Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wi-fi, klimatizace. Na lokálky v Pošumaví míří vlaky bez průvodčích

Cestující na několika tratích v Jihočeském kraji čeká od prosince zásadní změna. Po letech na nich přestanou jezdit vlaky Českých drah, místo toho je začnou vozit zelenooranžové soupravy společnosti GW Train Regio. Její vlaky prošly rozsáhlou modernizací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e36t65r 95N43e48c13h80a86n59i38c56k87ý 7133166678640

To je seriózní článek nebo autor opsal propagační leták JIKORIDU? 8-o

Zeptejte se těch kdo jezdili regiosprintrem mezi KV a Mariánkama nebo když jezdily jako náhrada mezi Libercem a Žitavou jaký to je "super" vozidlo. Jízda tím si nezadá s 810 nebo tramvají LIberec - Jablonec. Máte pocit, že to nemá podvozek snad žádný a vy jen hoblujete zadkem každý šroubek na koleji.

"Smůlu ale budou mít majitelé různých průkazů Českých drah na slevu." - Což ale jaksi mají skoro všichni kdo vlakem jezdí často, dojíždí pravidelně nebo jezdí na víkendy odněkud domů. Autor a jemu podobní příznivci především žlutého dopravce považují majitele inkaret za unikátní podřadný druh, ale ono nás je víc, než si myslíte. Takže ke zdražení dojde, pokud jste dosud jezdili vlakem nebo jezdíte vlakem v jiné oblasti a přijedete v létě vlakem na návštěvu.

Takže tu máme německý šrot co byl vyrobený aby mohl ve městě zastoupit tramvaj, firmu, která je podezřele spjatá s magistrátem a rozvrtaný tarif. Huráá

+1/0
10.5.2017 13:46

P32a88v16e12l 48V56l22a42s 4855813510664

Nic horšího než RegiNova nemůže být. Příšerný hluk srovnatelný s pocitem v plechovém sudu taženým po kamení, Nastoupit a vystoupit na nezvýšeném nástupišti je v motorové části téměř akrobatický kousek, v nemotorové části v zimě je jako v ledové kobce v motorové přetopeno. Opravdu majsterstik je nestejná rozteč sedadel a oken, v nemotorové části za dveřmi je schodiště pro špatně pohyblivého skoro jistý pád a.t.d. S toudle hrůzou se ČD chlubily . Staré německé vozy jsou nesrovnatelně lepší.

0/0
9.5.2017 17:07

P90e88t30r 47N86e18c24h95a76n79i38c91k34ý 7293426318960

To sice jo (i když Regionovy prošly mnoha úpravami, tak už je to o něco snesitelnější než před 10 lety), ale regiosprinter jim zdatně konkuruje. Co do otřesů je snad ještě horší.

0/0
10.5.2017 13:48

S40t60a82n90i68s68l49a39v 70H25e79r53m63a57n 9667619243943

Autobusovi dopravci šli take pod cenu.Potom jejich zaměstnanci vyhrožovali a snažili se stavkovat protože měli nizke platy. Takže kraj ušetři rozbije se to co funguje a CESTUJICI diky chytrolinum budou rukojmi kteři za nic nemužou.

0/0
8.5.2017 16:05

D69o18m19i11n93i90k 70Ž87ď52á60n24s77k28ý 7230898447543

A proto je majitel autobusové dopravy milionář. A to, že ČD funguje je pro mě novinka ;-D

0/−1
8.5.2017 19:44

V31a67c74l32a30v 80H17a25j91e44k 3526239329

jistě. řidiči neměl dostat přidáno vlády a kraje a od svého zaměstnavatele, který nabídl podnákladovou cenu. A pokud by stávkovali, měl platit kraji smluvní pokutu za neprovedené nasmlouvané výkony.

0/0
9.5.2017 9:06

M71i39r20o33s72l22a87v 39Z65i91k29m80u25n87d 6258922957668

Nicméně z článku není zřejmé, kolik kol se vejde do jednoho motoráku a zda levný dopravce zajistí přepravu stejného množství cyklistů jako dosavadní dopravce ...

Pokud nikoli, tak na šetrnost kraje (krajského úřadu) doplatí cestující, zpravidla občan Jihočeského kraje ... (jistá analogie "nechci slevu zadarmo")

0/0
8.5.2017 15:21

D62o28m12i44n92i48k 72Ž48ď37á11n85s11k56ý 7280748307873

Cyklista má šlapat a nevozit si prdel vlakem ...

+4/−1
8.5.2017 19:45

P83e67t94r 49N77e55c25h64a75n55i50c14k91ý 7913316958760

Ten vlak je obyčejná motorová tramvaj, která je v Německu schválená, že může jezdit i po kolejích zanesených do silnice. V této úpravě je ta "tramvaj" ještě zmenšená o WC, které vzhledem k účelu neměla. Takže si to můžete domyslet kolik se tam vejde cyklistů nebo školních výletů.

0/0
10.5.2017 13:50

T88o93m29a36s 46F70r60i34c 7835864528630

Od kdy nemá RS podvozky ? A od kdy nemá podvozky 810 ? Je vidět, že pán je znalec, páč srovnávat 810 či regionovu s RS je dost nepoměr. 

0/0
7.5.2017 15:55

R44a11d15k94o 10K41ř35i11v26á84n71e85k 7780263925310

810 má jednonápravové podvozky, které problém příčného vypružení řeší jen částečně - jak bohužel každý cestující pozná. Regiosprinter má tři články a čtyři nápravy o celkovém uspořádání A+2+A, kde jsou krajní vozidla splašené jednonápravové trakaře a dvounápravový prostřední díl se trochu té 810 blíží, ovšem díky kratšímu rozvoru je jeho chod méně klidný. O znalci tu hovoříte jen Vy, tak to můžete trochu rozvést do detailů.

0/0
7.5.2017 16:31

R43o45m19a64n 15J78e39s80c10h61k46e 9958445257925

Další perlička je v textu, že původní soupravy neměly záchody ??

+1/0
8.5.2017 7:10

R68a72d11k40o 53K45ř19i91v60á94n93e60k 7140313435560

V Německu jezdily převážně bez záchodů. Záchody se tam dosazují při úpravách pro provoz v ČR.

+1/0
8.5.2017 13:07

R29o76m38a89n 48J77e87s57c65h70k34e 9948475937385

Větu jsem pochopil, že původní jednotky jsou vozy řady M 152.0 dnes 810.

0/0
8.5.2017 13:28

M66i10r90o13s23l77a84v 48Z85i34k53m57u68n21d 6278342587658

Ano, vozidlo určené pro krátké místní tratě - konec konců tramvaj taky nemá záchod ...

+1/0
8.5.2017 15:18

J14a26n 29J15e35m54e90l83k53a 1745820

"V případě některých relací bude GW Train Regio levnější: například jízdenka z Českých Budějovic do Českého Krumlova bez slev má stát 40 korun, u Českých drah stojí jízdenka 52 korun."

IN 25 - 39Kč,

IN 50 26Kč.

IN 100 :-)

Ale především Praha Krumlov, je cena na km nižší při jedné jízdence.

A tento úsek vychází s IN 25 pak na 29 Kč. (a zároveň je levnější ten první úsek) A v tom je ten politický chyták a záměr.

Navíc na této relaci mají konkurenci s ČD a autobusy. A proto si to tady hned na začátku nedovolí napálit. Podobně jako Plzeň Most. Tam kde jezdí souběžně s ČD, ejhle tam je cena na úrovni in25.

+3/0
7.5.2017 10:23

J21a23n 53J66e66m36e59l22k28a 1305780

Zimola je již out, ale jeho smlouva tu bude do roku 2032.. Bez nasmlouvaného integrovaného systému, bez státního systému jízdenek.

"Nahradí staré motorové vozy řady 810 nebo novější Regionovy, které většinou na trasách jezdí."

Já tam viděl 3 vagóny, nebo dokonce dvoupatrové soupravy.

"Do každé soupravy se vejde 65 sedících cestujících."

Tragické... Když souprava ČD měla stovky míst a byla zaplněná v sezóně.

"díky soutěži uspoří za patnáct let smlouvy zhruba 450 milionů korun oproti stávajícím cenám za stejné služby" 30 milionů ročně na 3ch trasách už nezní tak bombasticky, že. 10-15% sleva za cenu této kapacity, že smlouva neříká, jaké bude jízdné - to bude 15 let řídit defakto dopravce, neřeší integrovaný systém, roz. státní systém jízdenek, low cost bez průvodčích. Hlavně vůbec oni neřeší nádraží. Ty malebná nádraží, která jsou na prospektech ČD. (tedy lowcost)

Tomu říkám super výsledek. Ale o cestující tady asi moc nešlo. Zajímavé, jak ve smlouvě z veřejné soutěže zakomponovaný nějaký konkrétní dopravní model dopravce (jehož data jsou částečně začerněna).

A to nás čeká 2019 s krajskými politickými experty..

+6/−1
7.5.2017 10:05

J44i37ř51í 65J93o29z29a 3458473450741

Kdp bydli nebo zna verejnou dopravu v Jihoceskem kraji nemuze ho stav verejne dopravy v kraji prekvapit. Ani obsazeni sumavskych trati GW train prekvapit. To, ze souvasny koordinator dopravy JIKORD ma nadstandardni vztahy se skupinou Jihotrans (spada sem GW bus - drive CSAD Jihotrans Ceske Budejovice, CSAD STTRANS Strakonice a GW train). Nekdo zde psal jak bude zajistena nahradni doprava - no jak asi, kdyz stejny majitel vlastni autobusovou dopravu... svymi autobusy! Verejna doprava na uzemi kraje je temer nepouzitelna, vzdyt i do vesnic vzdalenych od 100 tisicovych Budejc 10 km se proste vecer ve vsedni dny a o vikendech celodenne nedostanete. Proste kraj se rozhodl jednoho dne setrit a tak se skrtalo a to vsude (vlaky i autobusy). Ja tedy bydlim v Budejcich, ale kdyz chci jet k mame, ktera se odstehovala na vesnici, tak ti jsou muka. Posledni spojeni busem ve vsedni dny z Budejc je v 16:55 hod., o vikendech nic. Zeleznicni stanice je vzdalena od vsi 3 kilometry. O vikendech jede prvni vlak (trat 199 CB - Ceske Velenice) z Budejc v 08:09 hod.! Na teto trati je dokonce i interval neuveritelne 4 hodiny. Napr. v opacnem smeru jede vlak v 5 hod., v 9 hod. v 13 hod. a tak podobne. Sileny! Ale ze se cpou penize do nesmyslu typu modernizace letiste v Budejcich je v poradku, ale ze lidi se nemaji jak pomalu dostat z/do prace je vedeni kraje jedno. Tento stav, ktery dlouhodobe zde panuje je neudrzitelny a je otazkou kdo to kdy zacne resit. Uprimne me je , jako cestujicimu, jedno kdo to tam pojede ci jezdi, me zajima zda vubec jeste neco jede ci pojede. Az vetsina diskutujicich vyzkousi cestovani ve vsedni dny vecer ci v jakoukoliv dobu o vikendech verejnou dopravou v Jiznich Cechach, pak mohou tady resit hlouposti typu CD nebo GW a co je lepsi. Dokud se nezlepsi dostupnost verejnou dopravou je mi fakt jedno kdo tam jede.

+12/0
7.5.2017 6:23

R38a42d76i19m 60Š74o46l21c 1385345195654

Přesně tak, ale to tohoto tématu se našim "investigativním" novinářům moc nechce... A kým byl zrovna Zimola krmen...

+3/0
7.5.2017 6:33

M73i20r10o90s12l83a67v 22Z40i45k35m81u90n63d 6688602717648

Čtyřhodinový interval je dobrý tak pro dálkovou dopravu v někdejším SSSR, resp. dnešním Rusku ... nikoli pro zemi ve střední Evropě ....

"Moderní" dopravní systémy pracují s hodinovým intervalem, přesněji řečeno v okolí velkých měst se jezdí i v častějším intervalu. Prokazatelně krátké intervaly navyšují počty cestujících ... dávají přednost před individuální dopravou.

Před nějakými 30 lety jezdily z Prahy do Českých Budějovic 3 páry rychlíků po sedmi vozech denně + jeden motorák a to ještě ne denně, v současnosti jezdí - až na výjimky - vlaky každou hodinu a k tomu ještě mezistátní vlak zastavující jen v Táboře. A je zajímavé, že všechny ty vlaky jsou docela plné ....

Naproti tomu je žalostný obrázek na osobní vlaky. Kdysi jezdily klasické soupravy o šesti, později jen 5 vozech s kapacitou 440 míst k sezení, v současnosti je tragický pohled na motorovou soupravu 814 s několika cestujícími ...

0/0
8.5.2017 15:29

P17e37t46r 46N84e20c88h56a75n83i74c16k91ý 7533346718770

U těch osobních vlaků došlo k úpadku hlavně protože dnes na auto má víc lidí než dříve a taky dřív osobní vlaky byly levnější než dálkové. Ale jinak souhlas, 4h interval je naprosto k ničemu, to je dobré jen u sezonních pátečně-nedělních posil

0/0
10.5.2017 13:56

O55t93a37k27a60r 79V33l43č92e17k 9939288965

děsná tramvaj...a klimatizace, ani okno člověk neotevře...

+1/−2
7.5.2017 3:12

R16o85m49a72n 27P81o29l37á34č88e11k 5546189825

Zní to nádherně, ale ...

1) Ceník BY MĚL BÝT stejný. Tohle slovní spojení mě trochu zaráží. Navíc budou tratové jízdenky? Je tam nějaký strop na dobu těch 15 let? Podmínky zdražování?

2) Bez průvodčích? To bude taky veselé...

3) Jaké jsou podmínky pro zajištění náhradní dopravy?

0/0
7.5.2017 0:59

J34a53n 80J57e28m84e23l65k43a 1475550

2) není, to je na dopravci ;-D do 2032 ;-D ;-€

Dopravce to musí to konzultovat s krajem, ale ten jeho návrh musí příjmout ;-D

V případě zřízení integrovaného systému se bude "jednat" o nové kompenzaci ;-D

0/0
7.5.2017 10:26

P57e22t13r 91N13o94v37á77k 6770881653286

Pan Sůra zase účelově píše to co se hodí.

Navíc úspora 450 mil. za 15 let je celkem směšná částka, na to a by si stát pustil na koleje tuhle srandu. Zvláště trať ČB - Volary GWTrain frekvenčně vyjezdit nezvládne ;)

+4/−4
7.5.2017 0:33

J36a51n 51S49ů30r14a 4365713513952

Co konkrétně je špatně?

0/0
7.5.2017 14:32

R85a18d48k35o 45K98ř21i91v29á16n35e70k 7340163345420

Wifina je dobrá věc, ale jak bude v temných hvozdech pod Boubínem či Libínem fungovat netuším. Do Nového Údolí se zase jede několik desítek km na rozhraní první a druhé zóny NP Šumava. Místo jako stvořené pro připojení celého člověka na internet.

Nebo je iluze připojení jen taková vějička na zakrytí nekomfortnosti nových vozidel?

+8/0
6.5.2017 18:29

R84a16d27k40o 14K57ř67i34v54á15n76e45k 7920613165750

Existují denní, týdenní... roční celostátní síťové jízdenky na vlak, včetně jejich velmi oblíbených letních zvýhodněných podob. Tak ty tam platit nebudou.

Mezinárodní jizdenky, na které zejména mládež hojně cestuje Evropou. Ty platit také nebudou.

Tyto časové jízdenky značně přispívají k atraktivitě veřejné dopravy díky jejich flexibilitě. Demontáž tohoto systému je chyba. Nejsou to jen jakési marginální slevy ČD, byť formulace v článku to nepřímo podsouvá.

Na stávajících vlacích Č.B. - Krumlov - lipenská oblast - Nové Údolí jezdí pohodlné čtyřnápravové motoráky 842, v sezoně pak velké soupravy se služebními vozy na kola i přímý vlak do Prahy. Proti tomu je zázračný Regiosprinter GW jen motorová tramvaj, která v Německu jezdí bez záchodu na krátkých trasách. Má rovněž JEDNOTLIVÉ (!) nápravy, nikoliv podvozky, takže problém bočních rázů je na úrovni starých motoráků 810 nebo regionov, mně se zdá spíš horší. Proti 842 ČD to je sešup dolů, který nenahradí ani pěkný interiér s novými potahy. Oproti tomu s regionovami které jezdí z Volar do Strakonic či Číčenic to bude tak +- srovnatelné. Rovněž tak doplňkové využití starých vozů 810 bude u ČD i GW srovnatelné. To je jen pokus o střízlivý pohled, který zjevně není autorovi článku tak úplně vlastní.

Jo a depo ve Volarech převzít zadarmo - to bych chtěl taky. :-)

+26/0
6.5.2017 18:06

L13u60k36á93š 52Š77m58a37h65e85l 2697594922644

Ano, celá síť je zapojena do systému přeshraničních jízdenek Vltava - Dunaj, které platí i pro přestup na autobus v Novém Údolí (jezdí do Freyungu a odtud vlak do Pasova, nebo přímo do NP Bavorský les, další busy pak jedou na Třístoličník), v Lenoře lze pak přestoupit na autobusy do NP Šumava (Kvilda, Modrava...). Jestli tyhle jízdenky zůstanou zachovány, je otázka, ale s ohledem na to, že letos přestala na GWTR platit i dlouhá léta platící víkendová jízdenka a německý ekvivalent SWT, tak mám vážné pochyby.

+8/0
6.5.2017 19:10

J27a44n 25S86ů28r30a 4545213913382

http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-8141

0/−6
6.5.2017 20:07

R50a23d79k39o 32K75ř98i67v98á59n67e73k 7790403885170

Jste při smyslech? To je vlak s odjezdem ve 22.45! Tam je ta 810 tak akorát. Tuším, že dle jednání nového dopravce s gubernárotstvím tento vlak nebude jezdit vůbec.

Čím nás to tu krmíte?

+5/0
6.5.2017 20:41

J56a88n 73S28ů86r18a 4415883873412

Zhruba stejné, jako srovnávat rs a 843. Třeba s kočárkem je 843 jedna radost.

+1/0
6.5.2017 20:57

R29a15d42k85o 31K90ř67i96v53á38n96e28k 7150893855110

Souhlasím s Vámi v tom, že rs je nízkopodlažní. Místa na kočáry tam ale moc není. Oproti tomu vozy 842 jezdí s přípojnými vozy Bdtn, kde je poměrně velký prostor pro kola a kočárky. Na krátkou vzdálenost tedy spíše rs, na větší spíše ne.

+1/0
6.5.2017 21:16

J59a43n 96S52ů63r84a 4965213723642

A pošumavské lokálky,to je typická dalkovka, že.

0/0
6.5.2017 22:02

R46a73d50k41o 81K90ř51i89v55á92n34e23k 7380753155820

Z Budějovic do Nového Údolí přes dvě a půl hodiny. Takže časově vlastně ano.

+2/0
6.5.2017 22:14

J86i60ř19í 38S83o83u41č84e58k 5976917459769

Jenže osob, které jezdí z konečné na konečnou, je minimum. Reálně většina osob z ČB jede do Krumlova (a opačně), nebo z Krumlova na Šumavu. Když si uvědomíte, že spoj na trase Krumlov-ČB bývá v odpoledních hodinách i ze 2/3 obsazený cizinci, tak se až stydím, jaké soupravy ČD používají. Upřímně se kraji nedivím, že schválil změnu, která je i levnější.

+1/0
7.5.2017 9:42

J44a18n 30S23ů65r54a 4935563213562

Je to soukromník.to je pro některé hlavní problém.

+1/0
7.5.2017 14:35

R16a76d24k43o 92K76ř45i15v30á47n80e97k 7460123445800

Ne. Je to systémová blbost. Proti soukromníkům nic nemám, proti blbosti ano. A jak to máte nastavené Vy?

0/0
7.5.2017 16:21

J62a41n 64S81ů83r98a 4155233213842

Pro mě je blbost platit z veřejných zdrojů za stejnou službu o 30% více.jak to máte Vy?

+1/0
7.5.2017 16:52
Foto

J14a10n 71V31a20l35a74l13í13k 6606689490476

Tak proč se na trase Praha Ostrava platí z veřejných peněz víc? Proč nenapíšete článek že RJ na té trati dostává víc na kompenzacích než dostávali ČD za smluvní přepravu dle vás na " dotacích "

0/0
7.5.2017 17:03

R18a22d92k70o 96K94ř46i70v28á77n84e91k 7610903385710

Kolik se bude skutečně platit z veřejných prostředků a za jaký rozsah a kvalitu dopravy, to "příštích 15 let" uvidíme. Já jsem, na rozdíl od Vás, z jižních Čech. Smlouvu na 15 let lze nadefinovat velmi vágně a spoléhat na kamarádské mimosmluvní dohody. Závidím Vám Váš svazácký optimismus. :-)

0/0
7.5.2017 17:13

J16a70n 11S32ů18r71a 4455423983362

Smlouva je veřejně dostupná,tak prosím ukažte ty body,co tam jsou problémové,jinak je to takové plkani. A znovu, příklad 089 funguje. I přes nářky odborníků že Žiliny

+1/0
7.5.2017 17:27

J55a32n 42S97ů82r21a 4225933553682

Jinak na 089 nástupem jiného dopravce počet cestujících výrazně stoupl. A in karty neuznává.cim to je?

+1/0
7.5.2017 17:00

V90a38c18l27a73v 23H84a31j86e38k 3576449459

ŽE ta nejvetši frekvence mezi Libercem a Hradkem jezdi na jizdenky IDS

0/0
8.5.2017 16:32

J40a95n 89S67ů27r39a 4465763593702

Pan Křivánek vidí jako problém, že se neuznávají in karty. IDS platil už za dob ČD

0/0
8.5.2017 16:57

V70a49c23l38a30v 94H72a78j67e45k 3686809779

ano ale rozdil mezi cenou IDS a In25 byl nevyznamny.

0/0
8.5.2017 17:14

V62a82c57l94a86v 23H55a70j77e20k 3856119119

jinak to jako problém pan Křivánek vidí správně.

0/0
9.5.2017 9:03

J92a52n 94V64a19n91d40r67o47v76e60c 9833646358235

± se píše takhle: držet Alt a pravou rukou na číselné klávesnici napsat 0177 a potom Alt pustit.:-)

0/0
6.5.2017 21:31

Ř58e89h98o76ř 59V28l36a83s68á43k 2584624141986

Závisí na systému. V Linuxu obvykle funguje

Compose + -

0/0
6.5.2017 23:54

J91o38s36e37f 28K12u29b83e13š 9355765499194

Klasický paskvil kraje, kde je železnice na nejhorší úrovni v ČR. Vyhrát výběrko nejnižší cenou tím, že zruší průvodčí a v létě dá nějakému brigádníkovi 50 Kč/h, to umí každý...

+12/−2
6.5.2017 17:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.