Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z ministerských kanceláří na nádraží. České dráhy zvažují stěhování

U vedení Českých drah znovu ožívá myšlenka na přestěhování generálního ředitelství z budovy ministerstva dopravy blíže k železnici na hlavním nádraží. Součástí zvažovaného projektu je komplex budov, který by měl propojit prodloužený podchod pod nádražím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K27v41ě61t63o52s16l91a87v 87V81y14b80í26r11a39l 7793799748894

Zaměstnancům nepřidají. Hlavně těm, kteří jsou v nižších sférách. Je jim jedno, že je to hybná síla celé firmy! A proto radši prachy utopí v nepotřebné novostavbě! Ať přesídlí na to nádraží ne? A můžou postavit třeba halu na opravy. Najde se míst, kde by se dalo investovat s užitkem a kanclíky to nejsou!

0/0
18.5.2017 12:05

L15e91o12š 81N64a32v58r51á74t59i98l 9693190495675

penta vi co potrebujete... 

0/0
15.5.2017 15:49

M10i22r16o67s44l48a68v 13S26l22á74m97a 1901293675715

Hlavně zastavte výhled z náměstí Winstona Churchila přes Staré Město směrem na Pražský hrad - to bude super, Praha zapráskaná kancelářemi plnými darmožroutů, rozpálenými ulicemi se bude prohánět žhavý vítr, a místo výhledů na památky a jedinečná pražská panoramata budeme čumět na přerostlé krabice ...

0/−2
15.5.2017 13:37

P38e32t96r 29V54i93n81a20ř 6873913173317

To se to utrácí, když jim to celá země dotuje..

A služby se zasekly v 70. letech i s jejich "kvalitou"..

+1/−15
15.5.2017 12:09

L77u48k23á14š 67Š20m43a94h40e21l 2707734912264

Ale no tak, jak dlouho jste nejel vlakem?8-o

(Pro zajímavost - ve středu jsem jel z Prahy do Opavy. Největší zpoždění - přes 6 hodin - vinou poruchy trakčního vedení měl soukromník Leo express, který jezdil se zpožděním ještě dalších 24 hodin, než se mu ty jeho soupravy bez záloh dokázaly srovnat přes krátké obratové časy.)

+4/0
15.5.2017 12:22

P14e90t44r 64V86i22n52a62ř 6783243253667

Jak dlouho? Právě teď je to 19 hodin, takže asi tak.. ;)

0/0
15.5.2017 12:42

M57a22r29t97i45n 65M10a54i98k57s12n41a13r 3594173958962

To bych uplne nerikal. Zrovna o vikendu jsem jel do Hořic z Hradec Králové (Směr Jičín atd.), a dýchnula na mě nostalgie. Jeli jsme totiž Motorovým vozem řady 810 :D včetně koženkových lavic. :)

0/0
15.5.2017 14:35

R45a16d91e38k 19J38a94n97a45t39a 9385166624812

To musel být nějaké výjimka. Tam kralují Regionovy ( http://www.zelpage.cz/razeni/17/cr/trate/041/ ).

A i do toho šukafonu si dnes můžete koupit jízdenku v mobilní aplikaci, bývá v nich namontovaný LCD panel s nacházejícícmi zastávkami, atd.

+2/0
15.5.2017 14:49

P48a21v97e38l 40Š66m71í26d89e84k 6119400373688

Šukafona mám rád radši než Regionovu.

+1/0
15.5.2017 17:55

Z88u75z46a69n50a 14B85e71n59d75o88v69á 2386132283888

S první větou souhlas. S tou druhou jak kdy, zase tak špatný vždycky nejsou.

0/0
15.5.2017 12:58
Foto

L17u18k89á43š 73N29o49v33o80t55n30ý 6906967818698

Opravdu je ekonomicky výhodnější si postavit vlastní budovu než si pronajmout kanceláře někde na kraji Prahy 8-o

+1/0
15.5.2017 11:32

R15a31d98e69k 86J11a75n19a16t25a 9585516684352

Za rozdíl cen mezi okrajem a centrem Prahy může hlavně cena pozemků, nikoliv cena samotné stavby. A pozemky už ČD mají.

Ono je pro dopravce výhodné mít sídlo těsně vedle největšího nádraží v zemi - rakouské dráhy to ve Vídni mají zrovna tak. I LeoExpres má těch svých pár kanclů pár set metrů od kolejí hl.n.

+5/0
15.5.2017 13:08
Foto

L22u77k64á17š 10N51o36v21o86t44n18ý 6306257788538

Tak ono je vůbec sporné na co ČD potřebují sídlit v centru (nebo vůbec proč zrovna v Praze). Nejvýhodnější by bylo dané pozemky pronajmout pro výstavbu příp. dané prostory pronajímat jiným subjektům a sami se odsunout někam na kraj. ČD zrovna není podnik, který by potřeboval nějaké super reprezentativní prostory v centru metropole.

0/−3
15.5.2017 14:01

R32a26d65e37k 76J29a82n36a36t18a 9815916584482

A co přesuny zaměstnanců mezi sídlem a hlavním nádražím, kterou jsou u železničního dopravce logicky vyšší, než u jiných firem? Vynásobte si to počtem lidí, časem a mzdovými náklady.

Už dnešní umístění sídla mimo koleje (po té, co byl zbořen Těšnov) je nelogické. Natož někde na okraji Prahy.

+1/0
15.5.2017 14:20

K68r72y55š78t63o84f 94L34a95n11í82k 1909430785585

takze podchod s vyustenim nekde u VSE ještě dlouho nebude, jestli jsem to spravne pochopil.

+3/0
15.5.2017 11:03

R24a67d37k91o 69K36ř93i38v48á56n76e64k 7140533295790

Nájemné v budově MD je předražené, reálně i v historickém kontextu. Přestěhování do vlastních prostor by bylo logické.

Budova na nábřeží byla postavena za první republiky z prostředků ČSD jako sídlo Ministerstva železnic a ČSD. Komunistům se budova zalíbila, protože se do budovy Na Příkopech nemohli vejít. Proto budovu zrekvídovali, ministerstvo dopravy přesunuli Na Příkopy a ČSD zrušily. Ano, samostatnými národními podniky se staly jednotlivé regionálně řízené dráhy, podléhající svému resortnímu ministerstvu. Jako celek ČSD nebyly řízeny a neměly subjektivitu ani ředitelství. Ministr dopravy za socialismu seděl Na Příkopech v pracovně, v níž Gottwald podepisoval rozsudky smrti. Sídlo ÚV KSČ u řeky naopak zdobila po celou dobu bronzová okřídlená kola na střeše.

Po listopadu dostaly budovu na Nábřeží L. Svobody ČSD (od r. 1993 ČD) a ministerstvo bylo u nich v nájmu za více méně symbolickou cenu.

V rámci kontroverzního dělení drah na ČD a SŽDC byla budova ČD znovu zrekvírována a ČD se staly nájemníky u ministerstva, ovšem za násobně vyšší nájemné.

+5/0
15.5.2017 10:54

S49t12a76n95i24s93l11a75v 79K79r57e60j36c46a75r 6747516663824

České Dráhy byly státním dopravcem s definitivou pro zaměstnance už v době R_U. Dnes kdy ani Česká spořitelna není Česká, by ČD neměly být státní, když nemají co zaměstnancům nabídnout. Ministerstvo dopravy není ani ČD ani ČESMAD. Jen je otázkou, zda na samostatnost ČD budou mít, nebo budou jako SA a Li?

0/0
15.5.2017 12:21

M53i10c28h84a30l 48N89ě28m38e80c 3467475127473

Zkuste Wikipedii: "Budova byla původně postavena v letech 1927–1932 (dle Památkového katalogu 1922–1933) pro československé ministerstvo železnic. Byla jednou ze tří státních reprezentativních budov, která nechala československá vláda postavit na novém nábřeží ...". Že by to šlo z peněz ČSD jsem nikde neobjevil, každopádně budovu postavil stát pro ministerstvo, nyní patří ministerstvu. To mi nepřijde jako historická křivda.

Jinak stát musí pronajímat minimálně za tržní nájemné, což by měl daňový poplatník uvítat.

Odkaz:https://cs.wikipedia.org/wiki/Ministerstvo_dopravy_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky

0/0
15.5.2017 12:41

Z78u31z79a43n47a 87B56e43n18d98o56v61á 2736152203808

No tak pokud jim to pak pošle v dotacích, tak to zase moc terno není.

+1/0
15.5.2017 13:01

R62a10d28k60o 54K28ř62i85v77á84n23e64k 7370763415780

O křivdě přímo nepíšu.

Barák ať si ministerstvo nechá a sežene si tržního nájemníka.

ČD si musí počínat hospodárně a ne dotovat ministerstvo - nejen nájemným, ale i podílem na obrovské režii staré budovy.

+1/0
15.5.2017 14:27

R38a56d13e38k 85J94a33n73a51t96a 9485546794202

Přesně tak. To si ne každý uvědomuje. Sto let starý barák je oproti novostavbám velmi neefektivní. To platí nejen pro ČD, ale třeba i pro školy, úřady atd. Vyšší provozní náklady.

0/0
15.5.2017 14:52

A67n37t27o20n29í90n 28Č48e61c11h 7456657776199

České dráhy be měli mít sídlo někde uprostřed země aby pak mohli pěkně jezdit vlakem když potřebuji na nějakou schůzku. A určitě u toho sídla nesmí být žádné parkoviště - jen autobus na nejbližší nádraží.

+2/−7
15.5.2017 10:18







Najdete na iDNES.cz