Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plán na půjčování vlaků opět ožívá, zájem mají kraje

Když před několika měsíci ministerstvo dopravy odpískalo plán na státní půjčovnu vlaků, České dráhy a železniční odboráři mohli začít slavit. Proti myšlence, že by si soupravy půjčovali od státu, stáli od začátku. Nyní však s plány na státní půjčovnu počítají kraje, a České dráhy by tak mohly přijít o peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a22n 26J87e50m76e47l94k31a 1165100

Budem za pokusné Eurokrálíky. Nemyslím, že by to prošlo ve Francii, Rakousku.

A nevím, jestli to tak bude v Polsku nebo Slovensku atd.

Je to klasické zlo europeněz. Místo toho aby se používaly logicky tam, kde je třeba vyměnit vlaky, protože jsou špatné, staré, tak tady spadne z nebe 11 miliard. Třeba 180 motoráků nebo 40 elektrických souprav. České dráhy již investovaly na svůj dluh. Takže se podle mě budou měnit, které není nyní třeba. (plno hloupých podmínek)

Z nejlevnější železnice se naší implementací stane nejdražší. A nastane autobusový nepřehledný, drahý bordel. Nejlepší by bylo podle mě, kdyby se ty peníze použily na infrastrukturu (modernizace) a zabezpečení (to je špatné). A nemusely se dělat lowcostové opravy, že lidi sice jezdí na páteřních tratích ve výlukách 3/4 roku autobusem, ale pak se zjistí, že se vyměnila pouze třetina km kolejí ..

0/0
8.5.2017 21:42

J97i72ř69í 80K20o15c22u31r75e20k 6265584665478

ČD se rozhádaly s dvorním dodavatelem a je zde riziko, že by šly nakupovat jinam. Jak zajistit, aby se na trh nedostala konkurence a monopol zůstal zachován? Vyšachovat ČD z řetězce "dodavatel vozidla -> provozovatel <- objednatel". Krajská půjčovna vlaků a v pyramidě státní správy nemusíte chodit tak vysoko.

0/0
8.5.2017 20:33

P25a77v20e21l 74K50u45n69c 9152719778868

Jestli budou kraje zvládat železniční dopravu jako autobusovou, potěš pámbu strojvůdce.

+3/0
8.5.2017 14:39

R12a66d26k42o 28K30ř26i15v73á25n60e31k 7540533765700

Tato fotka vždy upozorní na tentenční článek.

Lokomotiva 162 039 již v roce 2010 jezdila v novém modrém nátěru. Fotka je tedy z minulého desetiletí. Fotku, na které je lokomotiva v tomto stavu nátěru jsem nalezl z roku 1998. Rovněž stanice Olomouc je dávno zrekonstruována.

Co nám tato dokola otáčená stará fotka sděluje:

1. Neinformovaným laikům: ČD jsou odporné, jako tato fotka.

2. Informovaným laikům: Tento článek bude zase pěkný PR blábol, mám to vůbec číst?

:-)

+12/−2
8.5.2017 13:46

J24a88n 74S95ů48r77a 4395113963582

Zapomínate ještě na kategorii normální čtenář.

+2/0
8.5.2017 16:45

R37a30d84e67k 23J93a72n93a11t59a 9155526434152

Ti přece spadají do kategorie 1.

O vlacích vědí jen to, že jezdí po kolejích.

+1/0
8.5.2017 17:19

R25a70d33k42o 49K60ř60i70v73á66n92e47k 7840143185630

Normálním čtenářům servírujete fotky, odpovídající stavu roku 1998, nejpozději však roku 2010 už zcela neaktuální?

Dejte si tedy pro ty "normální čtenáře" do svého profilu fotku z dětství (nočníček, dřevěný kačer apod.), bude to odpovídat Vaší představě o aktuálnosti.

0/0
8.5.2017 18:56

J46a86n 87S43ů43r81a 4985623153392

Jde o snímek lokomotivy, která stále jezdí. Ve stejné velikosti,se stejným výkonem. Vaše analogie s kačerem je tak poněkud mimo. Mrzí mě, že jste místo svého ostrovtipu nenašel čas na dotazy týkající se GWTR.

+1/0
8.5.2017 19:30

R41a13d10k29o 66K91ř23i26v87á26n39e70k 7310783765210

Jaké otázky? Můžete je zopakovat?

Lokomotiva 162 039 nejpozději roku 2010 podstatně změnila vzhled, stejně jako v analogii s kačerem Vy. Stejné lokomotivy používá i váš milec Jančura a nedáváte fotky jejich starých nátěrů, ale vždy jen ty nablýskané, které Vám mistr podstrčil. Pokud chcete dát fotku hnusné lokomotivy ČD a musíte jít tolik let do historie, tak to se asi na ČD něco zlepšilo. :-)

+2/−2
8.5.2017 19:57

J47a52n 58S58ů44r67a 4315753953552

Určitě je umíte najít pod tím textem, kde jste psal o tom, že smlouva s GWTR je celá divná.

Jen pro informaci: Fotku jsem tam nedával já. Já jsem zodpovědný za text. Na fotky si stěžujte jinde, ideálně na hlavním nádraží.

Jinak děkuji za poučení, že člověk má zůstat zásadový a držet se svých předsevzetí.

+2/0
8.5.2017 20:38

R28a40d83k54o 89K56ř33i53v74á14n35e67k 7670703185830

Jo, už jsem tam mrknul. Když taháte jinou diskusi sem, reaguji tady, nebudu odpovídat 2x.

1. Za divné považuji jihočeské VŘ, kde ostatní účastníci neměli možnost na změnu podmínek GW reagovat a považuji za divné vztahy jihočeského gubernátorství s kamarády, kteří zázračně vyhrávají ve VŘ kvality karlovarské losovačky.

2. Upozorňoval jsem na problém neuznávání časových síťových jizdenek, nikoliv INkaret.

Obojí jste překroutil. Psal jste o plkání a plkáte sám.

0/0
9.5.2017 10:21

R73a66d70k68o 75K49ř90i84v32á64n93e82k 7630443565810

Nojo, pan Vinař aby si nedal mínus. Přiznejte si, že to děláte jen z nenávisti.

0/−1
8.5.2017 18:58
Foto

J87a81n 46V32a68l63a72l64í66k 6946219180496

Tak ten má nenávist vůči ČD tak minusuje :-)

0/0
8.5.2017 19:04

J39a68r84o90s72l97a54v 35B15e70d94r74n89a 3706361211757

Půjčování vlaků je zajímavý nápad, ale napadlo někoho, kdo vlaky bude fírovat?

0/−2
8.5.2017 12:55

J71a85n 31L87a45k97o17m45ý 7281175705594

Ty vlaky budou jezdit v závazku a nahradí současné vlaky. Pochybuju, že strojvedoucí co jezdí na těch tratích teď půjdou radši na úřad práce. Nicméně v tomto nápadu u krajů spatřuju jedinou hybnou sílu, a to proč by měl všimné od výrobce inkasovat někdo jiný než vedení kraje.

0/0
8.5.2017 13:00

J60a35r20o32s10l41a91v 94B38e37d39r85n85a 3236911751947

Takže budou měnit zaměstnavatele?

0/0
8.5.2017 13:40

R57a86d10e78k 44J16a75n20a42t92a 9495776294232

Pokud strojvůdce ČD bydlí u trati, kde jezdí, pak je to logická volba, změní-li se dopravce, nastoupit k němu. Jinak by musel dojíždět kdovíjak daleko.

+1/0
8.5.2017 16:26
Foto

J47a28n 25Č81e69r63m82á93k 4429988815897

plíživý návrat socialismu?...

Obzvlášť v krajském podání...

U krajů se moloch ČD nemusí bát... Už kolik let se snaží na krajské železnice proniknout Jančura a socialisté stále bez soutěží (tj i proti zákonu) podepisují smlouvy s ČD...Asi holt o lepší a čistší vlaky i lepší kulturu cestování nestojí...

A vstát ať dotuje neustále ztrátové ČD ze všech stran...

0/−12
8.5.2017 11:54
Foto

J84a72n 38V22a49l50a29l44í49k 6716639820506

tak můžete vysvětlit proč na trati Praha - Ostrava stát platí víc peněz než když tam jezdili ČD v závazku? Dřív stát platil 7 milionů nyní platí 100 milionů. Tak prosím vysvětlení jak je to možné když soukromý dopravci řvali respektive jeden že bude jezdit levněji a je to dražší?

+7/0
8.5.2017 12:05
Foto

J92a27n 81V32a21l78a57l19í22k 6566269310406

jo a ČD dostávají pěníze za objednanou službu a to nejsou dotace... vy si objednáte nějakého dopravce aby vám jezdil z bodu A do bodu B a za tu službu mu zaplatíte a nedáváte mu žádná dotace ale platbu za službu to snad pochopíte...

+5/0
8.5.2017 12:10

J96i42ř95í 75E96n25g15l15i93š 1365689225571

A zase dotace. Umí ti evropští papaláši něco jiného než deformovat normální hospodářskou soutěž???

+2/0
8.5.2017 9:38

R10a15d65e39k 96J34a97n10a46t52a 9135466324852

Ty peníze jsou primárně určené na výstavbu nových tratí (tj. vysokorychlostních, jiné nové tratě už se v Evropě nestaví). ČR nemá kvůli lenosti MDČD a SŽDC připravené projekty, a tak si teď vyžebralo výjimku - možnost tyto peníze utratit na nákup vlakových souprav. Ministr Bárta dokonce v EU škemral o možnost za tyto peníze stavět dálnice, to mu naštěstí neprošlo.

+6/−1
8.5.2017 9:44
Foto

J34a72n 63Č42e41r79m53á74k 4329298435657

tady by furt někdo chtěl za spoustu miliard nějaké TGV, které by se tu pomalá nestačilo ani rozjet...

Jediný smysl by mělo jako z části tranzitní, např na trati Varšava - Vídeň...

Ale tam zase bude neefektivní zastávka v Brně... Jedině tam vmáčknout Ostravu

0/−8
8.5.2017 12:02

R69a56d80e80k 68J81a26n54a48t59a 9835236564782

Nemáte pravdu, VRT mají význam především pro vnitrostátní dopravu, protože i většina poptávky je vnitrostátní.

"Nestačilo by se to rozjet" je klasický blud. Stačí cca 15km na rozjezd, 5 kmna zastavení a zastávky tak mohou být i pár desítek km od sebe (viz Německo). Většinu dálkových cest po republice by základní síť VRT podstatně zkrátila a předhonila auto ( http://vysokorychlostnizeleznice.cz )

+2/0
8.5.2017 16:23

P78e36t59r 20N19o50v33o60t72n73y 1241810931

A proč si s tím teda kraje nebudou jezdit samy? Co tam ten dopravce ještě navíc vnese? Kromě obsluhy.

+4/−2
8.5.2017 9:11

L88u37m65í48r 94V82i26t53h38a 2277297966642

Efektivitu.

0/−3
8.5.2017 9:16

P86e47t72r 76N93o84v15o80t68n43y 1331980671

Jakou? Počet spojů a i vozidel si určuje objednatel - kraj. Nebo strojvedoucí od soukromníka bude jezdit 2x rychlejc než krajskej?

+3/0
8.5.2017 9:21

L70u91m55í73r 85V90i40t26h77a 2597647426402

Rozhodně bude jezdit levněji, protože bude jezdit moderním vozen, ne 40 let starou lokálkou.

Pravda je, že je úplná blbost, aby půjčovny vlaků provozovaly kraje nebo stát. Alůe to je problém evropského socialismu, který si myslí, že musí všechno řídit. Když už chtějí dotovat vlaky, ať si stroje vysoutěží přímo soukromníci. Pak to bude mít lepší efekt. Jdu spravit sekačku, potřebuju poseka zahradu. Hezký den!

0/−3
8.5.2017 9:26
Foto

J84a39n 58V80a70l72a72l46í73k 6396759660926

ano budete jezdit 40let starým vozem ale opraveným...

0/0
8.5.2017 9:29

R54a48d70e89k 68J94a56n48a19t40a 9625966114512

Vlastnictví vozidel krajem je docela běžné v Německu. Má to poměrně dost výhod.

- kraj dosáhne na výhodnější úvěr, než dopravce

- do soutěže se přihlásí více dopravců

- při krachu dopravce (ten je poměrně pravděpodobný, když se soutěží nejnižší cena, vyhraje ten, kdo jde s nabídkou nadoraz), kraji vozidla zůstanou, vysoutěží tak rychleji nového

- životnost vozidel (30-40 let) je zpravidla výrazně delší než délka kontraktu (10-15 let). Pokud má vozidla vlastnit dopravce, tak cenu pro kraj bude kalkulovat ta, aby se mu zaplatily už za délku kontraktu (prodejní cena ojetiny za 15 let je nejistá).

+2/0
8.5.2017 9:33

J47i10ř53í 17K86o47c44u13r44e17k 6955964585688

Plus si úředník může sáhnout na všimné, aby vybral toho správného dodavatele vozidel. :-/

0/0
8.5.2017 20:26

R91a13d98e11k 34J24a10n71a30t30a 9205546124762

To není výhoda ani nevýhoda. Totéž je totiž možné i u výběru dopravce.

0/0
8.5.2017 21:35

L86u37m16í42r 70V29i64t58h36a 2937727326842

Nerozumím těm, kteří tady mocně brojí proti. Nejspíš jsou to zaměstnanci ČD a mají strach, že by přišli o prebendy.

V autobusové dopravě normálně konkurence funguje, proč by neměla na kolejích?

Uznávání jízdenek? Jsou přece regionální koordinátoři veřejné dopravy. U nás je to Oredo, které provozuje tarif IREDO. Jízdenky IREDO platí na linkách objednaných krajem, ať je provozuje kdokoliv. Takže na jednu přestupní jízdenku můžete jet postupně s až tuším 12 přepravci autobusovými + vlakem ČD, pokud je to nutné k dosažení cíle. A nepochybuji, že v jiných krajích je to podobné. Chápu, problém je s režijkami. Ty platí jen u příslušného dopravce. Takže se může stát, že jiní dopravci režijky ČD nebudou uznávat. Ale to má být důvod zrušení veřejných soutěží na vlaky???

A půjčovna vlaků? Proč je nepořídit, když na to budou peníze? Však i o to půjčovné se bude soutěžit.

Nechápu, proč bychom měli kvůli prebendám pár železničních odborářů dál jezdit smradlavými špinavými orchestriony, které jsou víc než 40 let staré. Máte nějaké rozumné vysvětlení, odboráři?

+3/−20
8.5.2017 9:05

R58o50m21a31n 76P91o57l47á83č25e61k 5356809315

Motate několik věcí dohromady... ;-).

+5/0
8.5.2017 9:11
Foto

J37a54n 51V39a10l19a37l70í72k 6876409470326

Na to vaše OREDO mohu jet až z Děčína třeba? V takovém Švýcarsku si koupím jízdenku z bodu A do bodu B a mohu jet jakýmkoliv dopravcem přes celé Švýcarsko. V ČR abych si kupoval pomalu 5 jízdenek chápete ten rozdíl?

+8/−2
8.5.2017 9:14

L73u29m79í23r 52V83i13t78h93a 2387727716692

Chápetre, že se v tom článku hovoří o regionální dopravě? Co do toho taháte Švýcarsko?

+2/−9
8.5.2017 9:17

P85e25t60r 56N84o15v26o77t35n58y 1261660111

Protože ve Švýcarsku to tak funguje.

+9/0
8.5.2017 9:19

R59a95d27e12k 87J56a57n21a43t94a 9105226824412

Vždyť to spolu souvisí! Tady nejsou dvě železniční sítě, cestující to kombinuje. Pokud jedete z Prahy dejme tomu do Smiřic, jedete část cesty vlakem dálkovým, část cesty vlakem regionálním.

+6/0
8.5.2017 9:20

L51u58m65í83r 64V24i48t61h51a 2647557206152

A pokud jedete třeba do Černilovu, tak jedete část cesty vlakem a část autobusem. To Vám nevadí, že si musíte kupovat dvě jízdenky?

+1/−3
8.5.2017 9:22

P88e16t17r 27N30o27v34o80t24n32y 1451260381

Vadí. A proč takové komplikace zavádět i na železnici?

+5/−1
8.5.2017 9:23

R75a69d73e41k 29J15a36n49a42t22a 9205206644242

Však to právě vadí. Dělení jízdenek obecně cestu prodražuje (návazný autobus stojí samostatně třeba 15 Kč, zatímco integrovaná jízdenka by podražila dejme tomu o 5 Kč, protože neplatíte fixní složku, které je přitomna v každém tarifu). V rámci tohoto kraje to řeší IREDO. V rámci státu ale nic takového není.

+2/0
8.5.2017 9:36
Foto

J46a13n 84V21a23l81a48l40í89k 6266699290976

no jestli vy jezdíte jen po kraji tak to jo ale jsou lidé kteří cestují a mimo svuj kraj... a to Švýcarsko máte jako příklad... to také v ROPIDU mohu jet na jednu jízdenku z Kutné Hory až do Roudnice na Labem ale nemohu jet třeba z Pardubic...

+2/0
8.5.2017 9:25

P59e94t34r 29N88o23v90o81t28n56y 1251250231

Krajské ids většinou jsou, celostátní ale ne. Takže až pojedete do jiného kraje, budete složitě řešit jízdenku. Dnes stačí jedna.(skoro všude)

+1/0
8.5.2017 9:15

R96a94d78e50k 92J80a27n41a23t67a 9415836154362

Ten problém se režijkami, o kterém se zmiňuje článek, jste nepochopil. Jde o to, že ČD mají ze zákona povinnost uznávat režijky třetích stran (MDČR, SŽDC, DÚ). Tj. mají povinnost část cestujících vozi zdarma, přichází o část tržeb. Ostatní dopravci tuto povinnost nemají - a to je zvýhodňuje v soutěžích. Řešení je buď změnit ten zákon, nebo jako podmínku VŘ dát uznávat tyto režijky.

+3/0
8.5.2017 9:16

L22u15m50í74r 81V34i79t17h59a 2287317376902

To je bezvýznamný detaul. ČD ať si uznávají režijky, koho chtějí. Nehledě na to, že všechny instituce, které jste jmenoval, jsou státní, stejně jako ČD. Ani ČD nebudou mít povinnost uznávat režijky jiných dopravců. A pokud je režijek tolik, že to ČD významně znevýhodňuje, pak je něco špatně. Buď je zbytečně moc režijek, nenbo zaměstnanců.

0/−7
8.5.2017 9:20
Foto

J17a98n 30V88a87l26a43l40í55k 6596719830566

když ty režijky jiných dopravcu budou dány ZÁKONEM a bude to nařízeno tak ano budou je vozit...

+1/0
8.5.2017 9:29

R61a66d75e89k 97J16a82n72a25t10a 9935766174642

"ČD ať si uznávají režijky, koho chtějí."

Vy mě asi neposloucháte. Českym drahám to nařizuje zákon!

"Nehledě na to, že všechny instituce, které jste jmenoval, jsou státní, stejně jako ČD"

No a? Vy si to představujete jako Hurvínek. To že je obojí státní znamená, že to má společné účetnictví. Zde mají ČD v soutěží předložit konkurenceschopnou nabídku. Jak to mají udělat, když musí povinně vozit desítky tisíc cestucích zdarma, zatímco ostatní soutěžitelé ne?

+6/0
8.5.2017 9:41

R94a75d66e86k 43J93a59n37a53t95a 9335106374552

Dále - krajské IDS sice existují (byť zdaleka ne ve všech krajích), ale naše kraje jsou malé. Každá trochu delší cesta vede přes hranice kraje a integrace není. ČR potřebuje něco jako má Švýcarsko či dost jisté míry i Německo. Jízdenky platné přes více dopravců peřs celýsstát.

+5/0
8.5.2017 9:18

O63n38d58ř88e18j 15P43l80í11v76a 9540165371963

Bohužel jsem postižen fenoménem oredo také. Uz jsem si tu integrovanou jízdenku nekoupil dlouho, neboť podmínkou je mít čipovou kartu, jinak platíte v každym buse a je uplně jedno, jestli prestupujete do busu stejného dopravce. Iredo tak ztratilo jedinou a nejvetsí smysluplnou výhodu. Pravidelné dojíždění řeším levnější cestou, kvůli nepravideným cestám si nesmyslnou čipovou kartu a virtuální peněžeku kupovat nebudu. Něco se změnilo?

Iredo je příklad, jak to nedělat. Téměř na konec mé cesty využiju vlak, kde je jízdenka levnejsi nez iredo (in25, pokud utratíte u čd 4500kč za rok, je in25 zdarma) a zbývající úsek? Autobusy nemají takt, a na vlaky v zásadě nenavazují, a když už náhodně máte rychlý spoj, tak v případě zpoždění nečekají, naopak schválně ujíždí!! (sic!) Viděl jsem to na vlastní oči - o 4 minuty zpožděný vlak přijížděl na nádraží a autobus který měl na nádraží začátek cesty zavřel dveře a vyrazil, a pak jsme jeli přes 4 vesnice 30km/h neboť jsme tam jeli 3 a skoro všechny zastávky projížděl. Podotýkám, že nevyjížděl na čas, ale už měl taky zpoždění...řidiči si jsou obrovské "vaty" v jř vědomí. Prostě viděl vlak, tak odjel. Řešení? Auto na nádraží. Takhle funguje IDS KhK a PaK.

+1/0
8.5.2017 11:30

R40o90m64a93n 21P59o56l96á61č98e44k 5406599375

Půjčovna vlaků v rukou státu je blbost...

Kontrolní otázka :-).

V čem se pak bude moci dopravce lišit? Vlak,dopravní cesta,předpokládám že i servis bude pro všechny jednotný a nám pak zbývá pro zisk?

Ano platy zaměstnanců a cena jízdného ...

Děkuji nechci...

Jako bonus soutěže.... Ať si je opravdu už všichni strči do pozadí. Už to tu zaznělo mnohokrát... 95% lidi je barva dopravce někde, ale že na jedné trati kde jede např. 15 spojů a na pulku mám modrou jízdenku a na druhou zelenou tak je to spatne!!!

+5/0
8.5.2017 8:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.