Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wi-fi, klimatizace. Na lokálky v Pošumaví míří vlaky bez průvodčích

Cestující na několika tratích v Jihočeském kraji čeká od prosince zásadní změna. Po letech na nich přestanou jezdit vlaky Českých drah, místo toho je začnou vozit zelenooranžové soupravy společnosti GW Train Regio. Její vlaky prošly rozsáhlou modernizací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e58t84r 64N60e51c55h89a40n26i14c20k22ý 7173556718140

To je seriózní článek nebo autor opsal propagační leták JIKORIDU? 8-o

Zeptejte se těch kdo jezdili regiosprintrem mezi KV a Mariánkama nebo když jezdily jako náhrada mezi Libercem a Žitavou jaký to je "super" vozidlo. Jízda tím si nezadá s 810 nebo tramvají LIberec - Jablonec. Máte pocit, že to nemá podvozek snad žádný a vy jen hoblujete zadkem každý šroubek na koleji.

"Smůlu ale budou mít majitelé různých průkazů Českých drah na slevu." - Což ale jaksi mají skoro všichni kdo vlakem jezdí často, dojíždí pravidelně nebo jezdí na víkendy odněkud domů. Autor a jemu podobní příznivci především žlutého dopravce považují majitele inkaret za unikátní podřadný druh, ale ono nás je víc, než si myslíte. Takže ke zdražení dojde, pokud jste dosud jezdili vlakem nebo jezdíte vlakem v jiné oblasti a přijedete v létě vlakem na návštěvu.

Takže tu máme německý šrot co byl vyrobený aby mohl ve městě zastoupit tramvaj, firmu, která je podezřele spjatá s magistrátem a rozvrtaný tarif. Huráá

+1/0
10.5.2017 13:46

P40a58v79e88l 96V20l49a44s 4685733800984

Nic horšího než RegiNova nemůže být. Příšerný hluk srovnatelný s pocitem v plechovém sudu taženým po kamení, Nastoupit a vystoupit na nezvýšeném nástupišti je v motorové části téměř akrobatický kousek, v nemotorové části v zimě je jako v ledové kobce v motorové přetopeno. Opravdu majsterstik je nestejná rozteč sedadel a oken, v nemotorové části za dveřmi je schodiště pro špatně pohyblivého skoro jistý pád a.t.d. S toudle hrůzou se ČD chlubily . Staré německé vozy jsou nesrovnatelně lepší.

0/0
9.5.2017 17:07

P65e32t24r 91N12e41c71h18a81n48i45c14k12ý 7373316968940

To sice jo (i když Regionovy prošly mnoha úpravami, tak už je to o něco snesitelnější než před 10 lety), ale regiosprinter jim zdatně konkuruje. Co do otřesů je snad ještě horší.

0/0
10.5.2017 13:48

S32t52a17n21i42s40l68a60v 79H81e24r24m92a78n 9547859793933

Autobusovi dopravci šli take pod cenu.Potom jejich zaměstnanci vyhrožovali a snažili se stavkovat protože měli nizke platy. Takže kraj ušetři rozbije se to co funguje a CESTUJICI diky chytrolinum budou rukojmi kteři za nic nemužou.

0/0
8.5.2017 16:05

D49o40m48i75n43i78k 17Ž80ď69á11n13s56k12ý 7660308897193

A proto je majitel autobusové dopravy milionář. A to, že ČD funguje je pro mě novinka ;-D

0/−1
8.5.2017 19:44

V78a80c31l73a24v 24H98a32j53e70k 3436659889

jistě. řidiči neměl dostat přidáno vlády a kraje a od svého zaměstnavatele, který nabídl podnákladovou cenu. A pokud by stávkovali, měl platit kraji smluvní pokutu za neprovedené nasmlouvané výkony.

0/0
9.5.2017 9:06

M55i21r53o90s11l40a45v 26Z96i19k95m47u90n63d 6378602147388

Nicméně z článku není zřejmé, kolik kol se vejde do jednoho motoráku a zda levný dopravce zajistí přepravu stejného množství cyklistů jako dosavadní dopravce ...

Pokud nikoli, tak na šetrnost kraje (krajského úřadu) doplatí cestující, zpravidla občan Jihočeského kraje ... (jistá analogie "nechci slevu zadarmo")

0/0
8.5.2017 15:21

D82o12m59i94n62i30k 82Ž86ď48á67n44s43k60ý 7210918837783

Cyklista má šlapat a nevozit si prdel vlakem ...

+4/−1
8.5.2017 19:45

P13e83t62r 16N16e15c83h27a38n50i41c15k76ý 7243426208690

Ten vlak je obyčejná motorová tramvaj, která je v Německu schválená, že může jezdit i po kolejích zanesených do silnice. V této úpravě je ta "tramvaj" ještě zmenšená o WC, které vzhledem k účelu neměla. Takže si to můžete domyslet kolik se tam vejde cyklistů nebo školních výletů.

0/0
10.5.2017 13:50

T38o12m56a13s 26F67r30i58c 7925894388450

Od kdy nemá RS podvozky ? A od kdy nemá podvozky 810 ? Je vidět, že pán je znalec, páč srovnávat 810 či regionovu s RS je dost nepoměr. 

0/0
7.5.2017 15:55

R34a47d54k18o 97K80ř85i27v55á17n18e30k 7710823165460

810 má jednonápravové podvozky, které problém příčného vypružení řeší jen částečně - jak bohužel každý cestující pozná. Regiosprinter má tři články a čtyři nápravy o celkovém uspořádání A+2+A, kde jsou krajní vozidla splašené jednonápravové trakaře a dvounápravový prostřední díl se trochu té 810 blíží, ovšem díky kratšímu rozvoru je jeho chod méně klidný. O znalci tu hovoříte jen Vy, tak to můžete trochu rozvést do detailů.

0/0
7.5.2017 16:31

R41o98m41a95n 71J72e70s24c15h44k73e 9808165137895

Další perlička je v textu, že původní soupravy neměly záchody ??

+1/0
8.5.2017 7:10

R46a62d67k45o 59K12ř69i52v76á87n11e70k 7570253385560

V Německu jezdily převážně bez záchodů. Záchody se tam dosazují při úpravách pro provoz v ČR.

+1/0
8.5.2017 13:07

R18o59m98a85n 19J82e91s13c34h16k57e 9468355197715

Větu jsem pochopil, že původní jednotky jsou vozy řady M 152.0 dnes 810.

0/0
8.5.2017 13:28

M22i20r43o36s24l68a92v 69Z82i73k63m80u93n12d 6298932367138

Ano, vozidlo určené pro krátké místní tratě - konec konců tramvaj taky nemá záchod ...

+1/0
8.5.2017 15:18

J72a26n 64J76e56m80e86l63k80a 1355750

"V případě některých relací bude GW Train Regio levnější: například jízdenka z Českých Budějovic do Českého Krumlova bez slev má stát 40 korun, u Českých drah stojí jízdenka 52 korun."

IN 25 - 39Kč,

IN 50 26Kč.

IN 100 :-)

Ale především Praha Krumlov, je cena na km nižší při jedné jízdence.

A tento úsek vychází s IN 25 pak na 29 Kč. (a zároveň je levnější ten první úsek) A v tom je ten politický chyták a záměr.

Navíc na této relaci mají konkurenci s ČD a autobusy. A proto si to tady hned na začátku nedovolí napálit. Podobně jako Plzeň Most. Tam kde jezdí souběžně s ČD, ejhle tam je cena na úrovni in25.

+3/0
7.5.2017 10:23

J20a65n 27J70e40m64e45l47k53a 1265450

Zimola je již out, ale jeho smlouva tu bude do roku 2032.. Bez nasmlouvaného integrovaného systému, bez státního systému jízdenek.

"Nahradí staré motorové vozy řady 810 nebo novější Regionovy, které většinou na trasách jezdí."

Já tam viděl 3 vagóny, nebo dokonce dvoupatrové soupravy.

"Do každé soupravy se vejde 65 sedících cestujících."

Tragické... Když souprava ČD měla stovky míst a byla zaplněná v sezóně.

"díky soutěži uspoří za patnáct let smlouvy zhruba 450 milionů korun oproti stávajícím cenám za stejné služby" 30 milionů ročně na 3ch trasách už nezní tak bombasticky, že. 10-15% sleva za cenu této kapacity, že smlouva neříká, jaké bude jízdné - to bude 15 let řídit defakto dopravce, neřeší integrovaný systém, roz. státní systém jízdenek, low cost bez průvodčích. Hlavně vůbec oni neřeší nádraží. Ty malebná nádraží, která jsou na prospektech ČD. (tedy lowcost)

Tomu říkám super výsledek. Ale o cestující tady asi moc nešlo. Zajímavé, jak ve smlouvě z veřejné soutěže zakomponovaný nějaký konkrétní dopravní model dopravce (jehož data jsou částečně začerněna).

A to nás čeká 2019 s krajskými politickými experty..

+6/−1
7.5.2017 10:05

J74i32ř83í 27J25o23z18a 3398703340631

Kdp bydli nebo zna verejnou dopravu v Jihoceskem kraji nemuze ho stav verejne dopravy v kraji prekvapit. Ani obsazeni sumavskych trati GW train prekvapit. To, ze souvasny koordinator dopravy JIKORD ma nadstandardni vztahy se skupinou Jihotrans (spada sem GW bus - drive CSAD Jihotrans Ceske Budejovice, CSAD STTRANS Strakonice a GW train). Nekdo zde psal jak bude zajistena nahradni doprava - no jak asi, kdyz stejny majitel vlastni autobusovou dopravu... svymi autobusy! Verejna doprava na uzemi kraje je temer nepouzitelna, vzdyt i do vesnic vzdalenych od 100 tisicovych Budejc 10 km se proste vecer ve vsedni dny a o vikendech celodenne nedostanete. Proste kraj se rozhodl jednoho dne setrit a tak se skrtalo a to vsude (vlaky i autobusy). Ja tedy bydlim v Budejcich, ale kdyz chci jet k mame, ktera se odstehovala na vesnici, tak ti jsou muka. Posledni spojeni busem ve vsedni dny z Budejc je v 16:55 hod., o vikendech nic. Zeleznicni stanice je vzdalena od vsi 3 kilometry. O vikendech jede prvni vlak (trat 199 CB - Ceske Velenice) z Budejc v 08:09 hod.! Na teto trati je dokonce i interval neuveritelne 4 hodiny. Napr. v opacnem smeru jede vlak v 5 hod., v 9 hod. v 13 hod. a tak podobne. Sileny! Ale ze se cpou penize do nesmyslu typu modernizace letiste v Budejcich je v poradku, ale ze lidi se nemaji jak pomalu dostat z/do prace je vedeni kraje jedno. Tento stav, ktery dlouhodobe zde panuje je neudrzitelny a je otazkou kdo to kdy zacne resit. Uprimne me je , jako cestujicimu, jedno kdo to tam pojede ci jezdi, me zajima zda vubec jeste neco jede ci pojede. Az vetsina diskutujicich vyzkousi cestovani ve vsedni dny vecer ci v jakoukoliv dobu o vikendech verejnou dopravou v Jiznich Cechach, pak mohou tady resit hlouposti typu CD nebo GW a co je lepsi. Dokud se nezlepsi dostupnost verejnou dopravou je mi fakt jedno kdo tam jede.

+12/0
7.5.2017 6:23

R44a15d25i44m 18Š46o26l70c 1475225225824

Přesně tak, ale to tohoto tématu se našim "investigativním" novinářům moc nechce... A kým byl zrovna Zimola krmen...

+3/0
7.5.2017 6:33

M28i91r37o14s82l45a12v 33Z95i48k37m78u20n60d 6208162637788

Čtyřhodinový interval je dobrý tak pro dálkovou dopravu v někdejším SSSR, resp. dnešním Rusku ... nikoli pro zemi ve střední Evropě ....

"Moderní" dopravní systémy pracují s hodinovým intervalem, přesněji řečeno v okolí velkých měst se jezdí i v častějším intervalu. Prokazatelně krátké intervaly navyšují počty cestujících ... dávají přednost před individuální dopravou.

Před nějakými 30 lety jezdily z Prahy do Českých Budějovic 3 páry rychlíků po sedmi vozech denně + jeden motorák a to ještě ne denně, v současnosti jezdí - až na výjimky - vlaky každou hodinu a k tomu ještě mezistátní vlak zastavující jen v Táboře. A je zajímavé, že všechny ty vlaky jsou docela plné ....

Naproti tomu je žalostný obrázek na osobní vlaky. Kdysi jezdily klasické soupravy o šesti, později jen 5 vozech s kapacitou 440 míst k sezení, v současnosti je tragický pohled na motorovou soupravu 814 s několika cestujícími ...

0/0
8.5.2017 15:29

P63e20t62r 11N35e56c45h75a29n40i32c19k17ý 7973586608460

U těch osobních vlaků došlo k úpadku hlavně protože dnes na auto má víc lidí než dříve a taky dřív osobní vlaky byly levnější než dálkové. Ale jinak souhlas, 4h interval je naprosto k ničemu, to je dobré jen u sezonních pátečně-nedělních posil

0/0
10.5.2017 13:56

O15t13a39k89a46r 42V29l80č97e13k 9909488695

děsná tramvaj...a klimatizace, ani okno člověk neotevře...

+1/−2
7.5.2017 3:12

R19o46m59a85n 11P15o29l49á38č27e51k 5816199545

Zní to nádherně, ale ...

1) Ceník BY MĚL BÝT stejný. Tohle slovní spojení mě trochu zaráží. Navíc budou tratové jízdenky? Je tam nějaký strop na dobu těch 15 let? Podmínky zdražování?

2) Bez průvodčích? To bude taky veselé...

3) Jaké jsou podmínky pro zajištění náhradní dopravy?

0/0
7.5.2017 0:59

J86a29n 29J95e56m11e53l21k57a 1125420

2) není, to je na dopravci ;-D do 2032 ;-D ;-€

Dopravce to musí to konzultovat s krajem, ale ten jeho návrh musí příjmout ;-D

V případě zřízení integrovaného systému se bude "jednat" o nové kompenzaci ;-D

0/0
7.5.2017 10:26

P57e16t32r 21N88o24v25á94k 6300371403696

Pan Sůra zase účelově píše to co se hodí.

Navíc úspora 450 mil. za 15 let je celkem směšná částka, na to a by si stát pustil na koleje tuhle srandu. Zvláště trať ČB - Volary GWTrain frekvenčně vyjezdit nezvládne ;)

+4/−4
7.5.2017 0:33

J46a88n 21S10ů60r13a 4965203503182

Co konkrétně je špatně?

0/0
7.5.2017 14:32

R24a77d97k88o 58K13ř28i50v23á89n57e42k 7890573265170

Wifina je dobrá věc, ale jak bude v temných hvozdech pod Boubínem či Libínem fungovat netuším. Do Nového Údolí se zase jede několik desítek km na rozhraní první a druhé zóny NP Šumava. Místo jako stvořené pro připojení celého člověka na internet.

Nebo je iluze připojení jen taková vějička na zakrytí nekomfortnosti nových vozidel?

+8/0
6.5.2017 18:29

R79a21d28k69o 30K39ř71i34v97á68n25e41k 7160323465110

Existují denní, týdenní... roční celostátní síťové jízdenky na vlak, včetně jejich velmi oblíbených letních zvýhodněných podob. Tak ty tam platit nebudou.

Mezinárodní jizdenky, na které zejména mládež hojně cestuje Evropou. Ty platit také nebudou.

Tyto časové jízdenky značně přispívají k atraktivitě veřejné dopravy díky jejich flexibilitě. Demontáž tohoto systému je chyba. Nejsou to jen jakési marginální slevy ČD, byť formulace v článku to nepřímo podsouvá.

Na stávajících vlacích Č.B. - Krumlov - lipenská oblast - Nové Údolí jezdí pohodlné čtyřnápravové motoráky 842, v sezoně pak velké soupravy se služebními vozy na kola i přímý vlak do Prahy. Proti tomu je zázračný Regiosprinter GW jen motorová tramvaj, která v Německu jezdí bez záchodu na krátkých trasách. Má rovněž JEDNOTLIVÉ (!) nápravy, nikoliv podvozky, takže problém bočních rázů je na úrovni starých motoráků 810 nebo regionov, mně se zdá spíš horší. Proti 842 ČD to je sešup dolů, který nenahradí ani pěkný interiér s novými potahy. Oproti tomu s regionovami které jezdí z Volar do Strakonic či Číčenic to bude tak +- srovnatelné. Rovněž tak doplňkové využití starých vozů 810 bude u ČD i GW srovnatelné. To je jen pokus o střízlivý pohled, který zjevně není autorovi článku tak úplně vlastní.

Jo a depo ve Volarech převzít zadarmo - to bych chtěl taky. :-)

+26/0
6.5.2017 18:06

L80u54k18á21š 70Š80m10a47h95e41l 2787364502954

Ano, celá síť je zapojena do systému přeshraničních jízdenek Vltava - Dunaj, které platí i pro přestup na autobus v Novém Údolí (jezdí do Freyungu a odtud vlak do Pasova, nebo přímo do NP Bavorský les, další busy pak jedou na Třístoličník), v Lenoře lze pak přestoupit na autobusy do NP Šumava (Kvilda, Modrava...). Jestli tyhle jízdenky zůstanou zachovány, je otázka, ale s ohledem na to, že letos přestala na GWTR platit i dlouhá léta platící víkendová jízdenka a německý ekvivalent SWT, tak mám vážné pochyby.

+8/0
6.5.2017 19:10

J74a30n 51S27ů23r49a 4935423373132

http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-8141

0/−6
6.5.2017 20:07

R58a38d67k28o 41K93ř51i53v74á26n36e66k 7210243355350

Jste při smyslech? To je vlak s odjezdem ve 22.45! Tam je ta 810 tak akorát. Tuším, že dle jednání nového dopravce s gubernárotstvím tento vlak nebude jezdit vůbec.

Čím nás to tu krmíte?

+5/0
6.5.2017 20:41

J12a16n 98S49ů39r34a 4375663893872

Zhruba stejné, jako srovnávat rs a 843. Třeba s kočárkem je 843 jedna radost.

+1/0
6.5.2017 20:57

R89a19d56k25o 58K63ř41i68v27á37n52e96k 7870673725590

Souhlasím s Vámi v tom, že rs je nízkopodlažní. Místa na kočáry tam ale moc není. Oproti tomu vozy 842 jezdí s přípojnými vozy Bdtn, kde je poměrně velký prostor pro kola a kočárky. Na krátkou vzdálenost tedy spíše rs, na větší spíše ne.

+1/0
6.5.2017 21:16

J94a56n 53S30ů54r35a 4905553373782

A pošumavské lokálky,to je typická dalkovka, že.

0/0
6.5.2017 22:02

R17a12d11k51o 38K28ř88i17v65á84n63e85k 7350263205940

Z Budějovic do Nového Údolí přes dvě a půl hodiny. Takže časově vlastně ano.

+2/0
6.5.2017 22:14

J65i70ř92í 42S87o71u96č42e46k 5696927409929

Jenže osob, které jezdí z konečné na konečnou, je minimum. Reálně většina osob z ČB jede do Krumlova (a opačně), nebo z Krumlova na Šumavu. Když si uvědomíte, že spoj na trase Krumlov-ČB bývá v odpoledních hodinách i ze 2/3 obsazený cizinci, tak se až stydím, jaké soupravy ČD používají. Upřímně se kraji nedivím, že schválil změnu, která je i levnější.

+1/0
7.5.2017 9:42

J43a64n 35S70ů33r71a 4855413483292

Je to soukromník.to je pro některé hlavní problém.

+1/0
7.5.2017 14:35

R49a95d45k38o 54K69ř87i89v68á66n68e98k 7740443425230

Ne. Je to systémová blbost. Proti soukromníkům nic nemám, proti blbosti ano. A jak to máte nastavené Vy?

0/0
7.5.2017 16:21

J45a18n 67S63ů66r31a 4565703953902

Pro mě je blbost platit z veřejných zdrojů za stejnou službu o 30% více.jak to máte Vy?

+1/0
7.5.2017 16:52
Foto

J33a91n 91V60a83l34a41l98í17k 6106499510566

Tak proč se na trase Praha Ostrava platí z veřejných peněz víc? Proč nenapíšete článek že RJ na té trati dostává víc na kompenzacích než dostávali ČD za smluvní přepravu dle vás na " dotacích "

0/0
7.5.2017 17:03

R46a10d41k48o 69K15ř52i95v67á11n33e96k 7500983355820

Kolik se bude skutečně platit z veřejných prostředků a za jaký rozsah a kvalitu dopravy, to "příštích 15 let" uvidíme. Já jsem, na rozdíl od Vás, z jižních Čech. Smlouvu na 15 let lze nadefinovat velmi vágně a spoléhat na kamarádské mimosmluvní dohody. Závidím Vám Váš svazácký optimismus. :-)

0/0
7.5.2017 17:13

J40a37n 81S70ů32r23a 4275933763432

Smlouva je veřejně dostupná,tak prosím ukažte ty body,co tam jsou problémové,jinak je to takové plkani. A znovu, příklad 089 funguje. I přes nářky odborníků že Žiliny

+1/0
7.5.2017 17:27

J75a17n 23S59ů17r80a 4465103663232

Jinak na 089 nástupem jiného dopravce počet cestujících výrazně stoupl. A in karty neuznává.cim to je?

+1/0
7.5.2017 17:00

V25a73c20l69a63v 52H62a86j48e64k 3256329179

ŽE ta nejvetši frekvence mezi Libercem a Hradkem jezdi na jizdenky IDS

0/0
8.5.2017 16:32

J12a66n 11S24ů68r25a 4185283693252

Pan Křivánek vidí jako problém, že se neuznávají in karty. IDS platil už za dob ČD

0/0
8.5.2017 16:57

V56a87c58l28a34v 35H26a82j89e90k 3536469409

ano ale rozdil mezi cenou IDS a In25 byl nevyznamny.

0/0
8.5.2017 17:14

V69a67c55l58a12v 56H39a34j79e88k 3676589449

jinak to jako problém pan Křivánek vidí správně.

0/0
9.5.2017 9:03

J84a72n 43V43a65n98d56r58o11v51e93c 9363166978885

± se píše takhle: držet Alt a pravou rukou na číselné klávesnici napsat 0177 a potom Alt pustit.:-)

0/0
6.5.2017 21:31

Ř45e90h96o90ř 28V76l20a69s31á84k 2484594241666

Závisí na systému. V Linuxu obvykle funguje

Compose + -

0/0
6.5.2017 23:54

J53o41s29e93f 54K45u57b34e55š 9165795129954

Klasický paskvil kraje, kde je železnice na nejhorší úrovni v ČR. Vyhrát výběrko nejnižší cenou tím, že zruší průvodčí a v létě dá nějakému brigádníkovi 50 Kč/h, to umí každý...

+12/−2
6.5.2017 17:54







Najdete na iDNES.cz