Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wi-fi, klimatizace. Na lokálky v Pošumaví míří vlaky bez průvodčích

Cestující na několika tratích v Jihočeském kraji čeká od prosince zásadní změna. Po letech na nich přestanou jezdit vlaky Českých drah, místo toho je začnou vozit zelenooranžové soupravy společnosti GW Train Regio. Její vlaky prošly rozsáhlou modernizací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e19t14r 58N95e43c86h27a89n85i38c77k48ý 7133576388460

To je seriózní článek nebo autor opsal propagační leták JIKORIDU? 8-o

Zeptejte se těch kdo jezdili regiosprintrem mezi KV a Mariánkama nebo když jezdily jako náhrada mezi Libercem a Žitavou jaký to je "super" vozidlo. Jízda tím si nezadá s 810 nebo tramvají LIberec - Jablonec. Máte pocit, že to nemá podvozek snad žádný a vy jen hoblujete zadkem každý šroubek na koleji.

"Smůlu ale budou mít majitelé různých průkazů Českých drah na slevu." - Což ale jaksi mají skoro všichni kdo vlakem jezdí často, dojíždí pravidelně nebo jezdí na víkendy odněkud domů. Autor a jemu podobní příznivci především žlutého dopravce považují majitele inkaret za unikátní podřadný druh, ale ono nás je víc, než si myslíte. Takže ke zdražení dojde, pokud jste dosud jezdili vlakem nebo jezdíte vlakem v jiné oblasti a přijedete v létě vlakem na návštěvu.

Takže tu máme německý šrot co byl vyrobený aby mohl ve městě zastoupit tramvaj, firmu, která je podezřele spjatá s magistrátem a rozvrtaný tarif. Huráá

10.5.2017 13:46

P26a84v81e36l 27V64l38a90s 4765153800364

Nic horšího než RegiNova nemůže být. Příšerný hluk srovnatelný s pocitem v plechovém sudu taženým po kamení, Nastoupit a vystoupit na nezvýšeném nástupišti je v motorové části téměř akrobatický kousek, v nemotorové části v zimě je jako v ledové kobce v motorové přetopeno. Opravdu majsterstik je nestejná rozteč sedadel a oken, v nemotorové části za dveřmi je schodiště pro špatně pohyblivého skoro jistý pád a.t.d. S toudle hrůzou se ČD chlubily . Staré německé vozy jsou nesrovnatelně lepší.

9.5.2017 17:07

P86e22t52r 37N97e18c69h78a39n96i57c70k52ý 7403216928130

To sice jo (i když Regionovy prošly mnoha úpravami, tak už je to o něco snesitelnější než před 10 lety), ale regiosprinter jim zdatně konkuruje. Co do otřesů je snad ještě horší.

10.5.2017 13:48

S59t81a75n42i10s15l52a94v 71H28e54r75m67a28n 9387169903123

Autobusovi dopravci šli take pod cenu.Potom jejich zaměstnanci vyhrožovali a snažili se stavkovat protože měli nizke platy. Takže kraj ušetři rozbije se to co funguje a CESTUJICI diky chytrolinum budou rukojmi kteři za nic nemužou.

8.5.2017 16:05

D73o84m49i50n93i87k 59Ž17ď28á36n20s82k86ý 7530448867263

A proto je majitel autobusové dopravy milionář. A to, že ČD funguje je pro mě novinka ;-D

8.5.2017 19:44

V32a14c93l85a16v 98H42a35j89e25k 3136719789

jistě. řidiči neměl dostat přidáno vlády a kraje a od svého zaměstnavatele, který nabídl podnákladovou cenu. A pokud by stávkovali, měl platit kraji smluvní pokutu za neprovedené nasmlouvané výkony.

9.5.2017 9:06

M28i64r61o37s46l18a62v 19Z86i87k81m91u86n26d 6838872417108

Nicméně z článku není zřejmé, kolik kol se vejde do jednoho motoráku a zda levný dopravce zajistí přepravu stejného množství cyklistů jako dosavadní dopravce ...

Pokud nikoli, tak na šetrnost kraje (krajského úřadu) doplatí cestující, zpravidla občan Jihočeského kraje ... (jistá analogie "nechci slevu zadarmo")

8.5.2017 15:21

D40o79m12i16n11i95k 26Ž67ď84á17n25s14k71ý 7550448497173

Cyklista má šlapat a nevozit si prdel vlakem ...

8.5.2017 19:45

P55e31t59r 16N36e33c17h44a26n21i92c28k82ý 7583466578240

Ten vlak je obyčejná motorová tramvaj, která je v Německu schválená, že může jezdit i po kolejích zanesených do silnice. V této úpravě je ta "tramvaj" ještě zmenšená o WC, které vzhledem k účelu neměla. Takže si to můžete domyslet kolik se tam vejde cyklistů nebo školních výletů.

10.5.2017 13:50

T71o91m75a22s 62F64r20i78c 7325554938810

Od kdy nemá RS podvozky ? A od kdy nemá podvozky 810 ? Je vidět, že pán je znalec, páč srovnávat 810 či regionovu s RS je dost nepoměr. 

7.5.2017 15:55

R25a35d57k46o 18K37ř66i81v93á14n55e93k 7700833835320

810 má jednonápravové podvozky, které problém příčného vypružení řeší jen částečně - jak bohužel každý cestující pozná. Regiosprinter má tři články a čtyři nápravy o celkovém uspořádání A+2+A, kde jsou krajní vozidla splašené jednonápravové trakaře a dvounápravový prostřední díl se trochu té 810 blíží, ovšem díky kratšímu rozvoru je jeho chod méně klidný. O znalci tu hovoříte jen Vy, tak to můžete trochu rozvést do detailů.

7.5.2017 16:31

R48o11m57a77n 55J57e83s52c72h93k92e 9658485377135

Další perlička je v textu, že původní soupravy neměly záchody ??

8.5.2017 7:10

R77a23d62k11o 84K45ř81i74v31á79n75e30k 7660453805510

V Německu jezdily převážně bez záchodů. Záchody se tam dosazují při úpravách pro provoz v ČR.

8.5.2017 13:07

R77o80m87a40n 30J96e26s36c67h51k14e 9728235447105

Větu jsem pochopil, že původní jednotky jsou vozy řady M 152.0 dnes 810.

8.5.2017 13:28

M42i65r10o77s80l18a82v 97Z85i65k36m36u96n78d 6368262167918

Ano, vozidlo určené pro krátké místní tratě - konec konců tramvaj taky nemá záchod ...

8.5.2017 15:18

J52a24n 84J59e96m81e79l96k36a 1435430

"V případě některých relací bude GW Train Regio levnější: například jízdenka z Českých Budějovic do Českého Krumlova bez slev má stát 40 korun, u Českých drah stojí jízdenka 52 korun."

IN 25 - 39Kč,

IN 50 26Kč.

IN 100 :-)

Ale především Praha Krumlov, je cena na km nižší při jedné jízdence.

A tento úsek vychází s IN 25 pak na 29 Kč. (a zároveň je levnější ten první úsek) A v tom je ten politický chyták a záměr.

Navíc na této relaci mají konkurenci s ČD a autobusy. A proto si to tady hned na začátku nedovolí napálit. Podobně jako Plzeň Most. Tam kde jezdí souběžně s ČD, ejhle tam je cena na úrovni in25.

7.5.2017 10:23

J40a18n 61J85e79m43e63l65k67a 1985430

Zimola je již out, ale jeho smlouva tu bude do roku 2032.. Bez nasmlouvaného integrovaného systému, bez státního systému jízdenek.

"Nahradí staré motorové vozy řady 810 nebo novější Regionovy, které většinou na trasách jezdí."

Já tam viděl 3 vagóny, nebo dokonce dvoupatrové soupravy.

"Do každé soupravy se vejde 65 sedících cestujících."

Tragické... Když souprava ČD měla stovky míst a byla zaplněná v sezóně.

"díky soutěži uspoří za patnáct let smlouvy zhruba 450 milionů korun oproti stávajícím cenám za stejné služby" 30 milionů ročně na 3ch trasách už nezní tak bombasticky, že. 10-15% sleva za cenu této kapacity, že smlouva neříká, jaké bude jízdné - to bude 15 let řídit defakto dopravce, neřeší integrovaný systém, roz. státní systém jízdenek, low cost bez průvodčích. Hlavně vůbec oni neřeší nádraží. Ty malebná nádraží, která jsou na prospektech ČD. (tedy lowcost)

Tomu říkám super výsledek. Ale o cestující tady asi moc nešlo. Zajímavé, jak ve smlouvě z veřejné soutěže zakomponovaný nějaký konkrétní dopravní model dopravce (jehož data jsou částečně začerněna).

A to nás čeká 2019 s krajskými politickými experty..

7.5.2017 10:05

J94i81ř12í 73J93o70z28a 3568403340971

Kdp bydli nebo zna verejnou dopravu v Jihoceskem kraji nemuze ho stav verejne dopravy v kraji prekvapit. Ani obsazeni sumavskych trati GW train prekvapit. To, ze souvasny koordinator dopravy JIKORD ma nadstandardni vztahy se skupinou Jihotrans (spada sem GW bus - drive CSAD Jihotrans Ceske Budejovice, CSAD STTRANS Strakonice a GW train). Nekdo zde psal jak bude zajistena nahradni doprava - no jak asi, kdyz stejny majitel vlastni autobusovou dopravu... svymi autobusy! Verejna doprava na uzemi kraje je temer nepouzitelna, vzdyt i do vesnic vzdalenych od 100 tisicovych Budejc 10 km se proste vecer ve vsedni dny a o vikendech celodenne nedostanete. Proste kraj se rozhodl jednoho dne setrit a tak se skrtalo a to vsude (vlaky i autobusy). Ja tedy bydlim v Budejcich, ale kdyz chci jet k mame, ktera se odstehovala na vesnici, tak ti jsou muka. Posledni spojeni busem ve vsedni dny z Budejc je v 16:55 hod., o vikendech nic. Zeleznicni stanice je vzdalena od vsi 3 kilometry. O vikendech jede prvni vlak (trat 199 CB - Ceske Velenice) z Budejc v 08:09 hod.! Na teto trati je dokonce i interval neuveritelne 4 hodiny. Napr. v opacnem smeru jede vlak v 5 hod., v 9 hod. v 13 hod. a tak podobne. Sileny! Ale ze se cpou penize do nesmyslu typu modernizace letiste v Budejcich je v poradku, ale ze lidi se nemaji jak pomalu dostat z/do prace je vedeni kraje jedno. Tento stav, ktery dlouhodobe zde panuje je neudrzitelny a je otazkou kdo to kdy zacne resit. Uprimne me je , jako cestujicimu, jedno kdo to tam pojede ci jezdi, me zajima zda vubec jeste neco jede ci pojede. Az vetsina diskutujicich vyzkousi cestovani ve vsedni dny vecer ci v jakoukoliv dobu o vikendech verejnou dopravou v Jiznich Cechach, pak mohou tady resit hlouposti typu CD nebo GW a co je lepsi. Dokud se nezlepsi dostupnost verejnou dopravou je mi fakt jedno kdo tam jede.

7.5.2017 6:23

R80a69d30i25m 82Š68o28l97c 1835815495644

Přesně tak, ale to tohoto tématu se našim "investigativním" novinářům moc nechce... A kým byl zrovna Zimola krmen...

7.5.2017 6:33

M63i59r93o47s69l25a61v 54Z27i57k25m29u30n11d 6208672747588

Čtyřhodinový interval je dobrý tak pro dálkovou dopravu v někdejším SSSR, resp. dnešním Rusku ... nikoli pro zemi ve střední Evropě ....

"Moderní" dopravní systémy pracují s hodinovým intervalem, přesněji řečeno v okolí velkých měst se jezdí i v častějším intervalu. Prokazatelně krátké intervaly navyšují počty cestujících ... dávají přednost před individuální dopravou.

Před nějakými 30 lety jezdily z Prahy do Českých Budějovic 3 páry rychlíků po sedmi vozech denně + jeden motorák a to ještě ne denně, v současnosti jezdí - až na výjimky - vlaky každou hodinu a k tomu ještě mezistátní vlak zastavující jen v Táboře. A je zajímavé, že všechny ty vlaky jsou docela plné ....

Naproti tomu je žalostný obrázek na osobní vlaky. Kdysi jezdily klasické soupravy o šesti, později jen 5 vozech s kapacitou 440 míst k sezení, v současnosti je tragický pohled na motorovou soupravu 814 s několika cestujícími ...

8.5.2017 15:29

P88e61t10r 22N35e46c40h88a16n12i47c55k21ý 7303826838620

U těch osobních vlaků došlo k úpadku hlavně protože dnes na auto má víc lidí než dříve a taky dřív osobní vlaky byly levnější než dálkové. Ale jinak souhlas, 4h interval je naprosto k ničemu, to je dobré jen u sezonních pátečně-nedělních posil

10.5.2017 13:56

O85t77a21k78a75r 56V73l85č98e16k 9679878765

děsná tramvaj...a klimatizace, ani okno člověk neotevře...

7.5.2017 3:12

R68o43m44a83n 47P39o64l51á33č57e17k 5796189595

Zní to nádherně, ale ...

1) Ceník BY MĚL BÝT stejný. Tohle slovní spojení mě trochu zaráží. Navíc budou tratové jízdenky? Je tam nějaký strop na dobu těch 15 let? Podmínky zdražování?

2) Bez průvodčích? To bude taky veselé...

3) Jaké jsou podmínky pro zajištění náhradní dopravy?

7.5.2017 0:59

J17a70n 45J94e45m45e47l33k89a 1625790

2) není, to je na dopravci ;-D do 2032 ;-D ;-€

Dopravce to musí to konzultovat s krajem, ale ten jeho návrh musí příjmout ;-D

V případě zřízení integrovaného systému se bude "jednat" o nové kompenzaci ;-D

7.5.2017 10:26

P22e14t36r 36N35o39v71á10k 6380421133216

Pan Sůra zase účelově píše to co se hodí.

Navíc úspora 450 mil. za 15 let je celkem směšná částka, na to a by si stát pustil na koleje tuhle srandu. Zvláště trať ČB - Volary GWTrain frekvenčně vyjezdit nezvládne ;)

7.5.2017 0:33

J37a81n 53S28ů21r61a 4295143973662

Co konkrétně je špatně?

7.5.2017 14:32

R95a66d24k63o 21K31ř52i38v45á53n80e13k 7340343385250

Wifina je dobrá věc, ale jak bude v temných hvozdech pod Boubínem či Libínem fungovat netuším. Do Nového Údolí se zase jede několik desítek km na rozhraní první a druhé zóny NP Šumava. Místo jako stvořené pro připojení celého člověka na internet.

Nebo je iluze připojení jen taková vějička na zakrytí nekomfortnosti nových vozidel?

6.5.2017 18:29

R97a28d44k79o 79K27ř13i59v18á22n90e26k 7360713695570

Existují denní, týdenní... roční celostátní síťové jízdenky na vlak, včetně jejich velmi oblíbených letních zvýhodněných podob. Tak ty tam platit nebudou.

Mezinárodní jizdenky, na které zejména mládež hojně cestuje Evropou. Ty platit také nebudou.

Tyto časové jízdenky značně přispívají k atraktivitě veřejné dopravy díky jejich flexibilitě. Demontáž tohoto systému je chyba. Nejsou to jen jakési marginální slevy ČD, byť formulace v článku to nepřímo podsouvá.

Na stávajících vlacích Č.B. - Krumlov - lipenská oblast - Nové Údolí jezdí pohodlné čtyřnápravové motoráky 842, v sezoně pak velké soupravy se služebními vozy na kola i přímý vlak do Prahy. Proti tomu je zázračný Regiosprinter GW jen motorová tramvaj, která v Německu jezdí bez záchodu na krátkých trasách. Má rovněž JEDNOTLIVÉ (!) nápravy, nikoliv podvozky, takže problém bočních rázů je na úrovni starých motoráků 810 nebo regionov, mně se zdá spíš horší. Proti 842 ČD to je sešup dolů, který nenahradí ani pěkný interiér s novými potahy. Oproti tomu s regionovami které jezdí z Volar do Strakonic či Číčenic to bude tak +- srovnatelné. Rovněž tak doplňkové využití starých vozů 810 bude u ČD i GW srovnatelné. To je jen pokus o střízlivý pohled, který zjevně není autorovi článku tak úplně vlastní.

Jo a depo ve Volarech převzít zadarmo - to bych chtěl taky. :-)

6.5.2017 18:06

L81u54k17á68š 21Š71m27a49h57e10l 2957584392334

Ano, celá síť je zapojena do systému přeshraničních jízdenek Vltava - Dunaj, které platí i pro přestup na autobus v Novém Údolí (jezdí do Freyungu a odtud vlak do Pasova, nebo přímo do NP Bavorský les, další busy pak jedou na Třístoličník), v Lenoře lze pak přestoupit na autobusy do NP Šumava (Kvilda, Modrava...). Jestli tyhle jízdenky zůstanou zachovány, je otázka, ale s ohledem na to, že letos přestala na GWTR platit i dlouhá léta platící víkendová jízdenka a německý ekvivalent SWT, tak mám vážné pochyby.

6.5.2017 19:10

J57a29n 89S94ů63r11a 4685273863782

http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-8141

6.5.2017 20:07

R62a63d54k97o 40K35ř12i73v83á33n31e78k 7260693135350

Jste při smyslech? To je vlak s odjezdem ve 22.45! Tam je ta 810 tak akorát. Tuším, že dle jednání nového dopravce s gubernárotstvím tento vlak nebude jezdit vůbec.

Čím nás to tu krmíte?

6.5.2017 20:41

J10a93n 32S78ů30r54a 4305843643712

Zhruba stejné, jako srovnávat rs a 843. Třeba s kočárkem je 843 jedna radost.

6.5.2017 20:57

R36a40d17k68o 87K63ř66i38v15á57n26e28k 7190313965320

Souhlasím s Vámi v tom, že rs je nízkopodlažní. Místa na kočáry tam ale moc není. Oproti tomu vozy 842 jezdí s přípojnými vozy Bdtn, kde je poměrně velký prostor pro kola a kočárky. Na krátkou vzdálenost tedy spíše rs, na větší spíše ne.

6.5.2017 21:16

J74a15n 11S77ů13r30a 4905373103732

A pošumavské lokálky,to je typická dalkovka, že.

6.5.2017 22:02

R94a17d58k18o 42K69ř43i68v97á71n65e24k 7440673215860

Z Budějovic do Nového Údolí přes dvě a půl hodiny. Takže časově vlastně ano.

6.5.2017 22:14

J63i55ř18í 80S84o10u81č96e78k 5246827869679

Jenže osob, které jezdí z konečné na konečnou, je minimum. Reálně většina osob z ČB jede do Krumlova (a opačně), nebo z Krumlova na Šumavu. Když si uvědomíte, že spoj na trase Krumlov-ČB bývá v odpoledních hodinách i ze 2/3 obsazený cizinci, tak se až stydím, jaké soupravy ČD používají. Upřímně se kraji nedivím, že schválil změnu, která je i levnější.

7.5.2017 9:42

J16a48n 78S67ů24r67a 4595793963242

Je to soukromník.to je pro některé hlavní problém.

7.5.2017 14:35

R55a84d50k32o 35K65ř59i70v42á65n25e65k 7450293285880

Ne. Je to systémová blbost. Proti soukromníkům nic nemám, proti blbosti ano. A jak to máte nastavené Vy?

7.5.2017 16:21

J93a35n 60S39ů28r85a 4555103913322

Pro mě je blbost platit z veřejných zdrojů za stejnou službu o 30% více.jak to máte Vy?

7.5.2017 16:52
Foto

J86a56n 30V98a61l17a66l40í62k 6946449760566

Tak proč se na trase Praha Ostrava platí z veřejných peněz víc? Proč nenapíšete článek že RJ na té trati dostává víc na kompenzacích než dostávali ČD za smluvní přepravu dle vás na " dotacích "

7.5.2017 17:03

R41a28d53k49o 31K51ř49i12v59á48n34e73k 7330293665950

Kolik se bude skutečně platit z veřejných prostředků a za jaký rozsah a kvalitu dopravy, to "příštích 15 let" uvidíme. Já jsem, na rozdíl od Vás, z jižních Čech. Smlouvu na 15 let lze nadefinovat velmi vágně a spoléhat na kamarádské mimosmluvní dohody. Závidím Vám Váš svazácký optimismus. :-)

7.5.2017 17:13

J68a39n 49S40ů12r78a 4135493433132

Smlouva je veřejně dostupná,tak prosím ukažte ty body,co tam jsou problémové,jinak je to takové plkani. A znovu, příklad 089 funguje. I přes nářky odborníků že Žiliny

7.5.2017 17:27

J18a98n 14S66ů32r53a 4275783283202

Jinak na 089 nástupem jiného dopravce počet cestujících výrazně stoupl. A in karty neuznává.cim to je?

7.5.2017 17:00

V73a46c34l57a52v 29H36a17j94e35k 3386879989

ŽE ta nejvetši frekvence mezi Libercem a Hradkem jezdi na jizdenky IDS

8.5.2017 16:32

J44a92n 65S93ů46r53a 4615253133162

Pan Křivánek vidí jako problém, že se neuznávají in karty. IDS platil už za dob ČD

8.5.2017 16:57

V28a43c50l97a92v 25H79a56j54e10k 3566319329

ano ale rozdil mezi cenou IDS a In25 byl nevyznamny.

8.5.2017 17:14

V15a90c86l82a51v 95H53a17j73e30k 3986689729

jinak to jako problém pan Křivánek vidí správně.

9.5.2017 9:03

J66a58n 79V34a66n93d69r39o15v24e12c 9313436908245

± se píše takhle: držet Alt a pravou rukou na číselné klávesnici napsat 0177 a potom Alt pustit.:-)

6.5.2017 21:31

Ř78e82h86o51ř 23V69l60a13s58á70k 2194294581976

Závisí na systému. V Linuxu obvykle funguje

Compose + -

6.5.2017 23:54

J53o23s50e38f 29K58u31b75e29š 9435615609924

Klasický paskvil kraje, kde je železnice na nejhorší úrovni v ČR. Vyhrát výběrko nejnižší cenou tím, že zruší průvodčí a v létě dá nějakému brigádníkovi 50 Kč/h, to umí každý...

6.5.2017 17:54







Najdete na iDNES.cz