Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zájem o elektromobily a hybridy roste, přesáhly už 4 procenta trhu s auty

Odbyt elektromobilů nebo aut s hybridním pohonem v Evropě dál rychle roste. Jejich podíl sice zůstává na celkových prodejích nízký, ale již překonal čtyři procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a54r18o74s49l25a13v 34T75í65n67e76k 4844828130762

Cena baterie a její životnost je další problém...

0/0
9.5.2017 14:21

M52a66r68t32i16n 46K65a50r43á95s31e30k 9248483238828

Zivotnost vypada u osobaku ze bude obdobna s zivotnosti zbytku auta, v cem to je problematicke?

0/0
9.5.2017 14:55

L15a11d27i97s82l38a63v 21S28l86e25z90á31k 4948963

Není, Nissan dává pro Leaf 8-letou záruku na baterii. Proč by nemohla vydržet třeba 10 let?

0/0
9.5.2017 23:18

J22a24r30a 97R89a46n81k 1961336879661

Neni, v Kanade jezdi i na severu, kde je casto -25:-)

http://www.energy-exchange.net/myths-busted/

0/0
27.5.2017 0:23

M40a52r92t81i19n 37K51o84u70š82a 6645144934

Ale páni zelení, tuhle statistiku by bylo potřeba trochu očistit. Nebylo by od věci uvést, kolik aut nakupují vlády řízené zelenými lháři a kolik jich kupují normální lidé a firmy. To by nad vámi člověk plakal fanatičtí příznivci elektromobilů. Vše je dobré k prosazení vašeho náboženství.

0/0
9.5.2017 10:46
Foto

R23o13m57a13n 28Š30l73e29h48o98v19e16r 2927495326458

naftové motory v osobákách bych zakázal, benzínové bych hodně omezil, zákaz používání V6,V8,V10,V12 v osobních vozech...hned by se ten vzduch vyčistil, elektroauta by šla na dračku a přestaly by jezdit jakékoliv opice co mají nohy a ruce.

0/−4
8.5.2017 13:52

M33a14r92e20k 25J97a20n27e45č77k86a 1497456343231

A také by nebylo od věci zakázat přispívat do diskuzí hlupcům a nenapraví to ani rádoby intelektuální brýle a motýlek ;-D

+1/0
8.5.2017 15:36

M56i19r36e84k 86G88a77j77e12r 5241466919530

Vedeni EU je plne takovych, co maji sve predstavy, jak by svet mel vypadat. Kazdy ale jinou. Chteji vsechno zmenit novymi zakazy, a pritom neevedi, ze zadny zakaz nikdy nebyl motorem pokroku.

+1/0
8.5.2017 15:46

P83e75t25r 87N28o48v47á78k 8715939770

elektrická auta mají velmi podobnou zátěž pro přírodu jako benzín/diesel! 8-o

- - -

data viz prip. link

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů

0/0
8.5.2017 18:30

A25r91n39o67s50t 43V34a82l24i84c61e96k 4663641458564

Jaké auta kontrétně porovnáváte?

Třeba u Toyoty - Auris - rozdíl mezi dieselem a hybridem je 30 až 60 tisíc (u různých výbav). Hybrid ma vždy automatickou převodovku, diesel manuální.

Nejvyšší výbava Auris Hybrid Executive kombi 640 tisíc. Středně vybavená Octavi Combi Style diesel manuál je za 630 tisíc.

Takže u auta třídy Octavia Combi jsou ceny podobné...

0/0
8.5.2017 13:03

M54i35r90e95k 78G16a66j43e69r 5611986309960

Clanek je nepresny a snadno dochazi k nepochopeni uvedenych cisel. Myslim, ze se v nem mluvi jen o plug-in hybridech, ktere jsou drazsi.

0/0
8.5.2017 15:48

L86a44d84i24s57l68a93v 58H20n37y67k 6880632760676

Dobrá, ale přemýšlejme o trochu dál.Bude přibývat aut na elektřinu a bude stoupat spotřeba elektřiny.Co nastane?Buď se bude zdražovat elektřina (a budou na tom biti lidé, co takové auto nemají) nebo se budou muset stavět nové elektrárny což znamená další zatížení pro krajinu (odebrání zemědělské půdy, stavba různých nabíjecích stanic apod.)

0/0
8.5.2017 11:30

M31i77l58a32n 82W90e91l52s79e97r 5982198348941

Hybrid....Cena kolem milionu a spotřeba cca 5 litrů. Obyčejný nafťák. Cena kolem 400 tisíc, spotřeba 4.8 litru.

+8/−1
8.5.2017 8:14

M96i87r43e14k 85G37a49j76e81r 5181946519960

To je detail. Ekonomove to vyresi nejakou dani. Zatim pouzivaji dotace na zvyseni zajmu o plug-in hybridy.

Ten hybrid nema spotrebu 5 litru nafty, ale benzinu. Nemuzete to primo porovnavat. Ocekavam, ze casem prijde "ekologicka" dan na osobaky s naftovymi motory.

0/0
8.5.2017 15:54

P43e97t32r 16N25o38v97á21k 8905139750

daně za ježdění jsou napáleny již nyní!

a nejdou zpět (např do dálnic...)

-

emise nových aut dle Euro 6 jsou ve skutečnosti cca o 600% vyšší!!!!

-

příp viz link níže:

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů ;-€

0/0
8.5.2017 18:26

M47a15r93t91i14n 25K58a59r68á63s23e48k 9338833768498

No pokud srovnavate srovnatelne, tak to u klasickeho hybridu (ne plugin, ktery ale zase nezere 5litru), to vychazi cenove cca nastejno....

Napr Skoda Octavia 2,0 TDI ve slusne vybave - style - 627 tisic manual, 677 tisic automat.

Toyota Auris 1,8 hybrid (srovnatleny vykon s 2,0 TDI) v max vybave 635 tisic (automat, manual logicky neni).

Kdyz srovnate primo treba auris hybrid a naftu, tak rozdil v cene je nejakych necelych 30 000, coz tak odpovida cene automatu, navic je hybrid vyrazne vykonnejsi nez toyoti diesel.

Uvedene jsou cenikove ceny, pricemz u skody vesmes dostane nakou slevy kazdy, u toyoty je akcni cena primo v ceniku (pro hybrid pro vsechny automaticky 55 000, tedy hybrid v maximalni vybave stoji 580 bez smlouvani).

0/0
9.5.2017 17:11

J28a54r95o50s37l41a93v 58D53u57n90d83a 1793362836160

Nojo, ale klasický hybrid je docela naprd. Po městě a blízkém okolí je lepší e-mobil. Na dlouhé vzdálenosti zase spalovací motor.

Když už hybrid, tak plug-in. Tam je ale zase problém s cenou.

0/0
9.5.2017 19:24
Foto

P84e67t66r 80J43a57n71o65v59s44k81ý 1438300582978

Když mám jednoho psa a koupím si druhého, tak jsem svou smečku zvětšil o neuvěřitelných 100% :)))

+2/0
8.5.2017 8:11

J31i47n88d79ř65i94c61h 48L15u21k44e47š 3569344743790

Pro denní dojíždění pár km do práce nebo pro manželku na vožení dětí je to pěkné. Ale. Třeba Opel Ampera e, E- Golf, BMW i3, všechno je přes milion. To radši koupím garsonku a budu jí pronajímat, ať mám na důchod aspoň něco. Navíc by rodina stejně musela mít další auto, co je na tom ekologického pořád navyšovat počet aut?

+4/0
8.5.2017 8:08

J42i78n17d63ř65i27c95h 15L70u82k39e90š 3919584593380

Navíc je to celé založené na dotacích a křivení trhu. Ať se to prosadí dsamo, když je to tak skvělé, třeba jako chytré mobily. Nebo na ty byly taky dotace? A když je každý týden masírka, jak trh s elektroauty roste a přitom do toho započítají i plynová auta je to fakt bomba...

+2/0
8.5.2017 8:17

M94a58r69t45i90n 55P28r20o32k29o60p 6696977190245

Stejně nikdo nenakazoval firmám že musejí dělat smart phony. Nebo že nesmějí dělat tlačítkové telefony.

0/0
8.5.2017 8:36

P41e83t64r 48N64o23v94á41k 8145509820

bez zelené ultra-levičácké bandy (+ úplatků = dotací) by dosáhly v Evropě tak max cca 0,1 - 0,4%?

-

a to si GREEN lobby předpokládám o min 50% čísla nenápadně přifoukla ;-€

bo za ty miliardy musí něco ukázat ;-€

stačí vidět jak se např. o hybridech lže! viz např.:

-

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů 8-o

http://vw-passat.blogspot.de/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html

+3/−1
8.5.2017 3:43

P19e81t65r 70B55á56č60a 8165526975635

UZ 4 % ;-D;-D;-D

Vsak my vam to vnutime diky dotacim a mediim proste hlava nehlava.

+3/0
7.5.2017 23:40

P38e88t85r 60C95o40h46o65r36n17a 1603684963169

tvl...4%???? Tak to už si to musím taky běžet koupit ;-D

0/0
7.5.2017 23:29

R37o20b94i25n 98Ž26i64ž93k17a 2468454546616

A ten zájem je tak velký, ze se ty tři prodané elektromobily denně radši přicucnou ve statistice na tisíce Priusů:-)

+1/0
7.5.2017 23:24

R72o14b18i91n 66Ž25i76ž55k75a 2618134266636

Přehlédl jsem odstavec, kde je to rozebrané - elektromobily tvoří něco přes desetinu z těch 4 %, takže krásných 0,4% trhu.

+4/0
7.5.2017 23:27

J94a47r24o75s57l22a67v 64D27u45n64d89a 1523802986430

Bohužel, až na naprosté výjimky (které jsou ale pekelně drahé), je užitná hodnota elektromobilů stále nízká a za tu cenu to nemá vůbec smysl.

- Nekřesťansky drahé

- Krátký dojezd (zvlášť v zimě s topením a nebo v létě s klimatizací)

- Stále dlouhá doba dobití mimo rychlonabíjecí stanice

Jinak dynamika jízdy perfektní, do města naprosto ideální. Ale zajímalo by mne, kde si běžný obyvatel většího města (t.j. bez garáže a bez parkovacího místa na svém pozemku) bude přes noc nabíjet. Nebo se očekává, že si každý večer zajede k rychlonabíjecí stanici na půl hodinky a přečte si v autě noviny?

+3/0
7.5.2017 22:43

A80l48e24š 50B78l72á61h27a 2250927524292

Tak jasný. Však je naivní předpokládat, že "v prvním kole" budou elektromobily nakupovat běžné domácnosti. Ale už se začínají objevovat zajímavé produkty, zajímavé pro určité spotřebitele. Jsou to různá městská auta pro různé instituce apod. S postupným rozvojem přijde i postupný pokles pořizovacích nákladů. V druhém kole můžou přijít na řadu movitější domácnosti, pro které to bude zajímavé např. na denní dojíždění z domu, kde si bez problému dobije, do zaměstnání. Zkrátka auto na jezdění na kratší trasy. Nebude mít problém v zimě se startováním, nechcípne to, neřve to, nesmrdí to, nemusí se jezdit k pumpě, dobiju si doma, no to by bylo, aby na tohle nikdo neslyšel. A jak se to trochu víc rozjede, přijdou další věci, jako je budování infrastruktury, např. zásuvky u parkovacích míst ve městech, spojené s vyhrazeným stáním pro elektromobily. Však ono to půjde, já bych se toho nebál.

+2/−2
7.5.2017 23:12
Foto

J59a61n 57Č90e97r45m30á27k 4799408875327

no ovšem a pak žili šťastně až do smrti...!!;-D

Sorry, ale tohle fakt není pohádka a tak růžová jejich budoucnost není... Problémů je tu až dost a elektroauta jsou dost drahý špás už sama o sobě... A nemyslete si, levný provoz brzy skončí, protože bude-li jich hodně, začnou stát sakra zajímat ušlé daně... Už jako bych slyšel Bureše... A nějaké EET na elektro a dodanění se tu najde na to šup...!!

+2/0
7.5.2017 23:45

L86u95b55o67š 53U11l24r44i77c22h 5931220878754

Cena už nie je až tak vysoká, keď odrátate príspevok od štátu na Slovensku je štátny príspevok až 5000 €.

"Najlacnejším hybridom je Toyota Yaris za takmer 14-tisíc eur. Najlacnejší elektromobil u nás stojí 23-tisíc eur. Jednoduché mild-hybridy čoskoro úplne vytlačia malé diesely."

http://www.automag.sk/galeria-10-najlacnejsich-hybridov-a-elektromobilov-na-slovenskom-trhu

Více na: http://www.automag.sk/galeria-10-najlacnejsich-hybridov-a-elektromobilov-na-slovenskom-trhu#utm_medium=selfpromo&utm_source=motomag&utm_campaign=copylink

0/0
8.5.2017 1:11

J84a32r85o95s60l64a69v 48D14u65n86d72a 1913172596800

Bez GIGANTICKÝCH investic do infrastruktury bude elektromobilita nepraktická. Např. vodík mi přijde mnohem praktičtější.

0/0
8.5.2017 17:27

M63a49r59t91i62n 81K27a92r73á23s78e18k 9508473668448

Jo jo, akorat na vodik potrebujete ty investice do infrastruktury jeste nesrovnatelne vetsi....

0/0
9.5.2017 14:58

J13a31r59o97s41l82a79v 33D62u48n90d88a 1803792186170

A já si myslím že ne.

U elektřiny se budou muset postavit nové zdroje (ať už distribuované nebo centralizované), nejspíš i nějaká úložiště energií (baterie, přečerpávací elektrárny, ...), posílit stávající infrastrukturu (vedení, ...) a hlavně vybudovat velmi sofistikované řešení nabíjení. Pokud se elektromobil nenabije do 5 minut na cca 500 km, bude potřeba mít výrazně více nabíjecích stanic než je dnes stojanů benzínových pump. Plus jak budou nabíjet lidé na sídlištích, na velkých parkovištích u firem atd. Investic bude mnoho a budou roztříštěné, s tím budou spojené velké náklady a náročnost.

U vodíku musím postavit fabriky na výrobu vodíku. Nabízí se model přestavby současných ropných rafinérií. Transport - pouze použít jiné cisterny než dnes, což možná půjde v rámci přirozené obměny zastaralých kusů. A postupná přestavba benzínových pump. Koncepčně se nic nemění, časová náročnost čerpání také ne. Většina investic je centralizovaných, nebude jich tak velký počet jako u elektřiny. Takže by to mělo být rychlejší a levnější.

0/0
9.5.2017 15:09

M83a96r57t53i62n 95K22a12r15á91s32e46k 9848603968668

Ad elektrina - pro vyrobu vodiku budete potrebovat mnohem vice elektriny nez pro "proste" dobijeni, kvuli tomu, ze v retezci jsou velke ztraty a neefektivity.

K distribuci - to si snad delate srandu ze si myslite, ze je jednodussi vyrobit elektrinu - tu premenit na vodik, ten zmrazit a nacepovat do cisterny, dovezt do cerpaci stanice, tam udrzovat chlazeny a pak ho tlakovat do aut a menit zpatky na elektrinu

0/0
9.5.2017 17:03

J97a52r69o69s56l61a49v 79D69u36n39d24a 1893372226920

1. Fabriku na vodík můžu postavit hned vedle elektrárny a eliminuji vysoké náklady na vedení a současně minimalizuji ztráty při přenosu

2. stejně jako se s rostoucí poptávkou a objemem výroby zlepšují technologie baterií, dá se očekávat zlepšení procesů výroby vodíku

3. dokážeš si představit co za investice obnáší zřídit statisíce nabíjecích míst?

4. ze slavných obnovitelných zdrojů je energie hlavně přes den, pokud bude podstatná část majitelů e-mobilů nabíjet přes noc, kam se bude energie ukládat?

5. to s cisternami se může zdát složité, ale je to přesně ten způsob, který se používá dnes s ropnými produkty. Takže se na něj dá celkem přirozeně přejít.

0/0
9.5.2017 19:22

L15a71d34i53s88l23a81v 16S18l56e92z48á60k 4438483

ad 1) a jak se dostane ten vodík na pumpu?

ad 2) to je otázka, jak moc to půjde vylepšit, tady těžko soudit. Ale doprava vodíku bude vždy náročnější než u elektřiny

ad 3) stačí obyčejná zásuvka, nic drahého a technicky náročného. Doma jich máme několik ;-D

ad 4) lze dobíjet i přes den, věšina lidí jede ráno do práce, auto 8 hodin stojí, pak jedou zpět. Za těch 8 hodin se dobije i z obyčejné zásuvky

ad 5) vodík má totálně jiné vlastností než benzín. Benzín se během přepravy nestlačuje, vodík je potřeba stačit na extrémně vysoký tlak (Mirai má tlak v nádržích 700bar!! a veze jen 5kg vodíku).

0/0
9.5.2017 23:31

J11a50r34o89s37l20a48v 59D32u56n77d82a 1363662966220

ad 1) Pokud bys četl pořádně, zjistíš že o tom píšu v bodu 5)

ad 3) na rozumně rychlé nabíjení opravdu nestačí. Zvlášt ne jednofázová. Bydlíš v domě? Oploceném? Já píši o městech. Bez garáže a stálého parkovacího místa

ad 4) to je pravda. Ale musíš mít u parkovacích míst u zaměnstnavatele nabíjecí stanici. nebo alespoň zásuvku. To taky není úplně obvyklé.

ad 5) vím. Znovu si přečti, co jsem napsal.

0/0
10.5.2017 1:23

V76l79a38d41i23m36í53r 76R84e69t62t60i98n67g10e29r 5355866375735

Když je to tak super výhodné, proč to potřebuje tak masivní dotace horem dolem a stejně se to neprodává a nerozšiřuje?

+2/0
7.5.2017 21:43

G65e47o83r82g 66K21o11m95b21e39r55e49c 9204441266681

krasny oblbovani s cislama. Napr Nemecko, automobilova velmoc a prodej novych e-aut a uvedeni do provozu je videt v grafu zde - https://de.statista.com/statistik/daten/studie/244000/umfrage/neuzulassungen-von-elektroautos-in-deutschland/

naopak roste nezajem o e-auta, lide si uz zacinaji uvedomovat ze to je jen draha hracka.

+3/0
7.5.2017 21:30

K32a12r35e74l 95M57a15z67a56č 3867603636559

Tento komentář je k překotnému prosazování elektromobilů silou, plošné náhradě spalovacích aut během následujících deseti let. Tak jak si to představuje EU. Pokud nebude řádná infrastruktura a podmínky, je to nesmysl.

1) Pokud nedobiju auto během 5 minut na dalších 500 km, nemá smysl o elektromobilech v masovém měřítku přemýšlet.

2) Jak to bude na sídlištích? Z každého okna prodlužovačka? Dovedete si představit, jak na sídlištích budou všichni dobíjet? Jak a kde budou parkovat? Ne. Takže musí dojít v redukci možnosti vlastnit osobní automobil!

3) Stát přijde o obrovské miliardy na spotřebních daních z paliv. Co nastane? Obrovské zdražení elektřiny.

4) Nedostatečné výrobní kapacity elektřiny a nedostatečná přenosová soustava. Už nyní v některých regionech nemůžete stavět domy, protože chybí nové trafosatnice. A co když pak budou všichni nabíjet? V ČR třeba 4 miliony aut?

5) Není na tom nic ekologického! Kvalitní benzínový motor se na celkové produkci všeho špatného z jednoho automobilu podílí pouze cca 20 %!!!! Ostatní jsou brzdy, spojky, pneu, oleje a hlavně jen fakt, že se auto pohybuje a víří prach. Výroba aku je ekologicky nesmírně náročná, musí mít drahé kovy, které se musí těžit a jeden z nich se těží jen v Africe za pomoci dětských otroků. Výroba a likvidace není ale vůbec nic ekologického, stejně jako výroba a likvidace solárů či dalších zařízeních pro elektrárny.

6) Proč nikdo neřeší nejdřív zaoceánské lodi s obrovských čmoudícími dieselagregáty, které produkují tolik svinstva, jako celá Evropa? Proč nikdo neřeší miliony kamionů? Vozy různých komunálních služeb, MHD a podobně? Tam jsou zdaleka největší zátěže, ne od osobních aut.

7) V Evropě vypukne válka. Není otázkou zda, ale kdy. A pokud budeme závislí na jednom druhu energie, tak brzy zahyneme. Nemůže být absolutně vše na elektřinu bez možnosti alternace z různých důvodů.

+7/−6
7.5.2017 20:47

R57a56d48e38k 33S56v39o94b54o74d11a 8349560650541

1) když bude dostatečný dojezd, nabíjení levné a relativně levné, není problém. Drtivá většina nabíjení (asi 90%) bude doma, kde to jde velmi levně, přes noc, takže každé ráno má auto vždy "plnou".

2) sídliště je dnes problém, ale ne neřešitelný. V několika městech zkouší využít sloupy veřejného osvětlení, jsou v plánu bezdrátové nabíjení na každém parkovacím místě. Ale to bude problém ještě dlouho.

3) o stát se nebojte. Ten si může ztráty nahradit třeba zvýšením mýtného nebo jinak. Jediný, kdo určitě přijde o zisky budou šejkové.

Zdražení energie bych nečekal. Nyní jsou v noci obrovské přebytky. Navíc probíhá přechod na decentrializovanou energii, kde se bude vyrábět čím dál tím víc místně.

4) Energie je dost i nyní, a energie bude ještě víc přechodem na decentralizovanou energii. To i uvolní přenosovou síť. Spotřeba poslední roky klesá, přenosová síť má rezervy. Ale změna nepřijde ze dne na den, bude spousta času se připravit

5) spotřeba benzínového auta je jedna věc, ale těžba, výroba a převoz paliv na stanice je tak jaksi navíc. V akumulátoru se nic nepálí, tudíž nespotřebovává. Akumulátor je recyklovatelný, Což benzín těžko. Energie jde získat ze spousty zdrojů, mnohé z nich jsou obnovitelné. Benzín se získá pouze z ropy.

6) řeší se jednodušší věci jako auta, zároveň i autobusy a začínají i nákladní doprava. Jsou projekty na lodě i letadla. Doba je ještě mladá.

7) Jestli válka bude nebo ne, stejně je výhodné přejít na elektřinu. Právě díky závislosti na fosilních palivech musíme posluhovat těm, kdo ji mají, či kdo má ropovody. Hádejte kdo to je. Elektřinu si vyrobím doma. Benzín ne.

+6/−1
7.5.2017 21:18

L24u22b49o63š 51U41l96r33i61c62h 5761170418264

O akých kábloch z okien tu melete? Na Slovensku je veľké množstvo nabíjacích staníc, pomer na 1 elektromobil takmer jedna stanica, z toho viac ako 20 rýchlonabíjacích.

"Máme už natoľko vybudovanú sieť nabíjacích staníc pre elektromobily, že nimi pohodlne precestujeme Slovensko z Bratislavy až do Košíc. Na ceste severným ťahom D1 je k dispozícii 11 vysokorýchlostných nabíjačiek. Celkovo ich na území SR máme už takmer dvadsať.

„Jedno nabitie trvá 17 minút, vodič si dá zatiaľ kávu a pokračuje ďalej,“ povedal odborník na alektromobily Dalibor Bošňák. "

https://www.aktuality.sk/clanok/277918/nemci-obdivuju-slovensko-za-siet-nabijaciek-aut-mame-vsak-len-200-elektromobilov/

+3/−2
7.5.2017 22:32

J36a78k60u46b 49K62o81s 4177200860877

Věřím tomu, že je to cesta. Jen ať to ale zase nějaký dobro*er nedává befelem. Jen by mne ještě zajímalo, jaký podíl z těch 4 % je osobní nákup a kolik činí podíl služebních vozů.

+1/0
7.5.2017 20:12
Foto

I86m72r76i36c33h 49S49u91c60h52a43r46s95k22ý 8246603335861

K tak obrovskému nárustu je potřeba připomenout jak výhodný je elektromobil doopravdy...?

Nutno je připomenout, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........???

+7/−2
7.5.2017 18:55

J75á55n 48B96a77d28i94o50v86s17k12ý 2719164116626

Chápu. Nicméně by bylo fér připomenout, ze opravdový důvod pro opravdu premrstenou podporu v Česku byla korupce.

+1/0
7.5.2017 20:40

M75a64r67e29k 95J37a22n37e25č80k72a 1917426643341

Vrásky na čele dělají obyčejné kompaktní žárovky a spínané zdroje energetikům již dnes, natož, až budou chtít zřizovat více rychlonabíjecích stanic pro elektromobily. Ale uznejte, tohle nemá smysl tady vysvětlovat, protože většina spotřebitelů o tom nemá ani páru a vědí leda tak, že elektřina kope. Navíc zřízení každé rychlonabíjecí stanice bude stát balík a dle mě se to bude muset projevit i v konečné ceně za každé nabití elektromobilu a to ne zrovna málo. Ne každý má totiž garáž nebo R.D. a čas to nabíjet až 10 hodin do plného nabití. Navíc dnešní obchodní politika energetik všeobecně je tlak na snižování hlavních jističů celorepublikově, aby se posbírali výkonové rezervy, kde se dá, čímž si vyčůraně šetří náklady. Není to zas taková historie, kdy byl boom s elektrickým vytápěním a jak na tom menší obce byly, když si pár lidí přitopilo a docházelo ke značným poklesům a ta situace není o moc lepší ani dnes a to dokonce ani v některých městských oblastech. S nástupem elektromobilů by se muselo začít kompletně s rekonstrukcí přenosových sítí a hlavně to také vše uregulovat a vykompenzovat.

0/0
8.5.2017 2:59

R35o12m58a29n 44P40o49l88á94č58e41k 5826629415

Hlavně v tom jsou hybridy. Čistých elektroaut bude ještě podstatně méně...

0/0
7.5.2017 18:52

D88e87n45i42s 82H30u57m56l 4402365585636

Zrovna jsem viděl poslední díl Grand Tour, kde Clarkson všude rozkřikoval mezi lidmy, že platí elektrické BMW Jamese Maye;-D

https://www.youtube.com/watch?v=2mGBOIMvv_M

+1/0
7.5.2017 18:42

K28a32r26e14l 36Z61a85c62e81k 7981229851667

Ještě vymyslet, jak se bude na všech sídlištích v noci nabíjet.

+1/0
7.5.2017 17:55

P31e35t74r 72E70i64c53h59n94e35r 4913369594580

Byl bych klidný, člověk ze sídliště si ještě dlouho elektro auto kvůli cenám kupovat nebude.

+3/0
7.5.2017 21:10







Najdete na iDNES.cz