Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce zdražit dálnice a zavést elektronické známky místo papírových

Jízda po českých dálnicích by měla být od roku 2019 dražší než dosud. Stát vážně zvažuje zdražení dálničních známek pro osobní auta, řeší i vyšší sazby mýtného pro nákladní auta a autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a44r92t53i50n 39K75a45r57á53s16e82k 1278244689674

Docela by mě zajímalo, kdy se k těm ůžasným dálnicím, které jsou vlastně příplatkový luxus (alespoň podle chování ŘSD), objeví použitelná nepříplatková standardní silnice. Protože z některých měst se dá jinak než po dálnici dostat jen když máte navigaci a není to tam zrovna rozkopané a nebo to tam znáte. Značení buď chybí úplně, nebo je tak ubohé, že podle něj stejně nikam nedojedete. Silnice, která je alternativou k té dálnici, bývá buď zoufalá okreska vedoucí přes všechny vesnice co jich po cestě je, nebo si po ní zajedete alespoň přes města, která samozřejmě nemají jakýkoli obchvat, takže 20 náměstí za 100 kilometrů a ještě pořádná porce kilometrů navíc. To se pak snadno brečí že dálnice nestíhají, když se vlastně ani jinudy jet nedá.

0/0
4.6.2017 15:38

A42n98t58o18n58í37n 32S90t81ř52í69b85r12s73k46ý 5376928766320

mně se " líbí",když se píše, stát se rozhodl,nebo navrhuje co je to za pitomost, kterou zavedli novináři.Píší např. Ministerstvo dopravy se rozholdo atd. Ministerstvo dopravy je pouhý dům,kde sedí příslušní úředníci a ti úředníci maji své šéfy a ti se nějak jmenují.Tak příště páni novináři:Františel Otazník z Minesterstva dopravy se rozhodl včetně jeho podřízených a tak dále.Pak to má hlavu a patu.

+3/0
31.5.2017 13:26

T54o35m73á12š 17K24r92a74i84n61a 7674560144608

A proč tak složitě a draze? Zřizovat nové systémy, tvrdé zboží, měkké zboží... Rovnou to zavést paušálně a hotovo! Jako s odpady: narodíš se, tak plať! Stejně dříve či později v životě po té dálnici pojedeš...

Ale udělal bych to fikaně. žádný samostatný zákon s publicitou, ale naopak, nějaký přílepeček k nějaké novele novely nějakého nesmyslného zbytečného zákona. A jako stát bych byl trpělivý, počkal 18 - 20 let, a pak vyrukoval s účtem včetně penále! A hned by byly peníze na....no na dálnice určitě ne, ale ono by se už využití určitě našlo.

0/0
31.5.2017 8:18

M31i33r62o15s62l72a57v 16D70v62o68ř86á16k 9595540787685

Jak by si naši výtečníci mohli omočit zobák když všechno bude jednoduché a průhledné ? Protože jsou u "zdroje",upraví si vše podle svých potřeb. :-/

+1/0
3.6.2017 15:03

M55a34r46t45i22n 16K34a56r11á43s43e56k 1168294839224

Nikdo nebude tajně přilepovat zákon co by znamenal příjmy za dvacet let. To už tam ti poslanci dávno nebudou a neměli by z toho žádný užitek, kterým by se mohli v lepším případě politicky pochlubit, v ideálním případě smysluplně využít a v reálném případě ho naprosto legálně půlku rozkrást.

0/0
4.6.2017 15:09

V80l51a52d23i74m86í24r 59J96i29r13k49a 7484366864248

Proč osobáky také neplatí podle kilometrů po dálnici ujetých. Já po ní jedu maximálně desetkrát do roka, maximálně 1000 km a platím sejně jako ti, co tam jezdí imrvere.

+6/0
30.5.2017 12:56

J40a81n 97L11u79k24á84š 7207553793162

Nebojte se, ze by nam to stat zlevnil, mozna by ti jini platili vic.

+1/0
31.5.2017 9:26

P70a23v71e23l 55Š48v12a92r78c13e36r 1550808462317

Jezdím po nich imrvere a úplně vás chápu, je nesmyls abychom platili stejně.

+1/0
31.5.2017 15:59

J85a25r86o31s16l62a16v 55B41a74b46e84l 8213108361665

Odkdy jsou dálniční známky papírové?8-o

0/0
29.5.2017 11:58

J12a28n 17D18ě87t82á56k 4891924989340

Na spotřební dani z pohonných hmot, která byla za tímto účelem zavedena, na dálničních známkách, silniční dani a mýtném se ročně vybere cca 100 miliard. Do obnovy dopravní infrastruktury se z tohoto několikanásobného zdanění nevrací ani polovina. Panstvo krade a ještě křičí, že je mu to málo ;-O

+9/0
29.5.2017 11:54

V93l45k 36K55a52r30e43l 5917986930678

Ale kdo by stavěl silnice, kdyby nebyl stát?:-/

0/−1
31.5.2017 10:58

M58a98r18e17k 26H80r80a11d26i81l 3782757692532

Neměl by nám stát spíš platit, že musíme jezdit po takových "dálnicích" ? Samý omezení, když se konečně rozjedete na 130, tak to obvykle moc dlouho nevydrží. Je pravda, že zase na našich dálnicích neusnete za volantem, tam musíte být pořád ve střehu. :-)

+5/0
28.5.2017 0:50

A61n38t23o97n42í40n 41Š23v62i81h61n95o47s 8908427901652

A nevyjde nakonec elektronická známka pro stát dráž? - myslím programy a provoz. Známe stát, jak umí vybírat provozovatele softwaru, viz EET.

0/0
27.5.2017 17:33

M44a66r17t60i58n 18K78a75r39á18s22e96k 1178224669604

Máte nějaké informace o tom, za co stát mohl pořídit spolehlivě funkční EET a za co ho nakonec pořídil? Ono je něco jiného to, co se čte v nabídkách a něco jiného kolik pak zakázka stojí. Zejména ten rozdíl dělá to, že zákon o veřejných zakázkách neumožňuje příliš konkrétní specifikace a proto není možné dát do zadání spoustu detailů. No a ty detaily tím pádem nejsou součástí nabídky a součástí vysoutěžené ceny. Firmám co do toho jdou je jasné, že to všechno pak bude stejně potřeba a že si to stát bude muset za další velké peníze koupit. Takže to že se někde dočtete nějakou cenu za kterou to mohlo být, kdyby si to stát vybral, je jenom hodně vlhký sen a reálná cena by byla úplně jinde. Částečně i proto, že zadání dělají lidé kteří tomu rozumějí výrazně méně, než ty firmy co to pak soutěží a realizují. Speciálně v IT to tak funguje docela pěkně.

0/0
4.6.2017 15:17

A85n97t67o14n77í11n 61Š36v26i84h54n34o64s 8848427201832

Měl jsem na mysli hlavně EET bez výběrového řízení.

0/0
4.6.2017 16:10

Z90d22e40n12ě46k 11H79e14p28p66n10e32r 7118643743481

Srovnávat kolik se platí za dálnici u nás a třeba v Rakousku je absolutně mimo... Naše dálnice jsou proti jejich vysloveně parodií. Nedávno jsem zrovna projížděl celé Rakousko a když jsem přijel večer do Čech tak hned poznáte kde začíná naše dálnice - najednou tma a žádné značení a když už značení je, tak blbě namontované, takže při nasvícení reflektorem je skoro nečitelné (kdo jezdí od Chebu ví o čem mluvím)

+2/0
27.5.2017 14:00
Foto

J38i86ř15í 43C32h61o66c65h55o33l41á33č 5334503740336

zdražení toho tankodromu ̈? :-P , s elektronickou známkou souhlasím , to už mělo být dávno

+5/0
26.5.2017 18:11

S78l86a32v31o54m29í83r 61Š65t34ě72p81á93n 1358934822884

zavedením elektronických známek stát ušetří vysoké částky za tisk a také za provize prodejcům známek atd. ...měla by tedy cena známek klesnout, maximálně zůstat stejná, ale jde jen o to co vše si nechají čeští řidiči líbit

+2/0
26.5.2017 16:50

J58o25s55e54f 15N49o67v60á73k 2452899773479

Dálnice by měla odsávat dopravu z okolních okresek a obcí, aby se tam objem dopravy zmenšil. Dálnice má větší kapacitu a dopad na (nejen) životní prostředí bude menší, pokud pojedou auta ustálenou rychlostí po páteřní komunikaci, zejména kamiony. Pokud se bude neustále zdražovat, kam to asi povede?

+6/0
26.5.2017 16:07

M80a93r25e35k 97H31r77u51b27y 6837672301808

Tak zatimco od roku 95 vzrostla cena dalnicni znamky zhruba 4x, delka dalnicni site ani ne 2x - a to uz nemluvim o tom, kolika km se da vubec jako dalnice pouzit (uzavirky, diry, spatna konstrukce...)

Tohle nezachrani ani papirove preznaceni R na D, km dalnice je proste cim dal tim drazsi :-/Rv

+2/0
26.5.2017 13:54

P65e36t92r 83Č60e96r47v49e44n91ý 3596779347809

Jak chcete opravit dálnici, aniž byste na ni omezil provoz?

0/0
26.5.2017 10:52

R81o63m93a55n 47O70p87e85t 3915867779109

No, jestli si dobře pamatuji, tak zdražení proběhlo dvakrát ve velmi krátkém čase. Z 1 000 Kč na 1 200 Kč a na nynějších1 500 Kč. Možná se pletu.. ;-D

0/0
25.5.2017 19:53

P94a60v21e16l 97N70o86v83á68k 2113333806600

Souhlasím, každá SPZ bude cálovat, oni si to pak rodinky rozmyslí, jezdit třemi auty každý skoro soloR^:-))))))))))

0/−2
24.5.2017 11:50

S39t79a10n 40N59o33v74á30k 5967955685634

Dneska to je jinak? Copak si rodinky doma v garáži přelepují známky z auta na auto?

+2/0
24.5.2017 13:44

A89n21t82o19n77í50n 10S95t81ř96í52b87r32s84k61ý 5166468966230

A když by jezdili solo,tak rovnou upálit a zavřít,až zčernají,kupředu levá.

0/0
31.5.2017 13:28

P61e69t73r 85H41e17j84h61a37l 4541344738637

Zase budou operovat při zvýšení ceny tím že se rozrostla dálniční síť. Je zajímavé, že se také rázem vždy zvětší počet aut které mají celoroční dálniční známku a tom nikdo nemluví.

0/0
24.5.2017 6:13

O24t47o 44S80t74r11á58n33s81k79ý 1641560828575

Skutečně nemám pocit, že bych po dálnicích najezdil víc proto, že je více km dálnic. Navíc jejich kvalita a rychlost na nich je často tak tristní, že mnohdy radši využiju jízdu "po staré", protože je tam menší provoz, míň uzavírek a téměř nulové riziko zácpy a několikakilometrových kolon. Jsem pro placení od kilometru, když už si musíme podle státních ekonomů tuhle "vymoženost" platit zvláštním poplatkem mimo spotřební daně v palivu, silniční daně u podnikatelů a DPH i z té spotřební daně (fakt se to tak počítá, je to daň z daně !!!). Ale to by asi pražákům moc nevyhovovalo, protože síť dálnic je tam nejhustší a logicky lidé z toho regionu po dálnicích ujedou násobně více než človíček z lontu. Ono by to pak bylo nedejbože spravedlivé a to zas teda prrr' Nebo se zase mýlím?:-)

0/0
5.6.2017 7:10

J51a36n 48L23u23k59á98š 7547113293472

Tomu se rika vybehnuti s danovymi poplatniky.

Zavedeme el. mytne, tim si snizime naklady o ctvrt miliardy, vam to ale stejne zdrazime, jen platte.

+1/0
23.5.2017 18:26

T95o77m69á65š 48S68k37á71l77a 6348187

a nebylo by lepší dálniční poplatek rovnou stanovit povinný pro každého kdo má auto? Stejně jako to má ČT? Já jen, ať se k tomu "stát" nemusí za 3 roky vracet.

0/0
23.5.2017 13:35

M47a27r35t71i95n 64J37u87r93e31č83k33a 2373194101161

a jaká by byla Vaše představa u rodin, které mají více aut, že by za každé museli platit poplatek zvlášť? poplatky ČT se platí za domácnost a ne za přijímač

0/0
23.5.2017 20:51

T21o60m13á25š 91S42k60á37l15a 6808627

No, MOJE predstava by byla mit brany, merit ujete kilometry kazdeho auta at uz podle znacky nebo krabickou a pak poslat vyuctovani jako za telefon/elektrinu. Ale to je trochu mimo tema :)

+2/0
25.5.2017 14:41

P25e40t95r 29V21a78c26e28n11o95v87s87k13ý 5894720417525

"Stát chce zdražit.." ... viděl někdy někdo nějaký "stát"? Zdražit chtějí politici u koryta, nejlépe hodně a všechno, protože čím víc vyberou, tím víc můžou rozkrást.

+10/0
23.5.2017 8:41

P73e92t45r 37P39e67t31r 6593272318923

"„Víme, že se pracuje na studii. Z principu je potřeba se podívat, zda při stavu českých dálnic je opravdu zvýšení mýtných sazeb oprávněné,“ dodal Hromíř."

To jo, protože za ty vyjeté koleje, kolony na dálnicích, rozbité silnice...za to můžou přetížené fábie, co? :) A to vůbec nemluvím o tom, že když bourá kamion tak je to většinou na uzavření dálnice, narozdíl od osobáků, které lze ve většině případů objet.

+8/0
22.5.2017 17:58

M54a83r74t43i89n 83M74i71š63o 3342644227579

Opět něco pro lidi. Elektronické mýtné tu má být už několik let a má se platit buď paušál nebo za ujeté km, ale rozhodně ne v závislosti na SPZ, ale tak jak mýtné, na krabičku. Opět to je jen okrádání lidí (rodin) kde je více aut. Opět bude muset platit každý. Přitom by stačila jedna krabička pro rodinu, která by se přehazovala z auta do auta dle potřeby. K cenně se nemá cenu vyjadřovat. Za ten tankodrom už neví co by chtěli!

+9/0
22.5.2017 13:51

Š91t80ě14p25á72n 24Z21e11m68á29n84e40k 3865261878118

Zapoměla jste na nádechometr ;-D;-(

0/0
21.5.2017 19:39
Foto

M37i97l60a61n 94S35o55u21š23e53k 9226157971682

Vyšší mýto = vyšší ceny zboží. Přepravním firmám je celkem jedno, jak je vysoké mýtné. Prostě se to promítne do ceny zboží. Mýtné tedy platí spotřebitelé. Výjimkou jsou tranzity přes ČR, tady to mýtné platí spotřebitel cílové země.

+3/0
21.5.2017 12:06
Foto

M88i48l38a33n 78S46o85u26š44e54k 9166807521252

A že si zdražení dálničních známek nedá nějaká politická strana do svého volebního programu, proč asi, zajímavé... slib to přece je také, stejně jako ostatní body programů. ;-)

+7/0
21.5.2017 11:58

M54a58r59e96k 57H83r61u96b65y 6607952961558

Protoze tohle narozdil od volebnich slibu splni.:-/

+1/0
26.5.2017 13:55
Foto

M58a13r59t69i98n 94R69y59š94a90v57ý 1926185633512

Zvýšení ceny dálničních zámek vzhledem ke stavu dálnic oprávněné rozhodně není. Je to hrůza!!Neustále kolony. Korunu tomu teď dodalo cca 80 tis. pokut na D1 na 3km úseku, který byl automatizovaně měřen na překročení 80km/h. Po D1 z Ostravy do Prahy už raději ani nejezdím, krom toho, že je to jako tankodrom co se týká povrchu, tak je tam po cestě vždy minimálně 10 uzavírek ;-€

+3/0
19.5.2017 13:33

M81a25r17t88i54n 12J94u67r94e61č18k50a 2843364511711

Tak ono si to celkem odporuje, jestli si ztěžujete na uzavírky, že je nechcete, ale opravenou dálnici by jste chtěl. Za provozu se opravovat nedá. Opravovat ale mohli po větších úsecích, když už auta v omezení jsou, tak se aspoň jede a přijde mi, že je pak jedno, jestli je uzavírka dlouhá 10km nebo třeba 50km.

0/0
23.5.2017 20:56

M72a82r49e40k 66H41r93u45b80y 6567542931628

Opravovana a opravena dalnice jsou docela zasadni rozdil - zminena D1 se opravuje soustavne poslednich 20 let a presto je porad rozbita.:-P

+1/0
26.5.2017 13:56

P68a48v64e75l 97R55e83z44n87i17c11e55k 3185904744462

ono jde hlavne o jinou vec.... Plan na opravu D1 byl casove rozvrzeny tak aby se tyto hlavni a bolestive opravy delaly az v dobe kdy uz mela stat R35/D35 z Olomouce az do HK a stejne tak mela stat uz R43/D43 z Brna az za Svitavy kde se napoji na R35/D35... tim mela byt zajistena alternativni rychla tzv severni cesta z ostravy, z polska a vubec z cele severni a stredni moravy do prahy, odpadla by tak znacna cast dopravy nyni jedouci po D1.

Ani R43 ani R35 dokoncene nejsou a jen tak nebudou, cili uz tak preplnena D1 je nyni jeste preplnenejsi protoze uzavirky, omezeni atd ji ubiraji kapacitu a propustnost, pak uz jen staci aby se neco stalo ve zuzeni a cela dalnice pul dne stoji...

0/0
30.5.2017 9:53

M86a29r74t68i48n 85J30u34r24e20č24k83a 2223534721551

S tímto samozřejmě souhlasím, že měla být alternativa k D1 do Prahy, už však nyní je bohužel situace taková, že Hradecká dálnice u Prahy se ucpává a bude potřebovat také modernizace (další pruh) a to nemluvě o absenci výkupu pozemku a financí na dokončení Hradecké dálnice ve scházejícím úseku.

Dle mého, když už se na D1 pustili, tak tempo (délky úseků) měly být větší. Nejhorší jsou kolony před úsekem, jestli pak už jedu v opravovaném úseku 80kmh v délce 15km nebo třeba 50km by mi bylo jedno, hlavně že se jede. Rychlost oprav by tím byla rychlejší.

0/0
30.5.2017 10:54

P49a72v41e92l 69R84e19z38n95i87c37e93k 3415394214332

souhlas.. u tech probihajicich oprav D1 je uz pak asi otazkou to zda je limitem dostupna technologie a jeji mnozstvi, ci dostuponost lidskych zdroju... bohuzel tam nevim jake jsou smlouvy mezi zadavatelem a dodavateli a tedy jestli ma dodavatel povinnost kapacitne zajistit zdroje a jestli je penalizovan.. jinak to totiz dopada tak jak vidime v realu kde ve spouste mest jsou rozkopane cesty a u nich nikdo, je tam cedulka technologicka prestavka, pritom realitou je to ze dodavatel ma vice soubeznych zakazek a lidske zdroje rotuje mezi jednotlivymi zakazkami dle toho co kde zrovna hori a co muze pockat

0/0
31.5.2017 11:51

M13a69r43t69i35n 29J92u29r62e44č50k82a 2443684601751

Opravované úseky se soutěží a pak zhotovitel musí dodržet termíny oprav, jinak jsou sankce a celkem vysoké, pokud si zhotovitel ve výběrovce nevěří, tak by se neměl hlásit na opravy vícero úseků a měl je přenechat pak jiným firmám nebo případně dát dále jako subdodávku, firem na opravy se hlásilo celkem dost, takže v tomto nepředpokládám, že by byl problém. Spíše ŘSD nemá peníze a stát mu je uvolňuje postupně, což se mi také nezamlouvá, protože stavby nových úseků se vlečou roky. Podle mne by se mělo vždycky na konkrétní akci "vlítnou", udělat co nejrychleji a jít zase dál. Jen dohled nad novými rozestavěnými úseky a s tím spojené musí stát majlant

0/0
31.5.2017 15:25

M63a37r10t67i28n 42K52a26r43á65s40e52k 1968914399814

Hradecká dálnice se ucpává proto, že není dodělaný obchvat Prahy, tam to třetí pruh nezachrání, když pak stojí jižní spojka až po sjezd na magistrálu. Ale fakt je ten, že chtít čím dál víc peněz za čím dál horší služby, to si může dovolit jen ten kdo má monopol. A i když stát provozuje antimonopolní úřad, sám se chová jako nejhorší příklad monopolu. Naprosto chápu, že se dálnice musí rekonstruovat, ale kdyby toto dělala firma které na zákaznících záleží, dá po dobu rekonstrukce známky se slevou a nezačne, ještě dřív než to přineslo nějaký užitek, otevírat témata, jak si na mizerné ubohé službě řidičům/dopravcům vydělává příliš málo a že by měla zdražit s vyhlídkou na to, že dálnic bude výhledově víc. Hlavně když některé dálnice nikam pořádně nevedou, protože nejsou dodělané a končí někde na předměstí Hradce nebo Přerova. Ale hlavně že je dálnice a občané plaťe za známky víc, protože je víc kilometrů dálnic.

0/0
4.6.2017 15:29
Foto

F80r13a60n19t82i39š84e24k 53K48š73í17r 2509676545

Produktivně činný člověk zaplatí na všech daních a odvodech státu asi 2/3 toho co vyprodukuje a stát má ještě tu drzost za své služby, kterými zdůvodňuje ono olupování lidí, vybírat další výpalné. To už je opravdu lepší všechny státní služby zprivatizovat a olupování lidí (daně) zrušit. Ať si každý platí jen to co chce a co skutečně spotřebovává.

+10/0
18.5.2017 23:03

K61a28r76e28l 77N11e20t64o83p37i89l 5535908627623

Zastaví policista řidiče : "pane řidiči, Vy nemáte dálniční známku ! ", řidič se pomalu rozhlédne a povídá : "a kde vidíte tu dálnici ?"

+20/0
18.5.2017 17:53

V76l64k 51K20a11r62e65l 5987666800978

Bohužel, neurčuje se to dle dálnice, ale dle značky dálnice.

0/0
31.5.2017 10:59

M78i18l92e97n84a 89N77o25v21a14n78s91k94a 4342547489409

Elektronické šmírování do každé rodiny. Co na to evropské nařízení GDPR?

+2/0
18.5.2017 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.