Diskuze

Ministerstvo ignoruje poslance. Rychlovlaky navrhuje jen na 200 km/h

Poslanci napříč všemi stranami schválili v březnu letošního roku průlomové usnesení, v němž zavazují vládu, aby připravovala vysokorychlostní železnice pro rychlost nejméně 300 kilometrů v hodině. Jen několik týdnů poté toto usnesení ministerstvo dopravy porušilo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LM

Upřímně, když se před spoustou roků začalo mluvit o železničních koridorech, naivně jsem si myslel, že se jedná o tratě typu TGV. Jaké zklamání, že z toho byla jen jakási revitalizace stávajících tratí. Teď snad konečně (až na některé úseky) dojde na výstavbu skutečně nových tratí, ovšem pro rychlost jen 200 km/h. Přitom již 4. července 1938 dosáhla parní lokomotiva Mallard rychlosti 203 km/h (viz wikipedia).

0 0
možnosti
TV

Nejlepší cestou by bylo postavit novou cestu pro rychlovlaky navazující na evropskou páteřní síť. Rozhodně nehodlám jako cestující tolerovat výluky na předělávky tratí na 200km/hod. Nehodlám tolerovat zpoždění spojů, kvůli jakési návaznosti atd. Už 20 let si myslím, že tady žádní odborníci nejsou. Nikdy ani nemohli zde vystudovat žádní odborníci, jelikož pořád látáme tratě z Rakouska Uherska. Spíše mám dojem, že vystudovaní neodborníci jsou součástí lobby, kam se sypou prachy. A poctiví opraváři cest. Viz trať okolo Chocně do České Třebové. Na Plzeň kolem Berounky. Atd, atd.pořád dělají koridory do 160, tak ať je dodělají a zhotoví rychlotrať nad 300km. Jaký je propastný rozdíl jezdit TGV, nebo IC oproti Pendolínu courající se 100km/hod. I TGV z Bruselu do Paříže jede nejdříve kolem 200 km/hod, aby v půli cesty zrychlil na 250km a nebudu popisovat rychlosti páteřních TGV, německých IC, nebo japonského shinkansenu, který má několikarychlostní rozdělení dle počtu zastávek. od 180 do cca 320km. ŽÁDNÉ VÝLUKY, ŽÁDNÉ ZPOŽDĚNÍ.Osobně jsem všemi se vezl. Na našem písečku není nic příjemného jezdit vlaky. A aby malinko zrychlili tak raději vynechají zastávku v důležitém železničním uzlu. Toto bych čekal u rychlovlaku a ne u obyčejného expresu. I slevy jsou dělané akorát pro moravské gastarbeitery pracující v Praze. Zkrátka vopičárna non plus ultra. Rychlovlaky by měly spojovat krajské města s evropskou páteří. (mimo spojení Pardubice-HK, tam to smysl nedává) Jihlava, KV by asi byly poslední strategicky. HK by mohlo mít přednost před Pardubicemi.(záleželo by kudy povede trať). Ještě, že se blíží doba autonomních vozidel. :-) Protože je jisté, že má generace se rychlovlaků (skutečných) nedožije. Jako spojení dálniční sítě se všemi krajskými městy v této republice. A to si myslím, že mohu žít ještě minimálně 35 let pokud pánbůh dá.

2 0
možnosti
JK

V Brně se nádraží přesunout musí ze dvou důvodů:

1) rychlovaky nemůžou zastavovat v oblouku

2) je třeba aby uzlem mohly projíždět aspoň 160 km/h

ad 1) http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/sncf/sncf067.html

ad 2) prostě projedou kolem peronu, to bude fičák! A budeme mít super nádraží.

1 2
možnosti
JH

J81o22s43e46f 81H58o63n60e82š

15. 5. 2017 19:23

Myslíte,že rychlovlaky by měly projíždět Brnem 160 km/h?Téměř každy bude tady stavět

1 0
možnosti
MS

Viděl jsem stavění rychlostních tratí v Německu. Naprostou prioritou bylo postavit NOVOU !!! trať mimo ty stávající, co nejpřímější a bez stoupání a klesání. Využívají maximálním způsobem mosty a tunely. Pak někdy se například stavěl nový úsek trati společně s novou dálnicí (např. při změnách na části dálnice A3), rychlostní trať vedla v blízkosti dálnice. Řekl bych, že se tím zjednoduší ty územní plány.

Takový postup je jediný správný, jinak se budeme pořád dokola šťourat v železničních tratích postavených za C&K Rakousko - Uherska, což znamená, že budou na dráze 15 až 25 let výluky a pak výsledek bude, že např. vlak z Prahy do Jihlavy bude jezdit ne 2 hodiny a 30 minut, ale 2 hodiny a 10 minut. Pokud je průjezdná dálnice tak cesta autem trvá 1 hodinu.

Je evidentní, že rekonstrukce stávajících tratí probíhá od "revoluce" a výsledek je, že průměrná rychlost Rychlíků je cca nyní 60 až 70 km/h. Pokud tedy není výluka, havárie, rozbitá mašina, sníh, náledí atd. V těchto případech to pak trvá a trvá a trvá....

Ono by možná stálo za zvážení, zda místo trvalé rekonstrukce tratí a dálnice z Prahy do Brna nepostavit dálnici i trať novou a starou dálnici vyhradit například pro kamionovou dopravu.

14 0
možnosti
MZ

A kudy byste takovou rovnou trať bez stoupání a klesání chtěl vést?

2 5
možnosti
FN

Takovy cesky Hyperloop

0 0
možnosti
KK

Eurovia na D47 podmínky referencí bohatě splnila, jenomže ji zřejmě nesplnili jiní, kteří by ji možná udělali kvalitněji. :-/

0 0
možnosti
LB

Pokud je tato bouře především kvůli trati Brno - Přerov, tak je článek zcela mimo. Trať Brno - Přerov na 200 km/h byla naplánována a vyprojektována dááávno před tím, než se poslanci dohodli na svém usnesení....

Už je to v zásadě připraveno k realizaci a jakákoli předělávka na 300 - 350 km/h by znamenala zdržení v řádu let! Prostě to postavme + Brno - Břeclav také na 200 km/h a dál k hranicím s Rakouskem. Na 300-350 km/h nechť se opravdu začne - mezi Prahou a Brnem + Praha - UL - hranice se SRN, do dalšího netřeba rýpat!

4 1
možnosti
FN

Nesouhlasim. Kdyz uz investovat penize tak at je to moderni a rychly.

5 3
možnosti
Foto

J90a42n 29V75a80l22a54l88í47k

15. 5. 2017 10:34

nač se rozčilovat stejně se toho nedožiju...

2 0
možnosti
TK

T32o53m59á96š 86K13r83á32l

15. 5. 2017 10:08

Pokud pominu cinknute ministerstvo, tak mi prijde, ze cast diskutujicich neni dost v obraze. To, ze na trati bude jezdit vlak 300+ nevylucuje dalsi vlak, ktery pojede pomaleji a zastavi casteji. Je to tusim dokonce podminka poslancu.

Vlak co jede 300+ a zastavuje v kazde horni dolni neni technicky nemozny, ale postavit neco podobne vyzdovalo mensi program apollo, nebo by jsme museli stavet rovnou maglev a i tam to nezrychluje, tak jak si nekteri predstavuji;-D

3 1
možnosti
JW

J94a96n 22W80a44c44l72a22v

15. 5. 2017 9:52

Pane Sůro, píšete: "ale zůstává nadále u některých nových tratích navržena rychlost200 kilometrů v hodině"

Nevím jak poslaci, ale vy si myslíte, že všechny nové trati mají být na 350 km/h?

Jsme malý stát, VRT má smysl na směrech - Ústí-Praha-Brno-Břeclav, SRN-Plzeň-Praha- Ostrava, Praha - Budějovice- Linz. A skutečně, na mnoha dalších úsecích 200 km/h postačí.

3 12
možnosti
Foto

nejsme malý stát v Rámci Evropy a ty skutečně malé státy, Nizozemsko, Belgie, Švýcarsko, VRT mají a většinu nad 270km/h

10 1
možnosti