- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Soferi Ubru vyjedou pravdepodobne tak jako tak :) Akorat na iDnes jeste nepochopili fungovani teto sluzby.
Prosím vás, pro všechny chytré diskutéry, existuje u nás koncesovaná živnost: Silniční motorová doprava - osobní provozovaná vozidly určenými pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče. Uber tuto živnost u svých partnerů vyžaduje. Jediný problém s legislativou je, že Praha pro tuto činnost vyžaduje písemnou smlouvu a Uber ji má elektronickou. A pro tuto živnost žádný taxametr nepotřebujete.
Zase vyhrála ta predražená taxi mafie, je vidět kdo tam koho platí.
Jen na okraj: jezdim pro Uber, stanu se účastníkem dopravní nehody a můj spolujezdec utrpí zraněni, vyžadující si hospitalizaci a následnou několikaměsíční rehabilitaci. Nakonec je z něj paraplegik. Jak to likviduje pojišťovna (auto není firemní, ale soukrome), jak se na to dívá soud v případě odškodnění spolujezdce?
Hezký souboj starého světa s novými technologiemi. Je jasné, že staré struktury nedobře nesou, že jim zlatou žílu odsávají noví vetřelci, že jim to jde snadno. Přitom to postavit na zastaralých nesmyslech typu označení taxi a taxametru (nejlépe s turbem) je víc než směšné.
Ano, ať řidiče Uberu zdaní, vždyť je to tak snadné - všechny transakce probíhají elektronicky a jsou snadno dohledatelné na rozdíl od klasického taxíku - cinknutého taxametru a platby v hotovosti.
Pokud má být Uber legalizován, ať tedy buď dodržuje všechna pravidla pro taxislužby (včetně zkoušek a dalších) nebo ať se všechna pravidla uvolní a platí pro všechny stejně.
Nevadí mi Uber, ale dvojí metr na taxi vs "taxi".
Soukromá firma žaluje a úředníci ještě za tepla s obálkou v ruce se přidají! Stát se přidává k žalobě soukromé firmy proti jiné soukromé firmě! Vítejte v ČR!
Dříve lidé rozbíjeli stroje, které jim brali práci.
Není důvod, aby byly na komerční přepravu osob jiné požadavky, než na přepravu souseda. Tj. střízlivý stav řidiče, vlastnictví řidičského průkazu, auto způsobilé provozu na pozemních komunikacích apod.
Na druhou stranu, samotné označení taxi je mezinárodní označení, od kterého je očekávána určitá úroveň a garance. Řešením je tedy povolení nahodilé osobní přepravy, ale zachování požadavků na taxi. A stejně jako hoteliéři nebrojí proti hostelům a kempům, není důvod, aby taxikáři brojili proti osobní přepravě ve volnější formě. Každý by si mohl zvolit službu, kterou by chtěl poskytovat a jejíž podmínky by plnil. A stejně jako se kemp jen tak nemůže prohlásit za hotel, nemohl by se řidič jen tak prohlásit za taxikáře, aniž by plnil podmínky požadované na taxi přepravu. A stejně jako se uživí kempy i hotely, uživí se v přítomnosti volnějších služeb i taxikáři. Lidí, kteří požadují určitou garantovanou úroveň služeb je dost a taxi je navíc služba mobilní, takže není důvod se obávat, že by si člověk nemohl nadále objednat klasické taxi. Jen by jich trochu ubylo. Taxikářů je ovšem dnes v každém městě spousta, takže žádný problém.
proč by se nemohl řidič prohlásit za taxikáře
pro mne za mne ať se třeba prohlásí za pilota formule 1 "Niki Laudu"
ale jinak rozumím
ano! v nesocialistickém světě je svoboda a zodpovědnost normální
v sociku ne tam ji cca suplují regulace a úředníci
já opravdu úředníky k 80% pravomocí co si přisvojili NEPOTŘEBUJI
-
chápu že těm co nejezdí pro UBER to je konkurence a s konkurencí lze bojovat různými prostředky!
-
v Londýně jsem použil např službu
Addison Lee a mám pocit že se TAXI pravidly také neřídí (a to mnoho let před UBERem)
-
přeci pokud chci taxi objednám taxi pokud nechci taxi objednám třeba kámoše nebo uber
-
nechápu ty kteří potřebují vodit za ručičku že to chtějí diktovat všem
dodatek:
"Krávy můžete pást, dojit a porcovat, ale také – danit,regulovat a dotovat."
Ronald Reagan
-
Nejděsivější slova, jaká v angličtině jsou: Jsem z vlády (magistrátu) a přišel jsem pomoct.
Ronald Reagan
lidi hlavně chtějí jezdit levně a často i anonymně, že nikdo neví, že přijeli taxíkem. Já jezdím spolujízdou domů, 350 km, za 300 Kč, často luxusním autem, myslíte, že to nějak daní? Vždyť si jen snižuje náklady na cestu domů, kterou by uskutečnil tak jako tak.