Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zájem o elektromobily a hybridy roste, přesáhly už 4 procenta trhu s auty

Odbyt elektromobilů nebo aut s hybridním pohonem v Evropě dál rychle roste. Jejich podíl sice zůstává na celkových prodejích nízký, ale již překonal čtyři procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a15r53o18s43l16a41v 79T22í82n39e22k 4424808570212

Cena baterie a její životnost je další problém...

0/0
9.5.2017 14:21

M50a24r90t20i54n 64K22a27r28á19s59e72k 9248713758518

Zivotnost vypada u osobaku ze bude obdobna s zivotnosti zbytku auta, v cem to je problematicke?

0/0
9.5.2017 14:55

L78a91d61i92s28l12a73v 89S78l68e60z73á23k 4548983

Není, Nissan dává pro Leaf 8-letou záruku na baterii. Proč by nemohla vydržet třeba 10 let?

0/0
9.5.2017 23:18

J60a28r21a 82R34a21n85k 1931806869341

Neni, v Kanade jezdi i na severu, kde je casto -25:-)

http://www.energy-exchange.net/myths-busted/

0/0
27.5.2017 0:23

M97a83r42t27i18n 45K40o59u29š79a 6875384184

Ale páni zelení, tuhle statistiku by bylo potřeba trochu očistit. Nebylo by od věci uvést, kolik aut nakupují vlády řízené zelenými lháři a kolik jich kupují normální lidé a firmy. To by nad vámi člověk plakal fanatičtí příznivci elektromobilů. Vše je dobré k prosazení vašeho náboženství.

0/0
9.5.2017 10:46
Foto

R75o33m22a51n 92Š89l97e71h29o58v41e61r 2407465646658

naftové motory v osobákách bych zakázal, benzínové bych hodně omezil, zákaz používání V6,V8,V10,V12 v osobních vozech...hned by se ten vzduch vyčistil, elektroauta by šla na dračku a přestaly by jezdit jakékoliv opice co mají nohy a ruce.

0/−4
8.5.2017 13:52

M84a21r73e67k 30J28a41n72e70č32k30a 1247926743211

A také by nebylo od věci zakázat přispívat do diskuzí hlupcům a nenapraví to ani rádoby intelektuální brýle a motýlek ;-D

+1/0
8.5.2017 15:36

M31i19r44e58k 22G68a91j13e81r 5241156489510

Vedeni EU je plne takovych, co maji sve predstavy, jak by svet mel vypadat. Kazdy ale jinou. Chteji vsechno zmenit novymi zakazy, a pritom neevedi, ze zadny zakaz nikdy nebyl motorem pokroku.

+1/0
8.5.2017 15:46

P79e85t70r 80N73o73v17á15k 8295189880

elektrická auta mají velmi podobnou zátěž pro přírodu jako benzín/diesel! 8-o

- - -

data viz prip. link

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů

0/0
8.5.2017 18:30

A60r50n29o72s75t 15V96a17l37i31c27e80k 4333941738804

Jaké auta kontrétně porovnáváte?

Třeba u Toyoty - Auris - rozdíl mezi dieselem a hybridem je 30 až 60 tisíc (u různých výbav). Hybrid ma vždy automatickou převodovku, diesel manuální.

Nejvyšší výbava Auris Hybrid Executive kombi 640 tisíc. Středně vybavená Octavi Combi Style diesel manuál je za 630 tisíc.

Takže u auta třídy Octavia Combi jsou ceny podobné...

0/0
8.5.2017 13:03

M39i59r62e80k 76G60a85j98e50r 5551496859680

Clanek je nepresny a snadno dochazi k nepochopeni uvedenych cisel. Myslim, ze se v nem mluvi jen o plug-in hybridech, ktere jsou drazsi.

0/0
8.5.2017 15:48

L91a23d30i98s97l71a49v 29H37n76y26k 6960212290626

Dobrá, ale přemýšlejme o trochu dál.Bude přibývat aut na elektřinu a bude stoupat spotřeba elektřiny.Co nastane?Buď se bude zdražovat elektřina (a budou na tom biti lidé, co takové auto nemají) nebo se budou muset stavět nové elektrárny což znamená další zatížení pro krajinu (odebrání zemědělské půdy, stavba různých nabíjecích stanic apod.)

0/0
8.5.2017 11:30

M14i47l85a10n 92W77e55l65s37e22r 5832738508771

Hybrid....Cena kolem milionu a spotřeba cca 5 litrů. Obyčejný nafťák. Cena kolem 400 tisíc, spotřeba 4.8 litru.

+8/−1
8.5.2017 8:14

M26i35r29e38k 25G24a11j27e82r 5611546549520

To je detail. Ekonomove to vyresi nejakou dani. Zatim pouzivaji dotace na zvyseni zajmu o plug-in hybridy.

Ten hybrid nema spotrebu 5 litru nafty, ale benzinu. Nemuzete to primo porovnavat. Ocekavam, ze casem prijde "ekologicka" dan na osobaky s naftovymi motory.

0/0
8.5.2017 15:54

P62e42t64r 68N56o96v81á61k 8645559560

daně za ježdění jsou napáleny již nyní!

a nejdou zpět (např do dálnic...)

-

emise nových aut dle Euro 6 jsou ve skutečnosti cca o 600% vyšší!!!!

-

příp viz link níže:

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů ;-€

0/0
8.5.2017 18:26

M17a22r35t85i17n 25K34a30r71á12s12e56k 9878803968288

No pokud srovnavate srovnatelne, tak to u klasickeho hybridu (ne plugin, ktery ale zase nezere 5litru), to vychazi cenove cca nastejno....

Napr Skoda Octavia 2,0 TDI ve slusne vybave - style - 627 tisic manual, 677 tisic automat.

Toyota Auris 1,8 hybrid (srovnatleny vykon s 2,0 TDI) v max vybave 635 tisic (automat, manual logicky neni).

Kdyz srovnate primo treba auris hybrid a naftu, tak rozdil v cene je nejakych necelych 30 000, coz tak odpovida cene automatu, navic je hybrid vyrazne vykonnejsi nez toyoti diesel.

Uvedene jsou cenikove ceny, pricemz u skody vesmes dostane nakou slevy kazdy, u toyoty je akcni cena primo v ceniku (pro hybrid pro vsechny automaticky 55 000, tedy hybrid v maximalni vybave stoji 580 bez smlouvani).

0/0
9.5.2017 17:11

J45a31r85o40s55l49a24v 23D11u67n65d85a 1913882236690

Nojo, ale klasický hybrid je docela naprd. Po městě a blízkém okolí je lepší e-mobil. Na dlouhé vzdálenosti zase spalovací motor.

Když už hybrid, tak plug-in. Tam je ale zase problém s cenou.

0/0
9.5.2017 19:24
Foto

P78e21t26r 89J38a92n12o58v40s82k51ý 1508150532828

Když mám jednoho psa a koupím si druhého, tak jsem svou smečku zvětšil o neuvěřitelných 100% :)))

+2/0
8.5.2017 8:11

J70i38n61d59ř75i33c10h 17L92u97k33e27š 3519384413410

Pro denní dojíždění pár km do práce nebo pro manželku na vožení dětí je to pěkné. Ale. Třeba Opel Ampera e, E- Golf, BMW i3, všechno je přes milion. To radši koupím garsonku a budu jí pronajímat, ať mám na důchod aspoň něco. Navíc by rodina stejně musela mít další auto, co je na tom ekologického pořád navyšovat počet aut?

+4/0
8.5.2017 8:08

J58i41n32d45ř70i90c68h 34L42u72k54e57š 3149974183680

Navíc je to celé založené na dotacích a křivení trhu. Ať se to prosadí dsamo, když je to tak skvělé, třeba jako chytré mobily. Nebo na ty byly taky dotace? A když je každý týden masírka, jak trh s elektroauty roste a přitom do toho započítají i plynová auta je to fakt bomba...

+2/0
8.5.2017 8:17

M27a95r37t33i41n 23P88r69o71k27o27p 6656207510725

Stejně nikdo nenakazoval firmám že musejí dělat smart phony. Nebo že nesmějí dělat tlačítkové telefony.

0/0
8.5.2017 8:36

P26e98t34r 19N28o68v82á91k 8125139280

bez zelené ultra-levičácké bandy (+ úplatků = dotací) by dosáhly v Evropě tak max cca 0,1 - 0,4%?

-

a to si GREEN lobby předpokládám o min 50% čísla nenápadně přifoukla ;-€

bo za ty miliardy musí něco ukázat ;-€

stačí vidět jak se např. o hybridech lže! viz např.:

-

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů 8-o

http://vw-passat.blogspot.de/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html

+3/−1
8.5.2017 3:43

P85e30t75r 95B18á83č38a 8165306245155

UZ 4 % ;-D;-D;-D

Vsak my vam to vnutime diky dotacim a mediim proste hlava nehlava.

+3/0
7.5.2017 23:40

P10e28t68r 71C60o28h52o34r57n81a 1693564553329

tvl...4%???? Tak to už si to musím taky běžet koupit ;-D

0/0
7.5.2017 23:29

R93o79b48i85n 34Ž93i33ž15k55a 2918224736626

A ten zájem je tak velký, ze se ty tři prodané elektromobily denně radši přicucnou ve statistice na tisíce Priusů:-)

+1/0
7.5.2017 23:24

R43o88b59i88n 37Ž67i26ž80k64a 2468664506396

Přehlédl jsem odstavec, kde je to rozebrané - elektromobily tvoří něco přes desetinu z těch 4 %, takže krásných 0,4% trhu.

+4/0
7.5.2017 23:27

J67a53r30o57s39l74a53v 11D38u44n51d80a 1363892986540

Bohužel, až na naprosté výjimky (které jsou ale pekelně drahé), je užitná hodnota elektromobilů stále nízká a za tu cenu to nemá vůbec smysl.

- Nekřesťansky drahé

- Krátký dojezd (zvlášť v zimě s topením a nebo v létě s klimatizací)

- Stále dlouhá doba dobití mimo rychlonabíjecí stanice

Jinak dynamika jízdy perfektní, do města naprosto ideální. Ale zajímalo by mne, kde si běžný obyvatel většího města (t.j. bez garáže a bez parkovacího místa na svém pozemku) bude přes noc nabíjet. Nebo se očekává, že si každý večer zajede k rychlonabíjecí stanici na půl hodinky a přečte si v autě noviny?

+3/0
7.5.2017 22:43

A35l56e96š 96B83l63á74h68a 2540127404732

Tak jasný. Však je naivní předpokládat, že "v prvním kole" budou elektromobily nakupovat běžné domácnosti. Ale už se začínají objevovat zajímavé produkty, zajímavé pro určité spotřebitele. Jsou to různá městská auta pro různé instituce apod. S postupným rozvojem přijde i postupný pokles pořizovacích nákladů. V druhém kole můžou přijít na řadu movitější domácnosti, pro které to bude zajímavé např. na denní dojíždění z domu, kde si bez problému dobije, do zaměstnání. Zkrátka auto na jezdění na kratší trasy. Nebude mít problém v zimě se startováním, nechcípne to, neřve to, nesmrdí to, nemusí se jezdit k pumpě, dobiju si doma, no to by bylo, aby na tohle nikdo neslyšel. A jak se to trochu víc rozjede, přijdou další věci, jako je budování infrastruktury, např. zásuvky u parkovacích míst ve městech, spojené s vyhrazeným stáním pro elektromobily. Však ono to půjde, já bych se toho nebál.

+2/−2
7.5.2017 23:12
Foto

J67a56n 22Č96e56r66m49á12k 4569258275687

no ovšem a pak žili šťastně až do smrti...!!;-D

Sorry, ale tohle fakt není pohádka a tak růžová jejich budoucnost není... Problémů je tu až dost a elektroauta jsou dost drahý špás už sama o sobě... A nemyslete si, levný provoz brzy skončí, protože bude-li jich hodně, začnou stát sakra zajímat ušlé daně... Už jako bych slyšel Bureše... A nějaké EET na elektro a dodanění se tu najde na to šup...!!

+2/0
7.5.2017 23:45

L71u34b97o46š 77U61l46r67i70c54h 5181480688654

Cena už nie je až tak vysoká, keď odrátate príspevok od štátu na Slovensku je štátny príspevok až 5000 €.

"Najlacnejším hybridom je Toyota Yaris za takmer 14-tisíc eur. Najlacnejší elektromobil u nás stojí 23-tisíc eur. Jednoduché mild-hybridy čoskoro úplne vytlačia malé diesely."

http://www.automag.sk/galeria-10-najlacnejsich-hybridov-a-elektromobilov-na-slovenskom-trhu

Více na: http://www.automag.sk/galeria-10-najlacnejsich-hybridov-a-elektromobilov-na-slovenskom-trhu#utm_medium=selfpromo&utm_source=motomag&utm_campaign=copylink

0/0
8.5.2017 1:11

J74a91r84o75s55l97a10v 85D53u25n46d93a 1243862876520

Bez GIGANTICKÝCH investic do infrastruktury bude elektromobilita nepraktická. Např. vodík mi přijde mnohem praktičtější.

0/0
8.5.2017 17:27

M38a18r87t35i72n 85K26a95r16á17s44e68k 9288583178538

Jo jo, akorat na vodik potrebujete ty investice do infrastruktury jeste nesrovnatelne vetsi....

0/0
9.5.2017 14:58

J41a80r73o63s35l11a26v 26D81u28n18d60a 1513632746580

A já si myslím že ne.

U elektřiny se budou muset postavit nové zdroje (ať už distribuované nebo centralizované), nejspíš i nějaká úložiště energií (baterie, přečerpávací elektrárny, ...), posílit stávající infrastrukturu (vedení, ...) a hlavně vybudovat velmi sofistikované řešení nabíjení. Pokud se elektromobil nenabije do 5 minut na cca 500 km, bude potřeba mít výrazně více nabíjecích stanic než je dnes stojanů benzínových pump. Plus jak budou nabíjet lidé na sídlištích, na velkých parkovištích u firem atd. Investic bude mnoho a budou roztříštěné, s tím budou spojené velké náklady a náročnost.

U vodíku musím postavit fabriky na výrobu vodíku. Nabízí se model přestavby současných ropných rafinérií. Transport - pouze použít jiné cisterny než dnes, což možná půjde v rámci přirozené obměny zastaralých kusů. A postupná přestavba benzínových pump. Koncepčně se nic nemění, časová náročnost čerpání také ne. Většina investic je centralizovaných, nebude jich tak velký počet jako u elektřiny. Takže by to mělo být rychlejší a levnější.

0/0
9.5.2017 15:09

M24a42r46t29i23n 94K79a58r95á78s67e20k 9398803368458

Ad elektrina - pro vyrobu vodiku budete potrebovat mnohem vice elektriny nez pro "proste" dobijeni, kvuli tomu, ze v retezci jsou velke ztraty a neefektivity.

K distribuci - to si snad delate srandu ze si myslite, ze je jednodussi vyrobit elektrinu - tu premenit na vodik, ten zmrazit a nacepovat do cisterny, dovezt do cerpaci stanice, tam udrzovat chlazeny a pak ho tlakovat do aut a menit zpatky na elektrinu

0/0
9.5.2017 17:03

J71a15r23o49s32l61a51v 21D90u15n16d63a 1353732426410

1. Fabriku na vodík můžu postavit hned vedle elektrárny a eliminuji vysoké náklady na vedení a současně minimalizuji ztráty při přenosu

2. stejně jako se s rostoucí poptávkou a objemem výroby zlepšují technologie baterií, dá se očekávat zlepšení procesů výroby vodíku

3. dokážeš si představit co za investice obnáší zřídit statisíce nabíjecích míst?

4. ze slavných obnovitelných zdrojů je energie hlavně přes den, pokud bude podstatná část majitelů e-mobilů nabíjet přes noc, kam se bude energie ukládat?

5. to s cisternami se může zdát složité, ale je to přesně ten způsob, který se používá dnes s ropnými produkty. Takže se na něj dá celkem přirozeně přejít.

0/0
9.5.2017 19:22

L58a30d35i81s39l93a57v 60S32l77e84z67á90k 4868443

ad 1) a jak se dostane ten vodík na pumpu?

ad 2) to je otázka, jak moc to půjde vylepšit, tady těžko soudit. Ale doprava vodíku bude vždy náročnější než u elektřiny

ad 3) stačí obyčejná zásuvka, nic drahého a technicky náročného. Doma jich máme několik ;-D

ad 4) lze dobíjet i přes den, věšina lidí jede ráno do práce, auto 8 hodin stojí, pak jedou zpět. Za těch 8 hodin se dobije i z obyčejné zásuvky

ad 5) vodík má totálně jiné vlastností než benzín. Benzín se během přepravy nestlačuje, vodík je potřeba stačit na extrémně vysoký tlak (Mirai má tlak v nádržích 700bar!! a veze jen 5kg vodíku).

0/0
9.5.2017 23:31

J55a81r46o54s38l24a51v 95D72u31n54d24a 1163412546830

ad 1) Pokud bys četl pořádně, zjistíš že o tom píšu v bodu 5)

ad 3) na rozumně rychlé nabíjení opravdu nestačí. Zvlášt ne jednofázová. Bydlíš v domě? Oploceném? Já píši o městech. Bez garáže a stálého parkovacího místa

ad 4) to je pravda. Ale musíš mít u parkovacích míst u zaměnstnavatele nabíjecí stanici. nebo alespoň zásuvku. To taky není úplně obvyklé.

ad 5) vím. Znovu si přečti, co jsem napsal.

0/0
10.5.2017 1:23

V62l47a18d89i13m98í96r 51R23e53t89t70i47n93g60e33r 5565586345275

Když je to tak super výhodné, proč to potřebuje tak masivní dotace horem dolem a stejně se to neprodává a nerozšiřuje?

+2/0
7.5.2017 21:43

G79e45o27r88g 62K57o14m36b24e86r26e16c 9474241476581

krasny oblbovani s cislama. Napr Nemecko, automobilova velmoc a prodej novych e-aut a uvedeni do provozu je videt v grafu zde - https://de.statista.com/statistik/daten/studie/244000/umfrage/neuzulassungen-von-elektroautos-in-deutschland/

naopak roste nezajem o e-auta, lide si uz zacinaji uvedomovat ze to je jen draha hracka.

+3/0
7.5.2017 21:30

K11a82r45e58l 39M33a10z47a52č 3147123226969

Tento komentář je k překotnému prosazování elektromobilů silou, plošné náhradě spalovacích aut během následujících deseti let. Tak jak si to představuje EU. Pokud nebude řádná infrastruktura a podmínky, je to nesmysl.

1) Pokud nedobiju auto během 5 minut na dalších 500 km, nemá smysl o elektromobilech v masovém měřítku přemýšlet.

2) Jak to bude na sídlištích? Z každého okna prodlužovačka? Dovedete si představit, jak na sídlištích budou všichni dobíjet? Jak a kde budou parkovat? Ne. Takže musí dojít v redukci možnosti vlastnit osobní automobil!

3) Stát přijde o obrovské miliardy na spotřebních daních z paliv. Co nastane? Obrovské zdražení elektřiny.

4) Nedostatečné výrobní kapacity elektřiny a nedostatečná přenosová soustava. Už nyní v některých regionech nemůžete stavět domy, protože chybí nové trafosatnice. A co když pak budou všichni nabíjet? V ČR třeba 4 miliony aut?

5) Není na tom nic ekologického! Kvalitní benzínový motor se na celkové produkci všeho špatného z jednoho automobilu podílí pouze cca 20 %!!!! Ostatní jsou brzdy, spojky, pneu, oleje a hlavně jen fakt, že se auto pohybuje a víří prach. Výroba aku je ekologicky nesmírně náročná, musí mít drahé kovy, které se musí těžit a jeden z nich se těží jen v Africe za pomoci dětských otroků. Výroba a likvidace není ale vůbec nic ekologického, stejně jako výroba a likvidace solárů či dalších zařízeních pro elektrárny.

6) Proč nikdo neřeší nejdřív zaoceánské lodi s obrovských čmoudícími dieselagregáty, které produkují tolik svinstva, jako celá Evropa? Proč nikdo neřeší miliony kamionů? Vozy různých komunálních služeb, MHD a podobně? Tam jsou zdaleka největší zátěže, ne od osobních aut.

7) V Evropě vypukne válka. Není otázkou zda, ale kdy. A pokud budeme závislí na jednom druhu energie, tak brzy zahyneme. Nemůže být absolutně vše na elektřinu bez možnosti alternace z různých důvodů.

+7/−6
7.5.2017 20:47

R97a64d81e24k 74S48v44o57b55o42d98a 8719810640961

1) když bude dostatečný dojezd, nabíjení levné a relativně levné, není problém. Drtivá většina nabíjení (asi 90%) bude doma, kde to jde velmi levně, přes noc, takže každé ráno má auto vždy "plnou".

2) sídliště je dnes problém, ale ne neřešitelný. V několika městech zkouší využít sloupy veřejného osvětlení, jsou v plánu bezdrátové nabíjení na každém parkovacím místě. Ale to bude problém ještě dlouho.

3) o stát se nebojte. Ten si může ztráty nahradit třeba zvýšením mýtného nebo jinak. Jediný, kdo určitě přijde o zisky budou šejkové.

Zdražení energie bych nečekal. Nyní jsou v noci obrovské přebytky. Navíc probíhá přechod na decentrializovanou energii, kde se bude vyrábět čím dál tím víc místně.

4) Energie je dost i nyní, a energie bude ještě víc přechodem na decentralizovanou energii. To i uvolní přenosovou síť. Spotřeba poslední roky klesá, přenosová síť má rezervy. Ale změna nepřijde ze dne na den, bude spousta času se připravit

5) spotřeba benzínového auta je jedna věc, ale těžba, výroba a převoz paliv na stanice je tak jaksi navíc. V akumulátoru se nic nepálí, tudíž nespotřebovává. Akumulátor je recyklovatelný, Což benzín těžko. Energie jde získat ze spousty zdrojů, mnohé z nich jsou obnovitelné. Benzín se získá pouze z ropy.

6) řeší se jednodušší věci jako auta, zároveň i autobusy a začínají i nákladní doprava. Jsou projekty na lodě i letadla. Doba je ještě mladá.

7) Jestli válka bude nebo ne, stejně je výhodné přejít na elektřinu. Právě díky závislosti na fosilních palivech musíme posluhovat těm, kdo ji mají, či kdo má ropovody. Hádejte kdo to je. Elektřinu si vyrobím doma. Benzín ne.

+6/−1
7.5.2017 21:18

L47u52b55o98š 44U59l49r20i10c93h 5921780968744

O akých kábloch z okien tu melete? Na Slovensku je veľké množstvo nabíjacích staníc, pomer na 1 elektromobil takmer jedna stanica, z toho viac ako 20 rýchlonabíjacích.

"Máme už natoľko vybudovanú sieť nabíjacích staníc pre elektromobily, že nimi pohodlne precestujeme Slovensko z Bratislavy až do Košíc. Na ceste severným ťahom D1 je k dispozícii 11 vysokorýchlostných nabíjačiek. Celkovo ich na území SR máme už takmer dvadsať.

„Jedno nabitie trvá 17 minút, vodič si dá zatiaľ kávu a pokračuje ďalej,“ povedal odborník na alektromobily Dalibor Bošňák. "

https://www.aktuality.sk/clanok/277918/nemci-obdivuju-slovensko-za-siet-nabijaciek-aut-mame-vsak-len-200-elektromobilov/

+3/−2
7.5.2017 22:32

J84a59k44u16b 38K59o14s 4127410970787

Věřím tomu, že je to cesta. Jen ať to ale zase nějaký dobro*er nedává befelem. Jen by mne ještě zajímalo, jaký podíl z těch 4 % je osobní nákup a kolik činí podíl služebních vozů.

+1/0
7.5.2017 20:12
Foto

I88m13r68i83c72h 75S74u35c62h94a95r14s67k61ý 8566863635871

K tak obrovskému nárustu je potřeba připomenout jak výhodný je elektromobil doopravdy...?

Nutno je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........???

+7/−2
7.5.2017 18:55

J30á94n 51B69a71d94i96o91v43s32k59ý 2939154536756

Chápu. Nicméně by bylo fér připomenout, ze opravdový důvod pro opravdu premrstenou podporu v Česku byla korupce.

+1/0
7.5.2017 20:40

M19a41r90e65k 47J34a28n67e25č12k77a 1807916823591

Vrásky na čele dělají obyčejné kompaktní žárovky a spínané zdroje energetikům již dnes, natož, až budou chtít zřizovat více rychlonabíjecích stanic pro elektromobily. Ale uznejte, tohle nemá smysl tady vysvětlovat, protože většina spotřebitelů o tom nemá ani páru a vědí leda tak, že elektřina kope. Navíc zřízení každé rychlonabíjecí stanice bude stát balík a dle mě se to bude muset projevit i v konečné ceně za každé nabití elektromobilu a to ne zrovna málo. Ne každý má totiž garáž nebo R.D. a čas to nabíjet až 10 hodin do plného nabití. Navíc dnešní obchodní politika energetik všeobecně je tlak na snižování hlavních jističů celorepublikově, aby se posbírali výkonové rezervy, kde se dá, čímž si vyčůraně šetří náklady. Není to zas taková historie, kdy byl boom s elektrickým vytápěním a jak na tom menší obce byly, když si pár lidí přitopilo a docházelo ke značným poklesům a ta situace není o moc lepší ani dnes a to dokonce ani v některých městských oblastech. S nástupem elektromobilů by se muselo začít kompletně s rekonstrukcí přenosových sítí a hlavně to také vše uregulovat a vykompenzovat.

0/0
8.5.2017 2:59

R50o94m26a81n 45P56o19l27á17č71e91k 5386539245

Hlavně v tom jsou hybridy. Čistých elektroaut bude ještě podstatně méně...

0/0
7.5.2017 18:52

D40e56n50i29s 93H35u70m90l 4492395685626

Zrovna jsem viděl poslední díl Grand Tour, kde Clarkson všude rozkřikoval mezi lidmy, že platí elektrické BMW Jamese Maye;-D

https://www.youtube.com/watch?v=2mGBOIMvv_M

+1/0
7.5.2017 18:42

K78a48r91e90l 13Z23a42c92e36k 7421229691957

Ještě vymyslet, jak se bude na všech sídlištích v noci nabíjet.

+1/0
7.5.2017 17:55

P66e91t33r 29E72i18c79h13n36e68r 4603579854650

Byl bych klidný, člověk ze sídliště si ještě dlouho elektro auto kvůli cenám kupovat nebude.

+3/0
7.5.2017 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.