- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Docela by mě zajímalo, kdy se k těm ůžasným dálnicím, které jsou vlastně příplatkový luxus (alespoň podle chování ŘSD), objeví použitelná nepříplatková standardní silnice. Protože z některých měst se dá jinak než po dálnici dostat jen když máte navigaci a není to tam zrovna rozkopané a nebo to tam znáte. Značení buď chybí úplně, nebo je tak ubohé, že podle něj stejně nikam nedojedete. Silnice, která je alternativou k té dálnici, bývá buď zoufalá okreska vedoucí přes všechny vesnice co jich po cestě je, nebo si po ní zajedete alespoň přes města, která samozřejmě nemají jakýkoli obchvat, takže 20 náměstí za 100 kilometrů a ještě pořádná porce kilometrů navíc. To se pak snadno brečí že dálnice nestíhají, když se vlastně ani jinudy jet nedá.
mně se " líbí",když se píše, stát se rozhodl,nebo navrhuje co je to za pitomost, kterou zavedli novináři.Píší např. Ministerstvo dopravy se rozholdo atd. Ministerstvo dopravy je pouhý dům,kde sedí příslušní úředníci a ti úředníci maji své šéfy a ti se nějak jmenují.Tak příště páni novináři:Františel Otazník z Minesterstva dopravy se rozhodl včetně jeho podřízených a tak dále.Pak to má hlavu a patu.
A proč tak složitě a draze? Zřizovat nové systémy, tvrdé zboží, měkké zboží... Rovnou to zavést paušálně a hotovo! Jako s odpady: narodíš se, tak plať! Stejně dříve či později v životě po té dálnici pojedeš...
Ale udělal bych to fikaně. žádný samostatný zákon s publicitou, ale naopak, nějaký přílepeček k nějaké novele novely nějakého nesmyslného zbytečného zákona. A jako stát bych byl trpělivý, počkal 18 - 20 let, a pak vyrukoval s účtem včetně penále! A hned by byly peníze na....no na dálnice určitě ne, ale ono by se už využití určitě našlo.
Jak by si naši výtečníci mohli omočit zobák když všechno bude jednoduché a průhledné ? Protože jsou u "zdroje",upraví si vše podle svých potřeb.
Proč osobáky také neplatí podle kilometrů po dálnici ujetých. Já po ní jedu maximálně desetkrát do roka, maximálně 1000 km a platím sejně jako ti, co tam jezdí imrvere.
Nebojte se, ze by nam to stat zlevnil, mozna by ti jini platili vic.
Odkdy jsou dálniční známky papírové?
Na spotřební dani z pohonných hmot, která byla za tímto účelem zavedena, na dálničních známkách, silniční dani a mýtném se ročně vybere cca 100 miliard. Do obnovy dopravní infrastruktury se z tohoto několikanásobného zdanění nevrací ani polovina. Panstvo krade a ještě křičí, že je mu to málo
Neměl by nám stát spíš platit, že musíme jezdit po takových "dálnicích" ? Samý omezení, když se konečně rozjedete na 130, tak to obvykle moc dlouho nevydrží. Je pravda, že zase na našich dálnicích neusnete za volantem, tam musíte být pořád ve střehu.
A nevyjde nakonec elektronická známka pro stát dráž? - myslím programy a provoz. Známe stát, jak umí vybírat provozovatele softwaru, viz EET.
Máte nějaké informace o tom, za co stát mohl pořídit spolehlivě funkční EET a za co ho nakonec pořídil? Ono je něco jiného to, co se čte v nabídkách a něco jiného kolik pak zakázka stojí. Zejména ten rozdíl dělá to, že zákon o veřejných zakázkách neumožňuje příliš konkrétní specifikace a proto není možné dát do zadání spoustu detailů. No a ty detaily tím pádem nejsou součástí nabídky a součástí vysoutěžené ceny. Firmám co do toho jdou je jasné, že to všechno pak bude stejně potřeba a že si to stát bude muset za další velké peníze koupit. Takže to že se někde dočtete nějakou cenu za kterou to mohlo být, kdyby si to stát vybral, je jenom hodně vlhký sen a reálná cena by byla úplně jinde. Částečně i proto, že zadání dělají lidé kteří tomu rozumějí výrazně méně, než ty firmy co to pak soutěží a realizují. Speciálně v IT to tak funguje docela pěkně.
Srovnávat kolik se platí za dálnici u nás a třeba v Rakousku je absolutně mimo... Naše dálnice jsou proti jejich vysloveně parodií. Nedávno jsem zrovna projížděl celé Rakousko a když jsem přijel večer do Čech tak hned poznáte kde začíná naše dálnice - najednou tma a žádné značení a když už značení je, tak blbě namontované, takže při nasvícení reflektorem je skoro nečitelné (kdo jezdí od Chebu ví o čem mluvím)
zdražení toho tankodromu ̈? , s elektronickou známkou souhlasím , to už mělo být dávno