Diskuze

Plán na půjčování vlaků opět ožívá, zájem mají kraje

Když před několika měsíci ministerstvo dopravy odpískalo plán na státní půjčovnu vlaků, České dráhy a železniční odboráři mohli začít slavit. Proti myšlence, že by si soupravy půjčovali od státu, stáli od začátku. Nyní však s plány na státní půjčovnu počítají kraje, a České dráhy by tak mohly přijít o peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Budem za pokusné Eurokrálíky. Nemyslím, že by to prošlo ve Francii, Rakousku.

A nevím, jestli to tak bude v Polsku nebo Slovensku atd.

Je to klasické zlo europeněz. Místo toho aby se používaly logicky tam, kde je třeba vyměnit vlaky, protože jsou špatné, staré, tak tady spadne z nebe 11 miliard. Třeba 180 motoráků nebo 40 elektrických souprav. České dráhy již investovaly na svůj dluh. Takže se podle mě budou měnit, které není nyní třeba. (plno hloupých podmínek)

Z nejlevnější železnice se naší implementací stane nejdražší. A nastane autobusový nepřehledný, drahý bordel. Nejlepší by bylo podle mě, kdyby se ty peníze použily na infrastrukturu (modernizace) a zabezpečení (to je špatné). A nemusely se dělat lowcostové opravy, že lidi sice jezdí na páteřních tratích ve výlukách 3/4 roku autobusem, ale pak se zjistí, že se vyměnila pouze třetina km kolejí ..

0 0
možnosti

ČD se rozhádaly s dvorním dodavatelem a je zde riziko, že by šly nakupovat jinam. Jak zajistit, aby se na trh nedostala konkurence a monopol zůstal zachován? Vyšachovat ČD z řetězce "dodavatel vozidla -> provozovatel <- objednatel". Krajská půjčovna vlaků a v pyramidě státní správy nemusíte chodit tak vysoko.

0 0
možnosti

P96a21v77e48l 69K78u15n18c

8. 5. 2017 14:39

Jestli budou kraje zvládat železniční dopravu jako autobusovou, potěš pámbu strojvůdce.

3 0
možnosti

Tato fotka vždy upozorní na tentenční článek.

Lokomotiva 162 039 již v roce 2010 jezdila v novém modrém nátěru. Fotka je tedy z minulého desetiletí. Fotku, na které je lokomotiva v tomto stavu nátěru jsem nalezl z roku 1998. Rovněž stanice Olomouc je dávno zrekonstruována.

Co nám tato dokola otáčená stará fotka sděluje:

1. Neinformovaným laikům: ČD jsou odporné, jako tato fotka.

2. Informovaným laikům: Tento článek bude zase pěkný PR blábol, mám to vůbec číst?

:-)

12 2
možnosti

J18a91n 12S40ů33r91a

8. 5. 2017 16:45

Zapomínate ještě na kategorii normální čtenář.

2 0
možnosti

Půjčování vlaků je zajímavý nápad, ale napadlo někoho, kdo vlaky bude fírovat?

0 2
možnosti

J94a40n 71L93a41k68o43m12ý

8. 5. 2017 13:00

Ty vlaky budou jezdit v závazku a nahradí současné vlaky. Pochybuju, že strojvedoucí co jezdí na těch tratích teď půjdou radši na úřad práce. Nicméně v tomto nápadu u krajů spatřuju jedinou hybnou sílu, a to proč by měl všimné od výrobce inkasovat někdo jiný než vedení kraje.

0 0
možnosti
Foto

J22a92n 41Č63e43r89m91á15k

8. 5. 2017 11:54

plíživý návrat socialismu?...

Obzvlášť v krajském podání...

U krajů se moloch ČD nemusí bát... Už kolik let se snaží na krajské železnice proniknout Jančura a socialisté stále bez soutěží (tj i proti zákonu) podepisují smlouvy s ČD...Asi holt o lepší a čistší vlaky i lepší kulturu cestování nestojí...

A vstát ať dotuje neustále ztrátové ČD ze všech stran...

0 12
možnosti
Foto

tak můžete vysvětlit proč na trati Praha - Ostrava stát platí víc peněz než když tam jezdili ČD v závazku? Dřív stát platil 7 milionů nyní platí 100 milionů. Tak prosím vysvětlení jak je to možné když soukromý dopravci řvali respektive jeden že bude jezdit levněji a je to dražší?

7 0
možnosti

A zase dotace. Umí ti evropští papaláši něco jiného než deformovat normální hospodářskou soutěž???

2 0
možnosti

Ty peníze jsou primárně určené na výstavbu nových tratí (tj. vysokorychlostních, jiné nové tratě už se v Evropě nestaví). ČR nemá kvůli lenosti MDČD a SŽDC připravené projekty, a tak si teď vyžebralo výjimku - možnost tyto peníze utratit na nákup vlakových souprav. Ministr Bárta dokonce v EU škemral o možnost za tyto peníze stavět dálnice, to mu naštěstí neprošlo.

6 1
možnosti

A proč si s tím teda kraje nebudou jezdit samy? Co tam ten dopravce ještě navíc vnese? Kromě obsluhy.

4 2
možnosti

Nerozumím těm, kteří tady mocně brojí proti. Nejspíš jsou to zaměstnanci ČD a mají strach, že by přišli o prebendy.

V autobusové dopravě normálně konkurence funguje, proč by neměla na kolejích?

Uznávání jízdenek? Jsou přece regionální koordinátoři veřejné dopravy. U nás je to Oredo, které provozuje tarif IREDO. Jízdenky IREDO platí na linkách objednaných krajem, ať je provozuje kdokoliv. Takže na jednu přestupní jízdenku můžete jet postupně s až tuším 12 přepravci autobusovými + vlakem ČD, pokud je to nutné k dosažení cíle. A nepochybuji, že v jiných krajích je to podobné. Chápu, problém je s režijkami. Ty platí jen u příslušného dopravce. Takže se může stát, že jiní dopravci režijky ČD nebudou uznávat. Ale to má být důvod zrušení veřejných soutěží na vlaky???

A půjčovna vlaků? Proč je nepořídit, když na to budou peníze? Však i o to půjčovné se bude soutěžit.

Nechápu, proč bychom měli kvůli prebendám pár železničních odborářů dál jezdit smradlavými špinavými orchestriony, které jsou víc než 40 let staré. Máte nějaké rozumné vysvětlení, odboráři?

3 20
možnosti

Motate několik věcí dohromady... ;-).

5 0
možnosti

Půjčovna vlaků v rukou státu je blbost...

Kontrolní otázka :-).

V čem se pak bude moci dopravce lišit? Vlak,dopravní cesta,předpokládám že i servis bude pro všechny jednotný a nám pak zbývá pro zisk?

Ano platy zaměstnanců a cena jízdného ...

Děkuji nechci...

Jako bonus soutěže.... Ať si je opravdu už všichni strči do pozadí. Už to tu zaznělo mnohokrát... 95% lidi je barva dopravce někde, ale že na jedné trati kde jede např. 15 spojů a na pulku mám modrou jízdenku a na druhou zelenou tak je to spatne!!!

5 0
možnosti
Foto

a pak se to ještě rozdrobí a budete mít žluté,fialové,červené atd. jízdenky ;-)

3 0
možnosti