Diskuse k článku

Zájem o elektromobily a hybridy roste, přesáhly už 4 procenta trhu s auty

Odbyt elektromobilů nebo aut s hybridním pohonem v Evropě dál rychle roste. Jejich podíl sice zůstává na celkových prodejích nízký, ale již překonal čtyři procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a38r37o75s22l40a84v 44T45í85n58e45k 4734758900292

Cena baterie a její životnost je další problém...

0/0
9.5.2017 14:21

M67a38r69t86i44n 66K88a29r13á35s88e20k 9518663198168

Zivotnost vypada u osobaku ze bude obdobna s zivotnosti zbytku auta, v cem to je problematicke?

0/0
9.5.2017 14:55

L67a17d79i25s48l61a75v 80S76l96e93z33á34k 4608223

Není, Nissan dává pro Leaf 8-letou záruku na baterii. Proč by nemohla vydržet třeba 10 let?

0/0
9.5.2017 23:18

J87a20r88a 69R45a39n44k 1921146499171

Neni, v Kanade jezdi i na severu, kde je casto -25:-)

http://www.energy-exchange.net/myths-busted/

0/0
27.5.2017 0:23

M72a85r51t74i91n 78K76o52u77š66a 6955744804

Ale páni zelení, tuhle statistiku by bylo potřeba trochu očistit. Nebylo by od věci uvést, kolik aut nakupují vlády řízené zelenými lháři a kolik jich kupují normální lidé a firmy. To by nad vámi člověk plakal fanatičtí příznivci elektromobilů. Vše je dobré k prosazení vašeho náboženství.

0/0
9.5.2017 10:46
Foto

R16o61m87a20n 47Š72l64e94h51o23v10e98r 2617965726758

naftové motory v osobákách bych zakázal, benzínové bych hodně omezil, zákaz používání V6,V8,V10,V12 v osobních vozech...hned by se ten vzduch vyčistil, elektroauta by šla na dračku a přestaly by jezdit jakékoliv opice co mají nohy a ruce.

0/−4
8.5.2017 13:52

M33a23r74e75k 40J87a89n39e12č14k24a 1567816823551

A také by nebylo od věci zakázat přispívat do diskuzí hlupcům a nenapraví to ani rádoby intelektuální brýle a motýlek ;-D

+1/0
8.5.2017 15:36

M90i44r18e62k 83G50a33j55e41r 5831226309720

Vedeni EU je plne takovych, co maji sve predstavy, jak by svet mel vypadat. Kazdy ale jinou. Chteji vsechno zmenit novymi zakazy, a pritom neevedi, ze zadny zakaz nikdy nebyl motorem pokroku.

+1/0
8.5.2017 15:46

P50e74t39r 80N13o75v53á52k 8305989500

elektrická auta mají velmi podobnou zátěž pro přírodu jako benzín/diesel! 8-o

- - -

data viz prip. link

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů

0/0
8.5.2017 18:30

A27r71n58o17s42t 57V18a22l68i67c19e63k 4533431888344

Jaké auta kontrétně porovnáváte?

Třeba u Toyoty - Auris - rozdíl mezi dieselem a hybridem je 30 až 60 tisíc (u různých výbav). Hybrid ma vždy automatickou převodovku, diesel manuální.

Nejvyšší výbava Auris Hybrid Executive kombi 640 tisíc. Středně vybavená Octavi Combi Style diesel manuál je za 630 tisíc.

Takže u auta třídy Octavia Combi jsou ceny podobné...

0/0
8.5.2017 13:03

M98i67r43e90k 27G67a26j88e37r 5741436529160

Clanek je nepresny a snadno dochazi k nepochopeni uvedenych cisel. Myslim, ze se v nem mluvi jen o plug-in hybridech, ktere jsou drazsi.

0/0
8.5.2017 15:48

L38a12d69i45s66l45a21v 91H26n22y82k 6740102600156

Dobrá, ale přemýšlejme o trochu dál.Bude přibývat aut na elektřinu a bude stoupat spotřeba elektřiny.Co nastane?Buď se bude zdražovat elektřina (a budou na tom biti lidé, co takové auto nemají) nebo se budou muset stavět nové elektrárny což znamená další zatížení pro krajinu (odebrání zemědělské půdy, stavba různých nabíjecích stanic apod.)

0/0
8.5.2017 11:30

M40i20l84a47n 23W50e54l84s86e17r 5322588548691

Hybrid....Cena kolem milionu a spotřeba cca 5 litrů. Obyčejný nafťák. Cena kolem 400 tisíc, spotřeba 4.8 litru.

+8/−1
8.5.2017 8:14

M79i67r24e64k 16G40a64j48e28r 5851966779420

To je detail. Ekonomove to vyresi nejakou dani. Zatim pouzivaji dotace na zvyseni zajmu o plug-in hybridy.

Ten hybrid nema spotrebu 5 litru nafty, ale benzinu. Nemuzete to primo porovnavat. Ocekavam, ze casem prijde "ekologicka" dan na osobaky s naftovymi motory.

0/0
8.5.2017 15:54

P82e55t59r 26N27o17v21á57k 8265889940

daně za ježdění jsou napáleny již nyní!

a nejdou zpět (např do dálnic...)

-

emise nových aut dle Euro 6 jsou ve skutečnosti cca o 600% vyšší!!!!

-

příp viz link níže:

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů ;-€

0/0
8.5.2017 18:26

M39a64r83t27i81n 37K44a86r66á31s46e53k 9688193928298

No pokud srovnavate srovnatelne, tak to u klasickeho hybridu (ne plugin, ktery ale zase nezere 5litru), to vychazi cenove cca nastejno....

Napr Skoda Octavia 2,0 TDI ve slusne vybave - style - 627 tisic manual, 677 tisic automat.

Toyota Auris 1,8 hybrid (srovnatleny vykon s 2,0 TDI) v max vybave 635 tisic (automat, manual logicky neni).

Kdyz srovnate primo treba auris hybrid a naftu, tak rozdil v cene je nejakych necelych 30 000, coz tak odpovida cene automatu, navic je hybrid vyrazne vykonnejsi nez toyoti diesel.

Uvedene jsou cenikove ceny, pricemz u skody vesmes dostane nakou slevy kazdy, u toyoty je akcni cena primo v ceniku (pro hybrid pro vsechny automaticky 55 000, tedy hybrid v maximalni vybave stoji 580 bez smlouvani).

0/0
9.5.2017 17:11

J49a91r90o97s50l45a18v 70D38u36n90d14a 1513422226620

Nojo, ale klasický hybrid je docela naprd. Po městě a blízkém okolí je lepší e-mobil. Na dlouhé vzdálenosti zase spalovací motor.

Když už hybrid, tak plug-in. Tam je ale zase problém s cenou.

0/0
9.5.2017 19:24
Foto

P78e29t35r 50J56a47n65o90v51s19k21ý 1208460112908

Když mám jednoho psa a koupím si druhého, tak jsem svou smečku zvětšil o neuvěřitelných 100% :)))

+2/0
8.5.2017 8:11

J16i34n86d71ř65i34c89h 54L93u56k22e87š 3559464393450

Pro denní dojíždění pár km do práce nebo pro manželku na vožení dětí je to pěkné. Ale. Třeba Opel Ampera e, E- Golf, BMW i3, všechno je přes milion. To radši koupím garsonku a budu jí pronajímat, ať mám na důchod aspoň něco. Navíc by rodina stejně musela mít další auto, co je na tom ekologického pořád navyšovat počet aut?

+4/0
8.5.2017 8:08

J33i19n82d74ř48i83c51h 72L11u35k10e56š 3409334963340

Navíc je to celé založené na dotacích a křivení trhu. Ať se to prosadí dsamo, když je to tak skvělé, třeba jako chytré mobily. Nebo na ty byly taky dotace? A když je každý týden masírka, jak trh s elektroauty roste a přitom do toho započítají i plynová auta je to fakt bomba...

+2/0
8.5.2017 8:17

M37a45r84t79i63n 70P56r37o87k74o41p 6936437590205

Stejně nikdo nenakazoval firmám že musejí dělat smart phony. Nebo že nesmějí dělat tlačítkové telefony.

0/0
8.5.2017 8:36

P54e21t73r 86N11o62v36á51k 8325819240

bez zelené ultra-levičácké bandy (+ úplatků = dotací) by dosáhly v Evropě tak max cca 0,1 - 0,4%?

-

a to si GREEN lobby předpokládám o min 50% čísla nenápadně přifoukla ;-€

bo za ty miliardy musí něco ukázat ;-€

stačí vidět jak se např. o hybridech lže! viz např.:

-

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů 8-o

http://vw-passat.blogspot.de/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html

+3/−1
8.5.2017 3:43

P69e39t34r 43B23á69č58a 8865606195605

UZ 4 % ;-D;-D;-D

Vsak my vam to vnutime diky dotacim a mediim proste hlava nehlava.

+3/0
7.5.2017 23:40

P58e81t62r 62C55o86h73o52r56n38a 1513244553449

tvl...4%???? Tak to už si to musím taky běžet koupit ;-D

0/0
7.5.2017 23:29

R65o46b95i71n 10Ž92i61ž97k48a 2108264136536

A ten zájem je tak velký, ze se ty tři prodané elektromobily denně radši přicucnou ve statistice na tisíce Priusů:-)

+1/0
7.5.2017 23:24

R60o70b44i56n 97Ž11i92ž62k91a 2348474166486

Přehlédl jsem odstavec, kde je to rozebrané - elektromobily tvoří něco přes desetinu z těch 4 %, takže krásných 0,4% trhu.

+4/0
7.5.2017 23:27

J76a79r34o85s28l25a77v 98D57u33n62d25a 1593252986600

Bohužel, až na naprosté výjimky (které jsou ale pekelně drahé), je užitná hodnota elektromobilů stále nízká a za tu cenu to nemá vůbec smysl.

- Nekřesťansky drahé

- Krátký dojezd (zvlášť v zimě s topením a nebo v létě s klimatizací)

- Stále dlouhá doba dobití mimo rychlonabíjecí stanice

Jinak dynamika jízdy perfektní, do města naprosto ideální. Ale zajímalo by mne, kde si běžný obyvatel většího města (t.j. bez garáže a bez parkovacího místa na svém pozemku) bude přes noc nabíjet. Nebo se očekává, že si každý večer zajede k rychlonabíjecí stanici na půl hodinky a přečte si v autě noviny?

+3/0
7.5.2017 22:43

A42l62e45š 52B42l23á80h22a 2810527234622

Tak jasný. Však je naivní předpokládat, že "v prvním kole" budou elektromobily nakupovat běžné domácnosti. Ale už se začínají objevovat zajímavé produkty, zajímavé pro určité spotřebitele. Jsou to různá městská auta pro různé instituce apod. S postupným rozvojem přijde i postupný pokles pořizovacích nákladů. V druhém kole můžou přijít na řadu movitější domácnosti, pro které to bude zajímavé např. na denní dojíždění z domu, kde si bez problému dobije, do zaměstnání. Zkrátka auto na jezdění na kratší trasy. Nebude mít problém v zimě se startováním, nechcípne to, neřve to, nesmrdí to, nemusí se jezdit k pumpě, dobiju si doma, no to by bylo, aby na tohle nikdo neslyšel. A jak se to trochu víc rozjede, přijdou další věci, jako je budování infrastruktury, např. zásuvky u parkovacích míst ve městech, spojené s vyhrazeným stáním pro elektromobily. Však ono to půjde, já bych se toho nebál.

+2/−2
7.5.2017 23:12
Foto

J81a73n 21Č57e64r61m26á81k 4729628805117

no ovšem a pak žili šťastně až do smrti...!!;-D

Sorry, ale tohle fakt není pohádka a tak růžová jejich budoucnost není... Problémů je tu až dost a elektroauta jsou dost drahý špás už sama o sobě... A nemyslete si, levný provoz brzy skončí, protože bude-li jich hodně, začnou stát sakra zajímat ušlé daně... Už jako bych slyšel Bureše... A nějaké EET na elektro a dodanění se tu najde na to šup...!!

+2/0
7.5.2017 23:45

L34u54b13o47š 81U40l48r84i93c11h 5591710128634

Cena už nie je až tak vysoká, keď odrátate príspevok od štátu na Slovensku je štátny príspevok až 5000 €.

"Najlacnejším hybridom je Toyota Yaris za takmer 14-tisíc eur. Najlacnejší elektromobil u nás stojí 23-tisíc eur. Jednoduché mild-hybridy čoskoro úplne vytlačia malé diesely."

http://www.automag.sk/galeria-10-najlacnejsich-hybridov-a-elektromobilov-na-slovenskom-trhu

Více na: http://www.automag.sk/galeria-10-najlacnejsich-hybridov-a-elektromobilov-na-slovenskom-trhu#utm_medium=selfpromo&utm_source=motomag&utm_campaign=copylink

0/0
8.5.2017 1:11

J16a62r97o22s13l74a11v 25D26u82n21d14a 1593972986260

Bez GIGANTICKÝCH investic do infrastruktury bude elektromobilita nepraktická. Např. vodík mi přijde mnohem praktičtější.

0/0
8.5.2017 17:27

M87a78r80t44i28n 86K20a43r40á50s14e38k 9688793248498

Jo jo, akorat na vodik potrebujete ty investice do infrastruktury jeste nesrovnatelne vetsi....

0/0
9.5.2017 14:58

J55a10r55o62s83l60a59v 16D98u18n37d29a 1353762806490

A já si myslím že ne.

U elektřiny se budou muset postavit nové zdroje (ať už distribuované nebo centralizované), nejspíš i nějaká úložiště energií (baterie, přečerpávací elektrárny, ...), posílit stávající infrastrukturu (vedení, ...) a hlavně vybudovat velmi sofistikované řešení nabíjení. Pokud se elektromobil nenabije do 5 minut na cca 500 km, bude potřeba mít výrazně více nabíjecích stanic než je dnes stojanů benzínových pump. Plus jak budou nabíjet lidé na sídlištích, na velkých parkovištích u firem atd. Investic bude mnoho a budou roztříštěné, s tím budou spojené velké náklady a náročnost.

U vodíku musím postavit fabriky na výrobu vodíku. Nabízí se model přestavby současných ropných rafinérií. Transport - pouze použít jiné cisterny než dnes, což možná půjde v rámci přirozené obměny zastaralých kusů. A postupná přestavba benzínových pump. Koncepčně se nic nemění, časová náročnost čerpání také ne. Většina investic je centralizovaných, nebude jich tak velký počet jako u elektřiny. Takže by to mělo být rychlejší a levnější.

0/0
9.5.2017 15:09

M84a76r23t79i89n 67K45a28r52á64s81e62k 9708723568458

Ad elektrina - pro vyrobu vodiku budete potrebovat mnohem vice elektriny nez pro "proste" dobijeni, kvuli tomu, ze v retezci jsou velke ztraty a neefektivity.

K distribuci - to si snad delate srandu ze si myslite, ze je jednodussi vyrobit elektrinu - tu premenit na vodik, ten zmrazit a nacepovat do cisterny, dovezt do cerpaci stanice, tam udrzovat chlazeny a pak ho tlakovat do aut a menit zpatky na elektrinu

0/0
9.5.2017 17:03

J68a71r58o58s52l46a42v 37D29u74n44d19a 1593902186620

1. Fabriku na vodík můžu postavit hned vedle elektrárny a eliminuji vysoké náklady na vedení a současně minimalizuji ztráty při přenosu

2. stejně jako se s rostoucí poptávkou a objemem výroby zlepšují technologie baterií, dá se očekávat zlepšení procesů výroby vodíku

3. dokážeš si představit co za investice obnáší zřídit statisíce nabíjecích míst?

4. ze slavných obnovitelných zdrojů je energie hlavně přes den, pokud bude podstatná část majitelů e-mobilů nabíjet přes noc, kam se bude energie ukládat?

5. to s cisternami se může zdát složité, ale je to přesně ten způsob, který se používá dnes s ropnými produkty. Takže se na něj dá celkem přirozeně přejít.

0/0
9.5.2017 19:22

L69a63d52i90s66l43a58v 87S64l36e20z28á77k 4958453

ad 1) a jak se dostane ten vodík na pumpu?

ad 2) to je otázka, jak moc to půjde vylepšit, tady těžko soudit. Ale doprava vodíku bude vždy náročnější než u elektřiny

ad 3) stačí obyčejná zásuvka, nic drahého a technicky náročného. Doma jich máme několik ;-D

ad 4) lze dobíjet i přes den, věšina lidí jede ráno do práce, auto 8 hodin stojí, pak jedou zpět. Za těch 8 hodin se dobije i z obyčejné zásuvky

ad 5) vodík má totálně jiné vlastností než benzín. Benzín se během přepravy nestlačuje, vodík je potřeba stačit na extrémně vysoký tlak (Mirai má tlak v nádržích 700bar!! a veze jen 5kg vodíku).

0/0
9.5.2017 23:31

J36a61r90o59s62l27a31v 96D48u44n85d60a 1253322366680

ad 1) Pokud bys četl pořádně, zjistíš že o tom píšu v bodu 5)

ad 3) na rozumně rychlé nabíjení opravdu nestačí. Zvlášt ne jednofázová. Bydlíš v domě? Oploceném? Já píši o městech. Bez garáže a stálého parkovacího místa

ad 4) to je pravda. Ale musíš mít u parkovacích míst u zaměnstnavatele nabíjecí stanici. nebo alespoň zásuvku. To taky není úplně obvyklé.

ad 5) vím. Znovu si přečti, co jsem napsal.

0/0
10.5.2017 1:23

V60l56a28d92i16m30í64r 77R34e22t70t93i25n35g23e58r 5325386185565

Když je to tak super výhodné, proč to potřebuje tak masivní dotace horem dolem a stejně se to neprodává a nerozšiřuje?

+2/0
7.5.2017 21:43

G67e40o54r45g 47K65o13m55b80e82r42e64c 9384671586711

krasny oblbovani s cislama. Napr Nemecko, automobilova velmoc a prodej novych e-aut a uvedeni do provozu je videt v grafu zde - https://de.statista.com/statistik/daten/studie/244000/umfrage/neuzulassungen-von-elektroautos-in-deutschland/

naopak roste nezajem o e-auta, lide si uz zacinaji uvedomovat ze to je jen draha hracka.

+3/0
7.5.2017 21:30

K59a13r38e15l 96M23a34z49a56č 3377813226319

Tento komentář je k překotnému prosazování elektromobilů silou, plošné náhradě spalovacích aut během následujících deseti let. Tak jak si to představuje EU. Pokud nebude řádná infrastruktura a podmínky, je to nesmysl.

1) Pokud nedobiju auto během 5 minut na dalších 500 km, nemá smysl o elektromobilech v masovém měřítku přemýšlet.

2) Jak to bude na sídlištích? Z každého okna prodlužovačka? Dovedete si představit, jak na sídlištích budou všichni dobíjet? Jak a kde budou parkovat? Ne. Takže musí dojít v redukci možnosti vlastnit osobní automobil!

3) Stát přijde o obrovské miliardy na spotřebních daních z paliv. Co nastane? Obrovské zdražení elektřiny.

4) Nedostatečné výrobní kapacity elektřiny a nedostatečná přenosová soustava. Už nyní v některých regionech nemůžete stavět domy, protože chybí nové trafosatnice. A co když pak budou všichni nabíjet? V ČR třeba 4 miliony aut?

5) Není na tom nic ekologického! Kvalitní benzínový motor se na celkové produkci všeho špatného z jednoho automobilu podílí pouze cca 20 %!!!! Ostatní jsou brzdy, spojky, pneu, oleje a hlavně jen fakt, že se auto pohybuje a víří prach. Výroba aku je ekologicky nesmírně náročná, musí mít drahé kovy, které se musí těžit a jeden z nich se těží jen v Africe za pomoci dětských otroků. Výroba a likvidace není ale vůbec nic ekologického, stejně jako výroba a likvidace solárů či dalších zařízeních pro elektrárny.

6) Proč nikdo neřeší nejdřív zaoceánské lodi s obrovských čmoudícími dieselagregáty, které produkují tolik svinstva, jako celá Evropa? Proč nikdo neřeší miliony kamionů? Vozy různých komunálních služeb, MHD a podobně? Tam jsou zdaleka největší zátěže, ne od osobních aut.

7) V Evropě vypukne válka. Není otázkou zda, ale kdy. A pokud budeme závislí na jednom druhu energie, tak brzy zahyneme. Nemůže být absolutně vše na elektřinu bez možnosti alternace z různých důvodů.

+7/−6
7.5.2017 20:47

R36a37d85e24k 78S10v29o11b81o54d49a 8269180960511

1) když bude dostatečný dojezd, nabíjení levné a relativně levné, není problém. Drtivá většina nabíjení (asi 90%) bude doma, kde to jde velmi levně, přes noc, takže každé ráno má auto vždy "plnou".

2) sídliště je dnes problém, ale ne neřešitelný. V několika městech zkouší využít sloupy veřejného osvětlení, jsou v plánu bezdrátové nabíjení na každém parkovacím místě. Ale to bude problém ještě dlouho.

3) o stát se nebojte. Ten si může ztráty nahradit třeba zvýšením mýtného nebo jinak. Jediný, kdo určitě přijde o zisky budou šejkové.

Zdražení energie bych nečekal. Nyní jsou v noci obrovské přebytky. Navíc probíhá přechod na decentrializovanou energii, kde se bude vyrábět čím dál tím víc místně.

4) Energie je dost i nyní, a energie bude ještě víc přechodem na decentralizovanou energii. To i uvolní přenosovou síť. Spotřeba poslední roky klesá, přenosová síť má rezervy. Ale změna nepřijde ze dne na den, bude spousta času se připravit

5) spotřeba benzínového auta je jedna věc, ale těžba, výroba a převoz paliv na stanice je tak jaksi navíc. V akumulátoru se nic nepálí, tudíž nespotřebovává. Akumulátor je recyklovatelný, Což benzín těžko. Energie jde získat ze spousty zdrojů, mnohé z nich jsou obnovitelné. Benzín se získá pouze z ropy.

6) řeší se jednodušší věci jako auta, zároveň i autobusy a začínají i nákladní doprava. Jsou projekty na lodě i letadla. Doba je ještě mladá.

7) Jestli válka bude nebo ne, stejně je výhodné přejít na elektřinu. Právě díky závislosti na fosilních palivech musíme posluhovat těm, kdo ji mají, či kdo má ropovody. Hádejte kdo to je. Elektřinu si vyrobím doma. Benzín ne.

+6/−1
7.5.2017 21:18

L79u15b65o56š 76U50l97r28i10c12h 5591540158144

O akých kábloch z okien tu melete? Na Slovensku je veľké množstvo nabíjacích staníc, pomer na 1 elektromobil takmer jedna stanica, z toho viac ako 20 rýchlonabíjacích.

"Máme už natoľko vybudovanú sieť nabíjacích staníc pre elektromobily, že nimi pohodlne precestujeme Slovensko z Bratislavy až do Košíc. Na ceste severným ťahom D1 je k dispozícii 11 vysokorýchlostných nabíjačiek. Celkovo ich na území SR máme už takmer dvadsať.

„Jedno nabitie trvá 17 minút, vodič si dá zatiaľ kávu a pokračuje ďalej,“ povedal odborník na alektromobily Dalibor Bošňák. "

https://www.aktuality.sk/clanok/277918/nemci-obdivuju-slovensko-za-siet-nabijaciek-aut-mame-vsak-len-200-elektromobilov/

+3/−2
7.5.2017 22:32

J87a20k83u90b 34K53o54s 4567500580667

Věřím tomu, že je to cesta. Jen ať to ale zase nějaký dobro*er nedává befelem. Jen by mne ještě zajímalo, jaký podíl z těch 4 % je osobní nákup a kolik činí podíl služebních vozů.

+1/0
7.5.2017 20:12
Foto

I39m70r76i58c88h 88S87u25c82h69a51r70s34k45ý 8806383195851

K tak obrovskému nárustu je potřeba připomenout jak výhodný je elektromobil doopravdy...?

Nutno je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........???

+7/−2
7.5.2017 18:55

J21á29n 55B24a96d93i43o65v35s83k52ý 2969334636166

Chápu. Nicméně by bylo fér připomenout, ze opravdový důvod pro opravdu premrstenou podporu v Česku byla korupce.

+1/0
7.5.2017 20:40

M88a47r79e30k 69J20a23n70e38č32k43a 1467486583551

Vrásky na čele dělají obyčejné kompaktní žárovky a spínané zdroje energetikům již dnes, natož, až budou chtít zřizovat více rychlonabíjecích stanic pro elektromobily. Ale uznejte, tohle nemá smysl tady vysvětlovat, protože většina spotřebitelů o tom nemá ani páru a vědí leda tak, že elektřina kope. Navíc zřízení každé rychlonabíjecí stanice bude stát balík a dle mě se to bude muset projevit i v konečné ceně za každé nabití elektromobilu a to ne zrovna málo. Ne každý má totiž garáž nebo R.D. a čas to nabíjet až 10 hodin do plného nabití. Navíc dnešní obchodní politika energetik všeobecně je tlak na snižování hlavních jističů celorepublikově, aby se posbírali výkonové rezervy, kde se dá, čímž si vyčůraně šetří náklady. Není to zas taková historie, kdy byl boom s elektrickým vytápěním a jak na tom menší obce byly, když si pár lidí přitopilo a docházelo ke značným poklesům a ta situace není o moc lepší ani dnes a to dokonce ani v některých městských oblastech. S nástupem elektromobilů by se muselo začít kompletně s rekonstrukcí přenosových sítí a hlavně to také vše uregulovat a vykompenzovat.

0/0
8.5.2017 2:59

R53o25m45a69n 38P38o20l24á73č82e24k 5336639145

Hlavně v tom jsou hybridy. Čistých elektroaut bude ještě podstatně méně...

0/0
7.5.2017 18:52

D72e84n46i86s 63H45u97m10l 4172485745976

Zrovna jsem viděl poslední díl Grand Tour, kde Clarkson všude rozkřikoval mezi lidmy, že platí elektrické BMW Jamese Maye;-D

https://www.youtube.com/watch?v=2mGBOIMvv_M

+1/0
7.5.2017 18:42

K58a27r90e62l 56Z94a16c78e39k 7361619621347

Ještě vymyslet, jak se bude na všech sídlištích v noci nabíjet.

+1/0
7.5.2017 17:55

P77e77t32r 16E46i55c86h58n65e64r 4463969594830

Byl bych klidný, člověk ze sídliště si ještě dlouho elektro auto kvůli cenám kupovat nebude.

+3/0
7.5.2017 21:10



Najdete na iDNES.cz