- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Budem za pokusné Eurokrálíky. Nemyslím, že by to prošlo ve Francii, Rakousku.
A nevím, jestli to tak bude v Polsku nebo Slovensku atd.
Je to klasické zlo europeněz. Místo toho aby se používaly logicky tam, kde je třeba vyměnit vlaky, protože jsou špatné, staré, tak tady spadne z nebe 11 miliard. Třeba 180 motoráků nebo 40 elektrických souprav. České dráhy již investovaly na svůj dluh. Takže se podle mě budou měnit, které není nyní třeba. (plno hloupých podmínek)
Z nejlevnější železnice se naší implementací stane nejdražší. A nastane autobusový nepřehledný, drahý bordel. Nejlepší by bylo podle mě, kdyby se ty peníze použily na infrastrukturu (modernizace) a zabezpečení (to je špatné). A nemusely se dělat lowcostové opravy, že lidi sice jezdí na páteřních tratích ve výlukách 3/4 roku autobusem, ale pak se zjistí, že se vyměnila pouze třetina km kolejí ..
ČD se rozhádaly s dvorním dodavatelem a je zde riziko, že by šly nakupovat jinam. Jak zajistit, aby se na trh nedostala konkurence a monopol zůstal zachován? Vyšachovat ČD z řetězce "dodavatel vozidla -> provozovatel <- objednatel". Krajská půjčovna vlaků a v pyramidě státní správy nemusíte chodit tak vysoko.
Jestli budou kraje zvládat železniční dopravu jako autobusovou, potěš pámbu strojvůdce.
Tato fotka vždy upozorní na tentenční článek.
Lokomotiva 162 039 již v roce 2010 jezdila v novém modrém nátěru. Fotka je tedy z minulého desetiletí. Fotku, na které je lokomotiva v tomto stavu nátěru jsem nalezl z roku 1998. Rovněž stanice Olomouc je dávno zrekonstruována.
Co nám tato dokola otáčená stará fotka sděluje:
1. Neinformovaným laikům: ČD jsou odporné, jako tato fotka.
2. Informovaným laikům: Tento článek bude zase pěkný PR blábol, mám to vůbec číst?
Půjčování vlaků je zajímavý nápad, ale napadlo někoho, kdo vlaky bude fírovat?
Ty vlaky budou jezdit v závazku a nahradí současné vlaky. Pochybuju, že strojvedoucí co jezdí na těch tratích teď půjdou radši na úřad práce. Nicméně v tomto nápadu u krajů spatřuju jedinou hybnou sílu, a to proč by měl všimné od výrobce inkasovat někdo jiný než vedení kraje.
plíživý návrat socialismu?...
Obzvlášť v krajském podání...
U krajů se moloch ČD nemusí bát... Už kolik let se snaží na krajské železnice proniknout Jančura a socialisté stále bez soutěží (tj i proti zákonu) podepisují smlouvy s ČD...Asi holt o lepší a čistší vlaky i lepší kulturu cestování nestojí...
A vstát ať dotuje neustále ztrátové ČD ze všech stran...
tak můžete vysvětlit proč na trati Praha - Ostrava stát platí víc peněz než když tam jezdili ČD v závazku? Dřív stát platil 7 milionů nyní platí 100 milionů. Tak prosím vysvětlení jak je to možné když soukromý dopravci řvali respektive jeden že bude jezdit levněji a je to dražší?
A zase dotace. Umí ti evropští papaláši něco jiného než deformovat normální hospodářskou soutěž???
Ty peníze jsou primárně určené na výstavbu nových tratí (tj. vysokorychlostních, jiné nové tratě už se v Evropě nestaví). ČR nemá kvůli lenosti MDČD a SŽDC připravené projekty, a tak si teď vyžebralo výjimku - možnost tyto peníze utratit na nákup vlakových souprav. Ministr Bárta dokonce v EU škemral o možnost za tyto peníze stavět dálnice, to mu naštěstí neprošlo.
A proč si s tím teda kraje nebudou jezdit samy? Co tam ten dopravce ještě navíc vnese? Kromě obsluhy.
Nerozumím těm, kteří tady mocně brojí proti. Nejspíš jsou to zaměstnanci ČD a mají strach, že by přišli o prebendy.
V autobusové dopravě normálně konkurence funguje, proč by neměla na kolejích?
Uznávání jízdenek? Jsou přece regionální koordinátoři veřejné dopravy. U nás je to Oredo, které provozuje tarif IREDO. Jízdenky IREDO platí na linkách objednaných krajem, ať je provozuje kdokoliv. Takže na jednu přestupní jízdenku můžete jet postupně s až tuším 12 přepravci autobusovými + vlakem ČD, pokud je to nutné k dosažení cíle. A nepochybuji, že v jiných krajích je to podobné. Chápu, problém je s režijkami. Ty platí jen u příslušného dopravce. Takže se může stát, že jiní dopravci režijky ČD nebudou uznávat. Ale to má být důvod zrušení veřejných soutěží na vlaky???
A půjčovna vlaků? Proč je nepořídit, když na to budou peníze? Však i o to půjčovné se bude soutěžit.
Nechápu, proč bychom měli kvůli prebendám pár železničních odborářů dál jezdit smradlavými špinavými orchestriony, které jsou víc než 40 let staré. Máte nějaké rozumné vysvětlení, odboráři?
Motate několik věcí dohromady... ;-).
Půjčovna vlaků v rukou státu je blbost...
Kontrolní otázka :-).
V čem se pak bude moci dopravce lišit? Vlak,dopravní cesta,předpokládám že i servis bude pro všechny jednotný a nám pak zbývá pro zisk?
Ano platy zaměstnanců a cena jízdného ...
Děkuji nechci...
Jako bonus soutěže.... Ať si je opravdu už všichni strči do pozadí. Už to tu zaznělo mnohokrát... 95% lidi je barva dopravce někde, ale že na jedné trati kde jede např. 15 spojů a na pulku mám modrou jízdenku a na druhou zelenou tak je to spatne!!!
a pak se to ještě rozdrobí a budete mít žluté,fialové,červené atd. jízdenky