Diskuze

Z ministerských kanceláří na nádraží. České dráhy zvažují stěhování

U vedení Českých drah znovu ožívá myšlenka na přestěhování generálního ředitelství z budovy ministerstva dopravy blíže k železnici na hlavním nádraží. Součástí zvažovaného projektu je komplex budov, který by měl propojit prodloužený podchod pod nádražím.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KV

Zaměstnancům nepřidají. Hlavně těm, kteří jsou v nižších sférách. Je jim jedno, že je to hybná síla celé firmy! A proto radši prachy utopí v nepotřebné novostavbě! Ať přesídlí na to nádraží ne? A můžou postavit třeba halu na opravy. Najde se míst, kde by se dalo investovat s užitkem a kanclíky to nejsou!

0 0
možnosti
LN

penta vi co potrebujete... 

0 0
možnosti
MS

Hlavně zastavte výhled z náměstí Winstona Churchila přes Staré Město směrem na Pražský hrad - to bude super, Praha zapráskaná kancelářemi plnými darmožroutů, rozpálenými ulicemi se bude prohánět žhavý vítr, a místo výhledů na památky a jedinečná pražská panoramata budeme čumět na přerostlé krabice ...

0 2
možnosti
PV

P62e64t95r 83V84i45n24a80ř

15. 5. 2017 12:09

To se to utrácí, když jim to celá země dotuje..

A služby se zasekly v 70. letech i s jejich "kvalitou"..

1 15
možnosti

Ale no tak, jak dlouho jste nejel vlakem?8-o

(Pro zajímavost - ve středu jsem jel z Prahy do Opavy. Největší zpoždění - přes 6 hodin - vinou poruchy trakčního vedení měl soukromník Leo express, který jezdil se zpožděním ještě dalších 24 hodin, než se mu ty jeho soupravy bez záloh dokázaly srovnat přes krátké obratové časy.)

4 0
možnosti
Foto

Opravdu je ekonomicky výhodnější si postavit vlastní budovu než si pronajmout kanceláře někde na kraji Prahy 8-o

1 0
možnosti
RJ

Za rozdíl cen mezi okrajem a centrem Prahy může hlavně cena pozemků, nikoliv cena samotné stavby. A pozemky už ČD mají.

Ono je pro dopravce výhodné mít sídlo těsně vedle největšího nádraží v zemi - rakouské dráhy to ve Vídni mají zrovna tak. I LeoExpres má těch svých pár kanclů pár set metrů od kolejí hl.n.

5 0
možnosti
KL

takze podchod s vyustenim nekde u VSE ještě dlouho nebude, jestli jsem to spravne pochopil.

3 0
možnosti
RK

Nájemné v budově MD je předražené, reálně i v historickém kontextu. Přestěhování do vlastních prostor by bylo logické.

Budova na nábřeží byla postavena za první republiky z prostředků ČSD jako sídlo Ministerstva železnic a ČSD. Komunistům se budova zalíbila, protože se do budovy Na Příkopech nemohli vejít. Proto budovu zrekvídovali, ministerstvo dopravy přesunuli Na Příkopy a ČSD zrušily. Ano, samostatnými národními podniky se staly jednotlivé regionálně řízené dráhy, podléhající svému resortnímu ministerstvu. Jako celek ČSD nebyly řízeny a neměly subjektivitu ani ředitelství. Ministr dopravy za socialismu seděl Na Příkopech v pracovně, v níž Gottwald podepisoval rozsudky smrti. Sídlo ÚV KSČ u řeky naopak zdobila po celou dobu bronzová okřídlená kola na střeše.

Po listopadu dostaly budovu na Nábřeží L. Svobody ČSD (od r. 1993 ČD) a ministerstvo bylo u nich v nájmu za více méně symbolickou cenu.

V rámci kontroverzního dělení drah na ČD a SŽDC byla budova ČD znovu zrekvírována a ČD se staly nájemníky u ministerstva, ovšem za násobně vyšší nájemné.

5 0
možnosti
SK

České Dráhy byly státním dopravcem s definitivou pro zaměstnance už v době R_U. Dnes kdy ani Česká spořitelna není Česká, by ČD neměly být státní, když nemají co zaměstnancům nabídnout. Ministerstvo dopravy není ani ČD ani ČESMAD. Jen je otázkou, zda na samostatnost ČD budou mít, nebo budou jako SA a Li?

0 0
možnosti

České dráhy be měli mít sídlo někde uprostřed země aby pak mohli pěkně jezdit vlakem když potřebuji na nějakou schůzku. A určitě u toho sídla nesmí být žádné parkoviště - jen autobus na nejbližší nádraží.

2 7
možnosti