- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já bych nehovořil o regulaci, ale spíš o pravidlech, které taxislužby musí plnit, respektovat, mít k tomu patřičná oprávnění a znalosti. Tedy podnikat za účelem vytváření zisku dle závazné legislativy daného sátu.
Problém s regulací Uberu vychází z uplného nepochopení podstaty regulace taxislužeb, respektive v tom, že už na to lidi asi zapomněli. Nebo zdegenerovali, těžko říct.
Taxislužby byly vždycky zaprvé cech, což je výhodné spíš pro ně a nikoli pro zákazníky. A zadruhé taxislužby byly regulovány za účelem zajištění určité kvality. Dřív neexistoval jiný způsob, jak zaručit kvalitu, než ex ante stanovit pravidla.
Dnes už je ale situace jiná. Princip funkce Uberu je takový, že si Uber dokáže kvalitu hlídat sám. Pomocí těch aplikací, záznamů, hodnocení, atd. Čili sofistikovaná regulace Uberu je zcela zbytečná.
Uber a podobné služby jsou prostě novější, lepší a kvalitnější způsob přepravy osob a není důvod mu bránit. Spíš by zavedené taxislužby měly (mít možnost) přejít na podobný systém, založený na sebekontrole. Pravidla mohou zůstat jen pro ty, co nechtějí na takový systém přejít.
Takový systém existuje např. Liftago. Na rozdíl od Uberu se přizpůsobili zákonům..
Taková kacířská myšlenka, jak by to bylo v případě, kdyby to nebylo podnikání, ale kdyby řidiči poskytovali svá auta jen pro spolujízdu a zadarmo? Bylo by to OK?
Určitá regulace tam samozřejmě probíhá, ale pouze prostřednictvím té aplikace, platformy, uberu.... Což je samozřejmě (pro EU a její právníky) absolutně nepřijatelné :D
Správné rozhodnutí.
Legální podnikání je legální podnikání
a nelegální podnikání je nelegální podnikání.
Všichni dopravci to respektují, mají a musejí mít povolení a licence, jenom UBER si myslí, že pro něj pravidla neplatí.
Kdysi v Anglii musel běhat před autem běžec s červeným praporkem. To byl zákon. Kdyby ho nezměnili, to by byla legrace, co ? Zákon regulující taxislužby je něco podobného. Zastaralý, je třeba ho změnit. Obávám se , že než se to povede, budou už dávno jezdit auta bez řidiče. On je problém v tom, že to běží samo, bez magistrátu a radní z toho nemaj vejvar. O to jde.
Proti Uberu jako takovýmu nic nemám, ale, ať se laskavě řídí nastavenými pravidly daného státu a ať klidně míří na politiky na změnu legislativy. Ale danou legislativou se musí řídit všichni hráči na určitém trhu. A né, že si tam někdo příjde a bude si klidně pravidla porušovat a ještě křičet, jak jsou ty pravidla zastaralý
A až se v Bruselu dozví, kolik výměnných obchodů a protislužeb se dohodne v hospodě, tak na to napaří taky nějakou regulaci.
Dlouho jsem nečetl slovo REGULACE :-)
Taxikářská a automobilová mafie se zuby nehty brání efektivnímu využívání automobilů. Taxikářům vyhovuje nabízet předraženou službu, automobilkám zase vyhovuje pokrývat planetu zevlujícím plechem.