Diskuse k článku

Wi-fi, klimatizace. Na lokálky v Pošumaví míří vlaky bez průvodčích

Cestující na několika tratích v Jihočeském kraji čeká od prosince zásadní změna. Po letech na nich přestanou jezdit vlaky Českých drah, místo toho je začnou vozit zelenooranžové soupravy společnosti GW Train Regio. Její vlaky prošly rozsáhlou modernizací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e16t49r 33N86e20c25h69a93n91i18c97k98ý 7183406128160

To je seriózní článek nebo autor opsal propagační leták JIKORIDU? 8-o

Zeptejte se těch kdo jezdili regiosprintrem mezi KV a Mariánkama nebo když jezdily jako náhrada mezi Libercem a Žitavou jaký to je "super" vozidlo. Jízda tím si nezadá s 810 nebo tramvají LIberec - Jablonec. Máte pocit, že to nemá podvozek snad žádný a vy jen hoblujete zadkem každý šroubek na koleji.

"Smůlu ale budou mít majitelé různých průkazů Českých drah na slevu." - Což ale jaksi mají skoro všichni kdo vlakem jezdí často, dojíždí pravidelně nebo jezdí na víkendy odněkud domů. Autor a jemu podobní příznivci především žlutého dopravce považují majitele inkaret za unikátní podřadný druh, ale ono nás je víc, než si myslíte. Takže ke zdražení dojde, pokud jste dosud jezdili vlakem nebo jezdíte vlakem v jiné oblasti a přijedete v létě vlakem na návštěvu.

Takže tu máme německý šrot co byl vyrobený aby mohl ve městě zastoupit tramvaj, firmu, která je podezřele spjatá s magistrátem a rozvrtaný tarif. Huráá

+1/0
10.5.2017 13:46

P72a68v49e36l 43V12l13a93s 4575103140784

Nic horšího než RegiNova nemůže být. Příšerný hluk srovnatelný s pocitem v plechovém sudu taženým po kamení, Nastoupit a vystoupit na nezvýšeném nástupišti je v motorové části téměř akrobatický kousek, v nemotorové části v zimě je jako v ledové kobce v motorové přetopeno. Opravdu majsterstik je nestejná rozteč sedadel a oken, v nemotorové části za dveřmi je schodiště pro špatně pohyblivého skoro jistý pád a.t.d. S toudle hrůzou se ČD chlubily . Staré německé vozy jsou nesrovnatelně lepší.

0/0
9.5.2017 17:07

P22e79t44r 80N29e92c31h52a64n45i33c39k38ý 7233606558210

To sice jo (i když Regionovy prošly mnoha úpravami, tak už je to o něco snesitelnější než před 10 lety), ale regiosprinter jim zdatně konkuruje. Co do otřesů je snad ještě horší.

0/0
10.5.2017 13:48

S63t26a64n54i83s62l83a73v 56H69e13r45m39a39n 9197209903813

Autobusovi dopravci šli take pod cenu.Potom jejich zaměstnanci vyhrožovali a snažili se stavkovat protože měli nizke platy. Takže kraj ušetři rozbije se to co funguje a CESTUJICI diky chytrolinum budou rukojmi kteři za nic nemužou.

0/0
8.5.2017 16:05

D22o73m26i79n24i18k 58Ž50ď36á45n20s96k30ý 7510578817923

A proto je majitel autobusové dopravy milionář. A to, že ČD funguje je pro mě novinka ;-D

0/−1
8.5.2017 19:44

V83a49c33l37a26v 59H17a72j33e28k 3166359169

jistě. řidiči neměl dostat přidáno vlády a kraje a od svého zaměstnavatele, který nabídl podnákladovou cenu. A pokud by stávkovali, měl platit kraji smluvní pokutu za neprovedené nasmlouvané výkony.

0/0
9.5.2017 9:06

M23i28r47o41s48l80a94v 83Z11i55k94m43u35n47d 6638582497608

Nicméně z článku není zřejmé, kolik kol se vejde do jednoho motoráku a zda levný dopravce zajistí přepravu stejného množství cyklistů jako dosavadní dopravce ...

Pokud nikoli, tak na šetrnost kraje (krajského úřadu) doplatí cestující, zpravidla občan Jihočeského kraje ... (jistá analogie "nechci slevu zadarmo")

0/0
8.5.2017 15:21

D87o56m46i34n70i66k 54Ž94ď23á19n16s89k89ý 7520258307313

Cyklista má šlapat a nevozit si prdel vlakem ...

+4/−1
8.5.2017 19:45

P90e59t88r 13N75e86c18h81a92n38i93c89k22ý 7523246838660

Ten vlak je obyčejná motorová tramvaj, která je v Německu schválená, že může jezdit i po kolejích zanesených do silnice. V této úpravě je ta "tramvaj" ještě zmenšená o WC, které vzhledem k účelu neměla. Takže si to můžete domyslet kolik se tam vejde cyklistů nebo školních výletů.

0/0
10.5.2017 13:50

T51o77m38a59s 14F11r65i91c 7165334348460

Od kdy nemá RS podvozky ? A od kdy nemá podvozky 810 ? Je vidět, že pán je znalec, páč srovnávat 810 či regionovu s RS je dost nepoměr. 

0/0
7.5.2017 15:55

R59a42d42k79o 12K59ř18i11v40á70n37e84k 7750843955790

810 má jednonápravové podvozky, které problém příčného vypružení řeší jen částečně - jak bohužel každý cestující pozná. Regiosprinter má tři články a čtyři nápravy o celkovém uspořádání A+2+A, kde jsou krajní vozidla splašené jednonápravové trakaře a dvounápravový prostřední díl se trochu té 810 blíží, ovšem díky kratšímu rozvoru je jeho chod méně klidný. O znalci tu hovoříte jen Vy, tak to můžete trochu rozvést do detailů.

0/0
7.5.2017 16:31

R26o33m19a16n 18J41e46s79c51h36k48e 9658295857145

Další perlička je v textu, že původní soupravy neměly záchody ??

+1/0
8.5.2017 7:10

R41a27d80k54o 82K40ř28i57v96á12n68e96k 7790493525830

V Německu jezdily převážně bez záchodů. Záchody se tam dosazují při úpravách pro provoz v ČR.

+1/0
8.5.2017 13:07

R29o15m85a75n 82J24e27s38c28h94k61e 9378745217525

Větu jsem pochopil, že původní jednotky jsou vozy řady M 152.0 dnes 810.

0/0
8.5.2017 13:28

M80i54r66o94s67l94a39v 22Z48i96k74m21u14n48d 6448662397988

Ano, vozidlo určené pro krátké místní tratě - konec konců tramvaj taky nemá záchod ...

+1/0
8.5.2017 15:18

J52a28n 60J42e19m31e27l10k52a 1365870

"V případě některých relací bude GW Train Regio levnější: například jízdenka z Českých Budějovic do Českého Krumlova bez slev má stát 40 korun, u Českých drah stojí jízdenka 52 korun."

IN 25 - 39Kč,

IN 50 26Kč.

IN 100 :-)

Ale především Praha Krumlov, je cena na km nižší při jedné jízdence.

A tento úsek vychází s IN 25 pak na 29 Kč. (a zároveň je levnější ten první úsek) A v tom je ten politický chyták a záměr.

Navíc na této relaci mají konkurenci s ČD a autobusy. A proto si to tady hned na začátku nedovolí napálit. Podobně jako Plzeň Most. Tam kde jezdí souběžně s ČD, ejhle tam je cena na úrovni in25.

+3/0
7.5.2017 10:23

J77a89n 82J85e59m86e52l22k54a 1845870

Zimola je již out, ale jeho smlouva tu bude do roku 2032.. Bez nasmlouvaného integrovaného systému, bez státního systému jízdenek.

"Nahradí staré motorové vozy řady 810 nebo novější Regionovy, které většinou na trasách jezdí."

Já tam viděl 3 vagóny, nebo dokonce dvoupatrové soupravy.

"Do každé soupravy se vejde 65 sedících cestujících."

Tragické... Když souprava ČD měla stovky míst a byla zaplněná v sezóně.

"díky soutěži uspoří za patnáct let smlouvy zhruba 450 milionů korun oproti stávajícím cenám za stejné služby" 30 milionů ročně na 3ch trasách už nezní tak bombasticky, že. 10-15% sleva za cenu této kapacity, že smlouva neříká, jaké bude jízdné - to bude 15 let řídit defakto dopravce, neřeší integrovaný systém, roz. státní systém jízdenek, low cost bez průvodčích. Hlavně vůbec oni neřeší nádraží. Ty malebná nádraží, která jsou na prospektech ČD. (tedy lowcost)

Tomu říkám super výsledek. Ale o cestující tady asi moc nešlo. Zajímavé, jak ve smlouvě z veřejné soutěže zakomponovaný nějaký konkrétní dopravní model dopravce (jehož data jsou částečně začerněna).

A to nás čeká 2019 s krajskými politickými experty..

+6/−1
7.5.2017 10:05

J89i91ř46í 77J17o13z23a 3888823380321

Kdp bydli nebo zna verejnou dopravu v Jihoceskem kraji nemuze ho stav verejne dopravy v kraji prekvapit. Ani obsazeni sumavskych trati GW train prekvapit. To, ze souvasny koordinator dopravy JIKORD ma nadstandardni vztahy se skupinou Jihotrans (spada sem GW bus - drive CSAD Jihotrans Ceske Budejovice, CSAD STTRANS Strakonice a GW train). Nekdo zde psal jak bude zajistena nahradni doprava - no jak asi, kdyz stejny majitel vlastni autobusovou dopravu... svymi autobusy! Verejna doprava na uzemi kraje je temer nepouzitelna, vzdyt i do vesnic vzdalenych od 100 tisicovych Budejc 10 km se proste vecer ve vsedni dny a o vikendech celodenne nedostanete. Proste kraj se rozhodl jednoho dne setrit a tak se skrtalo a to vsude (vlaky i autobusy). Ja tedy bydlim v Budejcich, ale kdyz chci jet k mame, ktera se odstehovala na vesnici, tak ti jsou muka. Posledni spojeni busem ve vsedni dny z Budejc je v 16:55 hod., o vikendech nic. Zeleznicni stanice je vzdalena od vsi 3 kilometry. O vikendech jede prvni vlak (trat 199 CB - Ceske Velenice) z Budejc v 08:09 hod.! Na teto trati je dokonce i interval neuveritelne 4 hodiny. Napr. v opacnem smeru jede vlak v 5 hod., v 9 hod. v 13 hod. a tak podobne. Sileny! Ale ze se cpou penize do nesmyslu typu modernizace letiste v Budejcich je v poradku, ale ze lidi se nemaji jak pomalu dostat z/do prace je vedeni kraje jedno. Tento stav, ktery dlouhodobe zde panuje je neudrzitelny a je otazkou kdo to kdy zacne resit. Uprimne me je , jako cestujicimu, jedno kdo to tam pojede ci jezdi, me zajima zda vubec jeste neco jede ci pojede. Az vetsina diskutujicich vyzkousi cestovani ve vsedni dny vecer ci v jakoukoliv dobu o vikendech verejnou dopravou v Jiznich Cechach, pak mohou tady resit hlouposti typu CD nebo GW a co je lepsi. Dokud se nezlepsi dostupnost verejnou dopravou je mi fakt jedno kdo tam jede.

+12/0
7.5.2017 6:23

R38a32d91i91m 48Š44o45l77c 1665525125344

Přesně tak, ale to tohoto tématu se našim "investigativním" novinářům moc nechce... A kým byl zrovna Zimola krmen...

+3/0
7.5.2017 6:33

M91i34r53o61s90l53a84v 24Z63i38k67m94u41n23d 6248852627528

Čtyřhodinový interval je dobrý tak pro dálkovou dopravu v někdejším SSSR, resp. dnešním Rusku ... nikoli pro zemi ve střední Evropě ....

"Moderní" dopravní systémy pracují s hodinovým intervalem, přesněji řečeno v okolí velkých měst se jezdí i v častějším intervalu. Prokazatelně krátké intervaly navyšují počty cestujících ... dávají přednost před individuální dopravou.

Před nějakými 30 lety jezdily z Prahy do Českých Budějovic 3 páry rychlíků po sedmi vozech denně + jeden motorák a to ještě ne denně, v současnosti jezdí - až na výjimky - vlaky každou hodinu a k tomu ještě mezistátní vlak zastavující jen v Táboře. A je zajímavé, že všechny ty vlaky jsou docela plné ....

Naproti tomu je žalostný obrázek na osobní vlaky. Kdysi jezdily klasické soupravy o šesti, později jen 5 vozech s kapacitou 440 míst k sezení, v současnosti je tragický pohled na motorovou soupravu 814 s několika cestujícími ...

0/0
8.5.2017 15:29

P58e55t61r 59N93e67c48h18a76n76i27c45k87ý 7673756708250

U těch osobních vlaků došlo k úpadku hlavně protože dnes na auto má víc lidí než dříve a taky dřív osobní vlaky byly levnější než dálkové. Ale jinak souhlas, 4h interval je naprosto k ničemu, to je dobré jen u sezonních pátečně-nedělních posil

0/0
10.5.2017 13:56

O77t68a37k91a83r 46V23l68č62e33k 9529128325

děsná tramvaj...a klimatizace, ani okno člověk neotevře...

+1/−2
7.5.2017 3:12

R63o80m88a58n 74P25o54l41á39č85e22k 5826769175

Zní to nádherně, ale ...

1) Ceník BY MĚL BÝT stejný. Tohle slovní spojení mě trochu zaráží. Navíc budou tratové jízdenky? Je tam nějaký strop na dobu těch 15 let? Podmínky zdražování?

2) Bez průvodčích? To bude taky veselé...

3) Jaké jsou podmínky pro zajištění náhradní dopravy?

0/0
7.5.2017 0:59

J96a27n 50J98e29m70e96l45k26a 1345600

2) není, to je na dopravci ;-D do 2032 ;-D ;-€

Dopravce to musí to konzultovat s krajem, ale ten jeho návrh musí příjmout ;-D

V případě zřízení integrovaného systému se bude "jednat" o nové kompenzaci ;-D

0/0
7.5.2017 10:26

P74e18t48r 90N40o43v94á15k 6530231453566

Pan Sůra zase účelově píše to co se hodí.

Navíc úspora 450 mil. za 15 let je celkem směšná částka, na to a by si stát pustil na koleje tuhle srandu. Zvláště trať ČB - Volary GWTrain frekvenčně vyjezdit nezvládne ;)

+4/−4
7.5.2017 0:33

J39a92n 59S26ů82r47a 4825243183172

Co konkrétně je špatně?

0/0
7.5.2017 14:32

R39a26d50k22o 34K33ř41i34v27á63n63e96k 7100163165500

Wifina je dobrá věc, ale jak bude v temných hvozdech pod Boubínem či Libínem fungovat netuším. Do Nového Údolí se zase jede několik desítek km na rozhraní první a druhé zóny NP Šumava. Místo jako stvořené pro připojení celého člověka na internet.

Nebo je iluze připojení jen taková vějička na zakrytí nekomfortnosti nových vozidel?

+8/0
6.5.2017 18:29

R98a51d27k77o 32K93ř60i70v20á15n68e53k 7240973435200

Existují denní, týdenní... roční celostátní síťové jízdenky na vlak, včetně jejich velmi oblíbených letních zvýhodněných podob. Tak ty tam platit nebudou.

Mezinárodní jizdenky, na které zejména mládež hojně cestuje Evropou. Ty platit také nebudou.

Tyto časové jízdenky značně přispívají k atraktivitě veřejné dopravy díky jejich flexibilitě. Demontáž tohoto systému je chyba. Nejsou to jen jakési marginální slevy ČD, byť formulace v článku to nepřímo podsouvá.

Na stávajících vlacích Č.B. - Krumlov - lipenská oblast - Nové Údolí jezdí pohodlné čtyřnápravové motoráky 842, v sezoně pak velké soupravy se služebními vozy na kola i přímý vlak do Prahy. Proti tomu je zázračný Regiosprinter GW jen motorová tramvaj, která v Německu jezdí bez záchodu na krátkých trasách. Má rovněž JEDNOTLIVÉ (!) nápravy, nikoliv podvozky, takže problém bočních rázů je na úrovni starých motoráků 810 nebo regionov, mně se zdá spíš horší. Proti 842 ČD to je sešup dolů, který nenahradí ani pěkný interiér s novými potahy. Oproti tomu s regionovami které jezdí z Volar do Strakonic či Číčenic to bude tak +- srovnatelné. Rovněž tak doplňkové využití starých vozů 810 bude u ČD i GW srovnatelné. To je jen pokus o střízlivý pohled, který zjevně není autorovi článku tak úplně vlastní.

Jo a depo ve Volarech převzít zadarmo - to bych chtěl taky. :-)

+26/0
6.5.2017 18:06

L52u66k78á31š 49Š27m19a70h72e29l 2947814912414

Ano, celá síť je zapojena do systému přeshraničních jízdenek Vltava - Dunaj, které platí i pro přestup na autobus v Novém Údolí (jezdí do Freyungu a odtud vlak do Pasova, nebo přímo do NP Bavorský les, další busy pak jedou na Třístoličník), v Lenoře lze pak přestoupit na autobusy do NP Šumava (Kvilda, Modrava...). Jestli tyhle jízdenky zůstanou zachovány, je otázka, ale s ohledem na to, že letos přestala na GWTR platit i dlouhá léta platící víkendová jízdenka a německý ekvivalent SWT, tak mám vážné pochyby.

+8/0
6.5.2017 19:10

J92a53n 20S41ů48r40a 4965403843442

http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-8141

0/−6
6.5.2017 20:07

R65a78d11k28o 64K86ř20i29v30á53n53e42k 7370833105800

Jste při smyslech? To je vlak s odjezdem ve 22.45! Tam je ta 810 tak akorát. Tuším, že dle jednání nového dopravce s gubernárotstvím tento vlak nebude jezdit vůbec.

Čím nás to tu krmíte?

+5/0
6.5.2017 20:41

J42a55n 14S12ů97r78a 4785773223252

Zhruba stejné, jako srovnávat rs a 843. Třeba s kočárkem je 843 jedna radost.

+1/0
6.5.2017 20:57

R43a81d58k12o 22K21ř80i43v65á69n25e89k 7160853185750

Souhlasím s Vámi v tom, že rs je nízkopodlažní. Místa na kočáry tam ale moc není. Oproti tomu vozy 842 jezdí s přípojnými vozy Bdtn, kde je poměrně velký prostor pro kola a kočárky. Na krátkou vzdálenost tedy spíše rs, na větší spíše ne.

+1/0
6.5.2017 21:16

J60a47n 86S59ů25r35a 4415663973502

A pošumavské lokálky,to je typická dalkovka, že.

0/0
6.5.2017 22:02

R36a81d46k85o 10K33ř16i48v53á38n69e28k 7400423615920

Z Budějovic do Nového Údolí přes dvě a půl hodiny. Takže časově vlastně ano.

+2/0
6.5.2017 22:14

J27i39ř64í 51S48o28u93č31e27k 5406907619989

Jenže osob, které jezdí z konečné na konečnou, je minimum. Reálně většina osob z ČB jede do Krumlova (a opačně), nebo z Krumlova na Šumavu. Když si uvědomíte, že spoj na trase Krumlov-ČB bývá v odpoledních hodinách i ze 2/3 obsazený cizinci, tak se až stydím, jaké soupravy ČD používají. Upřímně se kraji nedivím, že schválil změnu, která je i levnější.

+1/0
7.5.2017 9:42

J17a49n 91S14ů71r84a 4975963783692

Je to soukromník.to je pro některé hlavní problém.

+1/0
7.5.2017 14:35

R91a83d66k41o 79K16ř42i16v54á97n31e17k 7110123555110

Ne. Je to systémová blbost. Proti soukromníkům nic nemám, proti blbosti ano. A jak to máte nastavené Vy?

0/0
7.5.2017 16:21

J18a87n 24S68ů68r41a 4545493453872

Pro mě je blbost platit z veřejných zdrojů za stejnou službu o 30% více.jak to máte Vy?

+1/0
7.5.2017 16:52
Foto

J77a24n 68V56a62l94a48l69í71k 6676819850236

Tak proč se na trase Praha Ostrava platí z veřejných peněz víc? Proč nenapíšete článek že RJ na té trati dostává víc na kompenzacích než dostávali ČD za smluvní přepravu dle vás na " dotacích "

0/0
7.5.2017 17:03

R25a84d34k45o 62K76ř10i48v88á57n69e76k 7190823205100

Kolik se bude skutečně platit z veřejných prostředků a za jaký rozsah a kvalitu dopravy, to "příštích 15 let" uvidíme. Já jsem, na rozdíl od Vás, z jižních Čech. Smlouvu na 15 let lze nadefinovat velmi vágně a spoléhat na kamarádské mimosmluvní dohody. Závidím Vám Váš svazácký optimismus. :-)

0/0
7.5.2017 17:13

J59a39n 27S95ů90r38a 4285473973442

Smlouva je veřejně dostupná,tak prosím ukažte ty body,co tam jsou problémové,jinak je to takové plkani. A znovu, příklad 089 funguje. I přes nářky odborníků že Žiliny

+1/0
7.5.2017 17:27

J36a68n 40S39ů87r29a 4315743983822

Jinak na 089 nástupem jiného dopravce počet cestujících výrazně stoupl. A in karty neuznává.cim to je?

+1/0
7.5.2017 17:00

V44a95c90l71a45v 48H87a65j97e79k 3536229379

ŽE ta nejvetši frekvence mezi Libercem a Hradkem jezdi na jizdenky IDS

0/0
8.5.2017 16:32

J69a21n 37S63ů89r31a 4855663853462

Pan Křivánek vidí jako problém, že se neuznávají in karty. IDS platil už za dob ČD

0/0
8.5.2017 16:57

V27a50c40l17a59v 69H50a54j44e83k 3366649629

ano ale rozdil mezi cenou IDS a In25 byl nevyznamny.

0/0
8.5.2017 17:14

V47a55c59l52a50v 61H48a28j90e23k 3406709279

jinak to jako problém pan Křivánek vidí správně.

0/0
9.5.2017 9:03

J59a65n 41V52a22n26d58r59o72v31e14c 9403376958565

± se píše takhle: držet Alt a pravou rukou na číselné klávesnici napsat 0177 a potom Alt pustit.:-)

0/0
6.5.2017 21:31

Ř34e18h37o10ř 14V57l89a18s39á78k 2454144461286

Závisí na systému. V Linuxu obvykle funguje

Compose + -

0/0
6.5.2017 23:54

J36o36s10e46f 41K19u84b22e90š 9705205169134

Klasický paskvil kraje, kde je železnice na nejhorší úrovni v ČR. Vyhrát výběrko nejnižší cenou tím, že zruší průvodčí a v létě dá nějakému brigádníkovi 50 Kč/h, to umí každý...

+12/−2
6.5.2017 17:54

Najdete na iDNES.cz