNES.cz