Diskuse k článku

Auta bez filtrů budou dál znečišťovat ovzduší, nová vyhláška je neřeší

Ministerstvo dopravy slibuje několik měsíců přísnější boj proti majitelům aut s naftovým motorem, kteří jezdí bez filtru pevných částic. A u slibů zůstane i nadále. Přestože mělo v minulých týdnech jedinečnou šanci situaci změnit, ministerstvo kontrolu neekologických vozů nezpřísnilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a34r85o58m81í62r 24Č16e79c42h 1673968147562

Všichni tady brojíte proti dieselum,ze si v obchodech kupujete a konzumujete nezdravé potraviny,plné eček a jiných chemikálií,že nám tu díky tomu bují rakovina tlustého střeva,ve které jsme v Evropě na špici,to tady nikomu nevadí.Je to daleko větší problém.Navic lidé zde mají taková auta jaká si mohou dovolit.Platy stále východní a ceny západní.

0/0
23.5.2017 19:43

J72a10n 29J95e15m21e75l52k35a 1265240

Máme auta bez filtru. Schválně jsem je tak vybíral. Jsem za to rád. Má menší spotřebu. (fosilních paliv). Tím míň emisí si myslím (kromě prachu nejspíš). Po městě moc nejezdím. Nevěřím,že filtrují pm 1, 2.5 a pod. A když se podívám, co jde z jiných "neseřízených", nefunkčních diselů, které evidentně přes stk nějak projdou.. Protože se prostě uplácí. A protože metodika je taková jaká je.(změny, variabilita výsledků kouřivosti max 0.25) - proto musí uplácet defakto i ti co mají auto relativně v pořádku.. Nebo mu auto tůrují 100krát... A začarovaný korupční bananistán..

Ať si klidně pokutují lidi za vykuchané filtry. Ale ne, že jim zabaví navždy techničák. A vozidlo navždy přestane být způsobilé. To samé se stočenými km.

+3/−2
17.5.2017 18:20

T11o73m92á40š 85J44a46n19í36r46e88k 8680797426809

Zabavit technicak je samozrejmost a pochopitelne do doby nez se sjedna naprava, tak to je prece v kazdem pripade, kdy se zjisti, ze vuz neni zpusobily provozu.

Jinak vam reknu, ze jsem byl v new yorku, tuny a tuny aut a kromady nakladaku ve meste, prakticky konstantne a zadny smrad. Kdyz jsem chodil v Brne na Udolni, tak se nedala projit az k fakulte, jaky tam byl smrad a to tam nebyvaly ani zadne vetsi kolony.

Kdyz jsem to dal rozebiral, tak mi bylo receno, ze u nas ty smogy a smrad ve meste delaji pouze a jenom diesely. Proste nafta do auta nepatri, to je stare zname.

A vzhledem k tomu, ze v americe asi ani zadne emisni normy nemaji (a navic jezdi i na hodne nekvalitni benzin s nizkym oktanovym cislem), ale diesely tam jsou asi tak vzacne jak u nas elektromobily, takze i pri takovych podminkach je tam proste cisto a neni tam takovy smrad z tech aut.

+1/−2
19.5.2017 13:51

O13d46s44t74r34a40n83ě66n66ý 37U12ž73i40v70a54t50e98l

Uživatel požádal o vymazání
+1/−1
19.5.2017 22:22
Foto

I68m44r79i88c31h 74S93u96c31h87a76r20s83k40ý 8496623345171

Zapomněli napsat, že jejich tzv. návrhu figurovali jako vždy jen osobní automobily a jen na naších značkách, neboli polský řidič s polským vozem a polskou technickou by dál brousil naše cesty i bez filtru ........;-)

A řidiči kamionu jak by smet ......:-PRvRvRv

Bič jen na osobní automobily bo na podnikatele se nesmí sáhnut, jinak bude zle..;-€

0/0
16.5.2017 16:11

M38i17l60o90s82l27a17v 35P13r82o69c15h47a80z94k88a 7984458626918

Dejte pořád pokoj EKOpošuci a to jezdím relativně novým (2013) benzinem.

+2/−1
16.5.2017 15:52

V81l70a49d76i13s51l16a56v 81B95u62r21y16š63e25k 3423476772604

ale jen ať ekopošuci něco dělají, jinak to tady dopadne jako někde v Pekingu, rozhodně není na místě schvalovat takový zásah do výfukového systému, který způsobí vypouštění karciogenních částic a to jezdím relativně novým (2016) benzínem

+4/−2
16.5.2017 16:17

M62a80r94t71i21n 36K25a50r95á24s93e41k 9148103418358

No nejlepsi je logika "DPF je drahy, proto musim travit lidi okolo", takze kdy budu svorc, tak muzu prijit s tim, ze "popelnice je draha, proto musim hazet odpadky k sousedovi pres plot"?

+9/0
16.5.2017 15:21

J67a67r82o86m41í21r 60Č52e16c30h 1583978837652

Až udělají 2.0 benzin,který průměrně spotřebuje 5,5 litru na 100km,velice rad si ho koupím.Kazdy motor spalující fosilní palivo není a nikdy nebude eko.Take je potřeba se zaměřit na kvalitu pohonných hmot,která je v ČR naprosto strašná.Tankuji občas v Německu nebo Polsku a rozdíl je markantní.

+3/−3
16.5.2017 15:18

M61a51r31t83i10n 21K85a98r38á49s86e10k 9208413878648

No dvoulitr se spotrebou dle vasich predstav mae treba v Mazde 3....

0/0
16.5.2017 16:30

J58a21r73o38m57í74r 64Č89e28c51h 1303518657902

Na pohádky jsem už starej vážený pane.

0/0
22.5.2017 10:49

M77a26r66t40i61n 52K20a29r98á30s48e68k 9398423988408

Tak tabulkovou ma dost pod 5, a dle zkusenosti, se s tem atmosferama da snaze priblizit tabulkove spotrebe nez s malymi turby, takze jestli jezdite s turbem za 5, tak s timhle to zvladnete taky

0/0
22.5.2017 11:25

J10a28r64o51m70í47r 33Č55e17c86h 1853408657582

Pane,chcete mi tvrdit ze auto střední třídy,provedení kombi o váze skoro 2 tun jezdí s benzinovým motorem o objemu 2.0 za 5 litru?Jak jsem psal na pohádky jsem už starej.

0/0
23.5.2017 9:09

M90a43r42t47i71n 70K43a79r78á44s53e39k 9218533888888

Kdo pise o dvoutunovem autu stredni tridy? S tim jste prisel ted...

V mazde 3 se toho s lehkou nohou dosahnout da, ale nema samo 2 tuny....

0/0
23.5.2017 10:58

J45a31r89o87m50í11r 86Č23e29c39h 1913218327742

V tom případě nechápu já vás,proč vy máte v Mazdě 3 motor 2.0 benzin.Jste tedy stejně neekologický jako já.Navic já ten filtr ve svém autě mám.Vy vytváříte emise Co2 já Nox oba škodíme této planetě,takže o čem tu vlastně diskutujeme.Ty dvě tuny jsou samozřejmě nejvyšší přípustná hmotnost,tuto váhu mají kombiky střední třídy normálně.

0/0
23.5.2017 19:58

M65a78r63t50i39n 14K35a91r70á38s96e30k 9488293968418

Coze co? Nemate nejakou poruchu soustrereni nebo neco? Zkuste si precist cele tohle vlakno - reagoval jsem na na tvrzeni "az bude nekdo nabizet 2,0 benzin se spotrebou do 5,5 litru tak si ho koupim" - takovy motor jde sehnat - nabizi ho treba mazda. Z nejakeho duvodu jste pak zacal mluvit o autech stredni tridy (tam to pochopitelne zere vice) a nejakeho duvodu se donmivate ze mame bezinovou mazdu (nemam, ma naftovy citroen, nechapu jak jste k tomu dosel)...

0/0
24.5.2017 10:58

J36a79r65o27m51í64r 50Č76e18c88h 1563298277412

Vy tady operujete s Mazdou 2.0 benzin,domníval jsem se tedy ze ji tedy mate a jezdíte za 5,5L.Sam mate tedy diesel,tak oc vám jde.Ja jen tvrdim ze 2.0 benzin nejezdi za 5.5 L.Mel jsem 2.0 benzin takze na rozdil od vas,vim za kolik to jezdi.Navic vám vadí,něco na rodinnych MPV nebo kombi.Najedu rocne 30000 km.Mam snad jezdit podle vas v Pólu?Poruchu opravdu nemam vazeny pane.

0/0
24.5.2017 11:24

T77o32m56á14š 78V73a74l70d24e83r 7633530609

Pochybuji, na to jste srab. Jelikož dnes už motory tak velké rozdíly nemají. A má spotřeba benzínu je velice blízko té vaší udávané. Common raily mají všeobecně vyšší spotřebu nafty a naopak některé benzínové motory už jsou při normální jízdě úsporné. Něco jiného je když člověk jezdí s benzínem, jak hovado.:-)

0/0
16.5.2017 20:21

J60a90r30o61m66í25r 86Č13e22c54h 1143328117382

Commom raily ze mají větší spotřebu,asi jste žádného nikdy neměl,pokud takhle mluvíte.Jako hovado opravdu nejezdím,dodržují pravidla silničního provozu.Při nájezdu 30000 km ročně se mě diesel proste vyplatí,až nebudu tolik jezdit,koupím si malé auto s objemem 1 L a nebudu mít s tím problém.

0/0
22.5.2017 10:58

L85u42k49á57š 15Š73m38a60h73e72l 2447504322654

A k čemu potřebujete nutně dvoulitr? Víte, že silnice není závodní dráha a že jsou platná různá rychlostní omezení?

+1/−3
17.5.2017 11:11

J64a65r80o63m97í14r 88Č85e86c37h 1883138407372

Protože mám velké auto.Jaký motor má podle vás mít velké rodině MPV o váze skoro 2 tuny.

0/0
22.5.2017 10:48

M64i76r51o81s76l45a88v 37Š73u36l57c 1780314100268

Kdyby ty filtry pevných částic stály pár tisícovek, tak problém nebude, ale když stojí pár desítek tisíc, tak si lidi najdou cestu, jak jezdit bez nich.

+5/−1
16.5.2017 14:08

M56a27r26t91i30n 48B56a73n50á34k 9964484983542

A to ako takto jazdite aj bez brzd, tlmicov alebo turba, ked sa pokazia/spotrebuju? To tiez kolko krat nie su lacne dielce.

+1/−2
16.5.2017 14:19

V22l67a12d43i11s94l96a30v 61N72o86h76e36j90l 7548157288811

da se koupit auto bez turba, a brzdy sou docela zasadni vec oproti DPF ne?

+4/−1
16.5.2017 15:19

V69á40c19l72a20v 19K88a18f13t11a56n 7795959883826

Jenže bez filtru to jede :)

+3/−1
16.5.2017 17:19

M61a67r55t45i30n 14B29a35n64á52k 9154534213642

Lenze toto je presne ten alibizmus, ktory nemozem vystat. Tak ked uz raz chcem usetrit za palivo a kupit dizel, tak musim pocitat s tym, ze sa tam to turbo/DPF/EGR moze pokazit, a nie ze bez toho to predsa jede. Na zaklade usetrenych penazi za palivo by som potom mal mat peniaze na to, aby som tu ktoru suciastku mohol vymenit, a nie ju z auta vyhodit. Clovek si predsa nemoze kupit opicu, a potom zistit, ze nema na banany. A pokial sa o to pokusi, nemoze sa predsa cudovat, ze na STK bude vyhodeny na zaklade toho, ze emisny system v danom stave nie je homologizovany pre prevadzku na pozemnych komunikaciach.

+2/−2
16.5.2017 17:45

J44i15ř24í 59K39ü23h12r 2940906340216

Bez brzd taky......

0/0
16.5.2017 18:11

V85á93c29l15a92v 90K86a53f39t85a59n 7825619833506

Taky, ale zase moc :D

0/0
18.5.2017 6:49

P23ř66e66m35y42s83l 32Č62u74l88í18k 8560743852680

A od toho je stát, aby ty cesty ucpal.

0/0
16.5.2017 20:05

K42a43r20e61l 62V38a54c36h83u79t 9233942709523

Na STK se to stejně dá "ošulit" - třeba krátkodobým zapůjčením FPČ. - Jediná metla na ty šmejdy, kteří nám čoudí do NAŠICH plic ty zatracené rakovinotvorné částice, by byla častější policejní kontrola přímo na silnicích ... :-/R^ ... teprve pak snad ubude lidí, kteří za každou cenu prostě "musí jezdit dieselem a přes to nejede vlak"!!! ;-(

+7/−2
16.5.2017 13:54

M65a25r97e94k 70J90a97n21e26č51k81a 1297116693701

Na to by ale museli mít policajti potřebný nástroj a to techniku a také mít ve svých řadách nebo smluvně ošetřeno techniky, kteří to budou moci spolehlivě změřit. V ČR si ale raději policajti nakoupí nesmysly v podobě různých hraček, které budou zahálet ve skladech a to, co by bylo potřeba řešit na to se klasicky hází bobek.

+3/0
16.5.2017 17:03

P60e11t97r 77Č52e75r83m24á53k 9958305689390

To má bohužel právě ten háček v tom že stejně jako dnes projde auto bez filtru měřěním, tak na silnici je to tím spíš neřešitelné.

0/0
16.5.2017 22:15

J82a55n 28B87a60r20t19á72č20e61k 6135935700319

Tenhle neobolševismus se tady nějak moc rozlejzá. Často od lidí co byli z principu proti dieselům, už jen ze setrvačnosti a tyhle kecy o nutbnosti filtru se vám hodí jen do krámu, aniž byste domýšlel jaký ks dl podporujete. Na vás dojde taky.

0/0
1.6.2017 11:50

L26e68o78š 42M36a83r65š33a77l 5252274282758

Ještě z diskuze-když se nechce, je to horší, než když se nemůže.;-€

0/0
16.5.2017 13:15

L81e10o53š 97M50a32r68š37a70l 5322924682908

Na lidi nemají politici čas-teď řeší svoje koryta před volbami.;-€

+3/0
16.5.2017 13:12

M60i96r49o49s93l82a80v 53K66a55r74á63s92e83k 8722587761124

Ještě by mohl autor popsat jak má majitel,který koupil ojetý vůz poznat,že FAP filtr má opravdu nainstalovaný? Nepozná to ani STK se stávající technikou.Senzory (tlaky před-za,teplota)se dají zmanipulovat Jediná možná je demontáž a fyzická kontrola a to už rovnou můžete provést repas celého systému FAP/DPF.

+2/−2
16.5.2017 10:16

V70l41a43d36i71s66l63a62v 71B12u92r55y45š84e73k 3443336682824

i největší trouba to pozná podle toho, že prstem zašťárá v koncovce výfuku a když je prst čistej, DPF funguje spávně, pokud jsou na prsu černé saze, je nutné navštívit servis a DPF vyměnit, tohle zvládne u hodně podprůměrně šikovný a inteligentní motorista, šikovnější motorista může provést test s provázkem a bílou látkou, to je ale mnohem složitější, jestliže nezvládne test prstem a ani látkou, tak je nejlepší zajet do autorizovaného servusu na diagnostiku

+5/−2
16.5.2017 10:39

M38i31r43o47s32l24a54v 78K44a56r47á94s77e92k 8292327361564

Tak se zašťourejte u benzínu a budete koukat. Co tvrdíte je novinářská hovadina a blbost blbost.

+1/−3
16.5.2017 11:09

V33l34a82d84i41s21l78a59v 21B20u88r88y58š60e14k 3753486802364

tady se mluví o vznětových mototech a ne o šťourání v benzínu, tam se to takhle pozná, zážehové motory zatím částicové filtry nemají, takže prst po zašťourání se v koncovce výfuku bude černej jak bota a i málo inteligentní motorista z toho pozná, že tam neni

+1/0
16.5.2017 11:47

J93i21ř22í 27K86o29c15u33r16e24k 6615254625468

Takže když má Praga V3S černý výfuk, takto to znamená, že majitel nechal DPF demontovat a policie udělí pokutu.

No u té V3S se tak nějak všeobecně ví, že tam DPF z výroby nikdy nebyl a tím pádem být nemusí. Ale auta z roku 2010 to mají u téhož typu různě.

0/0
16.5.2017 12:17

P86ř98e43m98y52s89l 31Č67u71l13í44k 8890543972860

Majitel je za svůj vůz zodpovědný a jestli si nezkontroloval, co kupuje, tak má smůlu. Jak pozná, jestli tam DPF má být - například z velkého TP. Jestli mu ho prodali s vymontovaným DPF, a on si nezkontroloval saze ve výfuku, tak je trouba. Mohl si např. zajet na emise, tam by to změřili. A pokud jde o V3S, nedělejte už ze sebe troubu.

+1/0
16.5.2017 13:43

V90l12a54d47i95s42l45a21v 17B94u65r35y87š72e44k 3583936352514

to musí být všude napsaný, když jsem kupoval poslední diesel, ford kuga, tak bylo všude napsaný 2,0 TDCi,4X4, DPF

+1/0
16.5.2017 15:43

P70e60t69r 75Č94e90r14m36á48k 9188825969730

Z TP to poznat nejde, a saze ve výfuku má i auto s filtrem. Na emisích pak právě nezjistí nic (o tom je ten článek) protože existují tolerance na kouřivost které se navíc přičítají k hodnotě uvedené při homologaci výrobcem (a která asi k údivu některých není nulová ani u aut s DPF), takže ve výsledku projde skoro všechno.

Jediná cesta je fyzická rozborka celého systému.

0/0
16.5.2017 22:23

V17l45a25d22i17s77l65a13v 51B87u36r13y86š63e43k 3943366532504

Moje auto s DPF, ford kuga 2,0 TDCi 4x4 110kW DPF, saze v koncovce výfuku nemělo žádné a to i po ujetí téměř 100 tisíc kilometrů, kdy jsem ho prodával. Prst zůstal po styku s vnitřní částí koncovky naprosto čistý. Viděl jsem test, kdy to zkoušeli bílým kapesníkem a ten zůstal bílý. Rakouská policie takovéto testy běžně provádí na silnicích a podle jejich výsledku pak uděluje pokuty a vykazuje vozidla z rakouského území.

+1/0
17.5.2017 7:15

P63e12t37r 36Č30e35r58m55á90k 9168965129340

Co vaše auto je vcelku jedno, podstatné je že malé množství částic produkuje vždy, proto výrobci stanovují na kouřivost limit (0 to není), to že je to velmi malé množství a navíc vůbec nemusí být patrné zrovna z koncovky výfuku je věc jiná.

A pohádka o rakouské policii je akorát český novinářský bubák, jde pouze o orientační test na jehož základě si nikdo vykazovat nemůže, a to z jednoduchého důvodu - rakouská policie nemá na místě jak poznat které české auto má DPF mít a které nikoliv. ;-) Takže jen bludy.

+1/−1
17.5.2017 11:03

V97l91a27d51i56s32l50a25v 68B47u28r71y43š71e18k 3373706402214

filtr funguje jako sítko, říkám to zjednodušeně proto, abyste to jako laik pochopil, menší částice, asi 2% skutečně filtrem projdou, 98% se zachytí, pokud filtr funguje správně, koncovka je čistá, na rozdíl od mého současného turbopřímovstřiku bez filtru

co se týká rakouské policie, tak se obávám, že to není pohádka, kolega to absolvoval a dostal pokutu a musel zpět do vlasti, kdyby nesouhlasil, tak ho odvezli na STK a kdyby se potvrdilo, že filtr nemá, tak mu to dali sežrat i se všemi důsledky. V diskuzích se také objevují motoristé, kteří to zažili, jeden na tu technickou dokonce šel, ale tam se ukázalo, že jeho auto nemá DPF z výroby

+1/0
17.5.2017 12:14

P63e42t43r 70Č79e19r93m85á58k 9318745969540

Bohužel Váš laický pohled je skutečně velmi zjednodušený, nejen tedy že část částic skutečně projde fitrem rovnou, ale filr není zásobník a i ty zachycené částice poté spaluje (regeneruje). Z obojího tedy jasně plyne že i auta s DPF nemusí mít koncovku čistou, z čehož dále tedy plyne to že strašák s rakouskou policií je jen velká pohádka. Policie na místě skutečně nemá jak bezpečně zjistit zdali auto má nebo nemá filtr mít, takže i jakákoliv zkouška rukavicí je pouze orientační. Samozřejme pokud má někdo regulérně vysekanej filtr na olítaný ropě a hulí mu to tak že má celej zadek černej tak si na něm smlsnou, ale zbytek jsou skutečně jen báchorky z diskuzí a jedna paní povídala. Už jen uvedený údajný případ je nesmysl - rakouská policie postupuje strikně, buď by mu okamžitě zakázali další jízdu na jejich území a nebo ho pustí, varianta "sice nevíme jak to je ale tak si dojeďte domu a my vás necháme" je prostě scifi.

+1/0
18.5.2017 17:50

P84ř12e15m93y46s90l 47Č14u13l34í93k 8640183632860

I kdyby to v TP nebylo napsáno, i když to tam je, stačí si přečíst co vám napsal pan Buryšek, tak se to lehce zjistí z výrobního čísla vozu. "Na emisích pak právě nezjistí nic (o tom je ten článek)" - a na to jste přišel jak? A že tam nějaké mikročástice vždy budou, to je pravděpodobné, jde o to, aby byly v uzákoněné toleranci.

"Jediná cesta je fyzická rozborka celého systému." - mám neblahý pocit, že ve vašem případě asi jo.

0/0
17.5.2017 8:45

P63e49t28r 30Č74e84r47m90á64k 9308475429620

V TP to napsané není, rozklíčovat to z VINu pochopitelně možné je, ale k tomu už potřebujete informace od výrobce. To že na emisích nezjistí nic je právě podstatou toho článku - verze sw se dá přehrát a readyness jsou pak ok, a tolerance na kouřivost je právě tak vysoká že i auto které má podle jedinců jako vy mít kouřivost 0 má v reálu limit třeba 0,8-1 (0,3 udá výrobce protože ví že i auto s DPF něco emituje, 0,5 je tolerance při měření).

Takže jediný zaručený způsob jak skutečně zjistit zdali má ojetina dpf nainstalovaný je fyzická kontrola a ta jde udělat jen po kompletní rozborce - zvenku to poznat nejde.

Příště si holt radši alespoň něco zjistěte než o tom budete něco plkat ;-)

0/0
17.5.2017 10:56

P45ř91e93m93y50s73l 85Č40u66l24í89k 8780923172600

Takže naposledy: místo složitého vymýšlení, jak to nejde zjistit, si příště zeptejte strýčka Googla:-P. A vaše věta "rozklíčovat to z VINu pochopitelně možné je, ale k tomu už potřebujete informace od výrobce" mluví za vše...Howgh.

0/0
17.5.2017 11:56

Najdete na iDNES.cz