Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plán na půjčování vlaků opět ožívá, zájem mají kraje

Když před několika měsíci ministerstvo dopravy odpískalo plán na státní půjčovnu vlaků, České dráhy a železniční odboráři mohli začít slavit. Proti myšlence, že by si soupravy půjčovali od státu, stáli od začátku. Nyní však s plány na státní půjčovnu počítají kraje, a České dráhy by tak mohly přijít o peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a28n 78J85e72m48e57l66k66a 1795440

Budem za pokusné Eurokrálíky. Nemyslím, že by to prošlo ve Francii, Rakousku.

A nevím, jestli to tak bude v Polsku nebo Slovensku atd.

Je to klasické zlo europeněz. Místo toho aby se používaly logicky tam, kde je třeba vyměnit vlaky, protože jsou špatné, staré, tak tady spadne z nebe 11 miliard. Třeba 180 motoráků nebo 40 elektrických souprav. České dráhy již investovaly na svůj dluh. Takže se podle mě budou měnit, které není nyní třeba. (plno hloupých podmínek)

Z nejlevnější železnice se naší implementací stane nejdražší. A nastane autobusový nepřehledný, drahý bordel. Nejlepší by bylo podle mě, kdyby se ty peníze použily na infrastrukturu (modernizace) a zabezpečení (to je špatné). A nemusely se dělat lowcostové opravy, že lidi sice jezdí na páteřních tratích ve výlukách 3/4 roku autobusem, ale pak se zjistí, že se vyměnila pouze třetina km kolejí ..

0/0
8.5.2017 21:42

J27i53ř87í 43K87o46c36u63r65e11k 6575634575598

ČD se rozhádaly s dvorním dodavatelem a je zde riziko, že by šly nakupovat jinam. Jak zajistit, aby se na trh nedostala konkurence a monopol zůstal zachován? Vyšachovat ČD z řetězce "dodavatel vozidla -> provozovatel <- objednatel". Krajská půjčovna vlaků a v pyramidě státní správy nemusíte chodit tak vysoko.

0/0
8.5.2017 20:33

P98a73v57e13l 50K74u83n28c 9712969158268

Jestli budou kraje zvládat železniční dopravu jako autobusovou, potěš pámbu strojvůdce.

+3/0
8.5.2017 14:39

R88a50d93k97o 92K59ř57i51v82á37n32e75k 7910663225260

Tato fotka vždy upozorní na tentenční článek.

Lokomotiva 162 039 již v roce 2010 jezdila v novém modrém nátěru. Fotka je tedy z minulého desetiletí. Fotku, na které je lokomotiva v tomto stavu nátěru jsem nalezl z roku 1998. Rovněž stanice Olomouc je dávno zrekonstruována.

Co nám tato dokola otáčená stará fotka sděluje:

1. Neinformovaným laikům: ČD jsou odporné, jako tato fotka.

2. Informovaným laikům: Tento článek bude zase pěkný PR blábol, mám to vůbec číst?

:-)

+12/−2
8.5.2017 13:46

J14a34n 70S28ů86r97a 4905533263912

Zapomínate ještě na kategorii normální čtenář.

+2/0
8.5.2017 16:45

R26a55d56e81k 27J98a95n41a64t71a 9515106224732

Ti přece spadají do kategorie 1.

O vlacích vědí jen to, že jezdí po kolejích.

+1/0
8.5.2017 17:19

R31a76d97k64o 46K37ř57i14v23á46n35e85k 7390893595490

Normálním čtenářům servírujete fotky, odpovídající stavu roku 1998, nejpozději však roku 2010 už zcela neaktuální?

Dejte si tedy pro ty "normální čtenáře" do svého profilu fotku z dětství (nočníček, dřevěný kačer apod.), bude to odpovídat Vaší představě o aktuálnosti.

0/0
8.5.2017 18:56

J81a11n 63S41ů95r35a 4555153763952

Jde o snímek lokomotivy, která stále jezdí. Ve stejné velikosti,se stejným výkonem. Vaše analogie s kačerem je tak poněkud mimo. Mrzí mě, že jste místo svého ostrovtipu nenašel čas na dotazy týkající se GWTR.

+1/0
8.5.2017 19:30

R34a56d54k37o 14K21ř95i95v19á10n35e17k 7870433905120

Jaké otázky? Můžete je zopakovat?

Lokomotiva 162 039 nejpozději roku 2010 podstatně změnila vzhled, stejně jako v analogii s kačerem Vy. Stejné lokomotivy používá i váš milec Jančura a nedáváte fotky jejich starých nátěrů, ale vždy jen ty nablýskané, které Vám mistr podstrčil. Pokud chcete dát fotku hnusné lokomotivy ČD a musíte jít tolik let do historie, tak to se asi na ČD něco zlepšilo. :-)

+2/−2
8.5.2017 19:57

J18a30n 94S86ů18r45a 4905823703872

Určitě je umíte najít pod tím textem, kde jste psal o tom, že smlouva s GWTR je celá divná.

Jen pro informaci: Fotku jsem tam nedával já. Já jsem zodpovědný za text. Na fotky si stěžujte jinde, ideálně na hlavním nádraží.

Jinak děkuji za poučení, že člověk má zůstat zásadový a držet se svých předsevzetí.

+2/0
8.5.2017 20:38

R67a26d48k75o 71K31ř68i21v80á13n76e18k 7350383895290

Jo, už jsem tam mrknul. Když taháte jinou diskusi sem, reaguji tady, nebudu odpovídat 2x.

1. Za divné považuji jihočeské VŘ, kde ostatní účastníci neměli možnost na změnu podmínek GW reagovat a považuji za divné vztahy jihočeského gubernátorství s kamarády, kteří zázračně vyhrávají ve VŘ kvality karlovarské losovačky.

2. Upozorňoval jsem na problém neuznávání časových síťových jizdenek, nikoliv INkaret.

Obojí jste překroutil. Psal jste o plkání a plkáte sám.

0/0
9.5.2017 10:21

R89a33d42k92o 67K71ř38i86v14á59n27e67k 7590423735820

Nojo, pan Vinař aby si nedal mínus. Přiznejte si, že to děláte jen z nenávisti.

0/−1
8.5.2017 18:58
Foto

J49a46n 94V57a30l47a77l66í95k 6176399230936

Tak ten má nenávist vůči ČD tak minusuje :-)

0/0
8.5.2017 19:04

J82a90r15o67s28l22a58v 88B12e25d38r38n43a 3256531631197

Půjčování vlaků je zajímavý nápad, ale napadlo někoho, kdo vlaky bude fírovat?

0/−2
8.5.2017 12:55

J77a16n 29L37a71k39o80m68ý 7801215655454

Ty vlaky budou jezdit v závazku a nahradí současné vlaky. Pochybuju, že strojvedoucí co jezdí na těch tratích teď půjdou radši na úřad práce. Nicméně v tomto nápadu u krajů spatřuju jedinou hybnou sílu, a to proč by měl všimné od výrobce inkasovat někdo jiný než vedení kraje.

0/0
8.5.2017 13:00

J85a37r58o44s14l23a54v 59B48e46d83r84n80a 3336171651247

Takže budou měnit zaměstnavatele?

0/0
8.5.2017 13:40

R15a93d24e56k 28J11a19n85a31t52a 9205456854172

Pokud strojvůdce ČD bydlí u trati, kde jezdí, pak je to logická volba, změní-li se dopravce, nastoupit k němu. Jinak by musel dojíždět kdovíjak daleko.

+1/0
8.5.2017 16:26
Foto

J55a22n 12Č74e66r92m34á30k 4709938255717

plíživý návrat socialismu?...

Obzvlášť v krajském podání...

U krajů se moloch ČD nemusí bát... Už kolik let se snaží na krajské železnice proniknout Jančura a socialisté stále bez soutěží (tj i proti zákonu) podepisují smlouvy s ČD...Asi holt o lepší a čistší vlaky i lepší kulturu cestování nestojí...

A vstát ať dotuje neustále ztrátové ČD ze všech stran...

0/−12
8.5.2017 11:54
Foto

J93a30n 48V13a63l73a65l63í86k 6956189270846

tak můžete vysvětlit proč na trati Praha - Ostrava stát platí víc peněz než když tam jezdili ČD v závazku? Dřív stát platil 7 milionů nyní platí 100 milionů. Tak prosím vysvětlení jak je to možné když soukromý dopravci řvali respektive jeden že bude jezdit levněji a je to dražší?

+7/0
8.5.2017 12:05
Foto

J27a71n 23V60a12l18a72l40í89k 6706829150666

jo a ČD dostávají pěníze za objednanou službu a to nejsou dotace... vy si objednáte nějakého dopravce aby vám jezdil z bodu A do bodu B a za tu službu mu zaplatíte a nedáváte mu žádná dotace ale platbu za službu to snad pochopíte...

+5/0
8.5.2017 12:10

J23i40ř93í 43E98n98g84l34i79š 1695819665771

A zase dotace. Umí ti evropští papaláši něco jiného než deformovat normální hospodářskou soutěž???

+2/0
8.5.2017 9:38

R53a81d98e21k 46J94a26n56a93t79a 9725276614302

Ty peníze jsou primárně určené na výstavbu nových tratí (tj. vysokorychlostních, jiné nové tratě už se v Evropě nestaví). ČR nemá kvůli lenosti MDČD a SŽDC připravené projekty, a tak si teď vyžebralo výjimku - možnost tyto peníze utratit na nákup vlakových souprav. Ministr Bárta dokonce v EU škemral o možnost za tyto peníze stavět dálnice, to mu naštěstí neprošlo.

+6/−1
8.5.2017 9:44
Foto

J83a80n 32Č47e43r46m50á42k 4719298865957

tady by furt někdo chtěl za spoustu miliard nějaké TGV, které by se tu pomalá nestačilo ani rozjet...

Jediný smysl by mělo jako z části tranzitní, např na trati Varšava - Vídeň...

Ale tam zase bude neefektivní zastávka v Brně... Jedině tam vmáčknout Ostravu

0/−8
8.5.2017 12:02

R33a92d15e57k 89J55a82n58a35t73a 9295526754652

Nemáte pravdu, VRT mají význam především pro vnitrostátní dopravu, protože i většina poptávky je vnitrostátní.

"Nestačilo by se to rozjet" je klasický blud. Stačí cca 15km na rozjezd, 5 kmna zastavení a zastávky tak mohou být i pár desítek km od sebe (viz Německo). Většinu dálkových cest po republice by základní síť VRT podstatně zkrátila a předhonila auto ( http://vysokorychlostnizeleznice.cz )

+2/0
8.5.2017 16:23

P58e71t42r 67N75o81v77o25t13n11y 1411360451

A proč si s tím teda kraje nebudou jezdit samy? Co tam ten dopravce ještě navíc vnese? Kromě obsluhy.

+4/−2
8.5.2017 9:11

L26u45m80í61r 21V24i23t11h21a 2987147346892

Efektivitu.

0/−3
8.5.2017 9:16

P68e35t56r 64N37o56v81o84t73n17y 1741950471

Jakou? Počet spojů a i vozidel si určuje objednatel - kraj. Nebo strojvedoucí od soukromníka bude jezdit 2x rychlejc než krajskej?

+3/0
8.5.2017 9:21

L18u80m30í90r 72V30i53t39h46a 2767737626142

Rozhodně bude jezdit levněji, protože bude jezdit moderním vozen, ne 40 let starou lokálkou.

Pravda je, že je úplná blbost, aby půjčovny vlaků provozovaly kraje nebo stát. Alůe to je problém evropského socialismu, který si myslí, že musí všechno řídit. Když už chtějí dotovat vlaky, ať si stroje vysoutěží přímo soukromníci. Pak to bude mít lepší efekt. Jdu spravit sekačku, potřebuju poseka zahradu. Hezký den!

0/−3
8.5.2017 9:26
Foto

J39a73n 53V58a67l18a76l16í55k 6316599740546

ano budete jezdit 40let starým vozem ale opraveným...

0/0
8.5.2017 9:29

R59a51d71e18k 69J84a24n12a42t91a 9195486784602

Vlastnictví vozidel krajem je docela běžné v Německu. Má to poměrně dost výhod.

- kraj dosáhne na výhodnější úvěr, než dopravce

- do soutěže se přihlásí více dopravců

- při krachu dopravce (ten je poměrně pravděpodobný, když se soutěží nejnižší cena, vyhraje ten, kdo jde s nabídkou nadoraz), kraji vozidla zůstanou, vysoutěží tak rychleji nového

- životnost vozidel (30-40 let) je zpravidla výrazně delší než délka kontraktu (10-15 let). Pokud má vozidla vlastnit dopravce, tak cenu pro kraj bude kalkulovat ta, aby se mu zaplatily už za délku kontraktu (prodejní cena ojetiny za 15 let je nejistá).

+2/0
8.5.2017 9:33

J94i52ř91í 61K92o59c97u81r37e35k 6165984965888

Plus si úředník může sáhnout na všimné, aby vybral toho správného dodavatele vozidel. :-/

0/0
8.5.2017 20:26

R91a85d30e55k 46J22a77n81a30t76a 9905586594702

To není výhoda ani nevýhoda. Totéž je totiž možné i u výběru dopravce.

0/0
8.5.2017 21:35

L47u64m15í79r 17V23i33t24h92a 2387107766722

Nerozumím těm, kteří tady mocně brojí proti. Nejspíš jsou to zaměstnanci ČD a mají strach, že by přišli o prebendy.

V autobusové dopravě normálně konkurence funguje, proč by neměla na kolejích?

Uznávání jízdenek? Jsou přece regionální koordinátoři veřejné dopravy. U nás je to Oredo, které provozuje tarif IREDO. Jízdenky IREDO platí na linkách objednaných krajem, ať je provozuje kdokoliv. Takže na jednu přestupní jízdenku můžete jet postupně s až tuším 12 přepravci autobusovými + vlakem ČD, pokud je to nutné k dosažení cíle. A nepochybuji, že v jiných krajích je to podobné. Chápu, problém je s režijkami. Ty platí jen u příslušného dopravce. Takže se může stát, že jiní dopravci režijky ČD nebudou uznávat. Ale to má být důvod zrušení veřejných soutěží na vlaky???

A půjčovna vlaků? Proč je nepořídit, když na to budou peníze? Však i o to půjčovné se bude soutěžit.

Nechápu, proč bychom měli kvůli prebendám pár železničních odborářů dál jezdit smradlavými špinavými orchestriony, které jsou víc než 40 let staré. Máte nějaké rozumné vysvětlení, odboráři?

+3/−20
8.5.2017 9:05

R32o26m65a19n 71P94o32l25á22č46e72k 5356109775

Motate několik věcí dohromady... ;-).

+5/0
8.5.2017 9:11
Foto

J73a75n 10V12a42l87a59l27í32k 6546989840726

Na to vaše OREDO mohu jet až z Děčína třeba? V takovém Švýcarsku si koupím jízdenku z bodu A do bodu B a mohu jet jakýmkoliv dopravcem přes celé Švýcarsko. V ČR abych si kupoval pomalu 5 jízdenek chápete ten rozdíl?

+8/−2
8.5.2017 9:14

L73u97m57í30r 78V73i89t61h26a 2217147946362

Chápetre, že se v tom článku hovoří o regionální dopravě? Co do toho taháte Švýcarsko?

+2/−9
8.5.2017 9:17

P44e58t11r 90N78o79v38o48t57n24y 1891940211

Protože ve Švýcarsku to tak funguje.

+9/0
8.5.2017 9:19

R54a98d70e65k 33J98a31n33a66t90a 9675986454482

Vždyť to spolu souvisí! Tady nejsou dvě železniční sítě, cestující to kombinuje. Pokud jedete z Prahy dejme tomu do Smiřic, jedete část cesty vlakem dálkovým, část cesty vlakem regionálním.

+6/0
8.5.2017 9:20

L61u62m71í14r 75V97i39t58h35a 2527747696462

A pokud jedete třeba do Černilovu, tak jedete část cesty vlakem a část autobusem. To Vám nevadí, že si musíte kupovat dvě jízdenky?

+1/−3
8.5.2017 9:22

P25e59t17r 62N18o61v28o89t90n59y 1861150731

Vadí. A proč takové komplikace zavádět i na železnici?

+5/−1
8.5.2017 9:23

R12a76d66e42k 91J43a41n75a85t84a 9195246964812

Však to právě vadí. Dělení jízdenek obecně cestu prodražuje (návazný autobus stojí samostatně třeba 15 Kč, zatímco integrovaná jízdenka by podražila dejme tomu o 5 Kč, protože neplatíte fixní složku, které je přitomna v každém tarifu). V rámci tohoto kraje to řeší IREDO. V rámci státu ale nic takového není.

+2/0
8.5.2017 9:36
Foto

J66a28n 56V94a95l86a82l70í26k 6146819150796

no jestli vy jezdíte jen po kraji tak to jo ale jsou lidé kteří cestují a mimo svuj kraj... a to Švýcarsko máte jako příklad... to také v ROPIDU mohu jet na jednu jízdenku z Kutné Hory až do Roudnice na Labem ale nemohu jet třeba z Pardubic...

+2/0
8.5.2017 9:25

P54e57t12r 75N66o39v72o30t71n25y 1431180431

Krajské ids většinou jsou, celostátní ale ne. Takže až pojedete do jiného kraje, budete složitě řešit jízdenku. Dnes stačí jedna.(skoro všude)

+1/0
8.5.2017 9:15

R92a59d39e50k 92J65a36n94a98t43a 9945636984312

Ten problém se režijkami, o kterém se zmiňuje článek, jste nepochopil. Jde o to, že ČD mají ze zákona povinnost uznávat režijky třetích stran (MDČR, SŽDC, DÚ). Tj. mají povinnost část cestujících vozi zdarma, přichází o část tržeb. Ostatní dopravci tuto povinnost nemají - a to je zvýhodňuje v soutěžích. Řešení je buď změnit ten zákon, nebo jako podmínku VŘ dát uznávat tyto režijky.

+3/0
8.5.2017 9:16

L13u85m72í83r 37V22i88t82h73a 2197287796502

To je bezvýznamný detaul. ČD ať si uznávají režijky, koho chtějí. Nehledě na to, že všechny instituce, které jste jmenoval, jsou státní, stejně jako ČD. Ani ČD nebudou mít povinnost uznávat režijky jiných dopravců. A pokud je režijek tolik, že to ČD významně znevýhodňuje, pak je něco špatně. Buď je zbytečně moc režijek, nenbo zaměstnanců.

0/−7
8.5.2017 9:20
Foto

J75a19n 50V84a47l60a12l36í52k 6306329470556

když ty režijky jiných dopravcu budou dány ZÁKONEM a bude to nařízeno tak ano budou je vozit...

+1/0
8.5.2017 9:29

R20a79d21e61k 47J75a44n35a86t56a 9875876304292

"ČD ať si uznávají režijky, koho chtějí."

Vy mě asi neposloucháte. Českym drahám to nařizuje zákon!

"Nehledě na to, že všechny instituce, které jste jmenoval, jsou státní, stejně jako ČD"

No a? Vy si to představujete jako Hurvínek. To že je obojí státní znamená, že to má společné účetnictví. Zde mají ČD v soutěží předložit konkurenceschopnou nabídku. Jak to mají udělat, když musí povinně vozit desítky tisíc cestucích zdarma, zatímco ostatní soutěžitelé ne?

+6/0
8.5.2017 9:41

R59a28d49e21k 70J51a88n27a53t23a 9945436604722

Dále - krajské IDS sice existují (byť zdaleka ne ve všech krajích), ale naše kraje jsou malé. Každá trochu delší cesta vede přes hranice kraje a integrace není. ČR potřebuje něco jako má Švýcarsko či dost jisté míry i Německo. Jízdenky platné přes více dopravců peřs celýsstát.

+5/0
8.5.2017 9:18

O78n82d62ř34e38j 26P41l76í31v36a 9430835531633

Bohužel jsem postižen fenoménem oredo také. Uz jsem si tu integrovanou jízdenku nekoupil dlouho, neboť podmínkou je mít čipovou kartu, jinak platíte v každym buse a je uplně jedno, jestli prestupujete do busu stejného dopravce. Iredo tak ztratilo jedinou a nejvetsí smysluplnou výhodu. Pravidelné dojíždění řeším levnější cestou, kvůli nepravideným cestám si nesmyslnou čipovou kartu a virtuální peněžeku kupovat nebudu. Něco se změnilo?

Iredo je příklad, jak to nedělat. Téměř na konec mé cesty využiju vlak, kde je jízdenka levnejsi nez iredo (in25, pokud utratíte u čd 4500kč za rok, je in25 zdarma) a zbývající úsek? Autobusy nemají takt, a na vlaky v zásadě nenavazují, a když už náhodně máte rychlý spoj, tak v případě zpoždění nečekají, naopak schválně ujíždí!! (sic!) Viděl jsem to na vlastní oči - o 4 minuty zpožděný vlak přijížděl na nádraží a autobus který měl na nádraží začátek cesty zavřel dveře a vyrazil, a pak jsme jeli přes 4 vesnice 30km/h neboť jsme tam jeli 3 a skoro všechny zastávky projížděl. Podotýkám, že nevyjížděl na čas, ale už měl taky zpoždění...řidiči si jsou obrovské "vaty" v jř vědomí. Prostě viděl vlak, tak odjel. Řešení? Auto na nádraží. Takhle funguje IDS KhK a PaK.

+1/0
8.5.2017 11:30

R29o31m62a64n 27P11o82l85á41č59e79k 5586379665

Půjčovna vlaků v rukou státu je blbost...

Kontrolní otázka :-).

V čem se pak bude moci dopravce lišit? Vlak,dopravní cesta,předpokládám že i servis bude pro všechny jednotný a nám pak zbývá pro zisk?

Ano platy zaměstnanců a cena jízdného ...

Děkuji nechci...

Jako bonus soutěže.... Ať si je opravdu už všichni strči do pozadí. Už to tu zaznělo mnohokrát... 95% lidi je barva dopravce někde, ale že na jedné trati kde jede např. 15 spojů a na pulku mám modrou jízdenku a na druhou zelenou tak je to spatne!!!

+5/0
8.5.2017 8:58







Najdete na iDNES.cz