Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silniční vlaky na autopilota. Po Evropě by mohly jezdit už za šest let

Na evropských dálnicích by se mohly už za šest let v běžném provozu pohybovat kamiony, které pojedou v těsném sledu za sebou a řídit je bude hlavně automat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A20n60t13o47n61í95n 68Š17v45i11h84n89o14s 8918727311622

Pokud vím, tak druhý řidič za jízdy zatím spát na lehátku nesmí.

0/0
13.5.2017 18:48
Foto

J49i51ř18í 73D39v91o16ř72á65k 5475709860988

Rád si tento článek přečtu znovu. Tak za šest let .

0/0
12.5.2017 20:30

V69l38a65d17i37m90í69r 25T76e90m87l14í46k 1115377661547

...prachy, prachy a zase prachy... Stačí zpomalit tempo, kontejner usadit na vagón a nebude potřeba ani řidiče k té kontrole....[>-]

+1/−2
12.5.2017 11:27

J23i10ř39í 94P35l41a69v96s45k31ý 9200416871409

a zakaznici jiste radi pockaji, az ten kontejner "nekdy" po tech kolejich prijede ...

+1/−1
12.5.2017 11:31

A30n46t58o12n25í61n 48Š84v45i39h92n34o73s 8278857341552

Zpomalit! V dnešní uspěchané době chce mít každý i pomaloobrátkové zboží ihned. Zbytečně.

0/0
13.5.2017 18:50

J15i45ř97í 92P56l85a68v73s13k33ý 9460406551479

ano, klidne priznam, ze velka cast mych prani je naprosto zbytecnych ... a klidne take priznam, ze nemam nejmensi problem vymenit odavatele zbozi a sluzeb za takoveho, ktery je schoipen a ochoten i ta zbytecna prani vyplnit. pokud se vy osobne chcete nejak uskromnit, prosim, nech sa paci, klidne muzete ... ale chran vas panove marx i engels dohromady v okamziku, kdy zacnete nejake to uskromneni vyzadovat i po me.

0/0
15.5.2017 13:08

A14n45t12o56n83í10n 51Š35v51i91h73n25o93s 8658417171942

A díky takovým, jako jste Vy, jde ekologie do prd...!

0/0
15.5.2017 22:10

M79i59c95h63a35e52l 42P36r88i71n42c 7515585240475

Pojede to po dálnici ok. Ale co v případě objížděk, nehod, oprav povrchu nebo jiných omezení? Na mapě může cesta vypadat jednoduše, ve skutečnosti to může být mnohem složitější.

0/0
11.5.2017 12:23

M14a83r55e29k 37G24a38j50d55a 4633194566102

u nás to máme dávno jmenuje se to železnice. Stačí ji vyčistit od netáhel a používat.

+1/−1
11.5.2017 10:38

P82e70t74r 17B70á26č51a 8605946505505

Tahle ptakovina tady nebude jezdit ani za 20 let doufam.

A jdete s tema kecama o zeleznici nekteri taky uz nekam, nehodlam na zbozi cekat mesic.

+1/−5
10.5.2017 17:08

R20i59c24h56a20r78d 91T98r43e59f76i88l 4801855869660

O skladech a předzásobení jsi nikdy neslyšel viď?

+1/−1
12.5.2017 10:48

J64i30ř55í 18P71l42a85v35s16k10ý 9670436861969

a vy jste uz nekdy slysel o jit ? firmy v rezimu jit nefunguji proto, ze by je to nejak zvlast bavilo, ale proto, ze je to efektivnejsi a levnejsi, a rozhodne nebudou menit logisticke a vyrobni procesy jenom kvuli tomu, ze vy jste fanda masinek.

+1/0
12.5.2017 11:32

V94á53c87l14a78v 27K63o24v92á44ř 1832261567664

O nájmu za skladové plochy a nákladech na skladování jako takových jsi někdy slyšel?

0/0
12.5.2017 16:46

M33i93r84o36s84l39a83v 94M74e94d 3414486

Další hovězí nápad...

+3/−1
10.5.2017 16:27

B27e38n 30P14a77v34k65a 1567613807451

Neříká se tomu nákladní vlak, jen tak mimochodem? A co řidiči osobních aut? To jako budou předjíždět kamionový vláček?

0/0
10.5.2017 16:03

M92i80r17o49s11l16a61v 73M86e26d 3394686

No, já nevím - mám dojem, že silniční vlak se říká soupravám, které jezdí v některých končinách (například v Austrálii) a jedná se o tahač a tři návěsy.

+2/0
10.5.2017 16:32

J82i16ř81í 17K11o67c21u58r23e19k 6475774465848

Vidím zde stejně hysterické příspěvky, jaké jsou k přečtení v historických dokumentech z doby, kdy se stavěla železnice. Nebo o tom, že automobil koně nikdy nenahradí.

+1/−3
10.5.2017 15:07

M71i39k15u90l89á19š 70L22é49v42y 5132315444921

Totální krajně nebezpečná kravina. Co když mimo dálnici někdo bude chtít takovou kolonu předejít? Kam se zařadí v případě nouze? Anebo i na dálnici, při předjíždění takové kolony řidič zjistí že o chvilku bude následovat zúžení silnice kvůli opravě? Kam se v takové koloně zařadí?

Úplně dementní, bezohledná to ptákovina

+3/0
10.5.2017 14:55

R68o42m66a61n 11S98t61o31n70e52k 1589543929691

pochybuji že takové kolony budou jezdit mimo dálnice

+1/0
10.5.2017 14:58

V86á79c71l69a70v 64P30o89u44s80t34k48a 3590211932

Tyto kolony budou samozřejmě jezdit (pokud vůbec) výhradně po dálnici.

+1/0
10.5.2017 15:00

S41t73a97n46i75s64l53a75v 79Z26a45h85á20l18k43a 3488410648768

Nesmysl. A jak se dostanou na místo určení?? To se budou na dálnicích stavět překladiště??

+1/0
10.5.2017 18:30

V51á62c62l41a60v 73P38o47u51s32t79k75a 3590121192

Proč by stavěli překladiště, prostě za volant sedne normálně řidič.

0/0
10.5.2017 18:52

P76e20t84r 56M56a93r31š35o94u89n 5535288436796

takže budete mít na výjezdech z dálnice střídárnu "kontrolora situace" za řidiče? ;-D Něco jako přepřahání koní?

Pokud čtu, tak toto řešení prý vyřeší nedostatek řidičů, protože řídit bude jen první... hmmm, takže kdo bude v autech za prvním? Pokdu né řidič, tak kde ho vezmete až sjedete z dálnice? Pojede za vláčkem autem, aby to mohl převzít? Poveze se stejně v tom vláčku, takže ho musíte mit a žádného neušetříte? Nebo bude jako spát (a prd kontrolovat), takže mu nebudeme platit?

+1/0
11.5.2017 21:06

M35i46r84e17k 93G43a51j78e20r 5661846119350

V clanku to mate. Ridici tech v zavesu nemusi ridit a sice tam jsou, ale muzou odpocivat, coz se jim pocita do povinne prestavky. Fakt je, ze to tim padem usetri jen sotva jednoho ridice z peti a to neni moc. Ale to bych nechal na dopravcich, jak si to spocitaji.

0/0
12.5.2017 3:09

I16v33a56n 45Z68y36k18á97n 9660383569186

Já vím, zatím chtějí mít řidiče v každém a předpokládám, že před sjezdem z dálnice si dá celá osádka echo "Ke strojům!", ale až to bude mět být automatické bez řidičů? Náklaďáku č.1 bude docházet palivo, zajede na benzínku a zbytek jeho vláčku bude dělat pár desítek metrovou kolonu za ním v prostorách benzínky? Až pojedou přes železniční přejezd a s projíždějícím prvním kamionem začnou blikat varovná světla, pak co? Oroštují to a projedou na signál stůj nebo na sebe počkají každý na jiném konci závor? Totéž klasické semafory. Až budou předjíždět na okresní silnici cyklistu, tak než najdou díru na předjetí celou soupravou, tak to za tím cyklistou pojedou tak dlouho, až to ekonomicky výhodné už nebude. :-) A chudák cyklista, až se rozhodnou předjíždět. Ze zatáčky v protisměru další takový vláček a cyklista to bude sbírat ve škarpě. A dalo by se pokračovat. Evropa má problém s nezaměstnaností, který bude dál s imigrací narůstat a oni vymýšlejí systémy, které budou pracovní místa redukovat. Hlavně že vlastníci korporací budou mít stoupající zisky, ale že běžní lidé budou na tom hůr, koho to zajímá. Dementní systém.

+2/0
10.5.2017 14:26

V30á57c40l37a45v 69P30o19u14s71t95k43a 3900521172

Celý tento nápad je samozřejmě postaven na tom, že kolona pojede výhradně po dálnici z místa A do místa B s palivem k tomu potřebným včetně rezervy.

0/0
10.5.2017 14:29

O75t35o 40M73a88n 2704914951280

Zajímalo by mě, jak budou mít pořešenou situaci, tak obvyklou na českých dálnicích, kdy to nízkoletící piloti střihnou z levého pruhu mezi kamiónama přímo do odbočovacího.

0/0
10.5.2017 11:04

J71o43s17e59f 17Š70o37l79t56e59s 8854238930473

Snadno. Kalenou traverzou na předním nárazníku.

0/0
10.5.2017 12:15

M81i31c24h80a25l 11K60r59č12á77l 6838108316412

A nebylo by jednodušší omezit množství přepravovaného nákladu a tím množství kamionů? Po Evropě by přestaly kroužit kamiony naložené třeba jogurtama. Jaký smysl má že je v obchodňáku 10 druhů jogurtů a to často z mlékáren stovky kilometrů vzdálených?

+5/−2
10.5.2017 10:50

J96i81ř28í 58P64l44a18v72s36k22ý 9590966111679

pokud by to zakaznici nevyzadovali a nekupovali, nikdo by ty jogurty nevozil ... takze staci malickost: presvedcit zakazniky, aby se spokojili s jednim druhem zbozi, a nevymysleli si nejake skopiciny. naposledy neco podobneho zkouseli tusim komuniste, a nemyslim si, ze ten jejich pochybny experiment mel nejak zvlast opakovanihodny uspech ...

+1/−1
10.5.2017 13:47

V63l44a91d30i62m41í92r 91T67e55m20l79í27k 1205827141817

Ale jedno přísloví také praví, že se nic nemá přehánět... Už se celkem vážně diskutuje o deglobalizaci, protože je sice fajn mít pestrý výběr, ale za jakou cenu - mimo jiné i produkcí CO2 spálením spousty nafty při dopravě ? Třeba než si koupíte v obchodě džíny, prý než se vyrobí a ušijí, "najezdí" po světě snad dokonce i 60 000 km ....[>-]

+1/0
12.5.2017 11:37

R32o70m16a48n 58S77t67o63n38e12k 1729573879681

socialismus tady byl 40 let a všichni víme jak to dopadlo takže ne díky R^

+1/−2
10.5.2017 14:59

P65a14v59e90l 48Ř42a90p78e68k 7982136899595

Kamionová a automobilová lobby si tady se svými zastaralými produkty nárokuje naprosto absurdní privilegia. Pokud by tohle dávalo ekonomicky smysl, tak tam automaticky patří vlak a nikoli tento paskvil. Silniční dopravu je třeba začít omezovat, neboť pro dálkovou a těžkou přepravu se neosvědčila. Její hlavní "benefit" spočívá v tom, že vlivem hlouposti politiků umožňuje přenášet náklady a negativní dopady na všechny okolo, zatímco zisky inkasuje přepravce. Je to amorální a nedůstojné 21. století.

+6/−2
10.5.2017 10:29

J12i54ř64í 90K62o52c17u77r73e39k 6615254845238

Ano, omezením silniční dopravy získáte dvojkolejnou trať z plzně do Němekca a kolem labe se jako mávnutím proutku podaří vozit 800.000 tun denně, tedy dvojnásobek. Stačí oemzit kamiony, netřeba tu železnici stavět.

0/0
10.5.2017 14:33

A62n97t12o89n28í20n 67Š51v23i23h59n91o65s 8488417901462

Už je to tu zmíněno: nepřevážet zbytečně.

0/0
13.5.2017 18:24

A48l54o87i17s 61J83i46n80d93r44a 9600874397305

A kdyz se zaradim mezi tyto "vagonky" tak se stane co? "Vlacek" pojede dal? A co kdyz zacnu zpomalovat a mezi nas se dostane dalsich 10 aut? Pak se stane co?

+1/0
10.5.2017 9:36

M39i33k57u76l26á70š 96L23é70v49y 5432125514771

Celá tato myšlenka je absolutní ptákovina, totálně nedomyšlená, krajně nebezpečná blbost!

0/0
10.5.2017 20:36

K13a60r50e38l 42V48a24c76h39u35t 9553452289523

Víte, jaký je hlavní rozdíl mezi vlaky silničními a železničními? - Ty železniční mívají obvykle jen jednu tažnou mašinu (příp. max. druhou na konci)... ;-)

+3/0
10.5.2017 9:31

M47i25r33e89k 34G82a39j62e42r 5891636749750

A jakou ta ma spotrebu?

0/0
12.5.2017 3:11

J50i41ř26í 66S27c80h94m13i90d82t 5190583964805

Tak je jasné, že auto doprava na krátké vzdálenosti nebude železnicí nahrazena, už ze dvou důvodů, jednak železnice nevede všude a také z důvodu, že na krátkou vzdálenost by se překládka nevyplatila, ale na vzdálenosti delší než 500-1000 km je to už o něčem jiném, stačily by překládky u nás třeba Ostrava, Brno a Praha, kde by to přijíždělo a odjíždělo po železnici. Takhle rozparcelovat celou EU, místa propojit dostatečnou přepravní kapacitou. Mezi těmi místy by mohly vlaky jezdit tak za sebou, jako ty kamiony;-).

+3/0
10.5.2017 9:11

V24á56c27l51a69v 34P77o69u33s34t20k21a 3260941732

Opět naprosto nereálná představa jak logisticky, tak ekonomicky.

+3/−2
10.5.2017 9:13

P97a18v47e77l 73Ř48a35p97e18k 7872286469575

Vždyť to tak v minulosti fungovalo !!

+2/0
10.5.2017 10:30

S43t34a49n79i74s84l57a47v 85K72r22e14j50c72a71r 2921428163686

Ale to, se neřešila nezaměstnanost občanů, nástupem za volant kamionu. A v minulosti byla jistota definitivy u železnice - jistota perspektivy zaměstnání v ČSR.

0/0
10.5.2017 11:26

J77o18s27e83f 11Š21o28l16t74e31s 8294428800163

Protože se neřešilo, jestli ten toaleťák dorazí za týden nebo za dva. Bylo to všem jedno. A v obchodech to tak taky vypadalo.

+1/0
10.5.2017 12:17

J40i21ř88í 98E69r41b50e19n 1253594326747

Ano, nezkazitelné zboží se objednávalo na měsíc-dva dopředu a čerstvé potraviny do krámů vozily denně avie a liazky pekáren a mlékáren, protože všichni věděli, že trvanlivost normálního mléka a nezataveného jogurtu je 24-36 hodin po vyrobení.

+1/0
10.5.2017 12:37

V65á69c97l61a35v 25P55o21u77s78t35k16a 3640781632

Jo a ta doba je třicet let pryč.

0/0
10.5.2017 12:42

J66o51s72e63f 52Š78o32l44t42e59s 8134428460373

Z hlediska dnešních logistických postupů a snahu o úsporu nákladů je něco podobného naprosto nepředstavitelné.

0/0
10.5.2017 12:48

J36i98ř11í 33E77r45b61e46n 1763684926267

Jaký je asi rozdíl v tom, že mi do každého marketu denně zajíždí pět kamionů s trvanlivým zbožím z druhé strany Evropy, postupně pendlujících celou republikou, a když mi do sámošky denně zajedou tři pětituny čerstvého zboží z vedlejšího okresu? ;-)

+1/0
10.5.2017 12:54

V35á93c62l42a63v 91P14o61u86s51t73k86a 3670311852

To se zeptejte platících zákazníků.

0/−1
10.5.2017 14:30

J46i62ř29í 75P21l22a74v49s51k36ý 9140406111279

nu, a dneska vam dispecer zavola, ze potrebuje tri palety sroubku m20, a za dve hodiny vam stoji pred vratama fabriky kamion narvanej sroubkama az po strechu. jit se tomu rika, a funguji na tomhle pricnipu prakticky vsechny firmy v civilizovanem svete ...

0/0
10.5.2017 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.