Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta bez filtrů budou dál znečišťovat ovzduší, nová vyhláška je neřeší

Ministerstvo dopravy slibuje několik měsíců přísnější boj proti majitelům aut s naftovým motorem, kteří jezdí bez filtru pevných částic. A u slibů zůstane i nadále. Přestože mělo v minulých týdnech jedinečnou šanci situaci změnit, ministerstvo kontrolu neekologických vozů nezpřísnilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a77r37o98m63í40r 97Č53e73c21h 1813948667922

Všichni tady brojíte proti dieselum,ze si v obchodech kupujete a konzumujete nezdravé potraviny,plné eček a jiných chemikálií,že nám tu díky tomu bují rakovina tlustého střeva,ve které jsme v Evropě na špici,to tady nikomu nevadí.Je to daleko větší problém.Navic lidé zde mají taková auta jaká si mohou dovolit.Platy stále východní a ceny západní.

0/0
23.5.2017 19:43

J26a13n 32J19e10m61e75l26k23a 1875170

Máme auta bez filtru. Schválně jsem je tak vybíral. Jsem za to rád. Má menší spotřebu. (fosilních paliv). Tím míň emisí si myslím (kromě prachu nejspíš). Po městě moc nejezdím. Nevěřím,že filtrují pm 1, 2.5 a pod. A když se podívám, co jde z jiných "neseřízených", nefunkčních diselů, které evidentně přes stk nějak projdou.. Protože se prostě uplácí. A protože metodika je taková jaká je.(změny, variabilita výsledků kouřivosti max 0.25) - proto musí uplácet defakto i ti co mají auto relativně v pořádku.. Nebo mu auto tůrují 100krát... A začarovaný korupční bananistán..

Ať si klidně pokutují lidi za vykuchané filtry. Ale ne, že jim zabaví navždy techničák. A vozidlo navždy přestane být způsobilé. To samé se stočenými km.

+3/−2
17.5.2017 18:20

T82o10m91á90š 24J76a39n12í57r36e87k 8220187216689

Zabavit technicak je samozrejmost a pochopitelne do doby nez se sjedna naprava, tak to je prece v kazdem pripade, kdy se zjisti, ze vuz neni zpusobily provozu.

Jinak vam reknu, ze jsem byl v new yorku, tuny a tuny aut a kromady nakladaku ve meste, prakticky konstantne a zadny smrad. Kdyz jsem chodil v Brne na Udolni, tak se nedala projit az k fakulte, jaky tam byl smrad a to tam nebyvaly ani zadne vetsi kolony.

Kdyz jsem to dal rozebiral, tak mi bylo receno, ze u nas ty smogy a smrad ve meste delaji pouze a jenom diesely. Proste nafta do auta nepatri, to je stare zname.

A vzhledem k tomu, ze v americe asi ani zadne emisni normy nemaji (a navic jezdi i na hodne nekvalitni benzin s nizkym oktanovym cislem), ale diesely tam jsou asi tak vzacne jak u nas elektromobily, takze i pri takovych podminkach je tam proste cisto a neni tam takovy smrad z tech aut.

+1/−2
19.5.2017 13:51

P29a61v68e15l 13O23d28e14h23n55a17l 6463319268805

No, spíše se mi zdá, že nevíte, o čem mluvíte. Když jsem viděl právě na Manhattanu hasičské auto vyjíždějící z garáže do ulice a řidič na to šlápnul, tak ten oblak černého dýmu za ním, říkal něco úplně jiného. Ano, je pravděpodobné, že podobný vůz má jisté výjimky.

K normám - USA má jedny z nejpřísnějších na světě. Viz například: http://net-auto.cz/moodle/mod/resource/view.php?id=326

Dieselové motory jsou optimální řešení v nákladních vozech, těžké technice atd.

To, jak se kde dýchá je dáno i tím, jaké jsou tam podmínky pro rozptyl exhalací. Jestli chcete srovnávat Brno, které je v dolíku a NYC, ležící na pobřeží a protkané masivními vodními toky...

+1/−1
19.5.2017 22:22
Foto

I72m63r49i90c80h 40S15u62c58h43a51r91s18k66ý 8376893245961

Zapomněli napsat, že jejich tzv. návrhu figurovali jako vždy jen osobní automobily a jen na naších značkách, neboli polský řidič s polským vozem a polskou technickou by dál brousil naše cesty i bez filtru ........;-)

A řidiči kamionu jak by smet ......:-PRvRvRv

Bič jen na osobní automobily bo na podnikatele se nesmí sáhnut, jinak bude zle..;-€

0/0
16.5.2017 16:11

M40i41l24o56s18l83a93v 63P95r78o44c17h40a17z85k75a 7624338716278

Dejte pořád pokoj EKOpošuci a to jezdím relativně novým (2013) benzinem.

+2/−1
16.5.2017 15:52

V40l38a24d98i20s70l60a31v 20B46u84r64y92š48e89k 3833666252554

ale jen ať ekopošuci něco dělají, jinak to tady dopadne jako někde v Pekingu, rozhodně není na místě schvalovat takový zásah do výfukového systému, který způsobí vypouštění karciogenních částic a to jezdím relativně novým (2016) benzínem

+4/−2
16.5.2017 16:17

M64a96r26t43i35n 27K51a13r43á16s41e13k 9148273958658

No nejlepsi je logika "DPF je drahy, proto musim travit lidi okolo", takze kdy budu svorc, tak muzu prijit s tim, ze "popelnice je draha, proto musim hazet odpadky k sousedovi pres plot"?

+9/0
16.5.2017 15:21

J12a27r25o46m46í33r 72Č53e58c93h 1793248907272

Až udělají 2.0 benzin,který průměrně spotřebuje 5,5 litru na 100km,velice rad si ho koupím.Kazdy motor spalující fosilní palivo není a nikdy nebude eko.Take je potřeba se zaměřit na kvalitu pohonných hmot,která je v ČR naprosto strašná.Tankuji občas v Německu nebo Polsku a rozdíl je markantní.

+3/−3
16.5.2017 15:18

M11a19r46t77i17n 30K24a93r88á80s67e67k 9268243778438

No dvoulitr se spotrebou dle vasich predstav mae treba v Mazde 3....

0/0
16.5.2017 16:30

J80a46r95o81m87í66r 51Č78e18c40h 1343728847402

Na pohádky jsem už starej vážený pane.

0/0
22.5.2017 10:49

M47a37r21t26i15n 32K66a35r20á75s51e17k 9388433778788

Tak tabulkovou ma dost pod 5, a dle zkusenosti, se s tem atmosferama da snaze priblizit tabulkove spotrebe nez s malymi turby, takze jestli jezdite s turbem za 5, tak s timhle to zvladnete taky

0/0
22.5.2017 11:25

J16a57r75o25m23í42r 27Č19e38c43h 1663678687752

Pane,chcete mi tvrdit ze auto střední třídy,provedení kombi o váze skoro 2 tun jezdí s benzinovým motorem o objemu 2.0 za 5 litru?Jak jsem psal na pohádky jsem už starej.

0/0
23.5.2017 9:09

M94a51r18t57i43n 40K55a98r19á54s75e54k 9368293408798

Kdo pise o dvoutunovem autu stredni tridy? S tim jste prisel ted...

V mazde 3 se toho s lehkou nohou dosahnout da, ale nema samo 2 tuny....

0/0
23.5.2017 10:58

J38a18r10o39m33í75r 95Č69e27c15h 1193128877702

V tom případě nechápu já vás,proč vy máte v Mazdě 3 motor 2.0 benzin.Jste tedy stejně neekologický jako já.Navic já ten filtr ve svém autě mám.Vy vytváříte emise Co2 já Nox oba škodíme této planetě,takže o čem tu vlastně diskutujeme.Ty dvě tuny jsou samozřejmě nejvyšší přípustná hmotnost,tuto váhu mají kombiky střední třídy normálně.

0/0
23.5.2017 19:58

M65a98r65t43i79n 98K97a79r98á46s32e17k 9488303488678

Coze co? Nemate nejakou poruchu soustrereni nebo neco? Zkuste si precist cele tohle vlakno - reagoval jsem na na tvrzeni "az bude nekdo nabizet 2,0 benzin se spotrebou do 5,5 litru tak si ho koupim" - takovy motor jde sehnat - nabizi ho treba mazda. Z nejakeho duvodu jste pak zacal mluvit o autech stredni tridy (tam to pochopitelne zere vice) a nejakeho duvodu se donmivate ze mame bezinovou mazdu (nemam, ma naftovy citroen, nechapu jak jste k tomu dosel)...

0/0
24.5.2017 10:58

J15a97r77o57m15í58r 66Č39e51c29h 1543488407382

Vy tady operujete s Mazdou 2.0 benzin,domníval jsem se tedy ze ji tedy mate a jezdíte za 5,5L.Sam mate tedy diesel,tak oc vám jde.Ja jen tvrdim ze 2.0 benzin nejezdi za 5.5 L.Mel jsem 2.0 benzin takze na rozdil od vas,vim za kolik to jezdi.Navic vám vadí,něco na rodinnych MPV nebo kombi.Najedu rocne 30000 km.Mam snad jezdit podle vas v Pólu?Poruchu opravdu nemam vazeny pane.

0/0
24.5.2017 11:24

T31o53m21á48š 88V76a88l91d48e40r 7803570189

Pochybuji, na to jste srab. Jelikož dnes už motory tak velké rozdíly nemají. A má spotřeba benzínu je velice blízko té vaší udávané. Common raily mají všeobecně vyšší spotřebu nafty a naopak některé benzínové motory už jsou při normální jízdě úsporné. Něco jiného je když člověk jezdí s benzínem, jak hovado.:-)

0/0
16.5.2017 20:21

J63a17r26o37m75í31r 58Č98e20c33h 1393648167412

Commom raily ze mají větší spotřebu,asi jste žádného nikdy neměl,pokud takhle mluvíte.Jako hovado opravdu nejezdím,dodržují pravidla silničního provozu.Při nájezdu 30000 km ročně se mě diesel proste vyplatí,až nebudu tolik jezdit,koupím si malé auto s objemem 1 L a nebudu mít s tím problém.

0/0
22.5.2017 10:58

L35u90k60á54š 59Š49m70a25h77e94l 2107414702784

A k čemu potřebujete nutně dvoulitr? Víte, že silnice není závodní dráha a že jsou platná různá rychlostní omezení?

+1/−3
17.5.2017 11:11

J23a58r46o75m56í49r 12Č32e34c91h 1773278817392

Protože mám velké auto.Jaký motor má podle vás mít velké rodině MPV o váze skoro 2 tuny.

0/0
22.5.2017 10:48

M20i29r81o82s81l44a62v 10Š87u85l31c 1180474480388

Kdyby ty filtry pevných částic stály pár tisícovek, tak problém nebude, ale když stojí pár desítek tisíc, tak si lidi najdou cestu, jak jezdit bez nich.

+5/−1
16.5.2017 14:08

M31a36r44t59i78n 85B61a85n62á17k 9665383137652

A to ako takto jazdite aj bez brzd, tlmicov alebo turba, ked sa pokazia/spotrebuju? To tiez kolko krat nie su lacne dielce.

+1/−2
16.5.2017 14:19

V75l42a67d40i14s57l23a27v 58N35o26h22e70j60l 7548487118631

da se koupit auto bez turba, a brzdy sou docela zasadni vec oproti DPF ne?

+4/−1
16.5.2017 15:19

V92á13c64l43a66v 12K53a58f42t28a74n 7245159583436

Jenže bez filtru to jede :)

+3/−1
16.5.2017 17:19

M29a19r88t49i16n 43B79a17n19á84k 9335623727892

Lenze toto je presne ten alibizmus, ktory nemozem vystat. Tak ked uz raz chcem usetrit za palivo a kupit dizel, tak musim pocitat s tym, ze sa tam to turbo/DPF/EGR moze pokazit, a nie ze bez toho to predsa jede. Na zaklade usetrenych penazi za palivo by som potom mal mat peniaze na to, aby som tu ktoru suciastku mohol vymenit, a nie ju z auta vyhodit. Clovek si predsa nemoze kupit opicu, a potom zistit, ze nema na banany. A pokial sa o to pokusi, nemoze sa predsa cudovat, ze na STK bude vyhodeny na zaklade toho, ze emisny system v danom stave nie je homologizovany pre prevadzku na pozemnych komunikaciach.

+2/−2
16.5.2017 17:45

J35i18ř68í 64K74ü20h62r 2130416740646

Bez brzd taky......

0/0
16.5.2017 18:11

V86á55c24l93a51v 43K30a66f77t51a50n 7655979933306

Taky, ale zase moc :D

0/0
18.5.2017 6:49

P22ř95e55m57y43s49l 79Č67u17l20í15k 8590403482800

A od toho je stát, aby ty cesty ucpal.

0/0
16.5.2017 20:05

K25a76r23e84l 29V87a64c22h66u50t 9133942949483

Na STK se to stejně dá "ošulit" - třeba krátkodobým zapůjčením FPČ. - Jediná metla na ty šmejdy, kteří nám čoudí do NAŠICH plic ty zatracené rakovinotvorné částice, by byla častější policejní kontrola přímo na silnicích ... :-/R^ ... teprve pak snad ubude lidí, kteří za každou cenu prostě "musí jezdit dieselem a přes to nejede vlak"!!! ;-(

+7/−2
16.5.2017 13:54

M83a51r70e69k 54J96a65n57e82č40k25a 1177866173831

Na to by ale museli mít policajti potřebný nástroj a to techniku a také mít ve svých řadách nebo smluvně ošetřeno techniky, kteří to budou moci spolehlivě změřit. V ČR si ale raději policajti nakoupí nesmysly v podobě různých hraček, které budou zahálet ve skladech a to, co by bylo potřeba řešit na to se klasicky hází bobek.

+3/0
16.5.2017 17:03

P45e83t88r 28Č96e35r72m51á23k 9748415569820

To má bohužel právě ten háček v tom že stejně jako dnes projde auto bez filtru měřěním, tak na silnici je to tím spíš neřešitelné.

0/0
16.5.2017 22:15

J87a17n 40B53a84r28t33á67č44e88k 6855505240679

Tenhle neobolševismus se tady nějak moc rozlejzá. Často od lidí co byli z principu proti dieselům, už jen ze setrvačnosti a tyhle kecy o nutbnosti filtru se vám hodí jen do krámu, aniž byste domýšlel jaký ks dl podporujete. Na vás dojde taky.

0/0
1.6.2017 11:50

L92e81o68š 21M10a57r38š31a66l 5232754972238

Ještě z diskuze-když se nechce, je to horší, než když se nemůže.;-€

0/0
16.5.2017 13:15

L20e98o56š 93M22a49r82š69a75l 5102704322688

Na lidi nemají politici čas-teď řeší svoje koryta před volbami.;-€

+3/0
16.5.2017 13:12

M82i25r11o94s12l77a81v 67K79a69r53á63s41e98k 8542667501264

Ještě by mohl autor popsat jak má majitel,který koupil ojetý vůz poznat,že FAP filtr má opravdu nainstalovaný? Nepozná to ani STK se stávající technikou.Senzory (tlaky před-za,teplota)se dají zmanipulovat Jediná možná je demontáž a fyzická kontrola a to už rovnou můžete provést repas celého systému FAP/DPF.

+2/−2
16.5.2017 10:16

V76l86a15d23i67s86l93a73v 11B41u96r27y81š96e88k 3413746222294

i největší trouba to pozná podle toho, že prstem zašťárá v koncovce výfuku a když je prst čistej, DPF funguje spávně, pokud jsou na prsu černé saze, je nutné navštívit servis a DPF vyměnit, tohle zvládne u hodně podprůměrně šikovný a inteligentní motorista, šikovnější motorista může provést test s provázkem a bílou látkou, to je ale mnohem složitější, jestliže nezvládne test prstem a ani látkou, tak je nejlepší zajet do autorizovaného servusu na diagnostiku

+5/−2
16.5.2017 10:39

M70i20r97o25s55l40a39v 12K40a80r50á38s13e35k 8832937451634

Tak se zašťourejte u benzínu a budete koukat. Co tvrdíte je novinářská hovadina a blbost blbost.

+1/−3
16.5.2017 11:09

V69l56a23d10i38s76l50a69v 62B86u56r74y98š34e41k 3463786152784

tady se mluví o vznětových mototech a ne o šťourání v benzínu, tam se to takhle pozná, zážehové motory zatím částicové filtry nemají, takže prst po zašťourání se v koncovce výfuku bude černej jak bota a i málo inteligentní motorista z toho pozná, že tam neni

+1/0
16.5.2017 11:47

J70i59ř82í 38K83o63c91u59r12e93k 6905974135538

Takže když má Praga V3S černý výfuk, takto to znamená, že majitel nechal DPF demontovat a policie udělí pokutu.

No u té V3S se tak nějak všeobecně ví, že tam DPF z výroby nikdy nebyl a tím pádem být nemusí. Ale auta z roku 2010 to mají u téhož typu různě.

0/0
16.5.2017 12:17

P77ř15e64m16y70s81l 31Č74u84l77í51k 8550653802260

Majitel je za svůj vůz zodpovědný a jestli si nezkontroloval, co kupuje, tak má smůlu. Jak pozná, jestli tam DPF má být - například z velkého TP. Jestli mu ho prodali s vymontovaným DPF, a on si nezkontroloval saze ve výfuku, tak je trouba. Mohl si např. zajet na emise, tam by to změřili. A pokud jde o V3S, nedělejte už ze sebe troubu.

+1/0
16.5.2017 13:43

V95l66a56d77i24s73l13a85v 28B38u46r45y26š47e74k 3703886532314

to musí být všude napsaný, když jsem kupoval poslední diesel, ford kuga, tak bylo všude napsaný 2,0 TDCi,4X4, DPF

+1/0
16.5.2017 15:43

P31e29t75r 39Č18e33r56m95á73k 9158855389960

Z TP to poznat nejde, a saze ve výfuku má i auto s filtrem. Na emisích pak právě nezjistí nic (o tom je ten článek) protože existují tolerance na kouřivost které se navíc přičítají k hodnotě uvedené při homologaci výrobcem (a která asi k údivu některých není nulová ani u aut s DPF), takže ve výsledku projde skoro všechno.

Jediná cesta je fyzická rozborka celého systému.

0/0
16.5.2017 22:23

V21l43a15d37i44s29l87a78v 73B28u46r77y33š45e15k 3363196162624

Moje auto s DPF, ford kuga 2,0 TDCi 4x4 110kW DPF, saze v koncovce výfuku nemělo žádné a to i po ujetí téměř 100 tisíc kilometrů, kdy jsem ho prodával. Prst zůstal po styku s vnitřní částí koncovky naprosto čistý. Viděl jsem test, kdy to zkoušeli bílým kapesníkem a ten zůstal bílý. Rakouská policie takovéto testy běžně provádí na silnicích a podle jejich výsledku pak uděluje pokuty a vykazuje vozidla z rakouského území.

+1/0
17.5.2017 7:15

P12e44t59r 96Č30e36r48m53á67k 9778395809420

Co vaše auto je vcelku jedno, podstatné je že malé množství částic produkuje vždy, proto výrobci stanovují na kouřivost limit (0 to není), to že je to velmi malé množství a navíc vůbec nemusí být patrné zrovna z koncovky výfuku je věc jiná.

A pohádka o rakouské policii je akorát český novinářský bubák, jde pouze o orientační test na jehož základě si nikdo vykazovat nemůže, a to z jednoduchého důvodu - rakouská policie nemá na místě jak poznat které české auto má DPF mít a které nikoliv. ;-) Takže jen bludy.

+1/−1
17.5.2017 11:03

V98l48a34d81i41s47l36a68v 64B51u56r10y39š61e83k 3863516682634

filtr funguje jako sítko, říkám to zjednodušeně proto, abyste to jako laik pochopil, menší částice, asi 2% skutečně filtrem projdou, 98% se zachytí, pokud filtr funguje správně, koncovka je čistá, na rozdíl od mého současného turbopřímovstřiku bez filtru

co se týká rakouské policie, tak se obávám, že to není pohádka, kolega to absolvoval a dostal pokutu a musel zpět do vlasti, kdyby nesouhlasil, tak ho odvezli na STK a kdyby se potvrdilo, že filtr nemá, tak mu to dali sežrat i se všemi důsledky. V diskuzích se také objevují motoristé, kteří to zažili, jeden na tu technickou dokonce šel, ale tam se ukázalo, že jeho auto nemá DPF z výroby

+1/0
17.5.2017 12:14

P97e33t35r 62Č61e46r84m10á94k 9748305119440

Bohužel Váš laický pohled je skutečně velmi zjednodušený, nejen tedy že část částic skutečně projde fitrem rovnou, ale filr není zásobník a i ty zachycené částice poté spaluje (regeneruje). Z obojího tedy jasně plyne že i auta s DPF nemusí mít koncovku čistou, z čehož dále tedy plyne to že strašák s rakouskou policií je jen velká pohádka. Policie na místě skutečně nemá jak bezpečně zjistit zdali auto má nebo nemá filtr mít, takže i jakákoliv zkouška rukavicí je pouze orientační. Samozřejme pokud má někdo regulérně vysekanej filtr na olítaný ropě a hulí mu to tak že má celej zadek černej tak si na něm smlsnou, ale zbytek jsou skutečně jen báchorky z diskuzí a jedna paní povídala. Už jen uvedený údajný případ je nesmysl - rakouská policie postupuje strikně, buď by mu okamžitě zakázali další jízdu na jejich území a nebo ho pustí, varianta "sice nevíme jak to je ale tak si dojeďte domu a my vás necháme" je prostě scifi.

+1/0
18.5.2017 17:50

P46ř14e77m84y21s32l 93Č71u78l92í46k 8910123952900

I kdyby to v TP nebylo napsáno, i když to tam je, stačí si přečíst co vám napsal pan Buryšek, tak se to lehce zjistí z výrobního čísla vozu. "Na emisích pak právě nezjistí nic (o tom je ten článek)" - a na to jste přišel jak? A že tam nějaké mikročástice vždy budou, to je pravděpodobné, jde o to, aby byly v uzákoněné toleranci.

"Jediná cesta je fyzická rozborka celého systému." - mám neblahý pocit, že ve vašem případě asi jo.

0/0
17.5.2017 8:45

P74e63t66r 26Č18e74r82m18á72k 9848725459560

V TP to napsané není, rozklíčovat to z VINu pochopitelně možné je, ale k tomu už potřebujete informace od výrobce. To že na emisích nezjistí nic je právě podstatou toho článku - verze sw se dá přehrát a readyness jsou pak ok, a tolerance na kouřivost je právě tak vysoká že i auto které má podle jedinců jako vy mít kouřivost 0 má v reálu limit třeba 0,8-1 (0,3 udá výrobce protože ví že i auto s DPF něco emituje, 0,5 je tolerance při měření).

Takže jediný zaručený způsob jak skutečně zjistit zdali má ojetina dpf nainstalovaný je fyzická kontrola a ta jde udělat jen po kompletní rozborce - zvenku to poznat nejde.

Příště si holt radši alespoň něco zjistěte než o tom budete něco plkat ;-)

0/0
17.5.2017 10:56

P46ř40e93m44y50s22l 63Č35u82l97í75k 8280743902280

Takže naposledy: místo složitého vymýšlení, jak to nejde zjistit, si příště zeptejte strýčka Googla:-P. A vaše věta "rozklíčovat to z VINu pochopitelně možné je, ale k tomu už potřebujete informace od výrobce" mluví za vše...Howgh.

0/0
17.5.2017 11:56







Najdete na iDNES.cz