Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta bez filtrů budou dál znečišťovat ovzduší, nová vyhláška je neřeší

Ministerstvo dopravy slibuje několik měsíců přísnější boj proti majitelům aut s naftovým motorem, kteří jezdí bez filtru pevných částic. A u slibů zůstane i nadále. Přestože mělo v minulých týdnech jedinečnou šanci situaci změnit, ministerstvo kontrolu neekologických vozů nezpřísnilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a49r18o91m74í91r 49Č44e49c24h 1463628597732

Všichni tady brojíte proti dieselum,ze si v obchodech kupujete a konzumujete nezdravé potraviny,plné eček a jiných chemikálií,že nám tu díky tomu bují rakovina tlustého střeva,ve které jsme v Evropě na špici,to tady nikomu nevadí.Je to daleko větší problém.Navic lidé zde mají taková auta jaká si mohou dovolit.Platy stále východní a ceny západní.

0/0
23.5.2017 19:43

J49a74n 98J14e67m16e48l33k43a 1205220

Máme auta bez filtru. Schválně jsem je tak vybíral. Jsem za to rád. Má menší spotřebu. (fosilních paliv). Tím míň emisí si myslím (kromě prachu nejspíš). Po městě moc nejezdím. Nevěřím,že filtrují pm 1, 2.5 a pod. A když se podívám, co jde z jiných "neseřízených", nefunkčních diselů, které evidentně přes stk nějak projdou.. Protože se prostě uplácí. A protože metodika je taková jaká je.(změny, variabilita výsledků kouřivosti max 0.25) - proto musí uplácet defakto i ti co mají auto relativně v pořádku.. Nebo mu auto tůrují 100krát... A začarovaný korupční bananistán..

Ať si klidně pokutují lidi za vykuchané filtry. Ale ne, že jim zabaví navždy techničák. A vozidlo navždy přestane být způsobilé. To samé se stočenými km.

+3/−2
17.5.2017 18:20

T84o81m16á58š 32J76a98n76í36r76e29k 8140137226909

Zabavit technicak je samozrejmost a pochopitelne do doby nez se sjedna naprava, tak to je prece v kazdem pripade, kdy se zjisti, ze vuz neni zpusobily provozu.

Jinak vam reknu, ze jsem byl v new yorku, tuny a tuny aut a kromady nakladaku ve meste, prakticky konstantne a zadny smrad. Kdyz jsem chodil v Brne na Udolni, tak se nedala projit az k fakulte, jaky tam byl smrad a to tam nebyvaly ani zadne vetsi kolony.

Kdyz jsem to dal rozebiral, tak mi bylo receno, ze u nas ty smogy a smrad ve meste delaji pouze a jenom diesely. Proste nafta do auta nepatri, to je stare zname.

A vzhledem k tomu, ze v americe asi ani zadne emisni normy nemaji (a navic jezdi i na hodne nekvalitni benzin s nizkym oktanovym cislem), ale diesely tam jsou asi tak vzacne jak u nas elektromobily, takze i pri takovych podminkach je tam proste cisto a neni tam takovy smrad z tech aut.

+1/−2
19.5.2017 13:51

P41a23v61e81l 32O18d78e98h97n14a45l 6493569608635

No, spíše se mi zdá, že nevíte, o čem mluvíte. Když jsem viděl právě na Manhattanu hasičské auto vyjíždějící z garáže do ulice a řidič na to šlápnul, tak ten oblak černého dýmu za ním, říkal něco úplně jiného. Ano, je pravděpodobné, že podobný vůz má jisté výjimky.

K normám - USA má jedny z nejpřísnějších na světě. Viz například: http://net-auto.cz/moodle/mod/resource/view.php?id=326

Dieselové motory jsou optimální řešení v nákladních vozech, těžké technice atd.

To, jak se kde dýchá je dáno i tím, jaké jsou tam podmínky pro rozptyl exhalací. Jestli chcete srovnávat Brno, které je v dolíku a NYC, ležící na pobřeží a protkané masivními vodními toky...

+1/−1
19.5.2017 22:22
Foto

I46m16r97i79c88h 20S42u85c26h46a47r85s33k95ý 8306703955911

Zapomněli napsat, že jejich tzv. návrhu figurovali jako vždy jen osobní automobily a jen na naších značkách, neboli polský řidič s polským vozem a polskou technickou by dál brousil naše cesty i bez filtru ........;-)

A řidiči kamionu jak by smet ......:-PRvRvRv

Bič jen na osobní automobily bo na podnikatele se nesmí sáhnut, jinak bude zle..;-€

0/0
16.5.2017 16:11

M75i74l35o70s60l87a14v 16P82r18o53c86h37a52z25k72a 7394238156338

Dejte pořád pokoj EKOpošuci a to jezdím relativně novým (2013) benzinem.

+2/−1
16.5.2017 15:52

V32l80a97d36i44s44l83a32v 55B13u76r43y48š57e79k 3853376752544

ale jen ať ekopošuci něco dělají, jinak to tady dopadne jako někde v Pekingu, rozhodně není na místě schvalovat takový zásah do výfukového systému, který způsobí vypouštění karciogenních částic a to jezdím relativně novým (2016) benzínem

+4/−2
16.5.2017 16:17

M20a75r82t36i34n 41K39a19r94á69s60e65k 9168643728698

No nejlepsi je logika "DPF je drahy, proto musim travit lidi okolo", takze kdy budu svorc, tak muzu prijit s tim, ze "popelnice je draha, proto musim hazet odpadky k sousedovi pres plot"?

+9/0
16.5.2017 15:21

J94a75r98o35m26í13r 81Č59e78c40h 1203478797722

Až udělají 2.0 benzin,který průměrně spotřebuje 5,5 litru na 100km,velice rad si ho koupím.Kazdy motor spalující fosilní palivo není a nikdy nebude eko.Take je potřeba se zaměřit na kvalitu pohonných hmot,která je v ČR naprosto strašná.Tankuji občas v Německu nebo Polsku a rozdíl je markantní.

+3/−3
16.5.2017 15:18

M39a44r63t67i94n 57K48a53r73á93s15e35k 9888613938468

No dvoulitr se spotrebou dle vasich predstav mae treba v Mazde 3....

0/0
16.5.2017 16:30

J69a77r75o86m83í19r 37Č49e38c17h 1933328577922

Na pohádky jsem už starej vážený pane.

0/0
22.5.2017 10:49

M31a91r39t32i40n 25K11a47r69á25s30e51k 9128143308898

Tak tabulkovou ma dost pod 5, a dle zkusenosti, se s tem atmosferama da snaze priblizit tabulkove spotrebe nez s malymi turby, takze jestli jezdite s turbem za 5, tak s timhle to zvladnete taky

0/0
22.5.2017 11:25

J23a29r64o42m70í42r 70Č91e87c29h 1173248397872

Pane,chcete mi tvrdit ze auto střední třídy,provedení kombi o váze skoro 2 tun jezdí s benzinovým motorem o objemu 2.0 za 5 litru?Jak jsem psal na pohádky jsem už starej.

0/0
23.5.2017 9:09

M62a25r95t80i72n 22K94a66r30á78s44e31k 9178603658418

Kdo pise o dvoutunovem autu stredni tridy? S tim jste prisel ted...

V mazde 3 se toho s lehkou nohou dosahnout da, ale nema samo 2 tuny....

0/0
23.5.2017 10:58

J17a33r29o47m92í73r 66Č25e32c88h 1303478437212

V tom případě nechápu já vás,proč vy máte v Mazdě 3 motor 2.0 benzin.Jste tedy stejně neekologický jako já.Navic já ten filtr ve svém autě mám.Vy vytváříte emise Co2 já Nox oba škodíme této planetě,takže o čem tu vlastně diskutujeme.Ty dvě tuny jsou samozřejmě nejvyšší přípustná hmotnost,tuto váhu mají kombiky střední třídy normálně.

0/0
23.5.2017 19:58

M18a86r18t81i61n 15K55a31r41á17s94e56k 9988853968488

Coze co? Nemate nejakou poruchu soustrereni nebo neco? Zkuste si precist cele tohle vlakno - reagoval jsem na na tvrzeni "az bude nekdo nabizet 2,0 benzin se spotrebou do 5,5 litru tak si ho koupim" - takovy motor jde sehnat - nabizi ho treba mazda. Z nejakeho duvodu jste pak zacal mluvit o autech stredni tridy (tam to pochopitelne zere vice) a nejakeho duvodu se donmivate ze mame bezinovou mazdu (nemam, ma naftovy citroen, nechapu jak jste k tomu dosel)...

0/0
24.5.2017 10:58

J34a20r35o55m22í82r 94Č90e93c88h 1583798577832

Vy tady operujete s Mazdou 2.0 benzin,domníval jsem se tedy ze ji tedy mate a jezdíte za 5,5L.Sam mate tedy diesel,tak oc vám jde.Ja jen tvrdim ze 2.0 benzin nejezdi za 5.5 L.Mel jsem 2.0 benzin takze na rozdil od vas,vim za kolik to jezdi.Navic vám vadí,něco na rodinnych MPV nebo kombi.Najedu rocne 30000 km.Mam snad jezdit podle vas v Pólu?Poruchu opravdu nemam vazeny pane.

0/0
24.5.2017 11:24

T91o57m33á18š 70V57a23l34d97e60r 7853840909

Pochybuji, na to jste srab. Jelikož dnes už motory tak velké rozdíly nemají. A má spotřeba benzínu je velice blízko té vaší udávané. Common raily mají všeobecně vyšší spotřebu nafty a naopak některé benzínové motory už jsou při normální jízdě úsporné. Něco jiného je když člověk jezdí s benzínem, jak hovado.:-)

0/0
16.5.2017 20:21

J21a52r46o73m80í28r 83Č63e19c21h 1863978347912

Commom raily ze mají větší spotřebu,asi jste žádného nikdy neměl,pokud takhle mluvíte.Jako hovado opravdu nejezdím,dodržují pravidla silničního provozu.Při nájezdu 30000 km ročně se mě diesel proste vyplatí,až nebudu tolik jezdit,koupím si malé auto s objemem 1 L a nebudu mít s tím problém.

0/0
22.5.2017 10:58

L26u87k71á56š 74Š72m57a25h46e33l 2897244482344

A k čemu potřebujete nutně dvoulitr? Víte, že silnice není závodní dráha a že jsou platná různá rychlostní omezení?

+1/−3
17.5.2017 11:11

J98a22r73o69m36í91r 82Č48e56c25h 1763618737292

Protože mám velké auto.Jaký motor má podle vás mít velké rodině MPV o váze skoro 2 tuny.

0/0
22.5.2017 10:48

M81i46r45o20s45l64a95v 46Š36u14l20c 1220424950158

Kdyby ty filtry pevných částic stály pár tisícovek, tak problém nebude, ale když stojí pár desítek tisíc, tak si lidi najdou cestu, jak jezdit bez nich.

+5/−1
16.5.2017 14:08

M23a82r65t78i58n 63B96a46n26á71k 9425183767402

A to ako takto jazdite aj bez brzd, tlmicov alebo turba, ked sa pokazia/spotrebuju? To tiez kolko krat nie su lacne dielce.

+1/−2
16.5.2017 14:19

V56l78a23d97i37s42l10a86v 79N77o83h37e62j84l 7698587248581

da se koupit auto bez turba, a brzdy sou docela zasadni vec oproti DPF ne?

+4/−1
16.5.2017 15:19

V86á42c43l41a20v 82K25a65f84t98a28n 7475139563296

Jenže bez filtru to jede :)

+3/−1
16.5.2017 17:19

M16a79r35t96i23n 14B63a15n35á13k 9865943307112

Lenze toto je presne ten alibizmus, ktory nemozem vystat. Tak ked uz raz chcem usetrit za palivo a kupit dizel, tak musim pocitat s tym, ze sa tam to turbo/DPF/EGR moze pokazit, a nie ze bez toho to predsa jede. Na zaklade usetrenych penazi za palivo by som potom mal mat peniaze na to, aby som tu ktoru suciastku mohol vymenit, a nie ju z auta vyhodit. Clovek si predsa nemoze kupit opicu, a potom zistit, ze nema na banany. A pokial sa o to pokusi, nemoze sa predsa cudovat, ze na STK bude vyhodeny na zaklade toho, ze emisny system v danom stave nie je homologizovany pre prevadzku na pozemnych komunikaciach.

+2/−2
16.5.2017 17:45

J21i76ř66í 57K82ü31h43r 2950246670396

Bez brzd taky......

0/0
16.5.2017 18:11

V82á71c57l11a67v 41K73a36f18t55a15n 7435619103536

Taky, ale zase moc :D

0/0
18.5.2017 6:49

P33ř37e17m38y33s87l 94Č63u72l31í61k 8890303342840

A od toho je stát, aby ty cesty ucpal.

0/0
16.5.2017 20:05

K19a64r66e67l 40V42a16c13h67u70t 9223672219543

Na STK se to stejně dá "ošulit" - třeba krátkodobým zapůjčením FPČ. - Jediná metla na ty šmejdy, kteří nám čoudí do NAŠICH plic ty zatracené rakovinotvorné částice, by byla častější policejní kontrola přímo na silnicích ... :-/R^ ... teprve pak snad ubude lidí, kteří za každou cenu prostě "musí jezdit dieselem a přes to nejede vlak"!!! ;-(

+7/−2
16.5.2017 13:54

M15a42r15e56k 39J97a16n88e85č44k51a 1867186833781

Na to by ale museli mít policajti potřebný nástroj a to techniku a také mít ve svých řadách nebo smluvně ošetřeno techniky, kteří to budou moci spolehlivě změřit. V ČR si ale raději policajti nakoupí nesmysly v podobě různých hraček, které budou zahálet ve skladech a to, co by bylo potřeba řešit na to se klasicky hází bobek.

+3/0
16.5.2017 17:03

P16e51t53r 11Č33e46r50m76á93k 9688215269340

To má bohužel právě ten háček v tom že stejně jako dnes projde auto bez filtru měřěním, tak na silnici je to tím spíš neřešitelné.

0/0
16.5.2017 22:15

J49a67n 20B29a82r18t66á88č55e43k 6905365780309

Tenhle neobolševismus se tady nějak moc rozlejzá. Často od lidí co byli z principu proti dieselům, už jen ze setrvačnosti a tyhle kecy o nutbnosti filtru se vám hodí jen do krámu, aniž byste domýšlel jaký ks dl podporujete. Na vás dojde taky.

0/0
1.6.2017 11:50

L78e32o25š 52M34a31r34š60a29l 5682654862188

Ještě z diskuze-když se nechce, je to horší, než když se nemůže.;-€

0/0
16.5.2017 13:15

L64e65o21š 86M27a80r80š49a28l 5332314142988

Na lidi nemají politici čas-teď řeší svoje koryta před volbami.;-€

+3/0
16.5.2017 13:12

M27i88r60o18s62l74a54v 25K70a53r77á26s86e94k 8982877471514

Ještě by mohl autor popsat jak má majitel,který koupil ojetý vůz poznat,že FAP filtr má opravdu nainstalovaný? Nepozná to ani STK se stávající technikou.Senzory (tlaky před-za,teplota)se dají zmanipulovat Jediná možná je demontáž a fyzická kontrola a to už rovnou můžete provést repas celého systému FAP/DPF.

+2/−2
16.5.2017 10:16

V63l94a10d11i33s43l55a72v 55B96u80r60y98š93e48k 3353146442104

i největší trouba to pozná podle toho, že prstem zašťárá v koncovce výfuku a když je prst čistej, DPF funguje spávně, pokud jsou na prsu černé saze, je nutné navštívit servis a DPF vyměnit, tohle zvládne u hodně podprůměrně šikovný a inteligentní motorista, šikovnější motorista může provést test s provázkem a bílou látkou, to je ale mnohem složitější, jestliže nezvládne test prstem a ani látkou, tak je nejlepší zajet do autorizovaného servusu na diagnostiku

+5/−2
16.5.2017 10:39

M20i16r90o42s92l92a21v 43K70a40r85á81s60e79k 8802667181984

Tak se zašťourejte u benzínu a budete koukat. Co tvrdíte je novinářská hovadina a blbost blbost.

+1/−3
16.5.2017 11:09

V25l65a26d61i88s29l57a44v 20B54u82r77y61š89e63k 3863376452724

tady se mluví o vznětových mototech a ne o šťourání v benzínu, tam se to takhle pozná, zážehové motory zatím částicové filtry nemají, takže prst po zašťourání se v koncovce výfuku bude černej jak bota a i málo inteligentní motorista z toho pozná, že tam neni

+1/0
16.5.2017 11:47

J62i16ř17í 21K10o83c42u69r24e29k 6805274365398

Takže když má Praga V3S černý výfuk, takto to znamená, že majitel nechal DPF demontovat a policie udělí pokutu.

No u té V3S se tak nějak všeobecně ví, že tam DPF z výroby nikdy nebyl a tím pádem být nemusí. Ale auta z roku 2010 to mají u téhož typu různě.

0/0
16.5.2017 12:17

P36ř87e78m83y57s26l 70Č83u57l82í66k 8590923782940

Majitel je za svůj vůz zodpovědný a jestli si nezkontroloval, co kupuje, tak má smůlu. Jak pozná, jestli tam DPF má být - například z velkého TP. Jestli mu ho prodali s vymontovaným DPF, a on si nezkontroloval saze ve výfuku, tak je trouba. Mohl si např. zajet na emise, tam by to změřili. A pokud jde o V3S, nedělejte už ze sebe troubu.

+1/0
16.5.2017 13:43

V27l73a52d45i93s55l91a17v 54B25u77r56y59š42e24k 3393376552474

to musí být všude napsaný, když jsem kupoval poslední diesel, ford kuga, tak bylo všude napsaný 2,0 TDCi,4X4, DPF

+1/0
16.5.2017 15:43

P35e12t84r 12Č78e28r11m78á58k 9348545509900

Z TP to poznat nejde, a saze ve výfuku má i auto s filtrem. Na emisích pak právě nezjistí nic (o tom je ten článek) protože existují tolerance na kouřivost které se navíc přičítají k hodnotě uvedené při homologaci výrobcem (a která asi k údivu některých není nulová ani u aut s DPF), takže ve výsledku projde skoro všechno.

Jediná cesta je fyzická rozborka celého systému.

0/0
16.5.2017 22:23

V62l73a96d54i37s81l42a83v 44B79u34r68y79š69e21k 3503436522384

Moje auto s DPF, ford kuga 2,0 TDCi 4x4 110kW DPF, saze v koncovce výfuku nemělo žádné a to i po ujetí téměř 100 tisíc kilometrů, kdy jsem ho prodával. Prst zůstal po styku s vnitřní částí koncovky naprosto čistý. Viděl jsem test, kdy to zkoušeli bílým kapesníkem a ten zůstal bílý. Rakouská policie takovéto testy běžně provádí na silnicích a podle jejich výsledku pak uděluje pokuty a vykazuje vozidla z rakouského území.

+1/0
17.5.2017 7:15

P13e54t53r 91Č42e71r72m26á91k 9758425829980

Co vaše auto je vcelku jedno, podstatné je že malé množství částic produkuje vždy, proto výrobci stanovují na kouřivost limit (0 to není), to že je to velmi malé množství a navíc vůbec nemusí být patrné zrovna z koncovky výfuku je věc jiná.

A pohádka o rakouské policii je akorát český novinářský bubák, jde pouze o orientační test na jehož základě si nikdo vykazovat nemůže, a to z jednoduchého důvodu - rakouská policie nemá na místě jak poznat které české auto má DPF mít a které nikoliv. ;-) Takže jen bludy.

+1/−1
17.5.2017 11:03

V73l85a92d84i45s68l11a55v 22B63u90r31y60š42e97k 3583886372244

filtr funguje jako sítko, říkám to zjednodušeně proto, abyste to jako laik pochopil, menší částice, asi 2% skutečně filtrem projdou, 98% se zachytí, pokud filtr funguje správně, koncovka je čistá, na rozdíl od mého současného turbopřímovstřiku bez filtru

co se týká rakouské policie, tak se obávám, že to není pohádka, kolega to absolvoval a dostal pokutu a musel zpět do vlasti, kdyby nesouhlasil, tak ho odvezli na STK a kdyby se potvrdilo, že filtr nemá, tak mu to dali sežrat i se všemi důsledky. V diskuzích se také objevují motoristé, kteří to zažili, jeden na tu technickou dokonce šel, ale tam se ukázalo, že jeho auto nemá DPF z výroby

+1/0
17.5.2017 12:14

P80e25t46r 45Č19e80r63m82á64k 9648505179110

Bohužel Váš laický pohled je skutečně velmi zjednodušený, nejen tedy že část částic skutečně projde fitrem rovnou, ale filr není zásobník a i ty zachycené částice poté spaluje (regeneruje). Z obojího tedy jasně plyne že i auta s DPF nemusí mít koncovku čistou, z čehož dále tedy plyne to že strašák s rakouskou policií je jen velká pohádka. Policie na místě skutečně nemá jak bezpečně zjistit zdali auto má nebo nemá filtr mít, takže i jakákoliv zkouška rukavicí je pouze orientační. Samozřejme pokud má někdo regulérně vysekanej filtr na olítaný ropě a hulí mu to tak že má celej zadek černej tak si na něm smlsnou, ale zbytek jsou skutečně jen báchorky z diskuzí a jedna paní povídala. Už jen uvedený údajný případ je nesmysl - rakouská policie postupuje strikně, buď by mu okamžitě zakázali další jízdu na jejich území a nebo ho pustí, varianta "sice nevíme jak to je ale tak si dojeďte domu a my vás necháme" je prostě scifi.

+1/0
18.5.2017 17:50

P96ř34e93m92y75s36l 14Č73u51l82í89k 8900623702800

I kdyby to v TP nebylo napsáno, i když to tam je, stačí si přečíst co vám napsal pan Buryšek, tak se to lehce zjistí z výrobního čísla vozu. "Na emisích pak právě nezjistí nic (o tom je ten článek)" - a na to jste přišel jak? A že tam nějaké mikročástice vždy budou, to je pravděpodobné, jde o to, aby byly v uzákoněné toleranci.

"Jediná cesta je fyzická rozborka celého systému." - mám neblahý pocit, že ve vašem případě asi jo.

0/0
17.5.2017 8:45

P38e73t66r 12Č48e28r12m82á37k 9508835139800

V TP to napsané není, rozklíčovat to z VINu pochopitelně možné je, ale k tomu už potřebujete informace od výrobce. To že na emisích nezjistí nic je právě podstatou toho článku - verze sw se dá přehrát a readyness jsou pak ok, a tolerance na kouřivost je právě tak vysoká že i auto které má podle jedinců jako vy mít kouřivost 0 má v reálu limit třeba 0,8-1 (0,3 udá výrobce protože ví že i auto s DPF něco emituje, 0,5 je tolerance při měření).

Takže jediný zaručený způsob jak skutečně zjistit zdali má ojetina dpf nainstalovaný je fyzická kontrola a ta jde udělat jen po kompletní rozborce - zvenku to poznat nejde.

Příště si holt radši alespoň něco zjistěte než o tom budete něco plkat ;-)

0/0
17.5.2017 10:56

P85ř46e89m71y56s89l 34Č36u47l14í82k 8620323502390

Takže naposledy: místo složitého vymýšlení, jak to nejde zjistit, si příště zeptejte strýčka Googla:-P. A vaše věta "rozklíčovat to z VINu pochopitelně možné je, ale k tomu už potřebujete informace od výrobce" mluví za vše...Howgh.

0/0
17.5.2017 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.