Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z ministerských kanceláří na nádraží. České dráhy zvažují stěhování

U vedení Českých drah znovu ožívá myšlenka na přestěhování generálního ředitelství z budovy ministerstva dopravy blíže k železnici na hlavním nádraží. Součástí zvažovaného projektu je komplex budov, který by měl propojit prodloužený podchod pod nádražím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K23v13ě25t52o34s91l96a86v 93V75y40b81í25r13a76l 7343219418894

Zaměstnancům nepřidají. Hlavně těm, kteří jsou v nižších sférách. Je jim jedno, že je to hybná síla celé firmy! A proto radši prachy utopí v nepotřebné novostavbě! Ať přesídlí na to nádraží ne? A můžou postavit třeba halu na opravy. Najde se míst, kde by se dalo investovat s užitkem a kanclíky to nejsou!

0/0
18.5.2017 12:05

L39e93o69š 69N92a52v13r50á43t95i60l 9823270135825

penta vi co potrebujete... 

0/0
15.5.2017 15:49

M71i56r38o35s71l69a22v 21S95l42á54m78a 1981553885785

Hlavně zastavte výhled z náměstí Winstona Churchila přes Staré Město směrem na Pražský hrad - to bude super, Praha zapráskaná kancelářemi plnými darmožroutů, rozpálenými ulicemi se bude prohánět žhavý vítr, a místo výhledů na památky a jedinečná pražská panoramata budeme čumět na přerostlé krabice ...

0/−2
15.5.2017 13:37

P39e84t84r 72V78i20n61a80ř 6563733193797

To se to utrácí, když jim to celá země dotuje..

A služby se zasekly v 70. letech i s jejich "kvalitou"..

+1/−15
15.5.2017 12:09

L82u21k14á82š 52Š88m41a16h21e98l 2457574842254

Ale no tak, jak dlouho jste nejel vlakem?8-o

(Pro zajímavost - ve středu jsem jel z Prahy do Opavy. Největší zpoždění - přes 6 hodin - vinou poruchy trakčního vedení měl soukromník Leo express, který jezdil se zpožděním ještě dalších 24 hodin, než se mu ty jeho soupravy bez záloh dokázaly srovnat přes krátké obratové časy.)

+4/0
15.5.2017 12:22

P69e24t13r 72V73i65n58a32ř 6813713643327

Jak dlouho? Právě teď je to 19 hodin, takže asi tak.. ;)

0/0
15.5.2017 12:42

M36a97r47t58i51n 60M65a38i67k16s11n48a66r 3104193408932

To bych uplne nerikal. Zrovna o vikendu jsem jel do Hořic z Hradec Králové (Směr Jičín atd.), a dýchnula na mě nostalgie. Jeli jsme totiž Motorovým vozem řady 810 :D včetně koženkových lavic. :)

0/0
15.5.2017 14:35

R24a24d70e69k 15J46a95n32a33t91a 9465246604832

To musel být nějaké výjimka. Tam kralují Regionovy ( http://www.zelpage.cz/razeni/17/cr/trate/041/ ).

A i do toho šukafonu si dnes můžete koupit jízdenku v mobilní aplikaci, bývá v nich namontovaný LCD panel s nacházejícícmi zastávkami, atd.

+2/0
15.5.2017 14:49

P15a45v93e47l 79Š50m81í40d39e56k 6459570693148

Šukafona mám rád radši než Regionovu.

+1/0
15.5.2017 17:55

Z71u77z58a50n86a 61B75e35n67d10o12v16á 2106442903758

S první větou souhlas. S tou druhou jak kdy, zase tak špatný vždycky nejsou.

0/0
15.5.2017 12:58
Foto

L59u92k73á68š 30N97o83v68o79t83n57ý 6656537658968

Opravdu je ekonomicky výhodnější si postavit vlastní budovu než si pronajmout kanceláře někde na kraji Prahy 8-o

+1/0
15.5.2017 11:32

R36a86d55e44k 71J25a21n55a60t81a 9985456594552

Za rozdíl cen mezi okrajem a centrem Prahy může hlavně cena pozemků, nikoliv cena samotné stavby. A pozemky už ČD mají.

Ono je pro dopravce výhodné mít sídlo těsně vedle největšího nádraží v zemi - rakouské dráhy to ve Vídni mají zrovna tak. I LeoExpres má těch svých pár kanclů pár set metrů od kolejí hl.n.

+5/0
15.5.2017 13:08
Foto

L14u89k88á66š 69N36o47v72o11t34n87ý 6306927958308

Tak ono je vůbec sporné na co ČD potřebují sídlit v centru (nebo vůbec proč zrovna v Praze). Nejvýhodnější by bylo dané pozemky pronajmout pro výstavbu příp. dané prostory pronajímat jiným subjektům a sami se odsunout někam na kraj. ČD zrovna není podnik, který by potřeboval nějaké super reprezentativní prostory v centru metropole.

0/−3
15.5.2017 14:01

R63a49d47e22k 64J40a89n88a87t40a 9935596564242

A co přesuny zaměstnanců mezi sídlem a hlavním nádražím, kterou jsou u železničního dopravce logicky vyšší, než u jiných firem? Vynásobte si to počtem lidí, časem a mzdovými náklady.

Už dnešní umístění sídla mimo koleje (po té, co byl zbořen Těšnov) je nelogické. Natož někde na okraji Prahy.

+1/0
15.5.2017 14:20

K22r25y17š93t12o19f 56L20a92n52í41k 1199160935585

takze podchod s vyustenim nekde u VSE ještě dlouho nebude, jestli jsem to spravne pochopil.

+3/0
15.5.2017 11:03

R23a17d75k72o 42K94ř50i19v55á70n25e20k 7390413515570

Nájemné v budově MD je předražené, reálně i v historickém kontextu. Přestěhování do vlastních prostor by bylo logické.

Budova na nábřeží byla postavena za první republiky z prostředků ČSD jako sídlo Ministerstva železnic a ČSD. Komunistům se budova zalíbila, protože se do budovy Na Příkopech nemohli vejít. Proto budovu zrekvídovali, ministerstvo dopravy přesunuli Na Příkopy a ČSD zrušily. Ano, samostatnými národními podniky se staly jednotlivé regionálně řízené dráhy, podléhající svému resortnímu ministerstvu. Jako celek ČSD nebyly řízeny a neměly subjektivitu ani ředitelství. Ministr dopravy za socialismu seděl Na Příkopech v pracovně, v níž Gottwald podepisoval rozsudky smrti. Sídlo ÚV KSČ u řeky naopak zdobila po celou dobu bronzová okřídlená kola na střeše.

Po listopadu dostaly budovu na Nábřeží L. Svobody ČSD (od r. 1993 ČD) a ministerstvo bylo u nich v nájmu za více méně symbolickou cenu.

V rámci kontroverzního dělení drah na ČD a SŽDC byla budova ČD znovu zrekvírována a ČD se staly nájemníky u ministerstva, ovšem za násobně vyšší nájemné.

+5/0
15.5.2017 10:54

S21t40a77n98i24s40l19a98v 53K88r54e43j53c63a50r 6337246253544

České Dráhy byly státním dopravcem s definitivou pro zaměstnance už v době R_U. Dnes kdy ani Česká spořitelna není Česká, by ČD neměly být státní, když nemají co zaměstnancům nabídnout. Ministerstvo dopravy není ani ČD ani ČESMAD. Jen je otázkou, zda na samostatnost ČD budou mít, nebo budou jako SA a Li?

0/0
15.5.2017 12:21

M44i52c50h11a52l 96N15ě76m62e59c 3617455787253

Zkuste Wikipedii: "Budova byla původně postavena v letech 1927–1932 (dle Památkového katalogu 1922–1933) pro československé ministerstvo železnic. Byla jednou ze tří státních reprezentativních budov, která nechala československá vláda postavit na novém nábřeží ...". Že by to šlo z peněz ČSD jsem nikde neobjevil, každopádně budovu postavil stát pro ministerstvo, nyní patří ministerstvu. To mi nepřijde jako historická křivda.

Jinak stát musí pronajímat minimálně za tržní nájemné, což by měl daňový poplatník uvítat.

Odkaz:https://cs.wikipedia.org/wiki/Ministerstvo_dopravy_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky

0/0
15.5.2017 12:41

Z52u27z77a95n93a 14B34e61n42d28o78v54á 2276932393268

No tak pokud jim to pak pošle v dotacích, tak to zase moc terno není.

+1/0
15.5.2017 13:01

R80a66d87k40o 98K59ř15i62v25á48n61e94k 7400833105700

O křivdě přímo nepíšu.

Barák ať si ministerstvo nechá a sežene si tržního nájemníka.

ČD si musí počínat hospodárně a ne dotovat ministerstvo - nejen nájemným, ale i podílem na obrovské režii staré budovy.

+1/0
15.5.2017 14:27

R75a46d58e58k 25J70a81n96a74t88a 9355566704362

Přesně tak. To si ne každý uvědomuje. Sto let starý barák je oproti novostavbám velmi neefektivní. To platí nejen pro ČD, ale třeba i pro školy, úřady atd. Vyšší provozní náklady.

0/0
15.5.2017 14:52

A26n47t87o31n60í11n 39Č25e98c13h 7646827656209

České dráhy be měli mít sídlo někde uprostřed země aby pak mohli pěkně jezdit vlakem když potřebuji na nějakou schůzku. A určitě u toho sídla nesmí být žádné parkoviště - jen autobus na nejbližší nádraží.

+2/−7
15.5.2017 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.